Ik wilde deze maken maar jij zette meteen in. Wel vrij zielig om dit op het bordje van de PVV neer te donderen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:24 schreef mgerben het volgende:
[..]
Een beetje flauw. Als er voldoende steun was geweest had de stem van de PVV niet uitgemaakt.
Het komt door de 50% van het parlement dat of tegen of onthouding gestemd heeft dat de motie niet aangenomen is. Er was dus gewoon geen meerderheid voor, dat moet je niet op het bordje schuiven van een paar zetels.
Tuurlijk heeft de rest ook tegengestemd. Maar Wilders pretendeert Koning Meningsuiting te zijn. En dat gaat hij ze in de VS en in de UK ook allemaal vertellen. Wilders stelt zelfs kamervragen over wat ze in Saudi-Arabië doen tegen vrouwen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:06 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik wilde deze maken maar jij zette meteen in. Wel vrij zielig om dit op het bordje van de PVV neer te donderen.
Goed verwoord! Nu weten we trouwens ook waar die lafbekken van de PVV (en CDA!!!) voor staan.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:36 schreef Pool het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft de rest ook tegengestemd. Maar Wilders pretendeert Koning Meningsuiting te zijn. En dat gaat hij ze in de VS en in de UK ook allemaal vertellen. Wilders stelt zelfs kamervragen over wat ze in Saudi-Arabië doen tegen vrouwen.
Totdat het om Italië gaat, dan is het ineens een 'nationale aangelegenheid'.
ELSEVIER.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:40 schreef Koewam het volgende:
BRON, GRAAG.
Wilders is koning in het land der NIMBYs.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:36 schreef Pool het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft de rest ook tegengestemd. Maar Wilders pretendeert Koning Meningsuiting te zijn. En dat gaat hij ze in de VS en in de UK ook allemaal vertellen. Wilders stelt zelfs kamervragen over wat ze in Saudi-Arabië doen tegen vrouwen.
Je hebt het wel over Italië hé. Dat land waar publieke omroepen onder politieke partijen verdeeld worden. Dan is Silvio met tenminste z'n eigen omroepen wel verfrissend.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:36 schreef Pool het volgende:
[..]
Idd, het CDA stond niet bekend om haar pleidooien voor de vrijheid van meningsuiting dus hun stem is te verwachten.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:36 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja Italië is een bevriende natie. Maar weert Italië onze parlementariërs? da's toch wel even andere koek. Daarnaast is dit gewoon iets wat de PVV heeft beloofd tijdens verkiezingen en wat in hun verkiezingsprogramma staat, dus dat is op zich goed. Dat dat verkiezingsprogramma en hun standpunten zo krom zijn als een hoepel hoef je mij niet te vertellen en daar gaat het momenteel ook niet om.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Italië is toch ook een bevriende natie? Wilders wordt de mond gesnoerd door het VK, door hem niet toe te laten. Daar protesteert hij terecht tegen. Linkse opinies worden in Italië de mond gesnoerd door Italië, door ze niet toe te laten op tv. Dan helpt diezelfde PVV het protest daartegen om zeep.
Dan sta je dus niet voor de vrijheid van meningsuiting maar slechts voor je eigen mening.
Wat is dat toch voor vreemde drogreden om te stellen dat het beleid niet aan de Italianen wordt overgelaten? Hoe ze hun mediabeleid inrichten, moeten ze fijn zelf weten. Waar het hier om gaat, is een specifieke situatie: de premier van het land heeft extreem veel invloed op de media; iets wat niet past bij een democratisch land en EU-lidstaat. Tegen die ongezonde ontwikkeling mag de EU best protesteren.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:29 schreef Mortaxx het volgende:
Schandalig dat het mediabeleid van Italie niet aan de Italianen wordt overgelaten
Hoe zouden jullie het vinden als een meerderheid van het EP (en die meerderheid is er) het softdrugsbeleid van Nederland zou veroordelen?
Ah, ik dacht al, je bent vast druk met je lul op een drumstel aan het slaan om in het vervolg wat referentiekader te hebben.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:54 schreef Harlon het volgende:
Ja Italië is een bevriende natie. Maar weert Italië onze parlementariërs? da's toch wel even andere koek. Daarnaast is dit gewoon iets wat de PVV heeft beloofd tijdens verkiezingen en wat in hun verkiezingsprogramma staat, dus dat is op zich goed. Dat dat verkiezingsprogramma en hun standpunten zo krom zijn als een hoepel hoef je mij niet te vertellen en daar gaat het momenteel ook niet om.
Zoals ik al zei, dat de standpunten van de PVV nogal krom zijn zal je me niet horen ontkennen. Maar parlementariërs weren of kritiek op de binnenlandse pers vind ik nog altijd wel 2 aparte zaken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ah, ik dacht al, je bent vast druk met je lul op een drumstel aan het slaan om in het vervolg wat referentiekader te hebben.
Volgens mij is het heel simpel. Of je staat voor de vrijheid van meningsuiting, of je staat dat niet. Dat is sowieso geen kwestie die zich erg goed leent voor een benadering die ophoudt bij de landsgrenzen, en al helemaal niet in EU-verband, als het wel over Deense cartoonisten, de oprukkende islam, het Israelisch-Palestijns-conflict of het Britse toelatingsbeleid gaat.
Als je gaat cherrypicken dan sta je niet voor de vrijheid van meningsuiting maar slechts voor bepaalde meningsuitingen, en dat is heel wat anders.
Dan wordt hij bij de volgende verkiezingen weggestemdquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:37 schreef isogram het volgende:
[..]
Wat is dat toch voor vreemde drogreden om te stellen dat het beleid niet aan de Italianen wordt overgelaten? Hoe ze hun mediabeleid inrichten, moeten ze fijn zelf weten. Waar het hier om gaat, is een specifieke situatie: de premier van het land heeft extreem veel invloed op de media; iets wat niet past bij een democratisch land en EU-lidstaat. Tegen die ongezonde ontwikkeling mag de EU best protesteren.
Ik denk dat velen hier zich niet eens kunnen voorstellen wat de situatie in Italië zou betekenen als het hier in Nederland was. Stel je voor dat het CDA alleen regeerde (met wat kleinere geestverwanten als de CU), met Balkenende als premier. Stel je voor dat Balkenende een illuster verleden had, met allerlei schandalen, waarvoor hij niet vervolgd kan worden omdat hij zichzelf onschendbaar heeft gemaakt. Stel je voor dat Balkenende persoonlijk eigenaar is van zo'n beetje alle RTL en SBS-zenders, van Ajax en ook nog eens flinke invloed uitoefent op de NOS. En stel dat Balkenende zichzelf dan ook nog vergelijkt met God of Jezus....
... dan kom je een beetje in de buurt bij wat zich momenteel in Italië afspeelt.
Ikke niet. De weigering van Wilders was een poging van die staat om diens mening aan het publiek te onthouden. Dat was het relevante eraan, hij werd niet geweigerd vanwege hondsdolheid of zo. Dat was ook meteen het foute eraan. Hetzelfde gebeurt in Italie: De staat doet pogingen bepaalde meningen aan het publiek te onthouden. Net zo fout, minstens zo ernstig want structureel. De rest zijn details, die er gezien de aard van de vrijheid van meningsuiting in het geheel niet toe doen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:46 schreef Harlon het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, dat de standpunten van de PVV nogal krom zijn zal je me niet horen ontkennen. Maar parlementariërs weren of kritiek op de binnenlandse pers vind ik nog altijd wel 2 aparte zaken.
En dat wordt hier maar weer eens door geillustreerd.quote:Dat beide wel gaan over de VMU ben ik met je eens maar Wilders die meent voor de VMU te staan is net zoiets als Marijnissen die meent libertariër te zijn.
Balkenende ís onschendbaar zolang hij minister-president is. Elk modern land heeft een dergelijke bepaling, en sinds enkele jaren dus ook Italië.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:37 schreef isogram het volgende:
[..]
Stel je voor dat Balkenende een illuster verleden had, met allerlei schandalen, waarvoor hij niet vervolgd kan worden omdat hij zichzelf onschendbaar heeft gemaakt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |