En DUS was er een reden en heeft deze poster gelijk:quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:28 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat mensen een hekel hadden aan joden was meer omdat Hitler dat propageerde.
En lult deze uit zn nek:quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:46 schreef DeWaasheid het volgende:
Racisme is te bestrijden door de bron weg te halen. Je krijgt niet zomaar een hekel aan een bepaalde groep.
PS schrijven van dit artikel heeft last van ontkenningsracisme, dwz overmatig slechte ervaringen van een specifieke doelgroep tot in het oneindige goedpraten en/of ontkennen.
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:47 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
En de Joden ten tijde van de Tweede Wereldoorlog dan?
Hitler was een trouwe volger van het antisemitisme, maar zeker niet de bedenker. Antisemitisme zit al eeuwen in de (Westerse) maatschappij. Mensen hadden al ver voor Hitler een hekel aan joden.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:28 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Maar hij heeft er wel voor gezorgd dat veel andere mensen dat werden. Er was nogal een verschil in mate van antisemitisme voor hij aan de macht kwam en nadat hij aan de macht kwam. Joden waren op dat moment een makkelijke zondebok voor alles wat op dat moment slecht ging in Duitsland.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:32 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Hitler was een trouwe volger van het antisemitisme, maar zeker niet de bedenker. Antisemitisme zit al eeuwen in de (Westerse) maatschappij. Mensen hadden al ver voor Hitler een hekel aan joden.
Je bent echt te dom te poepen als je niet begrijpt wat ik bedoel.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:31 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
En DUS was er een reden en heeft deze poster gelijk:
[..]
En lult deze uit zn nek:
[..]
Daar wil ik nog even op inhaken en daarmee afsluiten (voor mezelf dan he...)quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:34 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je bent echt te dom te poepen als je niet begrijpt wat ik bedoel.
De Waasheid stelt dat mensen niet zomaar een hekel aan bepaalde groepen krijgen. In theorie heeft hij gelijk omdat ''een hekel hebben'' een emotie is en emoties altijd een bron hebben, maar wat ik bedoelde is dat die hekel van mensen niet in alle tijde gerechtvaardigd is en soms zelf absurd is. Als je dat niet begrijpt zegt dat genoeg over jouw intellectuele vermogen.
Dat is 'n beetje in de vergetelheid geraakt door de manier waarop men geschiedenisboeken schrijft sinds WOIIquote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:32 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Hitler was een trouwe volger van het antisemitisme, maar zeker niet de bedenker. Antisemitisme zit al eeuwen in de (Westerse) maatschappij. Mensen hadden al ver voor Hitler een hekel aan joden.
Je hebt nog niet eens op mij gereageerdquote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:38 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
Daar wil ik nog even op inhaken en daarmee afsluiten (voor mezelf dan he...)
Ik heb meerdere keren vermeld dat ik niks rechtvaardig wat er heeft plaatsgevonden in bijv de tweede wereldoorlog. Ik geef alleen aan dat het niet willekeurig is en dat maakt mij kennelijk een dwaas.
Dat je dat BEDOELT is allemaal leuk een aardig, maar dat is NIET wat je stelde in die post.. Jij stelde dat Waasheid dom, onwetend, koppig en god weet allemaal wat nog meer was.. En nu blijkt ineens dat jij gewoon je mening niet duidelijk genoeg hebt verwoordquote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:34 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je bent echt te dom te poepen als je niet begrijpt wat ik bedoel.
De Waasheid stelt dat mensen niet zomaar een hekel aan bepaalde groepen krijgen. In theorie heeft hij gelijk omdat ''een hekel hebben'' een emotie is en emoties altijd een bron hebben, maar wat ik bedoelde is dat die hekel van mensen niet in alle tijde gerechtvaardigd is en soms zelf absurd is. Als je dat niet begrijpt zegt dat genoeg over jouw intellectuele vermogen.
Nee hoor. Antisemitisme is van alle tijden na de dood van jezus. Christenen hebben Joden hiervan altijd de schuld gegeven. Grappig genoeg eigenlijk, aangezien jezus zelf natuurlijk een jood was, al dan niet met wat afwijkende ideeen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:28 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:30 schreef djenneke het volgende:
[..]
Nee hoor. Antisemitisme is van alle tijden na de dood van jezus. Christenen hebben Joden hiervan altijd de schuld gegeven. Grappig genoeg eigenlijk, aangezien jezus zelf natuurlijk een jood was, al dan niet met wat afwijkende ideeen.
Ik zeg toch nergens dat hij het uitgevonden heeft.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:34 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Maar hij heeft er wel voor gezorgd dat veel andere mensen dat werden. Er was nogal een verschil in mate van antisemitisme voor hij aan de macht kwam en nadat hij aan de macht kwam. Joden waren op dat moment een makkelijke zondebok voor alles wat op dat moment slecht ging in Duitsland.
Het verschil in mate is lang niet zo groot als jij denkt. Er werden in bepaald streken regelmatig pogroms uitgevoerd (Al in het oude Rome, maar ook bijvoorbeeld ten tijde van de kruistochten). Martin Luther schreef in zijn tijd ook leuke boekjes over Joden en hoe ze te bestrijden. Joden vermoorden was onder Oekraïense Kozakken een sport. Sowieso zijn de Russen wel vaker nummer één geweest als het ging om het vervolgen en doden van Joodse inwoners. Dik 100 jaar voor Hitler al, maar ook een paar decennia daarvoor nog. In 1905 werden er bij een pogrom in Odessa ongeveer 2500 Joden vermoord. Maar dat hield daarna nog lang niet op.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:44 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
[..]
Ik zeg toch nergens dat hij het uitgevonden heeft.
Hmm, daar heb ik me eigenlijk nooit zo in verdiept, je kan zomaar gelijk hebbenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:02 schreef djenneke het volgende:
[..]
Het verschil in mate is lang niet zo groot als jij denkt. Er werden in bepaald streken regelmatig pogroms uitgevoerd (Al in het oude Rome, maar ook bijvoorbeeld ten tijde van de kruistochten). Martin Luther schreef in zijn tijd ook leuke boekjes over Joden en hoe ze te bestrijden. Joden vermoorden was onder Oekraïense Kozakken een sport. Sowieso zijn de Russen wel vaker nummer één geweest als het ging om het vervolgen en doden van Joodse inwoners. Dik 100 jaar voor Hitler al, maar ook een paar decennia daarvoor nog. In 1905 werden er bij een pogrom in Odessa ongeveer 2500 Joden vermoord. Maar dat hield daarna nog lang niet op.
Joden zijn verder in het Westen ook nooit populair geweest. Ook niet in Nederland, zeker niet in Duitsland. Ze hadden vaak niet dezelfde rechten als andere bevolkingsgroepen of inwoners. Maar sinds de Tweede Wereldoorlog wordt daar gewoonweg niet meer over gesproken. Wat er toen gebeurde overschaduwde al het andere, al dan niet terecht.
Lees eens een geschiedenisboek, lolquote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:54 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
Tuurlijk, wat hadden de Joden daar te zoeken? Ze verschillen van cultuur en gewoontes, zullen vast wel wat hebben gebotst met hun leefgewoontes en misschien banen bezetten die ook bezet hadden kunnen worden door autochtone Duitsers.
Op internet is niet alles het reageren waard, als jij vol blijft houden dat bijv marokkanen niet crimineler zijn dan nederlanders, GEMIDDELD gezien, dan ben je een reactie niet waard.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:40 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Je hebt nog niet eens op mij gereageerd
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:02 schreef djenneke het volgende:
[..]
Het verschil in mate is lang niet zo groot als jij denkt. Er werden in bepaald streken regelmatig pogroms uitgevoerd (Al in het oude Rome, maar ook bijvoorbeeld ten tijde van de kruistochten). Martin Luther schreef in zijn tijd ook leuke boekjes over Joden en hoe ze te bestrijden. Joden vermoorden was onder Oekraïense Kozakken een sport. Sowieso zijn de Russen wel vaker nummer één geweest als het ging om het vervolgen en doden van Joodse inwoners. Dik 100 jaar voor Hitler al, maar ook een paar decennia daarvoor nog. In 1905 werden er bij een pogrom in Odessa ongeveer 2500 Joden vermoord. Maar dat hield daarna nog lang niet op.
Joden zijn verder in het Westen ook nooit populair geweest. Ook niet in Nederland, zeker niet in Duitsland. Ze hadden vaak niet dezelfde rechten als andere bevolkingsgroepen of inwoners. Maar sinds de Tweede Wereldoorlog wordt daar gewoonweg niet meer over gesproken. Wat er toen gebeurde overschaduwde al het andere, al dan niet terecht.
*mompelt iets over slachtoffer-rol*quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:25 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
![]()
Al dit leidde tot een isolatie van joden. In de 19e eeuw echter kwam er met de nieuwe, liberale maatschappij een plek waar de joden in konden gedijen (al dan niet door assimilatie). Het gevolg hiervan was echter jaloezie van de niet-joden en een groeiend gevoel van antisemitisme.
*mompelt iets over ontkenningsfase*quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:35 schreef Geqxon het volgende:
[..]
*mompelt iets over slachtoffer-rol*
Dat kan wel zo zijn maar we zijn allemaal individuen met een eigen verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:22 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
Op internet is niet alles het reageren waard, als jij vol blijft houden dat bijv marokkanen niet crimineler zijn dan nederlanders, GEMIDDELD gezien, dan ben je een reactie niet waard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |