quote:Op zondag 18 oktober 2009 12:33 schreef Erasmo het volgende:
Tsjah de wederzijde van de digitale revolutie...
Mijn camera-oog is ontstoken, verschrikkelijk irritant
Meestal is er wel iemand zo creatief om wat in elkaar te knutselen... maar, nee, niemand leest het volgens mijquote:
Niet vergeten het abo op te zeggen na een jaar...quote:Bij zoom.nl krjg je nu bij een jaarabo een statief van ¤140 kadoEn laat ik nou net een statief nodig hebben
Leuk ding, staat helaas niet in de PWquote:Op zondag 18 oktober 2009 13:38 schreef Kremers het volgende:
http://www.redged.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=674&category_id=1&option=com_virtuemart&Itemid=12&vmcchk=1&Itemid=12
Incl. balhoofd en tas.
Flitskoord ftwquote:Op zondag 18 oktober 2009 13:47 schreef PdeHoog het volgende:
ISO op 100? Vergeet het100 is voor mietjes. Ik werk op 3200 ISO
noodgedwongen
kroegjes, optredens en een paar spots gaan niet goed samen blijkbaar......over het algemeen ontbreken die spots
Is ie stevig genoeg voor jouw manier van werken? Zoja dan heb je geen nieuwe nodig.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:02 schreef Neo-Mullen het volgende:
Die OP![]()
Ik heb trouwens het statief van m'n vader die hij jaren geleden ergens gekocht heeft. Ik kan alleen niet echt goed achter het merk komen want er staat 'Rollmaster ® 28323' maar dit kan ik nergens terug vinden op google.
Iemand enig idee wat ik voor statief heb en of het een degelijke is in verhouding met de modernere technieken van tegenwoordig?
Dat issie zeker en ik hoef ook geen nieuwequote:Op zondag 18 oktober 2009 14:14 schreef Erasmo het volgende:
Is ie stevig genoeg voor jouw manier van werken? Zoja dan heb je geen nieuwe nodig.
Haha, niet alleen kroegjes. Gisteren wat foto's gemaakt op het Metal Female Voices Fest (resultaat nog onduidelijk, moest vanuit het publiek foto's maken) en daar veranderde het licht zo enorm dat ik de ISO maar vast op 1600 heb gezet en verder volledig op M heb geschoten. Ik moet zeggen, dat beviel me best wel. Niet alles perfect belicht, maar uiteindelijk wel heel erg geslaagd denk ik. Maar ik kan morgen pas met de foto's aan de slag.quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:47 schreef PdeHoog het volgende:
noodgedwongen
kroegjes, optredens en een paar spots gaan niet goed samen blijkbaar......over het algemeen ontbreken die spots
Ja, dat werkt gelukkig. Ook voor het eerst dat ik dat doe. Heb er zelfs de originele software bij gepakt, want via explorer zag ik enkel de jpg's en niet de RAWs.quote:
Is het niet je USB-poort? Ik heb daar hier met enige regelmaat last vanquote:Op zondag 18 oktober 2009 22:14 schreef EchnaDarr het volgende:
Is gvd weeeeer mijn kaartlezer kaduuk. Hoe moeilijk is het om een CF-kaartlezer te maken die het wel langer dan 5 minuten uithoud? Kan nu niet eens mijn kaartjes legen.
Tis een ingebouwd dingetje. Rode lampje (power) doet het nog wel, maar het groene lampje (kaart herkend) doet het niet. Alle pinnetjes staan recht, het enige wat ik me kan bedenken is dat ik bij het rechtzetten van de pinnetjes kortsluiting heb veroorzaakt en daarbij iets heb gemold. Maar ik weet niet eens of dat kan.quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:51 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Is het niet je USB-poort? Ik heb daar hier met enige regelmaat last van
Hm, dan weet je tenminste waar t aan ligt.quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:59 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Tis een ingebouwd dingetje. Rode lampje (power) doet het nog wel, maar het groene lampje (kaart herkend) doet het niet. Alle pinnetjes staan recht, het enige wat ik me kan bedenken is dat ik bij het rechtzetten van de pinnetjes kortsluiting heb veroorzaakt en daarbij iets heb gemold. Maar ik weet niet eens of dat kan.
Wordt het al weer zomer dan?quote:[FOT SC #126] Iso op 100!
Is psychisch, helpt tegen winterdepressies.quote:
Als sneeuw nu alleen valt op de mooie locaties en niet op de paden/wegen dan is mij alles bestquote:
Deal.quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:58 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Als sneeuw nu alleen valt op de mooie locaties en niet op de paden/wegen dan is mij alles best
Juist welquote:
Is ook zo, maar sneeuw op de (snel)weg is een drama aangezien dat een vieze drab wordt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 10:02 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Juist welKan je mooie plaatjes schieten
Dat heeft toch niets met fotograferen te makenquote:Op maandag 19 oktober 2009 10:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Is ook zo, maar sneeuw op de (snel)weg is een drama aangezien dat een vieze drab wordt.
En mensen gaan dan 30 rijden enzo....
Welkom!quote:Op maandag 19 oktober 2009 10:17 schreef LovelyLady het volgende:
Ohja en op verzoek van Netsplitter
HoiIk ben nog vrij n00b op het gebied van fotografie en ik wil nu echt even een beetje de tijd nemen om me er in te gaan verdiepen. We hadden eerst een Canon 450D waar ik prima mee uit de voeten kon, net een beetje begon te wennen etc. Sinds kort hebben we dan de 50D en dus wil ik me meer gaan verdiepen dat de automatische stand. Cryothic is mijn vriend en die neust hier al een tijdje rond.
Ik ben een fan van de zoomlens 55-250mm, waarom weet ik ik niet, maar voornamelijk omdat ik graag de koppies van mijn kids van dichtbij wil fotograferen. Maar zodra je te dichtbij komt vinden ze de camera erg interessant en is het foto-moment weg.
en let erop of t knopje op de lens op AF staat ipv MFquote:Op maandag 19 oktober 2009 11:00 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Welkom!Suggestie van mij (alhoewel ik NIKS weet van Canons): verdiep je niet in de automatische stand, maar de half-automatische (vaste aperture of vaste shutter-speed). De volledig automatische stand levert vrijwel nooit de fotos op die je graag wilt hebben.
Ik zei al, ik weet niks van Canonsquote:Op maandag 19 oktober 2009 11:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
en let erop of t knopje op de lens op AF staat ipv MF
Ohhh, das laagquote:Op maandag 19 oktober 2009 11:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
Standje Tv (shutter) of Av (aperture) dusquote:Op maandag 19 oktober 2009 11:00 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Welkom!Suggestie van mij (alhoewel ik NIKS weet van Canons): verdiep je niet in de automatische stand, maar de half-automatische (vaste aperture of vaste shutter-speed). De volledig automatische stand levert vrijwel nooit de fotos op die je graag wilt hebben.
Hmm, ik weet niet of je daar veel vrolijker van wordt, dan gaat het ding voor jou denken. Daar heb ik bij Windows al problemen mee, laat staan als mijn camera voor mij gaat denken wat ik wil en wat de instellingen dan moeten zijn, nee dank je, dat kan ik heel goed zelf bepalen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:13 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Ohhh, das laag
Ach ja, die 50D heeft ook nog een CA stand. Een Auto-stand waarbij je met behulp van sliders o.a. de DOF in kan stellen.
was een open deurquote:Op maandag 19 oktober 2009 11:13 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Ohhh, das laag
Ach ja, die 50D heeft ook nog een CA stand. Een Auto-stand waarbij je met behulp van sliders o.a. de DOF in kan stellen.
Grappig, ik ben juist met M begonnen en toen ik dat allemaal zelf goed combineerde ben ik overgestapt naar AV of TV. Gaat net wat sneller maar weet nu meestal in een keer de juiste instelling te kiezen voor wat ik wel en de omstandigheden.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:15 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Standje Tv (shutter) of Av (aperture) dus![]()
En als je dat onder de knie hebt kun je M proberen.De 50D is een erg leuk ding, heb hem zelf ook, daar kun je leuke dingen mee
kan ook jaquote:Op maandag 19 oktober 2009 11:21 schreef Chanty het volgende:
[..]
Grappig, ik ben juist met M begonnen en toen ik dat allemaal zelf goed combineerde ben ik overgestapt naar AV of TV. Gaat net wat sneller maar weet nu meestal in een keer de juiste instelling te kiezen voor wat ik wel en de omstandigheden.
Oh dat betwist ik ook nietquote:Op maandag 19 oktober 2009 11:23 schreef Ynske het volgende:
[..]
kan ook jamaar met kleine kinderen, en daar leuke foto's van t willen maken, is t net iets makkelijker om vanuit AV te beginnen
quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
Probleem opgelostquote:Op zondag 18 oktober 2009 13:47 schreef PdeHoog het volgende:
noodgedwongenkroegjes, optredens en een paar spots gaan niet goed samen blijkbaar......over het algemeen ontbreken die spots
oeh klinkt lekkerquote:Op maandag 19 oktober 2009 13:21 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Probleem opgelostNet maar een 28mm 1.8 gehaald
Boekentip: Understanding Exposure van B. Peterson. Goedkoop via amazon te krijgen, maar ook via Nederlandse winkels.quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:42 schreef LovelyLady het volgende:
[..]Gemenerd
![]()
Maar nogmaals was dat niet mijn schuld
En bedankt voor de tips, ik ga zeker kijken of ik hier meer tijd aan kan besteden
Ben benieuwd hoe-ie vanavond gaat werkenquote:
Dat geloof ik graag ja dus verwacht wel een duidelijke vooruitgang met die 28 mmquote:Op maandag 19 oktober 2009 13:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe-ie vanavond gaat werkenDie 50mm die ik van je leende was iig erg prettig om mee te hebben
Alleen net iets teveel tele voor die kleine kroegjes.
Mwjah..voor die kleine kroegjes werk ik het liefst met een beetje meer groothoekquote:Op maandag 19 oktober 2009 13:47 schreef ultra_ivo het volgende:
28mm is sowieso een lekkere op APS-C. Beetje vergelijkbaar met de oude meetzoekers.
* PdeHoog tooquote:Op maandag 19 oktober 2009 13:44 schreef Chanty het volgende:
[..] dus verwacht wel een duidelijke vooruitgang met die 28 mm
Doen! Heerlijke lens!quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mwjah..voor die kleine kroegjes werk ik het liefst met een beetje meer groothoekAls er nou voldoende licht was, was mijn 17-40 een ideaal ding. Misschien toch ooit maar eens een 16-35 gaan scoren
Ja..met ook een heerlijk prijskaartjequote:
Nee, dat zal vast niet, heb ook weinig zin om het uit te leggen, blunder van de eeuwquote:
Ik heb heel veel moeite met engels lezen en begrijpen. Het komt niet over en dan is zoiets op je geheugenbankje zetten erg lastigquote:Op maandag 19 oktober 2009 13:32 schreef Kremers het volgende:
Boekentip: Understanding Exposure van B. Peterson. Goedkoop via amazon te krijgen, maar ook via Nederlandse winkels.
Engelstalig boek waar exposure (belichting) in heldere taal uitgelegd wordt. Verplichte kost voor de beginnende fotograaf naar mijn mening
Thnxquote:
Ik wil die eigenlijk ook.quote:
Dat was ook een van mijn argumenten plus dat ik het prijsverschil best wel onoverkomelijk vondquote:Op maandag 19 oktober 2009 15:21 schreef Isdatzo het volgende:
Ik heb hem een tijdje kunnen lenen maar ik zag geen verschil met m'n 17-40 en die staat meestal op F7.1 of kleiner dus besloten lekker met de 17-40 verder te gaan. Maar het is wel een lekker stukje glas ja.
Je hebt het nog steeds over de 17-40 he? Die is F4 maximaal, kom je daarmee uit de voeten bij concerten?quote:Op maandag 19 oktober 2009 15:28 schreef PdeHoog het volgende:
Maar ik gebruik hem nu steeds vaker bij concerten
quote:Op maandag 19 oktober 2009 15:49 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Je hebt het nog steeds over de 17-40 he? Die is F4 maximaal, kom je daarmee uit de voeten bij concerten?
quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:47 schreef PdeHoog het volgende:
![]()
Ik heb het nog steeds over die 17-40 jaquote:Op maandag 19 oktober 2009 15:49 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Je hebt het nog steeds over de 17-40 he? Die is F4 maximaal, kom je daarmee uit de voeten bij concerten?
k vind deze gaaf met dat licht zo gestrooidquote:Op maandag 19 oktober 2009 15:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb het nog steeds over die 17-40 jaEn bij concerten kan je daar redelijk mee uit de voeten, mits er licht is. Om je een voorbeeld te geven: http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/42624370 Hier heb ik vrij veel gebruik gemaakt van die 17-40. Sterker nog...hij is er niet vanaf gekomen maar ja....voldoende licht he
Hier heb ik er ook gebruik van gemaakt, maar een stuk minder licht zoals je ziet: http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/42573682
Het was voor de verandering ook eens een prettige lichtshow in de kleine zaal daaroquote:Op maandag 19 oktober 2009 15:55 schreef Ynske het volgende:
[..]
k vind deze gaaf met dat licht zo gestrooid
[ afbeelding ]
grappig, ik gebruik geen van beide bij een huwelijkquote:Op maandag 19 oktober 2009 16:24 schreef Daantke het volgende:
Ben gevraagd voor een bruidsreportage in april
Waarschijnlijk is er wel een professionele fotograaf bij, maar die zal dan vooral filmen. Dus het blijft spannend.
Extra reden om een 50mm en een flitser aan te schaffen(ben nu in het bezit van een D70s met kitlens)
Ik zou eens vrij rap gaan oefenen danquote:Op maandag 19 oktober 2009 16:24 schreef Daantke het volgende:
Waarschijnlijk is er wel een professionele fotograaf bij, maar die zal dan vooral filmen. Dus het blijft spannend.
Extra reden om een 50mm en een flitser aan te schaffen(ben nu in het bezit van een D70s met kitlens)
Maar jij hebt waarschijnlijk wel een macrolens voor de ringen ed.?quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:24 schreef Ynske het volgende:
[..]
grappig, ik gebruik geen van beide bij een huwelijk
Wat bedoel je met een documentaireachtige stijl?quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik zou eens vrij rap gaan oefenen danEn misschien nadenken of iets meer dan een 50mm. Weet niet wat het bereik si van die kitlens? En met name flitsen moet je ff onder de knie krijgen. Of je kan ervoor kiezen om zonder flits te werken op een wat documentaire achtige methode, bijv. zoals deze meneer:
http://jeffascough.typepad.com/
ringen heb ik ook alleen met mn 24-70 gedaan.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:29 schreef Daantke het volgende:
[..]
Maar jij hebt waarschijnlijk wel een macrolens voor de ringen ed.?
Mijn huidige lens is de kitlens van 18-70 mm, prima ding dus, maar niet echt lichtsterk. Voor ringenshots etc. is de 50mm dan beter geschikt, en een flitser als ik 's avonds nog foto's wil maken. Maar wat raad jij me dan aan als ideale bruiloftsuitrusting? Een backupcamera kan ik lenen van een vriend maar ik weet nog niet of ik dat ga doen.
wow, 1049 euro? Tja, die koop je niet even voor een bruiloftje. Dan moet je er wel vaker gebruik van kunnen maken.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:54 schreef Ynske het volgende:
[..]
tuurlijk is die 24-70 geen lens die je zo even koopt, maar zou iig me niet blindstaren op die 50 mm. das echt niet alles
ja die jaquote:Op maandag 19 oktober 2009 17:00 schreef Cryothic het volgende:
[..]
wow, 1049 euro? Tja, die koop je niet even voor een bruiloftje. Dan moet je er wel vaker gebruik van kunnen maken.
Ik kan mezelf zo'n lens niet eens verantwoorden zolang ik geen geld verdien met foto's.
En 2de hands zijn goede lenzen volgens mij niet veel goedkoper
tis maar de situatie waar je terecht komt, soms is t echter wel heel fijn om tele te hebben. k bedoel alleen maar te zeggen verkijk je er niet op.quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:01 schreef Daantke het volgende:
Mja een tele lijkt mij wat overbodig, eigenlijk het enige waar ik mee zit isde lichtsterkte van de kitlens.
En ik wil sowieso gaan oefenen met portretfotografie
Zie de link die ik natuurlijk niet voor niets mee stuurquote:Op maandag 19 oktober 2009 16:31 schreef Daantke het volgende:
[..]
Wat bedoel je met een documentaireachtige stijl?
Een primelens gebruiken op een bluiloft lijkt mij niet ideaal... Je kunt niet wisselen van lens want dan mis je wellicht iets.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:24 schreef Daantke het volgende:
En fotografeert lekker, ook met wat mindere lichtomstandighedenquote:Op maandag 19 oktober 2009 19:20 schreef Daantke het volgende:
Misschien dat ik een tamron 17-50 2.8 ga gebruiken, die is redelijk betaalbaar.
Ik heb hem sinds zaterdag en ben er erg blij meequote:Op maandag 19 oktober 2009 19:57 schreef Chanty het volgende:
[..]
En fotografeert lekker, ook met wat mindere lichtomstandighedenHeb hem nu 1,5 jaar maar ben er nog altijd heel erg blij mee.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:08 schreef PdeHoog het volgende:
MogguhDie 28mm 1.8 werkte best prettig gister. Moet de resultaten nog beter bestuderen, maar de histogrammetjes op het scherm lieten betere grafiekjes zien dan de avonden ervoor
't Is wel ff wennen hoor, zo'n prime
Vooral het gewicht
doe eens gewoon beter worden dan... heb je meer aan hoor.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:30 schreef Ynske het volgende:
[..]fijn dat hij bevalt
ben benieuwd naar de plaatjes ervan
vandaag mn laptop maar eens richting bed verplaatsen. begin me al weer wat beter te voelen, alleen lang opzitten gaat niet, en slapen/tvkijken/lezen gaat vervelen, dan maar wat foto's bewerken
k weet tquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:40 schreef Cryothic het volgende:
[..]
doe eens gewoon beter worden dan... heb je meer aan hoor.
Op een gegeven moment wil je niet anders meerquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:08 schreef PdeHoog het volgende:
't Is wel ff wennen hoor, zo'n primeVooral het gewicht
Jep, en dat voor dat geld... heerlijk gewoonquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:33 schreef Kremers het volgende:
http://www.flickr.com/photos/jk_adam/sets/72157622492452909/
Man, wat is de Tamron 17-50 f/2.8 scherp zeg
Hoeveel zullen we wedden?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:30 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Op een gegeven moment wil je niet anders meer
Top manquote:Ik kom net terug van de eerste paar uurtjes werken in bijna 4 maanden thuis zitten.Voelt goed, weer iets gedaan te hebben
fijn!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:30 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Op een gegeven moment wil je niet anders meer
Ik kom net terug van de eerste paar uurtjes werken in bijna 4 maanden thuis zitten.Voelt goed, weer iets gedaan te hebben
Ja daaag, ik wed niet tegen mensen met voorkennis. Ik kwam afgelopen weekend een fotograaf tegen die een Canon 100-400 F4 lens op zijn Canon D30 had geschroefd. Jouw lens op een 8 jaar oude 3 mp camera. Zo zie je maar hoe eigenaardig mensen af en toe kunnen zijn.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:53 schreef PdeHoog het volgende:
Hoeveel zullen we wedden?Ik ga vanavond iig niets anders meer meenemen. Ik sjouw me een breuk terwijl dat mooie lichte lensje zijn werk best goed doet
Whahahahahahaquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:57 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Ja daaag, ik wed niet tegen mensen met voorkennis. Ik kwam afgelopen weekend een fotograaf tegen die een Canon 100-400 F4 lens op zijn Canon D30 had geschroefd. Jouw lens op een 8 jaar oude 3 mp camera. Zo zie je maar hoe eigenaardig mensen af en toe kunnen zijn.
Ja. Vond ik ookquote:
Ik vind het belachelijk dat ik voor nerd wordt uitgemaakt....quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:24 schreef PdeHoog het volgende:
HoiIk heb vanmiddag een nieuwe PC besteld
Het gaat best een bruut apparaat worden denk ik
niet zo bruut en nerderig als van sommigen hier, maar het komt een aardig eind
: Intel i7 2,66 Ghz met 6 GB RAM, een videokaart met 1 GB videogeheugen en 2,75 TB aan schijfruimte
Voortaan niet blindelings naar je camera grijpen want dat kan je duur komen te staanquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:53 schreef PdeHoog het volgende:
Die fototassen zijn multifunctioneel johJe kan er allerlei fotospullen in stoppen, maaaaaaaaaar.....je kan er ook op slapen
[ afbeelding ]
Zodra ik zometeen de gedetailleerde offerte krijgquote:
Katten zijn zoquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:53 schreef PdeHoog het volgende:
Die fototassen zijn multifunctioneel johJe kan er allerlei fotospullen in stoppen, maaaaaaaaaar.....je kan er ook op slapen
[ afbeelding ]
Hey dat cadeaupapier heb ik ookquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:53 schreef PdeHoog het volgende:
[ afbeelding ]
Dat deed 1 van de katten gistere ook heel even op mijn tas... ook een lowepro.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:53 schreef PdeHoog het volgende:
[ afbeelding ]
tofquote:Op woensdag 21 oktober 2009 07:24 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zodra ik zometeen de gedetailleerde offerte krijg
* PdeHoog lui dus gewoon besteld bij de computerboer beneden
Geheel tegen mijn verwachtingen in kwam-ie uiteindelijk rond het prijsniveau van informatique uit :s
Fileserver, MP3-speler, spelletjesmachine voor zijn neefje... keuze genoeg!quote:
Mijn oude ga ik misschien verbouwen tot fileserverquote:
Waarom niet meteen die nieuwe 27" iMac?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:24 schreef PdeHoog het volgende:
HoiIk heb vanmiddag een nieuwe PC besteld
Het gaat best een bruut apparaat worden denk ik
niet zo bruut en nerderig als van sommigen hier, maar het komt een aardig eind
: Intel i7 2,66 Ghz met 6 GB RAM, een videokaart met 1 GB videogeheugen en 2,75 TB aan schijfruimte
Sinds wanneer is de Mac geen Personal Computer meer??quote:
Zoals netsplitter zegt, een mac is gewoon een personal computer hoorquote:
Heb je ook naar de prijs gekeken?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:09 schreef Kremers het volgende:
[..]
Waarom niet meteen die nieuwe 27" iMac?Dat is pas een personal computer
Die nieuwe Apple muis ziet er ook geweldig uit trouwens. Werkt op basis van multi-touch techniek.
Wolfenstein op 1920*1200 is wel heeeeel erg gaaf.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:25 schreef Kremers het volgende:
Heb je die specs echt nodig dan? Ik werk op een MacBook uit feb. 2007 en dat werkt nog prima met Photoshop en Lightroom
Tenzij je erg veel video editing doet is het wat overkill lijkt mij, zo'n QuadCore geval.
Sinds Mac-gebruikers de stelling handhaven dat PC=Windowsquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:18 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de Mac geen Personal Computer meer??
-1 voorspelbaar.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:31 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Sinds Mac-gebruikers de stelling handhaven dat PC=Windows
Ah, dáár gaat het dus foutquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:31 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Sinds Mac-gebruikers de stelling handhaven dat PC=Windows
De specs:quote:
Mijn huidige PC van 3 jaar oud met 2 GB RAM vind PS niet lief als ik flinke dingen verwerkquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:25 schreef Kremers het volgende:
Heb je die specs echt nodig dan? Ik werk op een MacBook uit feb. 2007 en dat werkt nog prima met Photoshop en Lightroom
Tenzij je erg veel video editing doet is het wat overkill lijkt mij, zo'n QuadCore geval.
Nah, daar is het alleen maar rellen tussen de kliekjes!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vind je? Zullen wij maar naar FOT gaan dan?
Waarvoor 2x 1 TB en 1x 750 GB?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
De specs:Intel DX58SO LGA1366 550 watt voeding 12in1 cardreader Core i7-920 2,6 Ghz LGA 1366 Kingston 3x2 GB DDR3 1333 Mhz LG9 Samsung Dual Layer-drive Samsung Spinpoint F1 750 GB SATAII Samsung Spinpoint F3 1 TB SATAII (2x) Club3D Radeon 4890 1024 MB
en natuurlijk Windows 7 64 bits UK
Nog suggesties?
Een extra 550W voeding?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
De specs:Intel DX58SO LGA1366 550 watt voeding 12in1 cardreader Core i7-920 2,6 Ghz LGA 1366 Kingston 3x2 GB DDR3 1333 Mhz LG9 Samsung Dual Layer-drive Samsung Spinpoint F1 750 GB SATAII Samsung Spinpoint F3 1 TB SATAII (2x) Club3D Radeon 4890 1024 MB
en natuurlijk Windows 7 64 bits UK
Nog suggesties?
Ik heb voor een soortgelijke set een 850w moeten kopen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:54 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Een extra 550W voeding?
Serieus: vreten die dingen tegenwoordig al zo veel stroom?
Voor zoiets 850? is een beetje overkill.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik heb voor een soortgelijke set een 850w moeten kopen.
M'n Zalman 600w kon niet genoeg leveren op de 5v lijn als ik het nog goed herinnerd heb.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:02 schreef Marc H het volgende:
[..]
Voor zoiets 850? is een beetje overkill.
ik draai op 850 watt:
i7-920
RocketRaid 2300 Controller
4x 1,5 TB Harddisk (raid 5)
4x 1 TB harddisk
4x SSD OCZ Vertex 30 GB (raid 0)
2x XFX 4890 Black Edition
Asus Donar geluidskaart.
Die 750 GB zat er al standaard in. Ik heb er zelf nog 2x 1 TB bij laten zetten. Komt goed uit... 1 TB voor de foto's. 1 TB voor videobewerking en scratchdisk in PSquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:51 schreef Marc H het volgende:
[..]
Waarvoor 2x 1 TB en 1x 750 GB?
Zou een ander moederbord kiezen. Dit moederbord heeft maar 4 Geheugenbankjes, en aangezien je tripplechannel gaat draaien, heb je er al drie in gebruik. Als je later wil upgraden heb je nog maar weinig mogelijkheden.
Als het een A-merk is wel. Draaide de machine hierboven, maar dan met 2x 4850 erin op een 600 Watt Coolermaster.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die 750 GB zat er al standaard in. Ik heb er zelf nog 2x 1 TB bij laten zetten. Komt goed uit... 1 TB voor de foto's. 1 TB voor videobewerking en scratchdisk in PS
Voeding is wel genoeg denk je? Niet dat ik bij een beetje zwaar werk erop eens uit klap
Ik heb het vandaag normaal ook liever over fotomodellen, hoor!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:14 schreef LovelyLady het volgende:
Zitten we in een SC voor Pc specs?
Je bedoeldquote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:17 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik heb het vandaag normaal ook liever over fotomodellen, hoor!
Zei ik feauteaumodel? Ik bedoelde automodel!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:34 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Je bedoeld
- Mooie lijnen
- leuke vormgeving
- prachtige koplampen
- zit lekker
- mooi onderstel
- mooie kleurstelling
Klinkt als de ideale vrouwquote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:34 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Je bedoeld
- Mooie lijnen
- leuke vormgeving
- prachtige koplampen
- zit lekker
- mooi onderstel
- mooie kleurstelling
Speaking of which: mijn Leon is bijna op, dus heb ik zijn grote broertje maar besteld. Dus die moet even op de plaat als hij binnen is.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:41 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Zei ik feauteaumodel? Ik bedoelde automodel!
Altijd gezellig in Noordquote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:56 schreef Kremers het volgende:
Amsterdam-noord, winkelcentrum Boven 't IJ
Me lovesquote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:09 schreef ..bennie het volgende:
En het andere, leuk om mee te spelen en veeeeeeel te verbeteren:
- .. bennie heeft heel kinderachtig alle plaatjes vervangen voor 18+ plaatjes -
Het idee is een HDR foto night-by-day met een dynamisch dier er op te zetten. Tzt wellicht voer voor een doe topic.
Ieder zo zijn dingquote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:32 schreef ElizabethR het volgende:
Overigens ga ik wel een 27inch iMac halen, ik moet nodig uitbreiden en sinds ik een mini MAC gebruik, nu een jaar, heb ik echt nooit meer last met vastlopers, virussen en andere irritante gebruikersplezierverneukende rotzooi die je met Windows wel hebt. Ik moet echter wel aan een iMac aangezien de minimac geen intel heeft maar een powerpc, en dus sommige applicaties die ik perse wil hebben niet ondersteunt.
Met Linux er onder? Of gewoon Windows?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:37 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ieder zo zijn dingOverigens heb ik met mijn huidige configuratie maar 1x echt een vastloper gehad. En een paar keer een spontane restart na booten, maar ik denk dat dat komt omdat ik toch het een en ander aan bagger installeer
Daar gaan we zometeen mooi eens VMWare voor misbruiken denk ik. Eerst op VMware installeren en dan pas op mijn eigen systeem.
Hoiquote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:37 schreef Xcalibur het volgende:
Ik kom hier ook gezellig meepraten![]()
Die nieuwe iMac is wel heel erg tof trouwens.... ik heb me echt in moeten houden om d'r niet meteen één te bestellen
Windows XP SP3. Linux is nog niet helemaal mijn ding denk ik.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:38 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Met Linux er onder? Of gewoon Windows?
Ja, dat kan natuurlijk ook. Linux is niet zo vreselijk lastig, hoor. Het draait bij mij thuis prima. Let je wel op dat je geen 64Bit VMWare machine kunt bouwen onder een 32bit WinXP VMWare installatie?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:39 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Windows XP SP3. Linux is nog niet helemaal mijn ding denk ik.
Je gaat op je nieuwe pc XP draaien??quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:39 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Windows XP SP3. Linux is nog niet helemaal mijn ding denk ik.
Gelukkig krijg ik zo W7 64 bits op mijn nieuwe machinequote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:40 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ja, dat kan natuurlijk ook. Linux is niet zo vreselijk lastig, hoor. Het draait bij mij thuis prima. Let je wel op dat je geen 64Bit VMWare machine kunt bouwen onder een 32bit WinXP VMWare installatie?
Wat denk je zelfquote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je gaat op je nieuwe pc XP draaien??
Schrok al ff.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat denk je zelf![]()
Ik heb bewust twee maanden gewacht met kopen zodat ik W7 erbij krijg
Neequote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:44 schreef Chanty het volgende:
Kunnen we het nu over schoenen hebben?
oh nee kan ik ook niet over meepratenEn moet leren
Ik PS niet onder Linux. Nooit geprobeerd ook, al werkt het met Wine oid waarschijnlijk wel (eens kijken of ik dat vanavond niet eens kan bouwen). Ik heb een server thuis draaien, waarop onder andere mijn portfolio staat en ik mijn TFCD (nou ja, de ZIP-files) parkeer. Die server (Win2k3SBS) is virtueel op een OpenSuSE machine met VMWare Server (een HP ML110) gebouwd. De VMWare machine wordt compleet gebackupped naar externe schijven die ik 1x per week bij mijn ouders parkeer. Ik zoek nog een plek waar ik het zonder externe backup met DFS kan inrichten. Maar dat heeft geen haast.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Gelukkig krijg ik zo W7 64 bits op mijn nieuwe machineEn ik bouw fijn een mooie XP-installatie met mijn huidige licentie
Misschien kan ik zelfs wel eens met Linux gaan spelen
hoe PS jij dan met Linux als OS?
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nee![]()
Wel over ijs hoor
Zelfgemaakte aardbeienyoghurtijs
Jammer dat het aardbeienseizoen voorbij is
![]()
Misschien toch maar eens dat Ben & Jerry's ijsboekje goed gaan bestuderen
Met hakken? Van die hoge, van glimmend chroom?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:44 schreef Chanty het volgende:
Kunnen we het nu over schoenen hebben?
oh nee kan ik ook niet over meepratenEn moet leren
Ben net thuis van werk dus ben nog even een bammetje aan het etenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:52 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Met hakken? Van die hoge, van glimmend chroom?
als je moet leren, wat doe je dan hier?
Op hoge chromen hakken?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:53 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ben net thuis van werk dus ben nog even een bammetje aan het eten
Layers vreten ruimte en geheugenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:50 schreef RonaldV het volgende:
Photoshop (CS3) doe ik nog steeds op mijn oude P-IV met slechts een Gig geheugen. Nooit problemen mee gehad, dus ik begrijp eigenlijk niet goed waarom het bij jullie wel mis gaat af en toe.
Koop gewoon een nieuwe PC met een mooi motorracespel....stuuuuuuuuuuukken goedkoperquote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:56 schreef Isdatzo het volgende:
We kunnen 't ook over motoren hebben![]()
.
De twijfel..
Een duc 749.. betaalbaar, maar ik denk dat ik het koppel/vermogen wat tegen vind vallen. Een duc 999.. zelfde generatie als de 999 maar een stuk duurder maar wel meer vermogen en koppel. Of een duc 996, wel de oudere generatie = veel hogere onderhoudskosten en wat minder wegligging.. maar wel meer vermogen en toch ook betaalbaar.
Of toch een extra baantje zoeken en gaan voor een (eigenlijk te dure) 848 uit engeland. Of toch maar een RSV mille ofzo, én vermogen (1000cc 2-cil
) én te betalen.. maar toch liever een duc denk ik
.
DILEMMA'S.
Binnenkort maar eerst eens een paar proefritjes op een 749 en 999 regelen.
En als je dat niet doet rijden ander jou wel dood als je niet opletquote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:57 schreef RonaldV het volgende:
Toch niet het soort chroom waar ik aan dacht eigenlijk...
Besides: ik rij mezelf hardstikke dood op zo'n ding.
Nou, het probleem is voornamelijk dat ik mijn mede-weggebruikers niet vertrouw. Zelfs in een fel rode en altijd verlichte auto wordt ik regelmatig bijna in de vangrail gedrukt door mensen die heel andere dingen doen dan autorijden. De reden dat dat niet gebeurt is omdat ik WEL oplet.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En als je dat niet doet rijden ander jou wel dood als je niet oplet.
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:29 schreef Chanty het volgende:
Kom ik even iemand tegen op hyves die doet alsof ie mij is
http://tammyvhz.hyves.nl/blog/
Eens kijken wat er gebeurt als ik mezelf als vriendje aanmaak. Die profielfoto ken ik namelijkquote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:29 schreef Chanty het volgende:
Ja dat is die jij hebt gemaakt. Ik ga sowieso melding maken hiervan bij Hyves. In principe moet iedereen doen wat ie leuk vindt en dat foto's opduiken op plekken waar ze niet horen als ze online staan is niet te voorkomen. Maar geen trek dat ik straks met onwaarheden wordt geassocieerd. Ronald en Peter, ik zou jullie willen vragen om sowieso even melding te maken via hyves dit is niet ok, daar kun je aangeven dat het een nepprofiel is en kunnen jullie ook zeggen dat die foto's door jullie zijn gemaakt en zonder toestemming misbruikt worden.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:34 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Eens kijken wat er gebeurt als ik mezelf als vriendje aanmaak. Die profielfoto ken ik namelijk
Ook al melding van gemaakt.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:36 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ja dat is die jij hebt gemaakt. Ik ga sowieso melding maken hiervan bij Hyves. In principe moet iedereen doen wat ie leuk vindt en dat foto's opduiken op plekken waar ze niet horen als ze online staan is niet te voorkomen. Maar geen trek dat ik straks met onwaarheden wordt geassocieerd. Ronald en Peter, ik zou jullie willen vragen om sowieso even melding te maken via hyves dit is niet ok, daar kun je aangeven dat het een nepprofiel is en kunnen jullie ook zeggen dat die foto's door jullie zijn gemaakt en zonder toestemming misbruikt worden.
Alsof dat zo moeilijk is... ze staat in genoeg portfolios.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:51 schreef Netsplitter het volgende:
Geen nieuw materiaal van Chanty kunnen vinden?
Vaagquote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:29 schreef Chanty het volgende:
OPh en ronald en P ze gebruikt jullie foto's oa ervoor
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:53 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Alsof dat zo moeilijk is... ze staat in genoeg portfolios.
Ik zit ook al op mijn handen... Maar in mijn voorstelberichtje heb ik gevraagd of ze zelf die foto gemaakt heeft.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:03 schreef Chanty het volgende:
Ik heb zin om te reageren maar dat is denk ik niet verstandigBeter afwachten tot hyves met een reactie komt.
Gedaanquote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:36 schreef Chanty het volgende:
Ronald en Peter, ik zou jullie willen vragen om sowieso even melding te maken via hyves dit is niet ok, daar kun je aangeven dat het een nepprofiel is en kunnen jullie ook zeggen dat die foto's door jullie zijn gemaakt en zonder toestemming misbruikt worden.
begin na wat jij opmerkte over die vrienden wel een heel naar misselijk gevoel te krijgenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:05 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik zit ook al op mijn handen... Maar in mijn voorstelberichtje heb ik gevraagd of ze zelf die foto gemaakt heeft.Eens kijken wie het eerst is: Hyves of "Tammy".
Alsof het die meisjes wat boeitquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:23 schreef RonaldV het volgende:
Ik zit te denken... waarom posten we niet bij een paar profieltjes die nu on line zijn een berichtje? Linkje naar de echte en naar de neppert, en de tekst: welke denk jij dat de echte is?
WTF!!!!!!!!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:29 schreef Chanty het volgende:
hoe bedoel je vergrendeld?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:30 schreef Chanty het volgende:
[..]
Alsof het die meisjes wat boeitDaarbij is de info op dat profiel zo oud dat ze eerst moeten graven om dezelfde foto's tegen te komen op mijn profiel. Ik ga ervan uit dat hyves hier gewoon actie op onderneemt.
Bovendien heb ik mijn foto's inmiddels vergrendeld![]()
Als het goed is kunnen alleen vrienden nog mijn foto's en log zienquote:
Als je haar/hem/het maar niet als vriend hebt toegevoegd dan, onder een andere naam.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:34 schreef Chanty het volgende:
[..]
Als het goed is kunnen alleen vrienden nog mijn foto's en log zien
Er zal toch wel iets van kloppen?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:33 schreef Chanty het volgende:
Rob merkt net op dat diegene ook wel lid is van wat opmerkelijke groepen op hyves: groter dan cup C, Vrouwen met lesbische trekjes, echte borsten...
Nou ja alle mensen in mijn hyves ken ik wel, op een enkele fokker na die ik niet irl ken. Maar ga ervan uit dat die niet zo ziek zijnquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:36 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Als je haar/hem/het maar niet als vriend hebt toegevoegd dan, onder een andere naam.
Ik vind dergelijke dingen altijd zo creepy
Hoe ziek moet zo'n figuur wel niet zijn om zoiets te doen...
op hyves? of je gewone log?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:34 schreef Chanty het volgende:
[..]
Als het goed is kunnen alleen vrienden nog mijn foto's en log zien
Oh jawel, er klopt wel meerquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:36 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Er zal toch wel iets van kloppen?
Het is een rss feed, die wordt een paar keer per dag geupdate dus kan ff duren voor ie onzichtbaar wordt voor anderen. Mijn originele weblog is sowieso voor iedereen toegankelijk maar daar komen maar weinig mensen. Dit is toch wat toegankelijker dus hoop dat ik het af kan schermen. Niet dat er verder geen info en foto's te vinden zijn, maar wil het iets minder makkelijk maken op deze manier aangezien hyves toch ook voor verkeerde dingen gebruikt wordt.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:38 schreef Ynske het volgende:
[..]
op hyves? of je gewone log?
want die gewone weblog kan ik nog gewoon zien
oeh ja, en P mee, dan durf ik welquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:44 schreef RonaldV het volgende:
<--- Afmars. Ik zie het vanavond wel.
En anders bied ik Chanty een middagje zoeken in Vijfhuizen aan, om samen die neppert eens uit te dagen
Gelukkig maar dat je iedereen kentquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:38 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nou ja alle mensen in mijn hyves ken ik wel, op een enkele fokker na die ik niet irl ken. Maar ga ervan uit dat die niet zo ziek zijn
Jan Peter Balkenende vind ik dan wel weer verdachtquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:55 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat je iedereen kentDat sluit een en ander uit.
Ik meequote:
De laatste keer dat ik je meenam als bodyguard deed je t best goedquote:
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:58 schreef PdeHoog het volgende:
Hellup....de katten hebben de muiscursor ontdektDaar proberen ze nu op te jagen...ik kan niet meer rustig internetten
Dat roept om foto's.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:58 schreef PdeHoog het volgende:
Hellup....de katten hebben de muiscursor ontdektDaar proberen ze nu op te jagen...ik kan niet meer rustig internetten
Ze voelen zich dus al helemaal thuis?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:58 schreef PdeHoog het volgende:
Mjah, het was gelukkig geen werk, ik heb vanmiddag op een terras zit kletsenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:54 schreef ultra_ivo het volgende:
De oude tijden herleven. KOm je terug van je werk, heb je zowat een heel SC topig gemist.
Mooie foto.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:56 schreef Kremers het volgende:
Grappig, CameraBag heeft mij opgenomen op het blog dat zij onderhouden: http://photoblog.nevercenter.com/
Foto van maken en dan mailen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:26 schreef Chanty het volgende:
Nou reactie van hyves, moet een kopie van mijn ID opsturenDus morgen maar een scanner zoeken
Had jij ze gemaild of zo? Want ik heb via de "Dit is niet OK"-knop nog geen reactie.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:26 schreef Chanty het volgende:
Nou reactie van hyves, moet een kopie van mijn ID opsturenDus morgen maar een scanner zoeken
Ja heb ze zelf ook gemaild met uitgebreid verhaal dat dat profiel niet ik ben zeg maar. Dus moet nu bewijzen dat ik het ben... ehmm jaquote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:30 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Had jij ze gemaild of zo? Want ik heb via de "Dit is niet OK"-knop nog geen reactie.
Maar ik heb wel al een jpg van mijn rijbewijs
Even advocaat van de duivel spelen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:04 schreef Ynske het volgende:
eigenlijk toch van t belachelijke dat je moet aankomen met idbewijzen. zomaar ff sturen naar een bedrijf dat je verder niet kent, waar je geen mensen van ziet.
zelfs YouTube doet niet zo moeilijk
weet ik nietquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:06 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Even advocaat van de duivel spelen.
Wanneer hyves dat niet zou doen en het verzoek gewoon zou uitvoeren?
Hoeveel profielen zouden er dan per dag gesloten worden?
Dit vormt een aardige drempel zodat alleen diegene die het echt menen de drempel over gaan.
Dan werkt Youtube anders dan Hyves.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:12 schreef Ynske het volgende:
[..]
weet ik niet
ik weet alleen dat toen een onverlaat een filmpje van mijn foto's op youtube gezet heeft, ik een auteursrechtenclaim ingediend heb op een zondag en maandag was t geregeld en is t filmpje offline gehaald
Ja, gevolg is wel dat ik nu zelfs niet meer een paar uurtjes echt heb kunnen lerenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dan werkt Youtube anders dan Hyves.
Maar goed dat je er werk van gemaakt hebt Chanty.
Da's liefquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:32 schreef Sarabi het volgende:
Ow Chantywat vervelend allemaal
Zal morgen nog wel duimen voor je, wie weet komt het nog goed
Ik durf 'm niet aan te raken om precies die reden.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:47 schreef Marc H het volgende:
* Marc H heeft een grote blunder gemaakt....
Heb vandaag even aan een Canon 7D gesnuffeld. Ik heb mij nog in weten te houden, om dat ding niet meteen te kopen. Ik ben alleen bang dat ik op korte termijn mijn zelfbeheersing verlies.
Een gewaarschuwd mens telt voor tweequote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik durf 'm niet aan te raken om precies die reden.
"Gelukkig" heb ik m'n eigen Japie Krekel.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:50 schreef Marc H het volgende:
[..]
Een gewaarschuwd mens telt voor twee
Ik ben al een tijdje niet in fotowinkels geweest om die redenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik durf 'm niet aan te raken om precies die reden.
Nee joh, ideaal herfstweer, dus hup, naar buiten.quote:
Fotoclub-werk? Da's het ideale bij degene waar ik zit. Geen opdrachten, maar gewoon lekker eigen werk meenemen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 08:44 schreef HMaster-II het volgende:
Mogguh, ik moet nog meerdere foto's maken op thema's...Alleen waar haal ik de tijd vandaan?
Uur minder?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 08:53 schreef Cryothic het volgende:
Moguh...
nog 8 uurtjes, en dan is t weekend...
weekend... daar waar de klok achteruit gaat... dus nog een uur minder tijd...
ik voor afschaffing van zomer/winter-tijd
ik nog 3 en een half uur en dan vakantiequote:Op donderdag 22 oktober 2009 08:53 schreef Cryothic het volgende:
Moguh...
nog 8 uurtjes, en dan is t weekend...
weekend... daar waar de klok achteruit gaat... dus nog een uur minder tijd...
ik voor afschaffing van zomer/winter-tijd
ow ja... das waar ook...quote:Op donderdag 22 oktober 2009 08:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Uur minder?
Je krijgt juist een extra uur.
De klok gaat van 3 naar 2 uur.
Dus je mag een heel uur overdoen.
Yup fotoclub-werk o.a. moet er nog een stuk of 5 maken.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 08:49 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Fotoclub-werk? Da's het ideale bij degene waar ik zit. Geen opdrachten, maar gewoon lekker eigen werk meenemen.
Het is dat ik moet, maar anders was ik binnen geblevenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 08:42 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee joh, ideaal herfstweer, dus hup, naar buiten.
[positivo-mode]wees blij dat de dag uberhaubt begint... het kan erger...[/positivo-mode]quote:
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:16 schreef Cryothic het volgende:
[..]
[positivo-mode]wees blij dat de dag uberhaubt begint... het kan erger...[/positivo-mode]
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:16 schreef Cryothic het volgende:
[..]
[positivo-mode]wees blij dat de dag uberhaubt begint... het kan erger...[/positivo-mode]
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:46 schreef RonaldV het volgende:
[..]Doe normaal, gekkenhuis! Ik wil gewoon mijn recht op een herfstdip. En mijn recht om te zeuren en te klagen.
En dit weer is er perfect voor.
[..]Gut gut hij heeft een midlifecrisisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wees een vent...
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
een echte vent is gezeur gewendquote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:49 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Gut gut hij heeft een midlifecrisis![]()
Wees een vent...
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:46 schreef RonaldV het volgende:
[..]Doe normaal, gekkenhuis! Ik wil gewoon mijn recht op een herfstdip. En mijn recht om te zeuren en te klagen.
[..]Zal ik dan ook ff? met mijn PMSSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
He gezellig zo......![]()
Tegen de tijd dat ik zo oud ben als jij er uit ziet ben ik pas toe aan een midlife-crisis.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:49 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Gut gut hij heeft een midlifecrisis![]()
Wees een vent...
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:52 schreef Cryothic het volgende:
[..]
een echte vent is gezeur gewend
Jemig... 2,5 jaar samen in dezelfde ruimte. Mijn vrouw moet er niet aan denken! Die schopt me dagelijks naar mijn werk!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:05 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Nee, wel 2,5 jaar samen vandaag
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:00 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat ik zo oud ben als jij er uit ziet ben ik pas toe aan een midlife-crisis.![]()
Ik heb dus nog zeker tien jaar.
Herstdip.....hmmm...daar hebben meer mensen last van. Het is idd wel het ideale weer ervoorquote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:46 schreef RonaldV het volgende:
Doe normaal, gekkenhuis! Ik wil gewoon mijn recht op een herfstdip. En mijn recht om te zeuren en te klagen.
Water ook goed? Ik heb al vier bakken op en begin wat te stuiteren geloof ikquote:
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:00 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat ik zo oud ben als jij er uit ziet ben ik pas toe aan een midlife-crisis.![]()
Ik heb dus nog zeker tien jaar.
Kijk, met PdH kan ik praten!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:10 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Herstdip.....hmmm...daar hebben meer mensen last van. Het is idd wel het ideale weer ervoorEn gewoon om half 8 nog donker
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:08 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Jemig... 2,5 jaar samen in dezelfde ruimte. Mijn vrouw moet er niet aan denken! Die schopt me dagelijks naar mijn werk!
Altijdquote:
Dat zijn 62 dagen teveelquote:Maar zoals ik al zei: nog maar 61 dagen tot de dagen weer gaan lengen!
Jij wel....quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:17 schreef Sarabi het volgende:
net pas wakker
...en dap niet te vergeten.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:20 schreef didotcicero het volgende:
Lijkt me een prima idee zolang de tortillachips maar mét dip zijn...
Sommige mensen hebben al een dip ...quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:20 schreef didotcicero het volgende:
Lijkt me een prima idee zolang de tortillachips maar mét dip zijn...
Goed punt. Ventolin hielp goed toen ik dat had trouwens. Even vragen aan je huisarts.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik had het ook liever eerder gehad en niet tot 4 uur naar lucht liggen happen
dat is voor astma? ja misschien wel slim om eens te laten checkenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:29 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Goed punt. Ventolin hielp goed toen ik dat had trouwens. Even vragen aan je huisarts.
Lekkerquote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:24 schreef EchnaDarr het volgende:
Anyway, ook net wakker, uitslapen deed me goed. Nu bedenken wat ik vanavond ga eten, heb enorme zin in taco's eigenlijk.
Waar zit jij dan? Hier regent het namelijk al sinds vanochtend vroeg. Niet echt goed voor je camera zeg maarquote:Op donderdag 22 oktober 2009 08:42 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee joh, ideaal herfstweer, dus hup, naar buiten.
Altijd fijn om een vodje A4 te hebben met..quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
LekkerDenk dat het bij mij gewoon bruine bonen met aardappelen en een gehaktbal wordt
Ben bezig met de configuratie van servers. Altijd goed als vorige beheerders hun documentatie op orde hebben.... helaas had mijn voorganger dat nietHeeft maar de helft gedocumenteerd
Ik heb een paar maanden geleden een vrijgezellenfeest gefotografeerd in de regen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:07 schreef Kremers het volgende:
[..]
Waar zit jij dan? Hier regent het namelijk al sinds vanochtend vroeg. Niet echt goed voor je camera zeg maar
Wel jammer, heb ik gisteren net tijd gehad om mijn sensor schoon te maken, worden er drie dagen van regen voorspeld
Een A4tje? Wat een papierverspilling.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:09 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Altijd fijn om een vodje A4 te hebben met..
- plaats cdrom
- reboot server
- wacht tot installatie klaar is
- ergens wordt je om codes gevraagd, die liggen ergens in een kluis ergens in het pand
- sterkte
Onmogelijk.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:17 schreef PdeHoog het volgende:
Jongens, we hebben het hier over eenvolwassen
IT-organisatie
![]()
Ik heb echte documentatieCompleet met infrastructuur plaatjes en zo. De installatiehandleiding is echt voor dummies geschreven met screenshots van elke stap. Geweldig en prachtig en zo
!
Alleen blijkt nu dat er vervolgens in IIS ook nog het een en ander geconfigureerd moet worden. Dat is hij voor het gemak maar vergeten te melden
Tsskkk... gewoon uit de oude server de IIS instellingen noteren.. en klaar..quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:17 schreef PdeHoog het volgende:
Jongens, we hebben het hier over eenvolwassen
IT-organisatie
![]()
Ik heb echte documentatieCompleet met infrastructuur plaatjes en zo. De installatiehandleiding is echt voor dummies geschreven met screenshots van elke stap. Geweldig en prachtig en zo
!
Alleen blijkt nu dat er vervolgens in IIS ook nog het een en ander geconfigureerd moet worden. Dat is hij voor het gemak maar vergeten te melden
Ja dat doe ik nuquote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:22 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Tsskkk... gewoon uit de oude server de IIS instellingen noteren.. en klaar..
quote:Wat wil je in godsnaam Screenshotten?? Al die install screenies
In dat geval... sterktequote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja dat doe ik nuMaar ik ben geen IIS-goeroe
![]()
Oww, koffie!, goed ideequote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:38 schreef Sarabi het volgende:
Waarom verbrand ik altijd mijn tong als ik koffie drinkof thee.....
Ik ga maar weer gewoon water drinken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |