abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74131687
Ik word onderhand echt schijtziek van die achterlijke politiek in Nederland.. wie zou er op mij stemmen als ik de volgende punten zou voeren:

- Volledige allochtonenstop. Enkel allochtonen die kunnen aantonen dat ze een waardevolle bijdrage aan de NL economie/samenleving kunnen leveren mogen nog naar binnen. (Soort green card systeem)
- Winkels, clubs, bars etc. mogen zelf hun openingstijden bepalen. Dus ook op zondag om 11 uur 's avonds open zijn.
- Legalisering van softdrugs, toevoegen van categorie 'mediumdrugs', waar de drugs invallen die beperkte schade doen aan mens en maatschappij zoals XTC. Sowieso decriminalisatie van alle drugs. (Check Portugal, daar gaat het perfect)
- Uitkeringssysteem op de schop. Uitkering blijft bestaan, maar alléén voor mensen die het daadwerkelijk nodig hebben. Als je kán werken gá je werken, als je echt niet kan werken ontvang je flink wat geld. Teveel mensen trekken nu ten onrechte een uitkering en hangen de hele dag maar een beetje op de bank
- Betere ouderenzorg. Niet wegrotten in een kamertje van 3x2.
- Kleine criminaliteit als tasjesroof of bedreiging is geen taakstrafje, maar gewoon een celstraf van een redelijke periode. Ernstige draaideurcriminelen verplicht in een sociale werkplaats.
- Afschaffing van het koningshuis. Nutteloze kolder die enkel geld kost.

Dit zijn een aantal punten die nu aandacht nodig hebben imo.

Zou jij op mij stemmen?

Laat de grote KLB-politiek-discussie losbarsten!

[ Bericht 13% gewijzigd door Hagelkaas op 27-10-2009 22:58:08 ]
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:33:17 #2
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_74131730
Je bent geďnspireerd door Hitler?
Sterk Topic || Lekker nummertje
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."- Jan Greshoff
pi_74131777
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:33 schreef di0r1 het volgende:
Je bent geďnspireerd door Hitler?
Ga jij maar weer terug naar school
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:34:31 #4
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_74131792
Nee.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:35:00 #5
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_74131815
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:32 schreef HagelHEILkaas het volgende:
*Hosselcopter*
pi_74131835
Als je nu ook nog het koningshuis afschaft, heb je mijn stem.
pi_74131836
Ik wel
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  PR/Manusje van alles dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:35:33 #8
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_74131847
Je doet het verkeerd gek. Uitkeringen alleen omlaag voor mensen die daar onterecht recht op denken te moeten hebben. Het type probleemwijk bewoners juist de één ouder gezinnen met kinderen meer geld geven zodat die ook een keer nieuwe kleren kunnen kopen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_74131859
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:32 schreef Hagelkaas het volgende:

pi_74131878
Je bent Wilders, maar dan iets minder extreem. Dat maakt de ideeën er echter niet beter op. Ik zie veel "oplossingen" die in de praktijk dingen alleen maar erger zullen maken.

Dus nee, ik zou niet op je stemmen.
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
I write erotic novels for children.
pi_74131927
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je doet het verkeerd gek. Uitkeringen alleen omlaag voor mensen die daar onterecht recht op denken te moeten hebben. Het type probleemwijk bewoners juist de één ouder gezinnen met kinderen meer geld geven zodat die ook een keer nieuwe kleren kunnen kopen.
jeugd trauma?
  PR/Manusje van alles dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:38:29 #12
Toezicht is gezond!
pi_74131970
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:37 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

jeugd trauma?
Nee

Maar als je dan op tv ziet hoe een moeder met 4 kinderen van 1500 euro per maand moet rondkomen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:39:20 #13
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_74132017
Uitkeringen minder? Totdat je er zelf gebruik van moet maken.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_74132034
quote:
Uitkeringssysteem op de schop. Uitkering blijft bestaan, maar véél lagere bedragen dan nu.
Wat dacht je van mensen die het echt nodig hadden, zoals WAJONG-ers, mensen die tussen wal en schip zijn geraakt met hun werkgevers, arbeidsongeschikten en mensen die moeite hebben met een baan te vinden, geen hulp krijgen maar wel vrijwilligerswerk doen?
Google is your friend, abuse your friends
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:39:52 #15
254493 Trollface.
pi_74132045
Apenkutkop, kom er maar in
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_74132061
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Nee

Maar als je dan op tv ziet hoe een moeder met 4 kinderen van 1500 euro per maand moet rondkomen.
1500 euro? Wat? Daar kan wel wat vanaf
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:40:56 #17
274655 Precizionist
Tot in de puntjes.
pi_74132090
Let wel:
Verhoog de WAO juist!
En haal al die duizenden of niet tienduizenden mensen die het FAKEN eraf, hou je opeens meer dan genoeg over, ook voor de JSF'jes.
Daarbij hebben die omaatjes het niet zo slecht in hun 3x2 hoor.
Lekker bingo-avonden en rummikuppen
Perfectie
Dit stukje hoort niet bij m'n post hoor.
  PR/Manusje van alles dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:42:31 #18
Toezicht is gezond!
pi_74132159
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:40 schreef Precizionist het volgende:
Let wel:
Perfectie
En maar één keer in de maand onder de douche gaan en hopen dat je 's middags nog een stukje vlees bij je eten krijgt.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:43:21 #19
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_74132215
Ik zou nooit op je stemmen. Niks persoonlijks, maar je standpunten vind ik belachelijk.
heitieh
pi_74132226
Ik niet in ieder geval
No resentment ever evened out a weaker hand
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:43:52 #21
274655 Precizionist
Tot in de puntjes.
pi_74132231
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

En maar één keer in de maand onder de douche gaan en hopen dat je 's middags nog een stukje vlees bij je restjes van het lokale restaurant krijgt.
Dus dat
pi_74132274
quote:
Ik word onderhand echt schijtziek van die achterlijke politiek in Nederland.. wie zou er op mij stemmen als ik de volgende punten zou voeren:

- Volledige allochtonenstop. Enkel allochtonen die kunnen aantonen dat ze een waardevolle bijdrage aan de NL economie/samenleving kunnen leveren mogen nog naar binnen. (Soort green card systeem)
- Winkels, clubs, bars etc. mogen zelf hun openingstijden bepalen. Dus ook op zondag om 11 uur 's avonds open zijn.
- Legalisering van softdrugs, toevoegen van categorie 'mediumdrugs', waar de drugs invallen die beperkte schade doen aan mens en maatschappij zoals XTC. Sowieso decriminalisatie van alle drugs. (Check Portugal, daar gaat het perfect)
- Uitkeringssysteem op de schop. Uitkering blijft bestaan, maar véél lagere bedragen dan nu.
- Kleine criminaliteit als tasjesroof of bedreiging is geen taakstrafje, maar gewoon een celstraf van een redelijke periode. Ernstige draaideurcriminelen verplicht in een sociale werkplaats.

Zou jij op mij stemmen?

Ik zou niet alleen op je stemmen, ik zou in de partij willen.
Zeuren is het mooiste wat er is!
pi_74132298
Ik ben het ook echt alleen eens met de verbetering van de ouderenzorg, verder hebben al je verbeteringen ofwel teveel negatieve gevolgen, of zijn volstrekt belachelijk.
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:45:48 #24
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_74132316
quote:
...
...
Ja, dat is een nieuw punt. Dit willen de andere partijen niet
heitieh
pi_74132422
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:43 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik zou nooit op je stemmen. Niks persoonlijks, maar je standpunten vind ik belachelijk.
omdat? iets meer toelichting zou het topic wel wat opleuken..

TS verwoord precies zoals ik erover denk.
pi_74132481
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:40 schreef Precizionist het volgende:
Let wel:
Verhoog de WAO juist!
En haal al die duizenden of niet tienduizenden mensen die het FAKEN eraf, hou je opeens meer dan genoeg over, ook voor de JSF'jes.
Perfectie
Omaatjes die het geweld van WOII moesten meemaken.. omaatjes die in het verzet zaten..

Omaatjes die het land hebben opgebouwd zodat jij lekker achter je pctje kan stappen en gaan gamen met je internetmatties. Van die mensen die nooit zeurden over het kabinetsbeleid, keihard door werkten tot hun tijd kwam en van het pensioen konden genieten. Van die mensen die gewoonweg iets over hadden voor anderen, terwijl ze zelf vrij weinig te makken hadden.

Alsof je ouderen moet benaderen als een stel randdebielen die nog maar amper herseninhoud hebben. Het is cru om een ouder die niet zelfstanding meer kan leven een ruimte te bieden, wat een celruimte evenaart.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:51:40 #27
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_74132567
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Nee

Dan had ze maar geen 4 kinderen moeten nemen.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:52:08 #28
274655 Precizionist
Tot in de puntjes.
pi_74132597
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:49 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Omaatjes die het geweld van WOII moesten meemaken.. omaatjes die in het verzet zaten..

Omaatjes die het land hebben opgebouwd zodat jij lekker achter je pctje kan stappen en gaan gamen met je internetmatties. Van die mensen die nooit zeurden over het kabinetsbeleid, keihard door werkten tot hun tijd kwam en van het pensioen konden genieten. Van die mensen die gewoonweg iets over hadden voor anderen, terwijl ze zelf vrij weinig te makken hadden.

Alsof je ouderen moet benaderen als een stel randdebielen die nog maar amper herseninhoud hebben. Het is cru om een ouder die niet zelfstanding meer kan leven een ruimte te bieden, wat een celruimte evenaart.
Ikweet precies hoe ze het hebben, dus niet te veel zelfverzekerdheid...
Ze willen meestal geeneens kennis meer maken met nieuwe technologie, ze willen gwoon rusten.
pi_74132610
Nee! Leuke ideen hoor, net zoals bijna elke politieke partij in NL.

Maar hoe ga je het verwezenlijken. Kom eens met uitgewerkte plannen.. dan kan de discussie losbarsten!!
En Terecht!
pi_74132615
Ik vind dat alleen WO'ers de macht moeten krijgen. Nu heb ik in ieder geval heel FOK achter me
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:52:35 #31
274655 Precizionist
Tot in de puntjes.
pi_74132618
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:51 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Dan had ze maar geen 4 kinderen moeten nemen.
Als alles nou zo makkelijk was.
pi_74132621
Nederland kan niet zonder Allochies, het probleem is dat we teveel van de verkeerde binnenhalen.
Het is allemaal een kwestie van vraag en aanbod, VOC ouwe.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:57:05 #33
248844 Bowlingbal
pi_74132797
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:52 schreef Precizionist het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt me vrij makkelijk, gééń kinderen nemen. Gewoon als vrouw zeggen dat je geen zin hebt.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_74132845
quote:

[..]

condooms,pil,niet de hoer uithangen, geen surinamer zijn, abortus en ik kan nog wel zo doorgaan hoor
pi_74132846
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:36 schreef UncleErnie het volgende:
Je bent Wilders, maar dan iets minder extreem. Dat maakt de ideeën er echter niet beter op. Ik zie veel "oplossingen" die in de praktijk dingen alleen maar erger zullen maken.

Dus nee, ik zou niet op je stemmen.
Wilders wil softdrugs juist verbieden.
Ik zou eerder op TS stemmen dan op Wilders.
pi_74132854
Ik zou niet op je stemmen, mafkees.
pi_74132883
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:48 schreef julian6 het volgende:

[..]

omdat? iets meer toelichting zou het topic wel wat opleuken..

TS verwoord precies zoals ik erover denk.
Speciaal voor jou:

Allochtonenstop: Volstrekt belachelijk. Onze economie heeft meer minder hoog opgeleide mensen nodig om het zwaardere fysieke werk te doen. Omdat de gemiddelde Nederlander te hoog opgeleid is, hebben we daar een tekort aan. Dat wordt nu opgevuld door allochtonen. Die invoer verwijderen zou uiteindelijk onze samenleving op zijn gat leggen.
Legaliseren van softdrugs: Daar krijg je veel meer criminaliteit van. Ik woon in Roosendaal, en hier is elke dag wel wat aan de hand met drugstoerisme en de gigantische criminaliteit die er bij te pas komt. De afgelopen maand zijn we hier begonnen het gedoogbeleid te verwerpen, en men heeft minder last van drugszoekend Belgisch tuig.
Vermindering uitkering: Er zijn al veel te veel mensen die het geld keihard nodig hebben, maar maar een uitkering hebben, die gewoon te weinig is. Dan wil je dat geld ook nog inkrimpen? Belachelijk!
Kleine criminaliteit harder aanpakken: Het zegt het al: KLEINE criminaliteit. Mensen voor bijvoorbeeld winkeldiefstal maanden achter de tralies zetten is natuurlijk belachelijk. Men moet voor de zware misdrijven, bijvoorbeeld verkrachting, zware mishandeling, grootschalige drugssmokkel, veel zwaardere straffen geven, en de draaideurcriminelen harder aanpakken, maar hogere straffen op eerste vergrijpen kleine criminaliteit is waanzin.
pi_74132914
Een paar kleine aanpassingen zijn gemaakt. O.a. de uitkeringen en het koningshuis.

Ik heb de OP echt in 5 minuutjes in elkaar geflanst, dus veel vergeten enzo.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:00:28 #39
248844 Bowlingbal
pi_74132989
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:58 schreef Hagelkaas het volgende:
Een paar kleine aanpassingen zijn gemaakt.
NU AL DRAAIEN HMMM!!!?!?!?
quote:
O.a. de uitkeringen en het koningshuis.

- Donald Love
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:01:45 #40
254493 Trollface.
pi_74133042
quote:
Ik heb de OP echt in 5 minuutjes in elkaar geflanst
Dat kunnen we zien, ja.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:03:42 #41
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_74133120
quote:

Dit punt voegt niks toe aan de huidige politiek, meer populistisch geneuzel

Ben ik het op zich wel mee eens

Legalisering van de softdrugs, ok. Maar mediumdrugs? onzin.

- Uitkeringssysteem op de schop. Uitkering blijft bestaan, maar véél lagere bedragen dan nu.
Als je echt bent aangewezen op een uitkering, moet dit ook een redelijk bedrag zijn, vind ik. Je zou veel beter moeten kijken wie de uitkering krijgen en dus niet verlagen.

ik denk dat geen enkele andere partij het ermee eens is. Maar komt het geld vandaan om het te betalen?

ik ben meer voor preventie dan voor repressie. En daarbij vind ik eerder dat de maximum straffen voor de zwaardere delicten omhoog moeten. Doodslag en na 6 jaar weer vrij vind ik onbegrijpelijk

Hoe ziet het financiele plaatje er uit? Wil je de staatschuld laten oplopen, of niet? Zo niet, hoe betaal je je standpunten?

Zou jij op mij stemmen?
Nee, dit is allemaal veel te kort door de bocht

heitieh
pi_74133177
quote:
Een paar kleine aanpassingen zijn gemaakt. O.a. de uitkeringen en het koningshuis.

Gore populist!

Verder snij je jezelf en Nederland alleen maar in de hand met deze ideeën.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_74133309
quote:

[..]

Zo makkelijk is dat inderdaad niet. Maar het geeft wel te denken.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:09:21 #44
69994 seto
-|||--------|||-
pi_74133338
quote:
Mensen die dit geloven
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_74133392
[quote]Op dinsdag 27 oktober 2009 22:32 schreef Hagelkaas het volgende:

- Uitkeringssysteem op de schop. Uitkering blijft bestaan, maar alléén voor mensen die het daadwerkelijk nodig hebben. Als je kán werken gá je werken, als je echt niet kan werken ontvang je flink wat geld. Teveel mensen trekken nu ten onrechte een uitkering en hangen de hele dag maar een beetje op de bank

Zou jij op mij stemmen?

[/quot

Op 2 punten ben ik het wel met je eens, graag wil ik minister van drugs worden, en ik wil graag een groot huis voor m'n oude moedertje.
als je serieus bent kan je me contacteren.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:16:27 #46
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_74133600
En hoe denk je dat te gaan realiseren dan? Anders ben je net een Wilders twee die zomaar wat roept maar niet verteld hoe hij het hard wilt maken.
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_74133665
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:16 schreef griekjeee het volgende:
En hoe denk je dat te gaan realiseren dan? Anders ben je net een Wilders twee die zomaar wat roept maar niet verteld hoe hij het hard wilt maken.
vertelt
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:31:55 #48
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_74134151
je hebt iig mijn interesse mijn lijstje zag er ongeveer hetzelfde uit, maar iets minder uitgebreid. Neem degene mee die je nog niet had

wekelijkse koopzondagen naar eigen inzicht van het bedrijf;
gratis ov;
pro-kernfusie reactoren;
minder geld naar 3e wereldlanden die er ook niet op zitten te wachten;
minder geld spenderen aan asielzoekers als er gekort moet worden op het onderwijs;
een werkelijk beter onderwijs waarin vooral het vmbo en de leermentaliteit centraal moet staan;
en als toetje op de slagroom: de olympische spelen binnen halen
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:33:02 #49
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_74134180
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:34 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Ga jij maar weer terug naar school
Met álle respect, maar ik denk dat jij eerder naar school moet met je vage nietszeggende ideeën over hoe de politiek dient te werken.
Sterk Topic || Lekker nummertje
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."- Jan Greshoff
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:33:02 #50
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_74134181
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:18 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

vertelt
Feli
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:35:19 #51
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_74134250
Allemaal heel leuk de mensen die hier hun mogelijke agenda punten komen verkondigen, maar ik zie nog steeds niets maar dan ook niets m.b.t. ideeën over de realisatie van. Een eind weg roepen kan iedereen.
pi_74134282
quote:
En hoe ga je van tevoren meten of iemand een waardevolle bijdrage zal zijn op lange termijn?
Hoe ga je om met echte vluchtelingen? (Hoe ga je meten of iemand echt asiel verdient)
quote:
Hoe ga je mensen compenseren die een koopwoning hebben precies naast deze ondernemers? door jouw beslissing worden deze huizen opeens minder waard. Mensen in de buurt zullen meer (geluids)overlast gaan ervaren en sommige mensen zullen zich meer onveilig gaan voelen door rondhangende jeugd.
Of maakt dat je allemaal niets uit zolang je er d'r zelf maar geen last van hebt?
quote:
En hoe denk je te gaan meten of mensen wel kunnen werken of niet? Het klinkt eenvoudig, maar de realiteit is vaker toch echt een stuk complexer.
Hoe classificeer je de mensen die er recht op zouden hebben?
quote:
en hoe denk je dat betaalbaar te krijgen?
quote:
En je beseft wat de kosten per gevangene per dag zijn?
quote:
En een president kost nog meer, alleen al gekeken naar de extra beveiligingsmaatregelen die je dan opeens nodig blijkt te hebben. Evenals alle snoepreisjes, residentie et cetera dat echt niet minder zal zijn dan het koningshuis.
quote:
Zou jij op mij stemmen?
Nee.
Je beschrijft problemen en noemt triviale oplossingen. Maar het is te simplistisch. De realiteit is nu eenmaal complex, dus je hebt gedetailleerd en goed uitgewerkte plannen nodig om ook maar iets van de resulterende criteria effectief te laten zijn.
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_74134354
quote:
Zou jij op mij stemmen?
Pics?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:42:59 #54
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_74134522
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:36 schreef Logical het volgende:

[..]

En hoe ga je van tevoren meten of iemand een waardevolle bijdrage zal zijn op lange termijn?
Hoe ga je om met echte vluchtelingen? (Hoe ga je meten of iemand echt asiel verdient)
[..]

Hoe ga je mensen compenseren die een koopwoning hebben precies naast deze ondernemers? door jouw beslissing worden deze huizen opeens minder waard. Mensen in de buurt zullen meer (geluids)overlast gaan ervaren en sommige mensen zullen zich meer onveilig gaan voelen door rondhangende jeugd.
Of maakt dat je allemaal niets uit zolang je er d'r zelf maar geen last van hebt?
[..]

En hoe denk je te gaan meten of mensen wel kunnen werken of niet? Het klinkt eenvoudig, maar de realiteit is vaker toch echt een stuk complexer.
Hoe classificeer je de mensen die er recht op zouden hebben?
[..]

en hoe denk je dat betaalbaar te krijgen?
[..]

En je beseft wat de kosten per gevangene per dag zijn?
[..]

En een president kost nog meer, alleen al gekeken naar de extra beveiligingsmaatregelen die je dan opeens nodig blijkt te hebben. Evenals alle snoepreisjes, residentie et cetera dat echt niet minder zal zijn dan het koningshuis.
[..]

Nee.
Je beschrijft problemen en noemt triviale oplossingen. Maar het is te simplistisch. De realiteit is nu eenmaal complex, dus je hebt gedetailleerd en goed uitgewerkte plannen nodig om ook maar iets van de resulterende criteria effectief te laten zijn.
je hebt op alle punten wel een kern van waarheid, maar in mijn ogen klink je dan net als het huidige kabinet. Geen vooruitstrevende blik, geen inspiratie, geen kans van slagen. Ik heb dan liever iemand die het probeert, maar dan niet een volledig eindresultaat haalt (bijv. het inkorten van de uitgaven naar het koningshuis) dan het als onbespreekbaar te zien.
Niet alles hoeft dermate rigoreus, een stap de goede richting zou op dit moment eigenlijk al een enorme verademing zijn. Dit kabinet brengt ons aan de rand van de afgrond.
pi_74135164
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:42 schreef beertenderrr het volgende:
je hebt op alle punten wel een kern van waarheid, maar in mijn ogen klink je dan net als het huidige kabinet. Geen vooruitstrevende blik, geen inspiratie, geen kans van slagen. Ik heb dan liever iemand die het probeert, maar dan niet een volledig eindresultaat haalt (bijv. het inkorten van de uitgaven naar het koningshuis) dan het als onbespreekbaar te zien.
Niet alles hoeft dermate rigoreus, een stap de goede richting zou op dit moment eigenlijk al een enorme verademing zijn. Dit kabinet brengt ons aan de rand van de afgrond.
Dat klopt.
De beste aanpak is denk ik over de schutting kijken.
Neem de beste praktijken die lijken te werken in andere landen over.
quote:
Kijk naar landen als Canada en Nieuw-Zeeland.
Hoge eisen voordat je er permanent kan verblijven. Tot maximaal een jaar verblijven kan tegen een hoge prijs.
De eisen bevatten onder andere:
opleidingsniveau
werkervaring
voorrang op mensen die opleiding en werkervaring hebben in gebieden waar schaarste in de markt is
goede kennis van de taal en gebruiken
en permanent verblijf kan enkel verkregen worden na 5 jaar als bewezen is dat men geďntegreerd is.

eisen voor asiel:
aantoonbaar risico voor verblijf in het vaderland
en beperkingen voor trouwen / familie etc.

En in NZ hebben ze bij aankomst enkel maar het idee nodig dat je beweegredenen niet stroken met je verhaal en je wordt op de eerste vlucht terug gezet. Daar hebben ze dan geen enkel bewijs voor nodig. Als je alleen al een bepaalde indruk bij ze wekt is het genoeg om je niet toe te laten.
quote:
Enkel in stadscentra kan dit toegelaten worden.
De gemeente zal dan zelf de grootte van dit gebied kunnen bepalen
quote:
Betere controle. Dat wil zeggen onverwachte bezoeken en observaties.
Beter achtergrond onderzoek naar deze mensen. Op dit moment zijn de uitkeringstrekkers te anoniem mbt de overheid en diens besluiten.
quote:
De verzekeringsmaatschappijen lijken heden ten dagen wel boven de wet te staan. Zo veel mogelijk binnen harken en zo min mogelijk uitbetalen, overal onderuit proberen te komen etc.
De overheid moet een aandeel in deze maatschappijen hebben en deel nemen in de besluiten van de top.
quote:
Wanneer een veroordeelde niet van goede wil is, gewoon celstraf, en geen tbs of andere nutteloze behandelingen toepassen.
Wanneer iemand van goede wil is, vaker psychologen inzetten. Psychologen zijn getraind om mensen te helpen hun gedrag te verleggen.
Gedetineerde die vrijkomen verplicht naar de andere kant van het land laten verhuizen om diegene zo uit z'n voormalige sociale kring te houden.

Tot slot de invoering van een jury. De jury bepaalt of iemand schuldig is of niet en de rechter bepaalt de strafmaat, die afgeleid is van limieten bepaald door de overheid.

[ Bericht 2% gewijzigd door Logical op 28-10-2009 00:13:30 ]
pi_74135580
Jippie, een lijstje populistische standpunten
You can trust me, trust nobody...
pi_74135650
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:02 schreef Logical het volgende:

[..]

Dat klopt.
De beste aanpak is denk ik over de schutting kijken.
Neem de beste praktijken die lijken te werken in andere landen over.
[..]

Kijk naar landen als Canada en Nieuw-Zeeland.
Hoge eisen voordat je er permanent kan verblijven. Tot maximaal een jaar verblijven kan tegen een hoge prijs.
De eisen bevatten onder andere:
opleidingsniveau
werkervaring
voorrang op mensen die opleiding en werkervaring hebben in gebieden waar schaarste in de markt is
goede kennis van de taal en gebruiken
en permanent verblijf kan enkel verkregen worden na 5 jaar als bewezen is dat men geďntegreerd is.

eisen voor asiel:
aantoonbaar risico voor verblijf in het vaderland
en beperkingen voor trouwen / familie etc.

En in NZ hebben ze bij aankomst enkel maar het idee nodig dat je beweegredenen niet stroken met je verhaal en je wordt op de eerste vlucht terug gezet. Daar hebben ze dan geen enkel bewijs voor nodig. Als je alleen al een bepaalde indruk bij ze wekt is het genoeg om je niet toe te laten.
[..]

Enkel in stadscentra kan dit toegelaten worden.
De gemeente zal dan zelf de grootte van dit gebied kunnen bepalen
[..]

Betere controle. Dat wil zeggen onverwachte bezoeken en observaties.
Beter achtergrond onderzoek naar deze mensen. Op dit moment zijn de uitkeringstrekkers te anoniem mbt de overheid en diens besluiten.
[..]

De verzekeringsmaatschappijen lijken heden ten dagen wel boven de wet te staan. Zo veel mogelijk binnen harken en zo min mogelijk uitbetalen, overal onderuit proberen te komen etc.
De overheid moet een aandeel in deze maatschappijen hebben en deel nemen in de besluiten van de top.
[..]

Wanneer een veroordeelde niet van goede wil is, gewoon celstraf, en geen tbs of andere nutteloze behandelingen toepassen.
Wanneer iemand van goede wil is, vaker psychologen inzetten. Psychologen zijn getraind om mensen te helpen hun gedrag te verleggen.
Gedetineerde die vrijkomen verplicht naar de andere kant van het land laten verhuizen om diegene zo uit z'n voormalige sociale kring te houden.

Tot slot de invoering van een jury. De jury bepaalt of iemand schuldig is of niet en de rechter bepaalt de strafmaat, die afgeleid is van limieten bepaald door de overheid.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 00:20:07 #58
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_74135666
Mensen als TS denken dat het rijk voor de lol mensen die het niet verdienen een uitkering geven De regels zijn nu al vrij streng, en je zal altijd mensen houden die door de mazen glippen, dus hoe zou je het systeem concreet willen verbeteren?
Ook geen sig dus
  woensdag 28 oktober 2009 @ 00:23:12 #59
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_74135748
quote:

Een jury is toch wel de allerslechtste vorm van rechtspraak Jury's zijn veel te makkelijk te beďnvloeden met zielige verhaaltjes en indrukwekkende advocaten en hebben totaal geen verstand van rechtspraak. Recht is niet voor niets een universitaire studie.
Ook geen sig dus
pi_74135937
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:23 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Een jury is toch wel de allerslechtste vorm van rechtspraak Jury's zijn veel te makkelijk te beďnvloeden met zielige verhaaltjes en indrukwekkende advocaten en hebben totaal geen verstand van rechtspraak. Recht is niet voor niets een universitaire studie.
al een tijdje ook hbo studie. Binnenkort ook via de LOI een verkorte cursus voor een mbo diploma snelrecht.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 00:41:29 #61
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_74136116
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:32 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

al een tijdje ook hbo studie. Binnenkort ook via de LOI een verkorte cursus voor een mbo diploma snelrecht.
Nou ja, het gaat om het principe. Er zit daar een rechter die er jaren studie en ervaring met recht en misdadigers heeft, en dan laat je een willekeurige groep Sjonnies bepalen of iemand schuldig is
Ook geen sig dus
pi_74136523
quote:
En hoe zit het met vluchtelingen? Wie bepaald of iemand nuttg is? hoe kun je dat bewijzen als je nooit hier geweest bent?
quote:
Winkels ben ik voor, maar als alle uitgaansgelegenheden elke nacht de hele nacht door open zijn is dat heel erg kut als je er bij in de buurt woont. kan wel, maar dan moet je ze eerst ver uit de dorpen en steden bannen.
quote:
Hoe kan het legaliseren van drugs in godsnaam lijden tot een betere samenleving? Drugsverslaafden worden vaak crimineel om aan hun drugs te komen, en jij wil het makkelijker maken voor ze om er aan te beginnen?
quote:
Hier kan ik inkomen, maar er moet dan wel voldoende geschikte werkgelegenheid zijn. In de recessie is dat niet realistisch
quote:
Klinkt leuk, maar een significante verbetering van de ouderenzorg kost bakken en bakken met geld, wie gaat dat betalen?
quote:
Waarom zou de belastingbetaler moeten betalen om een sukkel van 16 de een CD heeft gejat zo nodig de cel in moet, laat hem maar een taakstraf doen, hebben we nog wat aan hem. Uberhaupt vind ik dat criminelen aan het werk gezet moeten worden (zolang er werkgelegenheid voor is) laat de staat maar een paar fabrieken kopen, kunnen ze hun water en brood verdienen.
quote:
Het koningshuis is er al heel lang om bezoeken te plegen aan andere landen en vanuit andere landen bezoek te ontvangen, dat is van belang voor de relaties die wij als land hebben met andere landen. Goede relaties met andere landen zijn belangrijk voor internationale samenwerking en dat levert juist weer geld op. helaas is het effect van het koningshuis daar op heel slecht te meten...
quote:

Zou jij op mij stemmen?
nee
pi_74137099
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:23 schreef Dennis_enzo het volgende:
Jury's zijn veel te makkelijk te beďnvloeden met zielige verhaaltjes en indrukwekkende advocaten en hebben totaal geen verstand van rechtspraak.
Rechters zijn ook geen robots, dus ook die zijn te beďnvloeden. Waar heb je anders een advocaat voor nietwaar?

Met een jury hangt het tenminste niet enkel van 1 persoon (de rechter) z'n (professionele) mening af.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 01:51:34 #64
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_74137116
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 01:49 schreef Logical het volgende:

[..]

Rechters zijn ook geen robots, dus ook die zijn te beďnvloeden. Waar heb je anders een advocaat voor nietwaar?

Met een jury hangt het tenminste niet enkel van 1 persoon (de rechter) z'n (professionele) mening af.
Ik heb meer vertrouwen in 1 (of een klein aantal in zware zaken) rechter(s) dan de gemiddelde burger, ook al zijn die toevallig met meer. Rechtspraak vanuit de onderbuik kunnen we missen als kiespijn.
Ook geen sig dus
pi_74137278
Ik mis o.a. het afschaffen van een groot deel van ontwikkelingshulp. Miljoenen gaan over de balk in een bodemloze put. Daar kun je die ouderenzorg mee van betalen. Kan dat in de OP?
url
  woensdag 28 oktober 2009 @ 02:57:43 #66
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_74137400
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 02:23 schreef Drommelsch85 het volgende:
Ik mis o.a. het afschaffen van een groot deel van ontwikkelingshulp. Miljoenen gaan over de balk in een bodemloze put. Daar kun je die ouderenzorg mee van betalen. Kan dat in de OP?
Die paar miljoen die naar ontwikkelingshulp gaan zijn echt niet genoeg om de ouderenzorg structureel te verbeteren hoor. Verder heeft ontwikkelingshulp ook een diplomatieke functie.
Ook geen sig dus
pi_74137639
Als je nou ook met een sluitend plan zou komen voor de begroting is het ok. Maar wat te doen met de ambtenaren ? Probleemjongeren ? Duurzame energie ? Belastingen + accijnzen ? Lerarentekort ?Jeugdwerkeloosheid ?AOW ? Probleemwijken ? Allochtonen die hier al zijn ? Problemen in jeugdzorg ? Afghanistan ?

Om maar iets te noemen.
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_74138223
Steuntrekkers Ga toch werken lui volk!
Have hope here, take shelter somewhere far away.
  † In Memoriam † woensdag 28 oktober 2009 @ 08:10:25 #69
230491 Zith
pls tip
pi_74138239
Ik heb liever mensen die gestudeerd hebben in de politiek, je denkt te eentonig.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:03:05 #70
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_74140412
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:10 schreef Zith het volgende:
Ik heb liever mensen die gestudeerd hebben in de politiek, je denkt te eentonig.
Da's een interessante stelling. Mensen die allemaal dezelfde studie hebben gevolgd kijken breder??

Ik denk dat het niet waar is. Volgens mij moet je verschillend opgeleide mensen samen laten werken. Dan voorkom je eentonigheid!

heitieh
pi_74155376
quote:
[..]
Zeer nuttige toevoeging. De dingen die ik heb neergepend zijn inderdaad allemaal idealen die zeker op korte termijn niet haalbaar zijn. Ben het met de meeste van je aanpassingen eens, behalve de invoering van de jury. Ik vind een jury inderdaad té makkelijk beinvloedbaar en eigenlijk een nutteloze toevoeging. Ik heb weer een beetje lopen knippen en plakken, hier een nieuwere versie van mijn beleidsplan :

- Een per direct ingaande immigratiestop. Enkel allochtonen die kunnen aantonen dat ze een waardevolle bijdrage leveren aan onze economie/samenleving zullen worden toegelaten. Voor deze allochtonen geld een proefperiode, bij het begaan van een misdaad wordt de betreffende persoon direct het land uitgezet. Na deze proefperiode moet tevens bewezen zijn dat de betreffende persoon ook daadwerkelijk een nuttige bijdrage heeft geleverd, anders zal hij alsnog terug moeten naar het vaderland.

- Legalisatie van softdrugs, hennepkwekerijen kunnen met een vergunning hennep gaan kweken. Over de productie en verkoop van wiet en hasj zal belasting worden betaald.

- Decriminalisatie van alle drugs. Gebruik en bezit van kleine hoeveelheden zal NIET worden vervolgd. (Niet mee eens? Kijk maar hoe het in Portugal ging). Drugstests op feesten worden opnieuw ingevoerd (bij grote feesten verplicht).

- Winkeliers, clubs, bars en cafés mogen zelf hun openingstijden bepalen binnen speciale 24/7-zones. Dus ook op zondag om 11 uur ’s avonds kan men boodschappen doen. Banken en overheidsinstellingen worden verplicht hun openingstijden te verruimen (of te verschuiven), zodat men ná kantooruren óók bankzaken e.d. kan regelen. Gemeentes zullen deze 24/7-zones aanwijzen, bijvoorbeeld in het stadscentrum of centrale punten. Hierdoor blijft eventuele overlast beperkt.

- Volledige afschaffing van het koningshuis. Het zittende kabinet zal enkele taken van het koningshuis overnemen. Zij vormen het nieuwe visitekaartje van Nederland.

- Aanpassing van het uitkeringsstelsel. Er moet kritischer gekeken worden naar de uitkeringstrekker, als blijkt dat deze kan werken stopt de uitkering. Uitkeringstekkers zullen hierbij individueel worden onderzocht. De hele dag op de bank hangen en uitkering trekken wordt onmogelijk. In situaties waarbij duidelijk is dat een uitkering noodzakelijk is zal het maandelijkse bedrag worden verhoogd, afhankelijk van de (gezins)situatie.

- Betere zorg voor ouderen. Niet meer wegrotten in een hokje van 3x2 maar effectieve ouderenzorg waarbij voldoende individuele aandacht is. Op het moment heeft een gevangene haast méér rechten dan een bejaarde. (Aantal keer douchen per week, kwaliteit van het eten, etc)

- Drastische vermindering van ontwikkelingshulp. Momenteel gaat er té veel geld naar ontwikkelingshulp, terwijl we in ons eigen land onze zaken niet op orde kunnen krijgen. Daarnaast verdwijnt een bizar groot deel van dit geld door corruptie en slechte organisatie. Op korte termijn zal enkel noodhulp verleend worden.

- Hulpverleners in Nederland moeten meer respect krijgen. Alle hulpverleners krijgen standaard een simpele vorm van afweergeschut mee, zoals pepperspray, handboeien en een wapenstok. Politieagenten krijgen meer bevoegdheden, mogen sneller (licht) geweld gebruiken en een taser gaat tot de standaarduitrusting behoren. Versimpeling van de meldplicht bij gebruik van taser, pepperspray of dienstwapen.

- Opnieuw oprichten van de ‘ambachtsschool’, onder andere naam. Gecombineerd met een theoretisch deel, zodat de opleidingen in totaal 4-6 jaar kunnen duren. Na deze jaren hebben we jongens en meiden die niet alleen kunnen schilderen, metselen of timmeren, maar ook basiskennis hebben van wiskunde, aardrijkskunde en geschiedenis. Nederland schreeuwt momenteel om goed opgeleide ambachtslieden.

- Andere aanpak van criminaliteit. Wanneer een veroordeelde niet van goede wil is, gewoon celstraf, en geen tbs of andere nutteloze behandelingen toepassen.
Wanneer iemand van goede wil is, vaker psychologen inzetten. Psychologen zijn getraind om mensen te helpen hun gedrag te verleggen. Gedetineerden die vrijkomen verplicht naar de andere kant van het land laten verhuizen om diegene zo uit z'n voormalige sociale kring te houden.

- Geleidelijke terugtrekking van Nederlandse troepen uit Irak/Afghanistan.

Over de kosten van sommige plannen: door het herziene uitkeringstelsel, de nieuw verworven belastingen over softdrugs, het korten van ontwikkelingshulp, de terugtrekking van de troepen, en de invoering van de ambachtsschool waardoor de arbeidsproductiviteit stijgt zal meer en meer geld vrijkomen.
pi_74156261
je standpunten zijn
  † In Memoriam † woensdag 28 oktober 2009 @ 17:29:40 #73
230491 Zith
pls tip
pi_74156428
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:03 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Da's een interessante stelling. Mensen die allemaal dezelfde studie hebben gevolgd kijken breder??

Ik denk dat het niet waar is. Volgens mij moet je verschillend opgeleide mensen samen laten werken. Dan voorkom je eentonigheid!

Scherp, ik bedoelde meer dat mensen die gestudeerd hebben, in de politiek gaan werken. Ik snap de verwarring met 'mensen die gestudeerd hebben in de politiek'.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_74165313
Ja. simpelweg omdat iedere bestaande partij kut is, en het me wel leuk lijkt een of andere forumgek als MP te zien.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_74165678
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:21 schreef Triptamine2 het volgende:
Ja. simpelweg omdat iedere bestaande partij kut is, en het me wel leuk lijkt een of andere forumgek als MP te zien.
Minister van Landbouw: "(...) en daarom is het noodzakelijk dat er iets verandert!"
Voorzitter: "Het debat is geopend"
Hagelkaas: FiPo!
Triptamine2: LaPo!
Voorzitter: Slotje.
pi_74165848
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:30 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Minister van Landbouw: "(...) en daarom is het noodzakelijk dat er iets verandert!"
Voorzitter: "Het debat is geopend"
Hagelkaas: FiPo! [ afbeelding ]
Triptamine2: LaPo!
Voorzitter: Slotje.
_!
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: