abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73978004
Volgens mij is is het geen baby-acne. Dat had ze wel, maar nu zijn het meer vurige plekjes dan pukkeltjes. Ik doe 'r wel iedere dag in bad, maar d'r gezichtje wordt hier niet nat. Dat was ik elke dag met alleen een watje met lauw water.

't Ziet er niet uit idd, maar das niet erg. Ben alleen bang dat het jeukt of prikt of zo.
pi_73979156
Ik strijk echt helemaal niets van Driekus. Dus geen luiers, maar ook geen shirtjes of rompertjes. Erg he. Maar ja, scheelt me wel een heleboel tijd en Driekus merkt er niks van.
Meneer is volgens mij een inhaalslagje aan het doen voor zijn voeding. Hij weegt nu net meer dan 4 kilo en zou dus grotere flessen mogen, maar tja, hij krijgt nu 6 ipv 5 voedingen (half bv half fv) dus ik dacht dat het nog niet nodig was. Ehm, die mening ga ik maar eens bijstellen. Gisteren om half negen fv met nog een beetje bv (gekolft), daarna sliep ie dus ik kolven want dan kon ik op tijd naar bed. Half 11, meneer weer honger, eerst het gekolfde op (50ml) en toen nog aan de borst. Vervolgens om drie uur een fles en toen vanochtend om negen uur weer borstvoeding. En daarna maar blijven smakken en huilen. Dus nu ligt ie voor pampus in de draagdoek. Ik ga straks maar eens een grotere fles maken, kijken of ie dat opkrijgt.
Chan, wat lijkt me dat akelig zeg, hopelijk valt het vandaag wat mee.
Zo en nu ga ik maar eens ontbijten, nog niet aan toegekomen vandaag..
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_73982225
Wat wassen jullie veel Ik draai 4 wassen per week en dan het liefst alle vier in het weekend.
Hydrofiele luiers strijken doe ik ook niet, truitjes enzo wel...

Ik ga zondag voor het eerst met Finn zwemmen Ik ga met hem 's ochtends vroeg naar Tropicana, lekker warm!
Ik zag dat je daar een soort abbo kan nemen dat kost je dan eenmalig 10 euro (voor een jaar) en daarna kan je voor 5,50 2 uur lang zwemmen. Het is wel iets duurder dan 'gewone' zwembaden, maar die zijn weer niet zo warm.
Wat zijn de beste zwemluiers?
pi_73982746
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 13:42 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Wat wassen jullie veel Ik draai 4 wassen per week en dan het liefst alle vier in het weekend.
Hydrofiele luiers strijken doe ik ook niet, truitjes enzo wel...

Ik ga zondag voor het eerst met Finn zwemmen Ik ga met hem 's ochtends vroeg naar Tropicana, lekker warm!
Ik zag dat je daar een soort abbo kan nemen dat kost je dan eenmalig 10 euro (voor een jaar) en daarna kan je voor 5,50 2 uur lang zwemmen. Het is wel iets duurder dan 'gewone' zwembaden, maar die zijn weer niet zo warm.
Wat zijn de beste zwemluiers?
Dat hangt van het 'kontje' van je baby af, net als bij gewone luiers eigenlijk. Ik ehb kruidvat eigen merk maar ik doe er wel altijd een zwembroekje overheen, dan zit het wat strakker
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_73983712
Ik draai ongeveer 7 wassen per week. Maar goed, Sara heeft al wat meer was dan Sara (o.a. een groter bed ). 1 was is voor ons beddegoed en dat van Sara, 1 witte was met de hydrofielen en Merel d'r beddegoed, 3 kledingwassen en 1 handdoeken was, 1 vaatdoekjes/theedoeken was. Ongeveer dan, kan wisselen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_73985465
Ik heb voor Meike zowel kruidvat eigen merk als little swimmers gebruikt, vond de little swimmers beter zitten.

Chan, wat schrikken!
Sorbootje ook zeg, heb je de uitslag nou binnen?
Ik heb hier ook veel meer was sinds de komst van Lars. Echt alle kleuren ook, blijf bezig! En hydrofielluiers strijken???? No way!

Ben met Lars naar de zweefmeneer geweest, echt vaag joh.
Ik ben denk ik een halve minuut binnen geweest.
Hij heeft zijn handen even op Lars zijn buikje gelegd, en zei toen: darmkrampjes.
Toen ik de bevalling nog even aanhaalde zei hij heel resoluut: " daar komt het niet van, het zijn echt de darmpjes....maandag weer terug komen meiske"
Uh oke, en toen stonden we weer buiten. Maandag dus een volgende strijksessie.

Gisteravond en vannacht ging het vrij goed. Lars heeft gister zelfs even de box gelegen zonder te huilen, lag mooi naar de mobile te kijken en even later sliep hij ineens.
Vanochtend was het wel weer helemaal mis. Echt gillen en tekeer gaan alsof hij compleet in de fik staat van binnen. Niet te troosten, echt zo zielig. Zo'n machteloos gevoel....
Toen ik hem in de draagdoek deed werd hij wel rustiger en viel later in slaap....

De wvk belde nog gister, hoe het ging op de Omneo.
Ze stelde voor om er Nutriton bij door te gooien, zou nog rustiger zijn voor zijn darmpjes.
Maar we zijn nu voor de 3e dag pas bezig met de Omneo, ik wacht toch nog ff af.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:11:33 #182
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_73990260
Wat een vage zweefmeneer Karin, ik hoop wel dat het helpt voor Lars... Maar wat als (zoals hij zegt) het darmkrampjes zijn, gaat die meneer dan maandag ineens nog wat anders doen, zodat het over is???
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_73990478
Nou ik ben benieuwd wat eruit komt Karin! Wat de nutriton betreft zou ik denk ik ook wachten, ik weet dat het bij sommige kindjes juist ook hele erge krampen kan geven.

Merel is nu helemaal gevlekt van de 5e ziekte. Haar eczeem speelt ook ineens weer op, terwijl het eigenlijk zo goed als weg was, denk dat het komt door de verminderde weerstand ofzo.
Maar goed, flink jengelend zielig dametje hier, die gaat er vandaag vroeg in!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_73993139
Wat wazig Karin!
nouja ik ben benieuwd wat er dan bij de volgende sessie uitkomt.

Fuente beterschap voor je dametje
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:41:41 #185
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_73994406
karin ik ben ook benieuwd wat er maandag uitkomt allemaal.

Beterschap Merel
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_73996313
Karin, hopelijk helpt het voor Lars, zou wel heel fijn zijn

Fuente beterschap daar!
Fake it till you make it...
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:49:27 #187
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_73996640
Fuente, beterschap voor Merel

Vanavond wilde Maarten niet eten... toen mocht hij het zelf doen en hij draaide zijn bordje met brocolli en gebakken aardappeltjes gewoon om en ging er eerst mee zitten spelen. Daarna toch wat happen genomen. We hebben foto's gemaakt, zal eens lief aankijken, dat hij wat uploadt!
pi_73996747
Tja, als die zwevert bij alle baby'tjes de diagnose darmkrampjes stelt, heeft ie waarschijnlijk in het merendeel van de gevallen gelijk... Ik vind het wel erg makkelijk... Maar ik hoop voor jullie dat het werkt! Sterkte!

Ik heb net een fotootje gemaakt van Lente d'r puistenkopje. Misschien dat één van jullie het duidelijk herkent als baby-acné of iets anders.

Op dr wangetjes lijkt het nog wel op puistjes, maar in d'r nekje is het eigelnlijk gewoon een grote vurige plek.
pi_73996878
Karin wat vaag zeg Ben benieuwd wat er de volgende sessie gaat gebeuren...

Merel beterschap!

En Maarten zelf eten! Kom maar op met die foto's!
pi_73996915
dit herken ik niet als babyacne...
lijkt beetje op exceem.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73996929
Merel beterschap!

Och Lente Wat sneu!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:57:37 #192
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_73996980
Och Lente, wat ziet dat er naar uit
pi_73997715
Lente dat ziet er niet fijn uit zeg... Heb je het idee dat ze er last van heeft Ssserpente?
pi_73997900
Dat ziet er pittig uit Serpente. Arme Lente. Ik zou er niet echt iets op smeren hoor, en morgen even naar de ha gaan.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_73997951
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:14 schreef Stiemie het volgende:
Lente dat ziet er niet fijn uit zeg... Heb je het idee dat ze er last van heeft Ssserpente?
Nope, ze lijkt er geen last van te hebben. Gek is ook dat het zomaar ineens erger lijkt te worden of juist rustiger wordt. Net na de bv lijkt het bijvoorbeeld ineens erger te zijn, maar als ze net wakker is, lijkt het weer een beetje ingedroogd.

Ik ben al gestopt met Infacol tegen darmkrampjes. Misschien dat ze daar niet tegen kan. Dat hielp toch niet...

Maandag moeten we sowieso naar het cb. Als het niet erger wordt, wachten we dat maar even af.

Arm meiske.
pi_73998053
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:19 schreef oeke het volgende:
Dat ziet er pittig uit Serpente. Arme Lente. Ik zou er niet echt iets op smeren hoor, en morgen even naar de ha gaan.
Zou je hiervoor naar de ha gaan? Ik geloof niet dat het jeukt oid. Ik zou het liefst natuurlijk nu bij de ha op de stoep staan, maar ben een beetje bang dat ik overdrijf.
pi_73998334
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:20 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Nope, ze lijkt er geen last van te hebben. Gek is ook dat het zomaar ineens erger lijkt te worden of juist rustiger wordt. Net na de bv lijkt het bijvoorbeeld ineens erger te zijn, maar als ze net wakker is, lijkt het weer een beetje ingedroogd.
Ik ben al gestopt met Infacol tegen darmkrampjes. Misschien dat ze daar niet tegen kan. Dat hielp toch niet...

Maandag moeten we sowieso naar het cb. Als het niet erger wordt, wachten we dat maar even af.

Arm meiske.
dat klinkt eerlijk gezegd bijna alsof ze reageert op iets wat jij gegeten hebt
ik weet natuurlijk helemaal niet of dat zo is he! maar het is wel erg vurig zeg. Ziet er niet uit als acne

ik zou er wel mee naar de huisarts gaan, dat ga ik met mn eigen eczeem immers ook; maar de nachtdokter is niet nodig denk ik. Heb je het idee dat ze verder gewoon normaal alert is en goed drinkt en voldoende plast en poept enzo? Als dat zo is dan zou ik gewoon morgen een afspraak maken.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:31:37 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73998442
Ik zou er gewoon wel even iemand naar laten kijken.

Oscar heeft ook best behoorlijk wat puistjes en sommige zijn ook echt vurig rood, en idd komt het en gaat het heel plotseling, maar het is bij lange na niet zo veel als bij Lente.
pi_73998619
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:28 schreef huuphuup het volgende:

[..]

dat klinkt eerlijk gezegd bijna alsof ze reageert op iets wat jij gegeten hebt
ik weet natuurlijk helemaal niet of dat zo is he! maar het is wel erg vurig zeg. Ziet er niet uit als acne

ik zou er wel mee naar de huisarts gaan, dat ga ik met mn eigen eczeem immers ook; maar de nachtdokter is niet nodig denk ik. Heb je het idee dat ze verder gewoon normaal alert is en goed drinkt en voldoende plast en poept enzo? Als dat zo is dan zou ik gewoon morgen een afspraak maken.
Daar zat ik ook al aan te denken. Ik bedenk me net dat ik de laatste tijd weer wat meer melk drink. Morgen eens een dagje niet doen...

Verder lijkt ze helemaal oké. Ze is scherp, slaapt goed en poept en plast voldoende.

Morgen de ha even bellen. Thanks BE!

Ik vind het nogal lastig om een inschattig te maken van de ernstigheid van de kwaal. Vandaar dat ik niet meteen met de hap aan de lijn hang... Ik had een behoorlijk overbezorgede moeder die me daardoor behoorlijk beperkte. Ik mocht bijv. nooit mee op schoolreis. Levensgevaarlijk! Ik heb me dus voorgenomen om dat bij Lente niet te doen, maar moet daar nog even een balans in zien te vinden, vrees ik...
pi_73998687
Oh, morgen is natuurlijk zaterdag.
Als ze er niet echt last van lijkt te hebben dan is maandag misschien ook goed. Op het cb weten ze misschien wel wat het is. Wat Huup zegt klinkt ook waarschijnlijk.
Ik vind dat je een verse mama bent, voor wie alles nieuw is en dan mag je best snel naar de ha gaan. Beter teveel dan te weinig, toch.

Edit: als ze wat groter is kan je, denk ik, veel beter inschatten wat wel of niet levensgevaarlijk is!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')