Echtquote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Kat behandelen, kamers waar hij komt behandelen met van die spray en alles wassen.
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:54 schreef senesta het volgende:
Hallo!
*Paniek* Volgens mij heb ik een vlo gezien bij Hummer *Paniek*
Ik ga straks Stronghold halen, iemand nog andere tips behalve uitroken en zo
Het is een Maine Coon en zijn zeer recente water capriolen doen me vermoeden dat hij gewoon een rondje zou zwemmenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:57 schreef oh-oh het volgende:
Mijn opa zaliger zou zeggen kat verzuipen, maar daar heb je niet veel aan he?
Oh ik raak ook panisch van vlooien, goddank heb ik dr in al die jaren honden 1 keer 1 op Frits gezien en 1 keer 1 op Billy!
poppetjes mee knutselen?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:04 schreef nieslief het volgende:
Zo net terug van kastanjes verzamelen. Tsjonge zeg wat kunnen die groot worden. De bomen hiervoor het huis verliezen ze bij bosjes dus ik hem nu een kilo´tje of 5 liggen. Nou maar even bedenken wat we ermee moeten.![]()
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:06 schreef Ynske het volgende:
poppetjes mee knutselen?
http://www.geolution.nl/c(...)stanje-mannetjes.htm
http://www.mamabende.nl/knutselen/kastanje-poppetjes/
http://i.fokzine.net/s/worshippy.gifquote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:08 schreef Greys het volgende:
Ik ga Q even een kaartje sturen namens ons, oke?
Zullen ze een kaart met een drol er op hebben?
ja Qwea is in t ziekenhuisquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:08 schreef Loveless85 het volgende:
TVP-en heeft eigenlijk weinig nut, maar heb ik nog wat zinnigs gemist
Q ligt in het ziekenhuis en je hebt haar een kaart gestuurd!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:08 schreef Loveless85 het volgende:
TVP-en heeft eigenlijk weinig nut, maar heb ik nog wat zinnigs gemist
Morgen onderzoek en ja volgens mij heeft Greys de kaart gestuurd.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:11 schreef Loveless85 het volgende:
Vanwege de darmpjes? Al wat meer duidelijk wát het nou is?
En ik mag Tha Big G zeker bedanken voor de kaart?
Volgens mij zijn deze niet tam..... Denk ik. Ze zijn echt enorm......quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:11 schreef Greys het volgende:
Kastanjes kan je poffen in de (hete as van je) open haard toch?
Tamme kastanjes. Zijn kastanjes die hier van de bomen vallen ook tamme kastanjes?
nee, je hele huis afbrandenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:58 schreef Greys het volgende:
[..]
EchtMoet dat meteen?
Bink heeft ooit ook wel eens 'een vlo' gehad, maar die behandelde ik dan meteen met zo'n tubetje in haar nek (ze is allergisch voor vlooien) en verder niets. Maar ook nooit meer eentje teruggezien, ook niet op Boris.
Is dat wat jij zegt allemaal niet pas nodig als er een vlooienplaag is?
quote:
Volgens mij zijn de grote juist tam. Zie hieronder:quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:12 schreef nieslief het volgende:
[..]
Volgens mij zijn deze niet tam..... Denk ik. Ze zijn echt enorm......
Oh en dan moet ik eerst een openhaard fiksen hiero.
quote:Het is nu echt kastanjetijd. In groentewinkels en ook in supermarkten liggen nu netjes met mooi grote tamme kastanjes. En tijdens een herfstwandeling in het bos stuit je soms zomaar op een grote kastanjeboom met daaronder een tapijt van tamme kastanjes. Meestal nog verpakt in hun stekelige bolster. Laat dat je niet weerhouden, want met handschoenen aan kun je die bolster vrij makkelijk verwijderen. Voor je het weet heb je een heerlijk maaltje tamme kastanjes bij elkaar. Verzamel alleen grote kastanjes, kleine kastanjes bestaan meer uit schil dan iets anders. Tamme kastanjes zijn vooral lekker om te poffen, in de openhaard of in de oven. Heerlijk met wat gezouten boter. In Frankrijk staan in deze tijd van het jaar overal mannetjes op straat kastanjes te poffen. Met een grote puntzak warme kastanjes in handen vergeet je het gure herfstweer en ben je zo weer warm.
Als je thuis kastanjes wilt poffen, kruis dan met een scherp aardappelmesje de schil aan de platte kant van de kastanjes in. Dan kun je ze na het poffen makkelijker pellen. Leg de kastanjes in een bakblik op een smeulend vuurtje in de open haard of in een warme oven van 180 °C en laat ze gaar worden. Trek voorzichtig het schilletje van de nog warme kastanjes en serveer ze met gezouten boter. Voor kastanjepuree en andere heerlijkheden met kastanjes - zoals gesmoorde kastanjes met spruitjes of zoete kastanjetaartjes - kun je de kastanjes beter koken.
Kruis ook hiervoor de schil weer in en kook de kastanjes 30-40 minuten in een pan met ruim kokend water met wat zout. Giet ze af en trek de schil van de nog warme kastanjes. Vaak trek je het harige huidje rond de kastanjes meteen mee. Pureer de gare kastanjes voor kastanjepuree in een keukenmachine of wrijf ze door een zeef. Verwarm de puree met boter en een flinke scheut room of melk, zodat hij lekker smeuïg wordt en voeg zout en peper naar smaak toe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |