abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75205346
Jen is bijna 2 en wilt sinds de zomervakantie voor het slapen gaan opeens een flesje warme melk..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_75205433
quote:
Op woensdag 2 december 2009 11:03 schreef Ticootje het volgende:
Jen is bijna 2 en wilt sinds de zomervakantie voor het slapen gaan opeens een flesje warme melk..
amber is 4 en drinkt vaak voor he slapen gaan en als ze 's ochtends uit bed komt nog een flesje warme melk...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_75205477
quote:
Op woensdag 2 december 2009 11:05 schreef Vicky het volgende:

[..]

amber is 4 en drinkt vaak voor he slapen gaan en als ze 's ochtends uit bed komt nog een flesje warme melk...
Oh Gelukkig ben ik dus niet de enige

Maar het ging mij er meer om dat ze nog nooit een flesje melk heeft gehad voor het slapen gaan. Daar is mijn moeder mee begonnen omdat ze waanzinnig slecht at. Sindsdien is het ritueel....
pi_75205512
De tip om Driekus te laten drinken zonder afleiding was een goede, gisteravond ging de fles er vrij vlot in. En we hebben samen (man en ik) even gekeken wat er nou anders was dan de laatste tijd en het enige wat we konden verzinnen is dat we de laatste voeding wat later gegeven hadden. Dus gisteren de laatste voeding weer rond 10 uur (ipv half elf/elf uur zoals de laatste dagen) en je gelooft het niet, vanochtend was het keurig kwart voor zeven. Dus vanavond nog maar eens proberen en kijken hoe de nacht dan is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_75245012
vraagje;

Kan het kwaad dat ik tussendoor Roy bv geef?
Hij krijgt smorgen een fles van 200 cc
smiddags een fles van 200 cc
dan een bv
En als hij tussendoor nog honger heeft bij papa ook nog een flesje van 200
en voor het slapengaan weer bv

Geef ik nu veel te veel ook omdat Roy tussendoor als hij honger en of troost nodig heeft ook nog gewoon bv krijgt.

Zit beetje te dubben van de hoeveelheid.
Geef ik minder dan krijg ik protest van roy.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_75245255
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:31 schreef _Bar_ het volgende:
vraagje;

Kan het kwaad dat ik tussendoor Roy bv geef?
Hij krijgt smorgen een fles van 200 cc
smiddags een fles van 200 cc
dan een bv
En als hij tussendoor nog honger heeft bij papa ook nog een flesje van 200
en voor het slapengaan weer bv

Geef ik nu veel te veel ook omdat Roy tussendoor als hij honger en of troost nodig heeft ook nog gewoon bv krijgt.

Zit beetje te dubben van de hoeveelheid.
Geef ik minder dan krijg ik protest van roy.
Ik denk dat het prima is dan. Hij hoeft geen honger te hebben toch?
Heeft hij genoeg aan de kv dan zal hij vanzelf minder bv drinken... toch?
pi_75245272
Volgens mij mag je bv geven zoveel je wil. Ook in combi met flesvoeding.
Je hebt alleen die max van een liter voor de flesvoeding die je geeft, maar dat is bij jullie maar 600cc..
pi_75245438
ik weet het bij Roy niet zo goed Ticoo

Het is nog steeds een behoorlijke huiler, en dan is het vaak lastig eruit te halen of het honger is, dus rommel maar wat aan.
maar nu in combi met de fv gaat het wel wat beter en geeft het mij ook meer rust.
pi_75245624
Denk ook dat het wel kan. Hij krijgt qau fv namelijk niet zo heel veel. Dus lekker bij je laten drinken.

En ik word steeds zo verdrietig als ik je onderschrift lees. De teller van Roy gaat steeds verder en Thijs blijft zo staan zonder iets
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  vrijdag 4 december 2009 @ 09:08:20 #210
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_75272613
Bar, mijn kinderarts zei in het begin dat ze nooit teveel kunnen drinken.... van bv iig niet. Dus gewoon lekker doen. Groeit ie lekker hard
Niet mieten! Door gieten!
  dinsdag 8 december 2009 @ 13:52:02 #211
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75407342
kom ik weer hoor;

ik heb hier medicatie liggen wat opgelost moet worden in zijn voeding.
geen probleem.
alleen het word dik echt dik (boeren joghurt dikte) en dat krijgt hij niet weg.
we houden gewoon zijn 200 cc aan dus 180 water.
mag ik gewoon zonder problemen meer water pakken?

of er serieus pap vn maken en dan met lepel geven?
pi_75408768
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:52 schreef _Bar_ het volgende:
kom ik weer hoor;

ik heb hier medicatie liggen wat opgelost moet worden in zijn voeding.
geen probleem.
alleen het word dik echt dik (boeren joghurt dikte) en dat krijgt hij niet weg.
we houden gewoon zijn 200 cc aan dus 180 water.
mag ik gewoon zonder problemen meer water pakken?

of er serieus pap vn maken en dan met lepel geven?
Hoe bedoel je hij krijgt het niet weg? Dat hij gaat kokken? Of dat hij het niet door het gaatje krijgt gezogen?

Grotere speen heb je al geprobeerd?

Lepeltje kan denk ik ook goed met 4 maandjes..
pi_75408781
Je kunt wel meer water toevoegen, maar dan moet je wel even opletten dat Roy wel alles opdrinkt. Anders krijgt hij ook minder voedingstoffen binnen.
Kun je niet een gedeelte met een lepel doen als pap, en dan de rest van de fles er zo achteraan? Hangt waarschijnlijk een beetje van Roy zijn lepel-eet-techniek af
  dinsdag 8 december 2009 @ 14:35:28 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75408858
Wat Deepfreeze zegt. Wij geven Oscar standaard 10cc water per fles meer, maar heel veel meer dan dat zou ik niet zomaar doen. Het maagje gaat dan ook wennen aan een 'grotere' hoeveelheid en straks na die medicijnen gaat hij gewoon weer terug zeg maar.
Hoe wil het met een 1-2-3 speen op de grootste stand? En gewoon zelf een groter gat maken?
  dinsdag 8 december 2009 @ 14:45:09 #215
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75409229
we hebben nu maat 3, kan eventueel een kleinere speen kapot maken door het gat daar groter in te maken.

Van een lepeltje werd afgeraden omdat hij echt wel alle medicijn binnen moet krijgen.

Het gaat overgens maar om 1 voeding per dag waardat medicijn in zit.
  dinsdag 8 december 2009 @ 14:54:17 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75409609
Dan zou ik voor het grotere gat gaan.
Als je er in 1 voeding extra (veel) wat er bij doet heb je kans dat hij het niet op krijgt en dan heb je dus ook niet alle medicijn of voeding binnen.
pi_75412434
Over die spenen nog even: Guus drinkt nog steeds uit speen nr 2.
Dat gaat verder prima. Er zijn toch niet echt regelingen o.i.d. dat ie naar nummer 3 moet of wel?
  dinsdag 8 december 2009 @ 16:08:40 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75412523
Volgens mij doe je dat alleen als het bijv. heel lang gaat duren. Dat je het wat makkelijker maakt als de flessen groter worden, maar als het goed gaat dan hoef je volgens mij niks te veranderen.
pi_75434344
Bar, hoeveel isset?? Kan je niet een beetje an het medicijn in een klein beetje melk geven in een ander flesje? En dan de rest van de voeding normaal.. Of lukt dat niet met het medicijn?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_75437012
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 16:08 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij doe je dat alleen als het bijv. heel lang gaat duren. Dat je het wat makkelijker maakt als de flessen groter worden, maar als het goed gaat dan hoef je volgens mij niks te veranderen.
standje 3 is wel makkelijk als je haast hebt, ben ik in 5 minuten klaar ipv 15 minuten
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 14:35 schreef Brighteyes het volgende:
Wij geven Oscar standaard 10cc water per fles meer, maar heel veel meer dan dat zou ik niet zomaar doen.
Waarom geef je 10 cc water per fles meer?
  woensdag 9 december 2009 @ 11:17:23 #221
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75438638
Gebruiken jullie stand 3 voor normale flessen dan??? Of alleen voor pap?
  woensdag 9 december 2009 @ 11:22:27 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75438838
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:30 schreef willempjewever het volgende:

[..]

standje 3 is wel makkelijk als je haast hebt, ben ik in 5 minuten klaar ipv 15 minuten
Oscar verzuipt in de 3-standen speen met gewoon normale voeding. Dat gaat nog veel te hard voor hem.
[..]
quote:
Waarom geef je 10 cc water per fles meer?
Omdat hij al vanaf het begin af aan een beetje moeilijk poept en met net wat meer water gaat het net wat makkelijker.
En aangezien hij nog steeds niet heel regelmatig poept, ene dag wel andere dag duurt het echt wat langer en gaat het moeizamer houden we dat er maar gewoon in.
  woensdag 9 december 2009 @ 11:24:08 #223
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75438901
BE klei lepeltje zonnebloem olie erdoor
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 9 december 2009 @ 11:40:51 #224
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75439557
Het advies van 10cc water kreeg ik destijds ook BE, en zo lang de flessen leeg gaan is er niks aan de hand. Anders zit je nl met te weinig voedingsstoffen ed. Wij hebben na een tijdje gewoon geprobeerd het weg te laten en dat ging toen goed. Is gewoon een kwestie van rijping van de darmpjes (alweer ja!!).
pi_75439638
wij deden eerst wat extra water in de flessen. Toen dat niet meer voldoende was ging er een ml olijfolie doorheen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_75440427
Mag je ook minder water in de fles doen? Leander poept namelijk 3 keer per dag tot aan zijn nek!! Of zou dat niet helpen?
pi_75440509
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:02 schreef MeNicole2 het volgende:
Mag je ook minder water in de fles doen? Leander poept namelijk 3 keer per dag tot aan zijn nek!! Of zou dat niet helpen?
geen idee eigenlijk maar ik denk het niet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_75442175
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:22 schreef Brighteyes het volgende:
En aangezien hij nog steeds niet heel regelmatig poept, ene dag wel andere dag duurt het echt wat langer en gaat het moeizamer houden we dat er maar gewoon in.
Bij onze zoon hadden we daar poeder voor, maar dat was volgens mij al toen hij uit een tuitbeker dronk.
  woensdag 9 december 2009 @ 13:02:26 #229
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75442540
quote:
  woensdag 9 december 2009 @ 13:05:57 #230
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_75442667
quote:
Ander merk/grotere luier proberen?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_75442821
quote:
Op woensdag 9 december 2009 13:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ander merk/grotere luier proberen?
Ja hebben we allemaal al geprobeert. Maar hij heeft heel vaak van dat hele dunne. En dat gaat overal langs heen en tussendoor
  woensdag 9 december 2009 @ 13:31:37 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75443551
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:24 schreef _evenstar_ het volgende:
BE klei lepeltje zonnebloem olie erdoor
Niet nodig. Zo met die 10cc water extra gaat het prima wat ons en hem betreft.
De ene dag is het wat dikker dan de andere dag, maar het is voor ons iig niet nodig om nog weer met andere dingen aan de slag te gaan.
Het was alleen maar een opmerking, geen klacht of hulpvraag.
  woensdag 9 december 2009 @ 13:51:59 #233
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_75444295
quote:
Op woensdag 9 december 2009 13:09 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja hebben we allemaal al geprobeert. Maar hij heeft heel vaak van dat hele dunne. En dat gaat overal langs heen en tussendoor
Wat vervelend. Annicka heeft ook een hele tijd van die hele dunne ontlasting gehad, maar we hebben maar een paar keer een doorgelekte luier gehad, en dat kwam dan doordat we de randjes niet goed naar buiten hadden gevouwen. Als het zo ontzettend dun is, zou je denken dat de luier het als urine behandeld. (als je begrijpt wat ik bedoel , Beetje offtopic, sorry )
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_75444536
quote:
Op woensdag 9 december 2009 13:51 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Wat vervelend. Annicka heeft ook een hele tijd van die hele dunne ontlasting gehad, maar we hebben maar een paar keer een doorgelekte luier gehad, en dat kwam dan doordat we de randjes niet goed naar buiten hadden gevouwen. Als het zo ontzettend dun is, zou je denken dat de luier het als urine behandeld. (als je begrijpt wat ik bedoel , Beetje offtopic, sorry )
Ja dat zou haast wel. Maar als ie veel poept neemt zo'n luier niet meer op en dan gaat het er langs.
  woensdag 9 december 2009 @ 14:43:53 #235
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75446415
Da's met recht een shitzooi dan MeNicole! Ik zou t ook niet weten dan, tja... geen luier maar dat wordt ook zo'n bende he? sorry
pi_75446470
Ja tis echt shitzooi. Maar ja wasmachine draait wel. Dacht alleen misschien dat minder water misschien iets zou helpen. Al was het om iets dikkere poep te krijgen!
  woensdag 9 december 2009 @ 14:47:29 #237
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75446568
Ik kan even niet vinden in de OP lijst hoe oud Leander nu is?? Maar ik weet niet of je iets met hapjes oid zou kunnen?
pi_75447020
Leander is nu bijna 5 maand. Nee denk niet dat het door de hapjes komt. Hij heeft altijd al dunne poep gehad. Ik had juist verwacht dat door de hapjes zijn poep ook wel dikker zou worden. Maar dat kleine beetje zal wel niet helpen.
  woensdag 9 december 2009 @ 15:06:40 #239
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75447368
Nee, ik bedoel juist andersom MeNicole. Dat je door bijv banaan te geven iets bereikt? En een beetje oppassen met laxerende dingen dan.
pi_75447495
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:06 schreef mikoxx het volgende:
Nee, ik bedoel juist andersom MeNicole. Dat je door bijv banaan te geven iets bereikt? En een beetje oppassen met laxerende dingen dan.
Wat werkt laxerend dan? Hij krijgt idd banaan, peer, bloemkool, broccoli, appel en wortels en dat was het nog wel zo'n beetje!
  woensdag 9 december 2009 @ 15:15:39 #241
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75447725
nee, die dingen zijn volgens mij niet laxerend (we begrijpen elkaar lekker ) dus dat kan t volgens mij niet zijn dan.
pi_75447794
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:15 schreef mikoxx het volgende:
nee, die dingen zijn volgens mij niet laxerend (we begrijpen elkaar lekker ) dus dat kan t volgens mij niet zijn dan.
We begrijpen elkaar wel. Geen dingen geven die laxerend werken. Maar ja mooi laten poepen dan maar. Beter zo dan dat ze er niet vanaf komen denk ik...
pi_75450916
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:17 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

We begrijpen elkaar wel. Geen dingen geven die laxerend werken. Maar ja mooi laten poepen dan maar. Beter zo dan dat ze er niet vanaf komen denk ik...
mijn zoon had een keer 3 dagen niet gepoept en die van een vriendin bijna een week niet, nou dan maak je je ook zorgen, bah.
pi_75562591
even een praktische vraag;

Roy heeft afgelopen vrijdag prikken gehad en is uit logeren geweest en daardoor is zijn "drinkschema"wat veranderd.

03.00 fles (200)
06.00 fles (200)
09.00 fles (200)
12.00 fles (200)
15.00 fles (200)
19.00 fles (200) Maar de helft laten staan, dus 100

Nu heb ik hem om 22.00 uur nog wat bv gegeven wat ik nog extra had meegegeven.

de nachtvoeding en de vroege van 6 uur hebben wij normaal gesproken niet.
Maar mag Roy nu nog drinken mocht hij vannacht weer besluiten om wakker te worden en dorst te hebben?

Ben er nog steeds niet helemaal achter wat normaal is bij die kleintjes.
toen ik nog bv gaf hadden we zowiezo geen ritme, en dagelijks veranderde daarin z'n drinkschema wel.
pi_75570422
Volgens mij is 1 liter per dag ongeveer maximaal (kunstvoeding) en kan je daar eens een keer wat overheen zitten als je dat maar niet consequent doet.
Hoe is het gegaan vannacht?

Wij hebben nu een paar avonden geprobeerd of rijstebloem in de laatste fles nog wat uithaalde, maar dat lijkt er niet op dus dat gaan we maar weer achterwege laten.
Fake it till you make it...
pi_75575385
Bar, in principe heb je die liter max inderdaad. Maar (in overleg met CB en Nutrilonlijn) hoorde dat 1a2 keer per week een flesje extra niet zoveel kwaad kan.

Als je dat voorbeeld geeft, zou je kunnen zeggen dat die van 6-19 de gewone liter is. En die 3.00 fles is extra. Dan mag je de nacht erna ook wel een flesje extra geven. Na 6.00 dan weer de gewone dag in. Alleen als hij nou elke dag een extra flesje wil, dan moet je misschien naar wat stevigere voeding kijken.
Bij Chris hebben we dat zo'n 5 dagen aangekeken, en dan had hij elke dag nipt genoeg aan 1200cc. Dat kon dus echt niet..
  zondag 13 december 2009 @ 23:45:29 #247
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75599306
Vannacht kwam hij wel weer om 03.00 uur toen weer gewoon een flesje gegeven.
om 6.00 uur was hij even wakker, maar viel terug in slaap.
om 8.30 uur weer fles.
en dan eigenlijk weer nu op het normale ritme.

Ben benieuwd of hij nu vannacht weer wakker word

Ik denk echt dat het snacht wakker worden door de prikken kwam.

Want hij slaapt al door vanaf dat hij 6 weken oud was.
pi_75610353
MeNicole, Guus heeft ook een tijdlang heel erg dunne ontlasting gehad, meerdere keren per dag.
Maar dat kwam bij hem door de Nutriton die we toevoegte aan de fles.
Gebruik je dat ook niet toevallig?
  maandag 14 december 2009 @ 13:08:15 #249
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75610416
appel is juist wel laxerend, veel kindjes krijgen de zogenoemde peuterdiarree van appelsap bijv. en appels
pi_75611174
Ik dacht laatst ergens gelezen te hebben dat het vooral van die heldere appelsap is waar ze "peuterdiarree" van krijgen en dat dat met van die troebele appelsap niet zo is (of minder).
pi_75611320
Klopt Nijna, dacht dat het te maken had met de vezels die daar nog inzitten. Puur appelsap is ook iets erger dan gewone appel.
En appelsap is toegevoegd aan veel drankjes. Kijk maar eens op die meeneem-pakjes of flessen diksap.
pi_75612884
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:06 schreef Koningin het volgende:
MeNicole, Guus heeft ook een tijdlang heel erg dunne ontlasting gehad, meerdere keren per dag.
Maar dat kwam bij hem door de Nutriton die we toevoegte aan de fles.
Gebruik je dat ook niet toevallig?
Ja dat krijgt ie idd. We zijn vanaf het weekend daar ook maar vanaf gestapt want ik had al zo'n vermoeden dat het daar van kwam. Maar nu wil ie dus de fles niet meer omdat het te langzaam gaat Hij heeft vanaf vrijdagavond maar 5 flessen gedronken. Dus heb net even rijstebloem gehaald zodat het iets dikker word zodat de 3 standenspeen er gewoon op kan. Nu heeft ie net een fles van 210 leeg gerdonken.
pi_75613117
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:29 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja dat krijgt ie idd. We zijn vanaf het weekend daar ook maar vanaf gestapt want ik had al zo'n vermoeden dat het daar van kwam. Maar nu wil ie dus de fles niet meer omdat het te langzaam gaat Hij heeft vanaf vrijdagavond maar 5 flessen gedronken. Dus heb net even rijstebloem gehaald zodat het iets dikker word zodat de 3 standenspeen er gewoon op kan. Nu heeft ie net een fles van 210 leeg gerdonken.
Na een paar dagen was het bij ons over toen we gestopt waren met de Nutriton.
Gevolg was dat ie weer spuugde, maar dat was beter dan dunne ontlasting en krampen.

Hoe kan het dan nu langzaam gaan?? De melk is toch nu dunner?
pi_75613687
leander had geen krampen van de nutriton. Alleen dunne poep. Maar nu gebruiken we een gewone speen. Dus met paar gaatjes erin. En hij is eigenlijk altijd de 3 standenspeen gewend. Maar spugen gaat hier in die paar dagen ook in rap tempo weer omhoog. Maar das denk ik even wennen want hij kreeg het niet voor het spugen. Dus we kijken het nog een paar weken aan en dan zien we weer verder
  maandag 14 december 2009 @ 15:07:09 #255
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75614166
ik volg het niet helemaal menicole....

je gebruikte Nutriton met 3 standenspeen, daardoor dunnere ontlasting.
nu daarmee gestopt maar nu wilt leander de me;k niet meer ivm de snelheid... dan kun je toch gewoon weer een andere stand speen gebruiken?

en anders gewon wel die nutriton maar dan minder schepjes.
pi_75615364
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:07 schreef _Bar_ het volgende:
ik volg het niet helemaal menicole....

je gebruikte Nutriton met 3 standenspeen, daardoor dunnere ontlasting.
nu daarmee gestopt maar nu wilt leander de me;k niet meer ivm de snelheid... dan kun je toch gewoon weer een andere stand speen gebruiken?

en anders gewon wel die nutriton maar dan minder schepjes.
Hij kreeg maar paar schepjes nutriton. Dus is niet de moeite waard om minder erin te doen. En gewoon flesvoeding met een 3 standenspeen? Daar kan Leander niet tegen aan drinken. Een keertje zuigen en zijn hele mond vol en alles eronder. En met een gewone speel komt er niet genoeg uit waardoor ie met 5 minuten er klaar mee is.
pi_75617388
En de gaatjes in een gewone speen vergroten met een hete naald?
pi_75617629
quote:
Op maandag 14 december 2009 16:43 schreef Deepfreeze het volgende:
En de gaatjes in een gewone speen vergroten met een hete naald?
Al geprobeerd. Maar hij krijgt nu gewoon rijstebloem erdoor en dan zien we wel wat ie doet!!
pi_75640766
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:42 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Hij kreeg maar paar schepjes nutriton. Dus is niet de moeite waard om minder erin te doen. En gewoon flesvoeding met een 3 standenspeen? Daar kan Leander niet tegen aan drinken. Een keertje zuigen en zijn hele mond vol en alles eronder. En met een gewone speel komt er niet genoeg uit waardoor ie met 5 minuten er klaar mee is.
2 schepjes nutriton zorgde hier al voor dunne ontlasting.
Dat met die spenen, kan ie daar niet gewoon aan wennen? Ik kan hier gewoon onder het drinken wisselen van spenen, vindt ie niet eens erg.
  dinsdag 15 december 2009 @ 09:23:38 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75641004
En een gewone speen met 4 gaatjes? Dan komt er toch wel zat uit?
pi_75641120
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 09:23 schreef Brighteyes het volgende:
En een gewone speen met 4 gaatjes? Dan komt er toch wel zat uit?
Haha voor Leander niet.

maar nu met de rijstebloem gaat het ook goed. Hij heeft sinds gister weer gewoon gedronken. Nu is ie alleen verkouden en wil ie weer niet
  dinsdag 15 december 2009 @ 09:43:29 #262
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75641418
Huh je hebt die drie standen speen toch juist dat je verschillende standen kan drinken, dus kleine toevoer, middelmatige toevoer en grote toevoer?
Als je de drie standen speen dan op twee zet is het toch heel anders als 3?
Het is toch juist zo;n fijne speen omdt je verschillende standen hebt
pi_75641475
Maar stand 1 vind ik eigenlijk al erg groot. Tenminste in vergelijking met een gewone 1 of 2 speen.
  dinsdag 15 december 2009 @ 09:47:58 #264
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75641525
Misschien ben ik te lang uit de flessen, en hebben wij eigenlijk 3.5 jaar lang die 3 standen speen gebruikt eerst stand 1 en later stand 3 ivm de rijstebloem.
pi_75642756
We begonnen bij Tess met een S van Difrax maar die ging veel te snel. Zijn toen overgestapt op een SlowFlow van Medela en die heeft ze tot een week gleden gehad. Nu heb ik voor de gewone flessen een MediumFlow en een M. van Bibi. De papfles gaat met een 123 speen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_75642855
Ik gebruikte met de nutriton zelfs standje 1. En dat ging soms als snel, hij had een fles van 210 in nog geen 5 minuten leeg. Dus laat staan als je alleen maar de dunne flesvoeding hebt.
pi_75643127
Volgens mij ligt het er heel erg aan welk merk speen je hebt. Ik weet dat die 3 standenspeen van Avent hier ook heeeeel snel ging zelfs op stand 1 ook met iets verdikte voeding. We zijn dat ding bij Mirte pas weer gaan gebruiken toen ze echt pap kreeg.
  dinsdag 15 december 2009 @ 10:59:41 #268
35189 Troel
scherp en bot
pi_75643432
Gisterenavond zat ik me ineens wat af te vragen.

Eigenlijk wordt altijd de HA-prut aangeraden als je flesvoeding gaat geven, want dan zijn de koemelkeiwitten in stukjes geknipt. Maar als je je kindje borstvoeding geeft en je drinkt gewoon melk, dan krijgen ze die eiwitten toch ook gewoon binnen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:04:12 #269
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75643554
dat klopt Troel, vanwege het gespuug van Roy en het gehuil die combi, moest ik m'n melkproduckten laten staan om te kijken of Roy daar misschien zo heftig op reageerde.
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:07:30 #270
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75643636
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:59 schreef Troel het volgende:
Gisterenavond zat ik me ineens wat af te vragen.

Eigenlijk wordt altijd de HA-prut aangeraden als je flesvoeding gaat geven, want dan zijn de koemelkeiwitten in stukjes geknipt. Maar als je je kindje borstvoeding geeft en je drinkt gewoon melk, dan krijgen ze die eiwitten toch ook gewoon binnen?
Neen, Borstvoeding verknipt die eiwtten ook wat. normale borstvoeding staat dus gelijk aan een standaard hypoallergene voeding die in de supermarkt te krijgen is.

Borstvoeding met alleen grote producten zoals kaas en melk etc. weg gelaten staat gelijk aan Friso allergycare, pepti.

BV zonder sporen oid staat gelijk aan Neocate etc. voeding die gebasseerd is op aminozuren en dus geen enkel beetje koemelkeiwit bevat.
De rest is gewoon een verdere verknipping van
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:08:54 #271
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75643678
ow okay dank je voor jou uitleg erbij.
zoals het mij hier verteld werd leek het heel erg dat ze juist doordat ik dat allemaal liet staan al konden weten hoe en wat.
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:10:06 #272
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75643713
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:04 schreef _Bar_ het volgende:
dat klopt Troel, vanwege het gespuug van Roy en het gehuil die combi, moest ik m'n melkproduckten laten staan om te kijken of Roy daar misschien zo heftig op reageerde.
Nee dat klopt niet helemaal, als je de grote melkproducten laat staan , maar wel bijv een koekje oid eet waar melkeiwit inzit of willekeurige andere vorm van koemelk zoals weipoeder.
Dan zijn de deeltjes die toch binnenkomen een stuk verknipter,

Het is wel zo dat als jij ontzettend veel zuivel eet/drinkt dat het het neit de verknipping van de eiwitten is, maar de hoeveelheid aan eiwtten die een probleem geven.
Daar zit ook een verschil in
pi_75646705
heeft er iemand eigenlijk positieve ervaringen met rijstebloem? het verhaal is dat een de rijstebloem zorgt voor dikkere substantie die wat langer een vullend gevoel geeft zodat ze wat langer doorslapen... echter ik heb nog nooit zo'n succesverhaal gehoord... en vraag me dus af of ik er mee moet doorgaan (hier ook geen succesverhaal... maakt geen flauss aus)
pi_75646782
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:46 schreef tinny het volgende:
heeft er iemand eigenlijk positieve ervaringen met rijstebloem? het verhaal is dat een de rijstebloem zorgt voor dikkere substantie die wat langer een vullend gevoel geeft zodat ze wat langer doorslapen... echter ik heb nog nooit zo'n succesverhaal gehoord... en vraag me dus af of ik er mee moet doorgaan (hier ook geen succesverhaal... maakt geen flauss aus)
ja hoor!

Tess krijgt 2 eetlepels door de laatste fles. Daarna slaapt ze van 20.00 tot 7.00 uur.
geen idee of dat eigenlijk door de rijstebloem komt...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 15 december 2009 @ 13:00:23 #275
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75647221
nee want in rijstebloem zit niks in
beter slapen komt niet door rijstebloem, dikekre voeding, bijvoeding..
Slapen kotm wanneer het kindje daar klaar voor is..
pi_75648073
Hier kwam uit de 3 standen speen van Avnet en difrax evenveel bij de 1 als de 3 stand. Het schijnt dat sommige kindere gewoon zo zuigen dat de speen altijd wijdopen staat.
pi_75648485
rijstebloem doet niks hier, helaas
  dinsdag 15 december 2009 @ 13:59:44 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75649059
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:00 schreef _evenstar_ het volgende:
nee want in rijstebloem zit niks in
beter slapen komt niet door rijstebloem, dikekre voeding, bijvoeding..
Slapen kotm wanneer het kindje daar klaar voor is..
Nou... dat ben ik niet helemaal met je eens hoor...
Dikkere, stevigere voeding blijft vaak iets langer in het maagje van je kindje, het verteerd wat langzamer en daardoor kan het best eens zo zijn dat een kindje langer slaapt omdat het minder snel een hongergevoel heeft. Of mss wordt het nog wel op de zelfde tijd wakker, maar gaat het dan weer slapen omdat het geen hongergevoel heeft zeg maar.
  dinsdag 15 december 2009 @ 16:09:32 #279
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75653888
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:59 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nou... dat ben ik niet helemaal met je eens hoor...
Dikkere, stevigere voeding blijft vaak iets langer in het maagje van je kindje, het verteerd wat langzamer en daardoor kan het best eens zo zijn dat een kindje langer slaapt omdat het minder snel een hongergevoel heeft. Of mss wordt het nog wel op de zelfde tijd wakker, maar gaat het dan weer slapen omdat het geen hongergevoel heeft zeg maar.
in rijstebloem zitten geen calorien, er zit geen voedingswaarde aan.
Eeet maar eens rijstewafels, zonder belegd voor het avond eten. Wedje leggen dat jij daarna na een uurtje of wat weer honger hebt

Wel kan idd het gevoel iets uitmaken voor het kindje dat het anders in het maagje voelt, maar rijstebloem wordt zo snel egadviseerd als hongerdemp middel voor de nacht of doorslaap middel, zelfs door CB artsen en dat is dus niet waar.
  dinsdag 15 december 2009 @ 21:13:37 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75666447
Je spreekt jezelf tegen. Het kan wel anders voelen en toch kan het niet helpen om door te slapen.
Ik weet ook wel dat er niks in zit, dat het de melk echt alleen maar dikker maakt.
Maar net zoals het geen wondermiddel is vwb doorslapen kan het wel degelijk net datgene zijn waardoor een kindje zich weer om draait als het even wakker wordt ipv te gaan huilen van de honger.
  woensdag 16 december 2009 @ 10:44:39 #281
35189 Troel
scherp en bot
pi_75679878
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:48 schreef Vicky het volgende:

[..]

ja hoor!

Tess krijgt 2 eetlepels door de laatste fles. Daarna slaapt ze van 20.00 tot 7.00 uur.
geen idee of dat eigenlijk door de rijstebloem komt...
Jochem komt op borstvoeding overdag elke 2 uur en 's nachts elke 4 a 5 uur Ik stop geen rijstebloem in mijn borsten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 16 december 2009 @ 10:49:27 #282
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75680002
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 21:13 schreef Brighteyes het volgende:
Je spreekt jezelf tegen. Het kan wel anders voelen en toch kan het niet helpen om door te slapen.
Ik weet ook wel dat er niks in zit, dat het de melk echt alleen maar dikker maakt.
Maar net zoals het geen wondermiddel is vwb doorslapen kan het wel degelijk net datgene zijn waardoor een kindje zich weer om draait als het even wakker wordt ipv te gaan huilen van de honger.
Huh? ik zeg alleen het kan anders voelen, maar nog steeds dat het niet honger dempend is. hoe spreek ik mezelf dan tegen?
pi_75681719
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:46 schreef tinny het volgende:
het verhaal is dat een de rijstebloem zorgt voor dikkere substantie die wat langer een vullend gevoel geeft zodat ze wat langer doorslapen...
Klopt niet. Een kind gaat doorslapen als hij/zij daar aan toe is, niet eerder en niet later. En een voeding een uur later geven in de hoop dat ze dan doorslapen of rijstebloem toevoegen heeft geen zin.

Staat in een aantal boeken die ik thuis heb van o.a. wij jonge ouders. Zal vast wel onderzoek aan ten grondslag liggen.

Maar proberen kan geen kwaad natuurlijk.
pi_75681779
Ik weet dat het met Mikael in ieder geval wel hielp. Als we daar geen rijstebloem doordeden werd ie wel wakker snachts. Nu met Leander weet ik het niet want die heeft door elke fles en slaapt nog niet door
pi_75812021
*schopje*
Dames die flesvoeding geven... wanneer stapten jullie over op 4 flessen? En dan van 210 ofzo?

Wij geven nu 5x180 (plus zes schepjes voeding van Friso) maar madame heeft vandaag uitgeslapen tot half 12, en vervolgens tot half 5, en ik zou echt niet weten hoe ik er dan vijf flessen in kan krijgen Dus even ervaringsdeskundigen to the rescue please.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 19 december 2009 @ 19:23:56 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75812261
Het cb geeft het op een gegeven moment aan geloof ik, maar bij jullie geeft Willow het gaan.
Het gaat er om of ze die 4 x 210 weg zou krijgen.
Oscar laat bijv. nu al steeds wat staan van zijn 190 flessen dus daar zou ik het niet in krijgen. Als zij het weg krijgt en er tevreden mee is, is er niets wat je tegen houdt volgens mij.
Zie het maar een beetje als 'voeden op verzoek'. Zij slaapt zo lang en heeft daardoor minder eetmomenten.
  zaterdag 19 december 2009 @ 19:26:10 #287
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75812336
Je zou 4 x 210 kunnen proberen Innepin, wij hebben dat ook een poosje gedaan. Je merkt vanzelf of ze daar genoeg aan hebben of dat het teveel is. Je kan proberen over te stappen naar vier flessen, maar het kan natuurlijk zijn dat het voor 1 keertje was dat Willow lekker ging uitslapen... je merkt het vanzelf. Anders kan je toch altijd terug?
pi_75812747
Ja tuurlijk kunnen we altijd nog terug mikoxx! Ik ben ook niet ongeduldig ofzo hoor. Ik vroeg me alleen af hoe ze 't doet ivm andere kindjes. Ik heb haar vanmiddag 210 gegeven en die kreeg ze helemaal op. En vanmorgen 180 en daarna was ze nog zo huilerig dat ze na een uurtje of twee nog maar es 90cc gehad heeft. We zullen wel zien hoe het loopt
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_75813946
Ik dacht dat je naar 4 flessen overging bij 4 maanden. En minimaal 6 kilo. Dan wordt het advies 800-1000cc per dag.

Je mag ook gewoon 4 keer 180/6 geven. Liever eigenlijk nog dan 210/7. Daar rekt het maagje zo van op. Ons Cb raadde die grote flessen af, ivm overeten op wat oudere leeftijd (grote maag is meer honger)
Ik zou op zo'n uitslaapdag gewoon dat ene flesje een keer laten staan. En dan morgen kijken waar ze trek in heeft.
pi_75814220
Bij 4 maanden al naar 4 flessen...? Dat vreetzakkie hier drinkt er 5 en ik zie dat ook nog even niet minder worden (maar ruim een maand terug zat ze nog op 6 a 7 voedingen).

Innepin, gewoon proberen, ik zou ze geloof ik ook niet direct groter maken eigenlijk.
pi_75815007
hier zijn we juist minder gaan geven, sinds dat roy bij opa geweest is, kan hij de 200 cc flessen niet meer op, en wilde hij snachts en heel vroeg weer drinken.

nu geven we 165 cc per fles.
en slaapt ineens weer door, wel nog steeds vroeg wakker.
05.00/05.30

zolang roy tevreden is verander ik er ook niks aan, merk het wel weer, als hij meer honger krijgt
pi_75899160
Onze dochter is nu 2 maand en drinkt 7 flessen (elke 3 uur ongeveer) van 125 tot 130 ml per keer (alleen de 22:00 voeding doet ze wat minder goed, pakweg 80 cc).

Nu moet mevrouw eigenlijk gaan doorslapen naar ons idee, onze zoon deed dat rond die tijd. Maar er zit nog weinig schot in.

Volgens mij is 7 flessen ook wat veel? k heb het eens nagekeken en mijn zoon kreeg 6 flessen en daarin zat dan 150 of 160 cc. Nadeel was dan weer dat de laatste voeding om 23:00 was en aangezien ik die moet geven en dan op bed wil liggen ipv een fles geven vind ik 22:00 wel zo fijn.

Wat zouden jullie aanraden om te doen? Zo maar blijven doorgaan? Ze drinkt verder lekker door en het aantal cc's is ook erg stabiel, verder niks te klagen dus.
pi_75899668
Het is meer een uitzondering dan regel dat kindjes van 2 maanden doorslapen.
  maandag 21 december 2009 @ 21:53:45 #294
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75899899
I agree
pi_75900147
Na hoeveel maanden slapen kinderen dan gemiddeld door? Ik vond het na 2 maanden eigenlijk wel tijd

En klopt het dat meisjes minder snel doorslapen dan jongens?
pi_75900276
Jen is nu 22 maanden en slaapt wel eens een nacht door, maar er zijn nog zat nachten dat ze gewoon nog wakker wordt voor een slokje water ofzo.
  maandag 21 december 2009 @ 22:01:44 #297
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75900330
Onze mannen zijn 6,5 mnd en er zijn meer nachten dat ze niet doorslapen dan wel. Wij vinden t ook tijd hoor, begrijp m eniet verkeerd maar ja, het kind bepaald in deze he?
pi_75900438
mijn peuter van 2,5 JAAR slaapt nog niet door
dat is een jongetje trouwens.

2 maanden en dan al moeten doorslapen

maar goed ik ren maar weer weg uit dit topic.... hoor hier niet thuis...
pi_75900847
Anna is ruim 3 en die slaapt soms heel goed door.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_75900913
Met doorslapen bedoel ik dat ze niet meer in de nacht een fles moet hebben trouwens. Daarover hebben jullie het volgens mij niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')