Maar dat is mijn probleem, als ik slechts 2 strings heb met elk een eigen index, van wat is dan index k? Ik bekijk het zeker compleet verkeerd ofzoquote:Op zondag 25 oktober 2009 23:12 schreef thabit het volgende:
[..]
k is net als i en j gewoon een index, dus een element van {1, ..., n}.
In de driehoeksongelijkheid heb je er 3 nodig. Je relateert dan immers de 3 onderlinge afstanden tussen 3 punten met elkaar.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:14 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Maar dat is mijn probleem, als ik slechts 2 strings heb met elk een eigen index, van wat is dan index k? Ik bekijk het zeker compleet verkeerd ofzo
In het algemeen kun je zulke vergelijkingen niet symbolisch oplossen. Probeer nu eerst maar eens na te gaan of de vergelijking überhaupt wel oplossingen heeft; het linkerdeel van de vergelijking lijkt een stuk groter dan het rechterdeel.quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:16 schreef netolk het volgende:
Hoi ik heb morgen een wiskunde B toets en ik snap niet hoe ik het volgend kan uitreken
1.5^x = .5log(x)
ik moet x weten
iemand suggesties??
Hij is op te lossen ik heb hem geplot en toen had ik x is bij benadering 0,44 maar ik moet x dus exact wetenquote:Op maandag 26 oktober 2009 18:18 schreef thabit het volgende:
[..]
In het algemeen kun je zulke vergelijkingen niet symbolisch oplossen. Probeer nu eerst maar eens na te gaan of de vergelijking überhaupt wel oplossingen heeft; het linkerdeel van de vergelijking lijkt een stuk groter dan het rechterdeel.
log(x) is niet gedefinieerd op C.quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:41 schreef GlowMouse het volgende:
Hij heeft geen oplossing in R maar wel een in C
Vast wel op Wikipedia.quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:46 schreef GlowMouse het volgende:
Ik twijfelde al toen ik het postte. Waar staat een goed overzichtje van al die standaardfuncties met hun domein?
Het kán geen 0,44 zijn. Hier heb je een grafiekje tussen 0 en 1.quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:43 schreef netolk het volgende:
nee, moet ongeveer 0.44 zijn maar ik kan die zooi dus niet met algebra oplossen. Had deze som van een klasgenootje gekregen en die komt er nu pas mee dat het niet exact hoefde...
Toch harstike bedankt thabit
Ik snap het al, het heeft geen oplossingen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:26 schreef netolk het volgende:
dit heb ik zo uit mijn boek overgenomen en als je hem plot en intersect komt er uit x = .43711598 en y = 1.193912
Die regel helemaal vergeten ja.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:16 schreef GlowMouse het volgende:
Die 3, en daarom moet je ook de derde en vierde rij omwisselen.
Ik denk dat Netolk de vgl (1.5)x = 0.5log(x) bedoelt.quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:59 schreef Iblis het volgende:
[..]
Het kán geen 0,44 zijn. Hier heb je een grafiekje tussen 0 en 1.
[ afbeelding ]
Rood is 1.5x, groen is .5log(x). Zie je hoe ze nooit snijden?
Inderdaad. Numeriek oplossen levert dan x = 0,4371159833 ...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 03:29 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
Ik denk dat Netolk de vgl (1.5)x = 0.5log(x) bedoelt.
Ja, hou potdomme es op met die noobvragen hieroquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |