Inderdaad en niet iets kiezen wat je vrienden leuk vindenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:55 schreef Breathtaking het volgende:
Had je maar zo slim moeten zijn te kiezen voor iets dat je leuk vond!
Dit dus.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:55 schreef Breathtaking het volgende:
Heb ik ook niet gedaan.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:57 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
Inderdaad en niet iets kiezen wat je vrienden leuk vinden![]()
Mensen veranderen wel eens van gedachten, zeker pubers die gieren van de hormonen en bloot staan aan zwaar peerpressure.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:55 schreef Breathtaking het volgende:
Je weet toch op dat moment dat je dat profiel nog een paar jaar moet doen? Dan kies je toch gewoon iets dat je aanspreekt? Je moet wel heel dom zijn wil je daar nog een heleboel begeleiding bij nodig hebben.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:58 schreef Dastan het volgende:
[..]
Heb ik ook niet gedaan.Ik heb gekozen waar ik de beste cijfers voor had.
De beste cijfers betekent niet altijd je leukste vakken ?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:58 schreef Dastan het volgende:
[..]
Heb ik ook niet gedaan.Ik heb gekozen waar ik de beste cijfers voor had.
Ach flikker toch op. Je weet dan toch nog helemaal niet wat je wil, hell, ik ben 34 en weet het nog steeds niet.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:59 schreef mr_vavavoom het volgende:
In de derde moet je snugger genoeg zijn om voor jezelf te kunnen bepalen wat goed voor je is.
Nee, haast alleen maar bètavakken.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:00 schreef Lord_Cardigan het volgende:
Zeker tekenen, hoe heet dat vak ook alweer waarbij j weleens naar een theater moet en gym?
Had je zelf toch ook wel kunnen bedenken dat je daar niet echt ver mee komt.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:00 schreef zovty het volgende:
[..]
Ach flikker toch op. Je weet dan toch nog helemaal niet wat je wil, hell, ik ben 34 en weet het nog steeds niet.
Toen vond ik die vakken toevallig leuk, maar nu niet meer.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:59 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Je weet toch op dat moment dat je dat profiel nog een paar jaar moet doen? Dan kies je toch gewoon iets dat je aanspreekt? Je moet wel heel dom zijn wil je daar nog een heleboel begeleiding bij nodig hebben.
überonzinvakquote:
Dat ligt meer aan jou dan aan het schoolsysteem of de leeftijdquote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:00 schreef zovty het volgende:
[..]
Ach flikker toch op. Je weet dan toch nog helemaal niet wat je wil, hell, ik ben 34 en weet het nog steeds niet.
Dat is wel balen, en vreemd ook.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:02 schreef Dastan het volgende:
[..]
Toen vond ik die vakken toevallig leuk, maar nu niet meer.
Dat is jouw probleem dan dat je dat nu nog steeds niet weet,quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:00 schreef zovty het volgende:
[..]
Dan ben jij een saaie doos.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:04 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Dat ligt meer aan jou dan aan het schoolsysteem of de leeftijd!
Ik wist vanaf de 2e klas welk profiel ik wilde gaan doen en vanaf de 4e klas welke opleidingben nu nog steeds bijzonder tevreden met mijn keus, het kan dus wel.
Net zei je nog dat je de vakken koos waar je toevallig de beste cijfers voor had.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:02 schreef Dastan het volgende:
[..]
Toen vond ik die vakken toevallig leuk, maar nu niet meer.
Mwa, het is een nieuwe school waarbij er op dat moment geen hogere klassen waren. Er was ook geen decaan. Ik had wel een beetje op internet gezocht, maar dat is toch anders.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:06 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Dat is jouw probleem dan dat je dat nu nog steeds niet weet,
Met een béétje logisch nadenken (en evt. wat begeleiding, die TS overigens ook zelf kon opzoeken) kom je er echt wel uit.
Je kan dit gewoon doen hoorquote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:02 schreef Dastan het volgende:
[..]
Wiskunde en Arabische taal & cultuur.
Inderdaad, je kan beter op je 34e nog niet weten wat je (globaal) wilt bereiken en doen.quote:
Ik heb tenminste een open toekomst.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:07 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Inderdaad, je kan beter nog niet weten wat je (globaal) wilt bereiken en doen op je 34e.
eens...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:59 schreef zovty het volgende:
[..]
Mensen veranderen wel eens van gedachten, zeker pubers die gieren van de hormonen en bloot staan aan zwaar peerpressure.
Ik niet danquote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:08 schreef zovty het volgende:
[..]
Ik heb tenminste een open toekomst.
Of dat.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:08 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Of jij bent jaloers dat ik wél weet wat ik wil.
Geen hogere klassen en decaan? Maja, dan nog kon je toch aan leraren oid hulp vragen als je het zo lastig vond? Geen begeleiding is een fout maar je kon ook naar leraren toestappen?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:07 schreef Dastan het volgende:
[..]
Mwa, het is een nieuwe school waarbij er op dat moment geen hogere klassen waren. Er was ook geen decaan. Ik had wel een beetje op internet gezocht, maar dat is toch anders.
Volgens mij zou je daar emotioneel niet mee om kunnen gaan.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:08 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik niet dan? Ik kan elk moment m'n plannen omgooien hoor.
Ohnee toch! We weten wat we willen en nu zit ons leven vastgeroest.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:08 schreef zovty het volgende:
[..]
Ik heb tenminste een open toekomst.
Juppers. Burgelijk voordat je voor het eerst echt goed bent doorgesmeerd.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:10 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ohnee toch! We weten wat we willen en nu zit ons leven vastgeroest.
Ja, maar het probleem was dat wij min of meer de testklassen waren. Voor alle docenten was het lesgeven van de bovenbouw in die school nieuw. Vakkenvoorlichting was er wel, maar heel oppervlakkig. Toentertijd was het voor mijn gevoel niet heel lastig, maar ik denk achteraf dat ik met betere voorlichting een ander pakket zou hebben gekozen. Sommige vakken zijn namelijk heel anders dan ik vooraf dacht.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:09 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Geen hogere klassen en decaan? Maja, dan nog kon je toch aan leraren oid hulp vragen als je het zo lastig vond? Geen begeleiding is een fout maar je kon ook naar leraren toestappen?
BT is een keiharde hierinquote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:55 schreef Breathtaking het volgende:
Neuhquote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:10 schreef zovty het volgende:
[..]
Volgens mij zou je daar emotioneel niet mee om kunnen gaan.
Doe eens gedachten experiment. Stel je goed intensief voor dat je morgen naar je decaan (of whatever) stapt en zegt dat je wat anders gaat doen.
Breekt het angstzweet je dan niet uit?
Jij bent zo'n harde faal,quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:12 schreef zovty het volgende:
[..]
Juppers. Burgelijk voordat je voor het eerst echt goed bent doorgesmeerd.
Mijn hart weent een beetje om jullie.
Wat in godsnaam is daar burgerlijk aanquote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:12 schreef zovty het volgende:
[..]
Ja, want het kiezen op basis van subject is intelligentieafhankelijk.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:11 schreef yasunni_ het volgende:
Je doet dus blijkbaar VWO? Kan je niet eens zelf bedenken wat je het beste kan kiezen. En heb je geen ouders of leraren die je wat kunt vragen. Beetje naiëf.
Nu al weten wat je voor de rest van je leven gaat doen vind ik nou typerend voor een thrillseeker ist wel?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:14 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Wat in godsnaam is daar burgerlijk aan?
Je bent geloof ik gewoon zodanig onzeker dat je dingen gaat verdraaien. Iemand die z'n leven lang weet dat ie Dokter wilt worden is z'n leven lang burgerlijk?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:12 schreef zovty het volgende:
[..]
Nee, jij ben een verdwaalde dertiger. Wees er maar trots op!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:14 schreef zovty het volgende:
[..]
Ik ben iig geen conformistische kutpuber.
Ik heb geen idee wat ik de rest van m'n leven ga doen, hoe kun je dat nou wetenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:15 schreef zovty het volgende:
[..]
Nu al weten wat je voor de rest van je leven gaat doen vind ik nou typerend voor een thrillseeker ist wel?
Waarom moet je je om m'n onzekerheid, smetvrees, sociofobie, faalanst en kalknagel aanvallen? Kennelijk voel je je in het nauw gedreven omdat ik jou en jouw soort burgerlijk noem.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:16 schreef yasunni_ het volgende:
[..]
Je bent geloof ik gewoon zodanig onzeker dat je dingen gaat verdraaien.
Nee, zoiemand heeft z'n roeping gevonden.quote:Iemand die z'n leven lang weet dat ie Dokter wilt worden is z'n leven lang burgerlijk?
Veertig uur per week werken om vervolgens thuis te komen in je VINEX-woning bij je vrouw en twee kinderen en de rest van de avond TV te kijken is best burgerlijk, ja.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:16 schreef yasunni_ het volgende:
[..]
Je bent geloof ik gewoon zodanig onzeker dat je dingen gaat verdraaien. Iemand die z'n leven lang weet dat ie Dokter wilt worden is z'n leven lang burgerlijk?
tvpquote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:20 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Nee, jij ben een verdwaalde dertiger. Wees er maar trots op!
[..]
Ik heb geen idee wat ik de rest van m'n leven ga doen, hoe kun je dat nou weten?
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:58 schreef InternetNinja het volgende:
Geniet er nou maar van jankzak.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:20 schreef Breathtaking het volgende:
Ik heb geen idee wat ik de rest van m'n leven ga doen, hoe kun je dat nou weten?
En op zondag gaan we wandelen door het bosquote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:21 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Veertig uur per week werken om vervolgens thuis te komen in je VINEX-woning bij je vrouw en twee kinderen en de rest van de avond TV te kijken is best burgerlijk, ja.
Je volgt het topic niet. Het ging er over dat je burgerlijk bent als je al weet wat je wilt worden. Iemand die z'n leven lang dokter wilt worden hoeft voordat hij dat beroep gaat doen niet burgerlijk te zijn,quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:21 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Veertig uur per week werken om vervolgens thuis te komen in je VINEX-woning bij je vrouw en twee kinderen en de rest van de avond TV te kijken is best burgerlijk, ja.
en erna ook niet, voor het zelfde geld werkt ie idd 40 uur, maar is het een vrolijke vrijgezel met extreme hobby'squote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:22 schreef yasunni_ het volgende:
[..]
Je volgt het topic niet. Het ging er over dat je burgerlijk bent als je al weet wat je wilt worden. Iemand die z'n leven lang dokter wilt worden hoeft voordat hij dat beroep gaat doen niet burgerlijk te zijn,
Hoeft niet inderdaad, maar het is in de meeste gevallen wel zo.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:22 schreef yasunni_ het volgende:
[..]
Je volgt het topic niet. Het ging er over dat je burgerlijk bent als je al weet wat je wilt worden. Iemand die z'n leven lang dokter wilt worden hoeft voordat hij dat beroep gaat doen niet burgerlijk te zijn,
Inderdaad, misschien is het wel een zeer spontane man die van gek doen houdtquote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:24 schreef Ladylike het volgende:
[..]
en erna ook niet, voor het zelfde geld werkt ie idd 40 uur, maar is het een vrolijke vrijgezel met extreme hobby's
Daarop kun je geloof ik pas blijven zitten zodra het een profielvak wordt. In de onderbouw matsen ze je wel. Dat geldt trouwens voor de meeste vakken in de onderbouw. Als je in de onderbouw blijft zitten, dan ben je of niet geschikt voor VWO of je hebt geen reet gedaan.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:31 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
CkvDat was 1 van de vakken waarop ik was blijven zitten in de 4e
![]()
Kut vak
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:55 schreef Breathtaking het volgende:
Ik kon eind vorig jaar besluiten te veranderen. Maar dan moest ik de vierde overdoen en daar had ik echt geen zin in.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:40 schreef Hondenbrokken het volgende:
Switchen is geloof ik wel mogelijk.
Of je moet blijven zitten of je gaat HBO doen en haalt daar je P ofzoiets.
Weet je eigenlijk wel zeker dat je wilt switchen. Die C-profielen zijn namelijk ook veel werk.
CM is veel leren.
B-profielen is veel inzicht. (maar Biologie is ook veel leren)
EM weet ik niet echt. Veel allochtonen kozen dat. Economie is denk ik inzicht en Aardrijkskunde leren en inzicht en met een Atlas kunnen omgaan enzo, maar is denk ik minder zwaar dan bèta.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:40 schreef Hondenbrokken het volgende:
Switchen is geloof ik wel mogelijk.
Of je moet blijven zitten of je gaat HBO doen en haalt daar je P ofzoiets.
Weet je eigenlijk wel zeker dat je wilt switchen. Die C-profielen zijn namelijk ook veel werk.
CM is veel leren.
B-profielen is veel inzicht. (maar Biologie is ook veel leren)
EM weet ik niet echt. Veel allochtonen kozen dat. Economie is denk ik inzicht en Aardrijkskunde leren en inzicht en met een Atlas kunnen omgaan enzo, maar is denk ik minder zwaar dan bèta.
Sorry ik vond die post gewoon vol met vage faal zittenquote:
Ik schaarde me bij je.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:16 schreef Seam het volgende:
[..]
Sorry ik vond die post gewoon vol met vage faal zitten
Dus jij voelt je een "thrillseeker" omdat je niet weet wat je wil doen?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:15 schreef zovty het volgende:
[..]
Nu al weten wat je voor de rest van je leven gaat doen vind ik nou typerend voor een thrillseeker ist wel?
iddquote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:58 schreef InternetNinja het volgende:
Geniet er nou maar van jankzak.
Als je het niet begrijpt kun je het gewoon zeggen. Die afkortingen staan voor de profielen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:16 schreef Seam het volgende:
[..]
Sorry ik vond die post gewoon vol met vage faal zitten
De ongegrondheid van vroeger was alles beter is allang bewezen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:21 schreef Studman69 het volgende:
[..]
idd
TS moet niet zeuren
het leven na middelbare school is only pain and suffering
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:26 schreef Hondenbrokken het volgende:
[..]
Als je het niet begrijpt kun je het gewoon zeggen. Die afkortingen staan voor de profielen.
Oh gawd..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:26 schreef Hondenbrokken het volgende:
[..]
Als je het niet begrijpt kun je het gewoon zeggen. Die afkortingen staan voor de profielen.
Eens, je kunt niet verwachten dat ze op die leeftijd een keuze zullen maken die de rest van hun leven van belang isquote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:00 schreef L0t.. het volgende:
Ach, ze laten kinderen ook veel te vroeg kiezen. Wat weet je nou op je 14e/15e? Dan kies je gewoon voor de vakken die je leuk vindt in plaats van de vakken waar je echt wat aan hebt.
Ik had een hekel aan natuur- en scheikunde dus koos ik voor een E&M-profiel, daar heb je dus geen flikker aan kom ik nu achter. Heb 2 jaar rechten gestudeerd, was niks. Zou best geneeskunde willen doen maar dan moet ik eerst nog weer m'n betavakken halen en dan maar hopen dat ik ingeloot word. En ik word er ook niet jonger op. Kut dus.
Ik heb er verder geen oplossing voor, maar kinderen zo jong al zo'n grote beslissing laten nemen die een grote stempel op hun toekomst kan drukken is gewoon niet goed.
Wat ben jij grappig zeg!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:35 schreef phpmystyle het volgende:
TS gaat later bij de MAC werken dus waar maakt ie zich druk om (?)
Nee jij hebt de lachers aan je broek wil je zeggenquote:
Daar zijn twee en een half jaar overheen gegaan hoor. Bovendien is er - vind ik - een groot verschil tussen veertien en zestien jaar qua kijk op wat je wilt.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:06 schreef Plantagehouder het volgende:
Het ene jaar kan je geen keuze maken welk profiel je neemt en het jaar daarop weet je al wat je gaat studeren![]()
Zo werkt het niet knul, het vraagteken staat centraal in het leven van een existentialist.
Of kijk je echt uit naar je vinex woning met skoda leasebak
Waarom zou ik in dit topic grappen maken?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee jij hebt de lachers aan je broek wil je zeggen![]()
En waarom denk jij die zelfstandigheid nu wel in pacht te hebben en toen niet?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:04 schreef Dastan het volgende:
[..]
Daar zijn twee en een half jaar overheen gegaan hoor. Bovendien is er - vind ik - een groot verschil tussen veertien en zestien jaar qua kijk op wat je wilt.
Ik kan uit jouw posts opmaken dat jij mij onderuit probeert te schofferen. Helaas tevergeefs, waarom toch? Misplaatst superioriteits gevoel?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:05 schreef Dastan het volgende:
[..]
Waarom zou ik in dit topic grappen maken?
Ik dacht toen ik 16 was ook dat ik het allemaal wel wist. Nu 5 jaar later is mijn toekomstbeeld echt 180 graden gedraaid.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:04 schreef Dastan het volgende:
[..]
Daar zijn twee en een half jaar overheen gegaan hoor. Bovendien is er - vind ik - een groot verschil tussen veertien en zestien jaar qua kijk op wat je wilt.
Herkenbaar. Als ik goed was begeleid dan studeerde ik nu iets anders. De studie die ik nu doet is ook wel leuk, maar niet perfect.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:55 schreef Dastan het volgende:
Na de derde klas moest ik dus een profiel kiezen waarbij we GEEN ENKELE voorlichting bij hebben gehad. Iedereen koos eigenlijk gewoon de vakken waar hij het beste in was. Nu in de vijfde zit ik met een profiel opgescheept dat ik niet zo heel erg leuk vind en dat moet ik nog twee jaar lang volhouden.
Klacht: ik weet al wat ik wil studeren maar door de stomme regeling op school zit ik nu met vakken opgescheept die mij minder interesseren dan de andere en die ik toch niet meer nodig ga hebben later.
Rot op.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:35 schreef phpmystyle het volgende:
TS gaat later bij de MAC werken dus waar maakt ie zich druk om (?)
Geen millimeter.quote:
Niet zozeer de zelfstandigheid, maar meer een overzichtelijker beeld van hoe het school-studie-werken-systeem in elkaar zit. Bovendien weet ik nu gewoon wat ik het leukst vind doordat je in de bovenbouw echt op de stof ingaat terwijl er in de onderbouw maar wat aangeklooid werd. Qua oppervlakkigheid dan.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En waarom denk jij die zelfstandigheid nu wel in pacht te hebben en toen niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |