abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 oktober 2009 @ 21:10:52 #1
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_73820422
Laatste nieuws:

• Scheringa haalde rekening DSB leeg

DSB-directeur Dirk Scheringa heeft enkele weken geleden 7 ton van zijn eigen DSB-rekening gehaald.

Later stortte Scheringa het geld weer terug om niet de schijn tegen hem te wekken. Dat blijkt uit een verklaring van de directeur die in handen is van RTL Nieuws.

Scheringa haalde op 4 oktober het geld van de rekening, toen De Nederlandsche Bank hem vertelde dat hij op moest stappen als voorzitter van de Raad van Bestuur van DSB en zijn aandelen moest verkopen.

De dag daarop begon hij met het leegruimen van zijn kantoor. Hij haalde zijn geld van de rekening om definitief alles af te sluiten met DSB, de bank die hij 32 jaar lang runde.

Hij stortte het geld later terug in de wetenschap dat het eigen spaargeld bij een faillissement van DSB Bank mogelijk in het niets zal verdwijnen.

• Boze DSB-klant opgepakt in Wognum

Bij het DSB-hoofdkantoor in Wognum is een boze klant van de bank opgepakt. De man dreigde dat hij het hek zou rammen als hij directeur Dirk Scheringa niet onmiddellijk kon spreken.

Toen de politie poolshoogte kwam nemen zat de man nog in zijn auto voor het hek. Hij weigerde antwoord te geven op vragen van de agenten waarop die de man uit Heerhugowaard meenamen.

Het incident bij het gebouw van de DSB Bank in Wognum was zondagochtend vroeg om ongeveer half zes. Onbekend is, of de man nog vastzit.

• DSB doet wanhopige oproep aan Bos

De Raad van Bestuur van de DSB Bank doet een laatste oproep aan minister Bos om de bank te redden van een faillissement. Dat blijkt uit een brief die in handen is van RTL Nieuws.

In de brief aan minister Bos vraagt het DSB-bestuur om een lening van 100 miljoen van de Nederlandse Staat. Als die lening er niet komt, ziet het bestuur het somber in: "Zonder jouw hulp zal morgen het faillissement van DSB Bank worden uitgesproken."

Om de bank te redden hebben achtergestelde spaarders - die dus niet onder de garantieregeling vallen - een reddingsplan opgezet. Hun spaargeld zou dan worden omgezet in aandelen van de noodlijdende bank. De Ondernemingsraad en de vakbonden staan achter dit plan.

De Raad van Bestuur verwacht met het reddingsplan zo'n 100 miljoen euro binnen te halen. Dat is niet genoeg om de bank uit de problemen te helpen, daarvoor is nog eens 100 miljoen euro nodig. Deze wil het bestuur dus lenen van de Staat.

(bron http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/home )
  • Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
    pi_73820504
    DSB
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_73820520
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:10 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

DSB "mag" failliet gaan? Het gaat kunstmatig failliet door een run op het spaargeld...
    En dit kan omdat er slecht beleid is gevoerd en het vertrouwen weg was.
    Dat is marktwerking. De markt is gebasseerd op vertrouwen.
    pi_73820576
    Laatst had iemand het over het losmaken van het betalingsverkeer (dat wordt dan een taak van de overheid, net als wegverkeer) van het bankieren.
    Ik krijg steeds meer het idee dat dat een goed plan is
    Wie dit leest is gek
      zondag 18 oktober 2009 @ 21:14:38 #5
    212634 Ron.Burgundy
    Milk was a bad choice
    pi_73820668
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:12 schreef SuperFokker het volgende:

[..]

En dit kan omdat er slecht beleid is gevoerd en het vertrouwen weg was.
    In mijn ogen voornamelijk omdat het vertrouwen weg was. Zodra mensen hun spaargeld weg gaan halen dan is dat het begin van het einde voor een bank.

De beleidstechnische zaken zijn door consumenten lastig te beoordelen, echter bestaat er tegenwoordig wel meer transparantie waardoor dat wel beter mogelijk is.
    You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
    pi_73820687
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:08 schreef SuperFokker het volgende:

[..]

Zoals al eerder gezegd. De andere banken zijn te groot om te laten klappen. Dat levert Nederland veel schade op. DSB is klein en mag dus failliet gaan.

Het is niet alles of niks.
    Het is allemaal veel te orwelliaans, netzoals met die milieuzones die ook door de linksekerk zijn ingevoerd en ingevoerd gaan worden om zogenaamd het milieu te beschermen, maar ondertussen gaan de kleine kruideniers, bakkers, en groenteboeren door die maatregelen allemaal failliet en nemen de ongekend grote industrielen het over en zal er nergens meer een stukje gezond vreten te krijgen zijn, waar mensen niet gewillig van worden.

En zo is het bij de DSB ook gegaan, want ze hadden echt maar een paar centjes nodig om die toko overeind te houden.

Wat ik al vaker zeg, de mensheid is zoiets achterlijks, ik distantieer mij van dat zakie, die lui verdienen het gewoon om belazerd te worden.
    "Mensen die tegen Israėl zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
      zondag 18 oktober 2009 @ 21:15:31 #7
    39952 Hukkie
    Wanna bang heads with me
    pi_73820723
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
    Laatst had iemand het over het losmaken van het betalingsverkeer (dat wordt dan een taak van de overheid, net als wegverkeer) van het bankieren.
    Ik krijg steeds meer het idee dat dat een goed plan is
    En dan vervolgens rekeningrijden invoeren

Tevens TVP
    There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
    DeviantArt
      zondag 18 oktober 2009 @ 21:19:33 #8
    132185 Biogarde
    Neef van Bassie.
    pi_73820955
    TVP. Geen ramptoerisme, maar ben wel benieuwd wat de politiek nog gaat doen.
    Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
    pi_73821046
    even een tvptje in afwachting van het failliesement
    Niet geschoten is altijd mis..
    Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
      zondag 18 oktober 2009 @ 21:23:26 #10
    212634 Ron.Burgundy
    Milk was a bad choice
    pi_73821188
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:19 schreef Biogarde het volgende:
    TVP. Geen ramptoerisme, maar ben wel benieuwd wat de politiek nog gaat doen.
    Ik weet niet precies wat ik kan verwachten. Vorige week had ik het idee dat men DSB gewoon failliet zou laten gaan om zo een voorbeeld te stellen, daarom zal de politiek de bank ook wel geen hand meer toe reiken. De andere constructies die genoemd werden om de bank te redden zijn in mijn ogen ook niet erg solide.
    You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
    pi_73821225
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:14 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het is allemaal veel te orwelliaans, netzoals met die milieuzones die ook door de linksekerk zijn ingevoerd en ingevoerd gaan worden om zogenaamd het milieu te beschermen, maar ondertussen gaan de kleine kruideniers, bakkers, en groenteboeren door die maatregelen allemaal failliet en nemen de ongekend grote industrielen het over en zal er nergens meer een stukje gezond vreten te krijgen zijn, waar mensen niet gewillig van worden.

En zo is het bij de DSB ook gegaan, want ze hadden echt maar een paar centjes nodig om die toko overeind te houden.

Wat ik al vaker zeg, de mensheid is zoiets achterlijks, ik distantieer mij van dat zakie, die lui verdienen het gewoon om belazerd te worden.
    Je draaft door. Volgens mij moet je eens wat meer met 'rechtse' mensen praten als tegengewicht voor je linkse overtuigen.

Er zit trouwens wel een contradictie in je overtuiging. Je wilt dat de staat zich wel overal mee bemoeit > overheidssteun voor DSB. Maar je wilt weer niet dat de overheid overal mee bemoeit want dan houden ze je blijkbaar in de gaten.
    pi_73821317
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:24 schreef SuperFokker het volgende:

[..]

Je draaft door. Volgens mij moet je eens wat meer met 'rechtse' mensen praten als tegengewicht voor je linkse overtuigen.

Er zit trouwens wel een contradictie in je overtuiging. Je wilt dat de staat zich wel overal mee bemoeit > overheidssteun voor DSB. Maar je wilt weer niet dat de overheid overal mee bemoeit want dan houden ze je blijkbaar in de gaten.
    Nee ik ben altijd tegen geweest dat de banken door de staat geholpen werden. Ik ben er niet alleen principieel tegen, maar ik ben ook gewoon heel nieuwsgierig naar wat er gebeurt als al die banken omvallen.

Maar ik vind wel als je bergen met miljarden in de banken loopt te pompen en een andere bank heeft een paar centjes nodig, dat die dan ook gegeven moet worden.
    "Mensen die tegen Israėl zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
      zondag 18 oktober 2009 @ 21:26:21 #13
    94782 Nieuwschierig
    Pro bikini-lijn
    pi_73821367
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:15 schreef Hukkie het volgende:

[..]

En dan vervolgens rekeningrijden invoeren

Tevens TVP
    Nu betaal je ook aan de bank voor het gireren. En rente 0,0
    Wie dit leest is gek
    pi_73821471
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:23 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat ik kan verwachten. Vorige week had ik het idee dat men DSB gewoon failliet zou laten gaan om zo een voorbeeld te stellen, daarom zal de politiek de bank ook wel geen hand meer toe reiken. De andere constructies die genoemd werden om de bank te redden zijn in mijn ogen ook niet erg solide.
    denk ook niet dat de politiek nog wat gaan doen, het moet wel met zekerheid afdoende zijn dan..
    pi_73821805
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:25 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee ik ben altijd tegen geweest dat de banken door de staat geholpen werden. Ik ben er niet alleen principieel tegen, maar ik ben ook gewoon heel nieuwsgierig naar wat er gebeurt als al die banken omvallen.
    Dat is waar
    quote:
    Maar ik vind wel als je bergen met miljarden in de banken loopt te pompen en een andere bank heeft een paar centjes nodig, dat die dan ook gegeven moet worden.

Toch zit er een verschil in. DSB is al een paar jaar bezig met dubieuze praktijken. De andere banken niet.
    Daarnaast kan Nederland zonder DSB. Redding is dus niet noodzakelijk.
    pi_73821872
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:32 schreef SuperFokker het volgende:

Toch zit er een verschil in. DSB is al een paar jaar bezig met dubieuze praktijken. De andere banken niet.
    Al die andere banken doen precies hetzelfde.
    pi_73821923
    zal ik ook nog een mening geven zonder enige vorm van kennis of hebben jullie dat allemaal al voor mij gedaan?
    pi_73821958
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Al die andere banken doen precies hetzelfde. Dit is creme de la creme wat betreft wittenboorden criminaliteit
    ja daaaag
    pi_73822008
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:33 schreef TheFrankey het volgende:
    zal ik ook nog een mening geven zonder enige vorm van kennis of hebben jullie dat allemaal al voor mij gedaan?
    Je hoeft je mening niet te geven want 97% van al het geld bestaat uit computer getalletjes, het bestaat dus eigenlijk niet eens.
    Dus of mensen nou onzin praten of niet, dat maakt allemaal niet uit, want in feite gaat het helemaal nergens over.

Eigenlijk is het juist wel fascinerend dat de hele wereld door blijft draaien dankzij gebakken lucht.
      zondag 18 oktober 2009 @ 21:34:53 #20
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_73822015
    quote:

[..]

Dat is waar
    [..]

Dude, de klanten van DSB die teveel betaalden kunnen nu helemaal niet meer geholpen worden. Tevens zijn er nu 2000 werknemers + 3000 spaarders die in de shit zitten.

Dat vind jij niet erg want DSB is geen "systeembank"... Ik zal je vertellen, zonder die Lakeman run op het spaargeld was er nu geen enkel probleem geweest. En was de oplossing van Hendrickx gebruikt om de gedupeerden te helpen.
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
    pi_73822084
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Al die andere banken doen precies hetzelfde.
    precies hetzelfde?
    Dan kijk jij nog maar eens even naar die uitzendingen van Kassa en Radar.
    pi_73822094
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:12 schreef venomsnake het volgende:
    DSB
    Dat dus.
    De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
    Recht = recht en krom = krom.
    pi_73822151
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:35 schreef SuperFokker het volgende:

[..]

precies hetzelfde?
    Dan kijk jij nog maar eens even naar die uitzendingen van Kassa en Radar.
    Yep ..andere banken doen ook nog wat anders.
    pi_73822246
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:34 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Dude, de klanten van DSB die teveel betaalden kunnen nu helemaal niet meer geholpen worden. Tevens zijn er nu 2000 werknemers + 3000 spaarders die in de shit zitten.

Dat vind jij niet erg want DSB is geen "systeembank"... Ik zal je vertellen, zonder die Lakeman run op het spaargeld was er nu geen enkel probleem geweest. En was de oplossing van Hendrickx gebruikt om de gedupeerden te helpen.
    Zonder Lakeman waren die dubieuze praktijken van DSB nog steeds doorgegaan.
    2000 mensen op straat is niks inderdaad. Pech voor hun.
    En alle spaarders met een rekening onder de 100.000 euro worden allemaal geholpen.
    Het overige deel is te hebberig geweest om voor de hoge rentes te kiezen. Daar zitten ook hoge risico's bij.
    pi_73822281
    Over gebakken lucht gesproken, destijds werd er een aandeel gelanceerd en die heette "Fried Air", (dit is geen geintje) en werd massaal gekocht.
    Al die zogenaamde pseudo rekenwonders met die veel te grote praatjes en die altijd en eeuwig (echt over alles) een mening hebben, wilde dat aandeel kopen, want ze hadden in het papegaaien circuit gehoord (zoals gewoonlijk) dat het een top aandeel was.

http://www.google.nl/search?q=friedair+aandelen&btnG=Zoeken&meta=

[ Bericht 8% gewijzigd door JohnDope op 18-10-2009 21:44:14 ]
      † In Memoriam † zondag 18 oktober 2009 @ 21:40:50 #26
    4036 crew  Cynix ®
    Verzuurde hork
    pi_73822395
    quote:
    Een faillissement van DSB zou volgens hem (econoom Heertje. Red.) betekenen dat veel meer Nederlandse banken aansprakelijk gesteld zullen worden voor de verkoop van financiėle producten die niet door de beugel kunnen. ,,Mensen gaan zich dan realiseren dat andere banken zoals ING, ABN Amro, Fortis en Rabobank in meer of mindere maten deze producten ook hebben verkocht. Het is van nationaal belang dat de DSB kwestie op een zo constructief mogelijke manier wordt opgelost'', aldus Heertje.
    Als dit echt zo is, zouden de gezamenlijke banken DSB toch over moeten nemen? Dan kunnen ze als de rust een beetje terugkeert alles in stilte regelen en komt nooit boven tafel dat ze zelf minstens even grote oplichters als DSB zijn.
    Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
    De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
      zondag 18 oktober 2009 @ 21:41:14 #27
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_73822420
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:38 schreef SuperFokker het volgende:

[..]

2000 mensen op straat is niks inderdaad. Pech voor hun.
    En alle spaarders met een rekening onder de 100.000 euro worden allemaal geholpen.
    Het overige deel is te hebberig geweest om voor de hoge rentes te kiezen. Daar zitten ook hoge risico's bij.
    De bank was voldoende liquide totdat door Lakeman er 600 miljoen verdween en later door Wellink nog eens 800 miljoen... Maar ja, dat vergeten we even omdat DSB een paar honderd slechte hypotheken heeft verkocht...

_.
    pi_73822429
    Het gaat gewoon om de discussie tot waar de staat moet ingrijpen.
    Waar trek je de grens?

Ik trek een lijn bij bedrijven die als ze failliet gaan Nederland hele grote schade berokkenen.
    Fortis: JA, DSB: NEE
    pi_73822454
    quote:
    De eerste vraag is natuurlijk of er een zwaarwegend maatschappelijk belang is waarvoor je de knip moet trekken. Dat was er natuurlijk wel toen grote systeembanken dreigden om te vallen, in een periode van algehele onzekerheid. Dat had de economie de nek om kunnen draaien, daar is nu helemaal geen sprake van.

Als je dan toch besluit dat het moet, dan ga je kijken hoe en wat. Als je een op zich winstgevende gezonde bank hebt, is redden het meest logisch, en kun je nog veel terugverdienen ook. De DSB is geen gezonde bank, hij heeft winst gemaakt door de lageropgeleiden in de maling te nemen op een manier die eigenlijk al niet mocht, en nu helemaal niet meer mag. Nu komt de rekening, en is het de vraag of er ooit winst gemaakt is, als elke gedupeerde recht heeft op geld terug.
    Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
      zondag 18 oktober 2009 @ 21:44:09 #30
    79128 HarryP
    mijnCV.com
    pi_73822565
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:38 schreef SuperFokker het volgende:

[..]

Andere banken hebben precies dezelfde praktijken als de DSB.
    Alleen die waren deze ronde niet het pispaaltje van de media. Maar het geeft wel aan dat een digitale run on the bank in deze tijd veel sneller kan gaan dan vroeger.

Ik kan me goed voorstellen dat door het geintje, op twitter dat het met de SNS bank niet goed ging, bij enkele bestuursleden van die bank hun hart een paar slagen heeft overgeslagen.
    pi_73822612
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:44 schreef HarryP het volgende:

[..]

Alleen die waren deze ronde niet het pispaaltje van de media. Maar het geeft wel aan dat een digitale run on the bank in deze tijd veel sneller kan gaan dan vroeger.

Ik kan me goed voorstellen dat door het geintje, op twitter dat het met de SNS bank niet goed ging, bij enkele bestuursleden van die bank hun hart een paar slagen heeft overgeslagen.
    Kan zijn . maar die zijn niet zo afhankelijk van die praktijken als de DSB
    pi_73822636
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De eerste vraag is natuurlijk of er een zwaarwegend maatschappelijk belang is waarvoor je de knip moet trekken. Dat was er natuurlijk wel toen grote systeembanken dreigden om te vallen, in een periode van algehele onzekerheid. Dat had de economie de nek om kunnen draaien, daar is nu helemaal geen sprake van.

Als je dan toch besluit dat het moet, dan ga je kijken hoe en wat. Als je een op zich winstgevende gezonde bank hebt, is redden het meest logisch, en kun je nog veel terugverdienen ook. De DSB is geen gezonde bank, hij heeft winst gemaakt door de lageropgeleiden in de maling te nemen op een manier die eigenlijk al niet mocht, en nu helemaal niet meer mag. Nu komt de rekening, en is het de vraag of er ooit winst gemaakt is, als elke gedupeerde recht heeft op geld terug.
    pi_73822669
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:41 schreef SuperFokker het volgende:
    Waar trek je de grens?

Ik trek een lijn bij bedrijven die als ze failliet gaan Nederland hele grote schade berokkenen.
    Dat is een hele goede vraag, maar als er een paar oud studiegenootjes van Bos een paar bergen met miljarden weg bedelen, dan vind ik ook dat de DSB die maar een paar centjes nodig had, ook geholpen moet worden.
      zondag 18 oktober 2009 @ 21:46:56 #34
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_73822719
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:41 schreef SuperFokker het volgende:
    Waar trek je de grens?

Hoezo gaat het daarom? Staatsteun is sowieso niet aan de orde. Het gaat om leningen van de DNB die niet verstrekt worden en later zelfs teruggejat door Wellink... En het gaat om de reden voor het faillissement, in dit geval uitgelokt door Lakeman. Wat hier gebeurt is allemaal veel immoreler dan die hypotheken.

Nederland is een bananenrepubliek bestuurd door DNB en Bos. Dat is het probleem.
    pi_73822734
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:44 schreef HarryP het volgende:

[..]

Maar eigenlijk is het eigenlijk niet echt van belang of de andere banken misschien wel of niet hetzelfde hebben gedaan als DSB.

Nederland kan op dit moment gewoon niet zonder de banken waaraan staatssteun is gegeven. Nederland kan wel zonder de DSB, waarom zou je dan staatssteun willen geven?
      zondag 18 oktober 2009 @ 21:49:09 #36
    94782 Nieuwschierig
    Pro bikini-lijn
    pi_73822859
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:40 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Als dit echt zo is, zouden de gezamenlijke banken DSB toch over moeten nemen? Dan kunnen ze als de rust een beetje terugkeert alles in stilte regelen en komt nooit boven tafel dat ze zelf minstens even grote oplichters als DSB zijn.
    Volgen mij was dat ook het plan van Bos maar werd hij door Wellink teruggefloten.
    Indien DSB of haar opvolger tot uitkering van de schadevergoedingen over zou gaan is dat een vrijbrief voor nog veel meer claims en dan aan de systeembanken. Wellink zou aan Bos gevraagd hebben of hij gek was geworden, (aldus Hans van der Goor vorige week in Nova)
    Wie dit leest is gek
    pi_73822872
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:46 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Hoezo gaat het daarom? Staatsteun is sowieso niet aan de orde. Het gaat om leningen van de DNB die niet verstrekt worden en later zelfs teruggejat door Wellink... En het gaat om de reden voor het faillissement, in dit geval uitgelokt door Lakeman. Wat hier gebeurt is allemaal veel immoreler dan die hypotheken.

Nederland is een bananenrepubliek bestuurd door DNB en Bos. Dat is het probleem.
    Als jij het niet over de staatssteun wilt hebben, dan hebben we het over de marktwerking.
    Dit is dan de harde realiteit van de marktwerking. DSB
      zondag 18 oktober 2009 @ 21:50:18 #38
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_73822944
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:49 schreef SuperFokker het volgende:

[..]

Als jij het niet over de staatssteun wilt hebben, dan hebben we het over de marktwerking.
    Dit is dan de harde realiteit van de marktwerking. DSB
    Dat is niet waar. Wat Lakeman en Nout Wellink gedaan hebben is crimineel.
      zondag 18 oktober 2009 @ 21:51:02 #39
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_73822989
    Ik denk dat Bos erin gaat trappen...
    Ik ben van pindavlees
    pi_73823071
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:50 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Wat Lakeman en Nout Wellink gedaan hebben is crimineel.
    Hoe sneu is het dan dat een bank afhankelijk is van 1 iemand die roept dat het geld van de bank gehaald moet worden? Als iemand dat roept over de Rabobank dan wordt dat echt niet gedaan, en waarom niet? Omdat de Rabobank stabiel is.
    pi_73823084
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:40 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Volgens de berichten zijn de 6 banken niet accoord gegaan omdat bos het risco bij de 6 banken wilde neerleggen en geen staatsgarantie wilde geven. Niemand van de 6 banken kreeg tijd voor een boeken onderzoek.
      zondag 18 oktober 2009 @ 21:54:05 #42
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_73823198
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:52 schreef SuperFokker het volgende:

[..]

Hoe sneu is het dan dat een bank afhankelijk is van 1 iemand die roept dat het geld van de bank gehaald moet worden? Als iemand dat roept over de Rabobank dan wordt dat echt niet gedaan, en waarom niet? Omdat de Rabobank stabiel is.
    Het is ook effectief geweest in combinatie met allerlei andere dingen die gezegd werden.
    pi_73823292
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:54 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Het is ook effectief geweest in combinatie met allerlei andere dingen die gezegd werden.
    Als DSB echt een goed en stabiel bedrijf was waar alles op orde was dan was dit nooit gebeurd.
      zondag 18 oktober 2009 @ 21:59:50 #44
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_73823615
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:55 schreef SuperFokker het volgende:

[..]

Als DSB echt een goed en stabiel bedrijf was waar alles op orde was dan was dit nooit gebeurd.
    OMG

Er is een politiek spel gespeeld om de VVD te naaien (door de heer Bos)... Alles wijst in die richting: Het lekken van informatie op zondag naar de kranten, het houden van een persconferentie op maandag waarbij het faillisement werd aangekondigd zonder dat de rechter een uitspraak had gedaan... etc. etc...
      † In Memoriam † zondag 18 oktober 2009 @ 22:02:09 #45
    4036 crew  Cynix ®
    Verzuurde hork
    pi_73823812
    DSB redt het uiteindelijk natuurlijk hoe dan ook niet, met of zonder steun. Daarvoor is er teveel gebeurd. Jammer dat een soortgelijke bank als SNS hier zonder kleerscheuren uit komt.

Nog veel jammerder is dat Wellink, Bos en Zalm overal mee wegkomen. Zalm gaat niks terugbetalen, Bos verkwanselt nog meer belastingcenten en Wellink draait zich nog eens om en slaapt verder. Dįt is waar ons land aan kapot gaat, niet aan die paar miljoen van de DSB. Triest.
    Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
    De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
    pi_73823836
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:54 schreef Q.E.D. het volgende:
    Ja, met name het "wij zijn opgelicht en we willen ons geld terug". Daarom willen andere banken de hypotheken niet over nemen, en moet de staat de claims garanderen voor ze dat wel willen. De potentiele claims zijn hoger dan wat DSB kan betalen.

En waarom? Om Scheringa te redden? Vanwege mensen die meer dan 100000 euro bij één bank hebben geplaatst? Vanwege het personeel dat gespecialiseerd en goed heeft verdiend aan malafide praktijken?

Die spaarders gaan gewoon elders sparen, de hypotheeknemers zoeken ook een andere bank, de leners moeten aan een ander gaan afbetalen. Het is geen economische aderlating. De verdiencapaciteit is niet gebonden aan DSB.
    Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
      zondag 18 oktober 2009 @ 22:03:42 #47
    274062 Sjaakz
    Teflonbuikspreekpop
    pi_73823939
    quote:
    WOGNUM - De politie heeft zondagochtend rond half zes een ontevreden DSB-klant aangehouden voor het hoofdkantoor van de DSB Bank in Wognum.

Dit deelde de politie zondag mee. De 35-jarige man uit Heerhugowaard dreigde tegenover de beveiliging dat hij het gesloten hek zou rammen als hij bankdirecteur Dirk Scheringa niet per direct kon spreken.

Op het moment dat de politie arriveerde, zat de Heerhugowaarder nog in zijn auto voor het hek. De man weigerde antwoord te geven op vragen van de politie en werd aangehouden. (ANP)
    pi_73824015
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:59 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

OMG

Er is een politiek spel gespeeld om de VVD te naaien (door de heer Bos)... Alles wijst in die richting: Het lekken van informatie op zondag naar de kranten, het houden van een persconferentie op maandag waarbij het faillisement werd aangekondigd zonder dat de rechter een uitspraak had gedaan... etc. etc...
    Wat zitten hier toch veel mensen die in komplottheorieėn geloven

De Grave is van de VVD en die is zelfs weggegaan bij de DSB omdat hij niet wist vantevoren hoe triest de boel in elkaar zat maar er na een tijdje achter kwam. Daarnaast heeft Bos Zalm (VVD) zelfs aangesteld en neemt hij Zalm in bescherming. Hoe verklaar je dat allemaal?
      zondag 18 oktober 2009 @ 22:09:13 #49
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_73824328
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 22:04 schreef SuperFokker het volgende:

[..]

Wat zitten hier toch veel mensen die in komplottheorieėn geloven

De Grave is van de VVD en die is zelfs weggegaan bij de DSB omdat hij niet wist vantevoren hoe triest de boel in elkaar zat maar er na een tijdje achter kwam. Daarnaast heeft Bos Zalm (VVD) zelfs aangesteld en neemt hij Zalm in bescherming. Hoe verklaar je dat allemaal?
    Ik geloof in geen enkele complottheorie... Als jij ontkent dat hier een politiek spel wordt gespeeld dan ben je

Bos neemt Zalm helemaal niet in bescherming, hij heeft alleen gezegd dat hij vooralsnog geen reden ziet om hem van het Fortis project af te halen... Maar dat is nog niet meteen beschermen.
    De Grave weet inderdaad dingen, en daarom haalt Bos ook op deze manier uit.

Ik denk dat er inderdaad nog veel meer achter dit verhaal wegkomt. Maar nu ga ik slapen.
    pi_73824409
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 22:09 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Ik geloof in geen enkele complottheorie... Als jij ontkent dat hier een politiek spel wordt gespeeld dan ben je

Bos neemt Zalm helemaal niet in bescherming, hij heeft alleen gezegd dat hij vooralsnog geen reden ziet om hem van het Fortis project af te halen... Maar dat is nog niet meteen beschermen.
    De Grave weet inderdaad dingen, en daarom haalt Bos ook op deze manier uit.

Ik denk dat er inderdaad nog veel meer achter dit verhaal wegkomt. Maar nu ga ik slapen.
    Tuurlijk zit er politiek achter, maar het gaat echt niet om een politieke partij als de VVD dwars te bomen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')