Wat een afgrijselijk anglicisme...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:49 schreef TwyLight het volgende:
Ik zal gelijk even die smileys verwijderen sinds jij ze toch niet gebruikt!
Een domeinnaam met een spelfout aanvragenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:29 schreef Tijn het volgende:
Bij mij in de straat staat deze bus. Ik erger me elke dag kapot
[ afbeelding ]
De site bestaat trouwens ook echt... maar geloof me: je wilt die teksten niet lezen. Ze sluiten in elk geval wel naadloos aan bij de teksten op het busje...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:59 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Een domeinnaam met een spelfout aanvragen![]()
Ik weet het. En de versie met correcte spelling nietquote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:24 schreef isogram het volgende:
[..]
De site bestaat trouwens ook echt...
Moet je je niet vreselijk inhouden om een stukje duct tape over die bumper te plakken?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:29 schreef Tijn het volgende:
Bij mij in de straat staat deze bus. Ik erger me elke dag kapot
[ afbeelding ]
'Een callcenter'. De vacature geeft verder geen gegevens over het bedrijf zelf.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:27 schreef DeTolk het volgende:
Wat voor een bedrijf is dit? Zal ik even een sollicitatiebrief sturen
Ik heb 'm er al een keer op aangesproken, toen hij voorbij reed in z'n busje, MET spelfoud....quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mooi gesprek moet dat zijn geweest bij de Kamer van Koophandel
Hij is ook vrij creatief geweest op de site zelf trouwens.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:41 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Ik heb 'm er al een keer op aangesproken, toen hij voorbij reed in z'n busje, MET spelfoud....
Hij bleef stug volhouden dat het goed geschreven was.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:37 schreef Janetje het volgende:
[..]
'Een callcenter'. De vacature geeft verder geen gegevens over het bedrijf zelf.
Ik heb overigens wel een mail gestuurd naar het 'uitzendbureau' dat me deze vacature stuurde, met daarin een overzicht van alle fouten (ik kon het echt niet laten). Nog gevraagd welke LOI-cursist deze vacature en de teksten op hun site had geschreven. Geen mail teruggekregen, maar de vacature was een dag later wel (ietsjes) verbeterd.
quote:
Ik zie het al voor me: Dit is de laatsten rusdplaats van...quote:leveren en plaatsen van .
diversen uitvoeringen en modellen gedenktekens volgens uw wens
En dan ook nog 'op aanvraag' hè. Hulde voor dit bedrijf dat ze het niet zomaar komen afleveren terwijl je het helemaal niet wilt.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:38 schreef Bart het volgende:
En last but not least: ze hebben gewoon kogelwerend glas uit vooraad leverbaar
Doe mij die baan, ik woon er toch vlakbij.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:25 schreef Janetje het volgende:
Niet heel openbaar, maar toch..
Ik kreeg deze vacature in mijn mailbox. Zoek de fouten.
[ afbeelding ]
Vooral punt 2 van de 'functie eisen' kwam heel ironisch op me over.
Franse notitiequote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:40 schreef MaxMark het volgende:
En wtf is dat voor manier om prijzen op te schrijven? Hebben ze het in Excel gedaan ofzo
Ben ook wel nieuwsgierig naar de snoeit, gable en groste!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:41 schreef Copycat het volgende:
Aantekeningenboek van de geit.
Het water loopt me in de mond.
Ze hebben zelf toch ook wel door dat het allemaal wel erg vreemd is qua tekstquote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:41 schreef Copycat het volgende:
Aantekeningenboek van de geit.
Het water loopt me in de mond.
quote:De redactie hoopt dat bidders vervolgens de tips die zij doorkrijgen door te spelen aan het programma.
Tja, aanvoegende wijs met een t mag officieel nog steeds, dus...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:41 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Ik heb 'm er al een keer op aangesproken, toen hij voorbij reed in z'n busje, MET spelfoud....
Hij bleef stug volhouden dat het goed geschreven was.
quote:ze proberen alle midelen om de pvv in een kwaad daglicht te zetten wat zijn ze toch bang in den haag dat het ze straks hun hagie gaat kosten
pvv stemmer, venlo
Pff..quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:54 schreef GimmeGore het volgende:
Nu we het toch over kip hebben, in Barneveld, kippendorp extraordinaire, zoekt men personeel
[ afbeelding ]
Ik dacht in eerste instantie dat het gewoon een schrijffoutje was, maar op het andere raam hing nog een briefje met dezelfde fout
?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 09:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tja, aanvoegende wijs met een t mag officieel nog steeds, dus...
Zucht. Gaan we weer. Aanvoegende wijs met t is weliswaar ouderwetsch en archaisch, maar nog steeds niet fout. De aanvoegende wij kenmerkt zich door het ontbreken van het onderwerp. Het is een afkortende manier van schrijven. Er kan staan:quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:15 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
?![]()
Als je dat 'wordt' vervangt door 'loop' dan hoor je of er een t moet of niet. "Loopt partner" of "Loop partner".
Nou da's duidelijk, die t hoort er niet dus.
De Nederlandse taal is iétsjes gecompliceerder dan het "loop"-ezelsbruggetje alleen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:15 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
?![]()
Als je dat 'wordt' vervangt door 'loop' dan hoor je of er een t moet of niet. "Loopt partner" of "Loop partner".
Nou da's duidelijk, die t hoort er niet dus.
Het betekent dus dat die URL op die vent zijn bumper niet fout is.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:02 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
De Nederlandse taal is iétsjes gecompliceerder dan het "loop"-ezelsbruggetje alleen.
quote:Of dat al niet vernederend genoeg was, werden er ook hog foto's van hem in zijn benarde positie gemaakt en via internet verspreidt.
Auw.quote:Welkom op de site van leen je geld hier.
Waar is hier? Hier is bij een groot aandeel van de financiers in Nederland.
Je wilt geld lenen en je wilt het besteden zoals jij het in gedachten hebt.
Ten 2e vinden wij het erg leuk dat je op een jongeren site komt en daarbij ook via internet je weg wijs maakt op financiering mogelijkheden.
Echt...quote:Volgende week zijn er werkzaamheden
Aan alle bij de liften
Wij zullen proberen het ongemak beperkt te houden
Met vragen Technische Dienst
Op de hoogte brengen of zorg
quote:Het stel nodigden meer dan tweeduizend kinderen uit om samen met hen het feest te vieren, en deelden snoepjes aan hen uit.
quote:* Jurisdictions marked with an asterix are ranked according to their opacity score.
Het zou sommige teksten anders heel wat opvrolijken als asterisken asterixen zouden zijn.quote:Op maandag 2 november 2009 12:03 schreef Bart het volgende:
http://www.financialsecrecyindex.com/2009results.html onderaan:
[..]
[ afbeelding ]
Gênant.quote:
OMG.quote:
http://www.hartvannederla(...)re-donorregistratie/quote:Zij wil het Actief Donor Registratie systeem invoeren. In dit systeem moet je je registreren als je geen donor wilt zijn.
Jawel, is net zoiets als "als je gaat lopen" of "als je het denkt te weten".quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:06 schreef Nagelschaartje het volgende:
ik zit in twijfel over deze:
[..]
http://www.hartvannederla(...)re-donorregistratie/
Het ziet er zo logisch uit zoals het er staat, maar wilt met een -t is toch nooit goed?
Ik wil, jij wilt, hij wil...quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:06 schreef Nagelschaartje het volgende:
Het ziet er zo logisch uit zoals het er staat, maar wilt met een -t is toch nooit goed?
Dan kom je ook lekker professioneel over, vooral naar klantenquote:Piet Jansen
ad interum Teamleider
Zucht. Televaag...quote:Fries lelijkste Nederlands
AMSTERDAM - Nederlanders vinden Fries, Gronings en Drents de minst mooie talen en tongvallen.
quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:58 schreef Bart het volgende:
Een collega van me heeft als handtekening onder zijn e-mail:
[..]
Dan kom je ook lekker professioneel over, vooral naar klanten
De regel is idd stam + t voor derde persoon enkelvoud. Maar er zijn uitzonderingen:quote:
Het zal wel een typefout zijn, maar knullig is het wel.quote:NIJKERK - Hester Roelofsen uit Nijkerk mag zich voortaan een held noemen. Ze kreeg vrijdag een bronzen legpenning van het Carnegie Heldenfonds, omdat ze vorig jaar twee mensen redde die met hun auto over de kop sloegen.
Het verkeersongeluk gebeurde in maart vorug jaar op de A28. Roelofsen haalde een vader en zijn dochter uit de auto, die in de sloot was terechtgekomen.
Het KLPD bedankte de vrouw ook voor haar heldendaad.
Misschien is Marlon wel prettig apatisch.quote:Op zondag 8 november 2009 13:55 schreef eleusis het volgende:
Kopje fail
[ afbeelding ]
Brum: http://www.volkskrant.nl/(...)en_wint_Comedy_Award
Hahaha, we are ze robotsquote:Op zondag 8 november 2009 14:46 schreef junkiexp het volgende:
http://www.uitzendbureau.(...)stof-kozijnenmonteur
Tja. Wat er vooral zo triest aan is, is dat ze in de Randstad denken dat hun Nederlands, of wat daarvoor nog moet doorgaan, wél mooi is. Nergens lijdt onze taal meer schade dan in de Randstad.quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zucht. Televaag...
Inderdaad. Dat laat dit logootje ook zien:quote:Op zondag 8 november 2009 21:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Die schuifdeur heeft in elkaar gezeten, is opnieuw gespoten en nog niet opnieuw beletterd. Is dus gewoon een afgebroken woord.
Tele.. Nou ja, lijkt me wel bekend... En dan dat gehaspel met uitdrukkingen. 'financieel in het krijt staan'... Zucht.quote:nadat ze een strafexercitie hadden ondernomen tegen een familielid, die nog financieel bij hen in het krijt zou staan.
Dit blijkt bij nader inzien inderdaad het geval te zijn: op de verpakking van de tomaten staat het ook. Matig.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:45 schreef XtremeNL het volgende:
Is dat geen 'merknaam'? Hier in de plus heet het namelijk ook Trotstomaten.
quote:Politie houdt zwerver aan met mes
zondag 08 november 2009 | 15:14 | Laatst bijgewerkt op: zondag 08 november 2009 | 15:20
BREDA – De politie heeft zaterdagdagmiddag een zwerver (48) opgepakt die in een hal van een flat in de Dillenburgstraat een 65-jarige bewoner bedreigde met een mes.
Bewoners hadden de man eerder al gevraagd te vertrekken. De politie nam ook blikjes drank in beslag, gestolen uit een supermarkt aan het Valkeniersplein. Bij zijn aanhouding gedroeg hij zich erg agressief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |