Ligt eraan, ik heb nu Fusion draaien omdat ik af en toe wat Windows applicaties moet draaien, die ik ook parallel naast m'n Mac-applicaties kan draaien. Het draait in een "geëmuleerde omgeving" Eigenlijk wel een beetje een aanslag op je systeem. Maar voordeel is wel dat het heel makkelijk te verwijderen is, kwestie van een VM-bestand weggooienquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:54 schreef Tally het volgende:
[..]
Om in Mac OSX ook je Windows te kunnen gebruiken?
Of is dat niet nodig?
Ja, heb ik ook, maar geen idee ...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Staat er bij jullie trouwens ook "light"? als in "vmware-fusion-3.0.0-204229-light". Wat is dat
Nee ik bedoel Cusionquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:49 schreef Tally het volgende:
Ik neem aan dat je Fusion bedoelt?
Mja.. Werk he. Moet allemaal legaal enzo
Gebruiker wil in OSX Windows kunnen gebruiken en buiten OSX. Dus vandaar dat ik voor Fusion gekozen had om het zo werkend te krijgen. Mja het werkt nu. Dus ik laat het zoquote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:00 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ligt eraan, ik heb nu Fusion draaien omdat ik af en toe wat Windows applicaties moet draaien, die ik ook parallel naast m'n Mac-applicaties kan draaien. Het draait in een "geëmuleerde omgeving" Eigenlijk wel een beetje een aanslag op je systeem. Maar voordeel is wel dat het heel makkelijk te verwijderen is, kwestie van een VM-bestand weggooien, (handig als er een keer spyware of virus op staat)
Als je in bootcamp zit, betekent toch eigenlijk dat je vrij regelmatig/lang bezig moet zijn in Windows. Dan zou ik ook niet meer apart Fusion nog installeren, aangezien je eigenlijk gewoon de volledige mogelijkheden hebt van een Windows Systeem. Kan bijvoorbeeld voor grafische toepassingen de enige mogelijkheid zijn...
Sowwyquote:
Je kan altijd nog Windows draaien..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:01 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hmm, nou vooruit we wachten dan maar even op de 10.6.2. update.
Beetje overkill imho, maar het kan wel daar niet van..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:04 schreef Tally het volgende:
[..]
Gebruiker wil in OSX Windows kunnen gebruiken en buiten OSX. Dus vandaar dat ik voor Fusion gekozen had om het zo werkend te krijgen. Mja het werkt nu. Dus ik laat het zo
Als ik zelf een Mac heb zal ik er eens wat meer aandacht aan besteden
[..]
Sowwy
Gaan nu je 8.0MP foto's Full screen op beeld passen?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
iMac 27" 2,8GHz Quad-Core Intel Core i7 met 2TB harddisk, 2 TB Time Capsule en HP Photosmart Plus All-in-One Printer (70 euro korting) besteld.
Mja. Ik had ook verwacht dat ik het makkelijker voor elkaar had kunnen krijgen. Maar de gebruiker gaat nu zitten zeiken om zijn Mac dus veel tijd om te experimenteren heb ik niet meer.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:05 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Beetje overkill imho, maar het kan wel daar niet van..
prive of zakelijk?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
iMac 27" 2,8GHz Quad-Core Intel Core i7 met 2TB harddisk, 2 TB Time Capsule en HP Photosmart Plus All-in-One Printer (70 euro korting) besteld.
Ik de i5 met 1TB.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
10.0MPquote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Gaan nu je 8.0MP foto's Full screen op beeld passen?
Kan die het zelf dan niet installeren? Gezeik ook altijd, zo moeilijk lijkt me het ook niet, als je de handleiding gewoon maar volgt..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:07 schreef Tally het volgende:
[..]
Mja. Ik had ook verwacht dat ik het makkelijker voor elkaar had kunnen krijgen. Maar de gebruiker gaat nu zitten zeiken om zijn Mac dus veel tijd om te experimenteren heb ik niet meer.
Ik ben niet een totale Mac n00b maar ik kom aardig in de buurt
Dus met mijn eigen mac ga ik lekker klote om het wel mooi voor elkaar te krijgen
Ik ben niet jaloers ik ben niet jaloers ik ben niet jaloers ik ben niet jaloers.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wij moeten de Mac uitleveren zoals de gebruiker hem wil gaan gebruikenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:08 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Kan die het zelf dan niet installeren? Gezeik ook altijd, zo moeilijk lijkt me het ook niet, als je de handleiding gewoon maar volgt..
In Sittard hebben ze 'm iig wel, aldus m'n vaderquote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:10 schreef LeonH het volgende:
Zometeen eens rondbellen of er al Apple winkels hier in de buurt de Magic Mouse hebben binnengekregen...
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik ben niet jaloers ik ben niet jaloers ik ben niet jaloers ik ben niet jaloers.
Werkt niet.
Voel je je nog aardig bekakt met je 2560x1440 pixels, 27" display..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
10.0MP. Max. resolutie van die 40D is 3888 x 2592, dus dat gaat net niet lukken
.
Hmja, ik heb me na lang wikken en wegen toch daar overheen kunnen zettenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Voel je je nog aardig bekakt met je 2560x1440 pixels, 27" display..
Heel makkelijk, je geeft em een Out-of-the-Box Mac. DVD'tje van VMWare Fusion erbij. Hier zoek het zelf maar uit...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:09 schreef Tally het volgende:
[..]
Wij moeten de Mac uitleveren zoals de gebruiker hem wil gaan gebruiken
Dus is het nodig dat wij die shit er op zetten.
Ik zal het mijn baas zeggen maar ik denk dat ik dan al mijn spullen kan pakken want dan ben ik bijna niet meer nodigquote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Heel makkelijk, je geeft em een Out-of-the-Box Mac. DVD'tje van VMWare Fusion erbij. Hier zoek het zelf maar uit...
Nou, wat gaf de doorslag?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hmja, ik heb me na lang wikken en wegen toch daar overheen kunnen zetten.
Waarom de i7 en niet de i5? Ik heb het ook even overwogen, maar ik vond 170 euro nou niet echt het verschil waard.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hmja, ik heb me na lang wikken en wegen toch daar overheen kunnen zetten.
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen dat het niet zo moeilijk is als sommige dingen in Windows zelf, het is makkelijker dan een Exchange account instellen in Outlook 2007 bijvoorbeeld..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:13 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik zal het mijn baas zeggen maar ik denk dat ik dan al mijn spullen kan pakken want dan ben ik bijna niet meer nodig
Ik snap jequote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:15 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen dat het niet zo moeilijk is als sommige dingen in Windows zelf, het is makkelijker dan een Exchange account instellen in Outlook 2007 bijvoorbeeld..
Ik ook! Hoeveel RAM?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
En je baas zal er ook aan moeten wennen, maar goed natuurlijk komt je baas nog even vaker bij je langs om dingen te vragen dat in een Mac anders is, dus je blijft je baan houden..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:16 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik snap jeHet is ook niet zo moeilijk. Alleen ff wennen
Daarom wil ik zelf ook een Mac!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
En je baas zal er ook aan moeten wennen, maar goed natuurlijk komt je baas nog even vaker bij je langs om dingen te vragen dat in een Mac anders is..
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
In Sittard hebben ze 'm iig wel, aldus m'n vader.
Nou lekker... Ivizi heeft 'm alleen i.c.m. de nieuwe iMac en los pas vanaf volgende weekquote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:26 schreef LeonH het volgende:
[..]
Net gebeld met AM Bridge... Dan maar even met Ivizi Heerlen bellen, maar acht de kans klein..
Bij AMbridge hadden ze 'm zeker wel liggenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:26 schreef LeonH het volgende:
[..]
Net gebeld met AM Bridge... Dan maar even met Ivizi Heerlen bellen, maar acht de kans klein..
Hm, uiteindelijk 'gewoon' voor het snelste gekozen.. Ik ga er vanuit dat ik deze iMac toch wat jaartjes gebruik, dus dan ben ik die 170 euro alweer vergetenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Waarom de i7 en niet de i5? Ik heb het ook even overwogen, maar ik vond 170 euro nou niet echt het verschil waard.
Ik tel die 170 op bij mijn Canon 7Dquote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hm, uiteindelijk 'gewoon' voor het snelste gekozen.. Ik ga er vanuit dat ik deze iMac toch wat jaartjes gebruik, dus dan ben ik die 170 euro alweer vergeten.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik tel die 170 op bij mijn Canon 7D
Huh, maar, maar, je koopt toch een Mac niet voor de SPECSquote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
http://www.apple.com/nl/imac/specs.html behalve de resolutie.
Dat is broodroofquote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Heel makkelijk, je geeft em een Out-of-the-Box Mac. DVD'tje van VMWare Fusion erbij. Hier zoek het zelf maar uit...
Er staan toch ook plaatjes op die pagina?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Huh, maar, maar, je koopt toch een Mac niet voor de SPECS
Nee hoor. Als mijn baas het goed had gevonden had ik dat gedaanquote:
Nou, Windows is overbodige werkverschaffing af en toe..quote:
Sterf.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dat was met de release van Snow Leopard ook, alleen de Single License disks maar niet de Family Packs, dat duurde nog een weekje of 2..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:42 schreef LeonH het volgende:
[..]
Nou lekker... Ivizi heeft 'm alleen i.c.m. de nieuwe iMac en los pas vanaf volgende week
Beeld je is in hoeveel werkloosheid er was als Windows niet had bestaanquote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:03 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Nou, Windows is overbodige werkverschaffing af en toe..
Dat is pas over 4 nachtjesquote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:13 schreef KingGone het volgende:
Beetje jammer alleen dat de shipment date op ' November' blijft staan.
Dat was liefdevol bedoeld he, dat begrijp je wel.quote:
Ga met ;m daten ofzo, misschien mag je dan die Mac ook nog eens aanraken.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:17 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Dat was liefdevol bedoeld he, dat begrijp je wel.
Zie aan je sig trouwens dat jij ook Sigur Ros-fan bent. Je blijft maar in mijn aanzien stijgen.![]()
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:17 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Dat was liefdevol bedoeld he, dat begrijp je wel.
Zie aan je sig trouwens dat jij ook Sigur Ros-fan bent. Je blijft maar in mijn aanzien stijgen.![]()
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:18 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ga met ;m daten ofzo, misschien mag je dan die Mac ook nog eens aanraken.
Ik begrijp het. Ben wat ongeduldig aangezien ik het beestje afgelopen zondag even heb mogen uittesten in de winkel.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dat was met de release van Snow Leopard ook, alleen de Single License disks maar niet de Family Packs, dat duurde nog een weekje of 2..
Dat is dus ook niet zo gek dat die Magic Mouse pas later los verkrijgbaar is..
Ik had een vraag! En ben blijven hangenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:25 schreef koffiekoekje het volgende:
Waar komen al die moderators ineens vandaan
Heb je al een Mac? Anders zijn er bepaalde inwijdingsrituelen die toegepast moeten worden voordat je echt geaccepteerd wordt binnen de groep.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:31 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik had een vraag! En ben blijven hangen
Nee ik heb geen eigen Macquote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Heb je al een Mac? Anders zijn er bepaalde inwijdingsrituelen die toegepast moeten worden voordat je echt geaccepteerd wordt binnen de groep.
Goed idee.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:18 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ga met ;m daten ofzo, misschien mag je dan die Mac ook nog eens aanraken.
Ik vermoed dat dit akkoord is, maar roep voor de zekerheid nog maar even in het W7-topic of het OS-wars topic dat Windows zuigt en dat gekopieerd is van OSX: dingen die nu in W7 zitten hadden wij (moet je ook onderstrepen) jaren geleden al in OSX.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:45 schreef Tally het volgende:
[..]
Nee ik heb geen eigen MacNog niet! Ik probeer mijn baas over te halen.
Ik moet er wel geregeld 1tje preppen voor het netwerk hier.
Is dat alles?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dit akkoord is, maar roep voor de zekerheid nog maar even in het W7-topic of het OS-wars topic dat Windows zuigt en dat gekopieerd is van OSX: dingen die nu in W7 zitten hadden wij (moet je ook onderstrepen) jaren geleden al in OSX.
Dan is je inwijding wat mij betreft klaar.
Mja Ik had heel iets anders verwachtquote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wij zijn niet zo moeilijk. Wij hebben een Mac.
Maak je geen zorgen, je hoeft niet met iemand te daten alleen omdat diegene een Mac heeft hoor. Dat moet ik alleen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:12 schreef Tally het volgende:
[..]
Mja Ik had heel iets anders verwacht
Ja, maar dat soort zaken regelen we altijd via PMquote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:12 schreef Tally het volgende:
[..]
Mja Ik had heel iets anders verwacht
Had ik ook niet verwacht!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:20 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, je hoeft niet met iemand te daten alleen omdat diegene een Mac heeft hoor. Dat moet ik alleen.
Owh? Nog niets gezien!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ja, maar dat soort zaken regelen we altijd via PM
Gewoon weggooien!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:35 schreef appelsjap het volgende:
Ik heb voor mijn Microsoft muis Microsoft drivers geinstalleerd, alleen wil ik deze weghalen, hoe doe ik dit?
Ssssssssssssssst het is MicroSoft. Ik weet.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:40 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nou ja, die muis mag ook meteen wel bij het oud-vuil..
Als je je baas nog even afleert om Windows te gebruiken..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:41 schreef Tally het volgende:
[..]
Ssssssssssssssst het is MicroSoft. Ik weet.
Leer ik het al?
Dat gaat niet lukken. Helaasquote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Als je je baas nog even afleert om Windows te gebruiken..
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dat soort zaken worden id avonduren besproken
Oh, zo had ik er nog niet over gedacht. Ik zat meer in de lijnen te denken van 'ik moet nu werken'.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:48 schreef Tally het volgende:
[..]Want dan kan niemand anders het zien?
Ja ik MOET ook werken nuquote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Oh, zo had ik er nog niet over gedacht. Ik zat meer in de lijnen te denken van 'ik moet nu werken'.
Dan zal je baas niet echt genegen zijn je die Mac te verschaffen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:57 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja ik MOET ook werken nu
Maar komt weinig van
Halloquote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dan zal je baas niet echt genegen zijn je die Mac te verschaffen.
En dus kun je weer op ontgroening...
En nu ff serieus? Het is geen applicatie, het is alleen een driver, dus die kan ik bij mijn programmas niet vinden. Hoe verwijder ik de driver?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:35 schreef appelsjap het volgende:
Ik heb voor mijn Microsoft muis Microsoft drivers geinstalleerd, alleen wil ik deze weghalen, hoe doe ik dit?
Oh, was jij dat? Er lopen hier iets teveel gesprekken door elkaar heen. Scusiquote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:03 schreef Tally het volgende:
[..]
HalloDat het zo lang duurde met die Mac die ik moest afleveren is omdat ik zelf geen Mac heb
En ik doe wel watMaar niet genoeg (vind ik).
In Systeemvoorkeuren wellicht? Anders even kijken in je Home Folder-Library-PrefencePanes of Macintosh-Library-Prefencepanes?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:07 schreef appelsjap het volgende:
[..]
En nu ff serieus? Het is geen applicatie, het is alleen een driver, dus die kan ik bij mijn programmas niet vinden. Hoe verwijder ik de driver?
Excuses aanvaard!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:10 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Oh, was jij dat? Er lopen hier iets teveel gesprekken door elkaar heen. Scusi
Kak, weet je dat ik nog nooit ever een driver voor Mac OS X heb geïnstalleerd? Derhalve, weet ik dus ook niet hoe ik het eraf moet halen..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:07 schreef appelsjap het volgende:
[..]
En nu ff serieus? Het is geen applicatie, het is alleen een driver, dus die kan ik bij mijn programmas niet vinden. Hoe verwijder ik de driver?
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:15 schreef fyah het volgende:
valt er nog ergens gratis voer te halen hier? tvp
Heeft de installer die je hebt gebruikt geen uninstall mogelijkheid?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:07 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Standaard bij OS X zit wel TextEdit, maar dat is niet echt een volwaardige tekstverwerker om ingewikkelde documenten mee te maken. Je kunt het beter vergelijken met Notepad en Wordpad.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:38 schreef Lakai het volgende:
Zit er bij aanschaf van een apple ook een programma op met tekstverwerker en al die dingen?
Je kunt Google Docs proberen. Da's voor veel tekstverwerkingsdingen al voldoende. http://docs.google.comquote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:38 schreef Lakai het volgende:
Zit er bij aanschaf van een apple ook een programma op met tekstverwerker en al die dingen?
Ik zie namelijk op de site staan dat je dat er wel bij kan kopen, maar ik zou het eerlijk gezegd raar vinden als dat er niet al standaard op zit...maar wel dingen als garageband etc.
Oh ja Open Office is ook een goeiequote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Standaard bij OS X zit wel TextEdit, maar dat is niet echt een volwaardige tekstverwerker om ingewikkelde documenten mee te maken. Je kunt het beter vergelijken met Notepad en Wordpad.
[ afbeelding ]
Als je meer wil dan dat, biedt Apple iWork aan voor 79 euro. Daar zit een tekstverwerker (Pages), spreadsheet (Numbers) en presentatieprogramma (Keynote) in. Of je koopt natuurlijk MS Office.
Als je liever met gratis software werkt, is OpenOffice misschien een goede optie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |