abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73889067
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 19:16 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ze mogen dit soort fraude ("die heel vaak voorkomt en de minst schadelijke fraude is die TS bovendien ook nog eens helemaal niets kost" volgens sommige mensen) best wat harder aanpakken. Jammer dat de mensen die er wat van willen zeggen door sommige mensen gelijk NSB-ers genoemd worden....
Ik denk dat dit soort fraude de samenleving zelfs het meeste geld kost. Meer dan "grote oplichters".
pi_73889127
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 19:17 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik denk dat dit soort fraude de samenleving zelfs het meeste geld kost. Meer dan "grote oplichters".
Ik dus ook. En zelfs al zijn er fraudes die meer geld kosten, dan is er nog geen reden om deze fraude niet aan te pakken. Juist omdat het blijkbaar ingeburgerd begint te raken.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  maandag 9 november 2009 @ 10:45:31 #153
29985 gigatech
Rosie the bear
pi_74533899
ma 09 nov 2009, 05:30

Plasterk jaagt op student bij adresfraude door Jaap Folkerts
DEN HAAG - Met huisbezoeken en forse boetes wil minister Plasterk (Onderwijs) studenten aanpakken die ten onrechte een beurs voor uitwonenden krijgen.

De bewindsman vindt het onacceptabel dat studenten meer geld opstrijken, 260 euro in plaats van 95 euro per maand, omdat ze beweren op kamers te wonen, maar nog gewoon in het ouderlijk huis slapen.

PvdA-Kamerlid Spekman kaartte de kwestie onlangs aan en vermoedt dat de schade voor de staat 80 miljoen euro per jaar bedraagt.

Naar aanleiding daarvan presenteert Plasterk vandaag een reeks maatregelen tegen studenten die de boel flessen met een vals adres.

Ons land telt ongeveer 225.000 uitwonende studenten, die samen per jaar 700 miljoen euro aan beurzen ontvangen.

Adresfraude

Minister Plasterk (Onderwijs) wil tegen sjoemelende studenten dezelfde aanpak hanteren die wordt toegepast bij fraude met uitkeringen.

Als er sterke vermoedens van adresfraude zijn, bijvoorbeeld dat een thuiswonende student het adres van familieleden of vrienden gebruikt om de zaak te tillen, komt de sociale recherche straks langs.

De minister denkt er sterk over studenten te beboeten. Op dit moment kan alleen het bedrag dat te veel is ontvangen, worden teruggevorderd. Hij overweegt een boete van 25 procent, net als bij uitkeringsfraude.

Een student die misbruik heeft gemaakt van de uitwonende beurs heeft ongeveer 2000 euro per jaar te veel ontvangen en zal dan dus 2500 euro moeten terugstorten. Dat zal per omgaande moeten gebeuren. Mogelijk worden ook ouders, tantes, ooms en vrienden beboet die willens en wetens meewerkten door een postadres beschikbaar te stellen.

Daarnaast gaat Plasterk de bewijslast omdraaien. Nu moet de IB-Groep, die de studiefinanciering uitvoert, aantonen dat een frauderende student thuis woont om de uitwonende beurs te kunnen terugvorderen. Straks moet een verdachte student kunnen bewijzen dat hij op kamers woont.

In overleg met het openbaar ministerie wil Plasterk de zware fraudegevallen ook strafrechtelijk aanpakken. In 2011 moet de nieuwe, strenge aanpak wettelijk helemaal in kannen en kruiken zijn.

Tot die tijd wordt een proef in Twente – aanpak van misbruik door allerlei bestanden te koppelen en samenwerking met de sociale recherche – uitgebreid naar andere studentensteden. Ook zal de voorlichting aan studenten en ouders een extra impuls krijgen.

BRON: TELEGRAAF
Reisverslag Camper Rondreis USA : http://usa2006.alibalex.com
Cosmic news : http://cosmicgravity.net
pi_74535183
Imo is dit gewoon pure fraude. Ik zelf zou het aangeven Ze krijgt haar geld van de belasting... waar ik dus ook aan betaal. Verder is het verschil 95 euro - 250 euro een behoorlijk verschil.

[ Bericht 0% gewijzigd door ReWout op 09-11-2009 11:43:17 ]
pi_74535273
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:58 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Ach gossie... Wat een oplichter zeg.. Het meisje slaapt sowieso 2 a 3 dagen per week in hun studentenhuis dus half uitwonend is ze toch al. Daarnaast staat ze netjes ingeschreven op het adres, is er een akkoord met de huisbaas en is dus alles prima in orde.
Ze zal echter wel geen huur betalen he...
Oh en vergeet niet dat de grote schaal van fraude die gepleegd wordt met het uit/inwonen van studenten ook een rede is van Plasterk om de prestatiebeurs af te schaffen...

[ Bericht 10% gewijzigd door ReWout op 09-11-2009 11:44:11 ]
  maandag 9 november 2009 @ 12:02:40 #156
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_74536217
Ik zou zeggen wacht een paar maanden en verlink haar dan bij de IB-groep.
pi_74537827
ze gaan iig strenger controleren blijkbaar

http://www.nu.nl/politiek(...)derende-student.html
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_74547524
Mensen die zeggen 'dat kost mij ook geld als iemand fraudeert'

Dat is misschien 0.00001 cent waar je het dan over hebt
You and Me and the Devil makes 3
pi_74548321
quote:
Op maandag 9 november 2009 18:02 schreef AnusPolijster het volgende:

Mensen die elk excuus gebruiken om fraude goed te praten.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_74549185
Inmiddels een stevig gesprek gehad en als het goed is, is ze uitgeschreven...
Hoor ik die Griekse melodie...
  Spellchecker maandag 9 november 2009 @ 20:06:27 #161
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_74551756
Er loopt in dit topic een paar discussies door en langs elkaar; namelijk over achteraf (al dan niet stiekem) aangeven, of gewoon vanaf het begin af aan (de topicstart dus) al medewerking weigeren.

Dat is niet hetzelfde
Tevens -purist.
pi_74552329
Ik hoop dat ze dat soort mensen gewoon aanpakken en enorm uitkleden
pi_74557793
quote:

Ik stort geld in een algemene pot.
Ik sta er achter dat die pot wordt gebruikt om mensen te helpen die het nodig hebben.
Maar ik mag dus wel een mening hebben over mensen die met opzet valse gegevens opgeven om geld uit die pot te halen terwijl ze het niet nodig hebben.

Als de hoogte van het bedrag uitmaakt of ik er iets over mag zeggen of niet, wil ik het gerust omdraaien: Ik vind dat iedere wereldburger best ¤0,01 kan missen die ze aan mij geven zodat ik de rest van mijn leven op mijn luie reet kan zitten.
En dat is ook zo. Iedere wereldburger kan dat best missen.
En toch, wat denk je dat iedere wereldburger van dat plan van mij vindt?
  Spellchecker maandag 9 november 2009 @ 23:31:49 #164
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_74559318
AnusPolijster zal jouw plan zeker ondersteunen
Tevens -purist.
pi_74561274
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:31 schreef NoBody122 het volgende:
AnusPolijster zal jouw plan zeker ondersteunen
Nu die andere 6499999999 nog, en wij gaan samen een potje bier drinken. Ik betaal.
pi_74596067
quote:

Wat heeft dat er nou mee te maken? Ik ben blij dat jij het nooit ver zult schoppen en dus nooit belangrijke beslissingen mag gaan nemen die een grote groep mensen aangaan.
  woensdag 11 november 2009 @ 10:05:59 #167
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_74596412
Mijn huisbaas doet het ook. Hun dochter studeert nog en staat ook ingeschreven als inwonenende van het huis waarin ik woon. Not. Ze woont heerlijk thuis bij haar ouders.

Maar ik durf er niets van te zeggen zolang ik nog geen andere kamer heb gevonden.
Oh really?
pi_74600866
je kan ook anonieme tips geven bij de IB-groep.
Hoor ik die Griekse melodie...
  woensdag 11 november 2009 @ 13:29:48 #169
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_74602719
We hebben het type huisbaas die ons dan liever vandaag dan morgen al op straat zet (hij zal die anonieme tip gauw genoeg aan mij en mijn huisgenoten linken). Vrijwel alles aan die vent is niet helemaal zuivere koffie.

Als ik hier eenmaal weg ben, en we plannen dat zo snel mogelijk te doen (want iedereen heeft het wel gehad met hen), geef ik de IB-groep die tip wel, en tegen die tijd hoeft dat ook niet anoniem.

[ Bericht 0% gewijzigd door Matthijs- op 11-11-2009 13:34:55 ]
Oh really?
pi_74635900
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:29 schreef Matthijs- het volgende:
We hebben het type huisbaas die ons dan liever vandaag dan morgen al op straat zet (hij zal die anonieme tip gauw genoeg aan mij en mijn huisgenoten linken). Vrijwel alles aan die vent is niet helemaal zuivere koffie.

Als ik hier eenmaal weg ben, en we plannen dat zo snel mogelijk te doen (want iedereen heeft het wel gehad met hen), geef ik de IB-groep die tip wel, en tegen die tijd hoeft dat ook niet anoniem.
Helaas voor hem kan je niet zomaar op straat gezet worden.
pi_74751689
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:32 schreef Montelly het volgende:

[..]

Wees nou niet zon NSB'er en teken gewoon. Wie weet geeft ze jou als dank een flinke beurt.

Alsnog wees geen NSB'er en teken. Geloof mij je wilt niet als een NSB'er door je huisgenoten gezien worden.
Hij hoeft helemaal niks te tekenen ouwe oorlogsheld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')