abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73901289
Ja sorry voor de slecht TT maar ik weet het even niet beter te omschrijven.

Ik woon in een dorp met ruim 3o.000 mensen.

Staat er laatst in de supermarkt een vrouw voor me die net te weinig geld heeft om te betalen....
(pinpas ook niet bij zich)

Ik kende haar alleen van gezicht en zei: wat heb je nodig?
Ze moest iets afrekenen van 5 euro nog wat dus ik duw haar 5 euro in de hand en zeg : je betaald het me maar terug van de week!

Ze keek me aan van : Meen je dat nu?

Ik ben goed van vertrouwen wat dat betreft (en ik snap dat iedereen dat doet of wil doen).

Maar ze was blij en de volgende dag kwam ze even mooi mijn 5 euro terug brengen

Zou jij zoiets doen ?

EN dus de Hamvraag: vind je dat dit moet kunnen ?
Thank Drunk I'm a Goddess!
  woensdag 21 oktober 2009 @ 00:20:44 #2
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_73901316
Ja, in een dorp wel. Erg lief van je
Je moeder is een hamster
pi_73901319
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 00:19 schreef prupke het volgende:
Ja sorry voor de slecht TT maar ik weet het even niet beter te omschrijven.

Ik woon in een dorp met ruim 3o.000 mensen.

Staat er laatst in de supermarkt een vrouw voor me die net te weinig geld heeft om te betalen....
(pinpas ook niet bij zich)

Ik kende haar alleen van gezicht en zei: wat heb je nodig?
Ze moest iets afrekenen van 5 euro nog wat dus ik duw haar 5 euro in de hand en zeg : je betaald het me maar terug van de week!

Ze keek me aan van : Meen je dat nu?

Ik ben goed van vertrouwen wat dat betreft (en ik snap dat iedereen dat doet of wil doen).

Maar ze was blij en de volgende dag kwam ze even mooi mijn 5 euro terug brengen

Zou jij zoiets doen ?

EN dus de Hamvraag: vind je dat dit moet kunnen ?
Ja en ja. Maar ik woon ook in een dorp (6000 inwoners) .
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_73901322
goed bezig moet zeker kunnen, maar hier gaat dat niet lukken. Groot centrum + veel mensen = kleine kans dat je elkaar ooit nog terug ziet. Helemaal als je er al amper komt.

Desalniettemin, nogmaals een
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_73901339
Yep, moet kunnen.
Al moet je niet echt verwachten dat je het ook daadwerkelijk terug krijgt van die persoon, wellicht wel weer van een ander.

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_73901345
moet kunnen, ik heb op t station ook wel eens iemand geholpen die te weinig had voor zn treinkaartje

en die zag ik ongetwijfeld nooit meer terug, lekker belangrijk die paar euro's
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_73901347
Jazekers, alleen in de Randstad kan dat niet meer he
Feyenoord Rotterdam
pi_73901359
Je kwam haar toevallig de volgende dag weer tegen (wat ongeloofwaardig toevallig zou zijn)? Of wist ze waar jij woont?
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_73901385
hier bij de spar had ik ook wel eens mn portomonee vergeten, mocht alles gewoon meenemen, ze zei betaal volgende keer maar
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_73901416
Ja, moet kunnen. Overigens niet alleen in dorpsgemeenschappen. Maar ook in de stad, bij de buurtsuper komen vaak ook altijd dezelfde mensen. Dit is gewoon goed fatsoen.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 00:24:28 #11
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_73901422
Ik gaf op Centraal Station in Rotterdam ooit iemand 50 cent voor de wc. Ze keek me aan alsof ik haar een auto cadeau had gedaan
Ook geen sig dus
pi_73901452
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 00:22 schreef Chain_Reaction het volgende:
Je kwam haar toevallig de volgende dag weer tegen (wat ongeloofwaardig toevallig zou zijn)? Of wist ze waar jij woont?
Deze mevrouw wist waar ik werkte (moest ze nog wel ff voor de zekerheid vragen of dat ze het goed had , maar toch)
En is netjes de 5 euro af komen geven.
pi_73901481
Ik heb vorige week nog een vrouwmens 10 cent cadeau gegeven toen ze daar met haar boodschappen voor de kassa, met een tweetal cadeaubonnen bij de Kruidvat geld tekort had. Zei ze nog: bedankt he! bedankt he!

Het is maar 10 cent.
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 21 oktober 2009 @ 00:27:16 #14
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_73901493
Heb ik ook wel eens gedaan. Die paar euro's. En zolang ze er niet om bedelen of er bier van halen om zich lekker te laten voelen vind ik 't allemaal wel best.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_73901494
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 00:23 schreef swarmahoer het volgende:
hier bij de spar had ik ook wel eens mn portomonee vergeten, mocht alles gewoon meenemen, ze zei betaal volgende keer maar
Dat vind ik nu geweldig

hier zou dat ook kunnen indien je een bekende bent bij een winkel, en ik vind dat het gewoon mogelijk moet zijn
  woensdag 21 oktober 2009 @ 00:28:33 #16
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_73901521
Tof van je. Ik heb wel eens een deal gesloten bij de NS automaten, had alleen cash en toen heb ik die meneer contant betaalt terwijl hij mijn kaartje pinde. Vond ik al heel wat.
Resistance is futile
  woensdag 21 oktober 2009 @ 00:28:42 #17
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73901523
Ken iemand die een keer een eerstegraads brandwond opliep en vervolgens naar de apotheek ging om een zalfje op te halen en net 20 cent tekort kwam. De apotheek weigerde het zalfje mee te geven.

Overigens is dit wel typisch iets ''Westers''. Nu wil ik natuurlijk niet alle Westerlingen over één kwam scheren, maar het komt in Nederland best vaak voor. Ik zou iniedergeval altijd iemand geld geven in zo'n situatie. Dan maakt het mij ook niet uit of ik het terugkrijg ofniet.

[ Bericht 18% gewijzigd door AryaMehr op 21-10-2009 00:34:17 ]
pi_73901527
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 00:23 schreef swarmahoer het volgende:
Spar
pi_73901528
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 00:25 schreef prupke het volgende:

[..]

Deze mevrouw wist waar ik werkte (moest ze nog wel ff voor de zekerheid vragen of dat ze het goed had , maar toch)
En is netjes de 5 euro af komen geven.
Ok, dat is netjes. Nu had ze ook eigenlijk geen keus, aangezien ze wist dat jullie elkaar vroeg of laat toch weer tegen zouden komen (zeker in zo'n kleine gemeenschap), maar in de stad zou ik het bij bepaalde figuren zeer zeker afraden.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_73901563
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 00:24 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik gaf op Centraal Station in Rotterdam ooit iemand 50 cent voor de wc. Ze keek me aan alsof ik haar een auto cadeau had gedaan
ws omdat het gewoon weg niet meer gedaan word.

Ik ben ook zo'n typ wat zelf in de winkel werkt en soms baalt dat iemand geen 10 cent heeft om het makkelijker terug te betalen is...
Dus als er iemand voor me staat en die heeft dat niet dan geef ik die kassiere gewoon 5 cent of 30 of wat dan ook
boeit mij het

We worden er gelukkig van
  woensdag 21 oktober 2009 @ 00:31:37 #21
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_73901585
Ja vind dat het wel moet kunnen, zou het wel doen als mijn gevoel is bij de persoon.
Ik woon overigens in een stad en zou het hier niet doen.
Niet om die paar euro's..
pi_73901601
Het is ook een leuke manier om een date te scoren trouwens
Is me wel eens gebeurd in Breda, leuke gast bestelde een biertje en kwam 20 cent tekort, ik zwaaien met mijn 20 cent muntje, hij gelukkig en uiteindelijk nummers uitgewisseld en een leuke date gehad. Die hij betaalde uiteraard.
pi_73901602
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 00:28 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Ok, dat is netjes. Nu had ze ook eigenlijk geen keus, aangezien ze wist dat jullie elkaar vroeg of laat toch weer tegen zouden komen (zeker in zo'n kleine gemeenschap), maar in de stad zou ik het bij bepaalde figuren zeer zeker afraden.
je bedoelt iedereen die buiten de kring van familie/vrienden/kennissen valt?
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_73901604
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 00:28 schreef AryaMehr het volgende:
Ken iemand die een keer een eerstegraads brandwond opliep en vervolgens naar de apotheek ging om een zalfje op te halen en net 20 cent tekort kwam. De apotheek weigerde het zalfje mee te geven.
Dit zijn het soort mensen waardoor de rest wordt aangestoken. Zo raak je dus al het vertrouwen langzaam aan kwijt in de mensen om je heen.
En is het ieder voor zich.
pi_73901644
Moet kunnen, zou 't ook gedaan hebben, die paar Euro's boeit ook niet als je ze nooit meer terug krijgt.
Hallon!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')