En dit kan omdat er slecht beleid is gevoerd en het vertrouwen weg was.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:10 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
DSB "mag" failliet gaan? Het gaat kunstmatig failliet door een run op het spaargeld...
In mijn ogen voornamelijk omdat het vertrouwen weg was. Zodra mensen hun spaargeld weg gaan halen dan is dat het begin van het einde voor een bank.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:12 schreef SuperFokker het volgende:
[..]
En dit kan omdat er slecht beleid is gevoerd en het vertrouwen weg was.
Het is allemaal veel te orwelliaans, netzoals met die milieuzones die ook door de linksekerk zijn ingevoerd en ingevoerd gaan worden om zogenaamd het milieu te beschermen, maar ondertussen gaan de kleine kruideniers, bakkers, en groenteboeren door die maatregelen allemaal failliet en nemen de ongekend grote industrielen het over en zal er nergens meer een stukje gezond vreten te krijgen zijn, waar mensen niet gewillig van worden.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:08 schreef SuperFokker het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd. De andere banken zijn te groot om te laten klappen. Dat levert Nederland veel schade op. DSB is klein en mag dus failliet gaan.
Het is niet alles of niks.
En dan vervolgens rekeningrijden invoerenquote:Op zondag 18 oktober 2009 21:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
Laatst had iemand het over het losmaken van het betalingsverkeer (dat wordt dan een taak van de overheid, net als wegverkeer) van het bankieren.
Ik krijg steeds meer het idee dat dat een goed plan is
Ik weet niet precies wat ik kan verwachten. Vorige week had ik het idee dat men DSB gewoon failliet zou laten gaan om zo een voorbeeld te stellen, daarom zal de politiek de bank ook wel geen hand meer toe reiken. De andere constructies die genoemd werden om de bank te redden zijn in mijn ogen ook niet erg solide.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:19 schreef Biogarde het volgende:
TVP. Geen ramptoerisme, maar ben wel benieuwd wat de politiek nog gaat doen.
Je draaft door. Volgens mij moet je eens wat meer met 'rechtse' mensen praten als tegengewicht voor je linkse overtuigen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is allemaal veel te orwelliaans, netzoals met die milieuzones die ook door de linksekerk zijn ingevoerd en ingevoerd gaan worden om zogenaamd het milieu te beschermen, maar ondertussen gaan de kleine kruideniers, bakkers, en groenteboeren door die maatregelen allemaal failliet en nemen de ongekend grote industrielen het over en zal er nergens meer een stukje gezond vreten te krijgen zijn, waar mensen niet gewillig van worden.
En zo is het bij de DSB ook gegaan, want ze hadden echt maar een paar centjes nodig om die toko overeind te houden.
Wat ik al vaker zeg, de mensheid is zoiets achterlijks, ik distantieer mij van dat zakie, die lui verdienen het gewoon om belazerd te worden.
Nee ik ben altijd tegen geweest dat de banken door de staat geholpen werden. Ik ben er niet alleen principieel tegen, maar ik ben ook gewoon heel nieuwsgierig naar wat er gebeurt als al die banken omvallen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:24 schreef SuperFokker het volgende:
[..]
Je draaft door. Volgens mij moet je eens wat meer met 'rechtse' mensen praten als tegengewicht voor je linkse overtuigen.
Er zit trouwens wel een contradictie in je overtuiging. Je wilt dat de staat zich wel overal mee bemoeit > overheidssteun voor DSB. Maar je wilt weer niet dat de overheid overal mee bemoeit want dan houden ze je blijkbaar in de gaten.
Nu betaal je ook aan de bank voor het gireren. En rente 0,0quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:15 schreef Hukkie het volgende:
[..]
En dan vervolgens rekeningrijden invoeren
Tevens TVP
denk ook niet dat de politiek nog wat gaan doen, het moet wel met zekerheid afdoende zijn dan..quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:23 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat ik kan verwachten. Vorige week had ik het idee dat men DSB gewoon failliet zou laten gaan om zo een voorbeeld te stellen, daarom zal de politiek de bank ook wel geen hand meer toe reiken. De andere constructies die genoemd werden om de bank te redden zijn in mijn ogen ook niet erg solide.
Dat is waarquote:Op zondag 18 oktober 2009 21:25 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee ik ben altijd tegen geweest dat de banken door de staat geholpen werden. Ik ben er niet alleen principieel tegen, maar ik ben ook gewoon heel nieuwsgierig naar wat er gebeurt als al die banken omvallen.
Toch zit er een verschil in. DSB is al een paar jaar bezig met dubieuze praktijken. De andere banken niet.quote:Maar ik vind wel als je bergen met miljarden in de banken loopt te pompen en een andere bank heeft een paar centjes nodig, dat die dan ook gegeven moet worden.
Al die andere banken doen precies hetzelfde.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:32 schreef SuperFokker het volgende:
Toch zit er een verschil in. DSB is al een paar jaar bezig met dubieuze praktijken. De andere banken niet.
Daarnaast kan Nederland zonder DSB. Redding is dus niet noodzakelijk.
ja daaaagquote:Op zondag 18 oktober 2009 21:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Al die andere banken doen precies hetzelfde. Dit is creme de la creme wat betreft wittenboorden criminaliteit
Je hoeft je mening niet te geven want 97% van al het geld bestaat uit computer getalletjes, het bestaat dus eigenlijk niet eens.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:33 schreef TheFrankey het volgende:
zal ik ook nog een mening geven zonder enige vorm van kennis of hebben jullie dat allemaal al voor mij gedaan?
Dude, de klanten van DSB die teveel betaalden kunnen nu helemaal niet meer geholpen worden. Tevens zijn er nu 2000 werknemers + 3000 spaarders die in de shit zitten.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:32 schreef SuperFokker het volgende:
[..]
Dat is waar
[..]
Toch zit er een verschil in. DSB is al een paar jaar bezig met dubieuze praktijken. De andere banken niet.
precies hetzelfde?quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Al die andere banken doen precies hetzelfde.
Yep ..andere banken doen ook nog wat anders.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:35 schreef SuperFokker het volgende:
[..]
precies hetzelfde?
Dan kijk jij nog maar eens even naar die uitzendingen van Kassa en Radar.
Zonder Lakeman waren die dubieuze praktijken van DSB nog steeds doorgegaan.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:34 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Dude, de klanten van DSB die teveel betaalden kunnen nu helemaal niet meer geholpen worden. Tevens zijn er nu 2000 werknemers + 3000 spaarders die in de shit zitten.
Dat vind jij niet erg want DSB is geen "systeembank"... Ik zal je vertellen, zonder die Lakeman run op het spaargeld was er nu geen enkel probleem geweest. En was de oplossing van Hendrickx gebruikt om de gedupeerden te helpen.
Als dit echt zo is, zouden de gezamenlijke banken DSB toch over moeten nemen? Dan kunnen ze als de rust een beetje terugkeert alles in stilte regelen en komt nooit boven tafel dat ze zelf minstens even grote oplichters als DSB zijn.quote:Een faillissement van DSB zou volgens hem (econoom Heertje. Red.) betekenen dat veel meer Nederlandse banken aansprakelijk gesteld zullen worden voor de verkoop van financiėle producten die niet door de beugel kunnen. ,,Mensen gaan zich dan realiseren dat andere banken zoals ING, ABN Amro, Fortis en Rabobank in meer of mindere maten deze producten ook hebben verkocht. Het is van nationaal belang dat de DSB kwestie op een zo constructief mogelijke manier wordt opgelost'', aldus Heertje.
De bank was voldoende liquide totdat door Lakeman er 600 miljoen verdween en later door Wellink nog eens 800 miljoen... Maar ja, dat vergeten we even omdat DSB een paar honderd slechte hypotheken heeft verkocht...quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:38 schreef SuperFokker het volgende:
[..]
Zonder Lakeman waren die dubieuze praktijken van DSB nog steeds doorgegaan.
2000 mensen op straat is niks inderdaad. Pech voor hun.
En alle spaarders met een rekening onder de 100.000 euro worden allemaal geholpen.
Het overige deel is te hebberig geweest om voor de hoge rentes te kiezen. Daar zitten ook hoge risico's bij.
De eerste vraag is natuurlijk of er een zwaarwegend maatschappelijk belang is waarvoor je de knip moet trekken. Dat was er natuurlijk wel toen grote systeembanken dreigden om te vallen, in een periode van algehele onzekerheid. Dat had de economie de nek om kunnen draaien, daar is nu helemaal geen sprake van.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:32 schreef SuperFokker het volgende:
Andere banken hebben precies dezelfde praktijken als de DSB.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:38 schreef SuperFokker het volgende:
[..]
Zonder Lakeman waren die dubieuze praktijken van DSB nog steeds doorgegaan.
Kan zijn . maar die zijn niet zo afhankelijk van die praktijken als de DSBquote:Op zondag 18 oktober 2009 21:44 schreef HarryP het volgende:
[..]
Andere banken hebben precies dezelfde praktijken als de DSB.
Alleen die waren deze ronde niet het pispaaltje van de media. Maar het geeft wel aan dat een digitale run on the bank in deze tijd veel sneller kan gaan dan vroeger.
Ik kan me goed voorstellen dat door het geintje, op twitter dat het met de SNS bank niet goed ging, bij enkele bestuursleden van die bank hun hart een paar slagen heeft overgeslagen.
quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De eerste vraag is natuurlijk of er een zwaarwegend maatschappelijk belang is waarvoor je de knip moet trekken. Dat was er natuurlijk wel toen grote systeembanken dreigden om te vallen, in een periode van algehele onzekerheid. Dat had de economie de nek om kunnen draaien, daar is nu helemaal geen sprake van.
Als je dan toch besluit dat het moet, dan ga je kijken hoe en wat. Als je een op zich winstgevende gezonde bank hebt, is redden het meest logisch, en kun je nog veel terugverdienen ook. De DSB is geen gezonde bank, hij heeft winst gemaakt door de lageropgeleiden in de maling te nemen op een manier die eigenlijk al niet mocht, en nu helemaal niet meer mag. Nu komt de rekening, en is het de vraag of er ooit winst gemaakt is, als elke gedupeerde recht heeft op geld terug.
Dat is een hele goede vraag, maar als er een paar oud studiegenootjes van Bos een paar bergen met miljarden weg bedelen, dan vind ik ook dat de DSB die maar een paar centjes nodig had, ook geholpen moet worden.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:41 schreef SuperFokker het volgende:
Het gaat gewoon om de discussie tot waar de staat moet ingrijpen.
Waar trek je de grens?
Ik trek een lijn bij bedrijven die als ze failliet gaan Nederland hele grote schade berokkenen.
Fortis: JA, DSB: NEE
Hoezo gaat het daarom? Staatsteun is sowieso niet aan de orde. Het gaat om leningen van de DNB die niet verstrekt worden en later zelfs teruggejat door Wellink... En het gaat om de reden voor het faillissement, in dit geval uitgelokt door Lakeman. Wat hier gebeurt is allemaal veel immoreler dan die hypotheken.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:41 schreef SuperFokker het volgende:
Het gaat gewoon om de discussie tot waar de staat moet ingrijpen.
Waar trek je de grens?
Ik trek een lijn bij bedrijven die als ze failliet gaan Nederland hele grote schade berokkenen.
Fortis: JA, DSB: NEE
Maar eigenlijk is het eigenlijk niet echt van belang of de andere banken misschien wel of niet hetzelfde hebben gedaan als DSB.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:44 schreef HarryP het volgende:
[..]
Andere banken hebben precies dezelfde praktijken als de DSB.
Alleen die waren deze ronde niet het pispaaltje van de media. Maar het geeft wel aan dat een digitale run on the bank in deze tijd veel sneller kan gaan dan vroeger.
Ik kan me goed voorstellen dat door het geintje, op twitter dat het met de SNS bank niet goed ging, bij enkele bestuursleden van die bank hun hart een paar slagen heeft overgeslagen.
Volgen mij was dat ook het plan van Bos maar werd hij door Wellink teruggefloten.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:40 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Als dit echt zo is, zouden de gezamenlijke banken DSB toch over moeten nemen? Dan kunnen ze als de rust een beetje terugkeert alles in stilte regelen en komt nooit boven tafel dat ze zelf minstens even grote oplichters als DSB zijn.
Als jij het niet over de staatssteun wilt hebben, dan hebben we het over de marktwerking.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:46 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Hoezo gaat het daarom? Staatsteun is sowieso niet aan de orde. Het gaat om leningen van de DNB die niet verstrekt worden en later zelfs teruggejat door Wellink... En het gaat om de reden voor het faillissement, in dit geval uitgelokt door Lakeman. Wat hier gebeurt is allemaal veel immoreler dan die hypotheken.
Nederland is een bananenrepubliek bestuurd door DNB en Bos. Dat is het probleem.
Dat is niet waar. Wat Lakeman en Nout Wellink gedaan hebben is crimineel.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:49 schreef SuperFokker het volgende:
[..]
Als jij het niet over de staatssteun wilt hebben, dan hebben we het over de marktwerking.
Dit is dan de harde realiteit van de marktwerking.DSB
Hoe sneu is het dan dat een bank afhankelijk is van 1 iemand die roept dat het geld van de bank gehaald moet worden? Als iemand dat roept over de Rabobank dan wordt dat echt niet gedaan, en waarom niet? Omdat de Rabobank stabiel is.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:50 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Wat Lakeman en Nout Wellink gedaan hebben is crimineel.
Volgens de berichten zijn de 6 banken niet accoord gegaan omdat bos het risco bij de 6 banken wilde neerleggen en geen staatsgarantie wilde geven. Niemand van de 6 banken kreeg tijd voor een boeken onderzoek.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:40 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Als dit echt zo is, zouden de gezamenlijke banken DSB toch over moeten nemen? Dan kunnen ze als de rust een beetje terugkeert alles in stilte regelen en komt nooit boven tafel dat ze zelf minstens even grote oplichters als DSB zijn.
Het is ook effectief geweest in combinatie met allerlei andere dingen die gezegd werden.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:52 schreef SuperFokker het volgende:
[..]
Hoe sneu is het dan dat een bank afhankelijk is van 1 iemand die roept dat het geld van de bank gehaald moet worden? Als iemand dat roept over de Rabobank dan wordt dat echt niet gedaan, en waarom niet? Omdat de Rabobank stabiel is.
Als DSB echt een goed en stabiel bedrijf was waar alles op orde was dan was dit nooit gebeurd.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:54 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Het is ook effectief geweest in combinatie met allerlei andere dingen die gezegd werden.
OMGquote:Op zondag 18 oktober 2009 21:55 schreef SuperFokker het volgende:
[..]
Als DSB echt een goed en stabiel bedrijf was waar alles op orde was dan was dit nooit gebeurd.
Ja, met name het "wij zijn opgelicht en we willen ons geld terug". Daarom willen andere banken de hypotheken niet over nemen, en moet de staat de claims garanderen voor ze dat wel willen. De potentiele claims zijn hoger dan wat DSB kan betalen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:54 schreef Q.E.D. het volgende:
Het is ook effectief geweest in combinatie met allerlei andere dingen die gezegd werden.
quote:WOGNUM - De politie heeft zondagochtend rond half zes een ontevreden DSB-klant aangehouden voor het hoofdkantoor van de DSB Bank in Wognum.
Dit deelde de politie zondag mee. De 35-jarige man uit Heerhugowaard dreigde tegenover de beveiliging dat hij het gesloten hek zou rammen als hij bankdirecteur Dirk Scheringa niet per direct kon spreken.
Op het moment dat de politie arriveerde, zat de Heerhugowaarder nog in zijn auto voor het hek. De man weigerde antwoord te geven op vragen van de politie en werd aangehouden. (ANP)
Wat zitten hier toch veel mensen die in komplottheorieėn gelovenquote:Op zondag 18 oktober 2009 21:59 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
OMG
Er is een politiek spel gespeeld om de VVD te naaien (door de heer Bos)... Alles wijst in die richting: Het lekken van informatie op zondag naar de kranten, het houden van een persconferentie op maandag waarbij het faillisement werd aangekondigd zonder dat de rechter een uitspraak had gedaan... etc. etc...
Ik geloof in geen enkele complottheorie... Als jij ontkent dat hier een politiek spel wordt gespeeld dan ben jequote:Op zondag 18 oktober 2009 22:04 schreef SuperFokker het volgende:
[..]
Wat zitten hier toch veel mensen die in komplottheorieėn geloven![]()
De Grave is van de VVD en die is zelfs weggegaan bij de DSB omdat hij niet wist vantevoren hoe triest de boel in elkaar zat maar er na een tijdje achter kwam. Daarnaast heeft Bos Zalm (VVD) zelfs aangesteld en neemt hij Zalm in bescherming. Hoe verklaar je dat allemaal?
Tuurlijk zit er politiek achter, maar het gaat echt niet om een politieke partij als de VVD dwars te bomenquote:Op zondag 18 oktober 2009 22:09 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Ik geloof in geen enkele complottheorie... Als jij ontkent dat hier een politiek spel wordt gespeeld dan ben je![]()
Bos neemt Zalm helemaal niet in bescherming, hij heeft alleen gezegd dat hij vooralsnog geen reden ziet om hem van het Fortis project af te halen... Maar dat is nog niet meteen beschermen.
De Grave weet inderdaad dingen, en daarom haalt Bos ook op deze manier uit.
Ik denk dat er inderdaad nog veel meer achter dit verhaal wegkomt. Maar nu ga ik slapen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |