Ik las 'tinypic' en wilde gaan vragen 'waarom niet?'quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:24 schreef spijkerbroek het volgende:
Tip: maak er ook een regel van dat het gebruik van tineye.com niet toegestaan is.
waterhouse_miranda_the_tempest.jpgquote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:24 schreef spijkerbroek het volgende:
Tip: maak er ook een regel van dat het gebruik van tineye.com niet toegestaan is.
Epische faalquote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:25 schreef Lienekien het volgende:
Hallo, Viking. De naam van de schilder staat linksonder op je plaatje.
Alsof dat nodig is om een Waterhouse te herkennen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:25 schreef Lienekien het volgende:
Hallo, Viking. De naam van de schilder staat linksonder op je plaatje.
Je krijgt nog even geen punten, vanwege mijn fout, maar je mag wel een nieuwe postenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:25 schreef AryaMehr het volgende:
Miranda van John William Waterhouse.
Niet zo blasé, meneer!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:26 schreef Frollo het volgende:
[..]
Alsof dat nodig is om een Waterhouse te herkennen.
Nee, geen Carravaggio.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:34 schreef Viking84 het volgende:
Caravaggio? Titel weet ik niet.
Ook niet.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:40 schreef omapietje het volgende:
Gerard van Honthorst ?
Nee, geen Nederlander noch Italiaan.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:43 schreef Viking84 het volgende:
Het lijkt me geen Nederlander op de eoa manier. Italiaans?
Ja, maar dat is niet echt goed te lezen/zien toch?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:55 schreef k_man het volgende:
De titel en naam van de schilder staan op het bordje op de foto.
Volgens mij niet.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:03 schreef omapietje het volgende:
Is dat het Louvre ?
Klopt. Alleen is de titel niet goed: Désespéréquote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:47 schreef omapietje het volgende:
Gustave Courbet - Le Despere
En een heel boeket aan nieuwe, frisse usertjes!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ah, betitel de titel in een nieuw jasje
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:47 schreef Frollo het volgende:
Botticelli - De geboorte van Venus
Ik heb geen idee Frollo.quote:
quote:
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:21 schreef Jabberwocky het volgende:
Renoir, de titel weet ik zo snel niet.
Frollo 2quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:25 schreef Gellius het volgende:
Dit is Bal au moulin de la galette.
Ik weet het echt niet. Ik gaf Gellius een punt omdat hij best snel met de titel op de proppen kwam. Zullen we anders gewoon een tijdlimiet stellen aan wanneer users nog met de titel mogen komen? Een kwartier/halfuur nadat de schilder al geraden is?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:44 schreef Frollo het volgende:
Betekent dit dat er nog steeds een puntje te vergeven is voor de eerste die met de titel van mijn Klein op de proppen komt?
Ach ja, dat lijkt me niet onredelijk.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:49 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik weet het echt niet. Ik gaf Gellius een punt omdat hij best snel met de titel op de proppen kwam. Zullen we anders gewoon een tijdlimiet stellen aan wanneer users nog met de titel mogen komen? Een kwartier/halfuur nadat de schilder al geraden is?
Zo, dat is snel!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:47 schreef raptorix het volgende:
Riddle Me This Batman door Jean-Michel-Basquiat
Jepquote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Zo, dat is snel!![]()
Ook fan?
Dat topic mag je ook wel een schop geven.., als je hem nog kan vinden..quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:53 schreef Z het volgende:
Zullen we dan ook weer allegorieën gaan raden?
D'r staat wel iets over gebruik van Google in de OP.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:32 schreef Jabberwocky het volgende:
Geen idee, het staat niet expliciet in de regels. Nouja voor nu maar punten dan:
Frollo 2
Omapietje 2
AryaMehr 2
Automatic_Rock 2
Jabberwocky 1
Gellius 1
Nee.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:55 schreef Z het volgende:
Is het een Ruysdael?
Ja, vandaar mijn vraag...quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
D'r staat wel iets over gebruik van Google in de OP.
Het lijkt meer op de Zaanse Schans of die kant op toch?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:00 schreef Frollo het volgende:
Een vroege Van Gogh? Gezicht op Nuenen?
Neequote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:00 schreef Frollo het volgende:
Een vroege Van Gogh? Gezicht op Nuenen?
Nou die kant opquote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Het lijkt meer op de Zaanse Schans of die kant op toch?
Maar als je dat doet, dan lijkt me dat je niet meer kunt toestaan een titel te raden als de schilder al bekend is. Daar is dan niks meer aan, namelijk.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee
Overigens wat betreft google, we kunnen beter toestaan dat het wel mag, immers dan heeft iedereen gelijke kansen
Nee maar als je nu een bepaalde stijl denkt te herkennen, maar de naam niet weet, kan je met die combinatie toch het schilderij radenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:07 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Maar als je dat doet, dan lijkt me dat je niet meer kunt toestaan een titel te raden als de schilder al bekend is. Daar is dan niks meer aan, namelijk.
1 punt.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 18:10 schreef omapietje het volgende:
Volgens mij staat er Claude Monet als signatuur .... ?
Je weet dat de Zaanse Schans in de jaren 60 is neergezetquote:Op donderdag 22 oktober 2009 18:15 schreef omapietje het volgende:
Is de titel ook Zaanse Schans ?
Die reken ik goed, het is windmolens bij zaandam.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 18:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
Is de titel dan Windmolens ofzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
klopt, ik raakte in verwarring van de roodharige dame in Parijse kleding die volgens mij vaker op Renoir's werken terugkomt, soms meermaals...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:54 schreef Gellius het volgende:
Nope. Daar zijn haar wangen veel te bleek voor.
Geen Degas. Ik heb een reepje van de rechterkant genipt omdat het anders wel erg makkelijk te Googlen zou zijn (we Googlen hier toch niet, hoop ik? Deze dame figureert overigens ook op meerdere van de werken van deze schilder. We kennen zelfs haar naam.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:03 schreef RM-rf het volgende:
[..]
klopt, ik raakte in verwarring van de roodharige dame in Parijse kleding die volgens mij vaker op Renoir's werken terugkomt, soms meermaals...
maar de achtergrond is net iets te 'industrieel' (met dat harde hekwerk en die mistachtige) evenals de opvallende uitsnede ... ik zit nu iets aan Degas te denken maar die zal het ook wel niet zijn.
is het trouwens een uitsnede of het hele werk?
'The Railway' of gewoon 'Gare' dan?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:38 schreef Gellius het volgende:
dat is de officieuze naam van het schilderij, maar de werkelijke titel is anders
Het schilderij heeft natuurlijk geen Engelse titel, en Gare is niet goed. Ik zie ook geen station. Je bent heel warm hoor.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:48 schreef Westsidee het volgende:
[..]
'The Railway' of gewoon 'Gare' dan?
Nou schiet mij maar lek dan, want verder dan 'Gare Saint-Lazare' kom ik niet.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:51 schreef Gellius het volgende:
[..]
Het schilderij heeft natuurlijk geen Engelse titel, en Gare is niet goed. Ik zie ook geen station. Je bent heel warm hoor.
Delacroix misschien ?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:07 schreef Westsidee het volgende:
[..]
Nou schiet mij maar lek dan, want verder dan 'Gare Saint-Lazare' kom ik niet.![]()
[ link | afbeelding ]
Mag de rest alvast deze raden?
'Deux Tigres louér' ? (of iets dergelijke) is er iets speciaals aan die titel (ik kan me van delacroix eigenlijk nauwelijks opzienbarende, speciale titels bedenken, meestal gewoon iets beschrijvends, zeker in zn orientaalse schilderijen, harems e.d.).quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:23 schreef Westsidee het volgende:
Delacroix en inderdaad iets met tijgers
dat is enkel zn voornaam.... weet je misschien ook zn achternaam waarmee hij bekender is?quote:
klopt dat is de schilder, en Xyno het is inderdaad absolute Rococo in optima forma, speels, zinneprikkelend (de suggestie dat de onderop liggende man onder de rok van de vrouw kijkt, haar blote randje bovenbeen zelfs zichtbaar; Dit was de 'tubgirl' van de toenmalige generatie; het is ook een schilderij van de opdrachtgever en zn Maitresse, en was waarschijnlijk zeker enkel bedoeld voor de slaapkamer).quote:
idd, 'De Schommel/l'Escarpolettte' ; of de complete titel 'De Gelukkige Ongelukjes op een Schommel' (wat verwijst naar het verliezen van het schoentje wat een symbolische verwijzing is naar het verlies van de Maagdelijkheid iets dat bv ook in het sprookje Assepoester zit)quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:29 schreef AndyKaufman het volgende:
les hasards heureux de l'escarpolete
*Grijns*quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:17 schreef Gellius het volgende:
[..]
En een heel boeket aan nieuwe, frisse usertjes!
Het is bijna 100 jaar oudquote:Op donderdag 29 oktober 2009 08:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Is al haast te modern voor mijn smaak
Het is gewoon een lelijk ding.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 08:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Is al haast te modern voor mijn smaak
Ik dacht eerder aan Robert idd! en zij heette toch Sonia Delauney? Kan me alleen nog stofdessins van haar herinneren, lekker rolbevestigendquote:Op donderdag 29 oktober 2009 08:40 schreef RM-rf het volgende:
tis iig iemand die geinpireerd raakte door de Kubisten (Bracque) en Cezanne... maar qua kleurgebruik veel heftigere kleuren toepast...
ergens dacht ik aan Susanne Delauney, maar vooral omdat die (en haar man) inderdaad de meest kleurige kubisten waren...
of bv Alex von Jawlensky, die ook zeer kleurig werkte en sterk geinpireerd werd door kubisten maar ook zn eigen tekenstijl erin toepaste met meer langere en uitgerekte vormen
Nog iets specifieker wat betreft onderwerp (plus een kleur)quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:49 schreef Laureline het volgende:Ik weet er eens één!
Overigens niet helemaal, wb de titel heb ik geen idee. De Macke in mijn boek heet Zonnige Weg, als deze titel zoals je zegt WYSIWYG is, zal het iets dergelijks zijn? Vrouwen in het bos?
Nou wil ik niet al te vervelend gaan doen, maar als je geen Google mag gebruiken, mag je dan wel boeken erbij pakken?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:08 schreef Laureline het volgende:
Als ik de boeken erbij pak
O, ik dacht alleen geen gegoogel. Leek me anders wel erg lastig te worden, of heeft iedereen hier alle schilders van Der Blaue Reiter en andere stromingen in zijn hoofd zitten? Dan druip ik af hoorquote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nou wil ik niet al te vervelend gaan doen, maar als je geen Google mag gebruiken, mag je dan wel boeken erbij pakken?
Het is ook gewoon een vraag hoor, maar inderdaad, veel zou ik dan ook niet weten. Het is alleen een beetje oneerlijk want niet iedereen heeft jouw boekenkastquote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:13 schreef Laureline het volgende:
[..]
O, ik dacht alleen geen gegoogel. Leek me anders wel erg lastig te worden, of heeft iedereen hier alle schilders van Der Blaue Reiter en andere stromingen in zijn hoofd zitten? Dan druip ik af hoor
Ghehe, dit was een Geschiedenis van de Schilderkunst uit het jaar nul. Na Miro houdt het boek gewoon op!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een vraag hoor, maar inderdaad, veel zou ik dan ook niet weten. Het is alleen een beetje oneerlijk want niet iedereen heeft jouw boekenkast
'Lady in green', correctquote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:07 schreef Laureline het volgende:
Charlie en de chocoladefabriek!![]()
Als je the Woman in Red bedoelt, is het nu een Woman in Green! Op een heuvel!
Al dat nieuwerwetse gedoe is ook helemaal nergens goed voor.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:25 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ghehe, dit was een Geschiedenis van de Schilderkunst uit het jaar nul. Na Miro houdt het boek gewoon op!
Zo dan:quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Al dat nieuwerwetse gedoe is ook helemaal nergens goed voor.
Ja, het is een schilder van dit moment.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:56 schreef Xyno het volgende:
Zegt mij iig niets. Na Miro lijkt me ..
Michael Readekker tochquote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:28 schreef Laureline het volgende:
Het is een Nederlandse schilder, hij woont en werkt nu in Engeland. Hij werkt behalve met verf, ook met borduurgaren!
deed het uit mijn hoofd. kon de draadjes kunst wel waarderen, heb er heel vroeger wel eens een topic over geopend en crashte fok! oid.quote:
Het lastige is wel dat je het alleen in het echt goed op waarde kan schatten, op een foto blijft bijna niets over van de werking van de draadjes. Bij deze hebben de hele dunne garens die vanuit de modderpoel gespannen zijn een subtiele olieglans, en komen die kleuren als een lichte nevel weer terug in de achtergrond. Ook zijn de felgekleurde, op het oog snel neergekwakte verfkloddertjes bovenaan allemaal juist heel nauwkeurig geborduurd. De zwaan is met een soort angoradraad gedaan, zodat het net echte veertjes lijken als je er voor het eerst naar kijkt.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:04 schreef Gits het volgende:
[..]
deed het uit mijn hoofd. kon de draadjes kunst wel waarderen, heb er heel vroeger wel eens een topic over geopend en crashte fok! oid.
Ken hem wel van naam, maar ken niet echt zijn werk. Hij staat trouwens 8e in de top-100 van Ned. kunstenaars in Elsevier voor wat het waard is (hihi, mijn neef staat 7e op die lijst)quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:52 schreef Laureline het volgende:
Hij is één van de succesvolste Nederlandse kunstenaars van dit moment (zeker top 10). Onlangs had hij nog een solotentoonstelling in het GEM. Niemand?
De naam rijmt op een stichtelijke serie naslagwerken voor de huisvrouw van vroeger![]()
Staat die top10 ook ergens online? Ik ben wel benieuwdquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 07:07 schreef Xyno het volgende:
[..]
Ken hem wel van naam, maar ken niet echt zijn werk. Hij staat trouwens 8e in de top-100 van Ned. kunstenaars in Elsevier voor wat het waard is (hihi, mijn neef staat 7e op die lijst)
En hij is nog tot 1 november in Den Haag te zien.
Natuurlijk: http://www.locuslux.com/u(...)er-kunst-t20615a.pdfquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 07:45 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Staat die top10 ook ergens online? Ik ben wel benieuwd
He, onze (voormalige) fokker staat op plaats 5quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 08:35 schreef Xyno het volgende:
[..]
Natuurlijk: http://www.locuslux.com/u(...)er-kunst-t20615a.pdf
Gut, ik dacht dat Corneille inmiddels al wel dood wasquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 08:35 schreef Xyno het volgende:
[..]
Natuurlijk: http://www.locuslux.com/u(...)er-kunst-t20615a.pdf
Voor mij komt ie niet uit het niets hoorquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:56 schreef Laureline het volgende:
[..]
Gut, ik dacht dat Corneille inmiddels al wel dood was![]()
Leuke neef heb je trouwens! Die komt ook zo uit het niets de top 10 binnenrollen zeg. Zijn werk ken ik eigenlijk niet.
Moet de 'winnaar' van het vorige schilderij dat niet doen?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:24 schreef Xyno het volgende:
[..]
Voor mij komt ie niet uit het niets hoorAf en toe zijn zijn korte filmpjes te zien bij de NPS. Hij was genomineerd voor een gouden Kalf en de uitreiking Volkskrantprijs (die hij won) is op TV uitgezonden. Maar je moet het maar net weten/tegenkomen
ps. mss wil iemand nog even een plaatje neerzetten..
Natuurlijk, maar het schiet niet echt op zo (lees: ik heb het niet zo druk op mijn werk ..)quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:59 schreef Laureline het volgende:
[..]
Moet de 'winnaar' van het vorige schilderij dat niet doen?
Jacques Louis David met de dood van marat.quote:
Ja, Marat in het Bad is onze eigen titelquote:
Douze points !quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:31 schreef Laureline het volgende:
Las Meninas!
edit: er zijn ook nog leuke versies van door Botero![]()
En terecht !quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:12 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ja, die staat ook nog in de top 100 zag ik!
Ja, ik hou ook veel van Coquote:
Eentje die jij post! Want die hadden we nog tegoed van jouw goede antwoord bij Michael Raedeckerquote:
heeft dat bordje 'Amsterdam' op de grond nog een bepaalde betekenis tav de titel?quote:
Jaren 20? Leuke tijd zo te zien..quote:Op maandag 2 november 2009 10:11 schreef Gellius het volgende:
Niet direct, behalve dat hij dit drieluik in zijn Amsterdamse periode heeft geschilderd.
Sorry!quote:Op maandag 2 november 2009 10:19 schreef Gellius het volgende:
Pardon? Wachten we niet even op de juiste titel?
Was hij niet naar amsterdam gevlucht toen de nazi's de macht grepen?quote:Op maandag 2 november 2009 10:11 schreef Gellius het volgende:
Niet direct, behalve dat hij dit drieluik in zijn Amsterdamse periode heeft geschilderd.
Idd vooral die met 'gras snijdt vinger'quote:Op maandag 2 november 2009 10:33 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wat betreft de plaat van Westerik... is dat niet iets als 'De Platenspeler' (of 'Grammofoon')..
overigens heb ik ook altijd een soort van fysieke rilling, kippevel als ik Westeriks schilderijen zie, vooral de fijn geschilderde huid die bijna 'tastbaar' lijkt
Ehm, 'parade'?quote:Op maandag 2 november 2009 10:39 schreef Gellius het volgende:
Nee, je maakt het te ingewikkeld. Het is inderdaad een optocht/intocht van typen en Beckman zal er ongetwijfeld iets mee bedoeld hebben dat ongeveer langs jouw metaforische lijnen loopt, maar de titel is eenvoudiger; slechts één woord.
Clownsparade ? .. of clownsoptocht?quote:
Ja, de titel is een samenvoeging van beiden: Grammofoonspeler.quote:Op maandag 2 november 2009 10:33 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wat betreft de plaat van Westerik... is dat niet iets als 'De Platenspeler' (of 'Grammofoon')..
overigens heb ik ook altijd een soort van fysieke rilling, kippevel als ik Westeriks schilderijen zie, vooral de fijn geschilderde huid die bijna 'tastbaar' lijkt
Jij mag gerust iets plaatsen.quote:Op maandag 2 november 2009 12:10 schreef k_man het volgende:
Moet ik nu iets nieuws plaatsen, of doen we het plaatje dat Xyno klaar had staan?
was dat niet die ongedoken joodse schilder: Tannenbaum of Apfelbaum... zat naar ik meen in belgie ondergedokenquote:Op maandag 2 november 2009 13:28 schreef k_man het volgende:
OK, ik denk dat deze vrij makkelijk is.
[ afbeelding ]
Ik heb een bril nodig geloof ikquote:Op maandag 2 november 2009 13:45 schreef Maisnon het volgende:
Je ziet z'n naam op het identiteitsbewijs staan
Ik raad wel mee, ik ben een beetje te weinig bij fok om me erin te verdiepen hoe je een plaatje op de site moet zetten. Zal wel heel simpel zijn, maar toch.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:02 schreef Laureline het volgende:
[..]
Eentje die jij post! Want die hadden we nog tegoed van jouw goede antwoord bij Michael Raedecker
De Baadsters van Cézanne inderdaad.quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:20 schreef Xyno het volgende:
De Baders, ik begin nu te twijfelen maar ik denk van Cezanne.
Zijn dit de originele kleuren? Of een slecht plaatje?quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:18 schreef De_Hertog het volgende:
Voornaam Dimitros of iets dergelijks?
Alvast een nieuwe opgave:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |