abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:07:46 #102
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73953261
Ik denk dat de huisarts eindverantwoordelijke is voor behandeling in deze gevallen. Dus die zal een officiële verwijzing moeten doen.
Maar volgens mij volstaat dan ook wel een telefoontje met de vraag om een verwijsbrief op advies van de CB-arts.
pi_73953968
Ik kom even binnenvallen. Tyler heeft sinds maandag/dinsdag luieruitslag die steeds erger wordt.
Hij poept ook ineens als een gek. Het doet hem echt veel zeer nu.
Nu is het inmiddels donkerrood en met een soort blaasjes. heb zelfs een foto gemaakt voor mn moeder, die wilde het zien
Hij poept dus veel en moet dus ook vaak een schone luier. Ik maak het al schoon met een washandje. En sudocreme erop. Nog tips?
Alleen na de operatie had hij last van luieruitslag, verder nooit. Kim heeft er ook amper last van gehad. Dus weinig ervaring mee gelukkig.
Zou de huisarts nog middeltjes hebben? Die was er vandaag niet.
Ik vind het zo zielig. Zelfs 's avonds als hij slaapt wordt hij er niet wakker van, raar vind ik. als wij naar bed gaan, kijken we en het is al 2x dat hij had gepoept en gewoon verder sliep.
pi_73954275
Maizena!
Vervelend voor Tyler!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73954711
Maizena? Serieus?
pi_73954956
Ingrid misschien kan je Tyler na het verschonen even een minuut of 5-10 zonder luier in de box leggen? Dan kan het een beetje drogen enzo
pi_73956958
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:46 schreef _Ingrid_ het volgende:
Maizena? Serieus?
serieus
En geen billendoekjes of zeep gebruiken. Billen goed droogdeppen, niet wrijven.

blech, ik heb weer een chagarijntje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73957805
Effe binnenvallen zonder bij te lezen (doe ik straks effe, de oma van Driekus was hier de hele dag en die heeft het huis even gepoetst). Driekus is gewogen vanochtend en alle stress is weg: 205 gram aangekomen in een week! En dan te bedenken dat het met lege blaas was (want die plaste ie leeg op de weegschaal ). Volgende week dus geen weeguurtje voor ons, ik moet de week erop toch naar de arts, dus dat weekje geloof ik dan wel.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_73958195
goed zo Driekus!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73958310
Driekus! Wat moet jij je opgelucht voelen!
pi_73958737
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 18:46 schreef Ssserpente het volgende:
Driekus! Wat moet jij je opgelucht voelen!
Inderdaad, Driekus 200 gram zwaarder en ikzelf meteen weer kilo's lichter! We gaan hier nu dus ook door op de gekozen weg, want dit lijkt goed te werken.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 19:05:04 #112
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73958850
Maizena heb ik ook vaker gehoord Ingrid. Wel oppassen dat ie geen wind laat als je net de luier vol maizena hebt gemikt
pi_73959179
Go Driekus go!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  donderdag 22 oktober 2009 @ 19:27:54 #114
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_73959495
Wat tof Mefke! Dat is vast een heerlijk gerustellend gevoel!
Niet mieten! Door gieten!
pi_73959906
Maizena ga ik proberen dan! Nog nooit van gehoord . Heb het toevallig nog in huis ook. (nooit gebruikt zelfs)

Mefke wat goed!
pi_73960322
Ehm, met het risico een enorm domme vraag te stellen: is het normaal dat de ontlasting van een flesvoedingskindje veel meer ruikt en dat er minder poepluiers zijn dan bij een kindje dat alleen borstvoeding krijgt? Driekus poept minder, maar tjemig, die geur die er nou vanaf komt
pi_73960400
Mefke, dat kan!
Tess d'r poep stinkt ook versscrhikkelijk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73960477
Ja Mefke, is normaal.
Ik vind bv-poep helemaal niet stinken, fv-poep daarentegen
En wat goed van Driekus, zo lekker aangekomen

Toby zit al sinds vanmiddag in de draagdoek. Niet altijd even handig maar iig beter dan het gekrijs zodra ik hem loslaat.
.... met gevoel voor drama....
pi_73960693
Mefke, wat fijn van Driekus' gewicht!
Lotte!
Noah!
pi_73961440
Mefke wat fijn zeg! Wat moet dat een opluchting zijn.

Ssserpente we hebben vandaag bericht gehad van de tante van die ook bij een cb werkt. Ze ziet heel veel kindjes met zo'n "gaatje" en tot nu is er zolang als ze daar werkt (en da's heel lang) nog nooit iets ernstigs aan de hand geweest!
  donderdag 22 oktober 2009 @ 20:27:31 #121
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73961461
Sorbo en Isabeau! Had ik al hoi gezegd? Dat van die plakhaartjes herken ik ook, en ik wijt het ook aan te veel kroelen

Nicole! oeh ik kan me voorstellen dat je dan ontploft zeg. Kiwi... Mijn schoonmoeder begon laatst al te vertellen dat V vroeger liga met sinaasappel zooooo lekker vond. In zijn fotoboek staat een foto uit februari waar hij liga met sinaasappel gevoerd krijgt. En mijn man is van (eind) januari.... Ik heb dus al even goed duidelijk gemaakt dat er hier het eerste half jaar alleen maar borstvoeding in gaat, en dat er daarna wel een lijst komt met wat hij wanner mag.

Urla, goed geregeld dat je een andere arts krijgt. Er is niks vervelender als een arts waarbij je je niet fijn voelt of die je telkens met een kluitje in het riet stuurt.

Stiemie en Sserpente, hier ook een kuiltje. Of nouja het is meer een groefje, en dan niet tussen de billetjes maar erboven. Daar is na de geboorte naar gekeken in het ziekenhuis, en gelukkig is alles gewoon netjes dicht.

BE, lekker! ik ben jaloers op je hoor. We zitten hier nog op 9-12-3-6-9 en overdag een zooitje. Maar ik ben al zo blij met die 3 uurtjes 's nachts.

Ik zou Tyler ook lekker even met blote billen laten liggen Ingrid. Even lekker drogen aan de lucht. Maar die maizena is ook een goeie. "tip uit de oude doos" he.

Arme Vicky met een sjacherijntje in huis. Rol behang nodig?

En als laatste een GROOT applaus voor Driekus! Heb jij je mama even gerust gesteld? Goed zo manneke!

Thomas heeft na de JBPM fles niet gespuugd en twee keer een half uurtje geslapen. Nu de tweede fles met JBPM gehad en tot nu toe gaat het nog goed. Ik durf bijna niet te hopen.... zou het dan zo simpel kunnen zijn? Of loop ik weer te vroeg te juichen?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 20:37:02 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73961776
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:26 schreef Stiemie het volgende:
Mefke wat fijn zeg! Wat moet dat een opluchting zijn.

Ssserpente we hebben vandaag bericht gehad van de tante van die ook bij een cb werkt. Ze ziet heel veel kindjes met zo'n "gaatje" en tot nu is er zolang als ze daar werkt (en da's heel lang) nog nooit iets ernstigs aan de hand geweest!
Sasha en Oscar hebben ook een kuiltje. Nog nooit iets over gehoord.
Mijn ex-vriendje heeft het ook en tegen zijn moeder hadden ze vroeger gezegd dat ze moest bellen als er haar uit ging groeien en zolang dat niet zo was, was er niks aan de hand.
Hopelijk valt het bij jullie ook gewoon mee!

Jeetje ca.ra., wat een schema nog 's nachts! En ik vond het al pittig toen Oscar 1 keertje kwam.
Ik hoop dat de JBPM echt gaat helpen!
pi_73962088
*kuch* borstvoedingspoep... hoe kreeg je die ook weer uit kleding?
Mevrouw draait net een verse flurps op haar nieuwe witte romper
ergens mee laten inweken ofzo?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73962165
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:46 schreef huuphuup het volgende:
*kuch* borstvoedingspoep... hoe kreeg je die ook weer uit kleding?
Mevrouw draait net een verse flurps op haar nieuwe witte romper
ergens mee laten inweken ofzo?
ossegalzeep
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73962236
huup ik doe witte poep-was eerst een keer met een vaatwasmachinetablet in de was
pi_73962241
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:48 schreef Vicky het volgende:

[..]

ossegalzeep
heb ik niet in huis...

ik heb soda, bleek, allesreiniger en andere schoonmaakmiddelen.
Of normaal kleur en witwasmiddel.

* huuphuup gaat ossegalzeep halen morgen
edit en ik hoor net dat ik ook vaatwastabletten ga halen

Jut & Jul zitten nu in bad liedjes te zingen
lief zingt en mn meisje brabbelt mee
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73962323
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:50 schreef huuphuup het volgende:

[..]

heb ik niet in huis...

tja, bleek wil het ook altijd wel goed doen, maar ht kan zijn dat je wit dan anders wordt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 22 oktober 2009 @ 20:53:09 #128
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73962354
Nat ophangen en... laten drogen in de zon. Als die zou schijnen dus.
pi_73962579
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:53 schreef Brighteyes het volgende:
Nat ophangen en... laten drogen in de zon. Als die zou schijnen dus.
dat wordt opsturen naar een warm oord dan
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73962742
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:50 schreef huuphuup het volgende:

[..]

heb ik niet in huis...

Mijn twee liefjes zaten net ook opeens samen in bad (wist niet dat 'ie dat van plan was). Ik hoorde haar al heel hard spetteren en kletteren door het water, vroeg me al af of dat wel goed zou gaan, kwam ik binnen zie ik twee van die natte koppies met onschuldige oogjes "wij doen niks hoor " en het water overal waar het niet hoorde
pi_73962754
wat lief Raissa!
zucht, ik wil ook een bad....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73962779
Krijg je dat niet uit kleding dan? Hier is ook al best wat ondergepoept en volgens mij is het er gewoon uit gegaan. Ga toch nog 'ns checken dan.

Meer kindjes met extra gaatjes dus. Heb net nog eens gekeken en het kuiltje is gelukkig gewoon dicht.
pi_73962869
haha Raissa wat schattig

En ik weet niet of dat eruit gaat of niet Ssserpente maar ik hoor altijd dat het hardnekkig is die poep, en omdat deze rompers net nieuw zijn en ik vind het van die fijne rompers, en omdat de flurps vers is zeg maar dacht ik van mja ik vraag het maar even. Voordat iemand zegt dat ik het gelijk had moeten weken in koud water ofzo en ik het al drie dagen in de wasmand had liggen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73962883
Hier is het ook gewoon uit dr witte rompertje gegaan...en ik heb het niet eens meteen in de was gegooid...
Lotte!
Noah!
pi_73963133
ooooh okay
dan denk ik dat ik het strakjes gewoon in een emmertje warm water gooi ter voorweek en dan gaat het binnenkort gewoon in de was.
Ik heb net vandaag een witte was gedaan nmlk dus het duurt weer een dag of twee...

hihi, ik heb net een hanekam in dr haartjes gekamd en het staat hilarisch
als ik een jongetje krijg ooit dan kam ik zn haar zo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 22 oktober 2009 @ 21:17:10 #136
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73963249
Hier gaat het er ook altijd gewoon uit in de was. Niks geen voorbehandeling nodig. Zou er verschil zijn in BV poep en flessepoep trouwens?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_73963468
eff een baby huilt tvp. Straks maar bijlezen
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_73963521
Ik weet niet hoe ik het voor elkaar krijg maar ik heb sinds Mila er is elke dag wel een witte was
pi_73963700
Ik had trouwens van de week ook een poepromper. Heb 'm uitgespoeld met water en toen in de wasmachine gegooid. VOlgens mij istie gewoon schoon geworden.

Fruithappen zijn lastiger.. daar heb je echt wel ossegal bij nodig
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73964014
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:24 schreef Raissa het volgende:
Ik weet niet hoe ik het voor elkaar krijg maar ik heb sinds Mila er is elke dag wel een witte was

hydrofiel luiers!
daar heb ik er elke witte was 800 van
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 22 oktober 2009 @ 21:39:34 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73964139
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:22 schreef Tinuviel het volgende:
eff een baby huilt tvp. Straks maar bijlezen
Ja, want het topic is zo heel moeilijk te vinden anders he?

Ik heb ook gekleurde hydrofielluiers!
pi_73964257
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:39 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, want het topic is zo heel moeilijk te vinden anders he?

Ik heb ook gekleurde hydrofielluiers!
ik ook.. roze met stippeltjes en wit met groene dingetjes
oh en wit met rode hartjes
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73964304
Pff wij zijn weer terug van de HAP, alles was goed, maar ik ben wel minstens 10 jaar ouder.. Timo leek een paar keer bijna te stikken in slijm vanavond en krijste echt vreselijk hard (nadat we gisteravond 2e vaccinatie rotavirus gegeven hebben), zo erg had ik het nog niet eerder gezien. Hij verslikt zich heel vaak en dat is al heel eng, maar dit was echt vreselijk
pi_73964328
ik wilde ook gekleurde maar ik heb vrijwel al mn hydrofiel luiers gekregen dus nu heb ik 40 (serieus 40 ja...) witte hydrofiel luiers
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73964357
Huup en ossegal is volgens mij niet bij de supermarkt te krijgen (nou ja, niet bij de mijne dan) maar wel bij het kruidvat. Hier gisteren ook alles onder terwijl net de was aanstond. Eerst het ergste eraf gespoeld en toen effe geweekt met wat ossegal en biotex voorwas. Daarna vandaag gewoon mee in de was en schoon!
O en aan onderscheid tussen witte en gewone was doe ik niet meer. Alles van Driekus gaat bij elkaar, anders is er geen beginnen aan.
pi_73964373
oooh Chan wat lijkt me dat naar zeg
wat fijn dat alles goed was. Knuffel je mannetje maar lekker. Pfff, kan me voorstellen dat je je lam geschrokken bent.

Mef, ja dat van de kruidvat wist ik!
het stond namelijk naast de soda en bij dat schap was ik de laatste tijd vaak te vinden
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73964383
jeetje wat een schrik Chan!!
Huup, je kan niet genoeg hydro's hebben vind ik
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 22 oktober 2009 @ 21:47:13 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73964490
He jakkes Chan! Dat is wel heel erg eng! Hebben ze iets gegeven om het wat te verlichten?
pi_73964630
Huup, soda ja, dat ken ik inmiddels ook. Maar ik heb de zak niet leeggekregen, ik en soda waren niet zo'n beste combi meer naar een paar dagen Ik ga volgende week maar eens bellen voor een nacontrole want ik wil nou wel eens weten of het goed zit en ik ben niet zo lenig met een spiegeltje
pi_73964675
Chan, wat zul jij geschrokken zijn zeg. Pfff, tis zo eng als zo'n kleintje zich zo verslikt. Heb je nou wel wat meegekregen?
pi_73964747
Chan dat is schrikken zeg Heb je iets voor hem gekregen?
pi_73965062
Nee niks meegekregen, hij is goed nagekeken en er mankeert niks aan hem. Maar hij heeft me wel verzekerd dat een kindje echt niet zomaar stikt in slijm, dat zn lijfje altijd wel in staat is het er zelf uit te hoesten, ook al gaat dat soms dus nogal moeizaam.. Hij is nu lekker in slaap gevallen gelukkig..
pi_73965566
Arm ventje.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 22:33:46 #154
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_73966608
Chan, schrikken zeg!! Hopelijk slaapt hij nu even lekker.

Wist niet of ik het kokkerellen voor je kleine topic een schop moest geven of gewoon hier, dus eerst hier maar even:

Ik kook 1 keer in de week verschillende maaltijden voor mijn dochter (10 maanden) en zelf eet ik bijna geen vlees. Van het cb moet ik echter wel vlees geven. Daar heb ik geen moeite mee (mits het biologisch vlees is) maar verder dan rundergehakt, tartaar of kip kom ik niet. Wat doen de vegetarische mama's hier met evt vleesvervangers? En wie weet hoe vaak je vlees moet geven?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 22:59:38 #155
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73967574
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:43 schreef huuphuup het volgende:
ik wilde ook gekleurde maar ik heb vrijwel al mn hydrofiel luiers gekregen dus nu heb ik 40 (serieus 40 ja...) witte hydrofiel luiers

53, ik win! en dan heb ik er ook nog een paar afgestaan aan mijn moeder

Ik had hier op het forum gelezen dat het handig was om er flink wat te hebben dus ik had er 24 gekocht. En toen kreeg ik nog een stapel in de doos kleren die ik van een vriendin kreeg. En toen zat er ook nog een stapel in een tas die ik van een oud buurmeisje kreeg. En toen had ik er ineens best wel veel.... maar t iswel handig zit je nooit zonder. En met dat spugen gaan er hier ook veel doorheen. Iedere nacht 2 tijdens de voedingen in bed (eentje als onderlegger en eentje als lekvanger/spuugdoen) en minstens 1 bij Thomas onder zijn hoofdje in bed, 1 onder zijn hoofdje in de box en 1 onder zijn hoofdje in de wandelwagen. Dat zijn er dus minstens 5 per dag, en nog 3 extra als Thomas in bad gaat. En ik weiger iedere dag witte was te draaien hoor.
pi_73968247
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:24 schreef Raissa het volgende:
Ik ook Ik las huups berichtje over "over twee dagen weer een witte was" en dacht Huh?! Dan pas?
pi_73968289
Oh Chan, wat eng zeg

Ik heb geen idee hoeveel hydrofielluiers ik heb, maar 't lijken er altijd heeeel veel als ik moet strijken
pi_73968835
Innepin strijk jij ze dan echt? Ik gooi ze in de droger en dan zijn ze best mooi kreukvrij vind ik
pi_73969127
Mja als ze uit de was komen zien ze er uit als je vingertoppen na twee uur in bad dobberen... hoewel ik de strijkvrij optie op mn droger misschien maar eens moet uitproberen.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:07:07 #160
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73969779
Ik strijk alleen de randjes, die rimpelen zo op in de droger. Maar de rest niet, want ze schijnen dan beter te drogen. *insert goede smoes*

Trouwens er zijn er een aantal bij die altijd wel netjes uit de droger komen, schijnbaar zit er dus toch verschil tussen die doeken. En degene van het oud-buurmeisje zijn het fijnste, al voor 2 kinderen gebruikt, dus vaak gewassen en nu superzacht.
pi_73973455
Timo heeft gelukkig goed geslapen en ik ook, we zijn weer wat van de schrik bekomen..

Hier gaan de hydrofiele luiers (nog) niet in de droger, omdat we die (nog) niet hebben Ik strijk ze ook niet, want het valt wel mee met de kreukeligheid als je ze goed ophangt. Ik strijk trouwens helemaal niks, behalve dan toen ik op het punt stond te bevallen, toen moest alles ineens gestreken..
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 08:34:11 #162
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73973464
Chan, wat een schrik
Gelukkig niks ergs dat eventueel met die vaccinatie te maken zou kunnen hebben. Kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent!

Grasjes, mijn ouders eten geen vlees en bij hun smult Devin altijd van de vegetarische Tivall-producten (vekrijgbaar bij AH) waarvan sommigen ook echt heel lekker zijn! Verder is het belangrijk om zeker als opgroeiend kind veel peulvruchten te eten, ei en vis. Dit kun je dan zien als vleesvervangers, elke dag vlees is zeker geen must. Bovendien kun je juist met gehakt en kip eindeloos varieren. En als je het niet erg vindt om gehaktballetjes te maken... dat vinden alle kinderen lekker

`s Nachts liggen smakken, zuigen en zoeken. Speen er direct weer uitwerken en gaan gillen als je moeder je probeert aan te leggen. En dus niet drinken maar wel iedereen klaarwakker. Tot 3x toe vannacht
Maar om 7 uur heeft hij wel weer goed gedronken gelukkig, zonder protest.

Hydrofiele luiers strijken...? Ik heb niet eens een strijkbout
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:17:38 #163
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_73974004
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 00:07 schreef Ca.ra het volgende:
Ik strijk alleen de randjes, die rimpelen zo op in de droger. Maar de rest niet, want ze schijnen dan beter te drogen. *insert goede smoes*

Trouwens er zijn er een aantal bij die altijd wel netjes uit de droger komen, schijnbaar zit er dus toch verschil tussen die doeken. En degene van het oud-buurmeisje zijn het fijnste, al voor 2 kinderen gebruikt, dus vaak gewassen en nu superzacht.
Dat is ook echt zo Ik doe dat trouwens ook, alleen de randjes, omdat ik dat ook mooier in de kast vind liggen.
Make love, not war ☮
pi_73974251
Leander rochelt al sinds ie een paar weken oud was. De ha zei dat het vanzelf wel los zou komen op den duur. Nou die tijd is aangebroken Hij blijft er bijna in. Als ie begint te hoesten krijg ik het al benauwd
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_73974290
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 23:18 schreef innepin het volgende:

[..]

Ik ook Ik las huups berichtje over "over twee dagen weer een witte was" en dacht Huh?! Dan pas?
de witte was hier bestaat eigks alleen uit dingen voor t mevrouwtje. En af en toe een tshirt van B. Zelf hebben we niet zoveel wit spul wat in de was gaat dus het duurt een tijdje voor ik weer een volle trommel heb.

En strijken doe ik hier nauwelijks want ik heb een droger met anti-kreukprogramma werkt als een tierelier!!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73974690
Chan fijn dat Timo een goede nacht heeft gehad! Zelf ook alweer wat van de schrik bekomen?

Esmee heeft vannacht het slapen ontdekt Laatste voeding om 23 uur en toen pas weer om 7 uur wakker
pi_73974849
wat goed Stiemie!

Hydro's strijken? Echt niet!! Als mijn was uit de droger komt leg ik het netjes ind e was mand zodat het al "glad" is. Dan hoef ik alleen maar te vouwen

Tess is vannacht 4x wakker geworden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:57:05 #168
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73974867
Oeh Chan, gatsie zeg! Fijn dat de nacht goed is gegaan.

Stiemie Heerlijk!

Hydrofielluiers strijken? Daar doen we hier niet aan hoor. Ze gaan zo uit de was op t droogrek en dan zijn ze echt niet megakreukelig. Ik heb ook t idee dat ze dan beter drogen. Omslagdoeken gaan wel in de droger, dan worden ze zo lekker zacht (Net als de handdoeken trouwens).
Ooohwww ik heb zo'n zin om te beginnen met de hapjes Erg he? Maandag naar t cb, even afwachten wat ze daar zeggen. Goh stom dat je daar zo naar uit kunt kijken zeg

Vicky, VIER keer?? Mén! Da's niet de bedoeling Tess! Misschien gaat ze overdag een beetje extra slapen Vicky, kan je zelf ook nog even liggen misschien...

Oeh, huil alarm hiero, ff checken!
pi_73974907
Ik zou ook wel willen beginnen met hapjes maar ik wacht echt nog ff een maandje.
Geen zin om een allergie op te wekken.

Ze lag om 6.45 weer in bed maar Amber vond het om 5.15 ook wel mooi geweest.. M. is bij Amber in bed gan liggen en ik heb nog ff kunnen slapen tot uurtje of half 8 geloof ik.
Mientje was net wel aan het kletsen en piepen maar niet huilen ofzo. Heb haar laten liggen en ze was weer in slaap gevallen.

Misschien ga ik straks wel ff liggen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73975102
Leander heeft waarschijnlijk exceem Hij heeft al weken hele droge, ruwe en rode wangen en op andere plekken op zijn lichaam kleine vlekjes. Nu kon het zijn doordat ie nu beetje ziekig is maar omdat ie het al een lange tijd heeft waarschijnlijk niet. Hij heeft er gelukkig geen last van dus kunnen we blijven smeren met vaseline!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_73975268
Ik strijk de hydrofiel luiers ook niet, ik strijk sowieso eigenlijk niet

Sinds 2 weekjes eet Merel af en aan met de pot mee, ze vindt het allemaal heerlijk! Woensdag was B. alleen met de meiden en aten ze bij de TV. Merel had al gehad en B. ging een bord voor zichzelf halen, toen heeft Merel Sara's bord van de salontafel getrokken en ging ze op de grond verder zitten eten
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:29:53 #172
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_73975850
Chan dat is schrikken.

Hier gooi in bij elke was een schepje anti-vlekken spul van de aldi en action in en alle vieze poepwas komen er altijd schoon weer terug uit.
Hydrofiele luiers kun je echt goed gebruiken zeker met een spugertje ;-)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_73976434
Ik heb van N.'s moeder een grote stapel hydofiele luieres gekregen. Dertig jaar oud. Heeft N. zelf nog in liggen poepen...

Lente d'r hele gezichtje zit onder de uitslag. Ze heeft een tijdje wat pukkeltjes gehad, dus dacht eigelijk dat het nog steeds puistjes waren. Maar nu wordt het toch wel heel erg. En het breidt het zich uit naar d'r nekje.

Droog is de uitslag niet, wel erg rood met her en der nog een heel klein wit puntje. Heb hier nog een potje sudocrème, Weleda ieder dag olie en zinkzalf staan.

Zou iets daarvan kunnen helpen?
pi_73976498
niks aan doen serpente...
is babyacne, gaat echt vanzelf over.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73976623
beter niets smeren ssserpente, kans is groot dat de boel dan alleen maar meer irriteert.
Klinkt als baby-acne, had Amélie ook en het ziet er niet uit helaasch, maar trekt vanzelf weer weg.

Als ze echt een droge geirriteerde huid heeft zou je kunnen proberen om haar om de dag in bad te doen in plaats van dagelijks (als je dat niet al deed.) dat scheelt waarschijnlijk een stuk. En misschien switchen van badspul ofzo? Verder zou ik het niet weten.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73978004
Volgens mij is is het geen baby-acne. Dat had ze wel, maar nu zijn het meer vurige plekjes dan pukkeltjes. Ik doe 'r wel iedere dag in bad, maar d'r gezichtje wordt hier niet nat. Dat was ik elke dag met alleen een watje met lauw water.

't Ziet er niet uit idd, maar das niet erg. Ben alleen bang dat het jeukt of prikt of zo.
pi_73979156
Ik strijk echt helemaal niets van Driekus. Dus geen luiers, maar ook geen shirtjes of rompertjes. Erg he. Maar ja, scheelt me wel een heleboel tijd en Driekus merkt er niks van.
Meneer is volgens mij een inhaalslagje aan het doen voor zijn voeding. Hij weegt nu net meer dan 4 kilo en zou dus grotere flessen mogen, maar tja, hij krijgt nu 6 ipv 5 voedingen (half bv half fv) dus ik dacht dat het nog niet nodig was. Ehm, die mening ga ik maar eens bijstellen. Gisteren om half negen fv met nog een beetje bv (gekolft), daarna sliep ie dus ik kolven want dan kon ik op tijd naar bed. Half 11, meneer weer honger, eerst het gekolfde op (50ml) en toen nog aan de borst. Vervolgens om drie uur een fles en toen vanochtend om negen uur weer borstvoeding. En daarna maar blijven smakken en huilen. Dus nu ligt ie voor pampus in de draagdoek. Ik ga straks maar eens een grotere fles maken, kijken of ie dat opkrijgt.
Chan, wat lijkt me dat akelig zeg, hopelijk valt het vandaag wat mee.
Zo en nu ga ik maar eens ontbijten, nog niet aan toegekomen vandaag..
pi_73982225
Wat wassen jullie veel Ik draai 4 wassen per week en dan het liefst alle vier in het weekend.
Hydrofiele luiers strijken doe ik ook niet, truitjes enzo wel...

Ik ga zondag voor het eerst met Finn zwemmen Ik ga met hem 's ochtends vroeg naar Tropicana, lekker warm!
Ik zag dat je daar een soort abbo kan nemen dat kost je dan eenmalig 10 euro (voor een jaar) en daarna kan je voor 5,50 2 uur lang zwemmen. Het is wel iets duurder dan 'gewone' zwembaden, maar die zijn weer niet zo warm.
Wat zijn de beste zwemluiers?
pi_73982746
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 13:42 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Wat wassen jullie veel Ik draai 4 wassen per week en dan het liefst alle vier in het weekend.
Hydrofiele luiers strijken doe ik ook niet, truitjes enzo wel...

Ik ga zondag voor het eerst met Finn zwemmen Ik ga met hem 's ochtends vroeg naar Tropicana, lekker warm!
Ik zag dat je daar een soort abbo kan nemen dat kost je dan eenmalig 10 euro (voor een jaar) en daarna kan je voor 5,50 2 uur lang zwemmen. Het is wel iets duurder dan 'gewone' zwembaden, maar die zijn weer niet zo warm.
Wat zijn de beste zwemluiers?
Dat hangt van het 'kontje' van je baby af, net als bij gewone luiers eigenlijk. Ik ehb kruidvat eigen merk maar ik doe er wel altijd een zwembroekje overheen, dan zit het wat strakker
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_73983712
Ik draai ongeveer 7 wassen per week. Maar goed, Sara heeft al wat meer was dan Sara (o.a. een groter bed ). 1 was is voor ons beddegoed en dat van Sara, 1 witte was met de hydrofielen en Merel d'r beddegoed, 3 kledingwassen en 1 handdoeken was, 1 vaatdoekjes/theedoeken was. Ongeveer dan, kan wisselen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_73985465
Ik heb voor Meike zowel kruidvat eigen merk als little swimmers gebruikt, vond de little swimmers beter zitten.

Chan, wat schrikken!
Sorbootje ook zeg, heb je de uitslag nou binnen?
Ik heb hier ook veel meer was sinds de komst van Lars. Echt alle kleuren ook, blijf bezig! En hydrofielluiers strijken???? No way!

Ben met Lars naar de zweefmeneer geweest, echt vaag joh.
Ik ben denk ik een halve minuut binnen geweest.
Hij heeft zijn handen even op Lars zijn buikje gelegd, en zei toen: darmkrampjes.
Toen ik de bevalling nog even aanhaalde zei hij heel resoluut: " daar komt het niet van, het zijn echt de darmpjes....maandag weer terug komen meiske"
Uh oke, en toen stonden we weer buiten. Maandag dus een volgende strijksessie.

Gisteravond en vannacht ging het vrij goed. Lars heeft gister zelfs even de box gelegen zonder te huilen, lag mooi naar de mobile te kijken en even later sliep hij ineens.
Vanochtend was het wel weer helemaal mis. Echt gillen en tekeer gaan alsof hij compleet in de fik staat van binnen. Niet te troosten, echt zo zielig. Zo'n machteloos gevoel....
Toen ik hem in de draagdoek deed werd hij wel rustiger en viel later in slaap....

De wvk belde nog gister, hoe het ging op de Omneo.
Ze stelde voor om er Nutriton bij door te gooien, zou nog rustiger zijn voor zijn darmpjes.
Maar we zijn nu voor de 3e dag pas bezig met de Omneo, ik wacht toch nog ff af.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:11:33 #182
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_73990260
Wat een vage zweefmeneer Karin, ik hoop wel dat het helpt voor Lars... Maar wat als (zoals hij zegt) het darmkrampjes zijn, gaat die meneer dan maandag ineens nog wat anders doen, zodat het over is???
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_73990478
Nou ik ben benieuwd wat eruit komt Karin! Wat de nutriton betreft zou ik denk ik ook wachten, ik weet dat het bij sommige kindjes juist ook hele erge krampen kan geven.

Merel is nu helemaal gevlekt van de 5e ziekte. Haar eczeem speelt ook ineens weer op, terwijl het eigenlijk zo goed als weg was, denk dat het komt door de verminderde weerstand ofzo.
Maar goed, flink jengelend zielig dametje hier, die gaat er vandaag vroeg in!
Sara
Merel
Ukje
pi_73993139
Wat wazig Karin!
nouja ik ben benieuwd wat er dan bij de volgende sessie uitkomt.

Fuente beterschap voor je dametje
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:41:41 #185
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_73994406
karin ik ben ook benieuwd wat er maandag uitkomt allemaal.

Beterschap Merel
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_73996313
Karin, hopelijk helpt het voor Lars, zou wel heel fijn zijn

Fuente beterschap daar!
Fake it till you make it...
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:49:27 #187
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_73996640
Fuente, beterschap voor Merel

Vanavond wilde Maarten niet eten... toen mocht hij het zelf doen en hij draaide zijn bordje met brocolli en gebakken aardappeltjes gewoon om en ging er eerst mee zitten spelen. Daarna toch wat happen genomen. We hebben foto's gemaakt, zal eens lief aankijken, dat hij wat uploadt!
pi_73996747
Tja, als die zwevert bij alle baby'tjes de diagnose darmkrampjes stelt, heeft ie waarschijnlijk in het merendeel van de gevallen gelijk... Ik vind het wel erg makkelijk... Maar ik hoop voor jullie dat het werkt! Sterkte!

Ik heb net een fotootje gemaakt van Lente d'r puistenkopje. Misschien dat één van jullie het duidelijk herkent als baby-acné of iets anders.

Op dr wangetjes lijkt het nog wel op puistjes, maar in d'r nekje is het eigelnlijk gewoon een grote vurige plek.
pi_73996878
Karin wat vaag zeg Ben benieuwd wat er de volgende sessie gaat gebeuren...

Merel beterschap!

En Maarten zelf eten! Kom maar op met die foto's!
pi_73996915
dit herken ik niet als babyacne...
lijkt beetje op exceem.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73996929
Merel beterschap!

Och Lente Wat sneu!
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:57:37 #192
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_73996980
Och Lente, wat ziet dat er naar uit
pi_73997715
Lente dat ziet er niet fijn uit zeg... Heb je het idee dat ze er last van heeft Ssserpente?
pi_73997900
Dat ziet er pittig uit Serpente. Arme Lente. Ik zou er niet echt iets op smeren hoor, en morgen even naar de ha gaan.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_73997951
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:14 schreef Stiemie het volgende:
Lente dat ziet er niet fijn uit zeg... Heb je het idee dat ze er last van heeft Ssserpente?
Nope, ze lijkt er geen last van te hebben. Gek is ook dat het zomaar ineens erger lijkt te worden of juist rustiger wordt. Net na de bv lijkt het bijvoorbeeld ineens erger te zijn, maar als ze net wakker is, lijkt het weer een beetje ingedroogd.

Ik ben al gestopt met Infacol tegen darmkrampjes. Misschien dat ze daar niet tegen kan. Dat hielp toch niet...

Maandag moeten we sowieso naar het cb. Als het niet erger wordt, wachten we dat maar even af.

Arm meiske.
pi_73998053
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:19 schreef oeke het volgende:
Dat ziet er pittig uit Serpente. Arme Lente. Ik zou er niet echt iets op smeren hoor, en morgen even naar de ha gaan.
Zou je hiervoor naar de ha gaan? Ik geloof niet dat het jeukt oid. Ik zou het liefst natuurlijk nu bij de ha op de stoep staan, maar ben een beetje bang dat ik overdrijf.
pi_73998334
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:20 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Nope, ze lijkt er geen last van te hebben. Gek is ook dat het zomaar ineens erger lijkt te worden of juist rustiger wordt. Net na de bv lijkt het bijvoorbeeld ineens erger te zijn, maar als ze net wakker is, lijkt het weer een beetje ingedroogd.
Ik ben al gestopt met Infacol tegen darmkrampjes. Misschien dat ze daar niet tegen kan. Dat hielp toch niet...

Maandag moeten we sowieso naar het cb. Als het niet erger wordt, wachten we dat maar even af.

Arm meiske.
dat klinkt eerlijk gezegd bijna alsof ze reageert op iets wat jij gegeten hebt
ik weet natuurlijk helemaal niet of dat zo is he! maar het is wel erg vurig zeg. Ziet er niet uit als acne

ik zou er wel mee naar de huisarts gaan, dat ga ik met mn eigen eczeem immers ook; maar de nachtdokter is niet nodig denk ik. Heb je het idee dat ze verder gewoon normaal alert is en goed drinkt en voldoende plast en poept enzo? Als dat zo is dan zou ik gewoon morgen een afspraak maken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:31:37 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73998442
Ik zou er gewoon wel even iemand naar laten kijken.

Oscar heeft ook best behoorlijk wat puistjes en sommige zijn ook echt vurig rood, en idd komt het en gaat het heel plotseling, maar het is bij lange na niet zo veel als bij Lente.
pi_73998619
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:28 schreef huuphuup het volgende:

[..]

dat klinkt eerlijk gezegd bijna alsof ze reageert op iets wat jij gegeten hebt
ik weet natuurlijk helemaal niet of dat zo is he! maar het is wel erg vurig zeg. Ziet er niet uit als acne

ik zou er wel mee naar de huisarts gaan, dat ga ik met mn eigen eczeem immers ook; maar de nachtdokter is niet nodig denk ik. Heb je het idee dat ze verder gewoon normaal alert is en goed drinkt en voldoende plast en poept enzo? Als dat zo is dan zou ik gewoon morgen een afspraak maken.
Daar zat ik ook al aan te denken. Ik bedenk me net dat ik de laatste tijd weer wat meer melk drink. Morgen eens een dagje niet doen...

Verder lijkt ze helemaal oké. Ze is scherp, slaapt goed en poept en plast voldoende.

Morgen de ha even bellen. Thanks BE!

Ik vind het nogal lastig om een inschattig te maken van de ernstigheid van de kwaal. Vandaar dat ik niet meteen met de hap aan de lijn hang... Ik had een behoorlijk overbezorgede moeder die me daardoor behoorlijk beperkte. Ik mocht bijv. nooit mee op schoolreis. Levensgevaarlijk! Ik heb me dus voorgenomen om dat bij Lente niet te doen, maar moet daar nog even een balans in zien te vinden, vrees ik...
pi_73998687
Oh, morgen is natuurlijk zaterdag.
Als ze er niet echt last van lijkt te hebben dan is maandag misschien ook goed. Op het cb weten ze misschien wel wat het is. Wat Huup zegt klinkt ook waarschijnlijk.
Ik vind dat je een verse mama bent, voor wie alles nieuw is en dan mag je best snel naar de ha gaan. Beter teveel dan te weinig, toch.

Edit: als ze wat groter is kan je, denk ik, veel beter inschatten wat wel of niet levensgevaarlijk is!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_73998877
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:37 schreef oeke het volgende:
Oh, morgen is natuurlijk zaterdag.
Als ze er niet echt last van lijkt te hebben dan is maandag misschien ook goed. Op het cb weten ze misschien wel wat het is. Wat Huup zegt klinkt ook waarschijnlijk.
Ik vind dat je een verse mama bent, voor wie alles nieuw is en dan mag je best snel naar de ha gaan. Beter teveel dan te weinig, toch.

Edit: als ze wat groter is kan je, denk ik, veel beter inschatten wat wel of niet levensgevaarlijk is!

Dat hoop ik wel!

Ik wacht morgen even af. Thanks!
pi_73999031
Ssserpente, ik zou niet naar de hap gaan, maar maandag gewoon effe met het cb overleggen of met je huisarts. Het ziet er een beetje uit als het eczeem dat ik tijdens de zwangerschap had. Maar je hebt zoveel soorten eczeem en zoveel mogelijke oplossingen, daar zou ik niet zelf mee gaan dokteren.
O en wat heeft Lente een bos haar! Mooi zeg.
Hier helpt de infacol echt heel goed, amper meer krampjes gehad, al merk ik wel dat hij na een flesvoeding meer last heeft van zijn ontlasting als na een borstvoeding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')