abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74364877
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..], sommige vinden vier kinderen opvoeden het doel van het leven,
Sommigen nemen vier kinderen en worden daarvoor gestraft door de maatschappij en zoals het er nu uitziet zal dat nog veel erger worden, ondanks het ministerie van jeugd en gezin, ook de zorgtoeslag die zulke gezinnen boven water houdt, zal flink afgebouwd worden ten faveure van de zorgverzekeraars
pi_74365066
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:31 schreef henkway het volgende:

[..]

Sommigen nemen vier kinderen en worden daarvoor gestraft door de maatschappij en zoals het er nu uitziet zal dat nog veel erger worden, ondanks het ministerie van jeugd en gezin, ook de zorgtoeslag die zulke gezinnen boven water houdt, zal flink afgebouwd worden ten faveure van de zorgverzekeraars
Gestraft? hoezo? leg eens uit? Opvoeden kost geld en hoe meer kinderen je wilt opvoeden hoe meer geld dat kost. Ik heb geen kinderen maar mag wel meebetalen aan de opvoeding van andermans kinderen, dat is pas een straf
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_74365090
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

here today, gone tomorrow.

Met een krimpende beroepsbevolking gouden kansen voor eenieder die nu studeert.
Weet jij wat er nu vooral gestudeerd wordt?/
zeer veel volstrekt nutteloze en overbodige studies

Ik heb vroeger tien jaar s'avonds gestudeerd, een studie waarvan ik wist dat het geld op zou leveren
pi_74365675
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:36 schreef henkway het volgende:

[..]

Weet jij wat er nu vooral gestudeerd wordt?/
zeer veel volstrekt nutteloze en overbodige studies

Ik heb vroeger tien jaar s'avonds gestudeerd, een studie waarvan ik wist dat het geld op zou leveren
joh, en wie kiest daarvoor?

Demn jammer dat ze geen droomhuis kunnen betalen.... keuzes....keuzes... can't have it all.....
Heeft iemand een pistool tegen hun hoofd gezet, en ze gedwong om te kiezen voor een 'nutteloze en overbodige' studie? Wat moet ik daarmee?
pi_74365792
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

joh, en wie kiest daarvoor?

Demn jammer dat ze geen droomhuis kunnen betalen.... keuzes....keuzes... can't have it all.....
De financiële en rechtspositie van veruit de meeste starters is uiterst, uiterst beroerd
pi_74366321
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:52 schreef henkway het volgende:

[..]

De financiële en rechtspositie van veruit de meeste starters is uiterst, uiterst beroerd
mijn buitengewone oprechte excuses dat we onze jonge schoolverlaters niet met een gouden lepel in hun mond het echte leven in begeleiden. Al sinds de tweede wereldoorlog proberen we deze jongvolwassenen alles voor nop te geven, en nog stees lukt het niet..... inderdaad te triest voor woorden.....
pi_74366390
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:52 schreef henkway het volgende:

[..]

Ook waar.... veel bedrijven zitten met de veel te hoge kosten van oudere werknemers en bezuinigen dus op de beloning van jonger personeel. Het zou beter zijn als elke werknemer naar productiviteit zou worden betaald. Dat zou mensen stimuleren om productief te worden en te blijven, wie niet meer kan zal ook met minder genoegen moeten nemen.
I'll sing you a lullaby.
pi_74368845
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 22:05 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ook waar.... veel bedrijven zitten met de veel te hoge kosten van oudere werknemers en bezuinigen dus op de beloning van jonger personeel.
Inderdaad en jongeren krijgen nu zelfs een tijdelijke periode erbij, dus zelfs na drie jaar kunnen ze nog ontslagen worden
pi_74368985
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

yep, al die telefoons

ik leef ontzettend met u mee.

Er zijn ook nog mensen die hun financien wel in de greep hebben. Die kunnen een huis kopen. Dat was niet anders veertig/dertig/twintig/tien jaar geleden, toen telefoontjes nog draadjes hadden, en mensen minder veeleisend waren, en nog wel prioriteiten wisten te bepalen, en de handen uit de mouwen staken ipv te mauwen.

veertig/dertig/twintig/tien jaar geleden konden gezinnen op basis van 1 inkomen leven. Dat is nu wel anders.
En als ik jou was zou ik de kinderen alvast een aantal vreemde talen leren want de leefbaarheid in Nederland zal sterk verslechteren de komende jaren. Simpelweg te grote schulden, te luie verwende bevolking, te veel geimporteerde kanslozen en te grote sociale cq religieuze verschillen.
pi_74369795
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 22:55 schreef henkway het volgende:

[..]

Inderdaad en jongeren krijgen nu zelfs een tijdelijke periode erbij, dus zelfs na drie jaar kunnen ze nog ontslagen worden
Dat is geen probleem, als er echt geen werk meer is dan is ieder ander met zijn 'vaste' aanstelling net zo hard de klos. Daarnaast houdt ik niet zo van de gedachte om vast gerot te zitten, doe mij maar de vechteconomie, houd je een stuk scherper. Leven is tenslotte ook overleven.
I'll sing you a lullaby.
pi_74370106
4 kinderen... het scheelt natuurlijk wel een afwasmachine.

Maar inderdaad, hoge inkomens en oude huizen zegt niet veel, want veel mensen hebben hun complete overwaarde bijgeleend, of net zoveel als ze maandelijks maar aan rentelasten konden dragen. Die zijn de pisang als ze werkloos raken of als de rente omhoog gaat, helemaal als ze daardoor gedwongen worden hun onderwaterhuis te verkopen.

Als schuldenvrije nijvere spaarder heb ik ook grote zorgen, want wat als het geld dadelijk alleen nog oudpapierwaarde heeft? Dan zit ik zonder oude dag, en volgens Selang hoef ik op AOW niet te rekenen. Een (ander) pensioen of hulpvaardige kinderen heb ik niet, dus zal ik waarschijnlijk met zo'n biaffra-buik ergens in de goot eindigen.

Maar voor het zover is, kan de crisis natuurlijk wel de bokken van de schapen scheiden. Al die hebberige eikels die ieder jaar een nieuwe Audi onder hun kont, een nieuwe klok om hun pols, een nieuw speleding aan hun schouder en een nieuw rietgedekt dak boven hun hoofd hadden geleend, die ga ik heel hard uitlachen als ze dadelijk bij spaarzame mij een kopje rijst en een waxinelichtje komen bietsen.
pi_74370685
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 23:25 schreef dvr het volgende:
Vroeger moest ik samen met mijn broer de afwas doen, jarenlang heb ik gebeden om twee broertjes of zusjes die het stokje zouden overnemen
Niet dat het geholpen heeft, ik doe nog steeds de afwas
quote:
die ga ik heel hard uitlachen als ze dadelijk bij spaarzame mij een kopje rijst en een waxinelichtje komen bietsen.
Bietsen? wat dacht je van 'lenen'
I'll sing you a lullaby.
pi_74371427
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 23:43 schreef xenobinol het volgende:

Bietsen? wat dacht je van 'lenen'
Met rente, en alleen met onderpand!

Waar Scheringa nog faalde, zal ik de Koning der Kredietmarkten worden. Klanten die bij hun leningaanvraag een mooi liedje zingen over Sinte DvR, die zijn mantel deelde met een arme verschoppeling, krijgen als felbegeerd welkomstgeschenk een mapje lucifers met mijn beeltenis. Gezinnen die de aubade meerstemmig brengen, doe ik een handje spliterwten cadeau.

Een afwasmachine behoorde tot mijn eerste grote uitgaven. Hij draait, poetst en spoelt nog immer tot volle tevredenheid. Nog mooier zou ze het zijn om er twéé te hebben, want dan hoef je je vaat nooit meer op te bergen - je hebt dan altijd één machine met schone en één met vuile vaat. Helaas wordt mijn luiheid door mijn spaarzaamheid overtroffen, zodat ik toch nog zeker 5 minuten per week aan vaatmanagement kwijt ben.
pi_74374764
quote:
Op woensdag 4 november 2009 00:09 schreef dvr het volgende:
Nog mooier zou ze het zijn om er twéé te hebben, want dan hoef je je vaat nooit meer op te bergen - je hebt dan altijd één machine met schone en één met vuile vaat. Helaas wordt mijn luiheid door mijn spaarzaamheid overtroffen, zodat ik toch nog zeker 5 minuten per week aan vaatmanagement kwijt ben.
Dat ik hier nog nooit aan heb gedacht!!!
* gaat meteen kijken of het mogelijk is om een tweede vaatwasser te kopen
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_74376353
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 22:58 schreef Startertjes het volgende:

[..]

veertig/dertig/twintig/tien jaar geleden konden gezinnen op basis van 1 inkomen leven. Dat is nu wel anders.
En als ik jou was zou ik de kinderen alvast een aantal vreemde talen leren want de leefbaarheid in Nederland zal sterk verslechteren de komende jaren. Simpelweg te grote schulden, te luie verwende bevolking, te veel geimporteerde kanslozen en te grote sociale cq religieuze verschillen.
40 jaar geleden was vakantie een weekje vlieland, eens per jaar. Nu vindt iedereen het normaal om drie weken naar Thailand te gaan.
Toen had je één telefoon, een radio en misschien een zwart-wit TV. Nu moet iedereen in huis minstens één mobiel hebben, met alle toeters en bellen en tel je niet mee als je geen flatscreen hebt.
Toen had alleen de dokter een auto, nu vindt iedereen dat 'ie recht heeft op een auto.
Toen had je je inkomen en kon je je huis betalen en je eten. Nu betaal je ook al die andere luxe ervan.

Oftewel: 40 jaar geleden en nu zijn niet te vergelijken.
pi_74377104
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:02 schreef Wombcat het volgende:

[..]

40 jaar geleden was vakantie een weekje vlieland, eens per jaar. Nu vindt iedereen het normaal om drie weken naar Thailand te gaan.
Toen had je één telefoon, een radio en misschien een zwart-wit TV. Nu moet iedereen in huis minstens één mobiel hebben, met alle toeters en bellen en tel je niet mee als je geen flatscreen hebt.
Toen had alleen de dokter een auto, nu vindt iedereen dat 'ie recht heeft op een auto.
Toen had je je inkomen en kon je je huis betalen en je eten. Nu betaal je ook al die andere luxe ervan.

Pff lees eerst maar even dit hele topic, MIJN punt is nu juist dat 40 jr niet te vergelijken is met nu!!!!
Wel bizar dat je niet inziet dat een moderne tv het substituut is van een zwart-wit, dat is nu juist een van de zaken die WEL vergelijkbaar is
  woensdag 4 november 2009 @ 10:37:08 #142
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_74377342
Qua prijs is het ook best vergelijkbaar. Die zwart-wit-TV kostte vroeger naar verhouding waarschijnlijk net zoveel of meer als de flatscreen nu.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_74379583
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:02 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat komt grotendeels door technologische ontwikkelingen en niet stijging van welvaart. 20-30 jaar was een rekenmachine ook erg duur, nu een standaard produkt. Ook vliegen, auto's zijn door schaalvergroting en technologische ontwikkelingen meer betaalbaar geworden.

Aan de andere kant zijn gezondheidszorg en wonen wel veel duurder geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijsmaak op 04-11-2009 11:46:39 ]
  woensdag 4 november 2009 @ 11:52:07 #144
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_74380010
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 23:25 schreef dvr het volgende:

[...]
[off-topic]
Wat is milieuvriendelijker en/of duurder: 4 kinderen vs. een afwasmachine?
[/off-topic]
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_74380967
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:37 schreef Zero2Nine het volgende:
Qua prijs is het ook best vergelijkbaar. Die zwart-wit-TV kostte vroeger naar verhouding waarschijnlijk net zoveel of meer als de flatscreen nu.
Ja dat is altijd als er een nieuw produkt op de markt komt
Nu zijn alleen de 42 inch LED tv's met HD nog duur
pi_74385388
Ik heb 40 jaar geleden meegemaakt en iedereen had gewoon zijn spulletjes en geen schulden. Luxe lag hoog genoeg in die tijd, alleen de stand van de technologische ontwikkeling was nog niet zo ver.

De tijd dat alleen een dokter een auto had was toch echt van voor de oorlog en toen was het crisis. De rest van de voorbeelden slaan ook nergens op.
pi_74408635
"[..] Maandag kwam de directeur van het Economisch Instituut voor de Bouwnijverheid Taco van Hoek met een eigen plan, dat inclusief tabellen en grafieken twintig kantjes telt. Het plan, gepresenteerd op een bijeenkomst van Bouwend Nederland, pretendeert niet alle problemen op te lossen, maar wel de meest dringende en ook nog op een manier die de schatkist geld oplevert.

Hypotheekrenteaftrek

Het eerste punt is beperking, maar geen afschaffing van de hypotheekrenteaftrek. De fiscus zou alle hypotheken moeten opvatten als een annuïtaire lening waarop wordt afgelost. Voordeel voor de schatkist is dan dat de fiscale aftrek in de loop van de tijd daalt. Voordeel voor de woningmarkt is dat starters ondersteuning blijven houden. Dat is belangrijk, want juist in de eerste jaren zijn de woonlasten het hoogst.

Tweede punt is de vastgelopen huurmarkt. Dat wordt vooral veroorzaakt door het 'scheefwonen': van de 2,4 miljoen sociale huurwoningen worden er zo'n 700.000 bewoond door mensen die te veel verdienen om daar recht op te hebben. Ze verhuizen niet, want dan verdubbelen al gauw de woonlasten en ze willen de woning ook niet kopen, want blijven huren is veel goedkoper. De doorstroming is vrijwel nul, met langere wachtlijsten tot gevolg.

Inkomen laten toetsen

Van Hoek wil dat voortaan iedereen die voor het eerst een sociale huurwoning betrekt om de zoveel jaar zijn of haar inkomen moet laten toetsen. Wie dan te veel verdient, moet kiezen. Óf meer huur betalen, óf de woning kopen (tegen beperkte korting op de marktwaarde) óf verhuizen. Van Hoek noemt het een 'weeffout' van het systeem dat dit niet al veel eerder is gebeurd.

Deze aanpak levert groot geld op. Er komt een jaarlijkse stroom aan huurwoningen de markt op, waarop de woningcorporaties gemiddeld een ton boekwinst maken. Met een deel van dat geld kunnen de corporaties dan weer nieuwe woningen bouwen, terwijl het andere, veel grotere deel terugvloeit naar de overheid. Die middelen - op termijn tientallen miljarden euro's - zijn in te zetten voor verlaging van de overdrachtsbelasting, voor binnenstedelijk bouwen of voor investeren in ruimtelijke kwaliteit.

Bestaande gevallen buiten schot

Het plan van Van Hoek is niet ideaal. Een nadeel is dat alle bestaande scheefwoners buiten schot blijven. Het voordeel is dat dit de haalbaarheid van het plan juist sterk vergroot. Alle eerdere plannen om het scheefwonen aan te pakken door (selectieve) extra huurverhogingen of verhuisdwang sneuvelden in de Kamer. De bestaande huurders vormen een geduchte kiezersgroep.

De charme van het plan-Van Hoek is de combinatie van eenvoud en haalbaarheid. Geen verhuisdwang. Kortere wachtlijsten. De markt voor koopwoningen krijgt zekerheid op lange termijn. Meer doorstroming en dus ook meer business voor makelaars. Snelle invoering mogelijk.
[..]"

Bron: http://www.fd.nl/artikel/(...)t-klaar-ser-kan-huis
pi_74408976
Een verplichte annuïteitenhypotheek is natuurlijk de schrik van de banken. Die verdienen grof geld aan de aflossingsvrije constructies i.c.m. sparen en beleggen.
Ik vind het geen slecht idee. Al die constructies om zo lang mogelijk "belastingvoordeel" te hebben zijn verkapte subsidies aan banken en hebben de huizenprijzen opgedreven. Ik denk dat de prijzen wel zullen stagneren als dit plan wordt doorgevoerd want er zal afgelost moeten worden.

Ik vraag me wel af of er werkelijk zoveel scheefhuurders zijn en of deze alleen voor de lage maandlasten in een sociale huurwoning zitten. Daarbij betalen zij wel de volle mep aan belastingen en komen, doordat ze aftrekposten missen, (net) niet in aanmerking voor eventuele toeslagen. Een gezin in een huurwoning draagt bijvoorbeeld meer bij aan kinderopvang dan een gezin met hetzelfde bruto salaris in een koopwoning.

[ Bericht 34% gewijzigd door Prutzenberg op 05-11-2009 06:34:29 (Eerst koffie drinken, dan posten...) ]
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_74410835
quote:
Op donderdag 5 november 2009 06:23 schreef Prutzenberg het volgende:
Een verplichte annuïteitenhypotheek is natuurlijk de schrik van de banken. Die verdienen grof geld aan de aflossingsvrije constructies i.c.m. sparen en beleggen.
Ik vind het geen slecht idee. Al die constructies om zo lang mogelijk "belastingvoordeel" te hebben zijn verkapte subsidies aan banken en hebben de huizenprijzen opgedreven. Ik denk dat de prijzen wel zullen stagneren als dit plan wordt doorgevoerd want er zal afgelost moeten worden.

Ik vraag me wel af of er werkelijk zoveel scheefhuurders zijn en of deze alleen voor de lage maandlasten in een sociale huurwoning zitten. Daarbij betalen zij wel de volle mep aan belastingen en komen, doordat ze aftrekposten missen, (net) niet in aanmerking voor eventuele toeslagen. Een gezin in een huurwoning draagt bijvoorbeeld meer bij aan kinderopvang dan een gezin met hetzelfde bruto salaris in een koopwoning.
als ik het goed lees kan je gewoon elke hypotheek constructie gebruiken die je wil, alleen de overheid ziet het als een annuiteit...
  donderdag 5 november 2009 @ 09:55:15 #150
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_74410988
quote:
Op donderdag 5 november 2009 09:48 schreef trekker25 het volgende:

[..]

als ik het goed lees kan je gewoon elke hypotheek constructie gebruiken die je wil, alleen de overheid ziet het als een annuiteit...
Hoe kun je een aflossingsvrije hypotheek zien als een lening die wordt afgelost?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')