Ja!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, het blijft vreemd hè, hoewel ik eigenlijk vrijwel nooit meer 's nachts post... alleen als ik thuis ben en niet naar bed wil omdat ik het helemaal niet leuk vind om in een leeg bed te liggen.
Sommige dingen wennen snel, andere dingen wennen heel langzaam of nooit.
Ik denk dat het heel lang duurt voor het gewoon is dat er niet af en toe een PSV icon langs komt.
Ik weet niet of het mij zou overkomen.... zou ook wel kunnen hoor, maar ik geloof wel dat ik altijd een vrij redelijke prijs betaal voor het onderhoud aan mijn autoquote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:13 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ja jou zou dat vast niet overkomen he?
Je komt altijd zo sterk over.
Ja nee dat heb ik ook wel, ook voor dingen die bijv gezonder zijn enzo.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet of het mij zou overkomen.... zou ook wel kunnen hoor, maar ik geloof wel dat ik altijd een vrij redelijke prijs betaal voor het onderhoud aan mijn auto![]()
Aan de andere kant vind ik het ook niet zo erg om te betalen voor een stukje kwaliteit. Liever 1 keer een goed product van 75 euro waar ik 10 jaar mee doe, dan dat ik de goedkope versie van 25 koop, deze binnen 3 jaar kapot is, een nieuwe van 30 (prijsstijging) moet kopen en weer 3 jaar later nog een keer 35 moet uitgeven.
Ja, bij arbeid is het wat anders dan bij een staafmixerquote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:30 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja nee dat heb ik ook wel, ook voor dingen die bijv gezonder zijn enzo.
Maar als je dan hoort dat een collega 25 euro betaalt waar jij 75 euro voor af hebt gesproken vraag je je af of je niet een tikkie naief bent.
Wel van bovenaf dus.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, bij arbeid is het wat anders dan bij een staafmixer
Ik vind ¤ 75,= ook aan de pittige kant trouwens, zeker als hij er al is. Ik weet niet precies meer wat ik bijeen tijdje geleden aan de schoorsteenveger betaald heb, maar het was wel minder dan ¤ 75,= en ze waren met z'n tweeën, en hebben de schoorsteen van bovenaf geveegd.
Ik weet niet hoe 60 kilo eruit ziet?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:35 schreef Coos het volgende:
btw Fok, of liever de rls, is zo saaiiiiiiiiii..................![]()
truffelpepernoten.........![]()
kachels..............![]()
schoorstenen.............![]()
sinterklaas..................![]()
kerst...........................![]()
pasen.........................![]()
voorjaarswarmte...................................................![]()
![]()
Nou ik weet het wel!!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:39 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe 60 kilo eruit ziet?
[ afbeelding ]
Dat versta ik heul nietquote:
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:45 schreef Leandra het volgende:
Maarre.... als ik bij de eerste link klik die ik tegenkom als ik op schoorsteenveger [insert uw kengetal] zoek, dan kom ik al lagere bedragen tegen.....
En geen voorrijkosten.
Niet dat het allemaal wat zegt, maar die ¤ 75,= is na wat googlen ineens wel heel veel
Bij "Klik hier voor meer" en dan tarief.quote:
rookproefquote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij "Klik hier voor meer" en dan tarief.
Ik zag op de site van een andere schoorsteenveger trouwens wel dat de "rookproef" kennelijk nogal wat kost en geadviseerd wordt bij oude rookkanalen die al een tijdje buiten gebruik zijn geweest (of niet geveegd zijn)
Overigens.... de schoorsteenveger bijhad de dakgoten ook schoongemaakt.
Ja, net als vroegahquote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:50 schreef HiDiHo het volgende:
Mogge![]()
Jesus hier nog iemand, das ook eeuwen geleden
Ik heb er geen verstand van, maar het was volgens mij een schoorsteenmeneer die aangesloten was bij de weetikveelwatvoorschoorsteenvegersbondquote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:55 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
rookproef![]()
Klinkt als geldklopperij.
hoihoiquote:
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:57 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
hoihoi
Oh dat wist ik niet, had je dat niet aan kunnen kondigen?
Binnenkort sinterlaas, ik zou gewoon een piet vragen als ik lissie wasquote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb er geen verstand van, maar het was volgens mij een schoorsteenmeneer die aangesloten was bij de weetikveelwatvoorschoorsteenvegersbond
Maar wél gezellig dat je hier weer eens hangt!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, net als vroegah![]()
Maar Liesje heeft vakantie en mag dus spijbelen.
Ik heb morgen spijt maar kan uitslapen omdat ik niet wakker gekust word![]()
Een schoorsteen is toch een schoorsteen?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:01 schreef Leandra het volgende:
Oh wacht, ik lees in het andere topic dat het om een gaskachel gaat...... dan weet ik niet of je normale schoorsteenveegprijzen kunt hanteren??
Volgens mij is een kanaal voor een gaskachel ook amper vies, mjaquote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:01 schreef Leandra het volgende:
Oh wacht, ik lees in het andere topic dat het om een gaskachel gaat...... dan weet ik niet of je normale schoorsteenveegprijzen kunt hanteren??
Vinger erin?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:03 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Volgens mij is een kanaal voor een gaskachel ook amper vies, mja
Kun je zelf bij de opening liesje? ff vinger erin en kijken
Dat weet ik dus niet, het kan zijn dat er verschil is tussen schoorstenen waar een open haard, houtkachel, of gaskachel aan hangt....quote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:03 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Een schoorsteen is toch een schoorsteen?![]()
Of niet?
Het pijpje natuurlijk, niet de haardquote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:05 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Vinger erin?
Ik kan bijna zelf erin gaan staan!
Het is echt een schouw zeg maar.
Nou, dan is het simpel; kun je overdag de lucht zien? Zo ja, dan is ie niet zo viesquote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:05 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Vinger erin?
Ik kan bijna zelf erin gaan staan!
Het is echt een schouw zeg maar.
Wel makkelijk voor Pietquote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, dan is het simpel; kun je overdag de lucht zien? Zo ja, dan is ie niet zo vies
Als jij Mary Poppins zeg denk ik: Paraplu's!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat weet ik dus niet, het kan zijn dat er verschil is tussen schoorstenen waar een open haard, houtkachel, of gaskachel aan hangt....
En ik gok dat hij op die ¤ 75,= zit omdat je niet weet hoe lang de schoorsteen geveegd is, de kans is dat het al jaren niet meer gedaan is terwijl hij nog wel gebruikt is.
Darn, ik krijg telkens als ik "Schoorsteenveger" typ helemaal een Mary Poppins gevoel, terwijl ik IRL nog nooit zo'n leuke schoorsteenveger tegengekomen ben
Oh, het pijpje aan de kachel bedoel jequote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:07 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Het pijpje natuurlijk, niet de haard
Dat het kan wil niet zeggen dat ik er daadwekelijk al in ben gaan staan of hangen,quote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, dan is het simpel; kun je overdag de lucht zien? Zo ja, dan is ie niet zo vies
Toen hij binnenkwam zei hij: ooohw wat een oudje!!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:12 schreef HiDiHo het volgende:
Gaskachels hebben een heel zuivere verbranding. Het rookkanaal raakt dan ook nauwelijks vervuild. Zolang de conditie van uw toestel in orde is, is vegen van schoorsteen of rookkanaal dan ook niet nodig (met uitzondering van sommige oude kachels). Wel is regelmatig onderhoud belangrijk, ook voor de verzekering. Een goede onderhoudsmonteur controleert tijdens de jaarlijkse beurt dus ook het rookkanaal. Wilt u weten wat een schoorsteenbrand in uw geval voor financiële consequenties heeft, check dan de polisvoorwaarden van uw verzekeraar.
http://www.mijnhaard.nl/onderhoud/1/Onderhoud_van_de_gaskachel
Tja, bij oudere kachels kan de verbranding verkeerd zijn, waardoor er meer roet als normaal ontstaat.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:14 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Toen hij binnenkwam zei hij: ooohw wat een oudje!!
Nee die oude moet nog aangesloten worden, maar hij had het gereedschap niet,quote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:17 schreef Leandra het volgende:
Maar is er nu een nieuwe kachel aangesloten dan??
Net voordat ie bij jou komt wordt zijn gereedschap gestolen. Ik ben goed gelovig, maar dit is wel heel toevalligquote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:19 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nee die oude moet nog aangesloten worden, maar hij had het gereedschap niet,
Ah okay.... tsja, het is lastig, als je verder zaken met hem wilt blijven doen omdat je denkt dat hij wel goed is in zijn werk, en het bedrag voor het aansluiten al niet enorm is, dan zou ik niet moeilijk doen over die paar euro meer als het om een eerste keer vegen gaat, en er vanuitgaan dat het idd is omdat je niet op voorhand weet hoe de staat van het rookkanaal is.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:19 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nee die oude moet nog aangesloten worden, maar hij had het gereedschap niet,
Nee de nacht ervoor, en hij kon disndag eerst al pas om 1700 omdat hij helemaal vol zat en ik vrijdag een beetje te lang vond duren. Toen maakte hij dus een plekje voor mij, en nu weer op zaterdagochtend want hij heeft alle afspraken van dinsdag moeten verzetten.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:22 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Net voordat ie bij jou komt wordt zijn gereedschap gestolen. Ik ben goed gelovig, maar dit is wel heel toevallig
Altijd oppassen met die luiquote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:26 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nee de nacht ervoor, en hij kon disndag eerst al pas om 1700 omdat hij helemaal vol zat en ik vrijdag een beetje te lang vond duren. Toen maakte hij dus een plekje voor mij, en nu weer op zaterdagochtend want hij heeft alle afspraken van dinsdag moeten verzetten.
Of ben ik naief
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |