Laatste album tournament was van 2007, laatste nummer tournament was iig nog dit jaarquote:Op zondag 25 oktober 2009 18:11 schreef Appletree het volgende:
Hoeveel Beatles ranglijsten houden jullie wel nietLaatst was er een nog een beste nummer contest.
Ah, dat valt idd wel mee. My badquote:Op zondag 25 oktober 2009 18:13 schreef blckbb het volgende:
[..]
Laatste album tournament was van 2007, laatste nummer tournament was iig nog dit jaar
Eensch. Om even een crosspost te plaatsen (en stiekem een tvp);quote:Op zondag 25 oktober 2009 18:24 schreef TNA het volgende:
Kunnen we Let It Be (Naked) niet als één album laten gelden? Mag iedereen voor zichzelf bepalen welke variant hij/zij het beste vindt. Ik vind dit eigenlijk 'oneerlijke concurrentie'.
quote:Op zondag 25 oktober 2009 18:17 schreef Arn0 het volgende:
Mja, goed, Past Masters zijn gewoon alle singles bijeen gegooid, dat vind ik niet als een echt album kwalificeren. Om over Let it Be naked, dat persoonlijk projectje van McCartney, nog maar te zwijgen.
Past Masters is idd niet echt een album, maar het bevat wel unieke nummers. Let It Be en Let It Be Naked bevatten dezelfde nummers, maar in een ander jasje. Dat vind ik geen twee aparte nominaties waard.quote:Op zondag 25 oktober 2009 18:26 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Eensch. Om even een crosspost te plaatsen (en stiekem een tvp);
[..]
Daar heb je gelijk in, maar ik vind dat we dit tournament moeten beperken tot de albums die ze daadwerkelijk hebben gereleased ipv albums met alle singles die 28 jaar na datum uitgekomen zijn erbij te zetten.quote:Op zondag 25 oktober 2009 18:30 schreef TNA het volgende:
[..]
Past Masters is idd niet echt een album, maar het bevat wel unieke nummers. Let It Be en Let It Be Naked bevatten dezelfde nummers, maar in een ander jasje. Dat vind ik geen twee aparte nominaties waard.
Toch is 't handig Past Masters erin te laten, zodat alle nummers verkiesbaar zijn. Laten we verder deze discussie in 't algemene Beatles topic houdenquote:Op zondag 25 oktober 2009 18:33 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar ik vind dat we dit tournament moeten beperken tot de albums die ze daadwerkelijk hebben gereleased ipv albums met alle singles die 28 jaar na datum uitgekomen zijn erbij te zetten.
Dan kan je even goed Anthology erbij zetten, bevat ook unieke nummers..
Natuurlijk!quote:Op zondag 25 oktober 2009 19:00 schreef blckbb het volgende:
Ik denk dat, ook al ben ik de TS, ik vast wel mag stemmen?
Makkelijk voor mezelf om te kiezen, bedoelde ikquote:Op zondag 25 oktober 2009 18:56 schreef methodmich het volgende:
Ik vind jouw nummer drie anders meer dan verrassend hoor!
Ik vind de Past Masters toch nog wel meer album dan de Anthologyquote:Op zondag 25 oktober 2009 18:33 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar ik vind dat we dit tournament moeten beperken tot de albums die ze daadwerkelijk hebben gereleased ipv albums met alle singles die 28 jaar na datum uitgekomen zijn erbij te zetten.
Dan kan je even goed Anthology erbij zetten, bevat ook unieke nummers..
Zoals ik al zei, zet de Past Masters discussie alsjeblieft voort in 't algemene Beatlestopicquote:Op zondag 25 oktober 2009 19:56 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik vind de Past Masters toch nog wel meer album dan de AnthologyMaar goed, ik vind de OP zo prima, dus game on!
Ik ga er eens rustig over nadenken.
Oh ja, overheen gelezen. Is goed. En dank alvast voor de moeite van het tournament.quote:Op zondag 25 oktober 2009 20:14 schreef blckbb het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, zet de Past Masters discussie alsjeblieft voort in 't algemene Beatlestopic
Geen probleem, en geen probleemquote:Op zondag 25 oktober 2009 20:40 schreef TNA het volgende:
[..]
Oh ja, overheen gelezen. Is goed. En dank alvast voor de moeite van het tournament.
Het witte album ben je vergetenquote:Op zondag 25 oktober 2009 21:41 schreef fliert het volgende:
1-Revolver (1966)
2-Rubber Soul (1965)
3-Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1967)
4-Abbey Road (1969)
5-A Hard Day's Night (1964)
6-Help! (1965)
7-Please Please Me (1963)
8-Magical Mystery Tour (U.S., 1967 / U.K., 1976)
9-Beatles for Sale (1964)
10-Let It Be (1970)
11-With the Beatles (1963)
12-Past Masters 1 & 2 (1988)
13-Yellow Submarine (1969)
Maar alleen de eerste 4 zijn echt favoriet, de rest is uitwisselbaar, maar dan toch nog redelijk geniaal.
Als je ze er niet inzet, krijgen ze volgens mij helemaal geen punten ipv 1 puntquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:44 schreef psychedelicate het volgende:
Past Masters 1 & 2 onderaan om bekende redenen.
Neen, je leest de lijst verkeerd lijkt me. Volgens mij is er voor elk album gezet hoeveel punten het moet krijgen.quote:
Abbey Road 14 punten, Revolver 13, enzovoortquote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:50 schreef warpozio het volgende:
14 Abbey Road (1969)
13 Revolver (1966)
12 The Beatles (The White Album) (1968)
11 Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1967)
10 Rubber Soul (1965)
9 Magical Mystery Tour (U.S., 1967 / U.K., 1976)
8 Let It Be (1970)
7 Help! (1965)
6 Past Masters 1 & 2 (1988)
5 Beatles for Sale (1964)
4 A Hard Day's Night (1964)
3 Please Please Me (1963)
2 With the Beatles (1963)
1 Yellow Submarine (1969)
Ik vind 't een spannende strijd tussen Past Masters en Yellow Submarinequote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:34 schreef Arn0 het volgende:
Ik denk dat het slechtste album al bekend is
Ohja, Past Masters, die was ik vergeten, maar die negeer ik toch in de uitslagquote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:44 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik vind 't een spannende strijd tussen Past Masters en Yellow Submarine
Pff haterquote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:45 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ohja, Past Masters, die was ik vergeten, maar die negeer ik toch in de uitslag
Toch vind ik dat nummers als It's Only A Northern Song en It's All Too Much helemaal niet slecht zijn. Die instrumentale meuk maakt van Yellow Submarine een minder album wat mij betreft, maar de songs zijn best in orde.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:44 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik vind 't een spannende strijd tussen Past Masters en Yellow Submarine
Daarnaast komt een groot deel van de nummers die wel van The Beatles zijn van andere albums, werkt ook niet echt in het voordeel. ik ben trouwens wel benieuwd naar de remake van de Yellow Submarine film (beste 'Beatles' film naar mijn mening) die in 2012 komtquote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:42 schreef psychedelicate het volgende:
Op Yellow Submarine en Only A Northern Song vind ik het album ook best in orde. De instrumentale meuk vind ik ook nog wel meevallen, het zijn alleen niet the Beatles.
Toch maar een? (in de US twee, dat wel)quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:05 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Daarnaast komt een groot deel van de nummers die wel van The Beatles zijn van andere albums, werkt ook niet echt in het voordeel.
Past Masters is anders ook niet zo slecht met nummers als Hey Jude, Day Tripper, She Loves You, Rain, Revolver, Don't Let Me Down, Lady Madonna, I Want To Hold Your Hand, Paperback Writer, From Me To You... Maar ja, het is geen album en dus vind men het blijkbaar slechter dan de rest. Persoonlijk vind ik als een album geen album vormt het nog niet per definitie een slecht album, het zijn toch boven alles de nummers op het album die het album maken, al mag het dan een bende singletjes en B-kantjes op één hoop zijn.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:22 schreef methodmich het volgende:
[..]
Toch vind ik dat nummers als It's Only A Northern Song en It's All Too Much helemaal niet slecht zijn. Die instrumentale meuk maakt van Yellow Submarine een minder album wat mij betreft, maar de songs zijn best in orde.
Natuurlijk is het geen slecht album, verre van, maar het is geen écht album. Daarom stem ik er niet op. Als je aan iemand een lijstje met de beste beatles albums vraagt, lijkt het mij niet meer dan logisch dat je alle UK studioalbums uit de jaren 60 geeft en niets anders. Goed, MMT is een uitzondering maar later wel door Apple toevoegd aan de catalogus.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:09 schreef nomar83 het volgende:
[..]
Past Masters is anders ook niet zo slecht met nummers als Hey Jude, Day Tripper, She Loves You, Rain, Revolver, Don't Let Me Down, Lady Madonna, I Want To Hold Your Hand, Paperback Writer, From Me To You... Maar ja, het is geen album en dus vind men het blijkbaar slechter dan de rest. Persoonlijk vind ik als een album geen album vormt het nog niet per definitie een slecht album, het zijn toch boven alles de nummers op het album die het album maken, al mag het dan een bende singletjes en B-kantjes op één hoop zijn.
Hmmm ja volgensmij heb je gelijk, maar het is dan wel meteen de titeltrackquote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:07 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Toch maar een? (in de US twee, dat wel)
Dit dus.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:11 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het geen slecht album, verre van, maar het is geen écht album. Daarom stem ik er niet op.
Juist. Anders is dit mijn favoriete Beatles album:quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:11 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het geen slecht album, verre van, maar het is geen écht album. Daarom stem ik er niet op. Als je aan iemand een lijstje met de beste beatles albums vraagt, lijkt het mij niet meer dan logisch dat je alle UK studioalbums uit de jaren 60 geeft en niets anders. Goed, MMT is een uitzondering maar later wel door Apple toevoegd aan de catalogus.
Die heb ik een tijd op vinyl gehadquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:55 schreef cafca het volgende:
[..]
Juist. Anders is dit mijn favoriete Beatles album:
[ afbeelding ]
Daar heb ik the Beatles mee leren kennen. Daarom vind ik het nog steeds lastig om de Beatles-albums op volgorde te zetten. 4 en 7 waren mijn favorieten, geloof ikquote:
Ik ook jaquote:Op maandag 2 november 2009 21:14 schreef cafca het volgende:
[..]
Daar heb ik the Beatles mee leren kennen. Daarom vind ik het nog steeds lastig om de Beatles-albums op volgorde te zetten. 4 en 7 waren mijn favorieten, geloof ik
Goeiequote:Op woensdag 4 november 2009 18:35 schreef Arn0 het volgende:
Bump for great justice
Nog iemand een lijstje?
Dat dusquote:Op woensdag 4 november 2009 18:35 schreef Arn0 het volgende:
Bump for great justice
Nog iemand een lijstje?
Ik denk dat iedereen het te druk heeft met hun Katy Perry en Lady GaGa lijstjes.quote:
Uiteraard kan dat, er zijn ook een aantal mensen die Past Masters niet in hun lijst hebben, ook daar geen problemenquote:Op dinsdag 17 november 2009 18:12 schreef Ruud het volgende:
Kan ik, net als de vorige keer, een top 10 inzenden? Een paar albums uit de beginperiode ken ik niet zo goed, dus kan (wil) ik er ook niet echt over oordelen.
Okquote:Op dinsdag 17 november 2009 18:21 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Uiteraard kan dat, er zijn ook een aantal mensen die Past Masters niet in hun lijst hebben, ook daar geen problemen
quote:
Hoezo vaag?quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:57 schreef Arn0 het volgende:
[..]
![]()
Sowieso heb je een erg vaag lijstje, maar goed
Schaam je.quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:48 schreef belsen het volgende:Yellow Submarine (1969) Please Please Me (1963) With the Beatles (1963) Past Masters 1 & 2 (1988)
Ik zal hem vanmiddag even uitleggen, dat had ik gisteren geen zin in en nu geen tijd voor.quote:
Ja, op Fok zitten er nu eenmaal verstandige mensenquote:Op woensdag 18 november 2009 10:51 schreef Gillingham het volgende:
Opvallend dat Sgt. Pepper het op Fok zo slecht doet.
Het is inderdaad een revolutionair album, maar dat is Revolver toch ook. Voor de rest vind ik het inderdaad ook niet echt een bijzonder album.. Alleen A Day In The Life vind ik echt goed.quote:Op woensdag 18 november 2009 10:51 schreef Gillingham het volgende:
Opvallend dat Sgt. Pepper het op Fok zo slecht doet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |