Beter dat kwijt dan je nierquote:Op zondag 25 oktober 2009 22:48 schreef RickoKun het volgende:
Terechte klacht:
Ben je aan het pissen hoor je die KUT reclame weer: JA JA JAAJ
AJ
AJJ
AJ
AAJAAJAjajAaJ OPTYFEN
klacht: Donorcodicil kwijtgeraakt door beroving van maand geleden, hoe dit terug te krijgen?
Vreemd dat het niet mag inderdaad. Je lichaam is toch je eigendom. Maar nee, de overheid heeft een soort supereigendom over alle eigendommen.quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:52 schreef T3rr0r het volgende:
Ik zou willen dat je gewoon geld kon vangen voor je organen. Dan zou ik wel een nier verkopen voor een paar ruggen hoor.
precies, wordt al jaren geadviseerd, maar luisteren en nadenken zijn vaak niet de sterkste punten van het kabinetquote:Op zondag 25 oktober 2009 23:03 schreef Civilian het volgende:
Ze moeten 't gewoon net ff andersom doen, en volgens mij doen ze dat in meerdere landen. Dat je 'n formuliertje moet invullen als je géén donor wilt zijn.
Tevens leuk format voor een reality-spelshowquote:Op zondag 25 oktober 2009 22:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Sowieso, doe een loterij onder degenen die wachten op een orgaan, en van 1 persoon kan je ongetwijfeld onderdelen voor vele anderen gebruiken
Welnee, dan beginnen ze te bokken dat het onetisch is etc.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:03 schreef Civilian het volgende:
Ze moeten 't gewoon net ff andersom doen, en volgens mij doen ze dat in meerdere landen. Dat je 'n formuliertje moet invullen als je géén donor wilt zijn.
WTFquote:Op zondag 25 oktober 2009 22:47 schreef beertenderrr het volgende:
Ik was het in ieder geval niet van plan. Overigens, mochten ze me automatisch als donor neerzetten, zou ik hier geen probleem mee hebben.
Dat heb je goed gezien.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:13 schreef Hpzone het volgende:
[..]
Welnee, dan beginnen ze te bokken dat het onetisch is etc.
Vind je het echt vreemd? Je wilt Chinese toestanden waar je zomaar de volgende dag, half bedwelmd van de chloroform, wakker wordt met nog maar 1 nier?quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:54 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Vreemd dat het niet mag inderdaad. Je lichaam is toch je eigendom. Maar nee, de overheid heeft een soort supereigendom over alle eigendommen.
Niet.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:08 schreef Piksnor_Emanuel het volgende:
Ze moeten mensen die geen donor willen worden ook geen organen geven als ze die nodig hebben. Moet je eens opletten hoe snel dit probleem dan verholpen is.
Eh, nee.quote:
WTFquote:Op maandag 26 oktober 2009 00:17 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Eh, nee.
Mensen die doodgaan zijn niet zomaar een bruikbare donor. Mensen die de volgende ochtend dood in hun bed gevonden worden kunnen al amper worden gebruikt. Het beste zijn mensen uit een hevig auto-ongeluk die op de Intensive Care sterven. En die mensen hoef je dan ook geen formulier met 'teken hier en je hebt dan ook recht op organen voor jezelf' onder hun neus te duwen. Als ze nog bij zinnen zijn.
Mensen die dus een donororgaan krijgen kun je dan wel van te voren zo'n formulier onder hun neus duwen, maar dat is maar een zeer klein deel van de bevolking. En vervolgens gaat maar een klein deel van die donors op een dusdanige manier en bereikbaarheid van een arts dood dat zij ook weer kunnen functioneren als donor.
Op welk moment wil je mensen anders weigeren organen te geven? Op hun 16e vragen, en als ze binnen 2 maanden niet gereageerd hebben de rest van hun leven organen weigeren?quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:21 schreef Piksnor_Emanuel het volgende:
[..]
WTF
Heb je mijn post eerst naar Arabisch vertaald en toen weer terug ofzo, voor je deze reactie gaf? Ik heb werkelijk geen idee waar je vandaan haalt dat ik suggereer om
- mensen die op de intensive care liggen of bijna dood zijn een formulier te laten tekenen (hoe kom je er echt op
- alleen mensen die een orgaan krijgen een formulier te geven
quote:
Iedereen zou automatisch donor moeten zijn, en dat je jezelf kan afmelden ervoor. Dat in combinatie met de maatregel die ik noemde. Als er ruim voldoende organen zijn hoeft het niet natuurlijk, maar op het moment zijn er grote tekorten en dan zou ik het eerlijker vinden als mensen die zelf hebben aangegeven hun organen beschikbaar te willen stellen mocht het nodig zijn voorrang krijgen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:23 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Op welk moment wil je mensen anders weigeren organen te geven? Op hun 16e vragen, en als ze binnen 2 maanden niet gereageerd hebben de rest van hun leven organen weigeren?
Mensen die een donororgaan nodig hebben zijn maar een klein deel van de samenleving. Vervolgens kan die groep die een donororgaan ontvangen heeft zelden functioneren als donor.
De maatregel die je noemde is nutteloos. Wat bedoel je dan? Iets als dit?quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:27 schreef Piksnor_Emanuel het volgende:
[..]
Iedereen zou automatisch donor moeten zijn, en dat je jezelf kan afmelden ervoor. Dat in combinatie met de maatregel die ik noemde. Als er ruim voldoende organen zijn hoeft het niet natuurlijk, maar op het moment zijn er grote tekorten en dan zou ik het eerlijker vinden als mensen die zelf hebben aangegeven hun organen beschikbaar te willen stellen mocht het nodig zijn voorrang krijgen.
Dat zeg ik toch nietquote:Op maandag 26 oktober 2009 00:29 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
De maatregel die je noemde is nutteloos. Wat bedoel je dan? Iets als dit?
Arts: u kunt een orgaan krijgen, maar niet voordat u zelf ook donor wordt.
Patiënt: oh geen probleem
Dat brengt echt een minimaal aantal geschikte donoren op.
Verder is het het iedereen automatisch donor maken om te beginnen ethisch onjuist.
Waarom?quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:29 schreef Bowlingbal het volgende:
Verder is het het iedereen automatisch donor maken om te beginnen ethisch onjuist.
Het is een principiële kwestie. Door automatisch te registreren dat iedereen de dood zijn of haar lichaam ter beschikking wil stellen kom je aan de onaantastbare lichamelijke integriteit.quote:
Je kan toch aangeven dat je het niet wil?quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:43 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Het is een principiële kwestie. Door automatisch te registreren dat iedereen de dood zijn of haar lichaam ter beschikking wil stellen kom je aan de onaantastbare lichamelijke integriteit.
Dat, luie donder!quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:10 schreef Ensaf het volgende:
Als jij te lui bent om even een formulier in te vullen, moet je de minister niet de schuld gaan geven!
Ja.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:47 schreef Piksnor_Emanuel het volgende:
[..]
Je kan toch aangeven dat je het niet wil?
Even contact opnemen via http://www.donorregister.nl/contact/contactformulier/ en dan sturen ze het je zo weer toe. Mijn registratie uit 1992 was zelfs nog aanwezig \o/.quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:48 schreef RickoKun het volgende:
klacht: Donorcodicil kwijtgeraakt door beroving van maand geleden, hoe dit terug te krijgen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |