Kun je iets meer informatie geven?quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:36 schreef acidd91 het volgende:
Ik zoek een nieuwe elektrische gitaar, om de vorige vragen even te beantwoorden. Mijn vorige was een Ibanez, en is wel erg goed bevallen. Beetje richting de 3 a 400 euro.
quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:32 schreef Clayton1 het volgende:
Ik heb een vraag over een akoestische gitaar.
Ik weet niet of dit de juiste plek is maar toch.
Ik heb op zolder een oude spaanse gitaar liggen, hij is helemaal heel en in redelijke tot goede staat.
Op de etiketten in de klankkast staat o.a Vincente Tatay SRC en
Fabricia de guitarras bandurrias Laudes.
Weet toevallig iemand of dit wat waard is of dat het een goed merk is.
Alle info is welkom. Ik weet aleen niet precies hoe oud hij is, er staat geen bouwjaar in of op.
Ik hoor het wel.
Dean!quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:50 schreef Meursault het volgende:
Kun je iets meer informatie geven?
Wat speel je zoal? Wat voor Ibanez was je vorige gitaar?
De Ibanez die Menno aanbiedt, zit wel in die prijsklasse, maar dat moet dan wel je stijl zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De gitaren veranderen nietquote:Op zondag 18 oktober 2009 20:23 schreef Meursault het volgende:
Wel een beetje tijd voor nieuwe foto's.Deze kennen we al..
Wat betaal je nou voor zo'n afstelbeurt ?quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:42 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
ik kan 30 oktober pas me gibson weer ophalen... duurt lang! nek gaat opnieuw in de olie, afgesteld, nieuw element en zwarte kapjes....! ben benieuwd naar het resultaat
ehm 60 euro, maar ik wil wat meer dingen dus, elementje, andere plastics enzo, en zit daardoor aan de 150 euro...quote:Op maandag 19 oktober 2009 00:04 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wat betaal je nou voor zo'n afstelbeurt ?
ach, zo werkt het ook!quote:Op maandag 19 oktober 2009 00:05 schreef -Menn0- het volgende:
Klopt, was ivm een hack. Moet je even nieuw wachtwoord aanvragen. Als je je registratie adres niet meer hebt, moet je even de Admins mailen en dan zorgen zij dat Jorikjet het weer gaat doen
Ja ik heb het 1x laten doen met die kutfloyd rose toen zodat alles ook goed uitgebalanceerd was en alles. 50e toenquote:Op maandag 19 oktober 2009 00:20 schreef Sloggi het volgende:
60 euro voor een afstelbeurt vind ik al vrij fors. Of ligt dat aan mij?
ach, gitaar af laten stellen is 1 ding, ze af laten stellen bij feedback is pas echt eng, je weet nooit of je je gitaar ooit nog terug zietquote:Op maandag 19 oktober 2009 00:36 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik ga denk ik ook maar gitaren afstellen 100e per uur zie ik wel zitten
Nee, dat ligt niet aan jou, bij de lokale muziekzaak hier kost het maar 35 euro... (excl. materiaal dan, maar toen ik zaterdag om een extra veer ging vragen, mocht ik die ook gewoon zo meenemen) En diegene die het daar doet, doet het volgens mij ook echt wel goed.quote:Op maandag 19 oktober 2009 00:20 schreef Sloggi het volgende:
60 euro voor een afstelbeurt vind ik al vrij fors. Of ligt dat aan mij?
Goeie zaak.quote:Op maandag 19 oktober 2009 10:29 schreef GuitarJJ het volgende:
Feedback Apeldoorn besteedt afstelbeurten uit aan een oude man die ergens thuis op z'n zoldertje met gitaren bezig is
Jij onthoudt ook allesquote:Op zondag 18 oktober 2009 23:56 schreef Daantke het volgende:
tvp, poster boven me is jorikjet?
Krom.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:19 schreef guitarist het volgende:
Wtf betekend 'muziek is gewoon banaan'?
of geelquote:
Tuurlijk man. PM maar even hoe en wat/wanneerquote:Op maandag 19 oktober 2009 14:34 schreef Daantke het volgende:
Dean mijn Les Paul is naar de klote omdat de vorige eigenaar (een vriend van me) de elementen een keer opnieuw heeft gesoldeerd, ken je daar een keer naar kijken? In ruil voor iets anders of korting op mn explorer
Laat maar, gevonden in the fucking manualquote:Op maandag 19 oktober 2009 16:01 schreef allsystemshalt het volgende:
Hoe kom je in BFD van het intro drumroffeltje af ?
IK ben een track aan het intikken en iedere keer knalt het introgedrum erin
Wijze woorden, Swa!quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:34 schreef Daantke het volgende:
Ik denk dat je met een stratocaster beter wegkomt, als je bluesrock tot arcticmonkeysrock wil spelen...
Maw: alle muziek op een hoger niveau is Metalquote:Op maandag 19 oktober 2009 17:38 schreef allsystemshalt het volgende:
LOLz
Ik zo een reggae beat maken en ik dacht laat ik het tempo eens opschroeven is het net run to the hills![]()
Luister en huiverquote:Op maandag 19 oktober 2009 18:11 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Maw: alle muziek op een hoger niveau is Metal.
Sneller is beter?quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:11 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Maw: alle muziek op een hoger niveau is Metal.
Jij moet er ook altijd op reageren he?quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:04 schreef Cynic het volgende:
[..]
Sneller is beter?
Dat klinkt wel een beetje als de filosofie van de gemiddelde metalband inderdaad.
quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:17 schreef Daantke het volgende:
Poprock = standaard akkoordenschema met voorspelbaar melodietje
Jazz != standaard akkoordenschema met voorspelbaar melodietje
Hoe moeilijk kan het zijn
quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:07 schreef Clayton1 het volgende:
Op zondag 18 oktober 2009 21:32 schreef Clayton1 het volgende:
Ik heb een vraag over een akoestische gitaar.
Ik weet niet of dit de juiste plek is maar toch.
Ik heb op zolder een oude spaanse gitaar liggen, hij is helemaal heel en in redelijke tot goede staat.
Op de etiketten in de klankkast staat o.a Vincente Tatay SRC en
Fabricia de guitarras bandurrias Laudes.
Weet toevallig iemand of dit wat waard is of dat het een goed merk is.
Alle info is welkom. Ik weet aleen niet precies hoe oud hij is, er staat geen bouwjaar in of op.
Ik hoor het wel.
Niemand een idee of info?
Nee. Koop en heersch!quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:14 schreef Meursault het volgende:
Een fatsoenlijke rekenmachine kopen is moeilijk..
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 06:22 schreef Witchfynder het volgende:
Auto's, rekenmachines...waar hebben we het eigenlijk niet over hier?.
quote:
www.leftyguitars.be heeft alleen maar linkshandig spul.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:09 schreef Damien_Callistus het volgende:
Weet iemand een winkel waar ze uitsluitend linkshandige gitaren verkopen? Had er laatst 1 gevonden, maar het adres ben ik kwijt. Ben er een beetje zat van dat ik telkens maar twee gitaren kan uitproberen.
Ja, die tent in België. Ben ff de naam kwijt. Brother weet het nog welquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:09 schreef Damien_Callistus het volgende:
Weet iemand een winkel waar ze uitsluitend linkshandige gitaren verkopen? Had er laatst 1 gevonden, maar het adres ben ik kwijt. Ben er een beetje zat van dat ik telkens maar twee gitaren kan uitproberen.
Hmm, niet helemaal, maar het ligt wel erg dichtbij wat ik dacht jaquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:22 schreef guitarist het volgende:
"Hè, daar heb je die arrogante lul van IKC ook weer met z'n kutlinkjes."
Er zit ook bijna een mainframe in zo'n Alembic...echt gestoordquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 07:48 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
idd alleen niet zo nice voor de portemonnee
Die 40Watt isquote:
Beetje laat misschien, maar in dat geval zou ik ook eens een Blade proberen, die hebben ook erg goede strat en tele modellen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:46 schreef acidd91 het volgende:
Okee, en wat voor stratocaster dan? Aanraders qua merken? (Geen Fender, das te duur.. )
Voor bas heb je alleen combo's met een buis in de voorversterker en die zijn meteen ook redelijk prijzig. De goedkoopste zit rond de 400 euro.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:43 schreef Witchfynder het volgende:
Ik zou wel een lief, klein buizencombo'tje willen hebben, maar zoals die Epiphone dingen worden ze niet gemaakt voor bas. Wel jammer, want als ik een fullblown ding koop is het sowieso veel te hard en daarnaast best wel duur.
Nee precies. De full tubes zijn alleen maar heads van 1400+ euro.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:05 schreef brother52 het volgende:
[..]
Voor bas heb je alleen combo's met een buis in de voorversterker en die zijn meteen ook redelijk prijzig. De goedkoopste zit rond de 400 euro.
Voor gitaar zou ik niet zo snel zo'n epiphone versterkertje kopen, zo goed zijn die niet echt.
Orange heeft ook een Tiny Terror voor de bas, die schijnt ook erg goed te klinken. Maar die is ook niet echt goedkoop.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:05 schreef brother52 het volgende:
[..]
Voor bas heb je alleen combo's met een buis in de voorversterker en die zijn meteen ook redelijk prijzig. De goedkoopste zit rond de 400 euro.
Voor gitaar zou ik niet zo snel zo'n epiphone versterkertje kopen, zo goed zijn die niet echt.
Ik zie een gat in de markt. Alleen ben ik niet zo goed in solderen en zo.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:09 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nee precies. De full tubes zijn alleen maar heads van 1400+ euro.
Nou ja, het zal wel als minder nodig worden gezien.
En heeft ook alleen maar een buis in de voorversterker.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:11 schreef Cynic het volgende:
[..]
Orange heeft ook een Tiny Terror voor de bas, die schijnt ook erg goed te klinken. Maar die is ook niet echt goedkoop.
2 stuks. Maar de eindtrap is inderdaad transistor.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:13 schreef brother52 het volgende:
[..]
En heeft ook alleen maar een buis in de voorversterker.
Klopt, ik verkeerde heel even in de veronderstelling dat die dan ook wel volledig buizen zou zijn. Bij basversterkers werkt het kennelijk net weer wat anders. Moeilijker om dat goed te laten functioneren ofzo, in ieder geval is het kennelijk ook niet direct heel erg belangrijk om buizen te gebruiken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:21 schreef Witchfynder het volgende:
Met zo'n Tiny Terror schiet ik niet veel op. Ik heb al een head met een buis in de pre.
Nou ja, wat Bro zegt; misschien wel een gat in de markt.
(wil niet zeggen dat ik niet over een TT wil spelen natuurlijk).
Jawel.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:29 schreef Witchfynder het volgende:
Maar het moet toch wel mogelijk zijn om een oefencombo met 1 buisje in de voortrap voor onder de 300,- te maken?
Gelukkig bemoeit de arbo zich niet hiermee, want die dingen klinken zalig!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:29 schreef Witchfynder het volgende:
Ja, die Ampeg dingen zouden door de Arbo eigenlijk afgekeurd moeten worden.
Blackouts, nice. Goede gitaarquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:28 schreef TeleluvR het volgende:
Metalheadz, ideeen meningen over deze gitaar:
http://link.marktplaats.nl/287942482
Is het wat?
Ja, ik zag het ook al staan. Weer eens wat anders dan multiplex of mdf.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:14 schreef Witchfynder het volgende:
Thomann is volgens mij een beetje in de war. Zij hebben het nu over 'rieten bas bovendelen', wanneer zij buizentops bedoelen.
Een rotanversterker sluit natuurlijk wel perfect aan bij mijn Indische afkomst.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:18 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, ik zag het ook al staan. Weer eens wat anders dan multiplex of mdf.
Ik wil eigenlijk wel een bamboeversterker.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:20 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Een rotanversterker sluit natuurlijk wel perfect aan bij mijn Indische afkomst..
Perfect voor als je black metal speeltquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:21 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk wel een bamboeversterker.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:44 schreef TeleluvR het volgende:
Die krengen gaan HARD! Ik ken het saaie broertje uitgevoerd in het zwart!
Wolf in schaapskleren...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:09 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
je staat echt te kijken als je dat naast b.v. valvstate stack hoort
Die had ik vroeger ook ,een oude V4b met 4x 10 speakerkast.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:56 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
ha, ik heb dus ook ampeg-buizen-basversterker-top + 4x10 speaker kast hier op me kamer staan(van een vriend van me)
dat klinkt wel..!
Dat verandert bij jou ook met de minuutquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:54 schreef Gitaarmat het volgende:
Vandaag dus naar Tonika geweest, het wordt geen Les Paul. Ik denk een Tele of een Gretsch.
Huh? Verkoop je een thinline of is ie al verkocht?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:46 schreef TeleluvR het volgende:
Tsja, spijt van dingen die je verkocht hebt, daar kun je ook wel een topic mee vullen...
Stiekem ben ik ook wel bang dat ik een beetje spijt krijg van de verkoop van mijn thinline... maar goed, ik speel er zelden op...
Gaat in de verkoop ja..quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:18 schreef Meursault het volgende:
[..]
Huh? Verkoop je een thinline of is ie al verkocht?
Die zijn echt te gek inderdaad.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:40 schreef allsystemshalt het volgende:
IK heb de oplossing![]()
[ afbeelding ]
Mesa Boogie Mark IV met rotan speakercover![]()
Klinkt ook nog eens als een dijk{doorbraak}
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:20 schreef Gitaarmat het volgende:
en een Tele speelt gewoon zeer fijn omdat het fender is.
Eerder ondanks het een Fender is volgens mij.quote:
Ja natuurlijk, ik vind dit een hele goede: http://tinyurl.com/ygcnxpbquote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:51 schreef LeNick het volgende:
Weet iemand goede lessers in omgeving Rotterdam?
Om naar bed te gaan ja, niet om er dan uit te moetenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 04:44 schreef Cynic het volgende:
Goedemorgen!
Kwart voor vijf 's ochtends is een goede tijd voor rock&roll!
is toch zelf ook makkelijk te maken? gewoon 2 switches, scheelt weer 300 euro. wil zelf namelijk ook zoiets, ben namelijk beetje opzoek naar 2x12 voor me plexi, en dan dus kunnen schakelen met twin / plexi of beiden tegelijkquote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:45 schreef guitarist het volgende:
http://www.lehle.com/video/flash.php?content=Verheyen-640x360
http://www.lehle.com/video/flash.php?lang=en&content=SGoS
Voor als er straks een Vox AC30 naast m'n Fender staat! <3
Nou, zo makkelijk is dat niet, want je krijgt heel snel een ground hum, het gaat als een gek brommen. Ik ben geen techneut en weet niet precies hoe het werkt (misschien kan Dean helpenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:30 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
is toch zelf ook makkelijk te maken? gewoon 2 switches, scheelt weer 300 euro. wil zelf namelijk ook zoiets, ben namelijk beetje opzoek naar 2x12 voor me plexi, en dan dus kunnen schakelen met twin / plexi of beiden tegelijk
[edit]
zoiets;
http://www.morleypedals.com/daby.html
en zo bouw je hem: http://www.morleypedals.com/abyes.pdf
Optreden is altijd leuk, als die dronken lui dan maar niet met bier naar je gaan gooien.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:00 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
net mailtje dat ik met de carnaval iets van 5 keer moet optreden voor zo'n 600 dronken mensen
Ik ben al gewend aan de hals van mn strat dat het logisch is dat ik een tele ook lekker vind spelen want die heeft ook een redelijk dunne halsquote:
Dat ligt ook aan de gitaar. Ik heb vnl. teles met dikke halzen, puur omdat ik dat prettiger vind en ik heb in het verleden ook teles gezien met van die iele Ibanez-halsjes..quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:36 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Ik ben al gewend aan de hals van mn strat dat het logisch is dat ik een tele ook lekker vind spelen want die heeft ook een redelijk dunne hals
Inderdaad, mijn tele heeft een vrij dikke hals, dikker dan die van mijn LesPaul.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:37 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dat ligt ook aan de gitaar. Ik heb vnl. teles met dikke halzen, puur omdat ik dat prettiger vind en ik heb in het verleden ook teles gezien met van die iele Ibanez-halsjes..
moet je voor les paul met 60ies neck gaan, die zijn ook dunner dan 'normaal'quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:36 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Ik ben al gewend aan de hals van mn strat dat het logisch is dat ik een tele ook lekker vind spelen want die heeft ook een redelijk dunne hals
Maar als je bij 30 verschillende winkels een American Std. Tele uitprobeert uit het jaar 2008 is de kans groot dat ze allemaal dezelfde hals hebben toch?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:37 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dat ligt ook aan de gitaar. Ik heb vnl. teles met dikke halzen, puur omdat ik dat prettiger vind en ik heb in het verleden ook teles gezien met van die iele Ibanez-halsjes..
Yep, ik heb een SG met een fifites (dik!) neck en een SG met een sixties slim taper neck en ze zijn dus compleet anders: Heb niet echt een voorkeur, gewoon anders...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:39 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
moet je voor les paul met 60ies neck gaan, die zijn ook dunner dan 'normaal'
Die zullen op elkaar lijken ja...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:40 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Maar als je bij 30 verschillende winkels een American Std. Tele uitprobeert uit het jaar 2008 is de kans groot dat ze allemaal dezelfde hals hebben toch?
Bedoel je nou de toetsradius? Want daarin heeft fender ook alle keus, van plat tot rond..quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:41 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
EN fenders hebben een ronde hals, gibsons zijn plat. dat is eventjes wennen...
Dat verscheelt dus sterk: Een 62RI tele is vrij bol, terwijl mijn 50's JB tele vrijwel plat is!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:43 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
ow, ik ken ze iig alleen met een ronde toetsradius (dat bedoelde ik ja)
http://wimseegers.googlepages.com/GibsonLesPaul.pdfquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:45 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dat verscheelt dus sterk: Een 62RI tele is vrij bol, terwijl mijn 50's JB tele vrijwel plat is!
[ afbeelding ]
Het is niet dat ik ben uitgekeken op m'n strat maar tjah beetje raar gezegd maar ik heb nu toch een baantje dus ook geld voor een nieuwe gitaar, het is niet dat ik per se een nieuwe móet ofzo. Ik speel veel bluesrock en verder eigenlijk beetje classic rock. Waar de strat, maar ook de les paul, het meest geschikt voor zijn imo.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:57 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
wat voor een muziek wil je eigenlijk gaan spelen op je nieuwe gitaar? of anders gezegd, wat mis je aan de strat, dan kun je je keus misschien iets beter maken door wat dingen al weg te strepen.
ofzo
Jep, ik 'ken' zequote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:36 schreef Witchfynder het volgende:
Goede muziek op Hardradio.com nu. Kom ik de dag wel mee door.
Dean; muziektip voor je; Lazarus A.D. Wel jouw ding. Doet me erg aan Kreator denken.
Te gek kleurtje hoor! En je kunt een stuk slechter beginnen dan op een pacifica!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:06 schreef Cmonv het volgende:
Nieuwe gitarist hier met nieuwe gitaar !
[ afbeelding ]
Goeie keuze om mee te beginnen!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:06 schreef Cmonv het volgende:
[ afbeelding ]
Rot eens op hier man ga lekker drummenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:06 schreef Cmonv het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:23 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Rot eens op hier man ga lekker drummen
Zeker cool kleurtje. Maar in het echt is ie nog iets groener, ik krijg dat niet goed op de foto. M'n vriendin zegt dat ik er zo me in een ijssalon kan gaan staanquote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:17 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Te gek kleurtje hoor! En je kunt een stuk slechter beginnen dan op een pacifica!
Ik zit nog steeds te GASSEN op deze:
[ afbeelding ]
Die laatste alinea is geweldig!quote:
Van Swarmahoer?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:35 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb maar weer een speeltje erbij gekocht
[ afbeelding ]
Weer wat anders dan gitaren
Geen Deanquote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:23 schreef acidd91 het volgende:
Als jullie een gitaar aan zouden schaffen rond de 400 euro, en je speelt van allerlei soorten rock (blues tot jaren 60 tot RHCP tot Arctic Monkeys) wat zouden jullie dan nemen?
Dát vind ik zo verschrikkelijk!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:13 schreef allsystemshalt het volgende:
Strat met humbucker als brugelement
Ik ookquote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:24 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dát vind ik zo verschrikkelijk mooi![]()
Waren de smoeltjes wel lekker ?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:29 schreef Gitaarmat het volgende:
Hadden jullie deze trouwens al gezien?
Hoort niet bij een strat, verziekt zowel klank als uiterlijk!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:27 schreef Gitaarmat het volgende:
Waarom?
Niet te hard roepen jochie!quote:
Nouhou!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:39 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Niet te hard roepen jochie!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stratocaster jaquote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:23 schreef acidd91 het volgende:
Als jullie een gitaar aan zouden schaffen rond de 400 euro, en je speelt van allerlei soorten rock (blues tot jaren 60 tot RHCP tot Arctic Monkeys) wat zouden jullie dan nemen?
Omdat een Tele überhaupt al lelijker begint dan anderenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:54 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Waarom vind ik die slagplaat altijd zo lelijk op een Tele?
Shut up, ik ga waarschijnlijk een Squier kopenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:10 schreef The_Dean het volgende:
Get yourself second-hand guitar, and set the world on fire...
Any old axe will do, anything but a Squier!
Hoi,quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:33 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Hoort niet bij een strat, verziekt zowel klank als uiterlijk!
eens!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:13 schreef allsystemshalt het volgende:
Strat met humbucker als brugelement
zoals mijn nieuwe liefdequote:
Hoe wil je dan fatsoenlijk palmmuten?quote:
Die asbakken kan je eraf schroevenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:00 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Hoe wil je dan fatsoenlijk palmmuten?
Lijkt me lastig midden in een nummerquote:Op donderdag 22 oktober 2009 07:09 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Die asbakken kan je eraf schroeven
Schroeven? Dat ding zit geklemd, gewoon wat kracht zetten, kan prima midden in een nummer!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 07:09 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Die asbakken kan je eraf schroeven
Weer wat geleerd (Ja ik ben een Tele-Leek)quote:Op donderdag 22 oktober 2009 07:40 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Schroeven? Dat ding zit geklemd, gewoon wat kracht zetten, kan prima midden in een nummer!
Rommelmarkt geopend?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:38 schreef Sloggi het volgende:
Geile shit!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:26 schreef Witchfynder het volgende:
[..]. Die Ibanez die je eerder zag?
Cool!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:08 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Zo'n zwarte 75'er Lawsuit geval
Feitelijk is er natuurlijk nooit een rechtszaak geweest hè.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:08 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Zo'n zwarte 75'er Lawsuit geval
Hij is daarom ook pre-lawsuit...quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:22 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Feitelijk is er natuurlijk nooit een rechtszaak geweest hè.
Ik ben er ook wel eens geweest.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:48 schreef Gitaarmat het volgende:
The_Dean jij bent vast wel 'ns bij de Groove Factory geweest is dat een beetje een goede zaak?
Klopt, daar kwam ik ook achter. Ze hebben hun site net vernieuwd, er zullen nog wel een aantal bugs in zitten.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:01 schreef Gitaarmat het volgende:
Opzich hebben ze op hun site een best uitgebreide collectie, van B.C. Rich tot Gretsch. Maar de site doet het soms niet.
Als iets nooit heeft plaatsgevonden kan het ook niet van vòòr datgene zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:45 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Hij is daarom ook pre-lawsuit...
Als de lawsuit nog niet geweest is, is het toch nog steeds pre-lawsuit?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:06 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als iets nooit heeft plaatsgevonden kan het ook niet van vòòr datgene zijn.
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:06 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als iets nooit heeft plaatsgevonden kan het ook niet van vòòr datgene zijn.
Dat dus...quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:08 schreef brother52 het volgende:
[..]
Als de lawsuit nog niet geweest is, is het toch nog steeds pre-lawsuit?
En vergeet geen foto's te maken!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:27 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
ik kan me les paul misschien morgen al ophalen, net op tijd voor band practice![]()
Bijna dagelijksquote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:48 schreef Gitaarmat het volgende:
The_Dean jij bent vast wel 'ns bij de Groove Factory geweest is dat een beetje een goede zaak?
Bestellen vaak, hebben enkele snelle leveranciers zodat jij het ook snel in huis kan hebbenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:03 schreef brother52 het volgende:
[..]
Klopt, daar kwam ik ook achter. Ze hebben hun site net vernieuwd, er zullen nog wel een aantal bugs in zitten.
Wat ze op hun site hebben staan kunnen ze volgens mij allemaal bestellen, of ze moeten een heel groot magazijn hebben.
Ligt eraan wat je gaat doenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:35 schreef Witchfynder het volgende:
Hmmm, zal ik morgenavond naar Feedback gaan of is dat niet wijs?.
Dat is al bijna een jaar geleden. Ik weet niet of ze het laatste jaaar groter zijn geworden maar toen hadden ze niet zo heel erg veel staan.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:23 schreef The_Dean het volgende:
[..]
En wanneer ben je er voor het laatst geweest? Ik vind het voor een zaak hier in het hoge noorden best een redelijke winkel hoor. Het is geen Feedback natuurlijk
Ja! Dan keihard uitlachen en snel wegrennen!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:35 schreef Witchfynder het volgende:
Hmmm, zal ik morgenavond naar Feedback gaan of is dat niet wijs?.
Nja, ze doen nog altijd de meeste handel via internet natuurlijk... Maar neem bijvoorbeeld een Bob de Jong of Music Store, dan is de Groove Factory echt wel beterquote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat is al bijna een jaar geleden. Ik weet niet of ze het laatste jaaar groter zijn geworden maar toen hadden ze niet zo heel erg veel staan.
Tonika heeft bijvoorbeeld een ruimer aanbod. Maar voor het noorden is het inderdaad wel een redelijke winkel.
Ik heb bij zowel Bob de Jong als Musicstore wel wat gekocht. Bob de Jong moet eens wat aan zijn inrichting gaan doen want het komt allemaal erg rommelig over daar.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:50 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nja, ze doen nog altijd de meeste handel via internet natuurlijk... Maar neem bijvoorbeeld een Bob de Jong of Music Store, dan is de Groove Factory echt wel beter
De balie zat toen al aan de zijkant.quote:En hadden ze toen de balie nog achterin? Ze hebben hem nu aan de zijkant, zodat ze alles nog wat ruimer op konden zetten en meer aanbod ophangen
Ohquote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:10 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb bij zowel Bob de Jong als Musicstore wel wat gekocht. Bob de Jong moet eens wat aan zijn inrichting gaan doen want het komt allemaal erg rommelig over daar.
Musicstore is op zich wel ok maar die eigenaar staat me een beetje tegen.
Groove Factory is dan inderdaad wel een stukje beter.
[..]
De balie zat toen al aan de zijkant.
Het is ook al een jaar of 7 geleden dat ik bij Bob de Jong ben geweest. Ik heb mijn akoestische gitaar daar gekocht en ben en daarna nog 1 keer geweest om snaren te halen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:15 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Oh
En bij Bob is het altijd wel relax, zijn ook erg leuke mensen daar. En heel veel kleine onderdeeltjes altijd, meer wat een soort hobbywinkel/reparaties dan echt veel verkoop volgens mij.
Alleen hangt nog wel steeds die Iceman daar
Nicequote:
Nee man, goudquote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:27 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nice
Nu nog de slagplaat er af schroeven en zwarte hardware er op gooien.
Dat kan natuurlijk ookquote:
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:22 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
yes! om half 1 werd ik opgebeld dat de gitaar klaar was, en nu in huis:
[ afbeelding ]
en mooi les paul custom plaatje
[ afbeelding ]
klinkt super vet, vooral met twin op een randje (dmv weber mass) brult de p90 echt kei hard. geniaal!
en nu weer verder spelen, heb de gitaar 2 weken moet missen![]()
Hier zitten al goede andere tuners opquote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:36 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk ook
Ik kan je die tuners die je op die van mij hebt gezet wel aanraden, ideaal met snaren wisselen en ontstemt ook niet zo snel.
Officieel is de hardware goud, maar daar is weinig meer van over+komt niet goed uit op de foto's...quote:
Ja, werkt ideaal, snaren er op gooien, strak trekken door het ene gaatje, door het andere gaatje proppen, stemmen en klaarquote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:39 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Hier zitten al goede andere tuners op
Maar die dubbele locking dingen van jou werkte opzich ook wel tof...
Had ik laatst ook last van toen ik nieuwe snaren op een gitaar van een kennis zette.quote:Alleen jammer dat ik eerst alles net verkeerd om besnaart had
Anders zou je mijn oude elementen ook nog kunnen proberen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:02 schreef The_Dean het volgende:
Nja, die elementen in mijn Dean zijn ook net niet helemaal goed voor mij, mis een klein beetje strakheid... nu kan ik wel op zoek naar pedalen of misschien zelfs een andere top of cabinet, maar misschien kan ik een en ander oplossen met een EMG'tje... en die zijn er nu ook met gouden cover.
Maar ja, om het 'even' te proberen vind ik zo'n 120 euro nogal veel geld...
Maarja, kan er ook aan liggen dat de V vrij licht is... heb nog een GFS Cruchy Pat liggen, eens kijken wat die doet
Eerst zo maar even lekker doorbeuken, klinkt nu opzich wel lekker ranzig/punkig
Je vergeet afknippenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:02 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, werkt ideaal, snaren er op gooien, strak trekken door het ene gaatje, door het andere gaatje proppen, stemmen en klaar![]()
[..]
Had ik laatst ook last van toen ik nieuwe snaren op een gitaar van een kennis zette.
Ook nog ja... maar nadeel is dat die zilver zijn. Dat is die GFS ook, maar als dat lekker klinkt kan ik daar een gouden versie van bestellenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:03 schreef brother52 het volgende:
[..]
Anders zou je mijn oude elementen ook nog kunnen proberen.
Afknippen doe ik pas als de rest van de band begint te klagenquote:
quote:Ja, je bent het zo gewend hè
Heb trauma's overgehouden aan de bungelende en ratelende snaar-eindenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:10 schreef brother52 het volgende:
[..]
Afknippen doe ik pas als de rest van de band begint te klagen![]()
Of ze doen het voor me
[..]
Klopt, ze klinken nog steeds geweldig. Beter dan de elementen die er eerst in zaten die werden met veel gain nogal modderig. Alleen zijn ze clean nogal wat magertjes maar daarvoor heb ik dan weer een tele.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:10 schreef The_Dean het volgende:
Zo weet ik wel dat die EMG Hz die ik in die LP van Herman gezet heb veel beter klonken [veel meer body en sustain] dan in mijn lichtere Vx.
Yep, die idd. Zeker op een goede amp, als een Marshall JVM410 of een Engl Powerball, komt de gitaar helemaal tot levenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:10 schreef The_Dean het volgende:
Zekers! Heb eens een set in een Epi SG Special [backup gitaar] gezet voor iemand, klonk echt lekker. Ook heeft diezelfde persoon ze in zijn main hangen, een Epi G400 Korina [als ik het goed heb, Daan?]. Ook dat klinkt erg goed.
Patrick had dit ook een tijd. Een keer, terwijl hij stond te spelen heb de uiteindes afgeknipt. Sindsdien houdt hij het wel netjesquote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:11 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Heb trauma's overgehouden aan de bungelende en ratelende snaar-einden
Als ik ga bestellen zeg ik het wel even, kan het mooi in een keerquote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:36 schreef brother52 het volgende:
Ik zit nog steeds te twijfelen aan een setje lil punchers voor in mijn tele.
Met de huidige dollarkoers zou ik het eigenlijk gewoon moeten doen.
http://store.guitarfetish.com/catepisethle.html
Precies, multi-fx er tussenuit en een echte amp kopenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Yep, die idd. Zeker op een goede amp, als een Marshall JVM410 of een Engl Powerball, komt de gitaar helemaal tot leven.
Volgens mij was de hardware van origine ook goud. Bij mijn LPC-kopie was dat in ieder geval wel zo. Het meeste was er mooi af gesleten.quote:
Zet ze maar op het lijstje en bestel ze dan meteen maar. Dan hoef ik ook niet langer te twijfelen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:41 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Als ik ga bestellen zeg ik het wel even, kan het mooi in een keer
Echt?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:44 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Volgens mij was de hardware van origine ook goud. Bij mijn LPC-kopie was dat in ieder geval wel zo. Het meeste was er mooi af gesleten.
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:41 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Officieel is de hardware goud, maar daar is weinig meer van over+komt niet goed uit op de foto's...
Doe ik.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:45 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zet ze maar op het lijstje en bestel ze dan meteen maar. Dan hoef ik ook niet langer te twijfelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |