abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 oktober 2009 @ 15:37:44 #51
271368 --Tweety--
Diep in de zee!
pi_73952168
Mensen die een uitkering hebben omdat ze geen zin hebben om te werken zouden hun uitkering terug moeten betalen.
Gelukkig heb je ook mensen die hoewel ze beter af zijn met een uitkering gewoon weer gaan werken.
Op naar de sterren en daar voorbij!
pi_73952308
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 15:25 schreef HarryP het volgende:
De bijstand zal de aankomende jaren toch wel wat minder worden omdat die gewoon niet meer te betalen is. En begrijpen doe ik ze best. Als ik voor hetzelfde geld of wat minder niet hoef te werken zou ik ook gewoon lekker thuis blijven en pas om 11 uur uit mijn bed komen.
wat niet te betalen is , zijn de vut regeling , de ouwe wao's mensen die op hun 50 ste uit dienstverband mochten, en wat hebben we nog meer voor golden regelingen getroffen

o ja kennen jullie deze al , zit je 12,5 jaar in raad van een gemeente raad en hou je er mee op als je 50 ben , krijg je gewoon lekker veel geld tot je 65 , zal wel 67 worden nu.

heb je ooit iets met de tweede kamer gehad , hoef je vroeger niet te soliciteren en gewoon toch je 65 ste geld trekken

deze uitkeringstrekkers lachen zich dood, de bijstand kost niet zoveel als sommige werkers hier denken , het zijn de gouden regelingen van de baby boomers. eruit gaan met je 55 ste voor plaats te maken voor jongeren , lol. ik kom ze nog tegen en gezond dat ze zijn !!! ze zijn nu 65 ongeveer en genieten volop. van hun heb ik veel geleerd
pi_73952523
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 15:37 schreef --Tweety-- het volgende:
Mensen die een uitkering hebben omdat ze geen zin hebben om te werken zouden hun uitkering terug moeten betalen.
Gelukkig heb je ook mensen die hoewel ze beter af zijn met een uitkering gewoon weer gaan werken.
tweety begrijpt het nog niet

mensen die werken moeten zo blij zijn dat ze kunnen werken dat ze eigenlijk geld toe moeten geven
pi_73953998
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 15:42 schreef duikkie het volgende:

[..]

wat niet te betalen is , zijn de vut regeling , de ouwe wao's mensen die op hun 50 ste uit dienstverband mochten, en wat hebben we nog meer voor golden regelingen getroffen

o ja kennen jullie deze al , zit je 12,5 jaar in raad van een gemeente raad en hou je er mee op als je 50 ben , krijg je gewoon lekker veel geld tot je 65 , zal wel 67 worden nu.

heb je ooit iets met de tweede kamer gehad , hoef je vroeger niet te soliciteren en gewoon toch je 65 ste geld trekken
Je hebt er duidelijk veel verstand van ja

Met de kans dat ik hier op een overduidelijke trol reageer: uitkeringen zijn in het leven geroepen om mensen die niet kunnen werken toch een inkomen te verschaffen, niet om mensen die niet willen werken een keuze te geven.

Jouw geparasiteer is om te kotsen, nog afgezien van je mening dat de hypotheekrenteaftrek moet worden afgeschaft zodat de uitkeringen omhoog kunnen.

Zelf zou ik dat dus niet kunnen, hoewel ik momenteel nog studeer, heb ik naast mijn studie altijd een flink aantal uren gewerkt en ook na mijn studie zal ik gewoon gaan werken. Waarom? Afgezien van het feit dat ik gek word van thuiszitten, ben ik ook iemand die geen misbruik wil maken van het systeem en iemand die zijn verantwoordelijkheid wél neemt.
pi_73957081
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:28 schreef Bartaz het volgende:

[..]

Je hebt er duidelijk veel verstand van ja

Met de kans dat ik hier op een overduidelijke trol reageer: uitkeringen zijn in het leven geroepen om mensen die niet kunnen werken toch een inkomen te verschaffen, niet om mensen die niet willen werken een keuze te geven.

Jouw geparasiteer is om te kotsen, nog afgezien van je mening dat de hypotheekrenteaftrek moet worden afgeschaft zodat de uitkeringen omhoog kunnen.

Zelf zou ik dat dus niet kunnen, hoewel ik momenteel nog studeer, heb ik naast mijn studie altijd een flink aantal uren gewerkt en ook na mijn studie zal ik gewoon gaan werken. Waarom? Afgezien van het feit dat ik gek word van thuiszitten, ben ik ook iemand die geen misbruik wil maken van het systeem en iemand die zijn verantwoordelijkheid wél neemt.
zo te lezen ben je nog jong, dus geen misbruik maken van het systeem kan je nu wel zeggen, maar wie weet praat je over 5 jaar wel anders, heeft verder niets met verantwoordelijkheid te maken hoor. het ging hier in dit item . begrijpen mensen uitkeringstrekkers en jij begrijp ze duidelijk nog niet, iemand die een uitkering geniet , maakt geen misbruik. sommige zijn met gouden regeling in zo'n uitkering terecht gekomen. ex tweede kamerleden is zo'n groep. ik geef hier alleen een weerwoord op het vaste denkpartroon dat bij veel werkende leeft. je moet ook andersom kunnen denken.
  Donald Duck held donderdag 22 oktober 2009 @ 19:16:59 #56
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_73959176
Werken voor je geld geeft ook voldoening in de materiële zin. Dat als je spullen koopt, je gewoon beseft dat je daar hard voor gewerkt hebt. Dat maakt de 'emotie' bij het kopen toch een stuk anders dan het handje ophouden en uit de thuiswinkelcatalogus wat spullen op afbetaling kopen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Trouwste user 2022 donderdag 22 oktober 2009 @ 19:42:14 #57
7889 tong80
Spleenheup
pi_73959901
Een werkloze die bijverdient als hoer.

Een uitkeringstrekker.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 22 oktober 2009 @ 19:51:23 #58
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_73960216
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:42 schreef tong80 het volgende:
Een werkloze die bijverdient als hoer.

Een uitkeringstrekker.

Deze kan zo in de bloemlezing die ooit gemaakt zal worden van je hele oeuvre.

on-topic: lullige is dat veel mensen die werken nauwelijks meer netto over houden dan een bijstandstrekker.
Voor die mensen heb ik ergens wel waardering, maar eigenlijk geen begrip.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_73960325
Ook ik snap best wel dat het heel relaxt kan zijn met een uitkering. Een beetje chillen een beetje stappen en soms als je leuke dingen tegenkomt er ff wat bij hosselen. Je hebt meer fun dan de meesten en meer centen dan bij AH werken.
pi_73968104
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:55 schreef Thorical het volgende:
Ook ik snap best wel dat het heel relaxt kan zijn met een uitkering. Een beetje chillen een beetje stappen en soms als je leuke dingen tegenkomt er ff wat bij hosselen. Je hebt meer fun dan de meesten en meer centen dan bij AH werken.
het zijn de sterke schouders die kunnen relaxen bij een uitkering hoor , je moet het gehele ik moet werken want anders ben ik mislukt maatschappij achter je laten, het gezeik over je kunnen laten gaan. gelukkig kunnen blijven met je ouwe tv met toeter bijvoorbeeld. als je eten,huis en warm hebben al geweldig vindt, het geluk lach je dan tegemoet. je elke dag de hard werkende buurman, netjes uitzwaait en zeg , je verdient het wel he

de meeste mensen klagen over je, maar ruilen willen ze niet, jaloers zijn ze wel

en begrepen zal je ook nooit worden
pi_73970956
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 23:14 schreef duikkie het volgende:
de meeste mensen klagen over je, maar ruilen willen ze niet, jaloers zijn ze wel

en begrepen zal je ook nooit worden
Ik ben niet jaloers hoor, ik vind mijn werk wel leuk, en ik probeer het juist te begrijpen.
Hoe vul je je dag dan precies in?
pi_73971030
Hippie punker whatevah...nou en als zij er niet zijn heeft een ander geen werk!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_73971165
Nee, ik begrijp uitkeringstrekkers niet.

Maar ik begrijp Lamon ook niet. Begrijp me goed, ik veroordeel Lamon niet. Maar hoe zou het zijn om Lamon te zijn. Dat je plotseling bevangen wordt door de prangende vraag of mensen uitkeringstrekkers begrijpen. En daar dan een topic over opent op Fok, terwijl je als Lamon zijnde toch al lang weet dat Fok niet de plaats is om tot enige diepgang te komen. Dat Fok enkel ijdelheid is.
Maar soms komt zelfs een Lamon ertoe om toch weer een vraag op Fok te stellen.

Ik begrijp ze niet. Lamons niet en uitkeringstrekkers niet.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 01:20:10 #64
275019 Maximum_Overdrive
Tendentieus en ongefundeerd
pi_73971355
Ik begrijp uitkeringstrekkers niet en volgens mij zijn ze ook niet te begrijpen. In mijn ogen zijn het parasieten die op de rest van de maatschappij teren. 'We work and pay our taxes so that you don't have to'.

Aan dit soort mensen kun je ook zien dat Darwinisme volledig uitgestorven is. Een maatschappij waar dit soort mensen ongestoord kunnen blijven voortbestaan, is een maatschappij waaar natuurlijke selectie volledig is overruled.

Als een mens vroegâh niet wou werken voor zijn eten en onderkomen, was hij gedoemd. Geen inspanning betekende geen eten, en geen eten betekend de dood. Nu maakt het niet meer uit, of je nou werkt of niet. Het enigste verschil is het luxeverschil. Maar dit soort mensen nemen dat op de koop toe.

Maar dit is alleen maar mijn mening
Dit is mijn signature. Er zijn veel soorten van, maar deze is van mij.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 01:26:43 #65
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_73971446
Ook ik heb een aantal jaren in de bijstand gezeten na een scheiding en met een jong kind er alleen voor staan. Maar ik heb wel zo snel als dat het mogelijk was ervoor gezorgd dat ik weer naar school ging, werken en uiteindelijk kon "uitstromen" uit de bijstand. "De maatschappij" heeft aan mij niet gevraagd om een kind op de wereld te zetten en vervolgens te gaan scheiden, dus waarom moet diezelfde maatschappij daar dan wel tot in het oneindige voor opdraaien??

Tuurlijk zou ik ook het allerliefst alleen maar doen wat ik echt leuk vind; een beetje frobelen en hobby's uitvoeren. Maar als je geld wilt, moet daar nou eenmaal voor gewerkt worden.

Ik vind dat het alles met normen en waarden te maken heeft. Ik ken iemand die al vanaf haar 18e in de WAO zit; ieder jaar een andere vriend, een paar keer een kind van sommige gekregen en maar klagen dat ze niet kan werken en het allemaal zo tegenzit. Steek al die energie eens in een baan en je kinderen, dan levert het nog iets produktiefs op ipv alleen maar je hand op te houden en op een andermans verantwoordelijkheid te rekenen.

Ik vind het niet erg om te werken voor ouderen, gehandicapten of alleenstaande ouders met heel jonge kinderen, maar het geeft me wel een vervelend gevoel als ik soms in een spagaat moet om alles te kunnen regelen (werk en kind en huishouden) en een ander heeft gewoon geen zin en neemt geen verantwoordelijkheid voor zijn eigen leven.

Dus van veel mensen in de bijstand en een redelijk grote groep in de (onterechte) WAO word ik niet vrolijk en vind dat deze mensen best eens harder aangepakt mogen worden.
pi_73971489
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 01:08 schreef OllieA het volgende:
...terwijl je als Lamon zijnde toch al lang weet dat Fok niet de plaats is om tot enige diepgang te komen. Dat Fok enkel ijdelheid is.
Is dat echt zo, denk je?
Is dat dan oprechte ijdelheid over hoe trots je bent over je eigen leefsituatie, of enkel ijdelheid op internet, terwijl je in praktijk je jezelf regelmatig achter de oren krabbelt?
pi_73971519
Wat ben ik toch blij dat wij zo net zijn opgevoed dat wij wel werken!!!!!!!
Ja echt,...knap van ons!
Gelukkig zijn wij intelligenter dan die armoedzaaiers immers!
Wij staan tenminste vroeg op!
Zij niet die schobbejakken!
Ik ben trots op mijzelf! Ik behoor tot de werkende massa! Yeey!!!!!!!
wordt ineens opgewonden ervan....
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_73971636
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 01:30 schreef Lamon het volgende:

[..]

Is dat echt zo, denk je?
Is dat dan oprechte ijdelheid over hoe trots je bent over je eigen leefsituatie, of enkel ijdelheid op internet, terwijl je in praktijk je jezelf regelmatig achter de oren krabbelt?
Fok is een open riool. Zo af en toe doe ik ook een drukje.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 01:43:09 #69
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_73971686
Mensen die om een goede reden niet kunnen werken mogen een vette uitkering krijgen. Daarentegen mogen alle mensen die te lui zijn om te werken kiezen tussen een nekschot of het meest minderwaardige baantje. Als ze maar werk verzetten...
The remedy is the experience.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 01:43:42 #70
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_73971695
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:51 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Deze kan zo in de bloemlezing die ooit gemaakt zal worden van je hele oeuvre.

on-topic: lullige is dat veel mensen die werken nauwelijks meer netto over houden dan een bijstandstrekker.
Voor die mensen heb ik ergens wel waardering, maar eigenlijk geen begrip.
Ja, dat is zuur. Als alleenstaande ouder werk je meestal niet fulltime, er is immers ook nog een kind wat opgevoed moet worden. Wat dus inderdaad er op neerkomt dat je over een heel jaar genomen nauwelijks boven bijstandsnivo uitkomt. Maar het gevoel wat het geeft om niet afhankelijk te zijn van anderen en je hand op te moeten houden is het mij meer dan waard En dat begrip, tsja het was mijn keus om een kind te krijgen en uiteindelijk was ik er bij de scheiding ook zelf bij. Het kan zijn dat je leven nou eenmaal zo loopt, maar dan nog kun je zelf weer die regie overnemen.........
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 02:13:46 #71
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_73972051
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:16 schreef __Saviour__ het volgende:
Werken voor je geld geeft ook voldoening in de materiële zin. Dat als je spullen koopt, je gewoon beseft dat je daar hard voor gewerkt hebt. Dat maakt de 'emotie' bij het kopen toch een stuk anders dan het handje ophouden en uit de thuiswinkelcatalogus wat spullen op afbetaling kopen.
Dit is echt zo'n gelul.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_73972077
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 02:13 schreef Marble het volgende:

[..]

Dit is echt zo'n gelul.
True, en al zou het waar zijn, dan is het nog een zeer onbeduidend argument om te werken.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 02:28:18 #73
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73972175
Ik spreek wel eens dit soort mensen is die zijn echt gelukkig zo, en hun ogen is het gewoon normaal dat ze een uitering moeten krijgen..
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 02:39:20 #74
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_73972242
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 02:28 schreef fs180 het volgende:
Ik spreek wel eens dit soort mensen is die zijn echt gelukkig zo, en hun ogen is het gewoon normaal dat ze een uitering moeten krijgen..
En dat heeft dus alles met normen en waarden te maken. Het boeit je dus dan blijkbaar niet dat een ander wel s'morgens vroeg zijn bed uit moet;als jij het maar niet moet. Laat een ander maar lekker werken (en voor mijn inkomen zorgen), dan kan ik doen waar ik zin in heb......
pi_73973557
het is leuk te lezen dat er toch nog veel vooroordelen zijn, ik sta om 6:45 op een echt ochtend mens zwaai altijd naar mijn buurman , en ga langzaam beginnen. de meeste hier vinden het helemaal niet intressant wat je doet hoor zo'n hele dag, ze zitten vast in allerlei denkbeelden, en o wee als je er toch eens achter komt dat het leven dat je leeft, al voor je uitgestippeld is.

het is toch knap he dat ik werkende personen wel snap , maar de werkende totaal verlamd bij het idee uitkeringstrekker. wordt gelijk de bijstand genoemd, er zijn er nog zoveel meer. !!!!

aow ers zijn ook uitkeringstrekkers, dus het is maar goed dat daar wat aan gedaan wordt , snel naar de 67 jaar ermee

ik heb al begrepen al veel langer dan dit item hoor, dat mensen sommige dingen gewoonweg niet willen begrijpen of de niet zo ergere vorm kunnen begrijpen.
omdat veel mensen jaloers zijn en eigenlijk niet eerlijk vinden dat zij wel een rotbaan hebben, om hun luxe te kunnen betalen, moet een ander dat ook doen. deze roepen ook altijd het is niet eerlijk, misbruik, enz,enz
voor de andere gelukkige werkende hier, geniet van je baan, het is geweldig dat je nog betaald wordt ook , je zou er eigenlijk voor willen betalen, je zou je geen raad weten met de tijd zonder werk !!!

wat ik uitspook op een dag, ga ik echt hier niet vertellen, maar is weinig ( en zeker weten dat vele denken wat lui, ( bekrompen mensen) . het is beter en heb het begrip van deze mensen niet nodig.
wat ik nog wel kan is geestelijke verrijking, alles proberen te snappen, is al een dagtaak. als hobby probeer ik vastgeroeste meningen de andere kant ook eens te laten bekijken. vandaar dat ik reageer op item's als deze, voor die enkeling die opensta.

leuk verhaal hierbij is het volgende, ik sprak laatst een wethouder sociale zaken. die nog drie andere bijbaantjes had en hij zou er persoonlijk voor zorgen dat ik, wel werk zou krijgen hij had zo een baantje voor mij, de arme stumper, zonder dossier kennis, zat hij mij te beledigen en had een voor ingenomen visie. wat PVDA wethouders wel meer hebben , lang verhaal in kort hij zit nog een paar maanden , en ik overleef de volgende wethouder ook nog wel zonder werk.
pi_73981440
Nu vraag ik mij af, duikkie, vind jij het dan daadwerkelijk normaal dat jij leeft van het geld dat andere mensen afstaan?

De werkende mensen betalen voor jou álles, je huis, je voedsel, je verwarming, álles. Is het voor jou normaal om zo op de zak van anderen te teren?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:33:15 #77
8369 speknek
Another day another slay
pi_73981905
Hij ziet een belastingvoordeel voor mensen die bij een privaat bedrijf werken als inkomstenderving van de overheid, dus het lijkt me duidelijk wat voor communistisch vlees we in de kuip hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_73983324
-spam-

[ Bericht 46% gewijzigd door Mike op 23-10-2009 14:13:54 ]
pi_73983671
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:19 schreef Lamon het volgende:

[..]

Maar zoals iemand al zei, de structuur mist dan toch, er zit geen verschil meer tussen dagen, je kan geen voldaan gevoel meer krijgen van het moment dat je van de ene situatie van de dag naar de andere gaat...
Hie vul je dat dan in?
Vrienden zoeken die ook werkloos zijn
Sporten
Sporten doen die geen geld kosten zoals hardlopen
Goedkope cursussen doen bij werklozenorganisaties, van meditatieve dans voor den ontspanning tot een cursus Excell voor den nuttigheid en een cursus geschiedenis voor den hersenen. Ofzo.

Thuisstudietje doen (eentje die niet veel geld kost, of je koopt zelf wat boeken in de boekhandel om jezelf Spaans te leren bijv)
Lezen lezen lezen (biebpas)
Vogels kijken
Zwart bijklussen
Oppasmoeder spelen
Vrijwilligerswerk doen.
Een bandje beginnen en doorbreken

Ach, als je wilt is er genoeg te doen als je werkloos bent Je kan alleen wat minder doen ivm met het geld. De tijd heb je, het geld wat minder (vaak genoeg om rond te komen hoor....maar een dure thuisstudie of 3x op vakantie zit er vaak niet in ).

(spreek niet uit ervaring hoor, al ben ik ook 6 maanden werkloos geweest -was wel bezig met opleiding tussendoor, maar baan die daarbij hoorde ging niet door dus toen was ik nog langer werkloos dan gepland. Maar ik heb mijn tijd niet echt nuttig besteedt ).
pi_73985902
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 13:20 schreef Bartaz het volgende:
Nu vraag ik mij af, duikkie, vind jij het dan daadwerkelijk normaal dat jij leeft van het geld dat andere mensen afstaan?

De werkende mensen betalen voor jou álles, je huis, je voedsel, je verwarming, álles. Is het voor jou normaal om zo op de zak van anderen te teren?
heb ik allemaal voor betaald, naar draagkracht. jij zou een goede wezen voor goede doelen , het is hartverwarmend wat je uitstraalt. het heet sociale voorzieningen en daar hebben we allemaal voor gekozen om zo'n systeem op te zetten. wil je een ander systeem stem dan voor afbraak van alles. de jeugd zal ook jou alles eens betalen, je voedsel fijnmalen en je voeren, je verwarming zal niet nodig zijn , het wordt gelukkig steeds warmer op aarde.

kortom oordeel toch niet zo over mensen, ik teer helemaal niet op de zak van werkend nederland, de aow ers van 1960 teren toch ook niet op jouw centen of is dat weer iets anders ???

wees nu maar blij dat je mij nooit zult begrijpen, lekker blijven werken vooral denken zoals je denkt,ij werkt voor al die mensen met een uitkering. de wao-ers de aow-ers , ww ers de abw ers de iaow-ers, de hele mikmak allemaal teren. o de zorg zal ook wel niets voor je zijn, kost me daar toch een hoop en ze redden zo af en toe ook nog zieke mensen van de dood.ook al zo'n premie die minder kan

kortom mijn (gekregen geld ) geef is zomaar uit, aan eten , de huur en gas,licht en water, dan is het op ik onttrek geen geld uit de maatschappij.

samenvattend : vraag 1 ja ,vraag 2 eigenlijk ook ja al zou ik het nooit teren noemen een aow er is ook geen inteerder.
pi_73986049
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 15:21 schreef duikkie het volgende:

[..]

heb ik allemaal voor betaald, naar draagkracht. jij zou een goede wezen voor goede doelen , het is hartverwarmend wat je uitstraalt. het heet sociale voorzieningen en daar hebben we allemaal voor gekozen om zo'n systeem op te zetten. wil je een ander systeem stem dan voor afbraak van alles. de jeugd zal ook jou alles eens betalen, je voedsel fijnmalen en je voeren, je verwarming zal niet nodig zijn , het wordt gelukkig steeds warmer op aarde.

kortom oordeel toch niet zo over mensen, ik teer helemaal niet op de zak van werkend nederland, de aow ers van 1960 teren toch ook niet op jouw centen of is dat weer iets anders ???

wees nu maar blij dat je mij nooit zult begrijpen, lekker blijven werken vooral denken zoals je denkt,ij werkt voor al die mensen met een uitkering. de wao-ers de aow-ers , ww ers de abw ers de iaow-ers, de hele mikmak allemaal teren. o de zorg zal ook wel niets voor je zijn, kost me daar toch een hoop en ze redden zo af en toe ook nog zieke mensen van de dood.ook al zo'n premie die minder kan

kortom mijn (gekregen geld ) geef is zomaar uit, aan eten , de huur en gas,licht en water, dan is het op ik onttrek geen geld uit de maatschappij.

samenvattend : vraag 1 ja ,vraag 2 eigenlijk ook ja al zou ik het nooit teren noemen een aow er is ook geen inteerder.
Het ging over hoe je je dagen invulde toch, niet over of je een profiteur was...
Maar goed, dat lees ik wel als ik terugkom van werk.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:54:10 #82
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_73987174
Oja, al het vrijwilligerswerk wat ik gedaan heb, was altijd terwijl ik ook werkte. In de periode dat ik niet heb gewerkt was ik veels te lamlendig om ook maar iets te doen. Das eigenlijk ook gek, als je er wel genoeg tijd voor hebt?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_73987185
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 15:25 schreef Lamon het volgende:

[..]

Het ging over hoe je je dagen invulde toch, niet over of je een profiteur was...
Maar goed, dat lees ik wel als ik terugkom van werk.
heb ik al beantwoord eigenlijk niets, doe een hele dag over bijvoorbeeld mijn huishouden, ik vindt het nog net effe te gek om daar een hulp voor aan te vragen bij de gemeente. verder algemene ontwikkeling, je kijkt wat tv ( politiek 24 ) maar ja die hebben weer eens vacantie. je leest is wat op internet, je ziet een item op fok en probeert de werkende massa weer op stang te jagen. je stuurt eens wat email rond. doe eens een middag dutje, bezoek aan vrienden ( fysiopeut ) en geniet van de uitkering waar je hard voor gevochten hebt.
pi_73990411
Ik heb familie die sinds kort werkloos is en nu niet erg meer gemotiveerd is om te gaan werken op zijn 60e jaar, maar die wel al op z'n 14e jaar jaar via wat we tegenwoordig een stagewerkplaats is gaan werken hij is laatst z'n werk door de recessie kwijt geraakt en daarnaast ook z'n woning.

Hij heeft het even helemaal gehad met werken nu,gelukkig kon hij bij zijn vader onderdak krijgen en hij heeft nu een uitkering (ww) enn heeft niet veel zin meer om nog een baan te zoeken,let wel dit is iemand die altijd van alles heeft aangepakt en zich regelmatig heeft laten omscholen.

Hij ondersteund nu zijn vader die door een slechte lichamelijke conditie bepaalde zaken niet meer kan doen en heeft al aangegeven na de ww voort te willen gaan in de bijstand.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:26:24 #85
8369 speknek
Another day another slay
pi_73990752
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 15:54 schreef k_i_m het volgende:
Oja, al het vrijwilligerswerk wat ik gedaan heb, was altijd terwijl ik ook werkte. In de periode dat ik niet heb gewerkt was ik veels te lamlendig om ook maar iets te doen. Das eigenlijk ook gek, als je er wel genoeg tijd voor hebt?
M'n moeder werkt op een school en die zegt ook altijd dat de moeders die het meeste naschools meehelpen ook altijd de werkende moeders zijn. De rest is daar 'veel te moe voor'.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_73992221
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 17:16 schreef geevee het volgende:
Ik heb familie die sinds kort werkloos is en nu niet erg meer gemotiveerd is om te gaan werken op zijn 60e jaar, maar die wel al op z'n 14e jaar jaar via wat we tegenwoordig een stagewerkplaats is gaan werken hij is laatst z'n werk door de recessie kwijt geraakt en daarnaast ook z'n woning.

Hij heeft het even helemaal gehad met werken nu,gelukkig kon hij bij zijn vader onderdak krijgen en hij heeft nu een uitkering (ww) enn heeft niet veel zin meer om nog een baan te zoeken,let wel dit is iemand die altijd van alles heeft aangepakt en zich regelmatig heeft laten omscholen.

Hij ondersteund nu zijn vader die door een slechte lichamelijke conditie bepaalde zaken niet meer kan doen en heeft al aangegeven na de ww voort te willen gaan in de bijstand.
zo'n persoon hoeft niet meer te werken, heeft ook weinig verplichtingen meer volgens abw, misschien red hij het tot 65 met z'n ww , denk het niet, aanvullend ww is bijstand zonder verplichtingen, hij valt in de groep tot 65 jaar , dus genieten maar zou ik zeggen van waarschijnlijk 1 jaar bijstand , is niet te hopen want dan gaan ze nog centen tellen voor je
pi_73992280
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 17:26 schreef speknek het volgende:

[..]

M'n moeder werkt op een school en die zegt ook altijd dat de moeders die het meeste naschools meehelpen ook altijd de werkende moeders zijn. De rest is daar 'veel te moe voor'.
werkende begrijpen niet hoe zwaar niet werken is.
pi_73996143
Ik moet zeggen dat ik de dagen wel omkreeg toen ik werkloos werd, maar ik heb dan ook veel interesses.

De eerste 4 maanden heb ik ook alleen gezocht naar werk op mijn opleidingsniveau. Daarna ook gesolliciteerd op lager geschoold werk, maar dat is niet eens zo makkelijk te vinden.
Ook hierin is weinig werk te vinden, en als je al iets vindt wordt je meestal niet eens uitgenodigd voor een gesprek. Ik heb bijv. ook gesolliciteerd op call center mw, maar kreeg een afwijzing omdat ik in mijn vorige baan teveel vrijheid / zelfstandigheid gewend was...

Het beeld dat bestaat dat mensen met een goede opleiding niet op lager geschoold werk solliciteren klopt niet. Als er voldoende lager opgeleiden te vinden zijn krijgen zij gewoon voorrang, omdat een werkgever er vanuit gaat dat deze mensen eerder tevreden zijn met hun functie en minder snel weer zullen vertrekken.

Na 11 maanden heb ik tijdelijk werk gevonden. Ik sta nu een warehouse magazijnmw te zijn, ik verdien 700 euro netto minder dan mijn vorige baan, en mijn leidinggevende zit werkelijk mijlenver onder mijn werk- en denkniveau. Het is goed om weer aan het werk te zijn, enige structuur en regelmaat te hebben, maar toch valt het me best zwaar. Het werk heeft totaal geen inhoud, de dag gaat gewoon niet om.
Anderzijds denk ik dat ik maar niet moet zeuren. Ik ben nog jong en gezond dus kan ik ook werken.
Ik hoop alleen dat ik gauw wat beters heb gevonden voordat ik hier verpieter in het magazijn.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:45:52 #89
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_74001417
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:16 schreef justmattie het volgende:
Tegenwoordig zit het UWV er toch bovenop om mensen aan het werk te krijgen ook al is het (ver) onder hun ''niveau'' Als je werk aangeboden krijgt en je wijst het af krijg je ook geen uitkering. Iemand die dit kan bevestigen ?
Maak je daar maar geen illusies over. Een kennis van mij heeft een half jaar lekker thuis gezeten met uitkering om "even uit te rusten". Die zogenaamde sollicitatieplicht stelt niets voor. Het enige wat je moet doen is een paar keer een brief sturen naar wat organisaties met vacatures. Controle op de inhoud van die brief is er niet, dus je kan de grootst mogelijke shit schrijven in de wetenschap toch niet te worden uitgenodigd. Je hebt dan echter wel aan je plicht voldaan en krijgt je uitkering. Sterker nog, er is zelfs geen controle of je überhaupt die brief hebt gestuurd.

En dan is er natuurlijke nog de kwestie rond de ex-asielzoekers en de kwalificatie "zanger(es) lichte muziek".
batman!
pi_74007542
Dat vind ik als buitenstaander moeilijk te beoordelen. Soms zie je het niet als iemand gehandicapt is. Ik heb begrip voor mensen die om wat voor reden dan ook echt niet kunnen werken. Maar de luie zakken die het niet zoeken zou ik exporteren naar een diepe oceaan.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_74010202
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 03:06 schreef Triptamine2 het volgende:
Dat vind ik als buitenstaander moeilijk te beoordelen. Soms zie je het niet als iemand gehandicapt is. Ik heb begrip voor mensen die om wat voor reden dan ook echt niet kunnen werken. Maar de luie zakken die het niet zoeken zou ik exporteren naar een diepe oceaan.
kijk eindelijk iemand met wat denkvermogen, zonder dossier kennis, kan je gewoon niet oordelen.
ik ben voor de buitenwacht ook een van die luie zakken , maar ik laat ze en voed ze liever in hun opvattingen, ga me daar een beetje om begrip vragen zeg. nee zo'n iemand wordt er een beetje gelukkig van als hij/zij in zijn vooroordeel gelijk krijgt.

voor je bij de bijstand uitkomt, is de controle inderdaad nog niet al te heftig. pas als ze door hebben dat je niet binnen 2 jaar ( misschien nu 1 jaar) aan het werk komt, gaat de molen pas draaien.

ik blijf erbij , de werkende klagende mens ziet alleen de oude gevallen, vroeger werd je 100% afgekeurd voor alles en nog wat. die gevallen zijn nu 50 of 60 jaar, zijn vrijgesteld van vervolging ( herkeuring) , onder de 45 mag je op herkeuring en als je kop niet van je romp af is, kan je altijd wat.

heb van een keurigsarts gehoort dat hij het moeilijk had met een klant, omdat deze nog maar 4 maanden te leven had( kanker) , maar ja met kanker kan je werken, dus hij mocht niet afkeuren !!!

kortom je krijgt een heleboel shit over je als uitkeringstrekker, het gemopper van werkende is meestal op de 45 plussers, ( de babyboomer) die vroeg voor 100% is afgekeurd en deze shit van herkeuring niet mee maakt.
voor de rest, zijn er geen langdurige gezonde uitkeringstrekkers, denk je toch een te zien, kijk dan nog eens een keer, wat zou in het dossier staan ??
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:25:15 #92
118413 Dickbride
Hilarisch. Nee, echt.
pi_74010315
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 18:23 schreef duikkie het volgende:

[..]

werkende begrijpen niet hoe zwaar niet werken is.
*PROEST*

je bent toch niet serieus hoop ik ???
Cheeex with deeeex: hoeiboei! -Sandstorm- schreef: Koop je toch een spiraal, kut. Biogarde schreef: Moet het topic weer open? Foto's van je kut en tieten naar -mailadres weg-
pi_74010575
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 11:25 schreef Dickbride het volgende:

[..]

*PROEST*

je bent toch niet serieus hoop ik ???
ja toch wel, maar vraagt wat denkwerk om deze te begrijpen.
pi_74010715
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 11:36 schreef duikkie het volgende:

[..]

ja toch wel, maar vraagt wat denkwerk om deze te begrijpen.
Zonder denkwerk kan ik me er ook wel wat bij voorstellen, omdat het vaak ergernis bij mensen oproept.
Niet bij mij, ik heb mijn loon netto afgesproken, dus ik betaal geen belasting voor niet-werkenden, dat doet mijn werkgever.
En ik vind mijn werk echt leuk, dat scheelt ook. Misschien begrijp ik het daarom ook zo slecht.
pi_74010925
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 11:43 schreef Lamon het volgende:

[..]

Zonder denkwerk kan ik me er ook wel wat bij voorstellen, omdat het vaak ergernis bij mensen oproept.
Niet bij mij, ik heb mijn loon netto afgesproken, dus ik betaal geen belasting voor niet-werkenden, dat doet mijn werkgever.
En ik vind mijn werk echt leuk, dat scheelt ook. Misschien begrijp ik het daarom ook zo slecht.
wat begrijp je dan zo slecht ??? want je heb vele uitkeringstrekkers he, het niet alleen de ABW er, het is ook die ex 2 de kamerlid , die niet hoeft te soliciteren. of die maagkanker lijder(voorbeeld) die al 1 jaar weet dat het steeds slechter gaat worden en toch opgeroepen wordt voor herkeuring en toch niet zo'n zin heeft in werken.

bloemlezing hoor, er staat hierboven ook uitkeringstrekker en dat zijn vele
pi_74011584
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 11:53 schreef duikkie het volgende:

[..]

wat begrijp je dan zo slecht ??? want je heb vele uitkeringstrekkers he, het niet alleen de ABW er, het is ook die ex 2 de kamerlid , die niet hoeft te soliciteren. of die maagkanker lijder(voorbeeld) die al 1 jaar weet dat het steeds slechter gaat worden en toch opgeroepen wordt voor herkeuring en toch niet zo'n zin heeft in werken.

bloemlezing hoor, er staat hierboven ook uitkeringstrekker en dat zijn vele
Ik had in de OP al geschreven op welke uitkeringstrekkers ik doelde.
Anders had ik het natuurlijk uitkeringsgerechtigden genoemd.

Ik bedoel mensen die gezond zijn, kunnen werken, nog relatief jong zijn, en toch bewust kiezen voor het thuiszitten.
Daar heb ik moeite mee om dat te begrijpen...
pi_74012003
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 12:24 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Ik had in de OP al geschreven op welke uitkeringstrekkers ik doelde.
Anders had ik het natuurlijk uitkeringsgerechtigden genoemd.

Ik bedoel mensen die gezond zijn, kunnen werken, nog relatief jong zijn, en toch bewust kiezen voor het thuiszitten.
Daar heb ik moeite mee om dat te begrijpen...
gezond lijken dan he, en als je tegen een 55 er zegt je bent oud, gaat deze ook stijgen
maar als ik een goed beeld krijg moeten we jouw groep vinden tussen de 27 en 35 ?? voor 27 toch leerplicht ofzoiets wat donner zei, of werkervaringsplan.

dan is er nog de mogelijkheid dat het geen uitkeringstrekkers/ gerechtigden zijn. kunnen wij zien of ze geld van de gemeente krijgen. misschien jatten ze het wel bij elkaar , en als je daar goed in bent, heb je tijd over om te luieren.

ik heb hopelijk kunnen bedragen in de stelling dat er volgens mij geen langdurige uitkeringstrekkers zijn, dat iemand een half of heel jaar uitrust na studie bijvoorbeeld is niet handig maar kan ik begrijpen, maar volgens mij krijg je dan ook geen geld, trouwens valt dat gelijk op in de straat ???

ook zijn er jonge lui die eerst een stukje wereld willen zien, die zal je ook wel niet bedoelen ?? want de wereld is grootter dan thuis, al gebeurt er heel wat in de straat als je gaat opletten

kortom die groep die jij voor ogen hebt , bestaat volgens mij niet, ze zullen wel 1 of 2 dagen ergens op school zitten, of werkervaringsplaats hebben, of net uit de bak komen misschien ?? , voor de ex bakzitters is een moeilijk groep, al eerder fout begeleid
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:52:40 #98
107521 Furia
snoopy weer
pi_74012208
De uitkeringstrekkers die ik ken hebben wel degelijk wat te doen: zwart werken, lekker zuipen met vrinden en op straat hangen. Mijn idee van leuk is het niet, maar ze blijken zichzelf aardig bezig te kunnen houden. Ik snap ze in ieder geval niet, het 'nietsdoen' en niet de behoefte hebben om te werken begrijp ik helemaal, maar om daar nu schaamteloos geld van een ander voor te krijgen, nee.

Aan dit soort uitkeringstrekkers heb ik dan ook een hartgrondige hekel. Werken hoeft niet leuk of op je niveau te zijn - dat zou alleen een leuk extraatje zijn. Allereerst moet je werken om een ander niet op te zadelen met jouw rekeningen/onvermogen een leuke baan voor jezelf te vinden.
pi_74013214
Uitkeringstrekkers zijn parasieten, het kanker van de maatschappij.

Iedereen die in staat is om te werken en/of te leren zou dat moeten doen.

Ik wil niet werken voor het levensonderhoud van luilakken en nietsnutten.
pi_74013838
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 12:52 schreef Furia het volgende:
De uitkeringstrekkers die ik ken hebben wel degelijk wat te doen: zwart werken, lekker zuipen met vrinden en op straat hangen. Mijn idee van leuk is het niet, maar ze blijken zichzelf aardig bezig te kunnen houden. Ik snap ze in ieder geval niet, het 'nietsdoen' en niet de behoefte hebben om te werken begrijp ik helemaal, maar om daar nu schaamteloos geld van een ander voor te krijgen, nee.

Aan dit soort uitkeringstrekkers heb ik dan ook een hartgrondige hekel. Werken hoeft niet leuk of op je niveau te zijn - dat zou alleen een leuk extraatje zijn. Allereerst moet je werken om een ander niet op te zadelen met jouw rekeningen/onvermogen een leuke baan voor jezelf te vinden.
iets spreekt je verhaal tegen :

nietsdoen en zwart werken. dat gaat toch echt moeilijk samen hoor
zwart werken is toch ook werken ?? en waarschijnlijk betalen ze ook hun rekening en andere hobby's met dat geld. waar je dus op tegen bent is de misbruik van iets, niet tegen de uitkeringstrekker want in jouw voorbeeld werken ze wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')