abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 oktober 2009 @ 16:46:04 #1
211797 Esses
Splendide mendax
pi_73848851
Wat was jouw reden om voor defensie te gaan werken, en dan kennen we allemaal wel de redenen zoals: "avontuur afwisseling en sport" maar dan zoek ik de diepere redenen. Ookal is die reden pas later gekomen...

Deel hem Je reden om niet bij defensie te gaan werken interesseert ons dus echt geen bal, we zijn immers allemaal imorele moordenaars, en die boeien dat niet...
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_73865400
Om machtige machines te besturen en te gebruiken op een manier die onmogelijk is in de burgermaatschappij en dat dan ook doen in een avontuurlijke en uitdagende omgeving met geweldige collegialiteitsgevoel en veel bier drinken. Oh ja, en tegelijkertijd je steentje bijdragen aan een iets betere wereld
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 05:33:07 #3
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_73869633
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 23:37 schreef Lightning_NL het volgende:
Om machtige machines te besturen en te gebruiken op een manier die onmogelijk is in de burgermaatschappij en dat dan ook doen in een avontuurlijke en uitdagende omgeving met geweldige collegialiteitsgevoel en veel bier drinken. Oh ja, en tegelijkertijd je steentje bijdragen aan een iets betere wereld
"two"
Nee echt niet.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:39:09 #4
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_73873987
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 23:37 schreef Lightning_NL het volgende:
Om machtige machines te besturen en te gebruiken op een manier die onmogelijk is in de burgermaatschappij en dat dan ook doen in een avontuurlijke en uitdagende omgeving met geweldige collegialiteitsgevoel en veel bier drinken. Oh ja, en tegelijkertijd je steentje bijdragen aan een iets betere wereld

+2
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:21:01 #5
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_73880858
Mijn reden om toendertijd voor de KL te gaan werken was dat ik de Marine niet zag zitten, en de Luchtmacht niet de discipline had die ik zocht.
De KL, LMB, was een uitstekende zet geweest. Het was net nieuw en omdat het nieuw was en dus allemaal anders was een vreselijk mooie uitdaging. Zowel voor mijzelf als voor Defensie an sich.
Fysiek en mentaal ook mijn grenzen verkennen en verleggen.
Dat we toen nog geen eigen heli's hadden en we moesten oefenen met zgn "mock-ups" deerde me niet. Toch veel in de heli gezeten ten tijde van oefeningen, geleend van andere strijdkrachten, dat wel.
Het werken met materiaal wat vrijwel niemand gebruikt in de civiele maatschappij, de onderlinge kameraadschap werkten natuurlijk ook mee.

Misschien nog wel meer was het voor mij een eer om de eerste lichting rode baretten te zien die werd opgeleid en we daarbij bijzonder veel hebben moeten afzien omdat het exirimenteel was.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_73955702
er is geen leger leven, dan een leger leven!!!!!

zelf 17 jaar beroeps geweest maar blij dat die tijd voorbij is. wat een zooitje ongeregeld patvinders zijn slimmer.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 17:28:02 #7
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_73956071
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 17:16 schreef coolyo0o het volgende:
er is geen leger leven, dan een leger leven!!!!!

zelf 17 jaar beroeps geweest maar blij dat die tijd voorbij is. wat een zooitje ongeregeld patvinders zijn slimmer.
Waar heb je gedient?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_73958990
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 17:16 schreef coolyo0o het volgende:
er is geen leger leven, dan een leger leven!!!!!

zelf 17 jaar beroeps geweest maar blij dat die tijd voorbij is. wat een zooitje ongeregeld patvinders zijn slimmer.
patvinders... Dude, dat jij nou zo ongelooflijk dom bent dat jij tussen allerlei andere apen geplaatst bent hoeft niet te betekenen dat wij ook met defensie collega's werken die padvinders met een 't' spellen.

Wat een giller!
  donderdag 22 oktober 2009 @ 19:15:30 #9
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_73959141
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 17:16 schreef coolyo0o het volgende:
er is geen leger leven, dan een leger leven!!!!!

zelf 17 jaar beroeps geweest maar blij dat die tijd voorbij is. wat een zooitje ongeregeld patvinders zijn slimmer.
Zelf 8 jaar BBT'er geweest en heb nu nog steeds spijt op mijn haren dat ik mijn ontslag gevraagd had. Eervol ontslag.

Defensie, Love it or Hate it.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:10:04 #10
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73973921
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 17:16 schreef coolyo0o het volgende:
er is geen leger leven, dan een leger leven!!!!!

zelf 17 jaar beroeps geweest maar blij dat die tijd voorbij is. wat een zooitje ongeregeld patvinders zijn slimmer.
17 jaar volhouden in een baan die je totaal niks vindt? Dat zegt volgens mij meer over jou dan over de baan!

12 jaar als BOT bij de KLu, gesolliciteerd om de commies tegen te houden, en gewonnen!!

Nee hoor, gewoon omdat het op dat moment de enige baan leek die WEL mijn interesse had. Ik zag mezelf niet jarenlang op kantoor zitten. Veel gedaan, veel gezien, maar uiteindelijk tweede helft 2000 opgestapt om een veelheid aan redenen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_73982965
Nou mijn reden is toch ook wel om op plekken te komen waar je normaal niet komt, en ook nog wat van de wereld te zien. En ook nog een aantal redenen die in de rest van dit topic vermeld staan
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:55:06 #12
15258 Eraser127
Nijkerk Hardcore!!!
pi_73984921
Voor mij hetzelfde als hierboven. Begonnen in 2004 bij LMB (KL) voor het grenzen verleggen/kameraadschap/uitzending en met heli's mee vliegen . Nu overgestapt naar de KLu als apache monteur (avionica) voor het technische aspect binnen defensie.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:16:05 #13
275051 mambawaaa
http://mambawa.hyves.nl/
pi_73988130
ik wil het gaan doen om al kaida, taliban en andere irritante kut organisaties zover mogelijk van mijn vaderland te houden en zo een goede omgeving te krigjen voor mijn toekomstige kinderen etc.
R&R my hyve aaight dan zei oelie zwaar spang aaith
pi_74004033
Eerst een beetje beschaafd Nederlands gaan leren
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:13:24 #15
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_74020257
Om stoer te kunnen kijken in de kroeg en dingen op te blazen.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_74023284
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:13 schreef Rave_NL het volgende:
Om stoer te kunnen kijken in de kroeg en dingen op te blazen.
Heej supertinus, hebbie je burgermaatjes alles al verteld?


Voor mij, KL, het is een way of life, na acht uur uitgeput je kantoor verlaten is niks voor mij, bij de KL is dat wel anders, een paar uur overwerken is dan ook niet zo'n probleem bij deze baas
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 20:02:12 #17
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_74024061
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 19:39 schreef hollandFTW het volgende:

[..]

Heej supertinus, hebbie je burgermaatjes alles al verteld?


Voor mij, KL, het is een way of life, na acht uur uitgeput je kantoor verlaten is niks voor mij, bij de KL is dat wel anders, een paar uur overwerken is dan ook niet zo'n probleem bij deze baas
volgens mij was ik een smiley of 83 vergeten..
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_74196428
Ik heb me ingeschreven voor officier der marine. eigenlijk om alle redenen die al genoemd zijn hierboven.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 18:52:21 #19
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_74196862
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:37 schreef Moos01 het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor officier der marine. eigenlijk om alle redenen die al genoemd zijn hierboven.
Kort model of lang model? Welk dienstvak?

Of stiekem toch der mariniers?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_74197288
Is dat mogelijk vanuit de burger?

Ik dacht dat elke marinier van onderaf moest beginnen?
  donderdag 29 oktober 2009 @ 19:32:47 #21
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_74198298
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:05 schreef Remco026 het volgende:
Is dat mogelijk vanuit de burger?

Ik dacht dat elke marinier van onderaf moest beginnen?
Nope, het is mogelijk voor spijkerbroeken om de opleiding te beginnen, maar dan gaat de selectie wel met de botte bijl.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_74203744
En zo hoort het! Eigenlijk vind ik dat ze dat bij de KL ook moeten gaan invoeren, maarja wie ben ik

Wanneer gaat het korps trouwens vrouwen toelaten? Zelfs het KCT laat vrouwen toe
  donderdag 29 oktober 2009 @ 22:09:58 #23
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_74204755
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 21:47 schreef Remco026 het volgende:
En zo hoort het! Eigenlijk vind ik dat ze dat bij de KL ook moeten gaan invoeren, maarja wie ben ik

Wanneer gaat het korps trouwens vrouwen toelaten? Zelfs het KCT laat vrouwen toe
Niet, wij zijn politiek incorrect maar realistisch.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_74204856
Klopt klopt, KCT ook hoor, die komen er gewoon voor uit dat hoewel vrouwen gewoon toegelaten worden ze niet verwachten dat er ooit eentje het gaat halen
  donderdag 29 oktober 2009 @ 23:54:02 #25
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_74209517
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 22:11 schreef Remco026 het volgende:
Klopt klopt, KCT ook hoor, die komen er gewoon voor uit dat hoewel vrouwen gewoon toegelaten worden ze niet verwachten dat er ooit eentje het gaat halen
Ja maar KCT is onderdeel van de CLAS, en de CLAS wil de vrolijke familie zijn waar iedereen bij kan komen. Wil jij commando worden meisje? Tuurlijk! Kom maar hoor, hoewel jij niet gaat halen, goedschiks of kwaadschiks, en mocht je het dan voor wat voor reden niet redden dan kun je altijd nog terecht bij de PAINF of LMB, hebben we die vacatures ook weer gevuld. Hoi hoi hoi!

Bij ons is het gewoon nee. Punt. Mensch gaat baren!

Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_74219976
Haha inderdaad mijn rij instructrice was een keer aangewezen om mee te gaan met mariniers om te rijden in de bergen. Daar is toen enorm moeilijk over gedaan door de commandant van die club mariniers en uiteindelijk mocht ze ook niet mee en ging er een man in haar plaats.
  maandag 2 november 2009 @ 10:53:03 #27
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_74308704
Om eens voor mezelf te ervaren hoe het is. Ik lees er veel over, ben er veel mee bezig in mijn studie en ben geinteresseerd in alles van militaire geschiedenis tot conflictstudies. Ik vind dat voordat je iets zinnigs kan schrijven over oorlog of conflicten, je het zelf meegemaakt moet hebben (of in elk geval gediend moet hebben). Bovendien wil ik wel eens een keer wat DOEN in plaats van alleen maar DENKEN.

Ik zit nu bij de NATRES en heb me gisteren ingeschreven voor een voorlichting in Breda voor de KMA. Mijn voorkeur gaat uit naar KOO INF of KOO Cavalerie Verkenning, hoewel die laatste een probleem wordt tenzij Defensie een laserbehandeling voor mijn ogen wil dokken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vortix op 02-11-2009 10:58:11 ]
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_74312205
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:53 schreef Vortix het volgende:

Mijn voorkeur gaat uit naar KOO INF of KOO Cavalerie Verkenning, hoewel die laatste een probleem wordt tenzij Defensie een laserbehandeling voor mijn ogen wil dokken.
Want het is je zelf geen 1500 euro waard om je droom te realiseren?
Ja, ik generaliseer.
  maandag 2 november 2009 @ 12:43:26 #29
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_74312313
Op zich wel, maar momenteel is 1500 euro een hoop geld voir mij, en als mijn werkgever het wil betalen is dat alleen maar beter natuurlijk
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  maandag 2 november 2009 @ 12:43:27 #30
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_74312315
quote:
Op maandag 2 november 2009 12:39 schreef Northside het volgende:

[..]

Want het is je zelf geen 1500 euro waard om je droom te realiseren?
Ik heb ook wel eens geen 1500 Euro op zak hoor! En ik verdien toch heel behoorlijk!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_74313115
Als dat je grote droom is sluit je toch desnoods een lening af? Ik zou me door zoiets niet laten tegenhouden.

Overigens mooi als de baas dat zou willen betalen, en die optie zou ik ook eerst onderzoeken, maar lenen zou dan plan B zijn zeg maar.
Ja, ik generaliseer.
pi_74317107
Bij t KCT, mits je door de selectie en opleiding komt doen ze je ogen laseren. Moet je even op hun site kijken

http://www.werkenbijdelan(...)troepen.html?eid=356

[ Bericht 45% gewijzigd door thesystem op 02-11-2009 15:17:43 (site gevonden ) ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')