Om vraagtsukken op te lossen? Ver afstsand van absurditeit miquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:33 schreef Monolith het volgende:
Vanwege de absurde antropocentrische arrogantie.
Het verschil tussen 'God' en het 'spaghettimonster' is dat een spaghettimonster een concrete voorstelling is van iets, nl. een 'monster' (daar kunnen wij ons een beeld bij vormen) gemaakt van spaghetti. Maar 'God' is nu juist eerder een abstract begrip, wat verklaart waarom veel religies tegenstander zijn van afbeeldingen van 'God'. Daarmee is het bestaan van een God nog niet aannemelijker of bewijsbaar, dat klopt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn geen aanwijzingen. laat staan bewijs voor het bestaan van een God-achtig iets. Daarnaast zijn er naturalistische verklaringen voor religie/godsbesef, waar er 2 van in het artikel in de OP staan.
Waarom geloof jij niet in het Heilige Spaghettimonster?
Wetenschappelijk "bewijs" kun je alleen leveren voor wetenschappelijke concepten.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:40 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Omdat er geen wetenschappelijk bewijs is dat god bestaat.
Dat vind ik inderdaad ook een erg eigenaardig aspect van veel Godsbeelden, inderdaad; die (in mijn ogen) absurde antropocentrische projectie op het gehele universum.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vanwege de absurde antropocentrische arrogantie.
En stellingen die wiskundig noch te bewijzen noch te weerleggen zijn dan? Bestaan die ook niet?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:48 schreef PiRANiA het volgende:
Wat niet te bewijzen is, bestaat niet.
Hoezo? Zien kosmologen een godsdienst als alternatief voor de oerknal dan? Ik zie het anders vedraaid weinig genoemd worden in artikelen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:38 schreef electro1984 het volgende:
Als de Big Bang Theorie wetenschappelijk wordt bewezen is het geloof hebben in een godsdienst dan niet dom?
Ben je nou geen appels met peren aan het vergelijken?quote:Ik weet het niet.. Ik denk alleen persoonlijk dat de wetenschap veel meer kan verklaren (en verklaard) dan een godsdienst ooit zou kunnen..
In de bijbel wel, daar-ie komt hij naar voren als nogal moordlustig.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:12 schreef Saphia het volgende:
"gelovige"mensen die in staat zijn om oorlog te voeren en mensen verminken, treiteren en uitmoorden geloven op een verkeerde manier.God is niet voor oorlog
Nee hoor, daar blijkt heel duidelijk uit zijn eigen heilige boek.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:12 schreef Saphia het volgende:
Mensen drukken een smet op God en maken van God een kwaadaardig persoon die helemaal niks geeft om mensen.
Er is helemaal geen reden voor. Iedereen kan wel roepen dat hij of zij in een of andere God gelooft. Daarmee is het voor mij nog niet aannemelijk dat die dan ook echt bestaat. Er zijn talloze Goden en ik geloof in geen enkele ervan. Jij gelooft in 1 ervan en in de rest ook niet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:44 schreef Saphia het volgende:
Als je dat aspect even weghaalt.Wat telt voor jou nog meer als reden om te geloven dat God niet bestaat?
wanneer de BB-theorie wordt bewezen, huh? . op de dag van vandaag is er genoeg wetenschappelijk bewijs dat er een begin punt is geweest van de expansie van ruimte/tijd, 1 van deze bewijzen is o.a. de achtergrond straling ( "echo") van deze gebeurtenisquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 00:07 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Hoezo? Zien kosmologen een godsdienst als alternatief voor de oerknal dan? Ik zie het anders vedraaid weinig genoemd worden in artikelen.
En wanneer wordt die BB-theorie bewezen, denk je?
[..]
Ben je nou geen appels met peren aan het vergelijken?
Als jij een auto wilt kopen bij een autodealer, zeg je dan tegen de verkoper dat je racefiets meer versnellingen heeft? En wat denk je dat de reactie van deze verkoper hierop is?
Nee, dat blijkt wel uitquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:07 schreef Caracca het volgende:
[..]
wanneer de BB-theorie wordt bewezen, huh? . op de dag van vandaag is er genoeg wetenschappelijk bewijs dat er een begin punt is geweest van de expansie van ruimte/tijd, 1 van deze bewijzen is o.a. de achtergrond straling ( "echo") van deze gebeurtenis
Anyhow geen idee verder wat je met dat punt bedoelde.
Het is volstrekt triviaal dat er geen "wetenschappelijk bewijs" is voor God, aangezien God niet een wetenschappelijk concept is.quote:Verder zelf ben ik ook niet gelovig. ofwel Athiëst we geloven dat er geen God(en) zijn door het gebrek aan wetenschappelijk bewijs.
Nou ja, de bijbel bijvoorbeeld kent weldegelijk dergelijke voorstellingen. Bijvoorbeeld Exodus 15:3, uit het lied van Mozes,quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:12 schreef Saphia het volgende:
[..]
"gelovige"mensen die in staat zijn om oorlog te voeren en mensen verminken, treiteren en uitmoorden geloven op een verkeerde manier.God is niet voor oorlog...
Nou, dat is wat zwart-wit, maar God heeft inderdaad wel een selectieve liefde voor mensen volgens de Thora, dat kun je moeilijk tegenspreken denk ik.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 00:30 schreef Arcee het volgende:
Nee hoor, daar blijkt heel duidelijk uit zijn eigen heilige boek.
bijna alleen maar ellende? De KLEINE hoeveelheid tijd die je hier op aarde als levend mens hebt verpesten met een leugen vind ik meer dan een beetje ellende.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:52 schreef PoepProducer het volgende:
Religie is gewoon een sprookje voor volwassenen, als je logisch nadenkt brengt het bijna alleen maar ellende. Het is gemaakt om mensen dom te houden, zelfs vroeger was de kerk al corrupt. Volgens mij is het allemaal gebaseerd op een grote leugen
Als iemand dood gaat komt hij niet een man met een baard tegen die beslist of je in de hemel of hel mag. Als iemand dood gaat is dat gewoon het einde van het biologisch functioneren van een organisme, punt.
Er zal vast wel iets meer zijn, maar religie zoals veel gelovigen het zien is in mijn ogen allemaal nep.
Of deze:quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:31 schreef newClear het volgende:
Voor iedereen die een paar minuten de tijd heeft, kijk deze even:
Dat zegt mij al genoeg. In mijn ogen betekent dit dat god door de mens is gemaakt, en in dit geval de joodse mens. Als ik een god zou verzinnen zou ik immers beweren dat mijn soortgenoten en ik zijn lievelingetjes zijn.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:21 schreef Haushofer het volgende:
Nou, dat is wat zwart-wit, maar God heeft inderdaad wel een selectieve liefde voor mensen volgens de Thora, dat kun je moeilijk tegenspreken denk ik.
Dat zie ik niet helemaal.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:52 schreef PoepProducer het volgende:
Religie is gewoon een sprookje voor volwassenen, als je logisch nadenkt brengt het bijna alleen maar ellende.
God is in de hemel. We kijken er nu 15.000.000.000 kilometer diep in en waar is god nergens te bekennen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:38 schreef Saphia het volgende:
Ik begin het spuugzat te worden dat mensen het bestaan van God maar afdoen als een sprookje,onzin en dat je dom bent als gelooft in God. Dus wil ik van julie echt heel graag weten WAAROM jullie niet geloven in God.Gewoon uit interesse, niet om dit topic vol te bashen.
Nee hoor, de discussie is inderdaad niet van bijster hoog niveau.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:48 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat zie ik niet helemaal.
Het zal misschien mijn elitaire houding zijn hoor, maar ligt het aan mij of wordt hier nogal een erg ongenuanceerd en simpistisch denken over God en religie neergezet door een paar mensen?
Er is natuurlijk het klassieke idee dat de aarde letterlijk het middelpunt van het universum zou zijn, maar dat is nog maar een klein deel. Het hele idee dat het gehele universum geschapen is door een metafysische entiteit die als voornaamste zorg het doen en laten van een specifiek diersoortje op een specifiek planeetje heeft is vrij antropocentrisch. Ook wanneer men uit vermeende fine tuning theïstische conclusies trekt is men vrij antropocentrisch bezig.quote:Dat vind ik inderdaad ook een erg eigenaardig aspect van veel Godsbeelden, inderdaad; die (in mijn ogen) absurde antropocentrische projectie op het gehele universum.
Als God niet liefde zou zijn, en als we aannemen dat Hij op de een of ander manier het Al doordringt, zou Hij toch in disharmonie met Zichzelf zijn, en dat zou toch onlogisch zijn?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 15:56 schreef Haushofer het volgende:
Dat is een vraag die ik Christenen ook wel es heb voorgezet inderdaad: in hoeverre zijn de Christelijke claims van een liefhebbende God waarschijnlijker dan het idee dat de aarde het middelpunt van het universum zou vormen? Ergens bekruipt me dan het gevoel dat er weinig onderscheid tussen beide claims zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |