Ja en ja.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:19 schreef prupke het volgende:
Ja sorry voor de slecht TT maar ik weet het even niet beter te omschrijven.
Ik woon in een dorp met ruim 3o.000 mensen.
Staat er laatst in de supermarkt een vrouw voor me die net te weinig geld heeft om te betalen....
(pinpas ook niet bij zich)
Ik kende haar alleen van gezicht en zei: wat heb je nodig?
Ze moest iets afrekenen van 5 euro nog wat dus ik duw haar 5 euro in de hand en zeg : je betaald het me maar terug van de week!
Ze keek me aan van : Meen je dat nu?
Ik ben goed van vertrouwen wat dat betreft (en ik snap dat iedereen dat doet of wil doen).
Maar ze was blij en de volgende dag kwam ze even mooi mijn 5 euro terug brengen
Zou jij zoiets doen ?
EN dus de Hamvraag: vind je dat dit moet kunnen ?
Deze mevrouw wist waar ik werktequote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:22 schreef Chain_Reaction het volgende:
Je kwam haar toevallig de volgende dag weer tegen (wat ongeloofwaardig toevallig zou zijn)? Of wist ze waar jij woont?
Dat vind ik nu geweldigquote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:23 schreef swarmahoer het volgende:
hier bij de spar had ik ook wel eens mn portomonee vergeten, mocht alles gewoon meenemen, ze zei betaal volgende keer maar
Sparquote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:23 schreef swarmahoer het volgende:
hier bij de spar had ik ook wel eens mn portomonee vergeten, mocht alles gewoon meenemen, ze zei betaal volgende keer maar
Ok, dat is netjes. Nu had ze ook eigenlijk geen keus, aangezien ze wist dat jullie elkaar vroeg of laat toch weer tegen zouden komen (zeker in zo'n kleine gemeenschap), maar in de stad zou ik het bij bepaalde figuren zeer zeker afraden.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:25 schreef prupke het volgende:
[..]
Deze mevrouw wist waar ik werkte(moest ze nog wel ff voor de zekerheid vragen of dat ze het goed had , maar toch)
En is netjes de 5 euro af komen geven.
ws omdat het gewoon weg niet meer gedaan word.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:24 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik gaf op Centraal Station in Rotterdam ooit iemand 50 cent voor de wc. Ze keek me aan alsof ik haar een auto cadeau had gedaan
je bedoelt iedereen die buiten de kring van familie/vrienden/kennissen valt?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:28 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Ok, dat is netjes. Nu had ze ook eigenlijk geen keus, aangezien ze wist dat jullie elkaar vroeg of laat toch weer tegen zouden komen (zeker in zo'n kleine gemeenschap), maar in de stad zou ik het bij bepaalde figuren zeer zeker afraden.
Dit zijn het soort mensen waardoor de rest wordt aangestoken. Zo raak je dus al het vertrouwen langzaam aan kwijt in de mensen om je heen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:28 schreef AryaMehr het volgende:
Ken iemand die een keer een eerstegraads brandwond opliep en vervolgens naar de apotheek ging om een zalfje op te halen en net 20 cent tekort kwam. De apotheek weigerde het zalfje mee te geven.
Van mij had ze de keuze kunnen krijgenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:28 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Ok, dat is netjes. Nu had ze ook eigenlijk geen keus, aangezien ze wist dat jullie elkaar vroeg of laat toch weer tegen zouden komen (zeker in zo'n kleine gemeenschap), maar in de stad zou ik het bij bepaalde figuren zeer zeker afraden.
Nou, inderdaad.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:35 schreef Lamon het volgende:
Wat dan wel weer raar is, is dat een grote lening aan iemand die je echt denkt te kennen veel vaker fout gaat.
Niet direct. Bepaalde mensen kom ik in de straat/bij een winkeltje wel 1 keer per week tegen en daar zou ik het voor een paar euro nog wel bij wagen, maar het is natuurlijk bullshit om dat te doen bij een volslagen onbekende bij de AH op Hoog Catharijne..quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:32 schreef bas-beest het volgende:
[..]
je bedoelt iedereen die buiten de kring van familie/vrienden/kennissen valt?
Denk dat dit een kwestie is van perceptie. Om een paar euro maak je je niet druk, ben je zelfs misschien wel bereid om te vergeten.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:35 schreef Lamon het volgende:
Wat dan wel weer raar is, is dat een grote lening aan iemand die je echt denkt te kennen veel vaker fout gaat.
Ik begrijp je wel hoor, maar stel dat er een fransoos voor je staat die 20 euro cent te kort komt voor een postzegeltje om een kaart te sturen naar familie : dan geef jij toch die 20 cent?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:37 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Niet direct. Bepaalde mensen kom ik in de straat/bij een winkeltje wel 1 keer per week tegen en daar zou ik het voor een paar euro nog wel bij wagen, maar het is natuurlijk bullshit om dat te doen bij een volslagen onbekende bij de AH op Hoog Catharijne..
Oja hoor. Maar dan verwacht ik er ook niets voor terug natuurlijk. Ik geef een dakloze ook weleens een peukje of 50 cent, dat is het probleem allemaal niet. Maar ik ga geen vijf euro geven aan een volslagen onbekende.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:40 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik begrijp je wel hoor, maar stel dat er een fransoos voor je staat die 20 euro cent te kort komt voor een postzegeltje om een kaart te sturen naar familie : dan geef jij toch die 20 cent?
gokje?
De korte omschrijving heet karma.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:42 schreef swarmahoer het volgende:
what goes around comes around zeggen ze toch ?
wie goed doet goed ontmoet is de nederlandse dacht ik
Heel begrijpelijkquote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:43 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Oja hoor. Maar dan verwacht ik er ook niets voor terug natuurlijk. Ik geef een dakloze ook weleens een peukje of 50 cent, dat is het probleem allemaal niet. Maar ik ga geen vijf euro geven aan een volslagen onbekende.
O,oooooooohquote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:48 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik wil graag mensen helpen in welke vorm dan ook
Whehe, dat is wel leuk!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:49 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik ging laatst voor 8 personen patat e.d halen maar was me portomonaie vergeten.
Dus ik zei nog van ik woon 2 straten verder dus haal het wel even op maar toen kreeg ik een papiertje met een rekeningnummer van de eigenaar en kon ik het daar op overmaken wanneer ik zin had.
Uiteraard na het eten gelijk even gedaan. De dag erna kreeg ik 1 cent teruggestord met in de omschrijving een bedankje van 'm
nicequote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:49 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik ging laatst voor 8 personen patat e.d halen maar was me portomonaie vergeten.
Dus ik zei nog van ik woon 2 straten verder dus haal het wel even op maar toen kreeg ik een papiertje met een rekeningnummer van de eigenaar en kon ik het daar op overmaken wanneer ik zin had.
Uiteraard na het eten gelijk even gedaan. De dag erna kreeg ik 1 cent teruggestord met in de omschrijving een bedankje van 'm
Je zag op het nieuws zoveel ellendige berichten over overvallen, oorlog etc. (mogelijk heb je zelfs Opsporing Verzocht gezien?), dat het jou wat treurig stemde, vredelievend persoon als jij blijkbaar bent. Om nu toch zo rustig te kunnen slapen heb je de OP verzonnen in de hoop dat nog enkele andere goedaardige personen zich aansluiten.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:48 schreef prupke het volgende:
[..]
Heel begrijpelijk
Waar het mij echt om gaat/ging is dat er nog wel mensen zijn hier die iets over hebben voor een ander.....
of het nu om 5 cent gaat of om iets anders.
Ik wil graag mensen helpen in welke vorm dan ook
En ik ben blij dat er mensen zijn die er ook zo over denken
Wat een patatbaas!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:49 schreef Daywalk3r het volgende:
Ook nogeens heel dom dat hij op zo'n manier zijn eigen glazen (mogelijk) ingooit (Veel mensen zouden nooit meer wat bij hem kopen). Dit zegt veel over de intelligentie van die marktkoopman.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:51 schreef Mirjam het volgende:
ik haal heel regelmatig kip opd e markt, 10 van die kleine pootjes voo 2,90
laatst was ik er rond 5 uur, wilde er 10 halen
geld natellen, bleek ik maar 2,80 te hebben
ik vroeg of die man dat goed vond, vond hij prima
kom ik thuis, zitten er maar 9 pootjes in die zak
dat vond ik wel een idiote streek. srsly, die 10 cent.
die heeft hij heel hard ingegooid, want nu heb ik zoiets van, zoek het maar uit met je kippenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:53 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Ook nogeens heel dom dat hij op zo'n manier zijn eigen glazen (mogelijk) ingooit. Dit zegt veel over de intelligentie van die marktkoopman.
Hele begrijpelijke reactie. Ik vind het ook echt een oliedomme actie van hem. Het zou te toevallig zijn als hij zich gewoon vergist heeft he?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:54 schreef Mirjam het volgende:
[..]
die heeft hij heel hard ingegooid, want nu heb ik zoiets van, zoek het maar uit met je kippen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |