abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74090779
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 16:16 schreef Rowdie het volgende:
Ik heb ook PDD-NOS maar elke keer als ik naar bepaalde groepen met PDD-NOS ga, dan kom ik heel vaak volk tegen, die het veel erger hebben dan ikzelf.

Ik voel me daar wat 'te goed voor''
Ik pas er totaal niet bij..
Ik sta juist positief in het leven en zij meestal negatief..

Weet iemand misschien hoe ik beter in aanraking kan komen met mensen
die PDD-NOS wel begrijpen of het zelf hebben, maar dan in een hele milde vorm?

Die gewoon fatsoenlijk op eigen krachten het leven ingaan.
Leeftijden rond de 17 tot 23 jaar?

Dat is wel te verklaren, hoor. Mijn idee is dat mensen in de eerste plaats proberen zich te redden in de gangbare maatschappij (die voor 99 procent NT is). Mensen met autisme die daar moeite mee hebben, sluiten zich aan bij een groep gelijkgestemden om daar contact te maken. Dat verklaart denk ik waarom je in een groep tistjes vooral de wat zwaardere vormen van autisme aantreft. Mensen die over het algemeen meer onbegrip hebben meegemaakt.

Misschien dat een lezing of congres over autisme iets voor jou is.

Ik vind het trouwens grappig autistische kenmerken te ontdekken bij anderen, maar dan moeten ze wel van vergelijkbare intelligentie zijn. Anders vind ik het geen eerlijke vergelijking, omdat mensen die moeilijk lerend zijn er niet zoveel aan kunnen doen. Op de soos was er iemand met normale intelligentie die de hele tijd bezig was de speelblokjes kaarsrecht te leggen

[ Bericht 7% gewijzigd door sempron2400 op 26-10-2009 21:07:39 ]
  maandag 26 oktober 2009 @ 22:17:44 #152
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_74094292
quote:
En mag ik de resultaten hier neer zetten? Als dat mijn reputatie niet schaadt.

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 27-10-2009 16:08:50 ]
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_74096753
Zo.. Even kijken of ik vroeg kan slapen vanavond. Maar ik denk dat dat tegen gaat vallen. Ik ben een beetje warrig..
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:20:55 #154
104367 Thrackan
new and improved
pi_74101961
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

En mag ik de resultaten hier neer zetten? Als dat mijn reputatie niet schaad.
Tuurlijk mag dat. Of het je reputatie schaadt, tsja...
De regulars in dit topic zullen er in ieder geval geen rare dingen mee doen.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  † In Memoriam † dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:32:03 #155
21636 Feestkabouter
pi_74117692
waar staat NT ook alweer voor?

over groepjes, zwaar/mild, positief/negatief:

het ligt er maar aan in hoeverre iemand er last van heeft en eronder lijdt.
het is niet per definitie zo dat iemand met een mildere vorm en minder onder leidt.

en ik denk dat het er ook mee te maken heeft of iemand de diagnose pas kort heeft, of het al langer weet. een (jong)volwassene die de diagnose krijgt, heeft zich laten onderzoeken omdat ie bepaalde problemen heeft, en niet omdat ie zo superlekker in z'n vel zit.
voor velen is het een flinke klap om de diagnose te horen. en juist de mensen die de diagnose net hebben, hebben behoefte aan groepjes, om erover te leren. dus ik denk dat je daardoor veel niet al te positieve gevallen in autisme-groepjes tegenkomt.

ikzelf:
toen ik bij de psych binnenkwam dacht ze: vast niet.
maar na onderzoek: geen twijfelgeval, toch best wel duidelijk Asperger. niet superzwaar, ook niet mild. medium dus.
hoe ik eronder lijd: heel zwaar (zit al een paar jaar AO thuis, en nog geen zicht op verbetering).
  † In Memoriam † dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:46:24 #156
21636 Feestkabouter
pi_74118128
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 19:33 schreef sempron2400 het volgende:

Mensen met autisme stellen vaak vragen aan lotgenoten: om herkenning te vinden, maar heel vaak voor een oplossing. Nu vraag ik me af of je sommige vragen niet beter aan een NT'er kunt voorleggen. Bijvoorbeeld de vraag: hoe functioneer ik beter in een groep. Dan denk ik aan het feit dat een NT’er op sociaal-communicatief terrein meestal beter ontwikkeld is.
lastig: een NTer kan uitleggen hoe hij/zij zich makkelijk kan gedragen in een groep, maar hij loopt dan ook niet tegen de problemen van ons (autisten) aan, dus hij/zij weet ook niet hoe je die problemen kunt voorkomen/omzeilen/oplossen.
en dan is de manier van communiceren als je het over zo'n lastig onderwerp hebt ook erg van belang, dus ik denk dat je van een groep autisten (die al een tijdje bezig zijn hun problemen de baas te worden) meer praktisch bruikbare tips kunt krijgen, dan van een NTer die zich er helemaal niet bewust van is dat je bepaalde problemen zou kunnen hebben.
pi_74119892
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 21:53 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ging dat niet over dat als je het zelf niet vertelt, de werkgever er via UWV wel achterkomt dat je Wajong hebt?

Leuke collega’s inderdaad, ze kennen mijn inhoudelijke kwaliteiten en ik ben redelijk meegaand.
Kunnen de mensen op jouw werk zich een beetje inleven in je situatie?
Ze weten het niet dat ik PDD heb maar ze snappen mij wel en het gaat goed geen problemen. Afgezien van de normale strubbelingen.
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 16:16 schreef Rowdie het volgende:
Ik heb ook PDD-NOS maar elke keer als ik naar bepaalde groepen met PDD-NOS ga, dan kom ik heel vaak volk tegen, die het veel erger hebben dan ikzelf.

Ik voel me daar wat 'te goed voor''
Ik pas er totaal niet bij..
Ik sta juist positief in het leven en zij meestal negatief..

Weet iemand misschien hoe ik beter in aanraking kan komen met mensen
die PDD-NOS wel begrijpen of het zelf hebben, maar dan in een hele milde vorm?

Die gewoon fatsoenlijk op eigen krachten het leven ingaan.
Leeftijden rond de 17 tot 23 jaar?

Hier op Fok! bijvoorbeeld in dit topic. Maar waarschijnlijk zijn de meeste wel ouder dan 23.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_74120017
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:32 schreef Feestkabouter het volgende:
waar staat NT ook alweer voor?

over groepjes, zwaar/mild, positief/negatief:

het ligt er maar aan in hoeverre iemand er last van heeft en eronder lijdt.
het is niet per definitie zo dat iemand met een mildere vorm en minder onder leidt.

en ik denk dat het er ook mee te maken heeft of iemand de diagnose pas kort heeft, of het al langer weet. een (jong)volwassene die de diagnose krijgt, heeft zich laten onderzoeken omdat ie bepaalde problemen heeft, en niet omdat ie zo superlekker in z'n vel zit.
voor velen is het een flinke klap om de diagnose te horen. en juist de mensen die de diagnose net hebben, hebben behoefte aan groepjes, om erover te leren. dus ik denk dat je daardoor veel niet al te positieve gevallen in autisme-groepjes tegenkomt.

ikzelf:
toen ik bij de psych binnenkwam dacht ze: vast niet.
maar na onderzoek: geen twijfelgeval, toch best wel duidelijk Asperger. niet superzwaar, ook niet mild. medium dus.
hoe ik eronder lijd: heel zwaar (zit al een paar jaar AO thuis, en nog geen zicht op verbetering).
Neuro Typisch dus mensen zonder autisme of andere stoornis.

Verder heeft die diagnose voor mij een aantal dingen duidelijk gemaakt. En ben daardoor juist positiever geworden.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_74121723
Gezien mijn oh zo leuke date wel wat belangrijkers te doen heeft dan zijn vrijdag avond met mij te verknoeien dacht ik ooh.. met wie moet ik nu naar paradiso maar mijn dinnetje kan vrijdag! Dus ik ga naar waylon kick off, en tegelijk mijn lieve maatje even gedag zeggen
En een fijne werkdag gehad, gisteren minder maar wel een hele leuke avond dus wat mij betreft kan de week wel doorgaan zo
pi_74121898
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:08 schreef Cassandra87 het volgende:
Gezien mijn oh zo leuke date wel wat belangrijkers te doen heeft dan zijn vrijdag avond met mij te verknoeien dacht ik ooh.. met wie moet ik nu naar paradiso maar mijn dinnetje kan vrijdag! Dus ik ga naar waylon kick off, en tegelijk mijn lieve maatje even gedag zeggen
En een fijne werkdag gehad, gisteren minder maar wel een hele leuke avond dus wat mij betreft kan de week wel doorgaan zo
Dat klinkt goed

Mijn week is ook goed begonnen gisteren naar een concert geweest. Was erg gaaf.
Vandaag fijn naar de kaakchirurg geweest Mijn verstandskiezen zijn getrokken.
14 SHADES OF GREY
pi_74122198
Welk concert? Kwamen ze laat door, die kiezen? Ik heb een kies die zn weg niet goed weet geloof ik. De andere 3 moeten nog komen
pi_74122329
Cannibal Corpse en Dying Fetus. Die bands ken je waarschijnlijk toch niet.

Mijn verstandskiezen begon in de weg te zitten en ik begon er last van te krijgen. Vrij laat 1 jaar geleden ofzo en dan alleen boven.
14 SHADES OF GREY
pi_74122731
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:10 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat klinkt goed

Mijn week is ook goed begonnen gisteren naar een concert geweest. Was erg gaaf.
Vandaag fijn naar de kaakchirurg geweest Mijn verstandskiezen zijn getrokken.
Vorige keer dat ik bij de tandarts was zei hij dat mijn verstandskiezen ook moeten worden getrokken. Daar heb ik weinig zin in, dus ben sindsdien niet meer geweest

Binnenkort maar eens een afspraak maken

Heb je plaatselijke verdoving gehad of helemaal? Lijkt me wel pijnlijk, naalden die in je tandvlees worden gestoken
Children of the night. What music they make.
pi_74123086
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:25 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Vorige keer dat ik bij de tandarts was zei hij dat mijn verstandskiezen ook moeten worden getrokken. Daar heb ik weinig zin in, dus ben sindsdien niet meer geweest

Binnenkort maar eens een afspraak maken

Heb je plaatselijke verdoving gehad of helemaal? Lijkt me wel pijnlijk, naalden die in je tandvlees worden gestoken
Gewoon een plaatselijk verdoving. Die naalden zijn even vervelend maar zo veel steldt het echt niet voor.
14 SHADES OF GREY
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:50:28 #165
104367 Thrackan
new and improved
pi_74126945
Die naalden stellen geen ruk voor, zeker achterin. Een prik in je gehemelte is een stuk irritanter.

Overigens heb ik alle 3 mijn verstandskiezen nog
pi_74127025
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 20:50 schreef Thrackan het volgende:
Die naalden stellen geen ruk voor, zeker achterin. Een prik in je gehemelte is een stuk irritanter.

Inderdaad ik vond die röntgenfoto's maken vervelender. Dat kaartje van röntgenfoto is nogal hard en scherp.
14 SHADES OF GREY
pi_74128154
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 20:50 schreef Thrackan het volgende:

Wanneer heb je een prik in je gehemelte gekregen?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:34:24 #168
104367 Thrackan
new and improved
pi_74131785
Paar jaar terug alweer, werden 3 voorste kiezen (nummer 4 kwam niet) getrokken.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:39:50 #169
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_74132044
Je kan het beste je rechterkant of linkerkant in een keer doen dat scheelt je pijn.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_74136104
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:56 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Als je Wajong hebt zijn ze verplicht te vertellen wat je mankeerdt dus ze weten wat je hebt.
Ik heb het gevonden. In het ‘Eindrapport succes- en faalfactoren behoud werk’ (Regioplan, september 2006 pdf). Dat gaat over hoogopgeleide jonggehandicapten en werk.

Daar staat op pagina 29 dat de werkgever lang niet altijd de collega’s informeert over de handicap van de nieuwe werknemer met Wajong. Juist bij autisme was dit wel het geval; misschien wel omdat dit een beperking is die zeer veel invloed kan hebben op het functioneren. In principe is het aan de werknemer om het al dan niet te vertellen.
pi_74151314
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:17 schreef tijnbrein het volgende:
Cannibal Corpse en Dying Fetus. Die bands ken je waarschijnlijk toch niet.

Mijn verstandskiezen begon in de weg te zitten en ik begon er last van te krijgen. Vrij laat 1 jaar geleden ofzo en dan alleen boven.
Ik ken beide bands. Ik moet ook weer eens naar 'n concert gaan.
Hallon!
pi_74154303
Ik ken ze echt niet.
Maar ik luister joss stone and such

Pfff heb ik ff een baaldag achter de rug, gekkenhuis op t werk. En ik ook met mn stomme kop, ze hadden een idee ingediend die ons veel werk zou leveren dus ik mail een collega, 'even kijken of het werkt, dit moeten wij gaan doen, want we hebben nog niet genoeg te doen..' Dat laatste is dus sarcastisch bedoeld want we komen om in t werk. Maar ze komt op hoge poten hierheen, dat we dit en dit en dit nog kunnen doen want dan maken we onszelf nog nuttig.
Nouja had dus helemaal niet stil gestana bij mijn eigen sarcastische opmerking dus t stoom blies even uit mijn oren.

Daarna de hele middag in overleg gezeten, wil ik eindelijk verder gaan, slaan de systemen vast.
Dus.. Ik ga zo maar even afsluiten en door de stad slenteren in de tussentijd.

Baalpuntje 3.. Kick off is donderdag ipv vrijdag en donderdag moet ik overwerken plus ik heb niemand om te gaan Mis ik mn maatje alsnog sniksnik

Ik ga vanavond even minder ego spelen en op anderen reageren maar dat wordt laat want ik ben vanavond gezellig op visite
pi_74155546
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:09 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ik ken ze ook, maar dan van naam. Ze maken vast vrolijke muziek!

@Cassandra: vervelend he als ze je sarcasme niet snappen
Kick Off
pi_74159444
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:09 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Vooral doen Helaas zal ik komende tijd geen geld hebben voor concerten.
14 SHADES OF GREY
pi_74159752
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:22 schreef Cassandra87 het volgende:
Zo.. Even kijken of ik vroeg kan slapen vanavond. Maar ik denk dat dat tegen gaat vallen. Ik ben een beetje warrig..
Dat heb ik dus elke dag..

En vandaag ook een vreselijke kutdag! GAT-VER-DAMME!!
Weer UWV gezeik, ik wou dat ik een andere instantie kon kiezen GRMBLL!!

Het enige vrouwtje dat mij goed te woord staat en de situatie 200% begrijpt en mij ook echt heeft geholpen, is al vanaf vrijdag onbereikbaar.. of in gesprek óf er wordt gewoonweg niet opgenomen.
Ik wou haar vrijdag spreken omdat ik niet wijzer was geworden uit een telefoontje met de normale klantenservice. Ik had wéér een domme voorgeprogrammeerde ..... aan de lijn, die met het standaard riedeltje kwam en meer dan blijkbaar niet eens de moeite had genomen om mijn dossier te openen.

Maar ik krijg het supervrouwtje niet te pakken Ze is klachtenambassadeur, en man oh man wat heb ik weer een klachten!
Want vandaag heb ik het weer geprobeerd bij de klantenservice, en warempel ik had een goeie aan de lijn!
Ze wist mij heel wat meer te vertellen over de stand van zaken, wat bij mij weer de vraag oproept; waarom?
Waarom heeft zij wel specifieke antwoorden en kan spreekt ze netjes en correct en is erg behulpzaam en inlevend? Ze heeft mij alles verteld wat zij kon zien en ik wordt binnen 24 uur terug gebeld door de persoon die mijn zaak in behandeling heeft om mij meer duidelijkheid te bieden e.d.

Maar ik had nog 1 vraag.. 2 weken geleden ben ik bij de UWV arts geweest en daar zou ik een reiskostenvergoeding voor krijgen, maar die heb ik nog steeds niet gekregen.. Daar kon ze helaas geen antwoord op geven maar ze zou mij doorverbinden naar de afdeling die daar over gaat.. OK, van die volgende persoon kreeg ik ook weer te horen dat ik daar binnen 24 uur over teruggebeld zou worden door iemand die meer duidelijkheid kon geven.

Dus ik word enkele uren later, ff over 5'en, teruggebeld door een ..... nee, ik ga het niet eens een vrouw noemen "Ja ik had begrepen dat ik u terug moest bellen inzake reiskostenvergoeding" Ja, klopt..
"Nou, wij gaan niet over de reiskostenvergoeding maar het volgende is het geval, er is vertraging want er heeft een schoolvakantie tussen gezeten, dus daarom komt het later." Ja euh, maar wanneer dan? want het is al twee weken geleden "Meneer, wij gaan niet over de reiskosten dat wordt doorgestuurd naar de bla bla bla via de bla bla bla etc en ik kan u niet meer duidelijkheid geven" Waarom belt u dan?
"OMDAT HET AAN MIJ WORDT DOORGEGEVEN EN WIJ GAAN HIER NIET OVER DUS IK KAN HET ALLEEN MAAR DOORSTUREN NAAR DE JUISTE AFDELING!!" blieste de .... Oh net zo als mij? "hoe bedoelt u dat, net zoals u?" Nou.. ik wordt ook steeds maar doorgestuurd naar verkeerde mensen en mensen die niets weten of niets kunnen doen "JA, IK HOOP U VOLDOENDE GEHOLPEN TE HEBBEN, DAAAG MENEER...." klik..

Nou vraag ik je.. En dan heb ik een stoornis (and some) En dit is niet de eerste keer heh, ik heb ook al uitspraken moeten verdragen mbt dat ik helemaal niet ziek zou zijn en dat het wel lekker makkelijk is om wat papiertjes in te vullen en te denken dat je dan een uitkering krijgt.
En WTF heeft een schoolvakantie met de grote mensenwereld te maken??? Werken er kinderen aan mijn dossier ofzo? Neuh, het is allemaal niet belangrijk hoor... het gaat maar om mensenlevens, mensen die hulp nodig hebben.. Ik ben al vanaf augustus bezig! En ipv dat ik ermee geholpen wordt ga ik keihard achteruit

Ik vind het echt schandalig en ik heb heel erg veel moeite om mijzelf in toom te houden, alleen al het feit dat ik dwars door de Zyprexa (!!) heen klap spreekt meer dan boekdelen. Wat een vreselijke instantie!!
Morgen maar weer proberen het goede vrouwtje te bellen, nu kan het nog.. volgende week wordt mijn telefoon afgesloten

Sorry voor de lap galtekst
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_74159956
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:09 schreef Autidude het volgende:

[..]

Dat heb ik dus elke dag..

En vandaag ook een vreselijke kutdag! GAT-VER-DAMME!!
Weer UWV gezeik, ik wou dat ik een andere instantie kon kiezen GRMBLL!!

Het enige vrouwtje dat mij goed te woord staat en de situatie 200% begrijpt en mij ook echt heeft geholpen, is al vanaf vrijdag onbereikbaar.. of in gesprek óf er wordt gewoonweg niet opgenomen.
Ik wou haar vrijdag spreken omdat ik niet wijzer was geworden uit een telefoontje met de normale klantenservice. Ik had wéér een domme voorgeprogrammeerde ..... aan de lijn, die met het standaard riedeltje kwam en meer dan blijkbaar niet eens de moeite had genomen om mijn dossier te openen.

Maar ik krijg het supervrouwtje niet te pakken Ze is klachtenambassadeur, en man oh man wat heb ik weer een klachten!
Want vandaag heb ik het weer geprobeerd bij de klantenservice, en warempel ik had een goeie aan de lijn!
Ze wist mij heel wat meer te vertellen over de stand van zaken, wat bij mij weer de vraag oproept; waarom?
Waarom heeft zij wel specifieke antwoorden en kan spreekt ze netjes en correct en is erg behulpzaam en inlevend? Ze heeft mij alles verteld wat zij kon zien en ik wordt binnen 24 uur terug gebeld door de persoon die mijn zaak in behandeling heeft om mij meer duidelijkheid te bieden e.d.

Maar ik had nog 1 vraag.. 2 weken geleden ben ik bij de UWV arts geweest en daar zou ik een reiskostenvergoeding voor krijgen, maar die heb ik nog steeds niet gekregen.. Daar kon ze helaas geen antwoord op geven maar ze zou mij doorverbinden naar de afdeling die daar over gaat.. OK, van die volgende persoon kreeg ik ook weer te horen dat ik daar binnen 24 uur over teruggebeld zou worden door iemand die meer duidelijkheid kon geven.

Dus ik word enkele uren later, ff over 5'en, teruggebeld door een ..... nee, ik ga het niet eens een vrouw noemen "Ja ik had begrepen dat ik u terug moest bellen inzake reiskostenvergoeding" Ja, klopt..
"Nou, wij gaan niet over de reiskostenvergoeding maar het volgende is het geval, er is vertraging want er heeft een schoolvakantie tussen gezeten, dus daarom komt het later." Ja euh, maar wanneer dan? want het is al twee weken geleden "Meneer, wij gaan niet over de reiskosten dat wordt doorgestuurd naar de bla bla bla via de bla bla bla etc en ik kan u niet meer duidelijkheid geven" Waarom belt u dan?
"OMDAT HET AAN MIJ WORDT DOORGEGEVEN EN WIJ GAAN HIER NIET OVER DUS IK KAN HET ALLEEN MAAR DOORSTUREN NAAR DE JUISTE AFDELING!!" blieste de .... Oh net zo als mij? "hoe bedoelt u dat, net zoals u?" Nou.. ik wordt ook steeds maar doorgestuurd naar verkeerde mensen en mensen die niets weten of niets kunnen doen "JA, IK HOOP U VOLDOENDE GEHOLPEN TE HEBBEN, DAAAG MENEER...." klik..

Nou vraag ik je.. En dan heb ik een stoornis (and some) En dit is niet de eerste keer heh, ik heb ook al uitspraken moeten verdragen mbt dat ik helemaal niet ziek zou zijn en dat het wel lekker makkelijk is om wat papiertjes in te vullen en te denken dat je dan een uitkering krijgt.
En WTF heeft een schoolvakantie met de grote mensenwereld te maken??? Werken er kinderen aan mijn dossier ofzo? Neuh, het is allemaal niet belangrijk hoor... het gaat maar om mensenlevens, mensen die hulp nodig hebben.. Ik ben al vanaf augustus bezig! En ipv dat ik ermee geholpen wordt ga ik keihard achteruit

Ik vind het echt schandalig en ik heb heel erg veel moeite om mijzelf in toom te houden, alleen al het feit dat ik dwars door de Zyprexa (!!) heen klap spreekt meer dan boekdelen. Wat een vreselijke instantie!!
Morgen maar weer proberen het goede vrouwtje te bellen, nu kan het nog.. volgende week wordt mijn telefoon afgesloten

Sorry voor de lap galtekst
Fijn ik mag maandag weer naar die fijne mensen voor mijn WW
14 SHADES OF GREY
  woensdag 28 oktober 2009 @ 19:23:16 #177
104367 Thrackan
new and improved
pi_74160261
UWV is en blijft een logge, trage, achterlijke en halfzachte ambtenareninstantie

Ooit een keer een briefwisseling van meer dan 10 brieven gehad omdat ik me één dag te laat beter had gemeld. En dat terwijl ik na brief 1 had gebeld en aan had gegeven dat ik geen zin had in gezeur, dus dat ze de rekening maar moesten sturen.

En waarom? Omdat (bijna) geen weldenkend mens, met een normale instelling, het zou uithouden om bij zo'n instantie te blijven werken helaas.
pi_74160346
Ik kan hier dus echt absoluut niet tegen.. dat is een groot deel van mijn problemen.
Ik heb het al niet zo op de meeste mensen, laat staan dit soort getrut.. wat een walgelijk hopeloze hoop narigheid zeg. Ik vind het ronduit asociaal ... en dat moet ík zeggen Ik ben totaal verbijsterd.

En normaal gesproken loop ik hier dus ook resoluut van weg.. No Noobs!! Maar dat gaat nu niet!
Ik ben afhankelijk van een hopeloos falend systeem van ongemotiveerde simpel van ziel zijnde medewerkers die over mijn lot moeten bepalen... en ik heb al genoeg problemen!

En ik wist het al van te voren heh.. het wordt gewoon fucking december ofzo.. Spaart zich wel allemaal mooi op, want ik mag toch hopen dat ik met terugwerkende kracht iig vanaf augustus recht heb op een percentage WAjong..
pi_74160391
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:23 schreef Thrackan het volgende:
UWV is en blijft een logge, trage, achterlijke en halfzachte ambtenareninstantie

Ooit een keer een briefwisseling van meer dan 10 brieven gehad omdat ik me één dag te laat beter had gemeld. En dat terwijl ik na brief 1 had gebeld en aan had gegeven dat ik geen zin had in gezeur, dus dat ze de rekening maar moesten sturen.

En waarom? Omdat (bijna) geen weldenkend mens, met een normale instelling, het zou uithouden om bij zo'n instantie te blijven werken helaas.
Misschien zouden wij(autisten) er daarom uistekend passen. Want inlevingsvermogen is niet nodig. Gewoon dom weg de regeltjes uitvoeren. Ik zie het wel zitten
14 SHADES OF GREY
pi_74160445
Oh ja, ondertussen werk ik nu gewoon zo''n 20 uur in de week.. dus ik ben geen uitkeringstrekker of wat dan ook.. ik doe volop mijn best!
pi_74160505
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:28 schreef Autidude het volgende:
Oh ja, ondertussen werk ik nu gewoon zo''n 20 uur in de week.. dus ik ben geen uitkeringstrekker of wat dan ook.. ik doe volop mijn best!
Goed zo.

Ik heb ook altijd gewerkt enzo. Maar nu heb ik het totaal gehad met solliciteren enzo. Ik kan zo niet meer verder dus ik ga maar eens vragen wat zij voor mij kunnen betekenen.
14 SHADES OF GREY
pi_74160517
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:26 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Misschien zouden wij(autisten) er daarom uistekend passen. Want inlevingsvermogen is niet nodig. Gewoon dom weg de regeltjes uitvoeren. Ik zie het wel zitten
Op de klantenservice helemaal [x]geschikt.. beetje standaard antwoordjes geven, regelrecht uit de folders.. écht.. die klantenservice is hét voorbeeld van callcenter scripts.
pi_74160682
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:30 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Goed zo.

Ik heb ook altijd gewerkt enzo. Maar nu heb ik het totaal gehad met solliciteren enzo. Ik kan zo niet meer verder dus ik ga maar eens vragen wat zij voor mij kunnen betekenen.
Ik heb ook altijd gewerkt, en veel.. vorig jaar nog 70 uur per week..en soms 80 uur, waarvan 1 x 3 weken achterelkaar. Maar ik trek het ook niet meer, en heb het inmiddels bij elk uitzendbureau in de omgeving verpest, bij elk bedrijf waar ik qua papieren zou kunnen werken hoeven ze me ook niet meer Dus ik loop ook een beetje vast.. Die post is dan nog het enige, en ik heb nu iets met auto's verplaatsen waar ik
af en toe een dagje kan werken.. en dat is 25 km fietsen van huis, en weer 25 km terug.. Maar het moet maar, strakjes kan ik wel gewoon met de bus en later heb ik misschien wel weer een eigen auto.
pi_74160691
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:30 schreef Autidude het volgende:

[..]

Op de klantenservice helemaal [x]geschikt.. beetje standaard antwoordjes geven, regelrecht uit de folders.. écht.. die klantenservice is hét voorbeeld van callcenter scripts.
Zullen wij gaan solliciteren? Ervaring is vast niet nodig voor die functie.
14 SHADES OF GREY
pi_74160843
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:34 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ik heb ook altijd gewerkt, en veel.. vorig jaar nog 70 uur per week..en soms 80 uur, waarvan 1 x 3 weken achterelkaar. Maar ik trek het ook niet meer, en heb het inmiddels bij elk uitzendbureau in de omgeving verpest, bij elk bedrijf waar ik qua papieren zou kunnen werken hoeven ze me ook niet meer Dus ik loop ook een beetje vast.. Die post is dan nog het enige, en ik heb nu iets met auto's verplaatsen waar ik
af en toe een dagje kan werken.. en dat is 25 km fietsen van huis, en weer 25 km terug.. Maar het moet maar, strakjes kan ik wel gewoon met de bus en later heb ik misschien wel weer een eigen auto.
Herkenbaar althans voor een deel. Ik heb gelukkig nog een aantal normale banen gehad alleen daar liep ik wel vast. Maar ik weet nu waardoor dat komt en hoe ik dat kan voorkomen. Althans daar ben ik nu mee bezig. Dus ik weet zeker dat ik straks een leuke baan heb.
14 SHADES OF GREY
pi_74160889
Sterkte Autidude
  † In Memoriam † woensdag 28 oktober 2009 @ 19:46:07 #187
21636 Feestkabouter
pi_74161229
ik ben het op een gegeven moment gaan turven: van de 83 beloftes om mij binnen 24 uur terug te bellen (uitgezonderd weekends natuurlijk) hebben ze er 17 ook waargemaakt.
ben zoals gezegd al 5 jaar aan het kloten met die debielen.......
pi_74161307
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:46 schreef Feestkabouter het volgende:
ik ben het op een gegeven moment gaan turven: van de 83 beloftes om mij binnen 24 uur terug te bellen (uitgezonderd weekends natuurlijk) hebben ze er 17 ook waargemaakt.
ben zoals gezegd al 5 jaar aan het kloten met die debielen.......
En met die klachten over de dienstverlening gebeurd niets
14 SHADES OF GREY
  woensdag 28 oktober 2009 @ 19:54:05 #189
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_74161554
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:47 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

En met die klachten over de dienstverlening gebeurd niets
Nee want die klachten komen van mensen met asperger of autisten dat nemen ze toch niet serieus.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_74161571
Ik liep ook telkens vast, ben nu (i.e.g) voor het komende jr 100% afgekeurd, op zich ook wel even goed, ff rust in het koppie terug krijgen dat was ook echt zwaar nodig. Heb verder altijd gewoon gewerkt dus voel me er ook niet schuldig over oid nu t'is nu wel even goed zo.
pi_74161740
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:54 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Nee want die klachten komen van mensen met asperger of autisten dat nemen ze toch niet serieus.
Niet alleen ASS-ers klagen andere mensen met labeltje ook. Maar goed als je labeltje heb hoef je natuurlijk ook niet serieus genomen te worden.
14 SHADES OF GREY
pi_74161994
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:37 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Herkenbaar althans voor een deel. Ik heb gelukkig nog een aantal normale banen gehad alleen daar liep ik wel vast. Maar ik weet nu waardoor dat komt en hoe ik dat kan voorkomen. Althans daar ben ik nu mee bezig. Dus ik weet zeker dat ik straks een leuke baan heb.
Het is wel economische crisis en er zijn niet zoveel vacatures. Ik hoop dat je snel iets vindt. Ben je, ondanks autisme, een beetje sterk in solliciteren?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:05:33 #193
268260 Dr.Mikey
pi_74162024
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:58 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Niet alleen ASS-ers klagen andere mensen met labeltje ook. Maar goed als je labeltje heb hoef je natuurlijk ook niet serieus genomen te worden.
Je doet die smilie er achter maar in de praktijk werkt het wel zo.
Ik heb zelf asperger en op die manier dat ik er alleen zelf echt last van heb.
Maar mensen die het weten behandelen je wel gelijk alsof je minder bent ze snappen het verschil niet tussen klassiek autisme en asperger. Iets waar ik af en toe nog wel eens behoorlijk kwaad over kan maken.

De zogeheten normale mensen denken ook dat ze beter zijn dan iemand met asperger.
Niet bewust maar onbewust speelt er wel wat.

Ik fanaseer de laatste tijd ook wel eens wat zou er gebeuren als mensen met asperger de macht grijpen in deze maatschappij ? Waarom proberen we niet om de boel eens helemaal om te draaien.

De wereld zou er een stuk rustiger van worden.
R.I.P DTS.
pi_74162094
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:04 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Het is wel economische crisis en er zijn niet zoveel vacatures. Ik hoop dat je snel iets vindt. Ben je, ondanks autisme, een beetje sterk in solliciteren?
Nee solliciteren is een ramp het lukt mij totaal niet. Het is altijd hetzelfde de vragen waarop ik vastloop
14 SHADES OF GREY
pi_74162214
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:05 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Maar mensen die het weten behandelen je wel gelijk alsof je minder bent ze snappen het verschil niet tussen klassiek autisme en asperger. Iets waar ik af en toe nog wel eens behoorlijk kwaad over kan maken.

De zogeheten normale mensen denken ook dat ze beter zijn dan iemand met asperger.

Ik fanaseer de laatste tijd ook wel eens wat zou er gebeuren als mensen met asperger de macht grijpen in deze maatschappij ? Waarom proberen we niet om de boel eens helemaal om te draaien.

Zodra je maar iets van de norm afwijkt ben je in deze maatschappij minderwaardig
14 SHADES OF GREY
pi_74162373
quote:

[..]

Soms merk ik dat mensen met autisme wel heel sterk voor zichzelf kunnen opkomen. Dat ze heel specifieke wensen hebben ten aanzien van contact. Terwijl ik juist denk: probeer blij te zijn met wat er op je pad komt. Een vriendin van mij is lerares en wel meegaand. Een hele fijne meid, maar juist van haar had ik meer assertiviteit verwacht.

Als mensen met Asperger de macht zouden grijpen. Interessant idee, al denk ik wel dat ze bij de overheid dan de helft van de tijd bezig zijn met preoccupaties, denk ik.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:15:43 #197
268260 Dr.Mikey
pi_74162505
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:09 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Zodra je maar iets van de norm afwijkt ben je in deze maatschappij minderwaardig
Klopt terwijl ik mensen met asperger ik heb het even over wij dat klinkt beter.
Ik zie ons juist als een betere versie van de normale mens. Als een asperger de kansen krijgt om gewoon te doen en laten wat hij of zij wil. Dan kan iemand met asperger geniale dingen bereiken zonder daar echt moeite voor te doen terwijl een normaal mens om het maar zo te zeggen veel meer moeite heeft.

Ik noem een hoge studie wiskunde, Geschiedenis etc, En veel mensen met asperger zo dan wel niet alle hebben een hoog tot zeer hoog IQ. Het probleem is alleen we kunnen er niets mee omdat we geremd worden door de regels en de sociale normen en waarden van de *Normale in mijn ogen mindere mens*

Ik ben het ook niet eens met mensen die asperger een afwijking noemen.
Ik zie het veel meer als een bepaalde persoonlijkheid die iemand kan hebben.
Maar we zijn vreemd en dus anders en als de wereld het eenmaal van je weet dan kan het leven beginnen als mindere in de samenleving..
R.I.P DTS.
pi_74162541
quote:

[..]

Jou kan ik een hand geven denk ik It's time to take over the world!
pi_74162670
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:09 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Nee, niet altijd.. je hebt altijd iets waarin je helemaal top bent en waar bij mensen zich keer op keer weer over verbazen, of niet? En als mensen dat gedeelte eenmaal zien, dan ben je iets waard. En vaak is dat op een bepaald gebied heel erg veel waard.. dat is het mooie van autisme toch?

fotografisch geheugen is bijvoorbeeld erg leuk.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:21:01 #200
268260 Dr.Mikey
pi_74162723
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:16 schreef Autidude het volgende:

[..]

Jou kan ik een hand geven denk ik It's time to take over the world!
Nou nog echt doen maar zolang de weinige bekende machtige mensen met asperger zo als Bill Gates.
Maar lief blijven doen tegen de wereld en zelfs zo ver gaan dat ze allemaal geld donaties aan goede doelen blijven schenken zou het er nooit van komen. Machtig worden in een wereld die wordt geleidt door minder volk wat jou juist als minder ziet dat is ontzettend moeilijk. En moeite doen dat is ons ding niet
R.I.P DTS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')