Tijdens de vorige meet hebben ik en Black_Tulip(er waren maar 2 mensen op die meet) gewoon gepraat en een spelletje schaak gedaan die ik grandios verloren heb.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:11 schreef Autidude het volgende:
[..]
Op de 1 of andere manier heb ik wel een beetje het idee dat je in een groepje tistjes wel
gesprekstof op gang weet te houden, maar je kan ook te druk zijn voor sommige.. ik weet het niet.
Ik zou er niet zo veel moeite mee hebben zolang het niet uitloopt op een groot vraaggesprek ofzo.
Ik doelde meer op exacte locatie en de bijhorende ambiencequote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:12 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Waar? Dat is makkelijk een plaats die het makkelijkst te bereiken is voor iedereen. Utrecht ligt centraal en is makkelijk te bereiken. Maar als jij een beter idee hebt hoor ik het graag.
Een rustige cafe. Of een andere plaats waar je wat kan drinken en rustig praten.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:15 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik doelde meer op exacte locatie en de bijhorende ambienceDrukke kroeg, of een rustige bibliotheek? om maar even 2 uiterste extremen te noemen.
Ik zie geen enkele reden waarom jij niet welkom zou zijn op een meet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:22 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ben niet zo'n druk persoon hoorMaar ik hoef niet perse mee als dat niet op prijs wordt gesteld. Ik vind alles prima.
Zo heel anders dan "normale" mensen zijn wij nu ook weer niet hoorquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:28 schreef Cassandra87 het volgende:
was een reactie op autidudeHij heeft misschien wel gelijk, maar is voor iedereen verschillend.
Ik moet bekennen dat het ook wel twee kanten opwerkt. Ik ben erg empatisch in de letterlijke zin van t woord. Ik neem gevoel over. 2 weken geleden nog gehad op een date, ik voelde me helemaal niet fijn, niet mezelf, 2e uitje was fantastischMaar ik heb dat nog nooit in een groep (autisten) ervaren dus dat weet ik zelf niet..
zeg ik ook nietquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:30 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Zo heel anders dan "normale" mensen zijn wij nu ook weer niet hoor
Hey welkom terug hierquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:37 schreef ScarFace- het volgende:
Ook maar weer eens hier posten![]()
In eerdere topics hebben enkele van jullie het over het PGB.
Ik vraag me wel af wat jullie idee hier inmiddels over is, hoe jullie dit zien, gebruiken.
Een NT'er erbij kan juist prettig zijn, om een beetje los te komen van het autismequote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:11 schreef Autidude het volgende:
[..]
Op de 1 of andere manier heb ik wel een beetje het idee dat je in een groepje tistjes wel
gesprekstof op gang weet te houden, maar je kan ook te druk zijn voor sommige.. ik weet het niet.
Ik zou er niet zo veel moeite mee hebben zolang het niet uitloopt op een groot vraaggesprek ofzo.
Probleem, ik WIL zo graag naar een meet, alleen ik mag/kan niet autorijden en een treinreis is voor mij te veel overprikkeling... (woon in Enschede) ben bang dat ik dan helemaal niets meer mee krijg of een paniekaanval in the middle of nowherequote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:00 schreef tijnbrein het volgende:
Een aantal maanden geleden was er een meet van dit topic. Ik vond die meet zeer geslaagd. Alhoewel de opkomst zeer groot wasIk en nog iemand anders (Black_Tulip).
Mijn voorstel voor die meet blijft hetzelfde als vorige keer. Een klein groepje(maximaal 6 personen) op een centrale plaats in het land(bijv Utrecht)
Wie heeft hier interrrese in?
Dan kan een groep mensen met autisme zeker een voordeel zijn. Daar mag je overprikkeld zijn en voor autistisch gedrag is ook meer begrip. Als iedereen in de groep moeite heeft met het sociale, heb je denk ik weinig te vrezen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:38 schreef Logician het volgende:
Een kroeg zou ik trouwens niet trekken, veel te veel ruis.. (een disco wel aangezien de ruis dan wordt overstemd door de muziek, maar dat praat weer zo lastig![]()
Bij iemand thuis zou veel fijner/veiliger zijn aangezien: een groep onbekende mensen, die allemaal praten, en niet weten wat er allemaal gaat gebeuren, al prikkels genoeg zijn eerlijk gezegd
Zoals ik het heb geleerd:quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:50 schreef Autidude het volgende:
Anyway, ik moet nog steeds eens met mijn psych gaan praten waarom hij het op PDD-NOS gooit en niet op Asperger.. Want ik zie zelf veel meer in Asperger. En waarom het 1 het ander niet uitsluit e.d.
Bij mij (Asperger en ADHD) zijn ze alle 3 sterk van toepassing. Maar in het algemeen vallen zelfbeschadiging en suicidaliteit wel mee ja.quote:Zelfbeschadiging/verslavingsproblematiek/suicidaal zijn niet echt kenmerken van een ASS of ADHD.
Afhankelijk van de datum ben ik eventueel wel bereid langs enschede te rijdenquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:35 schreef Logician het volgende:
[..]
Probleem, ik WIL zo graag naar een meet, alleen ik mag/kan niet autorijden en een treinreis is voor mij te veel overprikkeling... (woon in Enschede) ben bang dat ik dan helemaal niets meer mee krijg of een paniekaanval in the middle of nowhere
meldt!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:00 schreef tijnbrein het volgende:
Een aantal maanden geleden was er een meet van dit topic. Ik vond die meet zeer geslaagd. Alhoewel de opkomst zeer groot wasIk en nog iemand anders (Black_Tulip).
Mijn voorstel voor die meet blijft hetzelfde als vorige keer. Een klein groepje(maximaal 6 personen) op een centrale plaats in het land(bijv Utrecht)
Wie heeft hier interrrese in?
Dat zou ik echt geweldig vinden!!quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:15 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Afhankelijk van de datum ben ik eventueel wel bereid langs enschede te rijden
Geen probleem, als ik niets te doen heb op die dag (en ik moet toegeven dat dat de vraag is.. want ik ben echt heel erg druk) doe ik het graag. Ben gek op autorijden en op die manier kun je ook meequote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:54 schreef Logician het volgende:
[..]
Dat zou ik echt geweldig vinden!!
Oh dat zou wel meevallen denk ik. Over dat er alleen over autisme wordt gepraat.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:22 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Een NT'er erbij kan juist prettig zijn, om een beetje los te komen van het autisme
Lotgenoten kunnen veel van elkaar leren, maar op vragen over hoe je moet handelen hebben NT’ers meestal het beste antwoord.
Het hoeft niet perse Utrecht te zijn als Rotterdam, Den Haag, Leiden, whatever handiger is dan daar. Het ligt er aan waar iedereen woont enzo. Of iemand moet een leuke locatie ergens. Etc. Dus Utrecht staat nog lang niet vast.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:37 schreef Thrackan het volgende:
Een meet, leuk! Tijdje geleden ook dat ik in Utrecht ben geweest
Vervelend.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:35 schreef Logician het volgende:
[..]
Probleem, ik WIL zo graag naar een meet, alleen ik mag/kan niet autorijden en een treinreis is voor mij te veel overprikkeling... (woon in Enschede) ben bang dat ik dan helemaal niets meer mee krijg of een paniekaanval in the middle of nowhere
Dus de kroeg of andere openbare gelegenheid valt voor jou af. Bij iemand thuis zou voor jou wel kunnen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:38 schreef Logician het volgende:
Een kroeg zou ik trouwens niet trekken, veel te veel ruis.. (een disco wel aangezien de ruis dan wordt overstemd door de muziek, maar dat praat weer zo lastig![]()
Bij iemand thuis zou veel fijner/veiliger zijn aangezien: een groep onbekende mensen, die allemaal praten, en niet weten wat er allemaal gaat gebeuren, al prikkels genoeg zijn eerlijk gezegd
Alleen ben ik dat er geen gesprek op gang komt zoals jij ook al aangaf in je vorige post.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:20 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dan kan een groep mensen met autisme zeker een voordeel zijn. Daar mag je overprikkeld zijn en voor autistisch gedrag is ook meer begrip. Als iedereen in de groep moeite heeft met het sociale, heb je denk ik weinig te vrezen.
Als jij het niet aandurft moet je vooral niet doen. Het mag het hoeft niet.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:11 schreef Logician het volgende:
Zit wat in, maar als ik helemaal overprikkelt ook nog thuis moet komen ben ik bang dat dat nog wel eens mis zou kunnen gaan
Dat dusquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:15 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Afhankelijk van de datum ben ik eventueel wel bereid langs enschede te rijden
Mooi zoquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:17 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
meldt!
op zich geen behoefte aan groepstherapie-dingen of zo...... maar dit lijkt me wel gewoon gezellig eigenlijk!
(en ik woon in Utrecht, lekker makkelijk)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |