wat niet te betalen is , zijn de vut regeling , de ouwe wao's mensen die op hun 50 ste uit dienstverband mochten, en wat hebben we nog meer voor golden regelingen getroffenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:25 schreef HarryP het volgende:
De bijstand zal de aankomende jaren toch wel wat minder worden omdat die gewoon niet meer te betalen is. En begrijpen doe ik ze best. Als ik voor hetzelfde geld of wat minder niet hoef te werken zou ik ook gewoon lekker thuis blijven en pas om 11 uur uit mijn bed komen.
tweety begrijpt het nog nietquote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:37 schreef --Tweety-- het volgende:
Mensen die een uitkering hebben omdat ze geen zin hebben om te werken zouden hun uitkering terug moeten betalen.
Gelukkig heb je ook mensen die hoewel ze beter af zijn met een uitkering gewoon weer gaan werken.
Je hebt er duidelijk veel verstand van jaquote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:42 schreef duikkie het volgende:
[..]
wat niet te betalen is , zijn de vut regeling , de ouwe wao's mensen die op hun 50 ste uit dienstverband mochten, en wat hebben we nog meer voor golden regelingen getroffen![]()
o ja kennen jullie deze al , zit je 12,5 jaar in raad van een gemeente raad en hou je er mee op als je 50 ben , krijg je gewoon lekker veel geld tot je 65 , zal wel 67 worden nu.
heb je ooit iets met de tweede kamer gehad , hoef je vroeger niet te soliciteren en gewoon toch je 65 ste geld trekken![]()
zo te lezen ben je nog jong, dus geen misbruik maken van het systeem kan je nu wel zeggen, maar wie weet praat je over 5 jaar wel anders, heeft verder niets met verantwoordelijkheid te maken hoor. het ging hier in dit item . begrijpen mensen uitkeringstrekkers en jij begrijp ze duidelijk nog niet, iemand die een uitkering genietquote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:28 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Je hebt er duidelijk veel verstand van ja![]()
Met de kans dat ik hier op een overduidelijke trol reageer: uitkeringen zijn in het leven geroepen om mensen die niet kunnen werken toch een inkomen te verschaffen, niet om mensen die niet willen werken een keuze te geven.
Jouw geparasiteer is om te kotsen, nog afgezien van je mening dat de hypotheekrenteaftrek moet worden afgeschaft zodat de uitkeringen omhoog kunnen.![]()
![]()
![]()
Zelf zou ik dat dus niet kunnen, hoewel ik momenteel nog studeer, heb ik naast mijn studie altijd een flink aantal uren gewerkt en ook na mijn studie zal ik gewoon gaan werken. Waarom? Afgezien van het feit dat ik gek word van thuiszitten, ben ik ook iemand die geen misbruik wil maken van het systeem en iemand die zijn verantwoordelijkheid wél neemt.
Deze kan zo in de bloemlezing die ooit gemaakt zal worden van je hele oeuvre.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:42 schreef tong80 het volgende:
Een werkloze die bijverdient als hoer.
Een uitkeringstrekker.
het zijn de sterke schouders die kunnen relaxen bij een uitkering hoorquote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:55 schreef Thorical het volgende:
Ook ik snap best wel dat het heel relaxt kan zijn met een uitkering. Een beetje chillen een beetje stappen en soms als je leuke dingen tegenkomt er ff wat bij hosselen. Je hebt meer fun dan de meesten en meer centen dan bij AH werken.
Ik ben niet jaloers hoor, ik vind mijn werk wel leuk, en ik probeer het juist te begrijpen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:14 schreef duikkie het volgende:
de meeste mensen klagen over je, maar ruilen willen ze niet, jaloers zijn ze wel![]()
en begrepen zal je ook nooit worden
Is dat echt zo, denk je?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 01:08 schreef OllieA het volgende:
...terwijl je als Lamon zijnde toch al lang weet dat Fok niet de plaats is om tot enige diepgang te komen. Dat Fok enkel ijdelheid is.
Fok is een open riool. Zo af en toe doe ik ook een drukje.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 01:30 schreef Lamon het volgende:
[..]
Is dat echt zo, denk je?
Is dat dan oprechte ijdelheid over hoe trots je bent over je eigen leefsituatie, of enkel ijdelheid op internet, terwijl je in praktijk je jezelf regelmatig achter de oren krabbelt?
Ja, dat is zuur. Als alleenstaande ouder werk je meestal niet fulltime, er is immers ook nog een kind wat opgevoed moet worden. Wat dus inderdaad er op neerkomt dat je over een heel jaar genomen nauwelijks boven bijstandsnivo uitkomt. Maar het gevoel wat het geeft om niet afhankelijk te zijn van anderen en je hand op te moeten houden is het mij meer dan waardquote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:51 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Deze kan zo in de bloemlezing die ooit gemaakt zal worden van je hele oeuvre.
on-topic: lullige is dat veel mensen die werken nauwelijks meer netto over houden dan een bijstandstrekker.
Voor die mensen heb ik ergens wel waardering, maar eigenlijk geen begrip.![]()
Dit is echt zo'n gelul.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:16 schreef __Saviour__ het volgende:
Werken voor je geld geeft ook voldoening in de materiële zin. Dat als je spullen koopt, je gewoon beseft dat je daar hard voor gewerkt hebt. Dat maakt de 'emotie' bij het kopen toch een stuk anders dan het handje ophouden en uit de thuiswinkelcatalogus wat spullen op afbetaling kopen.
True, en al zou het waar zijn, dan is het nog een zeer onbeduidend argument om te werken.quote:
En dat heeft dus alles met normen en waarden te maken. Het boeit je dus dan blijkbaar niet dat een ander wel s'morgens vroeg zijn bed uit moet;als jij het maar niet moet. Laat een ander maar lekker werken (en voor mijn inkomen zorgen), dan kan ik doen waar ik zin in heb......quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 02:28 schreef fs180 het volgende:
Ik spreek wel eens dit soort mensen is die zijn echt gelukkig zo, en hun ogen is het gewoon normaal dat ze een uitering moeten krijgen..
Vrienden zoeken die ook werkloos zijnquote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:19 schreef Lamon het volgende:
[..]
Maar zoals iemand al zei, de structuur mist dan toch, er zit geen verschil meer tussen dagen, je kan geen voldaan gevoel meer krijgen van het moment dat je van de ene situatie van de dag naar de andere gaat...
Hie vul je dat dan in?
heb ik allemaal voor betaald, naar draagkracht. jij zou een goede wezen voor goede doelen , het is hartverwarmend wat je uitstraalt. het heet sociale voorzieningen en daar hebben we allemaal voor gekozen om zo'n systeem op te zetten. wil je een ander systeem stem dan voor afbraak van alles. de jeugd zal ook jou alles eens betalen, je voedsel fijnmalen en je voeren, je verwarming zal niet nodig zijn , het wordt gelukkig steeds warmer op aarde.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:20 schreef Bartaz het volgende:
Nu vraag ik mij af, duikkie, vind jij het dan daadwerkelijk normaal dat jij leeft van het geld dat andere mensen afstaan?
De werkende mensen betalen voor jou álles, je huis, je voedsel, je verwarming, álles. Is het voor jou normaal om zo op de zak van anderen te teren?
Het ging over hoe je je dagen invulde toch, niet over of je een profiteur was...quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:21 schreef duikkie het volgende:
[..]
heb ik allemaal voor betaald, naar draagkracht. jij zou een goede wezen voor goede doelen , het is hartverwarmend wat je uitstraalt. het heet sociale voorzieningen en daar hebben we allemaal voor gekozen om zo'n systeem op te zetten. wil je een ander systeem stem dan voor afbraak van alles. de jeugd zal ook jou alles eens betalen, je voedsel fijnmalen en je voeren, je verwarming zal niet nodig zijn , het wordt gelukkig steeds warmer op aarde.
kortom oordeel toch niet zo over mensen, ik teer helemaal niet op de zak van werkend nederland, de aow ers van 1960 teren toch ook niet op jouw centen of is dat weer iets anders ???
wees nu maar blij dat je mij nooit zult begrijpen, lekker blijven werken vooral denken zoals je denkt,ij werkt voor al die mensen met een uitkering. de wao-ers de aow-ers , ww ers de abw ers de iaow-ers, de hele mikmak allemaal teren. o de zorg zal ook wel niets voor je zijn, kost me daar toch een hoop en ze redden zo af en toe ook nog zieke mensen van de dood.ook al zo'n premie die minder kan
kortom mijn (gekregen geld) geef is zomaar uit, aan eten , de huur en gas,licht en water, dan is het op
ik onttrek geen geld uit de maatschappij.
samenvattend : vraag 1 ja ,vraag 2 eigenlijk ook ja al zou ik het nooit teren noemen een aow er is ook geen inteerder.
heb ik al beantwoord eigenlijk niets, doe een hele dag over bijvoorbeeld mijn huishouden, ik vindt het nog net effe te gek om daar een hulp voor aan te vragen bij de gemeente. verder algemene ontwikkeling, je kijkt wat tv ( politiek 24quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:25 schreef Lamon het volgende:
[..]
Het ging over hoe je je dagen invulde toch, niet over of je een profiteur was...
Maar goed, dat lees ik wel als ik terugkom van werk.
M'n moeder werkt op een school en die zegt ook altijd dat de moeders die het meeste naschools meehelpen ook altijd de werkende moeders zijn. De rest is daar 'veel te moe voor'.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:54 schreef k_i_m het volgende:
Oja, al het vrijwilligerswerk wat ik gedaan heb, was altijd terwijl ik ook werkte. In de periode dat ik niet heb gewerkt was ik veels te lamlendig om ook maar iets te doen. Das eigenlijk ook gek, als je er wel genoeg tijd voor hebt?
zo'n persoon hoeft niet meer te werken, heeft ook weinig verplichtingen meer volgens abw, misschien red hij het tot 65 met z'n ww , denk het niet, aanvullend ww is bijstand zonder verplichtingen, hij valt in de groep tot 65 jaar , dus genieten maar zou ik zeggen van waarschijnlijk 1 jaar bijstand , is niet te hopen want dan gaan ze nog centen tellen voor jequote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:16 schreef geevee het volgende:
Ik heb familie die sinds kort werkloos is en nu niet erg meer gemotiveerd is om te gaan werken op zijn 60e jaar, maar die wel al op z'n 14e jaar jaar via wat we tegenwoordig een stagewerkplaats is gaan werken hij is laatst z'n werk door de recessie kwijt geraakt en daarnaast ook z'n woning.
Hij heeft het even helemaal gehad met werken nu,gelukkig kon hij bij zijn vader onderdak krijgen en hij heeft nu een uitkering (ww) enn heeft niet veel zin meer om nog een baan te zoeken,let wel dit is iemand die altijd van alles heeft aangepakt en zich regelmatig heeft laten omscholen.
Hij ondersteund nu zijn vader die door een slechte lichamelijke conditie bepaalde zaken niet meer kan doen en heeft al aangegeven na de ww voort te willen gaan in de bijstand.
werkende begrijpen niet hoe zwaar niet werken is.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:26 schreef speknek het volgende:
[..]
M'n moeder werkt op een school en die zegt ook altijd dat de moeders die het meeste naschools meehelpen ook altijd de werkende moeders zijn. De rest is daar 'veel te moe voor'.
Maak je daar maar geen illusies over. Een kennis van mij heeft een half jaar lekker thuis gezeten met uitkering om "even uit te rusten". Die zogenaamde sollicitatieplicht stelt niets voor. Het enige wat je moet doen is een paar keer een brief sturen naar wat organisaties met vacatures. Controle op de inhoud van die brief is er niet, dus je kan de grootst mogelijke shit schrijven in de wetenschap toch niet te worden uitgenodigd. Je hebt dan echter wel aan je plicht voldaan en krijgt je uitkering. Sterker nog, er is zelfs geen controle of je überhaupt die brief hebt gestuurd.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:16 schreef justmattie het volgende:
Tegenwoordig zit het UWV er toch bovenop om mensen aan het werk te krijgen ook al is het (ver) onder hun ''niveau'' Als je werk aangeboden krijgt en je wijst het af krijg je ook geen uitkering. Iemand die dit kan bevestigen?
kijk eindelijk iemand met wat denkvermogen, zonder dossier kennis, kan je gewoon niet oordelen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 03:06 schreef Triptamine2 het volgende:
Dat vind ik als buitenstaander moeilijk te beoordelen. Soms zie je het niet als iemand gehandicapt is. Ik heb begrip voor mensen die om wat voor reden dan ook echt niet kunnen werken. Maar de luie zakken die het niet zoeken zou ik exporteren naar een diepe oceaan.
*PROEST*quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:23 schreef duikkie het volgende:
[..]
werkende begrijpen niet hoe zwaar niet werken is.
ja toch wel, maar vraagt wat denkwerk om deze te begrijpen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:25 schreef Dickbride het volgende:
[..]
*PROEST*![]()
![]()
![]()
je bent toch niet serieus hoop ik ???
Zonder denkwerk kan ik me er ook wel wat bij voorstellen, omdat het vaak ergernis bij mensen oproept.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:36 schreef duikkie het volgende:
[..]
ja toch wel, maar vraagt wat denkwerk om deze te begrijpen.
wat begrijp je dan zo slecht ??? want je heb vele uitkeringstrekkers he, het niet alleen de ABW er, het is ook die ex 2 de kamerlid , die niet hoeft te soliciteren. of die maagkanker lijder(voorbeeld) die al 1 jaar weet dat het steeds slechter gaat worden en toch opgeroepen wordt voor herkeuring en toch niet zo'n zin heeft in werken.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:43 schreef Lamon het volgende:
[..]
Zonder denkwerk kan ik me er ook wel wat bij voorstellen, omdat het vaak ergernis bij mensen oproept.
Niet bij mij, ik heb mijn loon netto afgesproken, dus ik betaal geen belasting voor niet-werkenden, dat doet mijn werkgever.
En ik vind mijn werk echt leuk, dat scheelt ook. Misschien begrijp ik het daarom ook zo slecht.
Ik had in de OP al geschreven op welke uitkeringstrekkers ik doelde.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:53 schreef duikkie het volgende:
[..]
wat begrijp je dan zo slecht ??? want je heb vele uitkeringstrekkers he, het niet alleen de ABW er, het is ook die ex 2 de kamerlid , die niet hoeft te soliciteren. of die maagkanker lijder(voorbeeld) die al 1 jaar weet dat het steeds slechter gaat worden en toch opgeroepen wordt voor herkeuring en toch niet zo'n zin heeft in werken.
bloemlezing hoor, er staat hierboven ook uitkeringstrekker en dat zijn vele
gezond lijken dan he, en als je tegen een 55 er zegt je bent oud, gaat deze ook stijgenquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 12:24 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Ik had in de OP al geschreven op welke uitkeringstrekkers ik doelde.
Anders had ik het natuurlijk uitkeringsgerechtigden genoemd.
Ik bedoel mensen die gezond zijn, kunnen werken, nog relatief jong zijn, en toch bewust kiezen voor het thuiszitten.
Daar heb ik moeite mee om dat te begrijpen...
iets spreekt je verhaal tegen :quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 12:52 schreef Furia het volgende:
De uitkeringstrekkers die ik ken hebben wel degelijk wat te doen: zwart werken, lekker zuipen met vrinden en op straat hangen. Mijn idee van leuk is het niet, maar ze blijken zichzelf aardig bezig te kunnen houden. Ik snap ze in ieder geval niet, het 'nietsdoen' en niet de behoefte hebben om te werken begrijp ik helemaal, maar om daar nu schaamteloos geld van een ander voor te krijgen, nee.
Aan dit soort uitkeringstrekkers heb ik dan ook een hartgrondige hekel. Werken hoeft niet leuk of op je niveau te zijn - dat zou alleen een leuk extraatje zijn. Allereerst moet je werken om een ander niet op te zadelen met jouw rekeningen/onvermogen een leuke baan voor jezelf te vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |