abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74129857
Hier in de buurt is een bestaande weg (verhard pad eigenlijk) omgevormd tot fietspad. Er zijn borden gezet, maar geen hekken of paaltjes.
Dit is altijd een sluipweggetje geweest, ws is het daarom nu fietspad. Het gaat trouwens om de weg langs de tennisvelden bij de Dousberg in Maastricht.
Nou is het geen echte ramp dat daar eens een auto rijdt.
Wat wel een groot probleem is, is dat het er vaak veel zijn op zaterdagmiddag en koopzondagen. Ook rijden die auto's dan ook nog eens zo hard mogelijk om er zo snel mogelijk voorbij te zijn als er politie zou komen controleren. Levensgevaarlijk dus, want het is maar een smalle weg.

Al een paar keer ben ik daar bijna ondersteboven gereden, en al een paar keer politie gebeld via 0900-8844. Telkens krijg ik weer de belofte dat ze er iets aan gaan doen, en dat ik nog terugkoppeling krijg. En ik hoor dus niks, en er gebeurt niks. En nog steeds scheuren er auto's en kun je als een gek aan de kant voordat je van de sokken gereden wordt.

Waar kan ik anders terecht zodat er wel eens iets gebeurt? De gemeente? Zou kunnen, maar geen flauw benul waar ik dat moet aankaarten. De wijkagent zou me nog terugbellen werd 2x beloofd; maar dus niks gehoord.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:52:45 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_74129900
Begin een petitie.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_74129940
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:52 schreef LasTeR het volgende:
Begin een petitie.
Kan, maar liever iets dat wat minder moeite van mijn kant kost.
pi_74130045
Via de gemeente inderdaad, eventueel een verzoek indienen om er paaltjes neer te laten zetten zodat het ook echt een fietspad is.
pi_74130054
Zet er zelf paaltjes neer.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_74130084
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:51 schreef Osramp het volgende:
Waar kan ik anders terecht zodat er wel eens iets gebeurt? De gemeente? Zou kunnen, maar geen flauw benul waar ik dat moet aankaarten. De wijkagent zou me nog terugbellen werd 2x beloofd; maar dus niks gehoord.
Je moet bij de wegbeheerder zijn, waarschijnlijk de gemeente. Als het echt een fietspad is en er dus geen enkele auto mag komen, dan zouden ze bijvoorbeeld een paaltje kunnen plaatsen in het midden van dat fietspad.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:58:19 #7
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_74130144
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:53 schreef Osramp het volgende:

[..]

Kan, maar liever iets dat wat minder moeite van mijn kant kost.
http://www.maastricht.nl/(...)en-doen-we-samen.htm ?
pi_74130760
quote:
DAAR heb ik wat aan
  woensdag 28 oktober 2009 @ 09:03:35 #9
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_74139003
Ik zou zeggen duw een keer een klein kindje voor zo'n auto. Dan is het binnen no time een afgesloten fietspad.
pi_74139961
Je zou ook eens bij de lokale pers kunnen vragen of zij er wat aandacht aan willen besteden.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_74139966
inderdaad de wegbeheerder (binnen bebouwde kom de gemeente) aanschrijven met het verzoek paaltjes oid te plaatsen
pi_74149139
Of anders een paar grote stenen in de berm / deels op het fietspad zodat daar geen auto's meer langs kunnen. (Een berg zand kan natuurlijk ook).
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:36:29 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_74150135
Of gewoon een keer een fiets voor de auto gooien
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator woensdag 28 oktober 2009 @ 15:36:38 #14
155227 crew  Guppy
dus
pi_74152446
Zorg dat er iemand aangereden wordt. Echt, zo werkt het in NL
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_74152636
Twee mogelijke oplossingen.

Snel: Lichtgekleurde (lichtgrijze ofzo) bakstenen zoeken, en met dit spul een paar fiets-roostertjes op het fietspad maken. Waar een fiets dus goed tussendoor kan.

Correct: Via de gemeente. Doe je petitie ding (of niet) en vraag een oplossing voor het probleem waarbij je aangeeft te denken in de richting van paaltjes of een hekje.

De tweede oplossing heeft meer kans van slagen dan je denkt. De ambtenaar die er over gaat rijdt namelijk vrij zeker niet zelf over dat stukje fietspad en staat derhalve best open voor je terechte klacht.
pi_74158343
Vanmorgen het klantenloket van de gemeente gebeld, klacht werd opgenomen en ze spraken idd over paaltjes zetten. Probleem is wel dat de weg voor landbouwvoertuigen open is. Paaltje is dan onhandig.

Maar ik voel me in elk geval serieus genomen, politie doet werkelijk NIKS. Nou kunnen ze dat ook het beste, dus waarom verwacht ik ook anders.
Gemeente geeft een registratienummer waarmee je terug kunt bellen om naar de status te vragen. Netjes.
pi_74165306
Zoek eens op of de fietsersbond in jouw buurt actief is. Die weten vaak de correcte ingang binnen de gemeente voor dit soort dingen.
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
  woensdag 28 oktober 2009 @ 21:28:16 #18
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_74165574
Misschien moet je de politie erop wijzen dat het daar heel makkelijk cashen is. Dan komen ze waarschijnlijk wel.
pi_74173142
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:51 schreef Osramp het volgende:
Waar kan ik anders terecht zodat er wel eens iets gebeurt? De gemeente?
ja
quote:
Zou kunnen, maar geen flauw benul waar ik dat moet aankaarten.
Afdeling handhaving.

Schriftelijk verzoek tot handhaving indienen. Als dat wordt afgewezen, bezwaar aantekenen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_74173198
Laat je aanrijden, succes verzekerd.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 10:03:42 #21
251095 Purdey
Better off alone..
pi_74177798
Ach ja,wat de anderen ook zeggen.Er moet eerst iemand worden doodgereden,of invalide raken wil de politie daarvoor uit hun luie stoel komen..
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_75844600
Zo, 2 maanden na de laatste post hier is het opgelost!
Heb het bij de gemeente ondergebracht en er staan sinds deze week paaltjes(middelste verwijderbaar). Ik kwam er toevallig langs en heb een kwartier staan kijken hoe de auto's zich in bochten wringen om te draaien en TOCH maar die sluiproute te nemen. Een toch wel redelijk diepe greppel houdt velen niet tegen om zo'n 100 meter over het gras te rijden. En als ze dat niet durven is een stukje verder een (eveneens afgesloten) fietspad waar je makkelijker langs de paaltjes kunt komen.

In elk geval is mijn probleem opgelost. Ik ben vrolijk.
  zondag 20 december 2009 @ 21:20:00 #23
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_75853806
quote:
Op zondag 20 december 2009 17:43 schreef Osramp het volgende:
De buurt zal blij met je zijn. Dit komt toch wel heel erg dicht in de buurt van NSB praktijken. En dat alles omdat jij ooit een keer bijna aangereden bent. Wellicht ontmoet je ooit nog eens een oud dametje van links in een Ford Ka. Dat vliegt echt lekker over zo'n motorkap........
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_75855305
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:30 schreef Osramp het volgende:
Vanmorgen het klantenloket van de gemeente gebeld, klacht werd opgenomen en ze spraken idd over paaltjes zetten. Probleem is wel dat de weg voor landbouwvoertuigen open is. Paaltje is dan onhandig.

Maar ik voel me in elk geval serieus genomen, politie doet werkelijk NIKS. Nou kunnen ze dat ook het beste, dus waarom verwacht ik ook anders.
Gemeente geeft een registratienummer waarmee je terug kunt bellen om naar de status te vragen. Netjes.
Vermoedelijk heeft de politie andere prioriteiten... die lui bij het 0900 nummer zijn geen agenten en snappen derhalve ook niet wat het politiewerk inhoud en maken loze beloftes...

Maar dit veranderen is imo niet de taak van de politie (eventueel handhaven wel maar zoals ik al zei waarschijnlijk andere prios) maar de taak van de gemeente...
pi_75856690
quote:
Op zondag 20 december 2009 21:20 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

De buurt zal blij met je zijn. Dit komt toch wel heel erg dicht in de buurt van NSB praktijken. En dat alles omdat jij ooit een keer bijna aangereden bent. Wellicht ontmoet je ooit nog eens een oud dametje van links in een Ford Ka. Dat vliegt echt lekker over zo'n motorkap........
NSB praktijken? Dat je een sluiproute neemt is een maar als je op een fietspad rijdt alsof je daar hoort en dat ook nog roekeloos doet dan mag je wat mij betreft de auto uitgesleurd worden en op je bek getrapt worden. NSB genoeg voor je?
pi_75862708
Gewoon een of meerdere paaltjes laten plaatsen en dan niet in het begin van het fietspad maar ergens in het midden en zodat ze er niet langs kunnen of keren,dan kunnen ze vloekend het hele stuk achteruit rijden.

Fietspaden zijn voor fietsers en gelijkgestelden als je als autobestuurder gokt dan moet je niet klagen als je verliest.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_75866994
quote:
Op zondag 20 december 2009 21:20 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

De buurt zal blij met je zijn. Dit komt toch wel heel erg dicht in de buurt van NSB praktijken. En dat alles omdat jij ooit een keer bijna aangereden bent.
Leg eens uit wat er NSB is aan in je recht staan??
Ben je misschien zelf wel gewend om tegen de regels in te gaan als er geen politie te zien is?
Kijk, een pad wordt ineens fietspad, veel mensen trekken zich er niks van aan. Om het gevaar van een bekeuring in te dammen, zorgen ze ervoor om snel weg te zijn. Dat geeft gevaarlijke situaties, en daar mag je niks van zeggen vind jij
In mijn beleving hoor jij ook tot de scheurende overtreders. En het is heus niet zo dat ik graag politieagent had willen worden, en nu op deze manier de schade probeer in te halen.

En ik denk dat de buurt juist WEL blij met me is. Heb zat mensen gesproken die zich er ook aan ergerden, dat er nog steeds auto's reden.
  † In Memoriam † maandag 21 december 2009 @ 08:01:46 #28
230491 Zith
pls tip
pi_75867002
Ga er gewoon staan en loop niet weg.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 21 december 2009 @ 09:49:29 #29
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_75868680
Politie kan ook niets doen. Weer verkeerde verwachtingen.
Je moet bij de wegbeheerder zijn, bij de gemeente dus.
pi_75868865
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:30 schreef Osramp het volgende:

Dan zouden ze een groot blok beton in het midden kunnen plaatsen Daar kan je met je fiets langs, met een trekker overheen, en je auto trekt de bodem open...
La derecha oprime, la izquierda libera
  maandag 21 december 2009 @ 18:39:37 #31
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_75889575
quote:
Op zondag 20 december 2009 17:43 schreef Osramp het volgende:
Zo, 2 maanden na de laatste post hier is het opgelost!
Heb het bij de gemeente ondergebracht en er staan sinds deze week paaltjes(middelste verwijderbaar).

.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')