je vergeet denk ik de stromingen in de mantel, ik denk dat de theoretisch gezien nog wel overkoombaar is, maar de magmastromingen zijn zo sterk dat het onmogelijk is om je tunnel heel te houden, hoe sterk je materiaal ook is.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:54 schreef Falco het volgende:
[..]
Nee hoor. Over 100 jaar ligt er zo'n ondergronds transportstelsel onder Europa. Wanneer men op archeologische graaftocht op internet gaat, stuit men dit op topic en zullen dan die mensen van over 100 jaar vast denken 'Goh, die Falco, wat een groot visionair was hij toch!'
Ik heb in dit topic bewezen dat volgens mijn plan de mantel ongemoeid blijft. Er wordt alleen maar in de aardkorst geboordquote:Op maandag 2 november 2009 15:57 schreef Lord_Cardigan het volgende:
[..]
je vergeet denk ik de stromingen in de mantel, ik denk dat de theoretisch gezien nog wel overkoombaar is, maar de magmastromingen zijn zo sterk dat het onmogelijk is om je tunnel heel te houden, hoe sterk je materiaal ook is.
2 punten, zo op het eerste gezicht lijkt die 17,5 km mij erg weinig, maar er vanuit gaande dat dit correct is zit je met het volgende probleem: er zit verschil tussen continentale en oceanische korst, continentale korst is grofweg tussen de 30 en 35 km dit, oceanische korst heeft een dikte van ongeveer 7 km, dus je moet je plan herzien.quote:Op maandag 2 november 2009 16:05 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik heb in dit topic bewezen dat volgens mijn plan de mantel ongemoeid blijft. Er wordt alleen maar in de aardkorst geboord.
True, helemaal true! Misschien was ik niet duidelijk met deze paint (die overigens niet helemaal klopt omdat de doorboorhoek visueel er groter uitziet) of heb je niet goed gelezen. Het plan om een tunnel te doorboren naar New York kan ook de ijskast in. Máár wanneer je een tunnel gaat boren met bijvoorbeeld een hoek van 3 graden, blijf je in de aardkorst en kun je een afstand overbruggen van hier naar Geneve en dat kost je maar 13 kanaaltunnels. Op Europees niveau zie ik mogelijkheden!quote:Op maandag 2 november 2009 17:37 schreef Lord_Cardigan het volgende:
Een simpele rekensom leert mij overigens dat de maximale diepte geen 17,5 km is maar ongeveer 564km bij een afstand van hier naar new york van 6000 km en 6371 als straal van de aarde genomen. Dan zit je diep in de asthenosfeer en is er helemaal geen beginnen meer aan.
overigens lijkt dit ook meer op wat je ziet op je plaatje.![]()
![]()
Dat zou natuurlijk ook een optie zijn. Alleen gaat die regel van 42 minuten van de ene naar de andere kant niet meer op dan. Laten we zeggen dat het middentraject (pakweg 15 km diep) de kromming volgt, dan kun je dus grotere afstanden overbruggen. Wel is het zo dat je tijdens het middentraject je een constante snelheid behoudt (wederom houd ik geen rekening met wrijvingskrachten) in plaats van dat je verder acceleert. Dat gebeurt alleen tijdens je begintraject (en omgekeerd tijdens je eindtraject) Maar met een uur reistijd vanaf de Randstad naar Moskou, Rome of ergens bij een Spaans strand terecht komen zou ik ook geen moeite hebbenquote:Op maandag 2 november 2009 18:25 schreef Lord_Cardigan het volgende:
o, oke, slordigheidje van mijn kant. Maar als we gaten gaan boren naar geneve is het hele gave er ook wel vanaf denk ik. Overigens zou je dan niet beter een tunnel kunnen boren die de kromming van de aarde volgt? Is een stuk makkelijker en in lengte zal het niet heul veel uitmaken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |