heb je ook de link van deze krantquote:Op woensdag 4 november 2009 16:37 schreef Sjaakz het volgende:
Voor de verandering maar weer eens artikel uit een Nederlandse krant...
[..]
Wapens bestemd voor Hezbollah. Dat vind je neem ik aan ook terecht?quote:Op woensdag 4 november 2009 18:37 schreef Salvad0R het volgende:
Wat goed van Israël, nu kunnen ze doorgaan met fosfor artilleriegranaten gooien op mensen die met stenen gooien en vuurpijlen afsteken.
Netjes gedaan van Israel, en weer is het een Duits schip.quote:Op woensdag 4 november 2009 17:37 schreef telavivnick het volgende:
en nog een artikel uit de nederlandse krant en engelse iditie van jerusalem post
israel onder schept 60 ton wapens ..syrie.libanon zegt .......er zijn alleen maar goederen en geen wapens op dat schip
http://www.telegraaf.nl/b(...)apentransport__.html
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3800306,00.html
ze laten weer eens de waren gezichten zien ....liegen en weer de zieligen moslims uithangen ..el erg herkenbaar
Natuurlijk. Ik heb geen behoefte aan een land die verdeling op grond van religie als hoeksteen van de samenleving beschouwt.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:41 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Wapens bestemd voor Hezbollah. Dat vind je neem ik aan ook terecht?
Weet je het dan wel waar je het over hebt? Hezbollah? Milities in Libanon. Staat in een staat? Vind je dat correct?quote:Op woensdag 4 november 2009 18:46 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Natuurlijk. Ik heb geen behoefte aan een land die verdeling op grond van religie als hoeksteen van de samenleving beschouwt.
Toch wel tekenend dat Wilders wekelijks rapporteert bij de Israëlische ambassade. Het beleid is hetzelfde, zowel het beleid van Wilders als Israël is gebaseerd op verdeling van mensen op grond van religie.
Lage streken zijn dat.
bron graagquote:Op woensdag 4 november 2009 18:46 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Natuurlijk. Ik heb geen behoefte aan een land die verdeling op grond van religie als hoeksteen van de samenleving beschouwt.
Toch wel tekenend dat Wilders wekelijks rapporteert bij de Israëlische ambassade. Het beleid is hetzelfde, zowel het beleid van Wilders als Israël is gebaseerd op verdeling van mensen op grond van religie.
Lage streken zijn dat.
Jammer had er door gemoeten.quote:Op woensdag 4 november 2009 17:37 schreef telavivnick het volgende:
en nog een artikel uit de nederlandse krant en engelse iditie van jerusalem post
israel onder schept 60 ton wapens ..syrie.libanon zegt .......er zijn alleen maar goederen en geen wapens op dat schip
http://www.telegraaf.nl/b(...)apentransport__.html
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3800306,00.html
ze laten weer eens de waren gezichten zien ....liegen en weer de zieligen moslims uithangen ..el erg herkenbaar
Moslims mogen wel gewoon in Israel wonen hoor.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:46 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Lage streken zijn dat.
Eigenlijk zegt dat ook niks, volgens die voormalige analyste van de AIVD bij NOVA zijn het een stelletje amateurs daar bij de AIVD.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:56 schreef Salvad0R het volgende:
De AIVD vermoedde dat Wilders instructies kreeg van de Israëlische diplomaten over zijn werk in de Tweede Kamer. 'Het frustreerde hen enorm dat zij niet konden achterhalen wat er binnen het ambassadegebouw werd besproken. Eigenlijk wilden ze om die reden afluisterapparatuur plaatsen, maar dat is in de Israëlische ambassade onmogelijk,' aldus een bron tegen De Telegraaf.
Och wat coulant. Gezellig, met een idyllische schutting tussen jouw tuin en die van je buren:quote:Op woensdag 4 november 2009 19:04 schreef Roi het volgende:
[..]
Moslims mogen wel gewoon in Israel wonen hoor.
Hahaha Als ze moslimextreminsten pakken zijn ze een held maar zodra ze wilders en extreem rechts aanpakken zijn ze opeens niks meer...quote:Op woensdag 4 november 2009 19:10 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Eigenlijk zegt dat ook niks, volgens die voormalige analyste van de AIVD bij NOVA zijn het een stelletje amateurs daar bij de AIVD.
Vanzelfsprekend. Een grootmeester schaak beweert altijd voor de aanvang van de pot een slechte dag te hebben.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:10 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Eigenlijk zegt dat ook niks, volgens die voormalige analyste van de AIVD bij NOVA zijn het een stelletje amateurs daar bij de AIVD.
Nederlanders en dan vooral ambtenaren zijn internationaal gezien zelden grootmeesters.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:13 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend. Een grootmeester schaak beweert altijd voor de aanvang van de pot een slechte dag te hebben.
en waar baseer je dat laatste op???quote:Op woensdag 4 november 2009 19:11 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Och wat coulant. Gezellig, met een idyllische schutting tussen jouw tuin en die van je buren:
[ afbeelding ]
Zonder stromend water, gas en zonder electriciteit. Toch wel aardig van Israël.
Nederlanders hadden tenminste geen anderen nodig om een land te vormen.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:24 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nederlanders en dan vooral ambtenaren zijn internationaal gezien zelden grootmeesters.
Onze grote vader WIllem van Oranje was namelijk geen import, noch de huurlingen die voor ons vochten in de tachtigjarige oorlogquote:Op woensdag 4 november 2009 19:31 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Nederlanders hadden tenminste geen anderen nodig om een land te vormen.
dat laatste kan je dat bewijzen ...je beweer een hoop maar daar blijf het bij .quote:Op woensdag 4 november 2009 19:11 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Och wat coulant. Gezellig, met een idyllische schutting tussen jouw tuin en die van je buren:
[ afbeelding ]
Op berichten alsquote:Op woensdag 4 november 2009 19:31 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
en waar baseer je dat laatste op???
Als je denkt dat ik de Monarchie als het beginsel van de Nederlandsche Staat zie, dan sla je de plank behoorlijk mis.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:34 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Onze grote vader WIllem van Oranje was namelijk geen import, noch de huurlingen die voor ons vochten in de tachtigjarige oorlog
Je geeft zelf al antwoord op mijn vraag. Jij beweert dat ze geen stromend water, gas en electra hebben. Je eigen citaten geven al aan dat je bewering gewoon niet waar is.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:35 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Op berichten als
Israel is accused today of denying the West Bank and Gaza access to adequate water through a "total" and "discriminatory" control that enables its own people to consume four times as much as the Palestinians.
http://www.independent.co(...)o-water-1809948.html
En
Israel moved to limit supplies of electricity and fuel to the Gaza Strip yesterday,
http://www.timesonline.co(...)t/article2741442.ece
Zo zijn er honderden berichten. Kijk zelf:
http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q=Isra%C3%ABl+cuts+off&btnG=Google+zoeken&meta=&aq=f&oq=Isra%C3%ABl+cuts+off&fp=5b21927828dd5a4e
Dan weet jij weinig van de Nederlandse geschiedenis, want de monarchie begon pas in 1806.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:36 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Als je denkt dat ik de Monarchie als het beginsel van de Nederlandsche Staat zie, dan sla je de plank behoorlijk mis..
De monarchie is ook een inferieure uitvinding. Zeg Bluf, Bitch .
Ehm, je bedoelt het tegenovergestelde, lijkt mij.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:36 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Je geeft zelf al antwoord op mijn vraag. Jij beweert dat ze geen stromend water, gas en electra hebben. Je eigen citaten geven al aan dat je bewering gewoon niet waar is.
quote:Op woensdag 4 november 2009 19:35 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Op berichten als
Israel is accused today of denying the West Bank and Gaza access to adequate water through a "total" and "discriminatory" control that enables its own people to consume four times as much as the Palestinians.
http://www.independent.co(...)o-water-1809948.html
En
Israel moved to limit supplies of electricity and fuel to the Gaza Strip yesterday,
http://www.timesonline.co(...)t/article2741442.ece
Zo zijn er honderden berichten. Kijk zelf:
http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q=Isra%C3%ABl+cuts+off&btnG=Google+zoeken&meta=&aq=f&oq=Isra%C3%ABl+cuts+off&fp=5b21927828dd5a4e
Daarom ben ik ook zo tegen de internationale steun aan dat pallie tuig, laat ze dat zelf regelen.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:31 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Nederlanders hadden tenminste geen anderen nodig om een land te vormen.
na twee raket aanvallen lullo .quote:Op woensdag 4 november 2009 19:39 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ehm, je bedoelt het tegenovergestelde, lijkt mij.
In onder andere de berichten van Independent & Times Online staat namelijk dat Israël een beleid hanteert waarbij de Gaza strook en andere prominente Palestijnse gebieden worden afgesloten van primaire levensbehoeften als water en electriciteit.
Kan je wel blatent lies neertypen, maar daarbij wordt je gefaal alleen maar duidelijker.
Ben je zo bang voor rocket attacks, terwijl die in 8 jaar minder Israëliërs hebben afgemaakt dan Israël in Gaza in 1 nacht ?!quote:Op woensdag 4 november 2009 19:40 schreef telavivnick het volgende:
[..]
dit was de kop van het tweede linkje
Israel cuts off power to deter rocket attacks,, en terecht
je ben net een palestijn die liegen en bedriegen en verdraaien zelfs hun eigen moeder
of anderen apen is ook een erg goed doelquote:Op woensdag 4 november 2009 19:42 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook zo tegen de internationale steun aan dat pallie tuig, laat ze dat zelf regelen.
Redden wij met onze belastingcenten de neushoorns wel.
Ik zei dat ik de monarchie niet als beginsel van de Nederlandsche staat zie.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:38 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dan weet jij weinig van de Nederlandse geschiedenis, want de monarchie begon pas in 1806.
Wie bluft hier nou![]()
daar gaat het niet om . beschietingen naar een buurland wordt gestraft .quote:Op woensdag 4 november 2009 19:43 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ben je zo bang voor rocket attacks, terwijl die in 8 jaar minder Israëliërs hebben afgemaakt dan Israël in Gaza in 1 nacht ?!
Je stelt je aan.
What you said about my mama?quote:Op woensdag 4 november 2009 19:40 schreef telavivnick het volgende:
[..]
dit was de kop van het tweede linkje
Israel cuts off power to deter rocket attacks,, en terecht
je ben net een palestijn die liegen en bedriegen en verdraaien zelfs hun eigen moeder
Dat zijn de Palestijnse gebieden, en die muur heeft zich al meer dan dienbaar bewezen als je naar bijvoorbeeld o.a. de daling kijkt van zelfmoordaanslagen.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:11 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Juist ja.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:46 schreef telavivnick het volgende:
[..]
daar gaat het niet om . beschietingen naar een buurland wordt gestraft .
waar ook ter wereld zo ook hier
nee hoor doe mij niets .ben ze ook niet dankbaar en haat ze er ook niet om .quote:Op woensdag 4 november 2009 19:47 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
What you said about my mama?
Liegen en bedriegen?
Je bent gewoon een beetje opgehitst omdat je het niet kan hebben dat Israël zonder Westers mandaat niet eens had bestaan, joh, lul .
verdediging op grond van terror en bestaansrechtquote:Op woensdag 4 november 2009 19:50 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Juist ja.
Er komt een heel volk jouw stuk land overnemen, jou onderdrukken, jouw primaire levensbehoeften afsluiten, tientallen meters hoge muren opgooien, roadblocks inschakelen met het leger op straat etc., maar oh wee als je terugvecht. Dan word je gestraft, want dat is volkomen logisch.
Is gewoon bullshit, kerel. Israël heeft geen bestaansrecht als verdeling op grond van religie als fundament wordt gebruikt.
Waar de voormalige PLO strijdt voor samenleving, strijdt het IDF voor verdeling.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:52 schreef telavivnick het volgende:
[..]
nee hoor doe mij niets .ben ze ook niet dankbaar en haat ze er ook niet om .
alleen wij zijn mensen zoals jij en je moeder en de palies ook en hebben een recht om te leven in vrede.
dat er terroristen en laag aan de grond gefrustreerde hamas en PA mensjes \ijn ,,de boel lopen te verzieken voor hun eigen volk ,en dat van ons.. mag israel daar hard tegen aan gaan . naar mijn mening zijn ze nog te zacht
Je beseft dat alle zelfmoordenaars en grote terroristische acties door Israël zelf in werking worden gesteld?quote:Op woensdag 4 november 2009 19:53 schreef telavivnick het volgende:
[..]
verdediging op grond van terror en bestaansrecht
dat deden ze ook in libanon ..?niet!quote:Op woensdag 4 november 2009 19:54 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Waar de voormalige PLO strijdt voor samenleving, strijdt het IDF voor verdeling.
Het was Israël die Libanon binnenviel. Het was Israël die de hele infrastructuur van Libanon met de grond gelijk maakte.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:55 schreef telavivnick het volgende:
[..]
dat deden ze ook in libanon ..?niet!
quote:Op woensdag 4 november 2009 19:54 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Waar de voormalige PLO strijdt voor samenleving, strijdt het IDF voor verdeling.
om de cristenen van de terrorPLO te beschermen die coolbloedig werden afgeslacht als varkens. om dat de PLO een staat wilden stichten in libanon . na dat geprobeerd te hebben in jordanie .quote:Op woensdag 4 november 2009 19:59 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het was Israël die Libanon binnenviel. Het was Israël die de hele infrastructuur van Libanon met de grond gelijk maakte.
Niet andersom.
Dus jij hebt liever Hamas dan de PLO ?quote:Op woensdag 4 november 2009 20:00 schreef telavivnick het volgende:
[..]
om de cristenen van de terrorPLO te beschermen die coolbloedig werden afgeslacht als varkens. om dat de PLO een staat wilden stichten in libanon . na dat geprobeerd te hebben in jordanie .
maar arafath is een mietje en verlor op alle fronten . maar oke die is al dood zo opgeruimd staat netjes .
kalm aan, denk aan je bloeddruk. Ik heb ook nergens beweerd dat de monarchie het begin was van de Nederlandse staat, dat bracht jij zelf op uit het niets.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:44 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik zei dat ik de monarchie niet als beginsel van de Nederlandsche staat zie.
Kom jij aan met dat de monarchie begin 19e eeuw is gevormd. ALSOF IK DAT NIET WEET, PRUTSER .
Ja, Gaza, in een oorlogssituatie. Sinds wanneer is het de verantwoordelijkheid van een strijdende partij om de vijand van nutsvoorzieningen te voorzien. Behalve in die week hadden en hebben ze gewoon water, gas en elektra.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:39 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ehm, je bedoelt het tegenovergestelde, lijkt mij.
In onder andere de berichten van Independent & Times Online staat namelijk dat Israël een beleid hanteert waarbij de Gaza strook en andere prominente Palestijnse gebieden worden afgesloten van primaire levensbehoeften als water en electriciteit.
Kan je wel blatent lies neertypen, maar daarbij wordt je gefaal alleen maar duidelijker.
N.a.v. een ontvoering van een Israëlische soldaat, dat is een duidelijke oorlogsdaad en derhalve is de reactie van Israël zeer goed te begrijpen. Maar ik zal het in m'n achterhoofd houden dat bij een eventuele ontvoering van dhr. Salvad0r dat we er niet naar om kijken, want dat zou buitenproportioneel zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:59 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het was Israël die Libanon binnenviel. Het was Israël die de hele infrastructuur van Libanon met de grond gelijk maakte.
Niet andersom.
De PLO zat al midden in de Libanese burgeroorlog voordat Israël daar nog maar één vinger had uitgestoken.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:59 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Niet andersom.
Ja. Ben nogal gevoelig wat betreft de monarchie. Kutuitvinding.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:34 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
kalm aan, denk aan je bloeddruk. Ik heb ook nergens beweerd dat de monarchie het begin was van de Nederlandse staat, dat bracht jij zelf op uit het niets.
Goedenavond.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:37 schreef PhysicsRules het volgende:
Ik ga weet wat nuttigs met mijn tijd doen. Fijne avond allemaal
Was jij niet degeen die tijdens de Gaza oorlog direct de echtheid van de foto's in twijfel trok? Dat was waarschijnlijk weer iets teveel realiteit...quote:Op woensdag 4 november 2009 11:31 schreef Roi het volgende:
[..]
Jij ziet in alles een groot complet/speeltuin van de NWO, maar dit is gewoon het echte leven met echte mensen.
Als men constant zo bang is wordt het tijd iets aan die angst te doen. Want die angst is niet reeel. En handelen uit angst is erg contraproductief. Meestal krijg je op de lange duur precies hetgene wat je wilt vermijden. Dan ben je hooguit slachtoffer van jezelf.quote:Je doet net alsof het een trucje is, maar die angst voelen de Israeliers gewoon dagelijks en heeft ALLES met de werkelijkheid te maken.
Dat complot is van het JWC (Joods Wereld Complot) overigens.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:31 schreef Roi het volgende:
[..]
Jij ziet in alles een groot complet/speeltuin van de NWO, maar dit is gewoon het echte leven met echte mensen.
Je doet net alsof het een trucje is, maar die angst voelen de Israeliers gewoon dagelijks en heeft ALLES met de werkelijkheid te maken.
quote:Op woensdag 4 november 2009 19:37 schreef telavivnick het volgende:
http://www.mfa.gov.il/MFA(...)+Gaza+4-Mar-2008.htm
Dit "luizevolk" een term die ik al langer bezig en naar mijn mening past bij de Palestijnen is in geen enkel (moslim) land welkom. In een recent verleden is de terrorist arafat oa uit Tunesie. Libanon en Jordanie gedonderd met zijn volk. Fundamentalisten zijn het die hun kids gebruiken (indoctrineren) als levend schild en opleiden tot haatzmachines.quote:Op het territorium van Israël worden inderdaad de mensenrechten geschonden, echter niet door de Israëli's, maar door de Palestijnen. Ze vechten namelijk niet alleen met terreurgeweld tegen de joden, maar ook meedogenloos tegen hun Palestijnse broeders. Leden van Hamas worden in de gevangenissen op de westelijke Jordaanoever brutaal gemarteld. Uiteraard krijgen omgekeerd de leden van Fatah in de Gazastrook dezelfde behandeling. De VN kijkt daarbij lijdzaam toe.
Fatah, de internationaal het hof gemaakte Palestijnse gesprekspartner en geprezen bondgenoot in de strijd tegen Israël, martelt leden van Hamas. Hieronder de vertaling van een artikel uit de ”Financial Times Deutschland”:
Leden van Hamas worden in de gevangenissen op de westelijke Jordaanoever gemarteld. Dat is ook bekend bij de plaatselijke EU-vertegenwoordigers. Maar ze grijpen niet in bij de Palestijnse Autoriteit.
Ze droegen maskers, zegt Asam Fahel. Ze sloegen net zo lang tot hij geen lucht meer kreeg. Daarna hebben ze hem met zijn handen op de rug gebonden aan de muur gehangen, zodat hij alleen nog met zijn tenen de vloer aanraakte. Dat moest hij vele uren uithouden. ”Schabeh” heet deze bij de veiligheidstroepen van de Palestijnse president Mahmud Abbas populaire martelmethode. Fahel heeft nu nog littekens op zijn polsen.
Daarna was ”Falaka” aan de beurt: slaan op de voetzolen. 300 slagen waren het ongeveer, zegt de 38-jarige. Misschien ook meer. Op een bepaald moment stopte hij met tellen.
Zijn vergrijp: hij is lid van de extremistische Hamas. Sinds de islamistenorganisatie meer dan twee jaar geleden op gewelddadige wijze de macht in de Gazastrook naar zich toe getrokken en de gematigde Fatah verdreven heeft, heerst er verbitterde vijandschap tussen de beide groeperingen. De ergste beschuldigingen van martelingen zijn uit Gaza te horen. Specialiteit van Hamas: schoten in de knieën.
Maar niet alleen Hamas mishandelt politieke tegenstanders. Ook de Palestijnse Autoriteit (PA) op de westelijke Jordaanoever, die van de Europese Unie ieder jaar 600 miljoen dollar krijgt, wordt beschuldigd van zware martelingen.
Mensenrechtenorganisaties hebben de afgelopen drie jaar honderden gevallen gedocumenteerd. ”We hebben de Europeanen hier in Ramallah er vele malen over bericht”, aldus Schaawan Dschabarin van de Palestijnse niet-regeringsorganisatie al-Hakk. Pas kortgeleden zou hij met een Duitse diplomate hebben gesproken. Maar de Europese regeringen zwijgen, net zoals de EU-commissie in Brussel. ”Ik beschuldig Europa ervan dat het niet ingrijpt en de PA onder druk zet”, aldus Dschabarin. ”Wie zijn ogen sluit, stemt toe.”
Voor het eerst zijn er beschuldigingen van martelingen opgedoken tegen de Palestijnse leider Jassir Arafat, die Hamas-leden heeft laten vernederen en mishandelen. Ook destijds greep de EU niet in. De PA betwist deze mishandelingen in principe niet. Ze doet ze af als betreurenswaardige ”op zichzelf staande gevallen”. ”Wij zijn tegen elke vorm van marteling”, aldus Adnan al-Damiri, woordvoerder van de Palestijnse veiligheidstroepen. ”Wij hebben duidelijke bevelen en wat er gebeurd is zijn op zichzelf staande gevallen.”
Maar de voorvechters voor de mensenrechten beschouwen de theorie van op zichzelf staande gevallen als onjuist. ”Marteling is een wijdverbreide praktijk”, volgens Dschabarin van al-Hakk. Internationale organisaties, waaronder Amnesty International en Human Rights Watch, zien dat ook zo. De beschuldigingen richten zich vooral tegen de ”preventieve veiligheidstroepen” en de geheime diensten. De mannen, die met politieke gevangenen te maken hebben, worden doelbewust ”getraind”, volgens al-Hakk. Tot de methodes behoren slaaponthouding, intimidatie, onderkoeling, ”Schabeh” en ”Falaka”. ”De meeste slachtoffers krijgen bij ontslag de waarschuwing mee om met niemand over de martelingen te praten”, aldus Dschabarin.
Fahel doet dit toch. Hij wil zich ”niet tot zwijgen laten brengen”. Hij woont in het kleine dorp Kober bij Ramallah, waar de gezette vader van twee dochters een snackbar heeft. Hij zegt, dat hij alleen een ”actief lid” van Hamas geweest zou zijn, maar nooit in een militaire afdeling zou hebben gezeten. Maar hij ging naar de moskee waarin Madschid al-Barghuthi predikte. De imam overleed in 2008 in gevangenschap, zogenaamd aan hartfalen. Fahel zat op precies dezelfde tijd in dezelfde gevangenis. ”Niemand gelooft in een hartaanval”, zegt hij. ”We hebben hem gezien toen hij werd teruggebracht en ik heb met hem gepraat via een gat in de gevangenismuur.”
Voorvechter voor de mensenrechten Dschabarin stelt niet alleen de marteling zelf aan de kaak. Hij is ook bang, dat het geweld tussen de Palestijnen ernstige gevolgen zal hebben. ”De consequenties zijn erger dan datgene wat de Israëli's de Palestijnen aandoen”, zegt hij. Men zou weten wat men van vijanden zou kunnen verwachten. Maar het geweld onder de Palestijnen zou dieper en vernietigender zijn. Het zou de nationale ambities in gevaar brengen en een nieuwe vicieuze cirkel van wraakacties oproepen. ”Wanneer we deze praktijk niet kunnen stoppen, staat onze toekomst op het spel.”
Zoals al langer bekend is, martelen mensen van Hamas ook de Fatah-leden in de Gazastrook:
De organisatie Human Rights Watch (HRW), met zetel in New York, verklaarde dat willekeurige en politiek gemotiveerde arrestaties drastisch zouden zijn toegenomen sinds de machtsovername van Hamas in de Gazastrook. Sindsdien zou Hamas leden van Fatah gevangen nemen en hen mishandelen.
Bron:
http://www.ftd.de/politik/international/:palaestina-folter-welche-folter/50030755.html?src=rss#utm_source=rss&utm_medium=rss_feed&utm_campaign=/
Auteur: Silke Mertins
Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
Waarom typ je de echte bron niet ?quote:Op donderdag 5 november 2009 00:01 schreef DikVoormekaar het volgende:
Voor Gretta, Dries, Harry en Anja......
E.J. BRON - 04 NOVEMBER 2009
[..]
Dit "luizevolk" een term die ik al langer bezig en naar mijn mening past bij de Palestijnen is in geen enkel (moslim) land welkom. In een recent verleden is de terrorist arafat oa uit Tunesie. Libanon en Jordanie gedonderd met zijn volk. Fundamentalisten zijn het die hun kids gebruiken (indoctrineren) als levend schild en opleiden tot haatzmachines.
Maar het zal allemaal wel aan Israel liggen volgens de tegenstanders hier die en dat zal blijken uit reacties niet eens de moeite zullen nemen om dit te lezen.
De bron staat erbij en dan nog wat het gaat over de inhoud . Ik had cie reactie wel verwacht. Medeleden diequote:Op donderdag 5 november 2009 00:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom typ je de echte bron niet ?
Bron : Hetvrijevolk
Het meest extreem rechtse website
Daar haal jij je informatie vandaan, die site zit vol met moslimhaat
Hahaha ga toch weg man. je zoekt je informatie enkel op extreem rechtse websites.quote:Op donderdag 5 november 2009 00:14 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
De bron staat erbij en dan nog wat het gaat over de inhoud . Ik had cie reactie wel verwacht. Medeleden die
het oneens zijn reageren ook zelden in houdelijk .
Dat mag jij vinden; Ik vind dat een bekrompen gedachtengang en je maakt je er ook lekker gemakkelijk van af.
Onderbouw jouw definitie van extreem rechts ?quote:Op donderdag 5 november 2009 00:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Hahaha ga toch weg man. je zoekt je informatie enkel op extreem rechtse websites.
Gezien, thnx voor de info.quote:
Hebben de wetenschappers al voor mij gedaan.quote:Op donderdag 5 november 2009 01:21 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Onderbouw jouw definitie van extreem rechts ?
Voor jou een videootje gemaakt door jouw idolen, schrik niet , bekijken op eigen risico !
http://mypetjawa.mu.nu/archives/195773.php
[..]
Gezien, thnx voor de info.
quote:Op donderdag 5 november 2009 00:01 schreef DikVoormekaar het volgende:
"Op het territorium van Israël worden inderdaad de mensenrechten geschonden, echter niet door de Israëli's, maar door de Palestijnen."
Kom eens met nieuwe informatie. Het is algemeen bekend dat Hamas oorspronkelijk door Israël is werd gesteund, net zoals de VS oorspronkelijk de Taliban steunde en Iran en Israël ook ooit vriendjes waren. Belangen en verhoudingen veranderen.quote:Op donderdag 5 november 2009 01:09 schreef Salvad0R het volgende:
Het is wel lekker makkelijk he, vanuit je luie stoel in Nederland de angst van anderen te bagatelliseren. Dit conflict zou een heel end vooruit komen als de partijen elkaars angsten en problemen zouden erkennen in plaats van weg te wuiven.quote:
dit geval was dat deze familly 10 minuten ervoor in de badkamer waren om de tanden te poetsen.moeder pa en twee dochters.quote:Op donderdag 5 november 2009 08:28 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het is wel lekker makkelijk he, vanuit je luie stoel in Nederland de angst van anderen te bagatelliseren. Dit conflict zou een heel end vooruit komen als de partijen elkaars angsten en problemen zouden erkennen in plaats van weg te wuiven.
[ afbeelding ]Je zou maar net op de plee hebben gezeten.
Inderdaad: elkaars!quote:Op donderdag 5 november 2009 08:28 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het is wel lekker makkelijk he, vanuit je luie stoel in Nederland de angst van anderen te bagatelliseren. Dit conflict zou een heel end vooruit komen als de partijen elkaars angsten en problemen zouden erkennen in plaats van weg te wuiven.
en jij ?..quote:Op donderdag 5 november 2009 00:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Hahaha ga toch weg man. je zoekt je informatie enkel op extreem rechtse websites.
quote:'Abbas niet herkiesbaar als president'
RAMALLAH - De Palestijnse president Mahoud Abbas stelt zich niet herkiesbaar in de eerstvolgende Palestijnse verkiezingen.
Dat hebben Palestijnse functionarissen donderdag laten weten. Ze zeiden dat Abbas later op de dag zijn besluit zal motiveren. (ANP)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |