Het hangt er erg vanaf wat je doet. Als je alleen maar wat saaie spreadsheets wil bijhouden, is OpenOffice prima. Maar voor spetterende presentaties is Keynote wel een must.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:44 schreef Lakai het volgende:
[..]
iWork zal dan natuurlijk wel ietsje beter zijn dan open office, maar is het onmisbaar? Of maakt hetn iet zoveel uit?
Boom! It's Amazing! Gorgeous!! Isn't it Wonderfull!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar voor spetterende presentaties is Keynote wel een must.
Keynote: this thing is a screamer!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:31 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Boom! It's Amazing! Gorgeous!! Isn't it Wonderfull!
Aaah vandaar dat wij iWorks hebben. Ik snapte het al niet.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:39 schreef Tijn het volgende:
Ik vraag me altijd af: "Is het belangrijk dat het resultaat er mooi uitziet?". Als het antwoord "ja" is, doe ik het met iWork. Anders voldoet elk ander pakket ook wel.
Ik zal het even anders uitleggen, als je een presentatie van 20.min moet maken en voorbereiden. Wil je dat de mensen dan in slaap vallen? of dat ze aan je een staande ovatie en lofzang geven en je nafluiten en vervolgens om een handtekening vragen?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:43 schreef Tally het volgende:
[..]
Aaah vandaar dat wij iWorks hebben. Ik snapte het al niet.
Ik dacht OpenOffice voldoet toch prima. Maar dat ziet er dus niet uit zo te merken.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:45 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik zal het even anders uitleggen, als je een presentatie van 20.min moet maken en voorbereiden. Wil je dat de mensen dan in slaap vallen? of aan het je een staande ovatie en lofzang geven en je nafluiten en vervolgens om een handtekening vragen?
Mocht je het liefst de eerste hebben, go with Powerpoint!!!!
Mocht je het liefst het 2e alternatief hebben, Keynote FTW!!!
Nafluiten vind ik best maar niet om mijn presentatie hoorquote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:45 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik zal het even anders uitleggen, als je een presentatie van 20.min moet maken en voorbereiden. Wil je dat de mensen dan in slaap vallen? of aan het je een staande ovatie en lofzang geven en je nafluiten en vervolgens om een handtekening vragen?
Psst, Keynote is stiekem een ego-opkrikker..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..].
Valt me nog mee dat er geen 'One more thing'-sheet standaard in een Keynote-presentatie is ingebakken.
Naja ik vind dit een beetje onzin...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:45 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik zal het even anders uitleggen, als je een presentatie van 20.min moet maken en voorbereiden. Wil je dat de mensen dan in slaap vallen? of dat ze aan je een staande ovatie en lofzang geven en je nafluiten en vervolgens om een handtekening vragen?
Ja, hier heb ik sinds gister ook last van.. Schijt-irrirant!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:04 schreef Maravilla het volgende:
Meer mensen die hier last hebben van Mail en Hotmail die het elkaar lastig maken? Mail vraagt continue om het wachtwoord..
Hij flipt als je 'm vaker dan een maal in het kwartier laat checken geloof ik.quote:
Heb ik. Maar ik blijf last houden van Hotmail meldingen ernaast.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:29 schreef no1uknow het volgende:
Of neem MobileMe.
ik kan m ook aanradenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:03 schreef nietzman het volgende:
Ik.
Ik heb er een XP en een w7 in draaien en in Fusion 3 starten ze beiden sneller op en zwaardere programma's lopen ook een stuk beter dan in Fusion 2quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:07 schreef nietzman het volgende:
Als je liefhebber bent van hakkelende Aero-flips is het een grote aanrader ja.
Paar sec. ook als je lokaal je bestanden afspeelt? Volgens mij is dat eenmaal niet anders..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:27 schreef Christiaan het volgende:
Moet bij jullie flip4mac bestanden ook "bufferen"? Kan dat niet anders?
Jup, hoe groter het bestand, hoe langer de bufferquote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:27 schreef Christiaan het volgende:
Moet bij jullie flip4mac bestanden ook "bufferen"? Kan dat niet anders?
Ok.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:13 schreef fyah het volgende:
[..]
Ik heb er een XP en een w7 in draaien en in Fusion 3 starten ze beiden sneller op en zwaardere programma's lopen ook een stuk beter dan in Fusion 2
Ja, juist lokaal. En niet een paar seconden. Echt als de YouTube-buffer. Een deel is donker en tot daar kan ik doorspoelen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:30 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Paar sec. ook als je lokaal je bestanden afspeelt? Volgens mij is dat eenmaal niet anders..
Voor wmv troep gebruik ik meestal gewoon VLC. Die slikt 't meestal wel.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:32 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Ja, juist lokaal. En niet een paar seconden. Echt als de YouTube-buffer. Een deel is donker en tot daar kan ik doorspoelen.
Iig is 10 beter dan 7.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 08:31 schreef Tally het volgende:
Goedemorgen
Is 3 echt veel beter dan 2?
Een prima browser voor erbij...quote:Camino 2.0 Release Candidate 1 is the final preview of what will become Camino 2. The goal of this release candidate is to ensure no critical problems remain before the final release. If no problems are found, this version will be released as Camino 2 and no additional update will be necessary.
Camino 2.0 Release Candidate 1 is available only in English; however, a localized version will be available at the time of the final Camino 2 release.
Idd. Ik kan het nut inzien voor webdevvers ofzo, maar ik ben echt gruwelijk blij dat ik het allemaal afkan met Safari.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:35 schreef nietzman het volgende:
Tja, maar wat is het nut van een browser 'voor erbij'?
Dat probleem ook weer opgelost.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:45 schreef Jarno het volgende:
Volgens mij gebruikt vrouwlief Firefox nog wel eens voor zo'n uitzendinggemist site ofzo (van rtl dan dacht ik). Maar die doen het sinds kort helemaal niet meer op een Mac geloof ik.
Onze webmail! Maar dat ligt aan die hoerige software die we gebruiken hier.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:42 schreef Tijn het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit tegen een site aan ben gelopen die niet werkt in Safari.
Mja, 't is wel enorm suf. Volgens mij zijn ze overgestapt op Silverlight ofzo en die kan geen DRM content spelen op de Mac. Oid. Volgens mij sluit je zo best een grote groep gebruikers buiten. Stap dan niet over, denk ik dan.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat probleem ook weer opgelost.
Daar zal wel een grote zak geld van Microsoft aan hebben gehangen, die willen Silverlight tenslotte ook een beetje doordrukken. Het verbaasde me al dat werd gezegd dat het werkte op Macs, maar blijkbaar is 'werken' een analoge waarde en geen digitalequote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mja, 't is wel enorm suf. Volgens mij zijn ze overgestapt op Silverlight ofzo en die kan geen DRM content spelen op de Mac. Oid. Volgens mij sluit je zo best een grote groep gebruikers buiten. Stap dan niet over, denk ik dan.
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:51 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Daar zal wel een grote zak geld van Microsoft aan hebben gehangen, die willen Silverlight tenslotte ook een beetje doordrukken. Het verbaasde me al dat werd gezegd dat het werkte op Macs, maar blijkbaar is 'werken' een analoge waarde en geen digitale
Nou zal hard gewerkt ook wel een enorm rekbaar begrip zijn vrees ik.quote:Ik ben een MAC gebruiker, waarom kan ik geen ‘windows only’ video’s bekijken.
Op sommige video’s zit DRM (Digital Rights Management). Dat houdt in dat er restricties op de video zitten. Helaas is DRM niet geschikt voor een Apple systeem. Er wordt wel hard gewerkt om DRM video’s ook beschikbaar te maken voor mensen met een Apple Computer.
Bij mij doet ie t gewoon, je moet MS silverlight geinstalleerd hebben.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:45 schreef Jarno het volgende:
Volgens mij gebruikt vrouwlief Firefox nog wel eens voor zo'n uitzendinggemist site ofzo (van rtl dan dacht ik). Maar die doen het sinds kort helemaal niet meer op een Mac geloof ik.
Niet bij alle programma's dus. Alleen de shows waar geen DRM op zit.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:53 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Bij mij doet ie t gewoon, je moet MS silverlight geinstalleerd hebben.
Mja, vrouw wil gewoon online tv kijken, die geeft niks om Silverlight en DRM.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:01 schreef Tijn het volgende:
Nou, ik kijk er liever gewoon niet naar, dan dat ik Silverlight installeer eigenlijk. En dat 'ie geen DRM ondersteunt lijkt me alleen maar een goede eigenschap.
Maar misschien kijk ik anders tegen die dingen aan dan de meeste RTL-kijkers
Alles is toch online te vinden?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:23 schreef ikheetmartijn het volgende:
Is er iemand die een kopie voor me kan draaien van een Lacie Internet Space installatie cd?
TV boys werken doorgaans met Avid, wat beter wordt ondersteund door windows machines. Het werkt wel op mac, maar mac laat het niet graag toe, omdat zij liever zien dat er voor finalcut wordt gekozen. Belangenverstrengeling... En Avid heeft een langere geschiedenis dan finalcut, dus tv land zal vast niet snel overstappen naar het minder goed ondersteunde mac. (deels van horen zeggen...)quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:11 schreef Tijn het volgende:
Het is wel jammer dat met dit soort geniepige trucs van Microsoft en de domme instanties die ervoor vallen, het net lijkt alsof er niks op de Mac kan en in Windows alles soepel werkt.
Je kunt het Microsoft niet echt kwalijk nemen dat ze het zo maken (wel natuurlijk! dood moeten ze!), maar ik vind het vooral bizar dat RTL het accepteert en braaf bij ze afneemt. Zeker omdat die TV boys toch over het algemeen wel vaker een Mac zullen gebruiken?
Ja, de mensen die met monteren misschien. Maar niet de redactie, de marketing of het managment.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:53 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
TV boys werken doorgaans met Avid
heb gisterenavond bij de mediamarkt arena toch een macbook gehaald voor mijn vriendin. mc240 / summer 2009 model. niet het nieuwste model. maar voor wat hetgene wat me vriendin gaat doen.. genoegquote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:32 schreef AKnynke het volgende:
Ik ben aan het overwegen een Macbook te kopen, omdat m'n huidige laptop toch langzamerhand oud wordt (nog geen 1 GB RAM, en maar 60 GB geheugen, dat is behoorlijk vol!)
Nu ben ik aan het twijfelen tussen de witte, unibody macbook en de macbook pro. Waarom zou ik in 300 euro meer uitgeven aan een 13-inch macbook pro, als het enige verschil is dat hij van alumium gemaakt is, backlight toetsenbord heeft en firewire en SD lezer heeft? Ik vind het prijsverschil nogal groot, aangezien alle andere specs gelijk zijn!
Idem met mijn C2D MB White.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:02 schreef G.Fawkes het volgende:
Nog steeds dik tevreden met mijn zwarte macbook 2.2 GHZ met 4GB geheugen
En toch wil ik een unibody MBP
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, de mensen die met monteren misschien. Maar niet de redactie, de marketing of het managment.
Montage staat los van redactie, marketing en management hoor. De drie laatstgenoemden gaan voor hun montagewerk naar de montage-afdeling; ze monteren (bijna) niets zelf.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, de mensen die met monteren misschien. Maar niet de redactie, de marketing of het managment.
Klopt helemaal. Avid schijnt monteren over netwerken beter te ondersteunen dan Final Cut. De laatste werkt het meest optimaal als het project daadwerkelijk op je Mac staat, terwijl Avid ook goed overweg kan met montage-op-afstand. En net dat monteren op afstand komt vaak voor - althans, zo gaat het bij Beta Beat (groot montage-bedrijf waar ze heeeeel veel series / films / docu's etc monteren).quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:53 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
TV boys werken doorgaans met Avid, wat beter wordt ondersteund door windows machines. Het werkt wel op mac, maar mac laat het niet graag toe, omdat zij liever zien dat er voor finalcut wordt gekozen. Belangenverstrengeling... En Avid heeft een langere geschiedenis dan finalcut, dus tv land zal vast niet snel overstappen naar het minder goed ondersteunde mac. (deels van horen zeggen...)
Is dit alles over Jonathan Ive en Apple? Of is de hele film nog meer?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:44 schreef Junkie het volgende:
'Objectified'
En ook eindelijk ergens online te vinden.
Jammer van dat gefrustreerde stemmetjequote:
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:12 schreef senderrr het volgende:
wat is dat voor gefrustreerde medion gebruiker die dat filmpje in elkaar geflanst heeft?
Hij heeft vast een MS certificaatquote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:00 schreef Renesite het volgende:
Ik loop op mijn hogeschool de computerzaak in (die daar zit) en ik vraag: 'hebben jullie in jullie filiaal in het centrum al de nieuwste macbooks staan?'
'Hu? Nieuwste?' zegt het menneke die daar uit zijn neus liep te graven
'Ja? de nieuwste, hebben jullie die al?'
'Euh.. weet je het zeker? Ze zijn wel erg overpriced he?'
Dus ik zeg 'Iets wat ik al weet, ja, je kan het op die manier bekijken'
Ondertussen keek hij wat in zijn computer
'Pfoei, 909 euro voor specificaties die bij elke andere laptop gewoon zijn'
Ik kijk wat geirriteerd
Hij: '160 gig schijf, da's niet veel'
Ik: 'da's duidelijk de oude, dus niet he, bed...'
Hij: 'Tenzij je de hele dure doet, air of zo...'
Ik: 'Goed, niet dus bedankt'
![]()
![]()
!
Installeren gaat...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Heeft er iemand nog een tv? Er is een nieuwe update naar 3.0:
[ afbeelding ]
http://www.engadget.com/2(...)tware-update-is-out/
Ziet er goed uit, zo mag Front Row ook wel worden.
quote:iTunes 9.0.2 voegt ondersteuning toe voor versie 3.0 van de Apple TV-software, voegt een optie toe voor een donkere achtergrond voor de rasterweergave en verbetert de ondersteuning voor mensen met een handicap.
iTunes 9 bevat een groot aantal nieuwe functies en verbeteringen, waaronder:
• Een verbeterde interface met onder andere een nieuwe kolom waarmee u gemakkelijk door uw artiesten, albums, films, tv-programma's en andere media kunt bladeren.
• De iTunes Store heeft een gloednieuw uiterlijk en verbeterde navigatiemogelijkheden, zodat u snel en gemakkelijk kunt zoeken.
• iTunes LP en iTunes Extras maken van media een unieke belevenis door middel van exclusieve interviews, video's, foto's en meer. Beide zijn beschikbaar bij de aankoop van bepaalde albums en films bij de iTunes Store.
• Thuisdeling maakt het mogelijk om de iTunes-verzameling van uw hele gezin op meerdere computers te beheren. U kunt iTunes nieuwe aankopen automatisch laten overzetten of zelf bepalen wat u wilt kopiëren.
• Genius-mixen worden voor u samengesteld door iTunes en bevatten nummers uit uw bibliotheek die uitstekend bij elkaar passen.
• iPod- en iPhone-synchronisatie biedt nu de mogelijkheid om de beginschermen van uw iPhone en iPod touch direct vanuit iTunes in te delen. Synchronisatie is flexibeler geworden en laat u nu afzonderlijke artiesten, genres of afleveringen van tv-programma's en podcasts synchroniseren.
• iTunes U-onderdelen zijn nu opgenomen in een eigen gedeelte van de iTunes-bibliotheek.
• Synchronisatie met de iPod nano (5e generatie), iPod classic (najaar 2009) en iPod touch (najaar 2009).
• iTunes 9 bevat daarnaast talloze andere verbeteringen, zoals het coderen en afspelen van HE-AAC-bestanden, grotere flexibiliteit in de regels voor slimme afspeellijsten, een vereenvoudigde indeling van mediabestanden in een map 'iTunes Media' en nog veel meer.
Alleen in het slot zegt hij nog een paar zinnetjesquote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Is dit alles over Jonathan Ive en Apple? Of is de hele film nog meer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |