Dit is dan wel een goed idee. Kunnen die krakers in de huizen van Marokkanen gaan zitten. Twee vliegen in een klap.quote:Dan kunnen we ook net zo goed nu gelijk alle Marrokkanen uitzetten.
http://www.nu.nl/algemeen(...)land-lopen-leeg.htmlquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:20 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Niet iedere kraker is twintig natuurlijk, maar in weze heb je gelijk. Desalniettemin blijft het argument staan dat, al weet ik het aantal krakers niet in Nederland, dit een opstopping op de woningmarkt betekent. Voor een menig huis in Utrecht sta je lang te wachten. (drie jaar), als dat veel meer zou worden, wordt dat wel een probleem.
Hoezo zouden ze geen bankrekening hebben? Jij generaliseert. Voor zover ik krakers ken (en dat is er één, dus dat zegt verder niet zoveel...) heeft ie gewoon een bankrekening en werk (sterker nog bij Heineken, dus je mag hem wel dankbaar zijn voor je biertje!). Betaalt gewoon belasting en energie, heeft een oud schoolgebouw gekraakt waar allemaal junkies inzaten en de omwonenden zijn daarom erg blij met hem en de andere krakers.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:22 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Zie godigita haar reactie. Het zijn nobele mensen die ons beschermen van het totale verval van Nederland en prachtige pandjes behouden voor de samenleving.
Overigens sluiten ze alles netjes aan en betalen ze braaf hun energiekosten (hoe ze dat doen zonder rechtmatig eigenaar te zijn van het pand en zonder betaalrekening bij een bank is me een wonder)
Oh, daar hebben we het autoargument weer.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:17 schreef Loveless85 het volgende:
Samenvatting; Krakers redden onze mooie historische panden en zijn een aanwinst voor de samenleving?
het is toch godsgeklaagd dat het in deze tijd waar geen woningnood meer is nog legaal is om andermans eigendom 'af te pakken' en te gaan gebruiken. Ik kan toch ook niet de auto van de buurman jatten omdat hij 'm niet gebruikt![]()
Helaasch voor jou moeten ook krakers, als ze zich hebben ingeschreven, deze belastingen betalen. En ze staan ergens ingeschreven, want daar kom je niet onderuit in Nederland, tenzij je absoluut niet meer wil kunnen functioneren. En waar blijft je uitkeringsargument dan? Zonder postadres en bankrekening kun je ook geen uitkering trekken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:17 schreef Loveless85 het volgende:
Vroegah had het een doel en was wel enigszins nobel. Nu zijn alle krakers hoe fanatiek ze ook zijn gewoon stinkhippies die het vertikken te betalen voor een huis en netjes belasting te betalen zoals iedereen dat doe die in huis woont (waterschap, gemeentelijke belastingen e.d.).
En, dat kan wel. De nutsbedrijven zijn verplicht jou gas, electra en water te leveren. Iets met een eerste levensbehoefte, jeweets. Weet je uberhaupt wel hoe het kraken van een pand gaat? Als het 'volgens het boekje' gaat, kun je je er gewoon inschrijven. Dacht jij dat alle krakers officieel dak- en thuisloos zijn? Die staan ingeschreven bij de gemeente, en hebben zelfs een bankrekening. Met pinpasquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:17 schreef Loveless85 het volgende:
En ze kunnen niet zo ff energie aan laten sluiten doos. Die mensen wonen er zelf niet en je kan niet zo ff op het adres van een ander allerlei shit laten aansluiten. Vaak hebben die mongolen geen rekening omdat ze geen vaste woon- of verblijfplaats hebben, hoe wil je dan je nutsbedrijven betalen?
Hoe kan je nou een bankrekening afsluiten als je geen vaste woon- of verblijfplaats hebt?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:28 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Hoezo zouden ze geen bankrekening hebben? Jij generaliseert. Voor zover ik krakers ken (en dat is er één, dus dat zegt verder niet zoveel...) heeft ie gewoon een bankrekening en werk (sterker nog bij Heineken, dus je mag hem wel dankbaar zijn voor je biertje!). Betaalt gewoon belasting en energie, heeft een oud schoolgebouw gekraakt waar allemaal junkies inzaten en de omwonenden zijn daarom erg blij met hem en de andere krakers.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:31 schreef godigita het volgende:
[..]
Met jou praat ik niet, dat weet je.![]()
Ik dacht dat je het niet ging lezen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:24 schreef MrData het volgende:
[..]
Dit is dan wel een goed idee. Kunnen die krakers in de huizen van Marokkanen gaan zitten. Twee vliegen in een klap.
Waarom? Om het woordje 'idealisme' niet voorkomt in je ikke-ikke-ikke woordenboek?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:32 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hoe kan je nou een bankrekening afsluiten als je geen vaste woon- of verblijfplaats hebt?
En ik vind dit zelfs nóg schandelijker. Gewoon inkomen hebben en alle andere 'normale' dingen (bankrekening, belasting, energie) en dan godverdomme te lam zijn een huis te huren/kopen, maar gaan kraken.
Slaat echt helemaal nergens op. Woningnood ís er gewoon niet meer, en uit idealisme is dus ook gewoon pure onzin
Ja, want een auto is hetzelfde als een huisquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:26 schreef Loveless85 het volgende:
Mijn buurman rijdt nu een mooie Oldtimer, die is ondertussen zoveel waard dat hij 'm wil inruilen voor een BMW X5, dus aldus Godigita mag ik nu de Oldtimer jatten om dit monumentale autotje wat NIET MIJN EIGENDOM is te behouden voor de samenleving? ____!!
Krakers moeten gewoon geld verdienen net als iedereen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:30 schreef godigita het volgende:
[..]
Oh, daar hebben we het autoargument weer.Daar viel op te wachten. Verdient jouw buurman ook op miraculeuze wijze ontzaglijk veel geld door steeds meer auto's te kopen die hij niet gebruikt, en vervolgens .......................een hoop bla bla
Dat zou vervelend zijn, maar dan ga ik naar de politie, (deel)gemeente, een politieke partij, de andere buren. Het kan nooooit een reden zijn om andere mensen hun eigendommen maar over te nemen. 'Want ze hebben veel geld of ze misbruiken het'. Dan zijn er andere wegen, het blijven hun eigendommen. Je kan niet zomaar even gaan bepalen wanneer iemand wel of niet goed gebruik van zijn eigendommen maaktquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:30 schreef godigita het volgende:
Oh, daar hebben we het autoargument weer.Daar viel op te wachten. Verdient jouw buurman ook op miraculeuze wijze ontzaglijk veel geld door steeds meer auto's te kopen die hij niet gebruikt, en vervolgens alle parkeerplaatsen in de buurt ermee te bezetten? Hij gebruikt ze niet, onderhoudt ze ook niet, maar wil ze niet verkopen tenzij je met een pak geld aan komt zetten. Ondertussen moet jij een paar blokken verderop parkeren.
Ach pleur toch opquote:Geen woningnood, dat vind jij misschien, ik vind dat regiogebonden. Maar los van nood of geen nood, je kunt niet ontkennen dat de prijs van wonen onnatuurlijk wordt opgedreven door vastgoedbonzne, speculanten, hand in hand met de overheid.
Kan zijn, maar doet niks af aan het argument dat er een bepaalde groep is die het nodig vind het NIET op die manier te doen en woningen totaal uitleefd en energie aftapt en zo gevaarlijke situaties creeert.quote:Helaasch voor jou moeten ook krakers, als ze zich hebben ingeschreven, deze belastingen betalen. En ze staan ergens ingeschreven, want daar kom je niet onderuit in Nederland, tenzij je absoluut niet meer wil kunnen functioneren. En waar blijft je uitkeringsargument dan? Zonder postadres en bankrekening kun je ook geen uitkering trekken.![]()
Kortom; je doet alles volgens het boekje maar bent te lui om huur te betalen. Dat soort mensen mogen van mij echt direct opgepakt en lang opgesloten worden. Heeft niks meer met noodzaak of idealisme te maken. Maar gewoon met lekker rebels en anders willen zijn. Stemrecht afpakken en 20jaartjes strafkamp Texelquote:En, dat kan wel. De nutsbedrijven zijn verplicht jou gas, electra en water te leveren. Iets met een eerste levensbehoefte, jeweets. Weet je uberhaupt wel hoe het kraken van een pand gaat? Als het 'volgens het boekje' gaat, kun je je er gewoon inschrijven. Dacht jij dat alle krakers officieel dak- en thuisloos zijn? Die staan ingeschreven bij de gemeente, en hebben zelfs een bankrekening. Met pinpasEn ook wel eens werk!
![]()
Eensquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:17 schreef Confetti het volgende:
Terechte klacht .Schietpeleton erop afsturen
Omdat de reden waarom er een krakersbeweging was ondertussen gewoon niet meer opgaat. En anders kan je alles wel goedpraten.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom? Om het woordje 'idealisme' niet voorkomt in je ikke-ikke-ikke woordenboek?
Misschien wel door te werken kneus.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:34 schreef Runfun het volgende:
Hoe zit het met bijvoorbeeld zorgverzekering? Waar betalen ze dat van? Ik weet wel dat ze zorg krijgen dus de gewone man betaald een hoge premie om zulk tuig in leven te houden
Zal me niets verbazen als dat tuig zo denkt inderdaad.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:39 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Omdat de reden waarom er een krakersbeweging was ondertussen gewoon niet meer opgaat. En anders kan je alles wel goedpraten.
'Waarom heb ej dat meisje verkracht'
-'Tjah dat zijn mijn idealen nu eenmaal, als ik een maandje niet heb geneukt mag ik pakken wie ik wil'
'Ok cool man'
![]()
![]()
Ga dan godverdomme een huis huren als je een inkomen hebtquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Misschien wel door te werken kneus.
Krakers werken niet anders hadden ze wel woonruimte kunnen betalen en hadden ze niet zoveel tijd om te protesteren.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Misschien wel door te werken kneus.
hihi, ik proef afgunst. Jaloers dat er mensen een manier hebben gevonden om goedkoper te leven dan de doorsnee 'hardwerkende Nederlander'?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:40 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ga dan godverdomme een huis huren als je een inkomen hebt
Afgunst?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
hihi, ik proef afgunst. Jaloers dat er mensen een manier hebben gevonden om goedkoper te leven dan de doorsnee 'hardwerkende Nederlander'?
Nee, dat mensen een manier hebben gevonden om eigendommen van anderen die daarvoor gewerkt hebben af te pakken en te misbruiken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
hihi, ik proef afgunst. Jaloers dat er mensen een manier hebben gevonden om goedkoper te leven dan de doorsnee 'hardwerkende Nederlander'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |