Ik zit niet eens op de VU, maar ik zou er bijna naar toe gaan om dit te zien. Weer van die mensen die het geloof aan een ander moeten opdringen.quote:AMSTERDAM (ANP) - Behoudende christenen voeren zaterdag actie bij
de Vrije Universiteit (VU) in Amsterdam, omdat zij vinden dat de
universiteit te ver is afgedwaald van de christelijke leer. Dat
maakte een woordvoerder van de christelijke werkgroep woensdag
bekend.
De christenen, die zich presenteren op de website creatie.info,
doen dat door een poster met 95 stellingen tegen de evolutieleer op
de deur van de VU te hangen. Zij vinden dat de universiteit terug
moet naar haar christelijke wortels, door meer kanttekeningen te
plaatsen bij Darwins evolutietheorie.
De actievoerders geloven in het scheppingsverhaal uit de Bijbel.
Zaterdag hangen zij ook in Dordrecht bij de Augustijnerkerk een
actieposter op, omdat zij vinden dat de kerk in het algemeen het
woord van de Bijbel te veel heeft losgelaten.
Maar dat is dan in principe ook de basis van de VUquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:26 schreef karr-1 het volgende:
Weer van die mensen die het geloof aan een ander moeten opdringen.
Waar baseren ze het vrije in de naam dan op?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:27 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar dat is dan in principe ook de basis van de VU.
Vrij is vrij van kerk- staatsbemoeienis. De universiteit is opgericht door ARP-voorman Kuyper. Dat was een orthodox gereformeerde. Ze hebben de VU opgericht om vrij van overheid of Paus of wat dan ook het onderwijsprogramma in te kunnen richten (maar natuurlijk geheel trouw aan de Bijbel).quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:27 schreef Adelante het volgende:
Wat snappen ze niet aan VRIJE universiteitHet is toch niet de Katholieke universiteit
Wat nou opdringen? We hebben vrijheid van meningsuiting, vrijheid van religie, vrijheid van samenscholing, vrijheid van prottest. Allemaal mooi. Maar omdat het christenen zijn mag het ineens niet?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:26 schreef karr-1 het volgende:
Ik zit niet eens op de VU, maar ik zou er bijna naar toe gaan om dit te zien. Weer van die mensen die het geloof aan een ander moeten opdringen.
Ze zijn niet door de overheid opgericht maar door de kerkquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Waar baseren ze het vrije in de naam dan op?
Grootste bullshitquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:27 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar dat is dan in principe ook de basis van de VU.
Goddammitquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:32 schreef zovty het volgende:
[..]
Weet je wat eens moet doen voor de gein, je piemelotje naar achter vouwen, een strak rokje aantrekken, strak topje aandoen, je mooi opmaken voor een gezellige feestavond, en dan op zaterdag avond net na sluitingstijd een sjowarma tent binnen stappen en vragen of de schoonmakers zin hebben om de avond leuk af te sluiten. Dan zul je ervaren wat opdringen is.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:32 schreef zovty het volgende:
[..]
Wat nou opdringen? We hebben vrijheid van meningsuiting, vrijheid van religie, vrijheid van samenscholing, vrijheid van prottest. Allemaal mooi. Maar omdat het christenen zijn mag het ineens niet?
Weet je wat eens moet doen voor de gein, je piemelotje naar achter vouwen, een strak rokje aantrekken, strak topje aandoen, je mooi opmaken voor een gezellige feestavond, en dan op zaterdag avond net na sluitingstijd een sjowarma tent binnen stappen en vragen of de schoonmakers zin hebben om de avond leuk af te sluiten. Dan zul je ervaren wat opdringen is.
Dat heeft ook echt iets met de evolutietheorie te makenquote:Stelling 74: "De vraag naar de zin van het leven kan vanuit de evolutieleer niet worden beantwoord."
Vrij van alles maar wel trouw aan de bijbel dus....quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:32 schreef Iblis het volgende:
[..]
Vrij is vrij van kerk- staatsbemoeienis. De universiteit is opgericht door ARP-voorman Kuyper. Dat was een orthodox gereformeerde. Ze hebben de VU opgericht om vrij van overheid of Paus of wat dan ook het onderwijsprogramma in te kunnen richten (maar natuurlijk geheel trouw aan de Bijbel).
In die zin is de VU wel dé Protestants-Christelijke universiteit van Nederland (m.u.v. de theologische universiteiten zoals in Kampen). En nog steeds gaan veel Christenen speciaal daarom naar de VU, zelfs al wonen ze in Rijssen of Nunspeet en zitten ze elke dag uren in de trein.
Omdat het over wetenschap gaat is het idioot. De werkelijkheid is geen democratie.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:32 schreef zovty het volgende:
[..]
Wat nou opdringen? We hebben vrijheid van meningsuiting, vrijheid van religie, vrijheid van samenscholing, vrijheid van prottest. Allemaal mooi. Maar omdat het christenen zijn mag het ineens niet?
Dat verandert de zaak wel een beetje vind ik.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:32 schreef Iblis het volgende:
[..]
Vrij is vrij van kerk- staatsbemoeienis. De universiteit is opgericht door ARP-voorman Kuyper. Dat was een orthodox gereformeerde. Ze hebben de VU opgericht om vrij van overheid of Paus of wat dan ook het onderwijsprogramma in te kunnen richten (maar natuurlijk geheel trouw aan de Bijbel).
In die zin is de VU wel dé Protestants-Christelijke universiteit van Nederland (m.u.v. de theologische universiteiten zoals in Kampen). En nog steeds gaan veel Christenen speciaal daarom naar de VU, zelfs al wonen ze in Rijssen of Nunspeet en zitten ze elke dag uren in de trein.
Diep.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De werkelijkheid is geen democratie.
Het meest laakbare is dat die poster gewoon aperte leugens bevat. De poster staat ook online, en bij de eerste stelling is het al raak. Alhoewel ze er wel een soort van schuivende definitie van macro-evolutie op na zullen houden waaraan de wetenschap nooit kan voldoen om gelijk te krijgen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zit niet eens op de VU, maar ik zou er bijna naar toe gaan om dit te zien. Weer van die mensen die het geloof aan een ander moeten opdringen.
http://www.creatie.info/images/promotie/A2.pdfquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:34 schreef nicoo het volgende:
linkje naar de site met die stellingen?
http://www.creatie.info/images/promotie/A2.pdfquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:34 schreef nicoo het volgende:
linkje naar de site met die stellingen?
Als ik de poster bekijk staat het vol met leugens, vage definities en dingen die op allerlei manieren uit te leggen zijn.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:35 schreef Iblis het volgende:
[..]
Het meest laakbare is dat die poster gewoon aperte leugens bevat. De poster staat ook online, en bij de eerste stelling is het al raak. Alhoewel ze er wel een soort van schuivende definitie van macro-evolutie op na zullen houden waaraan de wetenschap nooit kan voldoen om gelijk te krijgen.
Ik kom niet verder dan 10 zonder in lachen uit te barstenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:42 schreef TGVkopper het volgende:
95 stellingen... alsof íemand die ook echt allemaal gaat lezen
De grap is dat ze zelf zeggen dat er mogelijk nog wat foutjes in de stellingen zitten, en dat ze je daarom uitnodigen om ze aan te passen. Dat vraagt natuurlijk om elke stelling wetenschappelijk te onkrachten en er een pro-evolutiestelling van te makenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:37 schreef karr-1 het volgende:
Als ik de poster bekijk staat het vol met leugens, vage definities en dingen die op allerlei manieren uit te leggen zijn.
Het is makkelijk scoren met het werk van een anderquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:44 schreef speknek het volgende:
[..]
De grap is dat ze zelf zeggen dat er mogelijk nog wat foutjes in de stellingen zitten, en dat ze je daarom uitnodigen om ze aan te passen. Dat vraagt natuurlijk om elke stelling wetenschappelijk te onkrachten en er een pro-evolutiestelling van te maken.
Als ik oneindig veel tijd had.
Apart trouwens dat het vooral een Duits initiatief lijkt te zijn dat gewoon in het Nederlands is vertaald.
Mooi ook in die stellingen: De vruchtvliegquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:44 schreef speknek het volgende:
Apart trouwens dat het vooral een Duits initiatief lijkt te zijn dat gewoon in het Nederlands is vertaald.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:44 schreef speknek het volgende:
[..]
De grap is dat ze zelf zeggen dat er mogelijk nog wat foutjes in de stellingen zitten, en dat ze je daarom uitnodigen om ze aan te passen. Dat vraagt natuurlijk om elke stelling wetenschappelijk te onkrachten en er een pro-evolutiestelling van te maken.
Als ik oneindig veel tijd had.
Ik ervaar eigenlijk plaatsvervangende schaamte als mensen met zulke ‘stellingen’ aankomen.quote:Ondanks een niet aflatende stroom van beweringen van veel kosmologentheologen is het ontstaan van sterrenGod nog steeds onopgelost.
Godver.quote:86. Van de denkbeeldige gemeenschappelijke voorouder van aap en mens ontbreekt nog altijd elk spoor.
Ik gun een ieder zijn of haar eigen geloof, maar val mij er niet mee lastig. Als ik het wil weten vraag ik er zelf wel om.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:45 schreef isogram het volgende:
Keer op keer weer verbijsterend hoe gelovigen hun bezopen religies aan anderen opdringen. Eigenlijk zou er eens een wettelijk verbod op dit soort zaken moeten komen. Geloofsvrijheid is prima, maar als we spam via e-mail verbieden, waarom dan dit soort irritante acties niet?
Op de uni waarschijnlijk wel, maar bij die Creationisten club nietquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:52 schreef phpmystyle het volgende:
Ik dacht dat er op een uni rationeel gedacht werd, misvatting dus.
Dan zijn zij het het niet waard om op een uni te zitten.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:53 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Op de uni waarschijnlijk wel, maar bij die Creationisten club niet
Je zou ze gewoon eens een spiegel voor moeten houden, hoe irritant dat soort opdringerig gedrag eigenlijk is... Clubje atheisten verzamelen, en dan een maand lang elke zondag atheistische folders uitdelen voor de ingang van de kerk,quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:45 schreef isogram het volgende:
Keer op keer weer verbijsterend hoe gelovigen hun bezopen religies aan anderen opdringen. Eigenlijk zou er eens een wettelijk verbod op dit soort zaken moeten komen. Geloofsvrijheid is prima, maar als we spam via e-mail verbieden, waarom dan dit soort irritante acties niet?
Zeker als je ziet dat er best wat dr.'s zich onder de lijst hebben geschaard. Vraag je je af waar je nog moeite voor doet om te promoverenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:48 schreef Iblis het volgende:
Ik ervaar eigenlijk plaatsvervangende schaamte als mensen met zulke 'stellingen' aankomen.
En woorden als kortperiodiek en ‘fijnafstelling’ verraden ook enige Duitse inspiratie. Maar het jammerlijke is wel dat uit zulke fouten tegen de gangbare wetenschappelijke terminologie direct blijkt dat de makers totaal geen sjoege hebben van wat ze nou opschrijven. In hun zelotische drift verzamelen ze driftig argumenten die hun gelijk zouden moeten bewijzen (of het ongelijk van de ander moeten bewijzen, wat voor het gemak natuurlijk als hun gelijk wordt aangeduid), maar er inhoudelijk iets van snappen gaat te ver.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Mooi ook in die stellingen: De vruchtvlieg![]()
.
Of er zou een pollitieke atheisten club moeten komen, 1 zondag in de maand niet naar de kerk mogen, en verplicht naar de MAC gaan.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:56 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Je zou ze gewoon eens een spiegel voor moeten houden, hoe irritant dat soort opdringerig gedrag eigenlijk is... Clubje atheisten verzamelen, en dan een maand lang elke zondag atheistische folders uitdelen voor de ingang van de kerk,
Ik doe mee....quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:56 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Je zou ze gewoon eens een spiegel voor moeten houden, hoe irritant dat soort opdringerig gedrag eigenlijk is... Clubje atheisten verzamelen, en dan een maand lang elke zondag atheistische folders uitdelen voor de ingang van de kerk,
Hoe kom je er opquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:32 schreef zovty het volgende:
[..]
Om hetzelfde te doen als deze christenfundi's bij de VU doen, moet je nog een stap verder gaan, namelijk de kerk beplakken met allerlei atheïstsche statements.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:56 schreef Hephaistos. het volgende:
Je zou ze gewoon eens een spiegel voor moeten houden, hoe irritant dat soort opdringerig gedrag eigenlijk is... Clubje atheisten verzamelen, en dan een maand lang elke zondag atheistische folders uitdelen voor de ingang van de kerk...
Maar dan lezen wij ongelovigen het nietquote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:10 schreef JaapAapSmulPaap het volgende:
JezusDat opdringerige gedoe altijd
![]()
![]()
En dan die faalposter, laat ze die maar op hun eigen gebouwen plakken.
Ik geloof pas in God als ik hem ziequote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:11 schreef Sachertorte het volgende:
Ik ging hier in als rasechte atheist en rationalist, maar ik ben om hoor. De evolutietheorie zegt inderdaad niets over het leven, God moet nu wel bestaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |