dat dus, en alsnog voldoende geld om bier te drinken en te doen wat ik wilquote:Op maandag 26 oktober 2009 13:07 schreef Renesite het volgende:
!!!! Ik ben er iets trotser op dat ik niet leen eigenlijk.
Sjeez
Eens, lenen is voor paupersquote:Op maandag 26 oktober 2009 13:07 schreef Renesite het volgende:
'Ik leende altijd 500 euro per maand, maar nu heb ik het verhoogd naar 830 per maand!'
'Haha, ik leen volop, het is toch bijna gratis geld de komende jaren!'
'Ik leen ook volop, lekker leven en bier drinken'
'Als ik afstudeer kan ik het prima betalen![]()
!'
Sjeez
Ik zit in een werkzaal waar mensen wel mogen praten. Deze stoeruhhh conversatie hoorde ik een tafel verderopquote:Op maandag 26 oktober 2009 13:08 schreef Schunckelstar het volgende:
dat heb ik nog nooit iemand horen zeggen eigenlijk![]()
mischien moet je eens met mensen omgaan die wel gewoon rond kunnen komen zonder te lenen?
Eens. Ik ben allang afgestudeerd, maar zat tenminste niet met een enorme schuld. Vrienden van mij zijn nog steeds aan het afbetalen, terwijl ze gesettled zijn en kinderen hebben....quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:07 schreef Renesite het volgende:
Ik ben er iets trotser op dat ik niet leen eigenlijk.
Sjeez
als iemand leent om zn studie te moeten betalen is er niks mis mee, maar lenen om het lenen en bier te zuipen is wel driewerf diep triestquote:Op maandag 26 oktober 2009 13:11 schreef bakatje het volgende:
Leuk altijd, die google ads.
Ik leen niks, en dat wil ik zo houden ook.Heb gelukkig nog nooit iemand over zijn/haar lening horen opscheppen.
Mja, ik kreeg niet de indruk dat ze de informatie goed beheerden dus een naamwijziging is wel op z'n plaats.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:12 schreef wise het volgende:
IBG? je bedoeld Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO)
IB-Groep straks DUO
De IB-Groep heet vanaf 1 januari 2010 Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO).
Dienst Uitvoering Onderwijsalsof het 1 of andere justitiële inlichtingen dienst is
quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:13 schreef zovty het volgende:
[..]
Mja, ik kreeg niet de indruk dat ze de informatie goed beheerden dus een naamwijziging is wel op z'n plaats.
Stoer hoorquote:Op maandag 26 oktober 2009 13:11 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik zit in een werkzaal waar mensen wel mogen praten. Deze stoeruhhh conversatie hoorde ik een tafel verderop!
Mijn oom ook, wel ¤50 in de maand. Als je dat niet eens kunt missen..quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:12 schreef error_404 het volgende:
[..]
Eens. Ik ben allang afgestudeerd, maar zat tenminste niet met een enorme schuld. Vrienden van mij zijn nog steeds aan het afbetalen, terwijl ze gesettled zijn en kinderen hebben....
Indien je een jaartje te kort komt kan het prima imho.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:14 schreef Agiath het volgende:
Maximaal lenen, maximaal leven.
Ik leen zelf nog niet , let op 'nog'
Dan heeft ie een laag inkomen, het wordt getoetst naar ratio.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:15 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Mijn oom ook, wel ¤50 in de maand. Als je dat niet eens kunt missen..
Dan nog wil ik het nietquote:Op maandag 26 oktober 2009 13:16 schreef Smart_ass het volgende:
Hij heeft helemaal geen laag inkomen. Volgens mij kun je ook kiezen binnen hoeveel tijd je terugbetaalt. Als je er 40 jaar over doet ofzo, dan merk je er helemaal niets van.
Nee hoor, dat klopt niet helemaal. Ik kende gasten die als uitwonend stonden ingeschreven (bij hun oma in dezelfde stad) en daardoor een hogere studiefinanciering kregen... gratis geld is in dit land erg makkelijk te krijgenquote:Op maandag 26 oktober 2009 13:13 schreef Mendeljev het volgende:
En dan de komende 15 jaar 200+ per maand afbetalen. Ik kan zo snel het topic niet terugvinden met de leuke terugbetaalverhalen maar anyway gratis geld bestaat niet
Zo bedoelde ik het inderdaad ook, maar toch bedankt voor de nuancering.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:13 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
als iemand leent om zn studie te moeten betalen is er niks mis mee, maar lenen om het lenen en bier te zuipen is wel driewerf diep triest
Het is een blijft een trieste instelling uiteraard, eentje die getuigd van weinig gevoel voor eigenwaarde en die in de huidige economische situatie niet echt opbouwend is....quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:16 schreef Smart_ass het volgende:
Hij heeft helemaal geen laag inkomen. Volgens mij kun je ook kiezen binnen hoeveel tijd je terugbetaalt. Als je er 40 jaar over doet ofzo, dan merk je er helemaal niets van.
Wat precies?quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:23 schreef error_404 het volgende:
[..]
Het is een blijft een trieste instelling uiteraard, eentje die getuigd van weinig gevoel voor eigenwaarde en die in de huidige economische situatie niet echt opbouwend is....
Dat is simpelweg de boel oplichten. Dit wordt vaak gecontroleerd hoor.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:21 schreef Runfun het volgende:
[..]
Nee hoor, dat klopt niet helemaal. Ik kende gasten die als uitwonend stonden ingeschreven (bij hun oma in dezelfde stad) en daardoor een hogere studiefinanciering kregen... gratis geld is in dit land erg makkelijk te krijgen
Trouwens, als jij je studie niet afmaakt om welke reden dan ook (op de dood na) dan zit je wel met een lening of heb je helemaal geen studiefinanciering?quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:07 schreef Renesite het volgende:
'Ik leende altijd 500 euro per maand, maar nu heb ik het verhoogd naar 830 per maand!'
'Haha, ik leen volop, het is toch bijna gratis geld de komende jaren!'
'Ik leen ook volop, lekker leven en bier drinken'
'Als ik afstudeer kan ik het prima betalen![]()
!'
Sjeez
Moet het binnen 10 jaar afmaken, anders is het terugbetalen idd.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:25 schreef Runfun het volgende:
[..]
Trouwens, als jij je studie niet afmaakt om welke reden dan ook (op de dood na) dan zit je wel met een lening of heb je helemaal geen studiefinanciering?
Die controle is er nauwelijks en als je een kamer bij die oma zo inricht dat het lijkt alsof je er ook verblijft, klaar is Keesquote:Op maandag 26 oktober 2009 13:24 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dat is simpelweg de boel oplichten. Dit wordt vaak gecontroleerd hoor.
Ik hoop dat ze die gasten alsnog pakken en totaal kaal plukken voor de komende 40 jaarquote:Op maandag 26 oktober 2009 13:21 schreef Runfun het volgende:
[..]
Nee hoor, dat klopt niet helemaal. Ik kende gasten die als uitwonend stonden ingeschreven (bij hun oma in dezelfde stad) en daardoor een hogere studiefinanciering kregen... gratis geld is in dit land erg makkelijk te krijgen
Nope, studieschuld bij de IBG is de enige schuld die niet meetelt wanneer je een hypotheek aanvraagt.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:14 schreef deepart het volgende:
[..]
Stoer hoor
Je hebt dan toch ook problemen met het het afsluiten van een hypothecair krediet?
800*12=9600 * 4 á 5 jaar = 40/50k. dát vind ik wel redelijk eindeloos.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:31 schreef Sapstengel het volgende:
Maar aan de andere kant heb je ook mensen die een lening zien als het kwaad in de wereld ofzo. Je hebt na 4 jaar studeren een schuld van 15.000 euro, nou, wat een ramp zeg
.
True. Maar schep in de vredewereld NIET opquote:Op maandag 26 oktober 2009 13:38 schreef Gewoonik het volgende:
vindt het ook niet iets om over op te scheppen.
Maar van 250 euro stufi ontvangen terwijl je in de maan 6 a 700 euro aan kosten hebt is niet echt makkelijk wanneer je er niet naast werkt en ook echt uit huis woont.
Juist wel omdat je dan overwegend de rente betaalt. Reken maar eens voor de grap uit hoeveel je dan in totaal kwijt bent. Op basis van 25k schuld en 4.5% rente is dat al meer dan 1100 rente die je jaarlijks aan het betalen bent. Daarna mag je ook nog gaan aflossen. Het is niet astronomisch hoog ofzo maar voor hetzelfde geld ben je door omstandigheden opgescheept met een minimumsalaris en dan is het wel een flinke slok op je budget.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:16 schreef Smart_ass het volgende:
Als je er 40 jaar over doet ofzo, dan merk je er helemaal niets van.
Je kan een draagkracht meting laten uitvoeren. Zit je echt zo slecht in de slappe was dan gaat het maandelijkse bedrag omlaag.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:44 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Juist wel omdat je dan overwegend de rente betaalt. Reken maar eens voor de grap uit hoeveel je dan in totaal kwijt bent. Op basis van 25k schuld en 4.5% rente is dat al meer dan 1100 rente die je jaarlijks aan het betalen bent. Daarna mag je ook nog gaan aflossen. Het is niet astronomisch hoog ofzo maar voor hetzelfde geld ben je door omstandigheden opgescheept met een minimumsalaris en dan is het wel een flinke slok op je budget.
Uiteindelijk moet je het toch een keer gaan betalen mits je niet 15 jaar kreupel op de bank ligt. Het is geen ramp, maar er zijn leukere dingen te bedenken die met geld kunt doen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:48 schreef Gewoonik het volgende:
[..]
Je kan een draagkracht meting laten uitvoeren. Zit je echt zo slecht in de slappe was dan gaat het maandelijkse bedrag omlaag.
Whehe, ja van die HBO commerciele economie studentjes die zichzelf al zien als CEO van een multinationalquote:Op maandag 26 oktober 2009 13:44 schreef Allure_ het volgende:
"Ja, want later heb ik toch een dik betaalde baan, dan betaal ik dat binnen 3 maanden af."
Dat is waar, maar het zal altijd inkomens afhankelijk zijn. Dus je zal altijd kunnen eten en een dak boven je hoofd hebben.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:53 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Uiteindelijk moet je het toch een keer gaan betalen mits je niet 15 jaar kreupel op de bank ligt. Het is geen ramp, maar er zijn leukere dingen te bedenken die met geld kunt doen.
Ik ken ook MBO´ers die daar last van hebben.quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:14 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Whehe, ja van die HBO commerciele economie studentjes die zichzelf al zien als CEO van een multinational.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |