abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73884446
Hey,

Ik ben een jonge van 20 jaar en ik heb het elke keer weer. Nadat ik me heb afgedroogd na het douchen begin ik keiharde jeuk te krijgen. Echte jeuk, dat je er gewoon niet vanaf kan blijven. Of ik nou warm, heet, koud met of zonder zeep of shampoo of wat dan ook was, ik heb het elke keer weer. Na ongeveer 20 minuten is de jeuk verdwenen. Ik heb het alleen op mijn benen, borst, buik, rug en armen. Niet op mijn gezicht, nek en mijn voeten. Kom net onder de douche vandaan en vandaag had ik het alleen op mijn armen, rug, borst en buik. Niet op mijn benen dus. Heel raar.

Mijn huid is niet droog ofzo, het schilfert niet en voelt gewoon glad aan. Ik zie nu wel dat het een beetje rood ziet. Daarnaast heb ik wel altijd last gehad van een trekkerig gezichtshuid. Rest van het lichaam heb ik daar geen last van.

Dit probleem is nu wel ongeveer 2 jaar gaande. Wat ik zelf al geprobeerd heb. Me laten drogen. Afdrogen ergens anders dan badkamer. Me insmeren met iets vettigs. Helpt allemaal niet.

Iemand weet wat dit is of iemand die dit ook heeft?
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:04:05 #2
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_73884667
Waarschijnlijk toch iets van uitdroging... Hoe lang heb je je ingesmeerd met 'iets vettigs' en wat voor product gebruikte je daarvoor?
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:13:42 #3
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_73884994
Ik heb hetzelfde maar dan vooral op mijn rug, en schouders en inderdaad een trekkerige gezichtshuid. Ik had eerst altijd standaard spul van de hema (soort huidcreme) maar die hebben ze nu niet meer. Dat werkte prima bij mij. Wat ook goed werkt is huidcreme van Dove maar die is aardig prijzig. Zelf gebruik ik nu Zwitsal babyolie wat opzich wel een beetje helpt maar niet heel erg. Hopelijk zijn er mensen die hier meer ervaring mee hebben . Overigens heb ik dit enkel in de winter. In de zomer dus helemaal niet, het is bij mij dan ook pas weer sinds een paar weken. Dus ik gok een droge huid.
To doom or not to doom
pi_73885130
heb ik ook gehad, je huid trekt straks en dat gaat jeuken. Ik heb het nu enkel nog in mijn gezicht.. Ik smeer het in met nivea, en werkt prima.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:20:15 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73885242
Zeep allergie ?

Oplossing: eucerin.
The love you take is equal to the love you make.
pi_73885275
Douchen op lagere temperatuur.
pi_73885539
Minder vaak douchen?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_73886108
Je zou eens je hemoglobinegehalte kunnen laten controleren bij je huisarts. Bepaalde ziekten met een te veel aan bloed kunnen jeuk veroorzaken na het douchen. Te meer omdat een primaire huidafwijking bij jouw verhaal onwaarschijnlijk klinkt.
pi_73886675
Heb ik ook wel, komt omdat je huid dan uitdroogt na het douchen, heb het ook niet altijd hoor.
Soms,
En meestal na het douchen rode vlekjes.
-
pi_73895629
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 18:07 schreef Esmerallda17 het volgende:
Heb ik ook wel, komt omdat je huid dan uitdroogt na het douchen, heb het ook niet altijd hoor.
Soms,
En meestal na het douchen rode vlekjes.
En ik heb het wel _altijd_.
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 17:29 schreef The_stranger het volgende:
Minder vaak douchen?
Ook als ik een dag oversla, of zelfs meer dagen (ja vies he? ) heb ik er last van.. helaas..
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 17:17 schreef MdMa98 het volgende:
heb ik ook gehad, je huid trekt straks en dat gaat jeuken. Ik heb het nu enkel nog in mijn gezicht.. Ik smeer het in met nivea, en werkt prima.
Hoe kan het dan dat de jeuk na een 20 minuten tot een halfuur verdwenen is? En dan ik de jeuk niet in mijn nek, gezicht en voeten heb..?
pi_73896917
He bah, heb het ook gehad op een vakantie, de oplossing voor mij was om steeds met ijskoud water te douchen, 't is niet fijn maar je wordt er wel hard van
pi_73897227
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:51 schreef niet_toegestaan het volgende:
Hoe kan het dan dat de jeuk na een 20 minuten tot een halfuur verdwenen is? En dan ik de jeuk niet in mijn nek, gezicht en voeten heb..?
Dat kan gewoon bij een droge huid hoor.

Vertel eens wat je er opgesmeerd hebt. Je had het over iets vettigs. Wat was dat, vaseline?
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:31:06 #13
3185 Adelante
To let it go now
pi_73897277
Gebruik je wasverzachter voor je handdoeken?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_73897372
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 22:29 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Dat kan gewoon bij een droge huid hoor.

Vertel eens wat je er opgesmeerd hebt. Je had het over iets vettigs. Wat was dat, vaseline?
Pff dat is alweer een tijdje geleden. Als ik het me goed herinner iets van de huisarts... Koelzalf. Dan nog iets van dove en... nog wat smeersels van de drogisterij.
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 22:31 schreef Adelante het volgende:
Gebruik je wasverzachter voor je handdoeken?
Jah, iets van Lenor of Robijn.
pi_73897432
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 22:33 schreef niet_toegestaan het volgende:
Pff dat is alweer een tijdje geleden. Als ik het me goed herinner iets van de huisarts... Koelzalf. Dan nog iets van dove en... nog wat smeersels van de drogisterij.
Hmm.

Heb je ook last na bijv. handen wassen, schoonmaken, zwemmen in een zwembad, de zee, etc.?
pi_73899123
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 22:34 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Hmm.

Heb je ook last na bijv. handen wassen, schoonmaken, zwemmen in een zwembad, de zee, etc.?
Handen wassen en schoonmaken heb ik nooit last van de jeuk. DIe komt sowieso niet op de handen voor. Afgelopen zomer paar keer naar het strand geweest (niet zout water) en had ik volgens mij geen last van dit probleem.
pi_73899303
Heb je ook een bad? Dan zou je kunnen proberen of dode zeezout helpt. Ik heb jaren last gehad van eczeem wat vooral vreselijk reageerde op water, maar met zout water was het veel minder erg. Dan is het water zachter ofzo...

Verder zou ik een douche-olie proberen. Die heeft Nivea, gelig spul in een flesje, niet zo duur en neutrale geur. Dan voorkom je uitdrogen in plaats van eerst onder de douche uitdrogen en daarna proberen het met creme weer aan te vullen.
pi_73899415
Ik heb dat ook, maar alleen in bepaalde douches. Vaak ook rode bultjes of vlekken. Volgens mij heeft het iets te maken met de waterhardheid

[ Bericht 13% gewijzigd door wikwakka2 op 20-10-2009 23:50:16 ]
Cool story, Hansel.
pi_73900100
google eens op waterallergie...

ik kan zelf ook niet goed tegen water, krijg ook jeuk en soms rode vlekken enz
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_73950367
Moet 27 okt naar dermatoloog om mijn roaccutuane kuur, gelijk hier om vragen. Wordt pestirritant.
pi_73950472
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 23:40 schreef prupke het volgende:
google eens op waterallergie...

ik kan zelf ook niet goed tegen water, krijg ook jeuk en soms rode vlekken enz
Helpt het niet door te douchen op een lagere temperatuur?
pi_73950920
Helpt het om te douchen zonder zeep, alleen water gebruiken, om uit te sluiten dat de douchgel o.i.d de oorzaak is?
pi_73951195
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 15:04 schreef Katinkat het volgende:
Helpt het om te douchen zonder zeep, alleen water gebruiken, om uit te sluiten dat de douchgel o.i.d de oorzaak is?
Ik krijg in ieder geval wel flinke jeuk van sommige shampoos .
Cool story, Hansel.
pi_73951393
Dat heb ik ook! Maar ik heb er voornamelijk heel erg last van als ik douche onder een hete douche. Ik verbrand ook snel door de zon en mijn huid is heel gauw droog, heb er ook last van bij mijn gezicht. Maar misschien ben je inderdaad ergens allergisch voor? Ik heb ook eczeem en ik krijg nu ook een allergietest, daar kan het ook aan liggen. Volgens mij kan je ook een waterallergie ontwikkelen. Maar ik zie dat je naar de dermatoloog gaat, dat is de beste optie waarschijnlijk!
pi_73966873
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:52 schreef Chai het volgende:

[..]

Helpt het niet door te douchen op een lagere temperatuur?
bij 35 graden heb ik er ook last van (voornamelijk als het koud weer is net als nu )
In de zomer heb ik er minder last van...
Thank Drunk I'm a Goddess!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')