Dus? Herkenbaar probleem! Heb hetzelfde..quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:47 schreef Heider00sje het volgende:
Beperkt te voelen![]()
Meneer de consument wil alleen het beste van het beste en kiest na ruim anderhalf jaar voor een nieuwe tv.
3 jaar inmiddels.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:47 schreef Heider00sje het volgende:
Beperkt te voelen![]()
Meneer de consument wil alleen het beste van het beste en kiest na ruim anderhalf jaar voor een nieuwe tv.
Maar het probleem is dat niet zoveel games 1080P ondersteunenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:50 schreef mr_vavavoom het volgende:
Full HD haalt gewoon het beste uit je console, dus upgraden is helemaal niet gek.
Na 3 jaar een nieuwe tv vind ik echt niet kunnenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:54 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
3 jaar inmiddels.
En in economische zware tijden moet de economie juist gestimuleerd worden, pauper.
Wie heeft jou iets gevraagd, pauper?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:00 schreef Heider00sje het volgende:
[..]
Na 3 jaar een nieuwe tv vind ik echt niet kunnen
Wat zou daar mis mee zijn? De kwaliteit van die dingen heeft in een aantal jaar een behoorlijke stap gemaakt, dus als jij maximaal wil genieten van je films/games is het toch niet zo vreemd om een nieuwe tv te kopen?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:00 schreef Heider00sje het volgende:
[..]
Boeiendquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:00 schreef Heider00sje het volgende:
[..]
Volgens de algemene opinie in ieder geval wel, alhoewel LCD wel steeds beter begint te worden, nu mede door die LED-schermen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:44 schreef Strolie75 het volgende:
Plas'ma TV's zijn inmiddels een stuk interessanter geprijst dan een aantal jaren geleden, dus die wil ik meenemen in mijn afwegingsproces. Een aantal vragen:Is de beeldkwaliteit van Plasma nog steeds zoveel beter als LCD?
Vrijwel nihiel, tenzij je echt gekke dingen wilt gaan doen...quote:Is het risico om het "inbranden" van het scherm op een Plasma nog steeds zo groot?
Vooral voor gamen is de veel snellere reactietijd natuurlijk belangrijk.quote:Wat zijn andere voordelen van Plasma boven LCD?
Wat is je budget!?quote:Ik zal de TV vooral gebruiken om te gamen, DVD's en BluRays te kijken.
Okay, Strol koopt dus een Vieraquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:07 schreef Chocobo het volgende:
Blijft persoonlijk,... maar zelf zweer ik bij Panasonic Veira plasma! Geweldig contrast en een waanzinnig black-level! LCD heeft tegenwoordig ook een goede kijkhoek, maar ik blijf me verbazen hoe mooi mensen het beeld bij mij thuis vinden die zelf LCD hebben. Mijn plasma is wel voor 200 Euro gecalibreerd. Calibratie betekent heel veel in deze: http://www.isf-calibratie.nl/
Welke spellen zijn er in full HD dan?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:50 schreef mr_vavavoom het volgende:
Full HD haalt gewoon het beste uit je console, dus upgraden is helemaal niet gek.
Waarom VW rijden als het ook Ferarri kan zijn?
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
Plasma TV's zijn veeeeeeeel te donker om te gamen.
Ohja, dat is wel representatief voor de gehele plasma-techniek.quote:Ik speel bij een maat van me wel eens Rainbow Six Vegas 2 en soms is het einde van de hal niet eens te zien!
Voor games is HD Ready nu wel goed genoeg, vandaar dat ik een maat groter wil qua scherm. Voor BluRays daarentegen is Full HD wel een must.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:23 schreef CawkAsian het volgende:
[..]
Welke spellen zijn er in full HD dan?
Wie heeft jou iets gevraagd dan?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:04 schreef ProFlamer het volgende:
[..]
Wie heeft jou iets gevraagd, pauper?
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:25 schreef 2dope het volgende:
[..].
Ik heb weinig zin in een Plasma vs. LCD oorlog, maar dit slaat natuurlijk nergens op. Het feit dat alle LCD TV's die je in de MediaMarkt ziet staan het contrast op 800% hebben staan wil niet zeggen dat de techniek van plasma 'te donker' is. Ik heb een beeldinstelling op m'n TV genaamd 'dynamisch' en als ik die aanzet is het net een MM LCD showmodel; veel te licht, onnatuurlijk en gewoon lelijk. Gelukkig heb ik ook een 'Game' mode welke perfect is. Bovendien is alles tot in het nauwste detail aan te passen.
[..]
Ohja, dat is wel representatief voor de gehele plasma-techniek.
Anyhoo het blijft een persoonlijke voorkeur hè.
Ik heb het niet zo op die nieuwe technieken, altijd kinderziektes.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:08 schreef _GdR_ het volgende:
koop een fullHD LED.
LED + bluray/gamen/andere HD content = fukking gruwelijk.
Plus dat LED vollop zuinig is met stroom verbruik. Plasma totaal niet. En die zwart waarden zijn inmiddels ook al aardig achterhaald.
dus: LED en als t boven je budget ligt dan LCD.
GT5 (Prologue) is en wordt FullHD.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:23 schreef CawkAsian het volgende:
[..]
Welke spellen zijn er in full HD dan?
In Afrika hoeven de koters ook niet hele middagen met mama in de C&A te staan om winterkleding te gaan passen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:33 schreef SharQueDo het volgende:
Luxeprobleem. Wees blij, in Afrika hebben kindertjes geen LCD-TV van 32".
Dus moeten wij er ook maar geen kopen, want daar gaat hun honger van wegquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:33 schreef SharQueDo het volgende:
Luxeprobleem. Wees blij, in Afrika hebben kindertjes geen LCD-TV van 32".
Ik heb het niet over showroom instellingenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:25 schreef 2dope het volgende:
[..].
Ik heb weinig zin in een Plasma vs. LCD oorlog, maar dit slaat natuurlijk nergens op. Het feit dat alle LCD TV's die je in de MediaMarkt ziet staan het contrast op 800% hebben staan wil niet zeggen dat de techniek van plasma 'te donker' is. Ik heb een beeldinstelling op m'n TV genaamd 'dynamisch' en als ik die aanzet is het net een MM LCD showmodel; veel te licht, onnatuurlijk en gewoon lelijk. Gelukkig heb ik ook een 'Game' mode welke perfect is. Bovendien is alles tot in het nauwste detail aan te passen.
[..]
Ohja, dat is wel representatief voor de gehele plasma-techniek.
Anyhoo het blijft een persoonlijke voorkeur hè.
Forza 3 is geen FullHD.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
GT5 (Prologue) is en wordt FullHD.
De rest is niet belangrijk.
Forza 3 is geloof ik ook FullHD.
Dat mag je zeker vinden, maar die Viera en jouw Samsung, zijn die vergelijkbaar? Of hij heeft een instapmodel en jij een topmodel, nogal een verschil namelijk. Daarnaast zou ik niet zo snel een Samsung kopen omdat ik de kleuren daarbij juist niet mooi vind en ik vind de meeste Viera modellen toch wel de betere modellen in hun prijsklasse. En ook ik spreek uit ervaring, hier in huis hangen er 2.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:38 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik heb het niet over showroom instellingenGewoon iemand die een Panasonic Viera heeft ingesteld en ik die mijn Samsung LCD heb ingesteld. Op mijn TV is het allemaal, games, BRD, zelfs gewone TV, veel mooier. Persoonlijke ervaring dus van mij, en dat is precies waar TS om vraagt volgens mij.
Ja, die zijn vergelijkbaar. Hij heeft de TH42PZ85, ik de A656. Beide waren op moment van kopen (zomer 2008) beste LCD en beste Plasma in die prijsklasses (rond de 1500).quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:41 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat mag je zeker vinden, maar die Viera en jouw Samsung, zijn die vergelijkbaar? Of hij heeft een instapmodel en jij een topmodel, nogal een verschil namelijk. Daarnaast zou ik niet zo snel een Samsung kopen omdat ik de kleuren daarbij juist niet mooi vind en ik vind de meeste Viera modellen toch wel de betere modellen in hun prijsklasse. En ook ik spreek uit ervaring, hier in huis hangen er 2.
Dat is precies wat ik stelde, dat het om persoonlijke ervaring gaat. Jij oppert echter dat Plasma, de techniek opzich dus, veeeeel te donker is voor games. Mijn ervaring is dat mijn plasma iedere willekeurige LCD wegblaast op dit gebiedquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:38 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik heb het niet over showroom instellingenGewoon iemand die een Panasonic Viera heeft ingesteld en ik die mijn Samsung LCD heb ingesteld. Op mijn TV is het allemaal, games, BRD, zelfs gewone TV, veel mooier. Persoonlijke ervaring dus van mij, en dat is precies waar TS om vraagt volgens mij.
Wat een klets. Hoezo veel te donker om te gamen. Op een plasma is zwart gewoon echt zwart. Verder kun je, net als op elke tv, het contrast gewoon aanpassen, dus waar jij het over hebt is gewoon op te lossen met een instelling of je hebt gewoon een hele brakke LCD tv.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
Plasma TV's zijn veeeeeeeel te donker om te gamen. Ik speel bij een maat van me wel eens Rainbow Six Vegas 2 en soms is het einde van de hal niet eens te zien! Op mijn LCD het veel beter te zien allemaal.
LCD all the way, zeker voor gaming. Mijn zwartwaarden liggen ook onwijs hoog ook trouwens, daar heb je geen plasma meer voor nodig. Dingens als reactietijd, contrastratio's en weet ik het allemaal zijn bij de huidige LCD's ook allemaal extreem goed.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja, op mijn LCD is zwart inderdaad grijs. Mén, zelfs DivX ziet er nog goed uit op mijn TV via de 360. Plasma fanboys zijn de nieuwe PS3 fanboys
Succes met je keuze Strolie
Dude, chill. Ik deel je mening niet, dat maakt me nog geen fanboy. Jij bent overigens degene die stelselmatig zijn eigen mening als feit presenteert.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja, op mijn LCD is zwart inderdaad grijs. Mén, zelfs DivX ziet er nog goed uit op mijn TV via de 360. Plasma fanboys zijn de nieuwe PS3 fanboys
Succes met je keuze Strolie
Vreemd. Alle experts zeggen nu juist precies het tegenovergestelde: Voor gamen is een PLASMA beter dan LCD. (Voor films en sportuitzendingen etc ook)quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:15 schreef Semisane het volgende:
Even voorop stellen dat LCD voor gaming altijd wel beter zijn dan Plasma. LCD komt nou eenmaal vanuit de PC industrie en niet TV industrie
Tja en toch is het zo dat LCD "zwart" niet echt zwart is, maar zeer donker grijs, enkel plasma en LED kunnen werkelijk zwart tonen. Hoewel het idd een beetje azijnpissen is, vooral met games, die toch vaak voor en op LCD worden ontworpen en dat dus nagenoeg verwaarloosbaar is, maar als je naar films kijkt of iets dergelijks, dan zie je het verschil tussen "zwart" op een LCD en zwart op een plasma toch echt wel.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dat kan ik bevestigen, zowel met gamen en films kijken. Daarom game ik eigenlijk nooit overdag, zie er bijna nooit wat vanquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:21 schreef Semisane het volgende:
Dat heeft verder weinig met fanboy te maken, het is gewoon een feit.
Tja de term "experts" zegt me weinig laat staan de term "alle experts"quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:19 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Vreemd. Alle experts zeggen nu juist precies het tegenovergestelde: Voor gamen is een PLASMA beter dan LCD. (Voor films en sportuitzendingen etc ook)
Alleen voor stilstaande beelden, dus bijvoorbeeld wanneer je je laptop aan een FullHD scherm wilt hangen, geeft men vaak de voorkeur aan LCD)
Bron?quote:maar feit is dat games over het algemeen voor (en op) LCD's worden gemaakt, juist wat betreft de kleuren (het feit dat LCD geen echt "zwart" kan tonen).
Verschil in verbruik is anno 2009 nihil, zie bijv. NeoPDP van Panasonic. Het fijne van LCD is dat verbruikt constant is omdat er gebruik gemaakt wordt van 1 lichtbron die voortdurend hetzelfde verbruik bezigt. Dit in tegenstelling tot plasma, waar de hoeveelheid lichtopbrengst van het beeld invloed heeft op het verbruik (volledig wit scherm = max verbruik bijvoorbeeld).quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:15 schreef Semisane het volgende:
Even voorop stellen dat LCD voor gaming altijd wel beter zijn dan Plasma. LCD komt nou eenmaal vanuit de PC industrie en niet TV industrie
.. en ook niet de nadelen van plasma Hoog verbruik, kans op inbranden, maar zijn nog wel behoorlijk prijzig.
Tja jezus dude!quote:
Ah, deze post had ik nog niet gezien. Nee, inbranden gebeurt niet meer. En nee, inspelen is ook niet meer nodig. Image retention komt dus nog wel heel zelden voor, maar is niet gevaarlijk noch permanent, zie ook mijn voorbeeld in de andere post.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:31 schreef Semisane het volgende:
het probleem van plasma is enkel dat als je daar vanaf dag 1 op gaat gamen, zonder je plasma "in te werken" de kans op het inbranden van de statische icoontjes, levensbalkjes etc, die bij praktisch elke game wel aanwezig zijn, vrij groot is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |