FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [PROJECT] Zweedse degelijkheid; Van Volvo 850 Estate naar V70
#ANONIEMdinsdag 27 oktober 2009 @ 19:15
Nou,daar gaat ie dan..
Afgelopen week eens gaan verzinnen welke auto ik als tijdelijk vervoersmobiel zou willen hebben ter vervanging van de Ford Galaxy die met serieuze electronische problemen noodgedwongen aan de kant staat.
Aangezien ik deze zelf wil repareren (een auto wegbrengen met elec. problemen gaat aardig in de klauwen lopen) tijdens de vorst periode,moet er natuurlijk wel vergelijkbaar vervoer komen.
Ik heb na lang wikken en wegen gekozen voor een Volvo 850 Estate met een 2.5-20 kleps motor.
Na een paar mislukte kandidaten en proefritten heb ik een 95'er gekocht,Italiaanse import en van origine een 2ltr.
Bij de vorige NL eigenaar is iets fout gegaan met een beurt bij de dealer en is er een 2,5 5-cyl in geplaatst.
(dit is voor de kentekencheckers onder ons.)
Op de papieren is het een 2.0 4cyl maar voor de deur staat toch echt een 2.5 5 cyl.
Het bevalt me tot nou toe nog zeer goed,met name de ruimte en de standaard uitrusting is goed te doen...4 elec ramen,cruise control,gescheiden airco,half leer enz enz.
Ook mooi meegenomen is de dvd/tv/radio speler mooi ingebouwd in dubbel Din formaat.
Van belang is ook de originele gasinstallatie aangezien ik af en toe grote afstanden afleg ivm mijn paintball hobby.
Van buiten nog geheel origineel maar hier komt wel verandering in dmv subtiele maar naar mijn idee smaakvolle aanpassingen.
Motorisch wil ik er wel iets meer uittrekken qua koppel en pk's..met 10% meer ben ik tevreden zolang hij maar eerder oppakt..helaas heb ik nou maar 2 pics...tis te donker buiten voor meer.
Barcaconiadinsdag 27 oktober 2009 @ 19:17
Post je 2 pics dan
#ANONIEMdinsdag 27 oktober 2009 @ 19:20



Het zal iig voornamelijk origineel Volvo spul zijn wat erop komt (v70 Classic)
zoals klinken en koffergrip in kleur,originele 17"5 spaaks Volvo velgen (geen t5 wielen)
V70 dashboard schijnt ook te passen..daar eens naar kijken op z'n tijd.
Een goede verlaging van een 45 tot 55 mm..standaard voelt ie wat wollig aan.
Natuurlijk het verplichte kleine dakspoilertje en een upgrade van de grille.
Originele mistlampen in de voorbumper en dan zien we wel eens verder..
#ANONIEMdinsdag 27 oktober 2009 @ 19:21
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:17 schreef Barcaconia het volgende:
Post je 2 pics dan
was nog aan het typen...kader was vol
#ANONIEMdinsdag 27 oktober 2009 @ 22:02
Powerflex rubbers schijnt de eerste de beste upgrade te zijn aan een 850 dus daar gaan we maar eens mee beginnen..met name de bovenste motorsteun.
Turquaz52vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:51
Ik zou je achterlichten als ik jou was eens heel gauw gaan behandelen, of hem rood spuiten met de speciale achterlichten spray
Barcaconiavrijdag 30 oktober 2009 @ 23:07
Hee, dit topic was ik al bijna weer vergeten

Ja inderdaad, die achterlichten kun je ook een keer in de vaatwasser doen als dat past. Dit is niet zo netjes.
Verder zijn het mooie tanks! Ik vind het jammer dat ze voorwielaandrijving hebben, anders had ik het wel geweten (nouja, een 480 of een 850 iig. Maar helaas beide voorwiel aangedreven).
#ANONIEMzaterdag 31 oktober 2009 @ 09:48
achterlichten worden vervangen door V70 classic exemplaren,dat doffe is een kwaaltje wat pas opgelost is door Volvo net voor de release van de V70.

En die lampen zijn identiek op de bovenste units na..die hebben het knipperlicht gedeelte wit.
Zometeen de bovenste motorsteun vervangen en de verlichting van het infodisplay van het dashboard vervangen.
#ANONIEMzaterdag 31 oktober 2009 @ 09:57


zoiets dus
Hyperdudezaterdag 31 oktober 2009 @ 10:38
Eerst maar eens wat kms. maken voordat je er geld in gaat stoppen vind ik vaak wel verstandig.
Als dat ding netjes de winter doorkomt zou ik er pas serieus geld aan uitgeven, indien nodig.
Gelukkig zijn Volvo's betrouwbaarder dan Italiaanse km. standen.
Colnagozaterdag 31 oktober 2009 @ 11:43
Kost zo'n ding nou niet ontzettend veel geld qua verzekering, wegenbelasating en onderdelen?
#ANONIEMzaterdag 31 oktober 2009 @ 12:51
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:43 schreef Colnago het volgende:
Kost zo'n ding nou niet ontzettend veel geld qua verzekering, wegenbelasating en onderdelen?
mwoah,vind het wel meevallen..belasting is dacht ik een 375 per kwartaal (is wel op gas en weegt een 1475 kg ongeveer) en verzekering een 60 euro p.m. voor WA extra.
Qua onderhoud zijn de prijzen zeer netjes en het is een auto waar je zeer veel zelf bij kunt doen als je handig bent.
invinezaterdag 31 oktober 2009 @ 14:01
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:38 schreef Hyperdude het volgende:
Gelukkig zijn Volvo's betrouwbaarder dan Italiaanse km. standen.
Idd.. in italie is het nogal gebruikelijk om auto's terug te draaien.

Maar al met al wel een mooie auto! Ga je je bumpers mee laten spuiten? zal wel het mooist zijn denk ik.
Pas259zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:18
Ik heb ook een 850 gehad. (zie user icon)

Ga sowieso een veerpootbrug kopen, dat is een super goede upgrade en heb je zo gemonteerd.

Overigens waren die achterlichten al gefixed in 1995 en niet net voor de release van V70.
#ANONIEMzondag 1 november 2009 @ 09:44
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 18:18 schreef Pas259 het volgende:
Ik heb ook een 850 gehad. (zie user icon)


Overigens waren die achterlichten al gefixed in 1995 en niet net voor de release van V70.
Ah,oke,weer wat geleerd dit weekend,altijd goed.
Iig gisteren eens begonnen onder de motorkap..buis tussen luchtfilterbak vervangen ivm scheur ter hoogte van het gasklephuis en de stappenmotor eens goed schoongemaakt,wat lampjes vervangen van de infodisplay en v70 zijcligno's gehaald (smoke ipv oranje)..zal hopelijk vanmiddag een pic of wat neerzetten.
Mikkiezondag 1 november 2009 @ 12:43
Goed bezig
#ANONIEMzondag 1 november 2009 @ 12:49
quote:
Op zondag 1 november 2009 12:43 schreef Mikkie het volgende:
Goed bezig
grin..je moet toch wat...bier drinken en F1 kijken is ook niet alles
Pas259zondag 1 november 2009 @ 13:32
Als jij je bumpers weer zwart wil maken kun je trouwens het beste lijnolie gebruiken (verkrijgbaar bij zowat elke doe-het-zelf)

Hier nog een foto van mijn 850 (ik heb hem ingeruild voor een C200 CDI trouwens)

Colnagozondag 1 november 2009 @ 13:43
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:51 schreef Charged het volgende:


mwoah,vind het wel meevallen..belasting is dacht ik een 375 per kwartaal (is wel op gas en weegt een 1475 kg ongeveer) en verzekering een 60 euro p.m. voor WA extra.
Qua onderhoud zijn de prijzen zeer netjes en het is een auto waar je zeer veel zelf bij kunt doen als je handig bent.
Dat valt inderdaad wel mee.
#ANONIEMzondag 1 november 2009 @ 14:45
quote:
Op zondag 1 november 2009 13:32 schreef Pas259 het volgende:
Als jij je bumpers weer zwart wil maken kun je trouwens het beste lijnolie gebruiken (verkrijgbaar bij zowat elke doe-het-zelf)

Hier nog een foto van mijn 850 (ik heb hem ingeruild voor een C200 CDI trouwens)

[ afbeelding ]
mooi neusje..ook een estate?
Edit...ja,ik zie dakdragers.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2009 14:46:13 ]
#ANONIEMdinsdag 3 november 2009 @ 16:10
vanavond de nieuwe spulletjes monteren (gisteren weer het een en ander op de kop kunnen tikken)
pics volgen vanavond dus ook.
#ANONIEMdinsdag 3 november 2009 @ 16:25
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 14:01 schreef invine het volgende:

[..]

Idd.. in italie is het nogal gebruikelijk om auto's terug te draaien.

Maar al met al wel een mooie auto! Ga je je bumpers mee laten spuiten? zal wel het mooist zijn denk ik.
Km-stand maakt ik me eigenlijk niet zo druk om,zoals al gezegd is het blok al niet meer origineel en de ophanging (rubbers,steunen en dergelijke) ook niet meer.
Ophanging wil ik nog vervangen (lees verlagen dmv een complete kit) maar ik ben er nog niet over uit welk merk ik daarvoor wil nemen.

De bumpers/zijstrips laat ik niet in kleur spuiten..wordt anders zo'n v70 classic imitatie..de deurklinken en achtergrip van de klep worden wel in kleur gezet maar dat zal nog heel even duren tot ik een klepspoilertje en andere voorbumper heb gevonden.
Voorbumper heeft geen schade maar wil graag een origineel exemplaar met mistpitten erin.
invinedinsdag 3 november 2009 @ 16:54
Is dat niet zo als je nu een ongeluk zou maken dat je dan geen rechten meer hebt omdat er een ander blok in ligt dan wat er op de papieren staat?
#ANONIEMdinsdag 3 november 2009 @ 17:02
Naar mijn weten wel,wat ik dus niet begrijp is dat de wagen al 2 maal gekeurd is bij een dealer met deze motor en op de papieren keihard 2.0 cyl staat..tevens is de motor door een dealer ingebouwd.
Maar goed,chassis is hetzelfde als een 2.5 5 cyl,de remmen zijn ook van een 2.5 dus als ik een goede verlagingskit eronder heb zitten wil ik eigenlijk het kenteken ook aangepast hebben..
Het is al met al een raar verhaal maar zal me eigenlijk niet veel uitmaken aangezien alles vervangen is door 5 cyl onderdelen.

Edit..door papieren om te laten zetten maakt een evt verkoop later ook een stuk veiliger/beter.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2009 17:04:38 ]
#ANONIEMdinsdag 3 november 2009 @ 21:23
even pics uploaden..

met de andere achterlichten en zij cligno's
voor:

na:


zijcligno's alleen na:


middenarmsteun met bekerhouders leder..ingeklapt en met beloning..

Turquaz52woensdag 4 november 2009 @ 10:11
Heb jij wel eens onder invloed gereden?
invinewoensdag 4 november 2009 @ 11:02
Hij rijd toch niet auto staat stil neem ik aan toen ie de foto maakte!
Turquaz52woensdag 4 november 2009 @ 12:19
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:02 schreef invine het volgende:
Hij rijd toch niet auto staat stil neem ik aan toen ie de foto maakte!
dus als je stilstaat mag je wel drinken..?
JohnnyKnoxvillewoensdag 4 november 2009 @ 12:24
Gave bak.
Heb je al een idee van het verbruik, op zowel gas als benzine?
Deze (of een V70 Classic) is voor mij ook een optie als "nieuwe" auto, vandaar.
Koepertwoensdag 4 november 2009 @ 13:15
Nette wagen Heerlijk zo'n Degelijke tank Toch liever zoiets dan een boodschappenwagentje..
Barcaconiawoensdag 4 november 2009 @ 13:22
quote:
Scherp
Sjabbawoensdag 4 november 2009 @ 18:57
Waar heb je die zijknippers vandaan?

Ziet er netjes uit met die nieuwe achterlichten, wereld van verswchil!
duidelijkhedenwoensdag 4 november 2009 @ 20:57
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Gave bak.
Heb je al een idee van het verbruik, op zowel gas als benzine?
Deze (of een V70 Classic) is voor mij ook een optie als "nieuwe" auto, vandaar.
Ligt uiteraard aan je motortype, maar reken bij een gemiddeld verbuik voor een V70 op zo'n 1 op 11 tot 1 op 7.. Op gas kan dat nog iets lager uitkomen. Op diesel weer hoger uiteraard.

Niet echt a-label zeg maar, maar je krijgt er wel wat voor terug!
Metro2005donderdag 5 november 2009 @ 16:20
Hoe lang de ruimte heb je nou in die kofferbak als de achterstoelen platgeklapt zijn? Misschien wil ik tzt ook zo'n tank kopen maar dan moet wel mijn ligfiets erin passen (die is best lang, geloof 1m90)
invinedonderdag 5 november 2009 @ 16:23
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:19 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

dus als je stilstaat mag je wel drinken..?
In de garage wel ja en als je daarna niet gaat rijden ook.
#ANONIEMdonderdag 5 november 2009 @ 18:08
@Turq,Lol,scherp idd
@JohnnyKnoxville,ik heb er nog geen echt zicht op..ik heb em pas te kort om echt op het verbruik te kunnen letten.
@Metro2005,ik zal morgen eens meten maar de 1,90 zou die best wel eens kunnen halen.
@Sjabba,de zijcligno's heb ik gewoon bij de dealer gehaald,gewoon zeggen dat je ze van de v70 classis wilt...de normale v70 heeft ze nl. in de stootstrips zitten.
Sjabbadonderdag 5 november 2009 @ 20:15
quote:
Op donderdag 5 november 2009 18:08 schreef Charged het volgende:
@Turq,Lol,scherp idd
@JohnnyKnoxville,ik heb er nog geen echt zicht op..ik heb em pas te kort om echt op het verbruik te kunnen letten.
@Metro2005,ik zal morgen eens meten maar de 1,90 zou die best wel eens kunnen halen.
@Sjabba,de zijcligno's heb ik gewoon bij de dealer gehaald,gewoon zeggen dat je ze van de v70 classis wilt...de normale v70 heeft ze nl. in de stootstrips zitten.
Ok en wat kosten die dan? Ben benieuwd of ze op mijn 940 passen...
#ANONIEMdonderdag 5 november 2009 @ 20:26
ik heb er 37,nog iets voor betaald.

Als je handig genoeg bent past alles,een pasvorm in het scherm (kan ik je natuurlijk geven) en een vijl.
Nog gemakkelijker..ik stuur je m'n oude exemplaren op,ik doe er anders toch niks mee..dan weet je het direct en kost je helemaal niks.
Sjabbavrijdag 6 november 2009 @ 10:41
quote:
Op donderdag 5 november 2009 20:26 schreef Charged het volgende:
ik heb er 37,nog iets voor betaald.

Als je handig genoeg bent past alles,een pasvorm in het scherm (kan ik je natuurlijk geven) en een vijl.
Nog gemakkelijker..ik stuur je m'n oude exemplaren op,ik doe er anders toch niks mee..dan weet je het direct en kost je helemaal niks.
Dat is een goed idee! Ik PM je wel even.

PS Mijn kofferbak paste een matras in van 200cm dus die ligfiets moet wel lukken.
#ANONIEMzondag 15 november 2009 @ 12:23
Na een weekje of nog wat flink wat km's gereden te hebben kom ik steeds meer terug op het 'ouwe lullen"imago van een volvo van deze of de jongere generatie..dit is iig een blijvertje..het weggedrag is een kwestie van aanpassen en en looks...ja..je went eraan,ik wel iig en er zijn legio mogelijkheden een Estate op te leuken.
Dakspoilertje en xc-look grille zijn onderweg nou,volgende stappen zijn verlaging al dan niet met schokdempers en 17" velgen..
Volgende stap wil ik het heerlijke 5-cyl geluid iets nadrukkelijker maken dmv een Green kelkje (luchtfilter) en een Jetex of Simons catback rvs.
#ANONIEMzondag 15 november 2009 @ 12:24
@ Sjabba,ik zal er deze week even werk van maken.
#ANONIEMdinsdag 17 november 2009 @ 18:09
even snel wat pics van het infogedeelte lampjes vervangen..



[img]http://i10[IMG]http://i102.photobucket.com/albums/m101/lycanperformance/Afbeelding188.jpg[/img]2.photobucket.com/albums/m101/lycanperformance/Afbeelding185.jpg[/IMG]


Met als eindresultaat dat het zooitje weer werkt
Sjabbadinsdag 17 november 2009 @ 20:32
Alvast bedankt!

Rotklusje geweest zeker? Maar uiteindelijk veel plezier van.

Ik heb nieuwe achterklep gasveren besteld, mijne zijn lam... Volgens mij kan ik die eraf klikken?
Maharbalwoensdag 18 november 2009 @ 12:47
Leuke project .
Ik ga dit eens meelezen.

Weet je al wat voor verlagingsset je wilt? Er is zoveel keuze...
Als je overigens zoveel wilt verlagen, zou ik er ook dempers bij nemen (maar ik neem aan dat je dat bedoelt met verlagingsset).
One_Punch_Mickeydonderdag 19 november 2009 @ 19:22
mooie bak man die 5 cil zal heerlijk soepel rijden

enne met de rijd een fraaie dakspoiler scoren, zie hoe goed het staat op die zilverkleurige..
winterstorm666zaterdag 21 november 2009 @ 02:45
Zal even kort dit topic binnenvallen.
Ben de vriendin van ts.
Dagelijk jat ik nou veel met de volvo i.v.m de woon-werkafstand.
Mijn normale wagen is een Honda Prelude 2.0 4thgen. En we hebben mijn liefje ook nog in de garage staan, namelijk mijn honda crx type 1 1.5 12v uit 1985.(restauratieobject)
Ik moet zeggen, de volvo bevalt mij ook steeds beter.
Aangezien ik meestal in sportcoupe`s rij was dit een mindere verandering dan de galaxy.(gevoel bij galaxy was alsof ik boven op de auto reed ipv lekker snuggy erin en mijn nog niet bestaande kinderen vergat)
En het vermogen is lekker soepel en constant.
En met de optische plannen komt het uiterlijk ook wel goed.
Kortom voor ons een erg aparte maar goede keuze.
Turquaz52zondag 22 november 2009 @ 17:44
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 02:45 schreef winterstorm666 het volgende:
Zal even kort dit topic binnenvallen.
Ben de vriendin van ts.
Dagelijk jat ik nou veel met de volvo i.v.m de woon-werkafstand.
Mijn normale wagen is een Honda Prelude 2.0 4thgen. En we hebben mijn liefje ook nog in de garage staan, namelijk mijn honda crx type 1 1.5 12v uit 1985.(restauratieobject)
Ik moet zeggen, de volvo bevalt mij ook steeds beter.
Aangezien ik meestal in sportcoupe`s rij was dit een mindere verandering dan de galaxy.(gevoel bij galaxy was alsof ik boven op de auto reed ipv lekker snuggy erin en mijn nog niet bestaande kinderen vergat)
En het vermogen is lekker soepel en constant.
En met de optische plannen komt het uiterlijk ook wel goed.
Kortom voor ons een erg aparte maar goede keuze.
Pics van de Lude..?
winterstorm666zondag 22 november 2009 @ 21:21


en mijn crxje
Turquaz52maandag 23 november 2009 @ 00:31
Dat CRX is een collectors item, niet mijn ding.. maar je Lude

Op de velgen na is het echt om op te vreten
Turquaz52maandag 23 november 2009 @ 00:31
Kijk alleen dat blik in zijn ogen.. ik word er al bang van
Sjabbamaandag 14 december 2009 @ 19:49
quote:
Op zondag 15 november 2009 12:24 schreef Charged het volgende:
@ Sjabba,ik zal er deze week even werk van maken.
Decemberdrukte bij de TNT
#ANONIEMzaterdag 8 mei 2010 @ 12:25
Update...er is wel wat aan gedaan maar al een tijd niets gepost..deze zomer gaan we lekker verder met de roffel..

Er zijn nieuwe draagarmen onder gekomen,ik weet niet zeker meer of ik het eerder gepost had maar de ontsteking is vernieuwd met merkbaar goed resultaat,bij de APK kwamen ze erachter dat de toevoer van de LPG veel te laag was en dat hebben ze gefixed..loopt heerlijk sinds de APK en beurt..
De XC-look grille gaat er binnenkort in..de 17"RC-05 komen erop met een 45mm Weitec verlagingsset.
Dakspoiler is helaas even op hold..had een mooie gespot op marktplaats in de goede kleur gespoten maar is helaas voor m'n neus weggekaapt.

Ik ben nou even bezig met een origineel hondenrek en een rare storing in de linkerkoplamp..kabelbreukje oid....eind deze maand gaat de 850 ook naar een poetsbedrijf om eens te kijken hoe ie eruit komt (waterpolijsten)
#ANONIEMzaterdag 8 mei 2010 @ 12:37
@ Sjabba,ik ben het helemaal vergeten,mijn excuses,serieus!
blupzaterdag 8 mei 2010 @ 13:22
zweedse degelijkheid..



King of the vluchtstrook..

Oke oke.. mag ook wel 'ns een keer na 8 ton.. Verder hele fijne auto's..
#ANONIEMzaterdag 8 mei 2010 @ 13:47
Grin,als dat je enigste probleem is na 8 ton..
blupzaterdag 8 mei 2010 @ 19:20
nouja, je staat wel stil..
invinemaandag 10 mei 2010 @ 16:48
Komt die nou niet verder dan 2500 toeren?
JohnnyKnoxvillemaandag 10 mei 2010 @ 16:49
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:48 schreef invine het volgende:
Komt die nou niet verder dan 2500 toeren?
Lijkt me een vrachtwagen. Ook al gezien de cryptische tekst "volgwagen".
invinemaandag 10 mei 2010 @ 16:58
Ja dat dacht ik ook, maar hij heeft het over auto;s..
JohnnyKnoxvillemaandag 10 mei 2010 @ 17:07
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:58 schreef invine het volgende:
Ja dat dacht ik ook, maar hij heeft het over auto;s..
TS ja, die foto is van blup, niet van de TS.
Sjabbamaandag 10 mei 2010 @ 17:58
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:37 schreef Charged het volgende:
@ Sjabba,ik ben het helemaal vergeten,mijn excuses,serieus!
Ik heb mijn 940 nu maar verkocht...
FkTwkGs2012zondag 24 juli 2011 @ 10:04
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2010 16:58 schreef invine het volgende:
Ja dat dacht ik ook, maar hij heeft het over auto;s..
Vrachtwagen he. Pro metertjes, 120 de max aangegeven snelheid...
blupzondag 24 juli 2011 @ 10:18
Uiteraard, dat is de dash van een Scania.
vannellezondag 24 juli 2011 @ 10:39
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2011 10:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Vrachtwagen he. Pro metertjes, 120 de max aangegeven snelheid...
kutkick
FkTwkGs2012zondag 24 juli 2011 @ 10:50
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 10:39 schreef vannelle het volgende:

[..]

kutkick
Leuk topic ^O^ Als het je niet bevalt reageer je gewoon niet lijkt me. Of in fb.
vannellezondag 24 juli 2011 @ 10:54
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2011 10:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Leuk topic ^O^ Als het je niet bevalt reageer je gewoon niet lijkt me. Of in fb.
Leuk topic idd maar daar heb ik het niet over.
Meer dan een jaar na de laatste post nog een keer herhalen wat er al gezegd is, dáár heb ik het over.
Een kutkick dus.
FkTwkGs2012zondag 24 juli 2011 @ 10:54
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 10:54 schreef vannelle het volgende:

[..]

Leuk topic idd maar daar heb ik het niet over.
Meer dan een jaar na de laatste post nog een keer herhalen wat er al gezegd is, dáár heb ik het over.
Een kutkick dus.
Ga lekker in fb je beklag doen :{w Dank!
vannellezondag 24 juli 2011 @ 10:56
Hoeft niet, is namelijk geen klacht maar alleen een opmerking tegen jou.
En die heb ik nu gemaakt dus klaar wat mij betreft.
#ANONIEMvrijdag 9 augustus 2013 @ 18:37
Mja,deze Zweedse degelijkheid was toch een beetje een rampenplan,met name de electronica die liep te klooien/kortsluiten en te kutten.
Daarbij begon het behoorlijk financieel uit de klauwen te lopen en we hebben besloten het ding weg te doen (al het gezeik ermee en daarbij lpg zonder g3 is ook best duur qua belasting)
Verlies genomen en op naar iets nieuws.

Wel was besloten om weer een Volvo aan te schaffen ivm heerlijke 5-cyl,weinig tot geen roestproblemen,veel ruimte voor de honden en standaard toch best luxe,fuck het ouwe lullen imago.
Veel gekeken,veel gebeld en toen kwamen we dit tegen.
SNC02158_zps2e237e0c.jpg

Mooie onderhoudshistorie op papier (2-de boekje was nodig ivm stempels beurten)
Veel extra's,in goede staat en g3.
Extra set zomervelgen enz,laatste eigenaar was de vrouw van de garage houder die hem een paar jaar gereden heeft en een VW transporter had aangeschaft ivm bijtelling geneuzel.

Anyway,Maart 2012 hebben we de V70 gekocht, *O* zoals gepland weer een Volvo.
Extra's waren volleder (cremekleurig),automaat,CC,niveaumats,sportonderstel vanaf fabriek,verwarmde achterbank (schijnt niet veel voor te komen),koplampwissers (mja,wisser,1 armpje moet ik nog steeds ophalen,afgebroken bij vorst),dakspoiler en mistlampen voor.
SNC02160_zps54c3e3ce.jpg
#ANONIEMvrijdag 9 augustus 2013 @ 18:59
Tijdje mee gereden om te kijken of het wel allemaal koek en ei was met de wagen en dat was het niet helemaal,niks ernstigs,de normale gebreken van een Classic/850 serie...
Met behulp van IrishBastard van Fok een hele goede monteur gevonden die alleen maar Classic's en 850's doet en de "roffel"eens goed onderhanden heeft genomen en ons heeft gewezen op de extra's die we niet wisten.
(btw,Irish,nogmaals bedankt voor het uitlezen,het heeft gesmaakt,dat wist ik al)

Anyway,draagarmen voor,relais LPG,bougiekabels en een normale kleine beurt,alles was weer in orde,meegeleverde zomervelgen erop en karren met die hap.
(half om half velgen met de laatste winter)
Afbeelding077_zpsbf30783d.jpg

Genoeg km's gemaakt om ermee door te gaan dus centjes opzij zetten naast het onderhoud voor het optische gedeelte.
XC grille,na wat geruzie met de baas o|O toch mijn zin doorgezet voor US corners,veerpootbrug voor,verse koplampglazen,inchje groter naar 16 (Perfo's ipv Colomba's),originele dubbel din radio (SC805),origineel wegklapbaar Volvo hondenrek (krengen zijn duur gebruikt!)
#ANONIEMvrijdag 9 augustus 2013 @ 19:07
Het resultaat voor zoverre..
SNC04163_zps349a0e88.jpg

1 van de redenen waarvoor een V70 handig is.
SNC03970_zps2995d847.jpg

SNC03796_zps71aedb28.jpg
SNC03795_zpsd7b53153.jpg
(werkt super met gasliftjes,geen klemmetjes oid)

De verplichte eland badge.
SNC03898_zps27123708.jpg
#ANONIEMvrijdag 9 augustus 2013 @ 19:22
Wat de komende plannen zijn.
Eens kijken wat mogelijk is om de V omlaag te brengen icm de niveaumats,VA toch zeker een 30 a 35 mm/HA 20 mm ongeveer.
"R" voorbumper met koplampwisser uitsparing zien te vinden,incl. roosters zodat het 1 mooi geheel met de grille is.
17" velgen (Perfo's als wintervelg gaan gebruiken)
linker koplampwissertje monteren :')
Stuur opnieuw laten bekleden of een heel mooi gebruikt exemplaar zien te vinden.
Trekhaak,zeker weten.
Stiekem kijken voor een Simmons uitlaat (catback of alleen eind,weet het nog niet)
Rolhoes en hondenrek in kleur van het interieur.
Alu ringen om de klokken,de mooie,niet de kitsch variant.
Evt wat iets moeilijker is,de 3- delige alu set voor het dashboard welke mijn zus in haar C70 had,was heel licht geperforeerd.

Velgen zal ook nog wel moeilijk worden aangezien ik eigenlijk alleen Volvo velgen wil.

Verdere dingetjes...tja.windgeleiders bij de ramen,smalle variant,audio ombouw met de pukkel op het dashboard.
Anyway,hoop het een beetje netjes aangevuld te hebben.
Nieuws volgt snel.
2cvvrijdag 9 augustus 2013 @ 19:35
Het wordt snel(ler) begrijp ik ?
#ANONIEMvrijdag 9 augustus 2013 @ 19:47
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:35 schreef 2cv het volgende:
Het wordt snel(ler) begrijp ik ?
Wagen of topic?
2cvvrijdag 9 augustus 2013 @ 19:47
Die Zweedse Zwalker.
#ANONIEMvrijdag 9 augustus 2013 @ 19:55
Ehm...nee.
Heb mijn zinnen gezet op een echte V70 R.
Deze wil ik gewoon zoveel mogelijk naar mijn zin maken en tot snot rijden indien mogelijk met normaal rijgedrag,mocht dit langer als 1 a 1,5 jaar gaan duren maak ik de V weer geheel standaard en gaat ie de verkoop in.
Dit is leuk,is een leerproces,net zoals de 850 maar zeker de moeite niet waard om motorisch sneller te maken,10-klepper en 444.4.. op de teller.
Cosmetische upgrades kan ik 1 op 1 overnemen op een R,misschien wat ander spul ook,we zien het wel.
Heb er ook totaal geen haast mee,ding loopt lekker,laat lekker lopen denk ik dan.
2cvvrijdag 9 augustus 2013 @ 19:55
Dakanook.
#ANONIEMvrijdag 9 augustus 2013 @ 19:59
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:55 schreef 2cv het volgende:
Dakanook.
Ombouw naar R kan ook,of het verstandig is is nr 2,de kwaaltjes houden ze toch,relatief goed blok en bak met alle goodies kost minimaal 1750Euro,dan de remmen,ophanging enz..lijkt me beter om dan te kijken voor een fatsoenlijke R.
#ANONIEMvrijdag 9 augustus 2013 @ 20:05
De crap is dat ik nou alles moet laten doen ivm geen werkruimte,geen plaats meer op de zaak,geen eigen garage.
Zou anders met liefde een 250Euro knakenbak aanschaffen zodat de vrouw kan rijden en zelf gaan beginnen met de V.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2013 20:06:49 ]
Annedonderdag 15 augustus 2013 @ 12:23
Dat zal ook wel een hoop extra geld kosten, alles uit handen geven :X toch?

Ik heb de TT trouwens ietwat aangepast, dit dekt de lading iets meer denk ik ;).
#ANONIEMdonderdag 15 augustus 2013 @ 17:47
quote:
3s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 12:23 schreef Anne het volgende:
Dat zal ook wel een hoop extra geld kosten, alles uit handen geven :X toch?

Ik heb de TT trouwens ietwat aangepast, dit dekt de lading iets meer denk ik ;).
Thnx,Anne. ^O^

En ja,kost inderdaad teveel,de enige werkplaats waar ik naar kan uitwijken is in Maarheeze,daar kan ik alles zelf doen maar is te ver uit de buurt.
Het is jammer dat het nieuwe pand van het werk niet door is gegaan,had anders ruimte zat gehad en 4km van waar ik woon,incl. alle gereedschappen en perslucht.

Afijn,we zien het wel,deze maken we gewoon netjes af zoals ik in gedachten had,dat komt wel goed,en dan wat sparen voor een evt. R Classic,al moet ik ook wel eerlijk zeggen dat die extra centjes ook wel eens naar wat nieuw speelgoed voor Winterstorm (en mij) kan gaan.
Heb m'n zinnen gezet op een tweede auto maar moet me nog even lezen wtb kwaaltjes,kosten en evt. aanschaf van zo'n auto. :)
#ANONIEMdonderdag 15 augustus 2013 @ 19:39
Iig als eerste de silentblocks achter vervangen,met insturen komt de kont een fractie later mee.
Schijnt ook een standaard iets te zijn voor een 850/Classic serie.
3516496-B_zps6efa47bc.jpg

Aangezien het hele spul er achter toch uit moet zit ik te denken om de V direct omlaag te zetten.
Even via het forum uitvogelen hoe en wat met niveaumaat,is toch iets anders als standaard verlagen.
Vooras is easy en uitlijnen moet toch gebeuren.

Mijn voorkeur gaat uit naar Apex,alleen veren aangezien ik max. 30-35 mm lager wil op de vooras en achter 15-20 mm.
Apex heeft nog comfort,Eibach is me te stug.
Iemand evt. een ander advies?

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2013 19:43:29 ]
telegraagvrijdag 16 augustus 2013 @ 23:41
Koop gewoon de echte degelijk v70 (2000/2007).
Libreszaterdag 17 augustus 2013 @ 15:22
een later meekomende achterkant is eerder een symptoom van de rubber bussen waarmee de achteras aan het chassis zit. Deze zijn veel lastiger te vervangen.
eXplorer1dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:54
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 23:41 schreef telegraag het volgende:
Koop gewoon de echte degelijk v70 (2000/2007).
Na de red/white blocks van volvo is het alleen maar achteruit gegaan met de degelijkheid ;)