abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74103074
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja dus omdat in 1 gekraakt pand zulke excessen plaats vinden zijn alle krakers zo.

Wat is het toch jammer dat deze generatie een totaal gebrek aan overzicht kwijt is geraakt en generalisaties tot standaard verheven hebben.
Lees mijn 2 posts met quotes anders even

En dan hebben we het nog niet over die dooie bij dat krakerscafé wat nooit helder is geworden hoe dat precies zat. Omdat al die hippies elkaar het hand boven het hoofd hielden
pi_74103087
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:08 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Welke woningnood, je baselt. Er is geen acute woningnood meer zoals in de periode dat de kraakbeweging is ontstaan.

Ik ging verhuizen, had binnen 2 weken in een stad (R'dam) gewoon een ander flatje hoor.
Maar zoals hierboven, die lui houden dat idee graag in stand en kraken vaak alleen monumentale panden midden in grote steden. Je ziet ze nooit een kantoorpandje op een afgelegen industrieterrein kraken. Het is allemaal bullshit om gewoon voor nop midden in de stad in een mooi pandje te zitten
Volgens mij moet je eens beter leren kijken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_74103109
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:04 schreef zatoichi het volgende:
Even serieus, ik kwam toevallig die groep demonstranten tegen in Utrecht afgelopen zaterdag en zat er een beetje over te discussiëren met mijn vriendin.

Ik weet niet hoeveel krakers er zijn in Nederland, maar met de ingang van de antikraakwet in januari staan die allemaal op straat. Daar moeten voorzieningen voor worden getroffen (urgentie bij huurwoningen etc.) waardoor de toch al aanwezig woningnood in één klap enorm oploopt.

Wachttijden voor huurwoningen worden langer, koopwoningen worden weer duurder. Krakers die gewoon werken moeten hun tijd steken in het vinden van woonruimte, er wordt veel meer huursubsidie aangevraagd enzovoorts.

In deze tijd van "crisis" kunnen we ons dat toch helemaal niet veroorloven?
gewoon naar papa en mama terug en achteraansluiten
pi_74103122
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Volgens mij moet je eens beter leren kijken.

Want? Ze kraken regelmatig verlaten kantoorpandjes in Schubbekutteveen?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:13:32 #65
81894 godigita
Trollercoaster
pi_74103158
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:25 schreef Loveless85 het volgende:
En kraker is gewoon kansloos, als ze de boel nou nog netjes zouden onderhouden en netjes de nutsbedrijven zouden betalen.
Faler. Als je zou weten waar je het over had, zou je weten dat dit ook gewoon betaald wordt. De nutsbedrijven zijn verplicht je aan te sluiten, maar je moet wel de rekeningen betalen. De krakers die ik ken, wonen in panden die genomineerd zijn voor de sloop, houden ze zo netjes als ze kunnen, en onderhouden ze. Dan hebben we het over kantoorpanden uit de jaren 70, buiten het centrum, die niet langer bruikbaar zijn, en voorlopig nog niet gesloopt gaan worden. Jij ziet die liever jaren leeg staan, langzaam vervallen en uiteindelijk in elkaar zakken? Je kent het wel, mossig, met ingegooide ruiten, hoge begroeiing in de tuin. Gezellig.

Omdat 5% van de krakers illegale stinkerds zijn die zonodig op zichtlocaties in Amsterdam moeten wonen, waar ze moedwillig de boel slopen, is het niet gezegd dat het kraken maar op de schop moet. Dan kunnen we ook net zo goed nu gelijk alle Marrokkanen uitzetten. Nee, leeg laten staan die huizen, wachten tot ze verzakt en vervallen zijn, en dan lekker slopen en kantoorpanden neerzetten, zoals vanaf het begin al het plan was van de eigenaar, die hiervoor geen sloopvergunning kreeg. En niemand die er verder wat aan doet of kan doen. We staan erbij en kijken ernaar, en de mensen die dat vertikken, die krijgen het nu voor hun kiezen. Hoe Nederlands. Neem nou Amsterdam, hier kun je aardig lang zoeken naar een betaalbare woonruimte, je staat rustig 14 jaar op een wachtlijst voor een klein flatje, maar ach he, kan het schelen; we willen schijnbaar liever meer opbrengst voor de projectontwikkelaar/vastgoedhandelaar die kantoren terugzet voor gesloopte woonhuizen, dan tijdelijke woonruimte voor mensen die een stok achter de deur zetten bij de regering en de vastgoedbonzen.

Kan het schelen dat er panden van honderden jaren oud voor moeten wijken(zoals dat ook gebeurd zou zijn met de Melkweg, Paradiso, Haarlemmerpoort, en weet ik hoeveel pakhuizen en grachtenpanden, zonder de kraakbeweging), want wacht eens even, ze betalen minder dan jij! Oh nein! Dat gaat niet gebeuren, eruit ermee, en wachten op de onbewoonbaar verklaring! Afschaffen dat kraakschorem. En je dan later verwonderen waarom toch al die mooie panden zijn verdwenen, en klagen dat je kinderen niet meer uit huis kunnen omdat ze geen woonruimte kunnen vinden, tenzij ze 500 euro per maand neertellen voor een kamer van 12 vierkante meter in een buitenwijk, terwijl het ene speculatiepand na het andere, zonder woonbestemming, uit de grond wordt gestampt om vervolgens leeg te staan. Kalf, put.
pi_74103213
Krakers zijn het geweten van de woningmarkt en die rechtse zakkenvullers kunnen wat mij betreft niet hard genoeg aangepakt worden. Wat mij betreft mag een speculant die z'n eigen woning uitgezet worden. Kunnen we ook eens in Het Gooi gaan kraken! . Lijkt me leuk als je dan ineens naast Linda de Mol ofzo woont.
pi_74103269
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:13 schreef godigita het volgende:

[..]

Faler. Als je zou weten waar je het over had, zou je weten dat dit ook gewoon betaald wordt. De nutsbedrijven zijn verplicht je aan te sluiten, maar je moet wel de rekeningen betalen. De krakers die ik ken, wonen in panden die genomineerd zijn voor de sloop, houden ze zo netjes als ze kunnen, en onderhouden ze. Dan hebben we het over kantoorpanden uit de jaren 70, buiten het centrum, die niet langer bruikbaar zijn, en voorlopig nog niet gesloopt gaan worden. Jij ziet die liever jaren leeg staan, langzaam vervallen en uiteindelijk in elkaar zakken? Je kent het wel, mossig, met ingegooide ruiten, hoge begroeiing in de tuin. Gezellig.

Omdat 5% van de krakers illegale stinkerds zijn die zonodig op zichtlocaties in Amsterdam moeten wonen, waar ze moedwillig de boel slopen, is het niet gezegd dat het kraken maar op de schop moet. Dan kunnen we ook net zo goed nu gelijk alle Marrokkanen uitzetten. Nee, leeg laten staan die huizen, wachten tot ze verzakt en vervallen zijn, en dan lekker slopen en kantoorpanden neerzetten, zoals vanaf het begin al het plan was van de eigenaar, die hiervoor geen sloopvergunning kreeg. En niemand die er verder wat aan doet of kan doen. We staan erbij en kijken ernaar, en de mensen die dat vertikken, die krijgen het nu voor hun kiezen. Hoe Nederlands. Neem nou Amsterdam, hier kun je aardig lang zoeken naar een betaalbare woonruimte, je staat rustig 14 jaar op een wachtlijst voor een klein flatje, maar ach he, kan het schelen; we willen schijnbaar liever meer opbrengst voor de projectontwikkelaar/vastgoedhandelaar die kantoren terugzet voor gesloopte woonhuizen, dan tijdelijke woonruimte voor mensen die een stok achter de deur zetten bij de regering en de vastgoedbonzen.

Kan het schelen dat er panden van honderden jaren oud voor moeten wijken(zoals dat ook gebeurd zou zijn met de Melkweg, Paradiso, Haarlemmerpoort, en weet ik hoeveel pakhuizen en grachtenpanden, zonder de kraakbeweging), want wacht eens even, ze betalen minder dan jij! Oh nein! Dat gaat niet gebeuren, eruit ermee, en wachten op de onbewoonbaar verklaring! Afschaffen dat kraakschorem. En je dan later verwonderen waarom toch al die mooie panden zijn verdwenen, en klagen dat je kinderen niet meer uit huis kunnen omdat ze geen woonruimte kunnen vinden, tenzij ze 500 euro per maand neertellen voor een kamer van 12 vierkante meter in een buitenwijk, terwijl het ene speculatiepand na het andere, zonder woonbestemming, uit de grond wordt gestampt om vervolgens leeg te staan. Kalf, put.
Samenvatting; Krakers redden onze mooie historische panden en zijn een aanwinst voor de samenleving?

het is toch godsgeklaagd dat het in deze tijd waar geen woningnood meer is nog legaal is om andermans eigendom 'af te pakken' en te gaan gebruiken. Ik kan toch ook niet de auto van de buurman jatten omdat hij 'm niet gebruikt

Vroegah had het een doel en was wel enigszins nobel. Nu zijn alle krakers hoe fanatiek ze ook zijn gewoon stinkhippies die het vertikken te betalen voor een huis en netjes belasting te betalen zoals iedereen dat doe die in huis woont (waterschap, gemeentelijke belastingen e.d.).

En ze kunnen niet zo ff energie aan laten sluiten doos. Die mensen wonen er zelf niet en je kan niet zo ff op het adres van een ander allerlei shit laten aansluiten. Vaak hebben die mongolen geen rekening omdat ze geen vaste woon- of verblijfplaats hebben, hoe wil je dan je nutsbedrijven betalen?
pi_74103288
quote:

[..]

Ja, want krakers zijn de koene ridders die de misstanden op de woningmarkt bestrijden.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_74103342
quote:
tl;dr

hippie
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_74103344
Kraker = ander woord voor vastgoedcrimineel.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_74103357
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:10 schreef ghb-tampon het volgende:

[..]

gewoon naar papa en mama terug en achteraansluiten
Niet iedere kraker is twintig natuurlijk, maar in weze heb je gelijk. Desalniettemin blijft het argument staan dat, al weet ik het aantal krakers niet in Nederland, dit een opstopping op de woningmarkt betekent. Voor een menig huis in Utrecht sta je lang te wachten. (drie jaar), als dat veel meer zou worden, wordt dat wel een probleem.
pi_74103358
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:15 schreef zovty het volgende:
Krakers zijn het geweten van de woningmarkt en die rechtse zakkenvullers kunnen wat mij betreft niet hard genoeg aangepakt worden. Wat mij betreft mag een speculant die z'n eigen woning uitgezet worden. Kunnen we ook eens in Het Gooi gaan kraken! . Lijkt me leuk als je dan ineens naast Linda de Mol ofzo woont.
Je doelen willen behalen over de rug van mensen die wel hun best doen om de economie op peil te houden .!!

Dat luie tuig zouden ze niet eens stemrecht moeten geven, nutteloos lam volk.

Wat voegen ze nou toe aan de maatschappij eigenlijk ? Kan iemand me daar antwoord op geven?
Ze kosten alleen maar geld en voeren geen zak uit met hun dronken en gedrogeerde harsens.
U MAD?
pi_74103410
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:20 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Je doelen willen behalen over de rug van mensen die wel hun best doen om de economie op peil te houden .!!

Wat voegen ze nou toe aan de maatschappij eigenlijk ? Kan iemand me daar antwoord op geven?
Ze kosten alleen maar geld en voeren geen zak uit met hun dronken en gedrogeerde harsens.
Zie godigita haar reactie. Het zijn nobele mensen die ons beschermen van het totale verval van Nederland en prachtige pandjes behouden voor de samenleving.

Overigens sluiten ze alles netjes aan en betalen ze braaf hun energiekosten (hoe ze dat doen zonder rechtmatig eigenaar te zijn van het pand en zonder betaalrekening bij een bank is me een wonder)
pi_74103423
quote:

[..]

idd stemrecht soiweso afpakken want dat volk is nog minder waard dan vee.

ik ben voor medicijnen en cosmetische producten te testen op krakers. beter als op weerloze dieren.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:24:23 #75
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_74103452
quote:
Wat voegen ze nou toe aan de maatschappij eigenlijk ?

en jij?
pi_74103459
quote:
Dan kunnen we ook net zo goed nu gelijk alle Marrokkanen uitzetten.
Dit is dan wel een goed idee. Kunnen die krakers in de huizen van Marokkanen gaan zitten. Twee vliegen in een klap.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
pi_74103505
Mijn buurman rijdt nu een mooie Oldtimer, die is ondertussen zoveel waard dat hij 'm wil inruilen voor een BMW X5, dus aldus Godigita mag ik nu de Oldtimer jatten om dit monumentale autotje wat NIET MIJN EIGENDOM is te behouden voor de samenleving? ____ !!
pi_74103519
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:24 schreef Beregd het volgende:

[..]

en jij?
Goed argument man!
pi_74103557
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:20 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Niet iedere kraker is twintig natuurlijk, maar in weze heb je gelijk. Desalniettemin blijft het argument staan dat, al weet ik het aantal krakers niet in Nederland, dit een opstopping op de woningmarkt betekent. Voor een menig huis in Utrecht sta je lang te wachten. (drie jaar), als dat veel meer zou worden, wordt dat wel een probleem.
http://www.nu.nl/algemeen(...)land-lopen-leeg.html

En in Groningen, Twente en Limburg staan ook universiteiten.
Er is helemaal geen woningnood; het is slecht verdeeld over Nederland.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_74103585
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:22 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Zie godigita haar reactie. Het zijn nobele mensen die ons beschermen van het totale verval van Nederland en prachtige pandjes behouden voor de samenleving.

Overigens sluiten ze alles netjes aan en betalen ze braaf hun energiekosten (hoe ze dat doen zonder rechtmatig eigenaar te zijn van het pand en zonder betaalrekening bij een bank is me een wonder)
Hoezo zouden ze geen bankrekening hebben? Jij generaliseert. Voor zover ik krakers ken (en dat is er één, dus dat zegt verder niet zoveel...) heeft ie gewoon een bankrekening en werk (sterker nog bij Heineken, dus je mag hem wel dankbaar zijn voor je biertje!). Betaalt gewoon belasting en energie, heeft een oud schoolgebouw gekraakt waar allemaal junkies inzaten en de omwonenden zijn daarom erg blij met hem en de andere krakers.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:29:11 #81
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_74103600
Krakers zouden ze moeten uitroeien.

Dat soort tuig doet niets, maar dan ook werkelijk niets goeds voor de samenleving.

Een rattenplaag heb je minder last van.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:30:36 #82
81894 godigita
Trollercoaster
pi_74103640
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:17 schreef Loveless85 het volgende:
Samenvatting; Krakers redden onze mooie historische panden en zijn een aanwinst voor de samenleving?

het is toch godsgeklaagd dat het in deze tijd waar geen woningnood meer is nog legaal is om andermans eigendom 'af te pakken' en te gaan gebruiken. Ik kan toch ook niet de auto van de buurman jatten omdat hij 'm niet gebruikt
Oh, daar hebben we het autoargument weer. Daar viel op te wachten. Verdient jouw buurman ook op miraculeuze wijze ontzaglijk veel geld door steeds meer auto's te kopen die hij niet gebruikt, en vervolgens alle parkeerplaatsen in de buurt ermee te bezetten? Hij gebruikt ze niet, onderhoudt ze ook niet, maar wil ze niet verkopen tenzij je met een pak geld aan komt zetten. Ondertussen moet jij een paar blokken verderop parkeren.

Geen woningnood, dat vind jij misschien, ik vind dat regiogebonden. Maar los van nood of geen nood, je kunt niet ontkennen dat de prijs van wonen onnatuurlijk wordt opgedreven door vastgoedbonzne, speculanten, hand in hand met de overheid.
quote:
Vroegah had het een doel en was wel enigszins nobel. Nu zijn alle krakers hoe fanatiek ze ook zijn gewoon stinkhippies die het vertikken te betalen voor een huis en netjes belasting te betalen zoals iedereen dat doe die in huis woont (waterschap, gemeentelijke belastingen e.d.).
Helaasch voor jou moeten ook krakers, als ze zich hebben ingeschreven, deze belastingen betalen. En ze staan ergens ingeschreven, want daar kom je niet onderuit in Nederland, tenzij je absoluut niet meer wil kunnen functioneren. En waar blijft je uitkeringsargument dan? Zonder postadres en bankrekening kun je ook geen uitkering trekken.
quote:
En ze kunnen niet zo ff energie aan laten sluiten doos. Die mensen wonen er zelf niet en je kan niet zo ff op het adres van een ander allerlei shit laten aansluiten. Vaak hebben die mongolen geen rekening omdat ze geen vaste woon- of verblijfplaats hebben, hoe wil je dan je nutsbedrijven betalen?
En, dat kan wel. De nutsbedrijven zijn verplicht jou gas, electra en water te leveren. Iets met een eerste levensbehoefte, jeweets. Weet je uberhaupt wel hoe het kraken van een pand gaat? Als het 'volgens het boekje' gaat, kun je je er gewoon inschrijven. Dacht jij dat alle krakers officieel dak- en thuisloos zijn? Die staan ingeschreven bij de gemeente, en hebben zelfs een bankrekening. Met pinpas En ook wel eens werk!
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:31:31 #83
81894 godigita
Trollercoaster
pi_74103664
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:20 schreef MrData het volgende:

[..]

tl;dr

hippie
Met jou praat ik niet, dat weet je.
pi_74103673
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:28 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Hoezo zouden ze geen bankrekening hebben? Jij generaliseert. Voor zover ik krakers ken (en dat is er één, dus dat zegt verder niet zoveel...) heeft ie gewoon een bankrekening en werk (sterker nog bij Heineken, dus je mag hem wel dankbaar zijn voor je biertje!). Betaalt gewoon belasting en energie, heeft een oud schoolgebouw gekraakt waar allemaal junkies inzaten en de omwonenden zijn daarom erg blij met hem en de andere krakers.
Hoe kan je nou een bankrekening afsluiten als je geen vaste woon- of verblijfplaats hebt?
En ik vind dit zelfs nóg schandelijker. Gewoon inkomen hebben en alle andere 'normale' dingen (bankrekening, belasting, energie) en dan godverdomme te lam zijn een huis te huren/kopen, maar gaan kraken.

Slaat echt helemaal nergens op. Woningnood ís er gewoon niet meer, en uit idealisme is dus ook gewoon pure onzin
pi_74103679
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:31 schreef godigita het volgende:

[..]

Met jou praat ik niet, dat weet je.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:32:55 #86
81894 godigita
Trollercoaster
pi_74103706
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:24 schreef MrData het volgende:

[..]

Dit is dan wel een goed idee. Kunnen die krakers in de huizen van Marokkanen gaan zitten. Twee vliegen in een klap.
Ik dacht dat je het niet ging lezen.
pi_74103737
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:32 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Hoe kan je nou een bankrekening afsluiten als je geen vaste woon- of verblijfplaats hebt?
En ik vind dit zelfs nóg schandelijker. Gewoon inkomen hebben en alle andere 'normale' dingen (bankrekening, belasting, energie) en dan godverdomme te lam zijn een huis te huren/kopen, maar gaan kraken.

Slaat echt helemaal nergens op. Woningnood ís er gewoon niet meer, en uit idealisme is dus ook gewoon pure onzin
Waarom? Om het woordje 'idealisme' niet voorkomt in je ikke-ikke-ikke woordenboek?
pi_74103742
Hoe zit het met bijvoorbeeld zorgverzekering? Waar betalen ze dat van? Ik weet wel dat ze zorg krijgen dus de gewone man betaald een hoge premie om zulk tuig in leven te houden
pi_74103773
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:26 schreef Loveless85 het volgende:
Mijn buurman rijdt nu een mooie Oldtimer, die is ondertussen zoveel waard dat hij 'm wil inruilen voor een BMW X5, dus aldus Godigita mag ik nu de Oldtimer jatten om dit monumentale autotje wat NIET MIJN EIGENDOM is te behouden voor de samenleving? ____ !!
Ja, want een auto is hetzelfde als een huis

Kutnerd, ga is naar buiten ofzo, dat geldt ook voor de rest van dit topic dit het stoer vindt om mensen de grond in te boren die niet volgens hun 'befehl ist befehl' wereldje leven.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:35:18 #90
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_74103784
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:30 schreef godigita het volgende:

[..]

Oh, daar hebben we het autoargument weer. Daar viel op te wachten. Verdient jouw buurman ook op miraculeuze wijze ontzaglijk veel geld door steeds meer auto's te kopen die hij niet gebruikt, en vervolgens .......................een hoop bla bla
Krakers moeten gewoon geld verdienen net als iedereen.
Dan kunnen ze een dergelijke woning wel degelijk betalen.

Hebben ze het geld er niet voor over dan gaan ze toch lekker in een goedkopere regio wonen.

Je argument raakt kant nog wal.
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_74103840
quote:
Oh, daar hebben we het autoargument weer. Daar viel op te wachten. Verdient jouw buurman ook op miraculeuze wijze ontzaglijk veel geld door steeds meer auto's te kopen die hij niet gebruikt, en vervolgens alle parkeerplaatsen in de buurt ermee te bezetten? Hij gebruikt ze niet, onderhoudt ze ook niet, maar wil ze niet verkopen tenzij je met een pak geld aan komt zetten. Ondertussen moet jij een paar blokken verderop parkeren.
Dat zou vervelend zijn, maar dan ga ik naar de politie, (deel)gemeente, een politieke partij, de andere buren. Het kan nooooit een reden zijn om andere mensen hun eigendommen maar over te nemen. 'Want ze hebben veel geld of ze misbruiken het'. Dan zijn er andere wegen, het blijven hun eigendommen. Je kan niet zomaar even gaan bepalen wanneer iemand wel of niet goed gebruik van zijn eigendommen maakt
quote:
Geen woningnood, dat vind jij misschien, ik vind dat regiogebonden. Maar los van nood of geen nood, je kunt niet ontkennen dat de prijs van wonen onnatuurlijk wordt opgedreven door vastgoedbonzne, speculanten, hand in hand met de overheid.
Ach pleur toch op Er ís gewoon geen woningnood, je kan misschien niet altijd direct op de plek wonen waar je graag zou willen, maar zo gaat het in het leven. You cant always get what you want. Dan ga je ff tijdelijk ergens anders wonen en blijf je azen op die leuke woning. Je kan het niet zomaar gaan kraken dan omdat je perse ergens wil wonen.
En iedereen met een normaal modaal inkomen kan gewoon een leuk huisje kopen ergens in Nederland, het is echt niet meer voorbehouden aan de happy few ofzo hoor
quote:
Helaasch voor jou moeten ook krakers, als ze zich hebben ingeschreven, deze belastingen betalen. En ze staan ergens ingeschreven, want daar kom je niet onderuit in Nederland, tenzij je absoluut niet meer wil kunnen functioneren. En waar blijft je uitkeringsargument dan? Zonder postadres en bankrekening kun je ook geen uitkering trekken.
Kan zijn, maar doet niks af aan het argument dat er een bepaalde groep is die het nodig vind het NIET op die manier te doen en woningen totaal uitleefd en energie aftapt en zo gevaarlijke situaties creeert.
quote:
En, dat kan wel. De nutsbedrijven zijn verplicht jou gas, electra en water te leveren. Iets met een eerste levensbehoefte, jeweets. Weet je uberhaupt wel hoe het kraken van een pand gaat? Als het 'volgens het boekje' gaat, kun je je er gewoon inschrijven. Dacht jij dat alle krakers officieel dak- en thuisloos zijn? Die staan ingeschreven bij de gemeente, en hebben zelfs een bankrekening. Met pinpas En ook wel eens werk!
Kortom; je doet alles volgens het boekje maar bent te lui om huur te betalen. Dat soort mensen mogen van mij echt direct opgepakt en lang opgesloten worden. Heeft niks meer met noodzaak of idealisme te maken. Maar gewoon met lekker rebels en anders willen zijn. Stemrecht afpakken en 20jaartjes strafkamp Texel
pi_74103863
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:17 schreef Confetti het volgende:
Terechte klacht .Schietpeleton erop afsturen
Eens
pi_74103882
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Waarom? Om het woordje 'idealisme' niet voorkomt in je ikke-ikke-ikke woordenboek?
Omdat de reden waarom er een krakersbeweging was ondertussen gewoon niet meer opgaat. En anders kan je alles wel goedpraten.

'Waarom heb ej dat meisje verkracht'
-'Tjah dat zijn mijn idealen nu eenmaal, als ik een maandje niet heb geneukt mag ik pakken wie ik wil'
'Ok cool man '

pi_74103889
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:34 schreef Runfun het volgende:
Hoe zit het met bijvoorbeeld zorgverzekering? Waar betalen ze dat van? Ik weet wel dat ze zorg krijgen dus de gewone man betaald een hoge premie om zulk tuig in leven te houden
Misschien wel door te werken kneus.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:40:12 #95
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_74103909
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:39 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Omdat de reden waarom er een krakersbeweging was ondertussen gewoon niet meer opgaat. En anders kan je alles wel goedpraten.

'Waarom heb ej dat meisje verkracht'
-'Tjah dat zijn mijn idealen nu eenmaal, als ik een maandje niet heb geneukt mag ik pakken wie ik wil'
'Ok cool man '

Zal me niets verbazen als dat tuig zo denkt inderdaad.
Slim zijn ze in ieder geval bij lange na niet.
pi_74103918
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ga dan godverdomme een huis huren als je een inkomen hebt
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:41:05 #97
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_74103935
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Krakers werken niet anders hadden ze wel woonruimte kunnen betalen en hadden ze niet zoveel tijd om te protesteren.
pi_74103960
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:40 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ga dan godverdomme een huis huren als je een inkomen hebt
hihi, ik proef afgunst. Jaloers dat er mensen een manier hebben gevonden om goedkoper te leven dan de doorsnee 'hardwerkende Nederlander'?
pi_74103997
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

hihi, ik proef afgunst. Jaloers dat er mensen een manier hebben gevonden om goedkoper te leven dan de doorsnee 'hardwerkende Nederlander'?
Afgunst?

Nee ik vind het godsgeklaagd dat die mensen andermans eigendommen maar inpikken omdat ze zelf maar even bepalen dat het zo beter is. En zeker als het gewoon mensen zijn met werk en een redelijk inkomen slaat het helemaal nergens op en is er totaal geen enkele legitieme reden voor te bedenken
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:44:48 #100
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_74104028
quote:

[..]

Nee, dat mensen een manier hebben gevonden om eigendommen van anderen die daarvoor gewerkt hebben af te pakken en te misbruiken.

Het zijn gewoon losers die niet willen betalen voor dingen.

Die mensen hebben hard gefaald in het leven.

Zoals ik al eerder zei: een rattenplaag is minder erg.

Ik hoop dat iemand die krakers eens uitroeit. Nederland zal een stuk schoner zijn dan.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:48:18 #101
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74104142
quote:
[knip]
Weet je uberhaupt wel hoe het kraken van een pand gaat? Als het 'volgens het boekje' gaat, kun je je er gewoon inschrijven. Dacht jij dat alle krakers officieel dak- en thuisloos zijn? Die staan ingeschreven bij de gemeente, en hebben zelfs een bankrekening. Met pinpas En ook wel eens werk!
Bij mij in de buurt staat ook een prachtig oud pand, het was tot voor kort gekraakt. De krakers bleken allemaal een of andere rechtenstudie gedaan te hebben en wilden zeker niet zomaar weg.
De investeerder die het had gekocht wilde het in oude sluister herstellen en geheel restaureren.

De krakers hadden er allemaal geen zin in en weigerden weg te gaan. Om uiteindelijk een jarenlang slepend proces uit de weg te gaan, heeft de investeerder besloten de krakers uit te kopen. Per kraker is een bedrag van 10.000 euro oprotpremie betaald; met meerdan 10 krakers dus een investering van meer dan een ton.
Moraal van het verhaal; de krakers van tegenwoordig zijn helemaal niet de idealisten die het vroeger waren, maar in essentie net zo fout of gehaaid als wat zij zelf als "foute investeerders" bestempelen.

Lullige is dat ze de volgende dag een ander pand in de wijk hadden gekraakt
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:50:10 #102
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_74104200
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:28 schreef Agiath het volgende:
Krakers

TS is een kortzichtige nerd
dat dus.

Alle krakers of een kam scheren
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
pi_74104258
quote:

[..]

Maar niet voor lang meer, nog even en dan mogen we de knieschijfjes van die uitzuigers die zichzelf 'kraker' noemen kapot slaan

* Scorpie knuppel pakt!
pi_74104277
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:34 schreef Agiath het volgende:

[..]

Ja, want een auto is hetzelfde als een huis
Nee, maar de achterliggende logica is wel hetzelfde.

Daarnaast hebben zowel een auto als huis een dak + verwarming. En er zijn huizen die kunnen rijden.
pi_74104281
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:48 schreef error_404 het volgende:

[..]

Bij mij in de buurt staat ook een prachtig oud pand, het was tot voor kort gekraakt. De krakers bleken allemaal een of andere rechtenstudie gedaan te hebben en wilden zeker niet zomaar weg.
De investeerder die het had gekocht wilde het in oude sluister herstellen en geheel restaureren.

De krakers hadden er allemaal geen zin in en weigerden weg te gaan. Om uiteindelijk een jarenlang slepend proces uit de weg te gaan, heeft de investeerder besloten de krakers uit te kopen. Per kraker is een bedrag van 10.000 euro oprotpremie betaald; met meerdan 10 krakers dus een investering van meer dan een ton.
Moraal van het verhaal; de krakers van tegenwoordig zijn helemaal niet de idealisten die het vroeger waren, maar in essentie net zo fout of gehaaid als wat zij zelf als "foute investeerders" bestempelen.

Lullige is dat ze de volgende dag een ander pand in de wijk hadden gekraakt
Wedden dat godigita dit als hoax gaat bestempelen? In haar bekrompen wereldje zijn krakers Helden met een hoofdletter H, en zijn ze totaal niet hebzuchtig
pi_74104314
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Maar niet voor lang meer, nog even en dan mogen we de knieschijfjes van die uitzuigers die zichzelf 'kraker' noemen kapot slaan

* Scorpie knuppel pakt!
Volgens mij mag je dat dan nog steeds niet. En als je je zo verheven voelt boven krakers waarom wil je dan wel iets banaals als geweld gebruiken?
pi_74104318
Het lijkt me zo lekker he, als je dan zo`n ME-er bent, en er staat zo`n vieze kraker voor je neus, en dan krijg je het bevel om het zooitje te ontruimen, lijkt me echt super om die doodsangst in de ogen van die kraker te zien
Hup, knuppeltje eroverheen en weg met die lui!
pi_74104335
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Volgens mij mag je dat dan nog steeds niet. En als je je zo verheven voelt boven krakers waarom wil je dan wel iets banaals als geweld gebruiken?
!!!

Vuur moet je met vuur bestrijden, of wou je nu echt met droge ogen gaan beweren dat krakers zulke lieve mensen zijn, die niet met katapulten schieten, of speren gooien, of vallen zetten? !!!!!!!!!

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2009 10:55:46 ]
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:55:59 #109
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74104346
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wedden dat godigita dit als hoax gaat bestempelen? In haar bekrompen wereldje zijn krakers Helden met een hoofdletter H, en zijn ze totaal niet hebzuchtig
Als ze daadwerkelijk in het wereldje zit, weet ze exact over wie ik het heb en wie de investeerder is
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_74104352
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:50 schreef Maringo het volgende:

[..]

dat dus.

Alle krakers of een kam scheren
Natuurlijk zijn ze niet allemaal zo gewelddadig, maar feit blijft dat er tegenwoordig gewoon géén legitieme reden meer is om te kraken. En het wellicht nóg laakbaarder is dat je gewoon gaat kraken terwijl je inkomen hebt en alle andere zaken wel legaal regelt. Ik ga toch ook geen auto jatten omdat ik het wel kan betalen maar gewoon niet wil
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:56:49 #111
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_74104368
Stond gisteren op Fok...

Op 0:35 een of andere Spaanse mongool die vind dat krakke doer moet gon... Dat hele filmpje is sowieso tenenkrommend.

Zoek een huis, een baan en ga je eens wassen, met die klitten in je vieze haar.
pi_74104382
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:54 schreef Scorpie het volgende:
Het lijkt me zo lekker he, als je dan zo`n ME-er bent, en er staat zo`n vieze kraker voor je neus, en dan krijg je het bevel om het zooitje te ontruimen, lijkt me echt super om die doodsangst in de ogen van die kraker te zien
Hup, knuppeltje eroverheen en weg met die lui!
Solliciteer bij de pliesie en zeg bij je motivatie wat je hierboven verteld. Denk je dat je die baan krijgt?
pi_74104424
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Solliciteer bij de pliesie en zeg bij je motivatie wat je hierboven verteld. Denk je dat je die baan krijgt?
Ik weet het wel zeker dat ik die baan krijg, mag ik eindelijk gelegaliseerd uitvreters eruit trappen
pi_74104445
Dat lijkt me ook heerlijk ja. Met z'n alle op een rijtje en dan 'weapons free' en dan met je M60 dat hele zooitje ongeregeld hardhandig even op hun plek zetten
pi_74104451
Maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren
pi_74104462
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:56 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn ze niet allemaal zo gewelddadig, maar feit blijft dat er tegenwoordig gewoon géén legitieme reden meer is om te kraken. En het wellicht nóg laakbaarder is dat je gewoon gaat kraken terwijl je inkomen hebt en alle andere zaken wel legaal regelt. Ik ga toch ook geen auto jatten omdat ik het wel kan betalen maar gewoon niet wil
Ja maar, ja maar, WONINGNOOD, HONGER, SYMPATHIEK, ONDERHOUD, RESTAURATIE, BOZE SPECULANTEN, VIEZE KAPITALISTEN.

En zo gaat het grammofoonplaatje maar door, hersenloos volk Dat kon je 40 jaar geleden roepen, nu is het te triest voor woorden om zo te raaskallen anno 2009
pi_74104508
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik weet het wel zeker dat ik die baan krijg, mag ik eindelijk gelegaliseerd uitvreters eruit trappen
Ik hoop echt dat je verminkt raakt door 1 of andere gare boobytrap, omdat je als eerste halsoverkop zo'n huis binnenstapt. En dan al die krakers lachen !
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:02:16 #118
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_74104525
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja maar, ja maar, WONINGNOOD, HONGER, SYMPATHIEK, ONDERHOUD, RESTAURATIE, BOZE SPECULANTEN, VIEZE KAPITALISTEN.

En zo gaat het grammofoonplaatje maar door, hersenloos volk Dat kon je 40 jaar geleden roepen, nu is het te triest voor woorden om zo te raaskallen anno 2009
Je vergeet PLEK VOOR KUNSTENAARS! Als je kunst niets opbrengt, heeft het geen bestaansrecht -> kun je er niet van leven -> zoek iets anders. Ga dan niet op iemand anders vastgoed parasiteren, met je roze hanekam.
pi_74104531
quote:

[..]

Door die speculanten zitten we nu in de economische shit vrind, we hebben ze 20 miljard gegeven. Dan mogen we daar wel een leegstaand huisje voor terug pakken ist niet?
quote:
Wat voegen ze nou toe aan de maatschappij eigenlijk ?
Net zoveel als bejaarden. Moeten we je oma ook maar kapot maken? (mag ik 'r dan eerst in d'r aarsje bonken )
pi_74104536
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:01 schreef Agiath het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat je verminkt raakt door 1 of andere gare boobytrap, omdat je als eerste halsoverkop zo'n huis binnenstapt. En dan al die krakers lachen !
Ja maar, krakers waren toch niet gewelddadig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')