abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73838425
ow en Kwakzor de schoonmoeder van mijn schoonzus volgt ook zo'n obesitas behandeling die jij beschrijft en heeft er heel veel baat bij
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:08:39 #102
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_73838449
BBB:
quote:
RPM® is een 50 minuten durend indoor spinningprogramma gebaseerd op outdoor fietsen. Je fietst op inspirerende muziek een vergelijkbare afstand van 20-25 kilometer over gevarieerd terrein en bepaalt zelf de intensiteit van je workout met een weerstandsknop en je pedaalsnelheid.

Verbeter je cardiovasculaire fitheid en maak een eind aan vet op billen, heupen en benen Je benen worden sterker en je spieruithoudingsvermogen neemt toe, zonder dat je massa opbouwt
Tijdens een normale 50 minuten durende les verbrand je circa 600 calorieën (met RPM kun je maar liefst 800 calorieën verbranden in één uur)
Maakt endorfine in je lichaam vrij die je een natuurlijke euforie geven en waardoor je je fantastisch voelt
Van de site van Les Mills. Het is dus een variant op spinning. Drie maanden dezelfde muziek. Klinkt saai, maar is het niet. Ik heb precies in de gaten of ik vooruitgang boek of niet.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_73838532
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
BBB:
[..]

Van de site van Les Mills. Het is dus een variant op spinning. Drie maanden dezelfde muziek. Klinkt saai, maar is het niet. Ik heb precies in de gaten of ik vooruitgang boek of niet.
Het is echt heel lekker om te doen! ze noemen het ook wel de "calorie burner" (Ikzelf verbrand tussen de 800 en 1000 calorieen per rpm sessie..) en het hoeft niet 3 maanden dezelfde muziek te zijn, instructeurs zijn vrij om te mixen met oudere releases..
pi_73838585
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:11 schreef AardEngel het volgende:

[..]

Het is echt heel lekker om te doen! ze noemen het ook wel de "calorie burner" (Ikzelf verbrand tussen de 800 en 1000 calorieen per rpm sessie..) en het hoeft niet 3 maanden dezelfde muziek te zijn, instructeurs zijn vrij om te mixen met oudere releases..
psssst lees je mee XM 800-1000 kcal om minstens de helft van extra te eten op een RPM dag dus
Kwak
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:12:49 #105
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_73838586
Gebeurt ook meestal wel ja. Meestal fietsen we 2 maanden de release en dan een maand mixen. Nadeel van die 'mix-periode' vind ik dat het fietsen weer erg bepaald wordt door de docent en sommige docenten hebben een slechte muzieksmaak. Ik fiets het lekkerst op een flinke beat en kan niet zoveel met rocknummers. Als je dan een docent hebt die veel rock inbakt, heb ik een minder fijne les. Tijdens de releasetijd maakt het weinig uit welke docent je hebt.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_73838654
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gebeurt ook meestal wel ja. Meestal fietsen we 2 maanden de release en dan een maand mixen. Nadeel van die 'mix-periode' vind ik dat het fietsen weer erg bepaald wordt door de docent en sommige docenten hebben een slechte muzieksmaak. Ik fiets het lekkerst op een flinke beat en kan niet zoveel met rocknummers. Als je dan een docent hebt die veel rock inbakt, heb ik een minder fijne les. Tijdens de releasetijd maakt het weinig uit welke docent je hebt.
Klopt idd, ik fiets zelf ook het liefst op een lekkere (langzame) beat, vooral een klim dus, gelukkig hebben wij ook normale spinning lessen op de sportschool , met een paar zeer goede instructeurs die wel muzieksmaak hebben
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:18:30 #107
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_73838768
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:14 schreef AardEngel het volgende:

[..]

Klopt idd, ik fiets zelf ook het liefst op een lekkere (langzame) beat, vooral een klim dus, gelukkig hebben wij ook normale spinning lessen op de sportschool , met een paar zeer goede instructeurs die wel muzieksmaak hebben
Voordeel van vaste muziek is voor mij (ik heb een rare aandoening ) dat ik precies weet of ik op een 'normaal' moment moe word, of dat ik juist eerder stuk ga of misschien wel later. Als je telkens andere muziek hebt, heb je dat peilmoment niet.
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:18:44 #108
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_73838774
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:12 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

psssst lees je mee XM 800-1000 kcal om minstens de helft van extra te eten op een RPM dag dus
pi_73838903
Ah oke
Ik ben bij dat soort dingen altijd bang dat ik halverweg zo'n les van mijn fiets afpleur omdat mijn conditie gewoon slecht is.

Probeer nu weer regelmatig thuis op de fiets te klimmen en in het weekend een flink stuk in het bos te wandelen. Maar dat lukt beiden niet altijd omdat mijn kleine dametje vaak haar eigen plan trekt en ik ook niet fanatiek genoeg ben denk ik
pi_73838967
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:23 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ah oke
Ik ben bij dat soort dingen altijd bang dat ik halverweg zo'n les van mijn fiets afpleur omdat mijn conditie gewoon slecht is.

Probeer nu weer regelmatig thuis op de fiets te klimmen en in het weekend een flink stuk in het bos te wandelen. Maar dat lukt beiden niet altijd omdat mijn kleine dametje vaak haar eigen plan trekt en ik ook niet fanatiek genoeg ben denk ik
Je kan zelf bepalen hoe zwaar je wilt rpm'en (weerstand veranderen), en je conditie word juist veeel beter als je een aantal keer hebt mee gedaan, ik zou iedereen die wat een zijn/haar conditie wil doen en/of wil afvallen adviseren om het zeker een paar keer te proberen, en het werkt verdomde verslavend.
pi_73839137
Ah ja, dat geloof ik direct dat het verslavend werkt en ook dat je conditie vanzelf beter word na een aantal keer. Wie weet, ooit
pi_73839314
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 09:33 schreef AKnynke het volgende:

[..]

ik vind jouw D trouwens een hele gekke combinatie...echt nog nooit gehoord!
Het nasi/bamivlees vind ik zelf ook een beetje raar . Kwam er net achter dat we ook nog vis hebben, denk dat ik dat maar doe. Maar rijst met stoofpeertjes eten we regelmatig, het sap van de peertjes is een lekkere saus erbij.
pi_73839494
Welkom, BBB! Met jouw username moet je eigenlijk wel aan BBB(B) gaan doen .

En welkom terug, Co.

Ik zit op de uni nu, even te wachten tot mn volgende college begint (13:00). Had wel flink honger, dus heb in een keer mijn T en L gegeten.

Ben overigens 'Haar naam was Sarah' van Tatiana de Rosnay aan het lezen, even in een spoiler voor wie het niet heeft gelezen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:48:09 #114
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_73839746
Hoi BBB, mooi lijstje en stoppen met roken is sowieso goed, nog 2 week dan ben ik 2 jaar gestopt, cold turkey en inmiddels bijna 30 kg afgevallen

WB Co, hoe is het?

Lijst:
O: boterham achterham, gekookt ei, beschuit jam
S: 2 uur wandelen
T: appel
S: winkelen in de action
L: 2 boterhammen osseworst, grote kom yoghurt met mandarijn/bananaan en druiven
T: peer
T: blokije choco
D: hutspot (hadden nog over) met gegrilde lamskotteletten (2 stuks)
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_73840138
Thnx PPP en ja eigenlijk wel he

Wauw! 30 kilo, supergoed zeg! en al bijna 2 jaar gestop, knap!
Ik was ongeveer 1,5 jaar gestopt en toen weer begonnen..stom stom.
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:10:56 #116
229513 Blurred86
Live Positive
pi_73843102
Hi!

Heb alleen even heeeel snel bijgelezen want druk, dus alleen even mijn condoleances aan moblo, sterkte!

lijstje:
O:havermout met banaan en pindakaas
L: 4x volkoren boterham (1x tosti kaas met ketchup, 1x vegapate) met 2x koffie met melk
D: kikkererwtencurry met spinazie en aubergine en tomaat met een klein beetje zilvervliesrijst
T: yoghurt met zomerfruit (diepvries) en muesli

vandaag even wat minder na een weekend met heeel veeeel eten en wijn
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_73843218
Welkom Bla . Gestopt met roken, goed zo!
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_73844084
Bedrijfsarts was blij dat ik wat deed met zijn tips Hij maakte wel 5 keer zijn excuses omdat zijn afspraken 5 kwartier waren uitgelopen tegen de tijd dat ik aan de beurt was, dus ik lag bijna te slapen toen ik naar binnen mocht

Toen heb ik daarna als troost (ik had afspraak om 11.40, maar kon pas om 12.50 naar binnen en was pas om 13.25 thuis) 150 gram makreel gegeten, met boterhammen (bruin). Nom.

En zometeen neem ik lekker nog een stukje bonbonbloc
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:38:22 #119
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_73844157
Bla: hier nog een overdadige smilies-user

Weebee Coooootje! Foto's, verslagen, allessss!

Ik heb net een heerlijk puberale middag gehad met mn zus, waar we eerst chocolate chai + avocadobagel bij Bagels and Beans gingen eten en daarna idiote foto's hebben gemaakt in o.a. de H&M met bontmutsen en Michael-Jackson-jasjes-die-toch-achteraf-niet-zo-erg-MJ-zijn.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_73846664

Ik leef nog! Heb het alleen nogal druk, dus heb lang niet alles bijgelezen.

- Maria, alsnog gefeliciteerd
- voor Mo en Fiets

Ik had vanochtend tentamen (open-boek) en het was echt zó makkelijk!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 19 oktober 2009 @ 15:57:07 #121
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_73847045
Dank je Ewelina! En mooi dat je tentamen goed ging! Drukheid klinkt bekend

Lijstje!

O: bakje special k (moet op )
L: bagel met bieslooksmeerkaas, avocado en tomaat met een chocolate chai
T: volkorenbroodtosti
D: linzensoep van Ainsley Harriott (had zin in Griekse yoghurt in soep )
S: Zumba denk ik! Eens zien hoe ver ik tegen die tijd met mn paper ben.
pi_73847677
Whehe, Maria, pics or it didn't happen!!

Co! Weebee! Ben ook benieuwd naar jouw foto's van Egypte!

BlaBlaBla, welkom! Veel succes met niet-roken en afvallen!

Hier vandaag een bizar lijstje, ik had rond lunchtijd een sollicitatie...
O: vanillekwark met muesli
T: caffé latte (2x)
L: sultana en 2 koekjes
T: plakje geitenkaas, paar nootjes, glas vruchtensap
D: sperzieboontjes met boemboe, gekookt ei in kerrie, met rijst
T: ??
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_73847955
Lijstje!

O: yoghurt met 2 lepels muesli
T: banaan
L: 2 boterhammen kipfilet, halve beker optimel
T: boterham appelstroop
T: kiwi
D: diepvriesmaaltijd met zalm 520 kcal
pi_73849260
Conleche! Wat vliegt de tijd..
Ben zeer benieuwd naar je belevenissen & foto's!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_73849374
Klinkt gezellig Maria
En fijn dat ik niet alleen ben in mijn smily manie

Thnx Chicolate en Phaidra

Net nog even samen met mijn moeder en dochtertje een stuk gewandeld in het bos. Het is er ook het ideale weer voor nu, heerlijk
En nu heb ik honger! maar moet nog een uurtje wachten tot vriendje thuis is.
pi_73849983
Ik maak me ook schuldig aan smiley misbruik hoor Bla. En welkom!

Lijstje:
O: 250 ml magere yoghurt + 30 gr. vezel spul + knäckebröd met pastasaus
L: Pompoen bolletje met gezouten boter
T: Vers fruit met sinaasappelsap en een chocolate chip scone
D: Halve pizza + salade
T: Cherry tomaatjes

Chocolate chips scones.
  maandag 19 oktober 2009 @ 17:52:07 #127
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_73851431
Beetje weinig Bob.

BBB, heb ik het gemist? Hoe oud ben je enzo.
Dochtertje?
Vertel
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 19 oktober 2009 @ 17:55:39 #128
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73851544
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 17:32 schreef Merel het volgende:
Weten jullie trouwens nog een goede TV-serie om te volgen? Nu ik klaar ben met West Wing en gelijk loop aan Amerika met Grey's, Private Practice en Fringe, moet ik weet op zoek naar een nieuwe serie. Want die laatste drie kan ik nu nog maar eens per week zien zodra ze in Amerika uitgezonden worden, en daarna moet ik dan weer een week wachten. Dus ik zoek weer een goede serie die alweer een tijd loopt en waar ik elke avond vier afleveringen van kan kijken
True Blood!

Oh hoi allemaal
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 19 oktober 2009 @ 18:09:20 #129
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_73851934
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:55 schreef Vivi het volgende:

[..]

True Blood!

Oh hoi allemaal
Viviiiiii!
How art thou?
pi_73852040
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:52 schreef uniekhoorn het volgende:
Beetje weinig Bob.
Ja? Ik dacht dat het door de pizza en scone wel iets minder kon met de rest. Maar misschien neem ik nog wat vruchten yoghurt als toetje zo.
pi_73852220
haaai !
  maandag 19 oktober 2009 @ 18:22:51 #132
331 Merel
Be here now.
pi_73852334
Viev, hoe is het??

En Co, doe eens verslag van je vakantie, ben heel erg benieuwd!

Lijstje:
O - vergeten
L - kop maïssoep, bruin pistoletje met filet americain en slaspul, bakje mona boordevol citroentaartsmaak
T - mandarijn, banaan
D - boerenkoolstamppot met een flinke smak picalilly en een stukje rookworst
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  maandag 19 oktober 2009 @ 18:25:58 #133
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73852461
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 18:09 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Viviiiiii!
How art thou?
Zijn gangetje .

Congrats nog beeb!
pi_73852885
Oh, tv-series! Tips:

- Lost
- Desperate Housewives

Lopen beide al wat langer (van allebei komt het vijfde seizoen in november op dvd uit), dus je kunt lekker doorkijken. Vind ze allebei erg goed, maar DH is absoluut favoriet.
  maandag 19 oktober 2009 @ 18:37:52 #135
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_73852939
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 18:25 schreef Vivi het volgende:

[..]

Zijn gangetje .

Congrats nog beeb!
Gangetjes zijn goed denk ik Ik zag laatst een zeer hippe foto van Dean als dino/spawn of satan! You must be so proud </verraad zich als OUD-lurkster>

Tenk joeee!
  maandag 19 oktober 2009 @ 18:38:21 #136
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_73852952
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 18:19 schreef P.F het volgende:
haaai !
Heuj ik dacht net nog aan je! Dat je had tegenwoordig vast druk had, met al die roeitrainingen enzo
pi_73852978
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 18:22 schreef Merel het volgende:
Viev, hoe is het??

En Co, doe eens verslag van je vakantie, ben heel erg benieuwd!

Lijstje:
O - vergeten
L - kop maïssoep, bruin pistoletje met filet americain en slaspul, bakje mona boordevol citroentaartsmaak
T - mandarijn, banaan
D - boerenkoolstamppot met een flinke smak picalilly en een stukje rookworst
Ik ben met de foto's bezig.......maar dat zijn er 428. En dan heb ik nog niet de onderwaterfoto's meegerekend, want die moet ik ophalen bij de HEMA woensdag. Dus verslag komt echt, maar vanavond lukt misschien niet meer...........

Ik ga er ook een lijstje ingooien!!

O: volkoren bolletje met een gebakken eitje. glaasje jus.
L: salade van paprikarauwkost met cherrytomaatjes en rode ui, met gerookte kip en koriander en 1 volkoren kapje.
T: hazelnoot crunchding
T: wodka, katjang
D: haricots verts, broccoli, ui, cashewnoten, amandelen, dit alles gewokt en geserveerd met pandanrijst.
  maandag 19 oktober 2009 @ 18:44:57 #138
331 Merel
Be here now.
pi_73853208
PPP, met Lost ben ik op een gegeven moment gestopt toen het me te ingewikkeld werd! Ik kijk voor m'n ontspanning en om Lost bij te houden meost ik veel te diep nadenken

Co je kunt toch op z'n minst vertellen of het leuk was??
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_73853362
Lijst:
  • Mandarijn
  • Brinta
  • 16 km hardlopen
  • Mandarijn
  • 3 plakken appelbrood, 1 plak studentenhaverbrood, 3 krekkers. Mayo, boter, worst, kipfilet, courgettezoetzuur, jam
  • Klooien in moestuin
  • Mandarijn
  • Avondeten:
    * Vooraf: bord melkzure bonen met een ietsiepietsie mayo.
    * Hoofd: paar blokjes gekookte aardappel, spruitjes, runderroerbakreepjes, afgemaakt met likje mosterd en ingekookte room.
    * Toe: griekse yoghurt & stoofpeertjes
  • 1 bokbier
  • ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_73853442
    quote:
    Op maandag 19 oktober 2009 18:44 schreef Merel het volgende:
    PPP, met Lost ben ik op een gegeven moment gestopt toen het me te ingewikkeld werd! Ik kijk voor m'n ontspanning en om Lost bij te houden meost ik veel te diep nadenken

Haha ja, ik kijk het altijd samen met mn vriend: als 1 van ons iets niet meer snapt , kan de ander het weer uitleggen:P. Ik ga het ook over een jaar ofzo rustig nog eens helemaal kijken, dan snap ik het vast beter.
    pi_73853458
    tvp
      maandag 19 oktober 2009 @ 18:57:02 #142
    236335 neen
    schone schijn
    pi_73853618
    O: 5 broodjes met hagelslag/gekookt eitje + halfvolle melk
    T: 2 koffie
    D: nasi goreng, appel, glaasje jus
    T: 2 koffie en ? ik heb nog doppinda's en bier
    het lijkt niet wat het is
      maandag 19 oktober 2009 @ 18:57:47 #143
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_73853647
    quote:
    Op maandag 19 oktober 2009 18:37 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Gangetjes zijn goed denk ik Ik zag laatst een zeer hippe foto van Dean als dino/spawn of satan! You must be so proud </verraad zich als OUD-lurkster>

Tenk joeee!
    Wat leuk! Ik vond het maar eng , maar ja, hij wilde het zo graag.

En ik lees hier ook nog regelmatig hoor!
    pi_73853653
    quote:
    Op maandag 19 oktober 2009 18:44 schreef Merel het volgende:

Het was leuk!! Groepsgedoe viel reuze mee, was zelfs wel gezellig en er was 1 echt heel leuk meisje bij en zij woont gewoon in A'dam, dus een potentiele vriendin erbij!
      maandag 19 oktober 2009 @ 18:58:01 #145
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_73853657
    quote:
    Op maandag 19 oktober 2009 18:57 schreef neen het volgende:
    O: 5 broodjes met hagelslag/gekookt eitje + halfvolle melk
    T: 2 koffie
    D: nasi goreng, appel, glaasje jus
    T: 2 koffie en ? ik heb nog doppinda's en bier
    Goed zo, neen! Genoeg eten is goed voor joe!
    pi_73853768
    @ Sigme: wat zijn melkzure bonen?

@ viev: je moet lezen én posten, da's voor ons gezelliger dan dat je alleen maar leest. Op zich merken we daar namelijk niet zoveel van!!
    pi_73853947
    Leuk dat het leuk was, conleche! Vertel wat meer .

Melkzure bonen zijn bonen die behandeld zijn als zuurkool; dus met een beetje zout in een zuurkoolpot, en dan fermenteren. Ik kan weinig (lees: geen) recepten vinden over wat je daarna ermee kan doen, na koken besloot ik dat afkoelen + likje mayo me het smakelijkst leek. Lijkt op Franse salade zoals ik die van vroeger ken.
    ik moet verrassend weinig
      maandag 19 oktober 2009 @ 19:09:07 #148
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_73854081
    quote:
    Op maandag 19 oktober 2009 19:01 schreef conleche het volgende:

@ viev: je moet lezen én posten, da's voor ons gezelliger dan dat je alleen maar leest. Op zich merken we daar namelijk niet zoveel van!!

Verder: eens!

Mwohh die linzensoep van Ainsley is zo lekker En ik doe er altijd veel teveel griekse yoghurt op Omnomnom.
    pi_73854124
    quote:
    BBB, heb ik het gemist? Hoe oud ben je enzo.
    Dochtertje?
    Vertel
    ik ben 29, woon samen met mijn vriend (komend jaar man ) en dochtertje van 16 maanden in Limburg
    Werk in de IT, maar door zit momenteel heb ik geen opdracht en zit ik alleen op donderdag op kantoor.
    Wil dus vooral wat meer op mijn eten letten omdat ik net gestopt ben met roken en ik weiger om daardoor aan te komen. Eventueel mag er nog een kilo of 2 af als ik toch bezig ben

@Merel, Supernatural is een leuke serie
    pi_73854188
    Ik ben gezwicht voor een roze biggetje van Marsepein die bij de Vomar naast de kassa lag
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')