Binnenkort sinterlaas, ik zou gewoon een piet vragen als ik lissie wasquote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb er geen verstand van, maar het was volgens mij een schoorsteenmeneer die aangesloten was bij de weetikveelwatvoorschoorsteenvegersbond
Maar wél gezellig dat je hier weer eens hangt!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, net als vroegah![]()
Maar Liesje heeft vakantie en mag dus spijbelen.
Ik heb morgen spijt maar kan uitslapen omdat ik niet wakker gekust word![]()
Een schoorsteen is toch een schoorsteen?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:01 schreef Leandra het volgende:
Oh wacht, ik lees in het andere topic dat het om een gaskachel gaat...... dan weet ik niet of je normale schoorsteenveegprijzen kunt hanteren??
Volgens mij is een kanaal voor een gaskachel ook amper vies, mjaquote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:01 schreef Leandra het volgende:
Oh wacht, ik lees in het andere topic dat het om een gaskachel gaat...... dan weet ik niet of je normale schoorsteenveegprijzen kunt hanteren??
Vinger erin?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:03 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Volgens mij is een kanaal voor een gaskachel ook amper vies, mja
Kun je zelf bij de opening liesje? ff vinger erin en kijken
Dat weet ik dus niet, het kan zijn dat er verschil is tussen schoorstenen waar een open haard, houtkachel, of gaskachel aan hangt....quote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:03 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Een schoorsteen is toch een schoorsteen?![]()
Of niet?
Het pijpje natuurlijk, niet de haardquote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:05 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Vinger erin?
Ik kan bijna zelf erin gaan staan!
Het is echt een schouw zeg maar.
Nou, dan is het simpel; kun je overdag de lucht zien? Zo ja, dan is ie niet zo viesquote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:05 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Vinger erin?
Ik kan bijna zelf erin gaan staan!
Het is echt een schouw zeg maar.
Wel makkelijk voor Pietquote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, dan is het simpel; kun je overdag de lucht zien? Zo ja, dan is ie niet zo vies
Als jij Mary Poppins zeg denk ik: Paraplu's!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat weet ik dus niet, het kan zijn dat er verschil is tussen schoorstenen waar een open haard, houtkachel, of gaskachel aan hangt....
En ik gok dat hij op die ¤ 75,= zit omdat je niet weet hoe lang de schoorsteen geveegd is, de kans is dat het al jaren niet meer gedaan is terwijl hij nog wel gebruikt is.
Darn, ik krijg telkens als ik "Schoorsteenveger" typ helemaal een Mary Poppins gevoel, terwijl ik IRL nog nooit zo'n leuke schoorsteenveger tegengekomen ben
Oh, het pijpje aan de kachel bedoel jequote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:07 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Het pijpje natuurlijk, niet de haard
Dat het kan wil niet zeggen dat ik er daadwekelijk al in ben gaan staan of hangen,quote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, dan is het simpel; kun je overdag de lucht zien? Zo ja, dan is ie niet zo vies
Toen hij binnenkwam zei hij: ooohw wat een oudje!!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:12 schreef HiDiHo het volgende:
Gaskachels hebben een heel zuivere verbranding. Het rookkanaal raakt dan ook nauwelijks vervuild. Zolang de conditie van uw toestel in orde is, is vegen van schoorsteen of rookkanaal dan ook niet nodig (met uitzondering van sommige oude kachels). Wel is regelmatig onderhoud belangrijk, ook voor de verzekering. Een goede onderhoudsmonteur controleert tijdens de jaarlijkse beurt dus ook het rookkanaal. Wilt u weten wat een schoorsteenbrand in uw geval voor financiële consequenties heeft, check dan de polisvoorwaarden van uw verzekeraar.
http://www.mijnhaard.nl/onderhoud/1/Onderhoud_van_de_gaskachel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |