Dat is wel te verklaren, hoor. Mijn idee is dat mensen in de eerste plaats proberen zich te redden in de gangbare maatschappij (die voor 99 procent NT is). Mensen met autisme die daar moeite mee hebben, sluiten zich aan bij een groep gelijkgestemden om daar contact te maken. Dat verklaart denk ik waarom je in een groep tistjes vooral de wat zwaardere vormen van autisme aantreft. Mensen die over het algemeen meer onbegrip hebben meegemaakt.quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:16 schreef Rowdie het volgende:
Ik heb ook PDD-NOS maar elke keer als ik naar bepaalde groepen met PDD-NOS ga, dan kom ik heel vaak volk tegen, die het veel erger hebben dan ikzelf.
Ik voel me daar wat 'te goed voor''
Ik pas er totaal niet bij..
Ik sta juist positief in het leven en zij meestal negatief..
Weet iemand misschien hoe ik beter in aanraking kan komen met mensen
die PDD-NOS wel begrijpen of het zelf hebben, maar dan in een hele milde vorm?
Die gewoon fatsoenlijk op eigen krachten het leven ingaan.
Leeftijden rond de 17 tot 23 jaar?
En mag ik de resultaten hier neer zetten?quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:33 schreef Howl het volgende:
[..]
http://www.rdos.net/eng/Aspie-quiz.php
http://www.glennrowe.net/BaronCohen/MaleFemale.asp
Tuurlijk mag dat. Of het je reputatie schaadt, tsja...quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En mag ik de resultaten hier neer zetten?Als dat mijn reputatie niet schaad.
lastig: een NTer kan uitleggen hoe hij/zij zich makkelijk kan gedragen in een groep, maar hij loopt dan ook niet tegen de problemen van ons (autisten) aan, dus hij/zij weet ook niet hoe je die problemen kunt voorkomen/omzeilen/oplossen.quote:Op zondag 25 oktober 2009 19:33 schreef sempron2400 het volgende:
Mensen met autisme stellen vaak vragen aan lotgenoten: om herkenning te vinden, maar heel vaak voor een oplossing. Nu vraag ik me af of je sommige vragen niet beter aan een NT'er kunt voorleggen. Bijvoorbeeld de vraag: hoe functioneer ik beter in een groep. Dan denk ik aan het feit dat een NT’er op sociaal-communicatief terrein meestal beter ontwikkeld is.
Ze weten het niet dat ik PDD heb maar ze snappen mij wel en het gaat goed geen problemen. Afgezien van de normale strubbelingen.quote:Op zondag 25 oktober 2009 21:53 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ging dat niet over dat als je het zelf niet vertelt, de werkgever er via UWV wel achterkomt dat je Wajong hebt?
Leuke collega’s inderdaad, ze kennen mijn inhoudelijke kwaliteiten en ik ben redelijk meegaand.
Kunnen de mensen op jouw werk zich een beetje inleven in je situatie?
Hier op Fok! bijvoorbeeldquote:Op maandag 26 oktober 2009 16:16 schreef Rowdie het volgende:
Ik heb ook PDD-NOS maar elke keer als ik naar bepaalde groepen met PDD-NOS ga, dan kom ik heel vaak volk tegen, die het veel erger hebben dan ikzelf.
Ik voel me daar wat 'te goed voor''
Ik pas er totaal niet bij..
Ik sta juist positief in het leven en zij meestal negatief..
Weet iemand misschien hoe ik beter in aanraking kan komen met mensen
die PDD-NOS wel begrijpen of het zelf hebben, maar dan in een hele milde vorm?
Die gewoon fatsoenlijk op eigen krachten het leven ingaan.
Leeftijden rond de 17 tot 23 jaar?
Neuro Typisch dus mensen zonder autisme of andere stoornis.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:32 schreef Feestkabouter het volgende:
waar staat NT ook alweer voor?
over groepjes, zwaar/mild, positief/negatief:
het ligt er maar aan in hoeverre iemand er last van heeft en eronder lijdt.
het is niet per definitie zo dat iemand met een mildere vorm en minder onder leidt.
en ik denk dat het er ook mee te maken heeft of iemand de diagnose pas kort heeft, of het al langer weet. een (jong)volwassene die de diagnose krijgt, heeft zich laten onderzoeken omdat ie bepaalde problemen heeft, en niet omdat ie zo superlekker in z'n vel zit.
voor velen is het een flinke klap om de diagnose te horen. en juist de mensen die de diagnose net hebben, hebben behoefte aan groepjes, om erover te leren. dus ik denk dat je daardoor veel niet al te positieve gevallen in autisme-groepjes tegenkomt.
ikzelf:
toen ik bij de psych binnenkwam dacht ze: vast niet.
maar na onderzoek: geen twijfelgeval, toch best wel duidelijk Asperger. niet superzwaar, ook niet mild. medium dus.
hoe ik eronder lijd: heel zwaar (zit al een paar jaar AO thuis, en nog geen zicht op verbetering).
Dat klinkt goedquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:08 schreef Cassandra87 het volgende:Gezien mijn oh zo leuke date wel wat belangrijkers te doen heeft dan zijn vrijdag avond met mij te verknoeien
dacht ik ooh.. met wie moet ik nu naar paradiso maar
mijn dinnetje kan vrijdag! Dus ik ga naar waylon kick off, en tegelijk mijn lieve maatje even gedag zeggen
![]()
En een fijne werkdag gehad, gisteren minder maar wel een hele leuke avond dus wat mij betreft kan de week wel doorgaan zo
Vorige keer dat ik bij de tandarts was zei hij dat mijn verstandskiezen ook moeten worden getrokken. Daar heb ik weinig zin in, dus ben sindsdien niet meer geweestquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:10 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat klinkt goed![]()
Mijn week is ook goed begonnen gisteren naar een concert geweest.Was erg gaaf.
Vandaag fijn naar de kaakchirurg geweestMijn verstandskiezen zijn getrokken.
Gewoon een plaatselijk verdoving. Die naalden zijn even vervelend maar zo veel steldt het echt niet voor.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:25 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Vorige keer dat ik bij de tandarts was zei hij dat mijn verstandskiezen ook moeten worden getrokken. Daar heb ik weinig zin in, dus ben sindsdien niet meer geweest
Binnenkort maar eens een afspraak maken
Heb je plaatselijke verdoving gehad of helemaal? Lijkt me wel pijnlijk, naalden die in je tandvlees worden gestoken
Inderdaad ik vond die röntgenfoto's maken vervelender. Dat kaartje van röntgenfoto is nogal hard en scherp.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 20:50 schreef Thrackan het volgende:
Die naalden stellen geen ruk voor, zeker achterin. Een prik in je gehemelte is een stuk irritanter.
Overigens heb ik alle 3 mijn verstandskiezen nog
Wanneer heb je een prik in je gehemelte gekregen?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 20:50 schreef Thrackan het volgende:
Die naalden stellen geen ruk voor, zeker achterin. Een prik in je gehemelte is een stuk irritanter.
Overigens heb ik alle 3 mijn verstandskiezen nog
Ik heb het gevonden. In het ‘Eindrapport succes- en faalfactoren behoud werk’ (Regioplan, september 2006 pdf). Dat gaat over hoogopgeleide jonggehandicapten en werk.quote:Op zondag 25 oktober 2009 20:56 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Als je Wajong hebt zijn ze verplicht te vertellen wat je mankeerdt dus ze weten wat je hebt.
Ik ken beide bands. Ik moet ook weer eens naar 'n concert gaan.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:17 schreef tijnbrein het volgende:
Cannibal Corpse en Dying Fetus. Die bands ken je waarschijnlijk toch niet.![]()
Mijn verstandskiezen begon in de weg te zitten en ik begon er last van te krijgen. Vrij laat 1 jaar geleden ofzo en dan alleen boven.
Ik ken ze ook, maar dan van naam. Ze maken vast vrolijke muziek!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:09 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik ken beide bands. Ik moet ook weer eens naar 'n concert gaan.
Vooral doenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:09 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik ken beide bands. Ik moet ook weer eens naar 'n concert gaan.
Dat heb ik dus elke dag..quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:22 schreef Cassandra87 het volgende:
Zo.. Even kijken of ik vroeg kan slapen vanavond. Maar ik denk dat dat tegen gaat vallen. Ik ben een beetje warrig..
Fijn ik mag maandag weer naar die fijne mensen voor mijn WWquote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:09 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dat heb ik dus elke dag..![]()
En vandaag ook een vreselijke kutdag! GAT-VER-DAMME!!
Weer UWV gezeik, ik wou dat ik een andere instantie kon kiezen GRMBLL!!
Het enige vrouwtje dat mij goed te woord staat en de situatie 200% begrijpt en mij ook echt heeft geholpen, is al vanaf vrijdag onbereikbaar.. of in gesprek óf er wordt gewoonweg niet opgenomen.
Ik wou haar vrijdag spreken omdat ik niet wijzer was geworden uit een telefoontje met de normale klantenservice. Ik had wéér een domme voorgeprogrammeerde ..... aan de lijn, die met het standaard riedeltje kwam en meer dan blijkbaar niet eens de moeite had genomen om mijn dossier te openen.
Maar ik krijg het supervrouwtje niet te pakkenZe is klachtenambassadeur, en man oh man wat heb ik weer een klachten!
Want vandaag heb ik het weer geprobeerd bij de klantenservice, en warempel ik had een goeie aan de lijn!
Ze wist mij heel wat meer te vertellen over de stand van zaken, wat bij mij weer de vraag oproept; waarom?
Waarom heeft zij wel specifieke antwoorden en kan spreekt ze netjes en correct en is erg behulpzaam en inlevend? Ze heeft mij alles verteld wat zij kon zien en ik wordt binnen 24 uur terug gebeld door de persoon die mijn zaak in behandeling heeft om mij meer duidelijkheid te bieden e.d.
Maar ik had nog 1 vraag.. 2 weken geleden ben ik bij de UWV arts geweest en daar zou ik een reiskostenvergoeding voor krijgen, maar die heb ik nog steeds niet gekregen.. Daar kon ze helaas geen antwoord op geven maar ze zou mij doorverbinden naar de afdeling die daar over gaat.. OK, van die volgende persoon kreeg ik ook weer te horen dat ik daar binnen 24 uur over teruggebeld zou worden door iemand die meer duidelijkheid kon geven.
Dus ik word enkele uren later, ff over 5'en, teruggebeld door een ..... nee, ik ga het niet eens een vrouw noemen"Ja ik had begrepen dat ik u terug moest bellen inzake reiskostenvergoeding" Ja, klopt..
"Nou, wij gaan niet over de reiskostenvergoeding maar het volgende is het geval, er is vertraging want er heeft een schoolvakantie tussen gezeten, dus daarom komt het later." Ja euh, maar wanneer dan? want het is al twee weken geleden "Meneer, wij gaan niet over de reiskosten dat wordt doorgestuurd naar de bla bla bla via de bla bla bla etc en ik kan u niet meer duidelijkheid geven" Waarom belt u dan?
"OMDAT HET AAN MIJ WORDT DOORGEGEVEN EN WIJ GAAN HIER NIET OVER DUS IK KAN HET ALLEEN MAAR DOORSTUREN NAAR DE JUISTE AFDELING!!" blieste de .... Oh net zo als mij? "hoe bedoelt u dat, net zoals u?" Nou.. ik wordt ook steeds maar doorgestuurd naar verkeerde mensen en mensen die niets weten of niets kunnen doen "JA, IK HOOP U VOLDOENDE GEHOLPEN TE HEBBEN, DAAAG MENEER...." klik..
Nou vraag ik je.. En dan heb ik een stoornis (and some)En dit is niet de eerste keer heh, ik heb ook al uitspraken moeten verdragen mbt dat ik helemaal niet ziek zou zijn en dat het wel lekker makkelijk is om wat papiertjes in te vullen en te denken dat je dan een uitkering krijgt.
![]()
![]()
En WTF heeft een schoolvakantie met de grote mensenwereld te maken??? Werken er kinderen aan mijn dossier ofzo? Neuh, het is allemaal niet belangrijk hoor... het gaat maar om mensenlevens, mensen die hulp nodig hebben.. Ik ben al vanaf augustus bezig! En ipv dat ik ermee geholpen wordt ga ik keihard achteruit![]()
Ik vind het echt schandalig en ik heb heel erg veel moeite om mijzelf in toom te houden, alleen al het feit dat ik dwars door de Zyprexa (!!) heen klap spreekt meer dan boekdelen. Wat een vreselijke instantie!!![]()
Morgen maar weer proberen het goede vrouwtje te bellen, nu kan het nog.. volgende week wordt mijn telefoon afgesloten![]()
Sorry voor de lap galtekst
Misschien zouden wij(autisten) er daarom uistekend passen. Want inlevingsvermogen is niet nodig. Gewoon dom weg de regeltjes uitvoeren. Ik zie het wel zittenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:23 schreef Thrackan het volgende:
UWV is en blijft een logge, trage, achterlijke en halfzachte ambtenareninstantie
Ooit een keer een briefwisseling van meer dan 10 brieven gehad omdat ik me één dag te laat beter had gemeld. En dat terwijl ik na brief 1 had gebeld en aan had gegeven dat ik geen zin had in gezeur, dus dat ze de rekening maar moesten sturen.
En waarom? Omdat (bijna) geen weldenkend mens, met een normale instelling, het zou uithouden om bij zo'n instantie te blijven werken helaas.
Goed zo.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:28 schreef Autidude het volgende:
Oh ja, ondertussen werk ik nu gewoon zo''n 20 uur in de week.. dus ik ben geen uitkeringstrekker of wat dan ook.. ik doe volop mijn best!
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:26 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Misschien zouden wij(autisten) er daarom uistekend passen. Want inlevingsvermogen is niet nodig. Gewoon dom weg de regeltjes uitvoeren. Ik zie het wel zitten
Ik heb ook altijd gewerkt, en veel.. vorig jaar nog 70 uur per week..en soms 80 uur, waarvan 1 x 3 weken achterelkaar. Maar ik trek het ook niet meer, en heb het inmiddels bij elk uitzendbureau in de omgeving verpest, bij elk bedrijf waar ik qua papieren zou kunnen werken hoeven ze me ook niet meerquote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:30 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Goed zo.
Ik heb ook altijd gewerkt enzo. Maar nu heb ik het totaal gehad met solliciteren enzo. Ik kan zo niet meer verder dus ik ga maar eens vragen wat zij voor mij kunnen betekenen.
Zullen wij gaan solliciteren?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:30 schreef Autidude het volgende:
[..]
![]()
Op de klantenservice helemaal [x]geschikt.. beetje standaard antwoordjes geven, regelrecht uit de folders.. écht.. die klantenservice is hét voorbeeld van callcenter scripts.
Herkenbaar althans voor een deel. Ik heb gelukkig nog een aantal normale banen gehad alleen daar liep ik wel vast. Maar ik weet nu waardoor dat komt en hoe ik dat kan voorkomen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:34 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik heb ook altijd gewerkt, en veel.. vorig jaar nog 70 uur per week..en soms 80 uur, waarvan 1 x 3 weken achterelkaar. Maar ik trek het ook niet meer, en heb het inmiddels bij elk uitzendbureau in de omgeving verpest, bij elk bedrijf waar ik qua papieren zou kunnen werken hoeven ze me ook niet meerDus ik loop ook een beetje vast.. Die post is dan nog het enige, en ik heb nu iets met auto's verplaatsen waar ik
af en toe een dagje kan werken.. en dat is 25 km fietsen van huis, en weer 25 km terug.. Maar het moet maar, strakjes kan ik wel gewoon met de bus en later heb ik misschien wel weer een eigen auto.
En met die klachten over de dienstverlening gebeurd nietsquote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:46 schreef Feestkabouter het volgende:
ik ben het op een gegeven moment gaan turven: van de 83 beloftes om mij binnen 24 uur terug te bellen (uitgezonderd weekends natuurlijk) hebben ze er 17 ook waargemaakt.
ben zoals gezegd al 5 jaar aan het kloten met die debielen.......
Nee want die klachten komen van mensen met asperger of autisten dat nemen ze toch niet serieus.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:47 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
En met die klachten over de dienstverlening gebeurd niets
Niet alleen ASS-ers klagen andere mensen met labeltje ook. Maar goed als je labeltje heb hoef je natuurlijk ook niet serieus genomen te worden.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:54 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Nee want die klachten komen van mensen met asperger of autisten dat nemen ze toch niet serieus.
Het is wel economische crisis en er zijn niet zoveel vacatures. Ik hoop dat je snel iets vindt. Ben je, ondanks autisme, een beetje sterk in solliciteren?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:37 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Herkenbaar althans voor een deel. Ik heb gelukkig nog een aantal normale banen gehad alleen daar liep ik wel vast. Maar ik weet nu waardoor dat komt en hoe ik dat kan voorkomen.Althans daar ben ik nu mee bezig. Dus ik weet zeker dat ik straks een leuke baan heb.
Je doet die smilie er achter maar in de praktijk werkt het wel zo.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:58 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Niet alleen ASS-ers klagen andere mensen met labeltje ook. Maar goed als je labeltje heb hoef je natuurlijk ook niet serieus genomen te worden.
Nee solliciteren is een rampquote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:04 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Het is wel economische crisis en er zijn niet zoveel vacatures. Ik hoop dat je snel iets vindt. Ben je, ondanks autisme, een beetje sterk in solliciteren?
Zodra je maar iets van de norm afwijkt ben je in deze maatschappij minderwaardigquote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:05 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Je doet die smilie er achter maar in de praktijk werkt het wel zo.
Ik heb zelf asperger en op die manier dat ik er alleen zelf echt last van heb.
Maar mensen die het weten behandelen je wel gelijk alsof je minder bent ze snappen het verschil niet tussen klassiek autisme en asperger. Iets waar ik af en toe nog wel eens behoorlijk kwaad over kan maken.
De zogeheten normale mensen denken ook dat ze beter zijn dan iemand met asperger.
Niet bewust maar onbewust speelt er wel wat.
Ik fanaseer de laatste tijd ook wel eens wat zou er gebeuren als mensen met asperger de macht grijpen in deze maatschappij ? Waarom proberen we niet om de boel eens helemaal om te draaien.
De wereld zou er een stuk rustiger van worden.
Soms merk ik dat mensen met autisme wel heel sterk voor zichzelf kunnen opkomen. Dat ze heel specifieke wensen hebben ten aanzien van contact. Terwijl ik juist denk: probeer blij te zijn met wat er op je pad komt. Een vriendin van mij is lerares en wel meegaand. Een hele fijne meid, maar juist van haar had ik meer assertiviteit verwacht.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:05 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Maar mensen die het weten behandelen je wel gelijk alsof je minder bent ze snappen het verschil niet tussen klassiek autisme en asperger. Iets waar ik af en toe nog wel eens behoorlijk kwaad over kan maken.
De zogeheten normale mensen denken ook dat ze beter zijn dan iemand met asperger.
Ik fanaseer de laatste tijd ook wel eens wat zou er gebeuren als mensen met asperger de macht grijpen in deze maatschappij ? Waarom proberen we niet om de boel eens helemaal om te draaien.
Klopt terwijl ik mensen met asperger ik heb het even over wij dat klinkt beter.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:09 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Zodra je maar iets van de norm afwijkt ben je in deze maatschappij minderwaardig
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:05 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Nee, niet altijd.. je hebt altijd iets waarin je helemaal top bent en waar bij mensen zich keer op keer weer over verbazen, of niet? En als mensen dat gedeelte eenmaal zien, dan ben je iets waard. En vaak is dat op een bepaald gebied heel erg veel waard.. dat is het mooie van autisme toch?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:09 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Zodra je maar iets van de norm afwijkt ben je in deze maatschappij minderwaardig
Nou nog echt doen maar zolang de weinige bekende machtige mensen met asperger zo als Bill Gates.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:16 schreef Autidude het volgende:
[..]
Jou kan ik een hand geven denk ik
It's time to take over the world!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |