abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74144771
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:24 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Mijn In ears (van Sennheiser) zijn volgens mij in het vliegtuig kapot gegaan ofzo. Mijn rechter oordopje doet het nog gewoon, maar uit de linkse komt vrijwel geen geluid. Alleen heul zacht. Redelijk irritant wel om alles van 1 kant te horen. Denk dat ik van de week maar nieuwe koop.

Heb deze overigens ook helemaal niet zo heel lang, vanaf augustus. Heb het bonnetje ook nog wel (heb 'm samen gekocht met m'n ipod bij de MediaMarkt) maar ik denk niet dat ik ze nog kan ruilen, wel? Of zou dat onder garantie vallen?
Chinese Webshops-topic #29 - Dollar en Pond zijn cheap-ass
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_74150492
Net les 13 gelopen. Ik vind heuvels nog steeds tegenvallen, terwijl rechte stukken onwijs goed gaan (voor mijn gevoel dan).

Hebben jullie dat ook? Eerste 2/3 minuten zijn zwaar en dan kan het niet snel genoeg gaan, maar bij 5 min is het niet zwaar meer?
pi_74151785
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:45 schreef SolnaStockholm het volgende:
Net les 13 gelopen. Ik vind heuvels nog steeds tegenvallen, terwijl rechte stukken onwijs goed gaan (voor mijn gevoel dan).

Hebben jullie dat ook? Eerste 2/3 minuten zijn zwaar en dan kan het niet snel genoeg gaan, maar bij 5 min is het niet zwaar meer?
Ik heb dat met die heuvels ook hoor. Ik woon in een nogal heuvelachtige plaats en ik merk echt een enorm verschil of ik een recht stuk loop of een heuvelachtig stuk. Dus dat lijkt me niet meer dan normaal.

Ik heb trouwens juist dat het begin allemaal heel makkelijk gaat, en dat het daarna juist wat zwaarder wordt. Maar ik ben pas bij les 6.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 15:29:40 #79
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74152146
Tja, heuvels Die heb ik hier niet (hooguit de oprit van de brug over de snelweg ) Ik probeer hem altijd mee te pakken, maar ik heb ook dat de eerste paar minuten zwaar gaan, en op het einde gaat het meestal wel lekker, als ik geen rare pijntjes krijg ofzo.
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  woensdag 28 oktober 2009 @ 18:18:26 #80
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74157866
Net start to run les 11 gelopen. Beetje last van de schenen weer, maar gelukkig trekt het altijd dezelfde avond nog weg. Kwestie van wennen, goed rekken en strekken na afloop en de volgende dag merk ik niets meer. 25 minuten gingen vrij snel voorbij, toch weer 4,2 km afgelegd. Het rondje wordt steeds groter.
Aan de lopers die wat verder zijn, hoe hebben jullie de overstap naar les 13 ervaren? Ineens 32 minuten ipv 24 / 25 lopen? Ik zie er een beetje tegenop...
Klik naar de route
  woensdag 28 oktober 2009 @ 18:21:15 #81
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_74157981
Ik heb geen motivatie meer nu het zo guur en koud is
Hoe daar mee om te gaan?
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
pi_74160213
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:18 schreef caspervc het volgende:
Net start to run les 11 gelopen. Beetje last van de schenen weer, maar gelukkig trekt het altijd dezelfde avond nog weg. Kwestie van wennen, goed rekken en strekken na afloop en de volgende dag merk ik niets meer. 25 minuten gingen vrij snel voorbij, toch weer 4,2 km afgelegd. Het rondje wordt steeds groter.
Aan de lopers die wat verder zijn, hoe hebben jullie de overstap naar les 13 ervaren? Ineens 32 minuten ipv 24 / 25 lopen? Ik zie er een beetje tegenop...
Klik naar de route
Ik heb tussen les 12 en les 13 iets van zes dagen rust gehad (spierpijn, wedstrijden, te veel sport om te gaan hardlopen). Vandaag mezelf de deur uit geschopt om les 13 te gaan lopen. Ik vind het best meevallen. Les 12 is 1 2 4 4 5, les 13 is 2 3 5 5 5. Het valt best mee met hoe zwaarder het is! Ik vond het niet zwaarder dan andere lessen.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:33:00 #83
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_74163224
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:10 schreef Smart_ass het volgende:

Ja, die wegen daar zijn best smal he? Ik loop eigenlijk over het algemeen overdag. Ik heb daarnet wel in het donker gelopen, maar ik loop vaak op een soort bospaadje langs de rijn, dus daar zie je echt geen steek, en ik heb nog niet van die reflecterende bandjes. Dus dit was echt eenmalig. Ik loop zeg maar hier:

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&source=hp&q=cuneralaan%2C%20rhenen&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl

Weet alleen niet of je Rhenen kent.
Ken Rhenen op zich wel, maar heb er nog nooit gelopen. Ik ga morgen ook maar eens wat lampjes halen ofzo, want vandaag was het me toch iets te gevaarlijk (er waren zelfs auto's aan het seinen en ik vond mezelf redelijk debiel dat ik toch ging lopen zonder goed zichtbaar te zijn...). Vandaag drie kwartier gelopen. Ging weer goed naar omstandigheden (al voel ik wel wat stijfheid in mijn scheen, enkel en kuit).
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:45 schreef SolnaStockholm het volgende:

Ik heb precies hetzelfde. Na die 3 minuten is het vervelende gevoel over en raak ik in een soort trance waarin het lijkt alsof ik wel eeuwig door zou kunnen lopen. Lekker gevoel is dat altijd!
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_74163889
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:21 schreef KeizerKuzco het volgende:
Ik heb geen motivatie meer nu het zo guur en koud is
Hoe daar mee om te gaan?
Dat vind ik juist heerlijk, dan ben je niet zo snel aan het zweten. Door omstandigheden kon ik gister niet lopen maar ik heb net les 1 afgerond. Het ging erg goed het is dan ook nog wel makkelijk, alleen voelde ik gelijk een zijsteek dat kwam waarschijnlijk omdat er te weinig tijd tussen het eten en rennen zat. Wat is de minimum interval voor jullie die moet zitten tussen eten en rennen?
pi_74163927
Dubbelpost
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:51:32 #86
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74163996
1,5 uur volgens mij Tafelbier. Ik probeer zelf altijd juist voor het eten te lopen. Heerlijk, om daarna te kunnen eten
pi_74164220
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:49 schreef Tafelbier het volgende:

[..]

Dat vind ik juist heerlijk, dan ben je niet zo snel aan het zweten. Door omstandigheden kon ik gister niet lopen maar ik heb net les 1 afgerond. Het ging erg goed het is dan ook nog wel makkelijk, alleen voelde ik gelijk een zijsteek dat kwam waarschijnlijk omdat er te weinig tijd tussen het eten en rennen zat. Wat is de minimum interval voor jullie die moet zitten tussen eten en rennen?
Ik doe altijd minimaal 2 uur. Ik loop eigenlijk ook liever voor het eten dan erna..
  woensdag 28 oktober 2009 @ 22:07:59 #88
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_74167369
Nu op ned3, een consumentenprogramma over hardlopen.
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  woensdag 28 oktober 2009 @ 22:14:53 #89
179525 Nemain
Zo winnen we de oorlog nooit
pi_74167693
Tvp en direct een vraag.

Ik ben sinds mei bezig met hardlopen, ben begonnen met een hardloopgroep van de sportschool onder leiding van twee instructeurs. Die moest ik wegens omstandigheden halverwege afbreken maar ik heb het ongeveer twee maand geleden weer opgepakt. Ik ben begonnen met drie minuten lopen, twee minuten wandelen, nu zit ik op 10 minuten hardlopen, 1 of 2 minuten wandelen.

Sinds een week of drie heb ik echter ontzettende last van mijn bovenbenen. Niet tijdens het hardlopen, maar erna, vanaf zo'n twee uur erna lijkt het wel alsof er zenuwen in mijn bovenbenen klem zitten. Het doet een beetje denken aan de groeipijnen die ik vroeger had. Soms is het zo erg dat ik echt op moet staan om het eruit te lopen.
Betekent dat dat ik een blessure heb, of moet mijn lichaam gewoon wennen aan de inspanning? Kan ik doorgaan met het hardlopen of moet ik het juist afbouwen of ermee stoppen? Het gekke is dat ik verder nergens last van heb, ik ben niet echt buiten adem, verder heb ik nergens pijn en zolang ik maar blijf rennen is er niks aan de hand.
Tips en trucs?

Ik vind het hardlopen op zich erg leuk en ik wil er ook zeker mee doorgaan, het is een uitdaging om telkens iets verder te gaan en het is de ideale manier om mijn hoofd leeg te maken.
En daarom, voor wij elkander weer vergeten
Laten wij zacht zijn voor elkander, kind
pi_74167705
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:07 schreef yozd het volgende:
Nu op ned3, een consumentenprogramma over hardlopen.
Ah even kijken.
pi_74167791
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:18 schreef caspervc het volgende:
Klik naar de route
Sommige overgangen van Evy zijn inderdaad best wel heftig. Maar onderschat jezelf ook niet, je gaat zelf ook best hard vooruit als je de trainingen volgt. Als het echt te zwaar was, kun je altijd trainingen herhalen voordat je verder gaat.
pi_74179460
Linkje naar de uitzending van Koopkracht van gisterenavond: http://player.omroep.nl/?aflID=10249973
pi_74180893
Ik ga over een paar minuutjes les 14 doen, volgens mij is dat 2 3 6 6 6, ik denk dat ik dood ga zometeen. Ben benieuwd
pi_74181491
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:56 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik doe altijd minimaal 2 uur. Ik loop eigenlijk ook liever voor het eten dan erna..
Ik loop eigenlijk zelf ook altijd voor het eten. Toch heb ik soms wel last van zo'n steek in m'n zij/milt, wat het ook is. Maar dat kan niet komen door het eten. Een vriendin van mij zei dat dat ook kon komen doordat je te weinig gedronken hebt. Heeft iemand dat weleens vaker gehoord? Ik dacht dat het puur door het eten kwam, en dat vind ik in mijn omstandigheid dan wel raar.
pi_74182986
Net les 14 gelopen, precies 5 km. Ik dacht dat die 3x6 min heel zwaar zou worden, maar qua conditie ging het heel makkelijk. Doordat ik gister heb gelopen, protesteerden mn benen een beetje, dus ik ga morgen niet, zaterdag weer, les 15.

Ik wacht trouwens ook altijd minstens 2 uur voor ik ga rennen, en drink van te voren zat water (ook niet te kort van te voren).
pi_74184723
Twee uur tevoren niks eten, vanaf half uur tevoren niks drinken hou ik altijd aan.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:52:58 #97
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_74185666
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:28 schreef Skv het volgende:
Twee uur tevoren niks eten, vanaf half uur tevoren niks drinken hou ik altijd aan.
Dat probeer ik ook, maar heb altijd zo'n droge keel als ik ga beginnen. Dus ik drink altijd vlak ervoor nog een glas water, dat verklaart misschien waarom ik vaak zij-steken heb.
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
pi_74185869
Nou dan wacht ik wel twee uur, voor het eten is namelijk geen optie. Dan zit ik namelijk nog op school.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:41:00 #99
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_74231821
Een week niet rennen (druk, druk, druk) is eigenlijk best goed voor een lichaam, want vandaag haalde ik opeens de vijf kilometer onder de 30 minuten!
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:54:47 #100
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74232208
Netjes hoor Woodpecker! Gefeliciteerd!
Ik heb vandaag les 12 gelopen. 26 minuutjes waarvan 16 minuten rennen.
T ging best lekker, stukken van 4 minuten op het einde, en als laatste één stuk van 5. Het was wel goed uit te houden, al merkte ik wel dat mijn tempo op het einde omlaag ging.
Maandag wordt een echte uitdaging: les 13. Flink wat minuutjes erbij, en ineens de stap naar 32 minuten onderweg zijn. Ik ben benieuwd.
Route vandaag was 4,16 km. Ik mag dus niet klagen vind ik zelf. Wel iets onder mijn streven van 6 min / km, maar dat mag de pret niet drukken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')