abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 oktober 2009 @ 14:02:59 #101
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_74076716
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:26 schreef miaeak het volgende:
Waarom zouden het trouwens persé mensen uit de toekomst zijn en waarom geen aliens?
Hogere levensvorm uit een ander sterrenstelsel die ons monitoren en er een stokje voor steken
Kan niet. Want ook hun zijn gebonden aan paradoxen. Trouwens we kijken terug naar het verleden. Onze zon staat 8 minuten geleden van de aarde. Onze maan 3 seconden. Dichtsbijzijnde ster ongeveer op 41/2 jaar. Dus alles wat je ziet is verleden tijd. Hebben jullie daaraan gedacht? Daarom kan er niet uit de toekomst reizen omdat er een barierre zit en we zien dus alleen verleden en niet heden of toekomst. Laat de realiteit niet toe.
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
pi_74076755
Hallo, tijd is relatief ...
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  maandag 26 oktober 2009 @ 14:20:07 #103
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_74077269
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 14:02 schreef Hoofdrubbel het volgende:

[..]

Kan niet. Want ook hun zijn gebonden aan paradoxen. Trouwens we kijken terug naar het verleden.
Waarmee de mogelijkheid om terug in de tijd te reizen dus ontstaat

Grappig dat duizenden natuurkundigen al hun hoofd braken op deze vraag en een stel fokkers lost het in een topic op
pi_74077861
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 14:04 schreef Dragorius het volgende:
Daar heb je zeker een tijdje over nagedacht...
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:57:38 #105
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_74102787
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 14:38 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Daar heb je zeker een tijdje over nagedacht...
Hij had de tijd maar nu niet meer.
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:02:38 #106
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_74102896
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 14:20 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Waarmee de mogelijkheid om terug in de tijd te reizen dus ontstaat

Grappig dat duizenden natuurkundigen al hun hoofd braken op deze vraag en een stel fokkers lost het in een topic op
Grappig zeker maar reizen met de lichtsnelheid hou ook in dat je reis in een tijdsvacuum. Je reis niet terug naar het verleden maar verleden gaat versneld naar de toekomst. Dus je ziet als je 150.000 lichtjaar heeft gereisd met de lichtsnelheid de aarde150.000 jaar terug. (Je bent zelf 150.000 jaar in de toekomst vanaf de aarde maar onzichtbaar.) Maar die planeet die op 300.000 lichtjaar van de aarde afstaat zie je niet meer als 300.000 jaar terug maar 150.000 jaar terug. Dus 150.000 jaar versneld naar de toekomst dus je blijf op het punt 0. Kunnen jullie het nog volgen? Ik wel en het is simpel maar met uitleg wil ik best een keertje een meeting organiseren.
pi_74105369
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:02 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Kunnen jullie het nog volgen?
Nee. Reken es een voorbeeldje na.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:39:40 #108
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_74105672
Leuke verzameling pro's en con's en uitleg.
http://math.ucr.edu/home/(...)peedOfLight/FTL.html
zzz
pi_74106087
Mja... maar als ik het goed begrijp willen die tijdreizigers niet dat we zaken ontdekken zodat we kunnen tijdreizen.
Maar hoe... ach, laat ook maar.
pi_74107388
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 14:02 schreef Hoofdrubbel het volgende:

[..]

Kan niet. Want ook hun zijn gebonden aan paradoxen. Trouwens we kijken terug naar het verleden. Onze zon staat 8 minuten geleden van de aarde. Onze maan 3 seconden. Dichtsbijzijnde ster ongeveer op 41/2 jaar. Dus alles wat je ziet is verleden tijd. Hebben jullie daaraan gedacht? Daarom kan er niet uit de toekomst reizen omdat er een barierre zit en we zien dus alleen verleden en niet heden of toekomst. Laat de realiteit niet toe.
Daar heb ik echt uuuren aan besteed al met al denk ik.
Dat idee is zo fucking raar
En als kind dacht ik wel eens: hm.. eigenlijk kan de zon nu al 5 minuten gedoofd zijn... En merken wij het pas over 2 minuten.
Soms ging ik dan 7 minuten zitten wachten en dan : hm, toch niet gedoofd 7 minuten geleden
Ik dacht zoiezo veel te veel na over dingen die ik toch nooit begrijp als kind.

Ik bedacht vooral dingen die nooit te controleren zijn.
Bijvoorbeeld.. zien alle mensen dezelfde kleuren?
Het kan zijn dat ik het gras als groen zie, maar iemand anders als (wat voor mij ) paars (is).
Maar hij heeft geleerd dat die kleur groen heet, dus is het voor hem groen.
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 14:04 schreef Dragorius het volgende:
Ja klopt, had ook al bedacht dat de tijd die de klok aangeeft, in werkelijkheid helemaal niet de echte tijd hoeft te zijn.
Bijvoorbeeld als je een saai uur hebt, gaat dat uur langzamer voorbij dan wanneer je een leuk uur hebt.
In feite moet je dus heel je leven lol hebben om de tijd sneller te laten gaan. Dan is er in minder tijd, meer tijd verstreken op de klok, en leef je dus (al dan niet voor je gevoel) korter.

Dus mensen die depressief zijn leven langer, maar hebben minder lol, dus liever meer lol en korter leven, dan een boring lang leven hebben.

(verder was ik best een normaal kind hoor )
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:43:05 #111
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_74107627
Volgens mij gaat er iemand hebben zitten slapen in 2025 : Particle beams injected into LHC
zzz
pi_74107920
Large Hardon Collider?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 09:54:18 #113
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_74140172
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:30 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nee. Reken es een voorbeeldje na.
Oke, je wil van de aarde naar een planeet die 300 lichtjaar ver staat. Dus je ziet hem als 300 jaar geleden. Je ruimte schip start de motoren en je vertekt. Snelheid warp 1. (300.000 km/sec.) Je reist dan naar die planeet. Nu komt het. Omdat je in een tijdsvacuum zit is de waarde van tijd op 0. Je klok blijf dan op 12 uur staan zeg maar. De aarde gaat je verder en verder in het verleden zien. Dus van 1 tot 2 en van 2 tot 3 enz. enz. Omdat je met warp 1 reist wordt die plaats waarop je naar toe reist van -300 tot -299 en dan -298 en -297 en enz. Dit is het zelfde als de dpplereffect met geluiden. Toekomende geluiden worden hoger en aflatende geluiden worden lager. Zo is het ook met het licht die aan tijd gebonden is. Op het moment dat je ariveert ben je in je huidige tijd op die planeet. Dus je vertrekt in het jaar 2020 en je ariveert in het jaar 2020. Maar je bevind je wel in de toekomst vanaf de aarde gezien want op aarde zullen ze 300 jaar moeten wachten om dat te kunnen zien. Ga je weer terug en nu komt het grappige van het verhaal. Je zal dus 600 jaren later terug keren. Nee je keert weer terug in het jaar 2020 want je reis weer in die tijdsvacuum. (0). Maar 600 jaren laten zal je dus op aarde terug keren maar gezien op de positie van die planeet. Grappig toch? Daarom kan men geen tijdreizen maken want dit is het voorbeeld. Snappen jullie het nu of nog niet?
pi_74140528
Dit is geen berekening, maar een verhaaltje. Maar volgens mij meen je dit ook niet bepaald serieus, dus laat het ook maar achterwege
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:16:55 #115
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_74140796
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:07 schreef Haushofer het volgende:
Dit is geen berekening, maar een verhaaltje. Maar volgens mij meen je dit ook niet bepaald serieus, dus laat het ook maar achterwege
Zal even wat voorbereiden werk moeten doen maar kom hierop zeker op terug. Even wat wiskundigen raadplegen.
pi_74140884
"Een nog ongepubliceerd essay".
Waarom krijg ik nou het gevoel dat die quote gigantisch uit context is getrokken?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_74165119
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:54 schreef Hoofdrubbel het volgende:

[..]

Oke, je wil van de aarde naar een planeet die 300 lichtjaar ver staat. Dus je ziet hem als 300 jaar geleden. Je ruimte schip start de motoren en je vertekt. Snelheid warp 1. (300.000 km/sec.) Je reist dan naar die planeet. Nu komt het. Omdat je in een tijdsvacuum zit is de waarde van tijd op 0. Je klok blijf dan op 12 uur staan zeg maar. De aarde gaat je verder en verder in het verleden zien. Dus van 1 tot 2 en van 2 tot 3 enz. enz. Omdat je met warp 1 reist wordt die plaats waarop je naar toe reist van -300 tot -299 en dan -298 en -297 en enz. Dit is het zelfde als de dpplereffect met geluiden. Toekomende geluiden worden hoger en aflatende geluiden worden lager. Zo is het ook met het licht die aan tijd gebonden is. Op het moment dat je ariveert ben je in je huidige tijd op die planeet. Dus je vertrekt in het jaar 2020 en je ariveert in het jaar 2020. Maar je bevind je wel in de toekomst vanaf de aarde gezien want op aarde zullen ze 300 jaar moeten wachten om dat te kunnen zien. Ga je weer terug en nu komt het grappige van het verhaal. Je zal dus 600 jaren later terug keren. Nee je keert weer terug in het jaar 2020 want je reis weer in die tijdsvacuum. (0). Maar 600 jaren laten zal je dus op aarde terug keren maar gezien op de positie van die planeet. Grappig toch? Daarom kan men geen tijdreizen maken want dit is het voorbeeld. Snappen jullie het nu of nog niet?
Volgens mij gaat je eigen tijd gewoon verder hoor..
Verder is het een nogal hypothetisch, het duurt een hele tijd voor je de lichtsnelheid bereikt hebt.
Als je binnen 2 sec. van 0 km/h naar 'warp 1' zou acceleren, word je een ietsie pietsie in je stoel gedrukt..
pi_74165676
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:42 schreef Keeskacheltje het volgende:

[..]

Bron

Ik ging het bijna geloven
Dus het feit dat het ding niet werkt, is een bewijs voor het bestaan van het Higgs-boson (kunnen we het niet Hoggs-boson noemen, dat klinkt veel beter)?
Klinkt logisch, moet wel waar zijn.
Goed, dus Q.E.D., nou kan het ding weer afgebroken worden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_74166545
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:54 schreef Hoofdrubbel het volgende:

[..]
Lang verhaal
Rude, ben jij dat?!?
pi_74285121
quote:
The explanation is simple. God doesn't like microwaves. He makes an allowance for small ones just so we can have instant noodles, and leftover pizza. He has the monopoly on life creation & destruction. His message is clear. Microwaves BAD.
Comment op die site
Death solves all problems: no man, no problem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')