wat niet te betalen is , zijn de vut regeling , de ouwe wao's mensen die op hun 50 ste uit dienstverband mochten, en wat hebben we nog meer voor golden regelingen getroffenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:25 schreef HarryP het volgende:
De bijstand zal de aankomende jaren toch wel wat minder worden omdat die gewoon niet meer te betalen is. En begrijpen doe ik ze best. Als ik voor hetzelfde geld of wat minder niet hoef te werken zou ik ook gewoon lekker thuis blijven en pas om 11 uur uit mijn bed komen.
tweety begrijpt het nog nietquote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:37 schreef --Tweety-- het volgende:
Mensen die een uitkering hebben omdat ze geen zin hebben om te werken zouden hun uitkering terug moeten betalen.
Gelukkig heb je ook mensen die hoewel ze beter af zijn met een uitkering gewoon weer gaan werken.
Je hebt er duidelijk veel verstand van jaquote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:42 schreef duikkie het volgende:
[..]
wat niet te betalen is , zijn de vut regeling , de ouwe wao's mensen die op hun 50 ste uit dienstverband mochten, en wat hebben we nog meer voor golden regelingen getroffen![]()
o ja kennen jullie deze al , zit je 12,5 jaar in raad van een gemeente raad en hou je er mee op als je 50 ben , krijg je gewoon lekker veel geld tot je 65 , zal wel 67 worden nu.
heb je ooit iets met de tweede kamer gehad , hoef je vroeger niet te soliciteren en gewoon toch je 65 ste geld trekken![]()
zo te lezen ben je nog jong, dus geen misbruik maken van het systeem kan je nu wel zeggen, maar wie weet praat je over 5 jaar wel anders, heeft verder niets met verantwoordelijkheid te maken hoor. het ging hier in dit item . begrijpen mensen uitkeringstrekkers en jij begrijp ze duidelijk nog niet, iemand die een uitkering genietquote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:28 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Je hebt er duidelijk veel verstand van ja![]()
Met de kans dat ik hier op een overduidelijke trol reageer: uitkeringen zijn in het leven geroepen om mensen die niet kunnen werken toch een inkomen te verschaffen, niet om mensen die niet willen werken een keuze te geven.
Jouw geparasiteer is om te kotsen, nog afgezien van je mening dat de hypotheekrenteaftrek moet worden afgeschaft zodat de uitkeringen omhoog kunnen.![]()
![]()
![]()
Zelf zou ik dat dus niet kunnen, hoewel ik momenteel nog studeer, heb ik naast mijn studie altijd een flink aantal uren gewerkt en ook na mijn studie zal ik gewoon gaan werken. Waarom? Afgezien van het feit dat ik gek word van thuiszitten, ben ik ook iemand die geen misbruik wil maken van het systeem en iemand die zijn verantwoordelijkheid wél neemt.
Deze kan zo in de bloemlezing die ooit gemaakt zal worden van je hele oeuvre.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:42 schreef tong80 het volgende:
Een werkloze die bijverdient als hoer.
Een uitkeringstrekker.
het zijn de sterke schouders die kunnen relaxen bij een uitkering hoorquote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:55 schreef Thorical het volgende:
Ook ik snap best wel dat het heel relaxt kan zijn met een uitkering. Een beetje chillen een beetje stappen en soms als je leuke dingen tegenkomt er ff wat bij hosselen. Je hebt meer fun dan de meesten en meer centen dan bij AH werken.
Ik ben niet jaloers hoor, ik vind mijn werk wel leuk, en ik probeer het juist te begrijpen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:14 schreef duikkie het volgende:
de meeste mensen klagen over je, maar ruilen willen ze niet, jaloers zijn ze wel![]()
en begrepen zal je ook nooit worden
Is dat echt zo, denk je?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 01:08 schreef OllieA het volgende:
...terwijl je als Lamon zijnde toch al lang weet dat Fok niet de plaats is om tot enige diepgang te komen. Dat Fok enkel ijdelheid is.
Fok is een open riool. Zo af en toe doe ik ook een drukje.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 01:30 schreef Lamon het volgende:
[..]
Is dat echt zo, denk je?
Is dat dan oprechte ijdelheid over hoe trots je bent over je eigen leefsituatie, of enkel ijdelheid op internet, terwijl je in praktijk je jezelf regelmatig achter de oren krabbelt?
Ja, dat is zuur. Als alleenstaande ouder werk je meestal niet fulltime, er is immers ook nog een kind wat opgevoed moet worden. Wat dus inderdaad er op neerkomt dat je over een heel jaar genomen nauwelijks boven bijstandsnivo uitkomt. Maar het gevoel wat het geeft om niet afhankelijk te zijn van anderen en je hand op te moeten houden is het mij meer dan waardquote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:51 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Deze kan zo in de bloemlezing die ooit gemaakt zal worden van je hele oeuvre.
on-topic: lullige is dat veel mensen die werken nauwelijks meer netto over houden dan een bijstandstrekker.
Voor die mensen heb ik ergens wel waardering, maar eigenlijk geen begrip.![]()
Dit is echt zo'n gelul.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:16 schreef __Saviour__ het volgende:
Werken voor je geld geeft ook voldoening in de materiële zin. Dat als je spullen koopt, je gewoon beseft dat je daar hard voor gewerkt hebt. Dat maakt de 'emotie' bij het kopen toch een stuk anders dan het handje ophouden en uit de thuiswinkelcatalogus wat spullen op afbetaling kopen.
True, en al zou het waar zijn, dan is het nog een zeer onbeduidend argument om te werken.quote:
En dat heeft dus alles met normen en waarden te maken. Het boeit je dus dan blijkbaar niet dat een ander wel s'morgens vroeg zijn bed uit moet;als jij het maar niet moet. Laat een ander maar lekker werken (en voor mijn inkomen zorgen), dan kan ik doen waar ik zin in heb......quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 02:28 schreef fs180 het volgende:
Ik spreek wel eens dit soort mensen is die zijn echt gelukkig zo, en hun ogen is het gewoon normaal dat ze een uitering moeten krijgen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |