Dan maakt zo'n uurtje niet uit. En na het werken heeft niet iederen tijd om even lekker te gaan zitten. Life goes onquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:42 schreef moussie het volgende:
[..]
Waarom? Zodat je na een dag werken op een warme zomerdag een uurtje langer kan buiten zitten en van het weer kan genieten
Wintertijd is dan ook de 'originele' tijd, zomertijd is echt ingevoerd om het de werkende mens wat makkelijker te maken .. je kan een uurtje langer buiten zitten op een warme dag, en tegen de tijd dat je naar bed moet begint het af te koelen, en dat slaapt toch net even wat lekkerder en ontspannender dan dat je je nest in moet terwijl het nog bloedjewarm isquote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:58 schreef RealZeus het volgende:
Van mij mogen ze dat verschil gewoon houden:
zouden we het hele jaar wintertijd aanhouden dan begint het zomers om 2.00u al te schemeren en dus licht te worden.
Houden we het hele jaar de zomertijd in dan wordt het 's winters pas na 9.00u licht.
Je biologische klok zit idd tussen je oren jaquote:Op donderdag 22 oktober 2009 08:44 schreef staticdata het volgende:
Volgens mij zit het allemaal tussen je oren
Nope, zit in alle levende organismen. Zelfs is in gist.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Je biologische klok zit idd tussen je oren ja
hehe, vroeger had elk dorp zijn eigen klok las ik ergens, of beter gezegd zonnewijzer, geen geschuifel met uren en tijdzones, gewoon, de schaduw van de zon op haar hoogste punt die het puntje op het paaltje raakt, het enige echte middaguur.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nope, zit in alle levende organismen. Zelfs is in gist.
En van mij mag het wel elke dag wintertijd worden, of zelfs 2x op een dag!
Alleen daarom? Zonder zomertijd zou het 'savonds tegen half 10 donker worden. Dat is ook al laat zat. Zo'n extra uurtje maakt weinig uit.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:42 schreef moussie het volgende:
[..]
Waarom? Zodat je na een dag werken op een warme zomerdag een uurtje langer kan buiten zitten en van het weer kan genieten
Je draait alles om. Door de zomertijd is het JUIST langer warm 's avonds, omdat het dan de tijd + 1 uur later is. Als het pas tegen half 11 donker wordt in de zomer, blijft de warmte lang hangen binnenshuis en is het dus moeilijker om in slaap te vallen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:53 schreef moussie het volgende:
[..]
Wintertijd is dan ook de 'originele' tijd, zomertijd is echt ingevoerd om het de werkende mens wat makkelijker te maken .. je kan een uurtje langer buiten zitten op een warme dag, en tegen de tijd dat je naar bed moet begint het af te koelen, en dat slaapt toch net even wat lekkerder en ontspannender dan dat je je nest in moet terwijl het nog bloedjewarm is
De klok gaat vannacht al achteruit hoor. Hoe kan je een dag erna daar nog last van hebben?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:58 schreef MissHobje het volgende:
Kolere maandag ochtenddienst.. half 5 eruit.. (half 4 nog voor mijn gevoel) hellup
OOOOOOOOOOOW MIJN GOD IK OOK!1!!!!quote:
Voor misshobje's gevoel moet het dan ook half 6 zijn en niet half 4.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:47 schreef Gunner het volgende:
[..]
De klok gaat vannacht al achteruit hoor. Hoe kan je een dag erna daar nog last van hebben?
Aanpassen doe je vandaag (uurtje langer slapen). Misshobje had het over werken op maandag. Dan ben je toch al aangepast?quote:Op zondag 25 oktober 2009 12:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor misshobje's gevoel moet het dan ook half 6 zijn en niet half 4.
eeuh, nee .. waar je normaal gesproken (wintertijd) om 12 uur naar bed zou gaan is het nu pas 11 uur, dus het koelt wel langer af. Dat je een uurtje in de tuin kan zitten komt omdat je werkdag een uur terug verhuist is in de tijd, niet omdat het later donker wordt, het wordt namelijk een uurtje vroeger donker, niet om 10 uur maar om 9 uurquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je draait alles om. Door de zomertijd is het JUIST langer warm 's avonds, omdat het dan de tijd + 1 uur later is. Als het pas tegen half 11 donker wordt in de zomer, blijft de warmte lang hangen binnenshuis en is het dus moeilijker om in slaap te vallen.
quote:Op zondag 25 oktober 2009 12:47 schreef moussie het volgende:
[..]
eeuh, nee .. waar je normaal gesproken (wintertijd) om 12 uur naar bed zou gaan is het nu pas 11 uur, dus het koelt wel langer af. Dat je een uurtje in de tuin kan zitten komt omdat je werkdag een uur terug verhuist is in de tijd, niet omdat het later donker wordt, het wordt namelijk een uurtje vroeger donker, niet om 10 uur maar om 9 uur
Ik vind het anders best prima. Dat gedoe waarin het langer dag nacht bla bla fuckt met mijn biologische klok waardoor ik te laat slaap en te laat mijn nest uit kom. Dit compenseert.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:09 schreef mazaru het volgende:
Ze moeten gewoon met de jatten van die klok afblijven. Idioot gedoe met die zomer- en wintertijd.
Laat de tijd met rust!
Ik heb een probleem met medicijnen in welke vorm ook.quote:Op zondag 25 oktober 2009 13:35 schreef Re het volgende:
nee ik bedoelde het farma bedrijf
biologische klok... depressie ergo melatonine, laat Servier nu net een melatonine derivaat op de markt hebben gezet...
Ben ook geheel van het padje af.quote:
Was ik inmiddels achter maar dacht ik reageer _toch_.quote:Op zondag 25 oktober 2009 13:39 schreef Re het volgende:
ja ik reageerde ook niet op jou maar op de OP
en een paracetamolletjes kan ik nu ook wel gebruiken
gelukkig, dan kan ik daar weer op reagerenquote:Op zondag 25 oktober 2009 13:41 schreef McKillem het volgende:
[..]
Was ik inmiddels achter maar dacht ik reageer _toch_.
Sjonge jonge zeg, je gaat nu voor de 2e keer dezelfde fout in.quote:Op zondag 25 oktober 2009 12:47 schreef moussie het volgende:
[..]
eeuh, nee .. waar je normaal gesproken (wintertijd) om 12 uur naar bed zou gaan is het nu pas 11 uur, dus het koelt wel langer af. Dat je een uurtje in de tuin kan zitten komt omdat je werkdag een uur terug verhuist is in de tijd, niet omdat het later donker wordt, het wordt namelijk een uurtje vroeger donker, niet om 10 uur maar om 9 uur
Verbaast? Ik ben eerder verbijsterd dat zo weinig mensen dat verband leggen....quote:Dat verbaast prof. dr. J.A. den Boer, hoogleraar biologische psychiatrie aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij noemt het bijzonder dat zoveel Nederlanders weten dat er een relatie bestaat tussen depressie en een ontregelde biologische klok.
Je hebt gelijk .. zat ik later op de dag ook al te bedenken, toen ik een keertje goed wakker was ..quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Sjonge jonge zeg, je gaat nu voor de 2e keer dezelfde fout in.
Zomertijd = wintertijd + 1 uur.
Dus als het 's zomers qua wintertijd 12 uur is. Dan is het qua zomertijd 1 uur 's nachts.
De zomertijd is JUIST bedoeld zodat het 's avonds een uurtje LANGER licht is. Waardoor de warme ook een uurtje langer blijft hangen in de avond.
Het is ook onnatuurlijk...spelen met de tijdquote:Op zondag 25 oktober 2009 22:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk .. zat ik later op de dag ook al te bedenken, toen ik een keertje goed wakker was ..
maar ja, maakt wel even goed duidelijk dat heel veel mensen het nogal verwarrend vinden ..
en dan zijn de meesten van jullie (neem ik aan) opgegroeid in dat systeem, kan je nagaan .. het blijft gewoon onnatuurlijk voelen
Ezelsbruggetje: in het VOORjaar gaat de klok VOORuit.quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk .. zat ik later op de dag ook al te bedenken, toen ik een keertje goed wakker was ..
maar ja, maakt wel even goed duidelijk dat heel veel mensen het nogal verwarrend vinden ..
en dan zijn de meesten van jullie (neem ik aan) opgegroeid in dat systeem, kan je nagaan .. het blijft gewoon onnatuurlijk voelen
ja leuk die bruggen voor de ezels .. de ellende is dat je desondanks in de war raakt, of is dat nou juist het frappante aan het geheel? Dat je zelfs als je ermee geboren bent toch even het spoor kwijt raakt over hoe dat ook alweer zat, met dat uurtje langer/korter slapen ..quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:29 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ezelsbruggetje: in het VOORjaar gaat de klok VOORuit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |