amber is 4 en drinkt vaak voor he slapen gaan en als ze 's ochtends uit bed komt nog een flesje warme melk...quote:Op woensdag 2 december 2009 11:03 schreef Ticootje het volgende:
Jen is bijna 2 en wilt sinds de zomervakantie voor het slapen gaan opeens een flesje warme melk..
Ohquote:Op woensdag 2 december 2009 11:05 schreef Vicky het volgende:
[..]
amber is 4 en drinkt vaak voor he slapen gaan en als ze 's ochtends uit bed komt nog een flesje warme melk...![]()
Ik denk dat het prima is dan. Hij hoeft geen honger te hebben toch?quote:Op donderdag 3 december 2009 13:31 schreef _Bar_ het volgende:
vraagje;
Kan het kwaad dat ik tussendoor Roy bv geef?
Hij krijgt smorgen een fles van 200 cc
smiddags een fles van 200 cc
dan een bv
En als hij tussendoor nog honger heeft bij papa ook nog een flesje van 200
en voor het slapengaan weer bv
Geef ik nu veel te veel ook omdat Roy tussendoor als hij honger en of troost nodig heeft ook nog gewoon bv krijgt.
Zit beetje te dubben van de hoeveelheid.
Geef ik minder dan krijg ik protest van roy.
Hoe bedoel je hij krijgt het niet weg? Dat hij gaat kokken? Of dat hij het niet door het gaatje krijgt gezogen?quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:52 schreef _Bar_ het volgende:
kom ik weer hoor;
ik heb hier medicatie liggen wat opgelost moet worden in zijn voeding.
geen probleem.
alleen het word dik echt dik (boeren joghurt dikte) en dat krijgt hij niet weg.
we houden gewoon zijn 200 cc aan dus 180 water.
mag ik gewoon zonder problemen meer water pakken?
of er serieus pap vn maken en dan met lepel geven?
standje 3 is wel makkelijk als je haast hebt, ben ik in 5 minuten klaar ipv 15 minutenquote:Op dinsdag 8 december 2009 16:08 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij doe je dat alleen als het bijv. heel lang gaat duren. Dat je het wat makkelijker maakt als de flessen groter worden, maar als het goed gaat dan hoef je volgens mij niks te veranderen.
Waarom geef je 10 cc water per fles meer?quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:35 schreef Brighteyes het volgende:
Wij geven Oscar standaard 10cc water per fles meer, maar heel veel meer dan dat zou ik niet zomaar doen.
Oscar verzuipt in de 3-standen speen met gewoon normale voeding. Dat gaat nog veel te hard voor hem.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:30 schreef willempjewever het volgende:
[..]
standje 3 is wel makkelijk als je haast hebt, ben ik in 5 minuten klaar ipv 15 minuten
Omdat hij al vanaf het begin af aan een beetje moeilijk poept en met net wat meer water gaat het net wat makkelijker.quote:Waarom geef je 10 cc water per fles meer?
geen idee eigenlijk maar ik denk het niet.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:02 schreef MeNicole2 het volgende:
Mag je ook minder water in de fles doen? Leander poept namelijk 3 keer per dag tot aan zijn nek!! Of zou dat niet helpen?
Bij onze zoon hadden we daar poeder voor, maar dat was volgens mij al toen hij uit een tuitbeker dronk.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:22 schreef Brighteyes het volgende:
En aangezien hij nog steeds niet heel regelmatig poept, ene dag wel andere dag duurt het echt wat langer en gaat het moeizamer houden we dat er maar gewoon in.
quote:Op woensdag 9 december 2009 12:02 schreef MeNicole2 het volgende:
Mag je ook minder water in de fles doen? Leander poept namelijk 3 keer per dag tot aan zijn nek!! Of zou dat niet helpen?
Ander merk/grotere luier proberen?quote:Op woensdag 9 december 2009 12:02 schreef MeNicole2 het volgende:
Ja hebben we allemaal al geprobeert. Maar hij heeft heel vaak van dat hele dunne. En dat gaat overal langs heen en tussendoorquote:Op woensdag 9 december 2009 13:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ander merk/grotere luier proberen?
Niet nodig. Zo met die 10cc water extra gaat het prima wat ons en hem betreft.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:24 schreef _evenstar_ het volgende:
BE klei lepeltje zonnebloem olie erdoor
Wat vervelend.quote:Op woensdag 9 december 2009 13:09 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ja hebben we allemaal al geprobeert. Maar hij heeft heel vaak van dat hele dunne. En dat gaat overal langs heen en tussendoor
Ja dat zou haast wel. Maar als ie veel poept neemt zo'n luier niet meer op en dan gaat het er langs.quote:Op woensdag 9 december 2009 13:51 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Wat vervelend.Annicka heeft ook een hele tijd van die hele dunne ontlasting gehad, maar we hebben maar een paar keer een doorgelekte luier gehad, en dat kwam dan doordat we de randjes niet goed naar buiten hadden gevouwen. Als het zo ontzettend dun is, zou je denken dat de luier het als urine behandeld. (als je begrijpt wat ik bedoel
, Beetje offtopic, sorry
![]()
)
Wat werkt laxerend dan? Hij krijgt idd banaan, peer, bloemkool, broccoli, appel en wortels en dat was het nog wel zo'n beetje!quote:Op woensdag 9 december 2009 15:06 schreef mikoxx het volgende:
Nee, ik bedoel juist andersom MeNicole. Dat je door bijv banaan te geven iets bereikt? En een beetje oppassen met laxerende dingen dan.
We begrijpen elkaar wel. Geen dingen geven die laxerend werken. Maar ja mooi laten poepen dan maar. Beter zo dan dat ze er niet vanaf komen denk ik...quote:Op woensdag 9 december 2009 15:15 schreef mikoxx het volgende:
nee, die dingen zijn volgens mij niet laxerend (we begrijpen elkaar lekker) dus dat kan t volgens mij niet zijn dan.
mijn zoon had een keer 3 dagen niet gepoept en die van een vriendin bijna een week niet, nou dan maak je je ook zorgen, bah.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:17 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
We begrijpen elkaar wel. Geen dingen geven die laxerend werken. Maar ja mooi laten poepen dan maar. Beter zo dan dat ze er niet vanaf komen denk ik...
Ja dat krijgt ie idd. We zijn vanaf het weekend daar ook maar vanaf gestapt want ik had al zo'n vermoeden dat het daar van kwam. Maar nu wil ie dus de fles niet meer omdat het te langzaam gaatquote:Op maandag 14 december 2009 13:06 schreef Koningin het volgende:
MeNicole, Guus heeft ook een tijdlang heel erg dunne ontlasting gehad, meerdere keren per dag.
Maar dat kwam bij hem door de Nutriton die we toevoegte aan de fles.
Gebruik je dat ook niet toevallig?
Na een paar dagen was het bij ons over toen we gestopt waren met de Nutriton.quote:Op maandag 14 december 2009 14:29 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ja dat krijgt ie idd. We zijn vanaf het weekend daar ook maar vanaf gestapt want ik had al zo'n vermoeden dat het daar van kwam. Maar nu wil ie dus de fles niet meer omdat het te langzaam gaatHij heeft vanaf vrijdagavond maar 5 flessen gedronken. Dus heb net even rijstebloem gehaald zodat het iets dikker word zodat de 3 standenspeen er gewoon op kan. Nu heeft ie net een fles van 210 leeg gerdonken.
Hij kreeg maar paar schepjes nutriton. Dus is niet de moeite waard om minder erin te doen. En gewoon flesvoeding met een 3 standenspeen? Daar kan Leander niet tegen aan drinken. Een keertje zuigen en zijn hele mond vol en alles eronder. En met een gewone speel komt er niet genoeg uit waardoor ie met 5 minuten er klaar mee is.quote:Op maandag 14 december 2009 15:07 schreef _Bar_ het volgende:
ik volg het niet helemaal menicole....
je gebruikte Nutriton met 3 standenspeen, daardoor dunnere ontlasting.
nu daarmee gestopt maar nu wilt leander de me;k niet meer ivm de snelheid... dan kun je toch gewoon weer een andere stand speen gebruiken?
en anders gewon wel die nutriton maar dan minder schepjes.
Al geprobeerd. Maar hij krijgt nu gewoon rijstebloem erdoor en dan zien we wel wat ie doet!!quote:Op maandag 14 december 2009 16:43 schreef Deepfreeze het volgende:
En de gaatjes in een gewone speen vergroten met een hete naald?
2 schepjes nutriton zorgde hier al voor dunne ontlasting.quote:Op maandag 14 december 2009 15:42 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Hij kreeg maar paar schepjes nutriton. Dus is niet de moeite waard om minder erin te doen. En gewoon flesvoeding met een 3 standenspeen? Daar kan Leander niet tegen aan drinken. Een keertje zuigen en zijn hele mond vol en alles eronder. En met een gewone speel komt er niet genoeg uit waardoor ie met 5 minuten er klaar mee is.
Haha voor Leander niet.quote:Op dinsdag 15 december 2009 09:23 schreef Brighteyes het volgende:
En een gewone speen met 4 gaatjes? Dan komt er toch wel zat uit?
Neen, Borstvoeding verknipt die eiwtten ook wat. normale borstvoeding staat dus gelijk aan een standaard hypoallergene voeding die in de supermarkt te krijgen is.quote:Op dinsdag 15 december 2009 10:59 schreef Troel het volgende:
Gisterenavond zat ik me ineens wat af te vragen.
Eigenlijk wordt altijd de HA-prut aangeraden als je flesvoeding gaat geven, want dan zijn de koemelkeiwitten in stukjes geknipt. Maar als je je kindje borstvoeding geeft en je drinkt gewoon melk, dan krijgen ze die eiwitten toch ook gewoon binnen?
Nee dat klopt niet helemaal, als je de grote melkproducten laat staan , maar wel bijv een koekje oid eet waar melkeiwit inzit of willekeurige andere vorm van koemelk zoals weipoeder.quote:Op dinsdag 15 december 2009 11:04 schreef _Bar_ het volgende:
dat klopt Troel, vanwege het gespuug van Roy en het gehuil die combi, moest ik m'n melkproduckten laten staan om te kijken of Roy daar misschien zo heftig op reageerde.
ja hoor!quote:Op dinsdag 15 december 2009 12:46 schreef tinny het volgende:
heeft er iemand eigenlijk positieve ervaringen met rijstebloem? het verhaal is dat een de rijstebloem zorgt voor dikkere substantie die wat langer een vullend gevoel geeft zodat ze wat langer doorslapen... echter ik heb nog nooit zo'n succesverhaal gehoord... en vraag me dus af of ik er mee moet doorgaan (hier ook geen succesverhaal... maakt geen flauss aus)
Nou... dat ben ik niet helemaal met je eens hoor...quote:Op dinsdag 15 december 2009 13:00 schreef _evenstar_ het volgende:
nee want in rijstebloem zit niks in![]()
beter slapen komt niet door rijstebloem, dikekre voeding, bijvoeding..
Slapen kotm wanneer het kindje daar klaar voor is..
in rijstebloem zitten geen calorien, er zit geen voedingswaarde aan.quote:Op dinsdag 15 december 2009 13:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou... dat ben ik niet helemaal met je eens hoor...
Dikkere, stevigere voeding blijft vaak iets langer in het maagje van je kindje, het verteerd wat langzamer en daardoor kan het best eens zo zijn dat een kindje langer slaapt omdat het minder snel een hongergevoel heeft. Of mss wordt het nog wel op de zelfde tijd wakker, maar gaat het dan weer slapen omdat het geen hongergevoel heeft zeg maar.
Jochem komt op borstvoeding overdag elke 2 uur en 's nachts elke 4 a 5 uurquote:Op dinsdag 15 december 2009 12:48 schreef Vicky het volgende:
[..]
ja hoor!
Tess krijgt 2 eetlepels door de laatste fles. Daarna slaapt ze van 20.00 tot 7.00 uur.
geen idee of dat eigenlijk door de rijstebloem komt...
Huh? ik zeg alleen het kan anders voelen, maar nog steeds dat het niet honger dempend is. hoe spreek ik mezelf dan tegen?quote:Op dinsdag 15 december 2009 21:13 schreef Brighteyes het volgende:
Je spreekt jezelf tegen. Het kan wel anders voelen en toch kan het niet helpen om door te slapen.
Ik weet ook wel dat er niks in zit, dat het de melk echt alleen maar dikker maakt.
Maar net zoals het geen wondermiddel is vwb doorslapen kan het wel degelijk net datgene zijn waardoor een kindje zich weer om draait als het even wakker wordt ipv te gaan huilen van de honger.
Klopt niet. Een kind gaat doorslapen als hij/zij daar aan toe is, niet eerder en niet later. En een voeding een uur later geven in de hoop dat ze dan doorslapen of rijstebloem toevoegen heeft geen zin.quote:Op dinsdag 15 december 2009 12:46 schreef tinny het volgende:
het verhaal is dat een de rijstebloem zorgt voor dikkere substantie die wat langer een vullend gevoel geeft zodat ze wat langer doorslapen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |