Hetere vuren of niet, als een goede ondernemer moet je bij voorbaat niet bezig houden met exacte kopieën, tenzij er een hele andere merk op vermeld staat. Dan zou het nog wel mogelijk zijn.quote:Op zondag 25 oktober 2009 13:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik denk wel dat jullie Oksel onderschatten. Hij is namelijk niet iemand die opgeeft. HIj uit emoties, hij baalt van tegenslagen. Maar tegenslagen houden hem niet tegen!!..
Geloof hem nou maar, hij heeft voor hetere vuren gestaan.!
Een kvk starten?quote:Op zondag 25 oktober 2009 12:24 schreef TedjeKroketje het volgende:
Een vriend van mij heeft http://www.mediaoffer.nl.
Dat begon meer als een opdracht bij stage maar nu is hij er met zijn broer bijna fulltime mee bezig.
Ze gaan nu zelfs een kvk in Engeland starten.
Als je vragen hebt kan ik je wel eens koppelen.
Je begrijpt toch wel dat hij gewoon registreren bij de Engelse variant van de KvK bedoelt?quote:Op zondag 25 oktober 2009 13:55 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Een kvk starten?Hou anders je bek als je er geen verstand van hebt.
Nee dat begrijp ik niet. TedjeKroketjequote:Op zondag 25 oktober 2009 22:15 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Je begrijpt toch wel dat hij gewoon registreren bij de Engelse variant van de KvK bedoelt?
Ik kreeg laatst ook die brief van Hoofdbedrijfschap Detailhandel, ik wist niet dat ik daarvoor moest betalen? Kankerzooi
Dit zegt natuurlijk niets over eventuele copyright/patentrechten die je misschien wel in de vorm van boetes en/of andere vormen van straf gaat krijgen.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:14 schreef Oksel het volgende:#
Overigens, ik werkte voor een megagroot bedrijf, die als sponsor te maken had met het product, en die deelden zelf de imitatie versie uit van het product wat ik ga verkopen.
Vergeet niet dat je de goederen zult moeten (laten) inklaren bij de douane. Invoerrechten, BTW, douanekosten, inklaringskosten..quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:14 schreef Oksel het volgende:
Bedankt voor jullie reacties.
Een aantal van de producten worden origineel ook in die landen gemaakt, als het al niet om ALLE producten gaat. En er zijn genoeg producten die niet populair zijn als de iPhone, maar waar wel een enorme markt voor is.
Overigens, ik werkte voor een megagroot bedrijf, die als sponsor te maken had met het product, en die deelden zelf de imitatie versie uit van het product wat ik ga verkopen.
De marge is groot, de markt is er, het is niet makkelijk om het zelf te bestellen door verschillende barrieres, en ik hoef niet te veel te investeren. Een webshop is gratis, het domein en webspace ook ongeveer. Mocht het 'fout' gaan, dan verkoop ik de rest per stuk op Marktplaats.. en zal nooit meer dan 30-40 stuks voorraad hebben.
Enneh, ik ga eerst nog 3 maanden rondreizen (Oost Australie en NZ).. en dan gaat het draaien. Dus ik hou het product even voor mijzelf..En het is niets geniaals.. niets speciaals.. een on-sexy product. Maar ook met on-sexy producten kun je een zakcentje verdienen.. lowkey is niet altijd negatief.
Vergeet ook de inkomstenbelasting niet. Deze is (afhankelijk van hoeveel je omzet) tussen de 30 en 52%quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:41 schreef Man_of_Aran het volgende:
En houd uiteraard rekening met de belastingdienst. Je moet BTW afdragen.
Ik blijf permanent in Nederland. Voorlopig..quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:43 schreef DonJames het volgende:
TS, ga je die onderneming runnen vanuit Nederland of vanuit het buitenland? Indien dat laatste, zit je permanent in dat buitenland of kom je binnen een bepaalde tijd (welke?) weer terug naar NL?
laatst nog wat besteld daarquote:Op zondag 25 oktober 2009 12:24 schreef TedjeKroketje het volgende:
Een vriend van mij heeft http://www.mediaoffer.nl.
Dat begon meer als een opdracht bij stage maar nu is hij er met zijn broer bijna fulltime mee bezig.
Ze gaan nu zelfs een kvk in Engeland starten.
Als je vragen hebt kan ik je wel eens koppelen.
quote:Op zondag 25 oktober 2009 02:24 schreef Oksel het volgende:
...(woon op dit moment in Australie) ...
Ja, wat is het nou?quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:37 schreef Oksel het volgende:
Ik blijf permanent in Nederland. Voorlopig..Minstens een jaar.
Volgens Porters Generic strategies ook wel de 'Cost focus' strategie genoemd. 1 gerichte markt en product voor lagere kosten als de concurrent.quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:28 schreef Oksel het volgende:
Bedankt voor alle reacties! Ik reageer niet op alles misschien, maar neem het zeker mee in alle overwegingen.
Een on-sexy product..? Aardgas. Offehm, fietsbanden. Of.. denk denk.. baggerdepots. Producten waar je als hippe, sexy en slimme Audi A6 rijdende yup niet mee gezien wilt worden, terwijl er heel veel geld mee te verdienen valt, mits je er de juiste personen op zet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |