en als het er 6 worden? dan niet?quote:Op zondag 25 oktober 2009 12:46 schreef thewishmaster het volgende:
Als ze uit die drie zware wedstrijden (AZ uit, Feyenoord thuis en Twente uit) 7 punten halen heb ik er helemaal vertrouwen in de rest van het seizoen.
Nee, want dan hebben ze de drie verliespunten waarschijnlijk verspeeld uit tegen Twente, wat daardoor weer uitloopt.quote:
http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)ontract-met-Ajax.htmquote:Suarez staat open voor nieuw contract met Ajax
25/10/2009 13:25
Ajax hoeft niet te vrezen voor een vroegtijdig vertrek van Luis Suarez. De Uruguayaanse spits wil zijn contract in Amsterdam juist vernieuwen.
Door zijn productie staat Suarez naar verluidt hoog op de nodige lijstjes in Europa. Een transfer in de winterstop heet een van de opties te zijn. De Uruguayaanse aanvaller is met zijn hoofd niet bezig met een afscheid van Amsterdam.
'Ik heb al tientallen keren gezegd dat ik dit seizoen sowieso afmaak en dat ik best met Ajax wil praten over contractverlenging', aldus Suarez in De Telegraaf. 'Ik weet niet waarom de journalisten dit niet willen horen. Ik ben gelukkig in Amsterdam, voel me thuis bij Ajax en wil belangrijk zijn voor de club.'
Suarez ís met zijn goals belangrijk voor de Amsterdamse club. 'Maar Ajax is meer dan Luis Suarez', zei de 22-jarige international. 'Ik vind ook dat mijn ploeggenoten wel eens tekort wordt gedaan. In een elftal levert iedereen zijn bijdrage en mijn opdracht is doelpunten te maken en te laten scoren. Als mensen zeggen dat een mogelijke transfer in de winterstop of blessure van mij het einde van de kampioensaspiraties betekent, vind ik dat respectloos naar de anderen.'
Ondanks zijn prominente rol wil Suarez zich niet boven het collectief plaatsen. 'Ik wil kampioen worden. Het klinkt misschien gek voor een spits, maar ik win liever met 1-0 van AZ door een doelpunt van Jan Vertonghen of Toby Alderweireld uit een corner, dan dat het 5-5 wordt en ik alle Ajax-doelpunten maak.'
Geen Anita aubquote:
Anita is een noodoplossing die die kans met beide handen aanpakt. Af en toe lijkt hij boven zichzelf uit te stijgen en dan ontwikkelt zo'n speler zich snel! Daarom: Anitaquote:Op zondag 25 oktober 2009 16:58 schreef Angelob het volgende:
[..]
Geen Anita aub1e helft werd ie helemaal zoek gespeeld door Dembele
Een echte linksback is wel een vereiste op dit moment
Inderdaad. Die jongen ontwikkelt zich zeer goed. Beste rechtsback sinds tijden.quote:
Bedankt, we hebben het genoteerd.quote:Op zondag 25 oktober 2009 20:01 schreef Otis2.0 het volgende:
Hieronder volgt mijn samenvatting:
Die eerste helft.
Die tweede helft.
Dan bij Twente nog een goed resultaat halen en we zijn de zware reeks perfect doorgekomen.quote:Op zondag 25 oktober 2009 19:57 schreef Adidah het volgende:
En volgende week de vloer aanvegen met kakkerlakken.
Als RKC volgende week niet meer bestaat staat Heerenveen laatstequote:Op zondag 25 oktober 2009 20:05 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dan bij Twente nog een goed resultaat halen en we zijn de zware reeks perfect doorgekomen.
Was het maar zo makkelijk, maar het is niet onmogelijk.
Daarna komt Utrecht uit er nog aan en ook nog Heerenveen uit voor de winterstop, als je daarna nog binnen de 3 punten staat met de koppositie (of meer natuurlijk) dan ziet het er goed uit.
Bijna alle echt zware tegenstanders al uit gehad dus kan het thuis worden afgemaakt.
Klopt, maar ik denk dat clubs als Groningen en Heerenveen na de winterstop wel beter gaan presteren. Heb ze liever nu uit dan na de winterstop.quote:Op zondag 25 oktober 2009 20:06 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Als RKC volgende week niet meer bestaat staat Heerenveen laatste.
Ik ook. Ik denk dat we met Utrecht, Twente, Groningen, Heerenveen en Feyenoord dan de lastige uitwedstrijden van dit seizoen wel zo'n beetje gehad hebben.quote:Op zondag 25 oktober 2009 20:08 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Klopt, maar ik denk dat clubs als Groningen en Heerenveen na de winterstop wel beter gaan presteren. Heb ze liever nu uit dan na de winterstop.
Je vergeet PSV en AZquote:Op zondag 25 oktober 2009 20:11 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ik ook. Ik denk dat we met Utrecht, Twente, Groningen, Heerenveen en Feyenoord dan de lastige uitwedstrijden van dit seizoen wel zo'n beetje gehad hebben.
Feyenoord is thuis. Is nog een van de lastige uitwedstrijden na de winterstop.quote:Op zondag 25 oktober 2009 20:43 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde dus die nog moeten komen.
Ajax is een medicijn. Hoe slecht ene club ook bezig is. Als Ajax komt kunnen ze ineens wel voetballen../quote:Op zondag 25 oktober 2009 20:08 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Klopt, maar ik denk dat clubs als Groningen en Heerenveen na de winterstop wel beter gaan presteren. Heb ze liever nu uit dan na de winterstop.
Je hebt donderdag en vandaag niet gekeken ? Het 433 leverde 2x zoveel op dan het 442..quote:Op zondag 25 oktober 2009 21:58 schreef Catch22- het volgende:
Ajax moet gewoon 442 spelen met De Zeeuw, Enoh, Gabri en een creatief mannetje ervoor, 2 spitsen en gaan. Voorbij de 3 beulen (Zeeuw, Enoh, Gabri) kom je echt niet zo snel, die mannen ervoor kunnen dan lekker hun gang gaan.
Ah, ok. Ik had het idee dat we Utrecht al gehad hadden. Helaas.quote:Op zondag 25 oktober 2009 20:43 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Het klassieke 4-3-3 is dat ook niet, we hebben geen echte buitenspelers voor op beide flanken. Of is Emanuelson nu weer linksbuiten?quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:14 schreef Lebawski het volgende:
[..]
Je hebt donderdag en vandaag niet gekeken ? Het 433 leverde 2x zoveel op dan het 442..
Groningen-uit hebben we ook al gehad, de eerste wedstrijd was dat.quote:Op zondag 25 oktober 2009 20:43 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Oja, dat is waar ook. Was op vakantie toen, vandaar.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:41 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Groningen-uit hebben we ook al gehad, de eerste wedstrijd was dat.
Je moet niet vergeten dat die jongen een half jaar niet gespeeld heeft. Ik vind hem elke week sterker spelen.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:10 schreef Barca het volgende:
Ah ... Suarez - staking!
Pantelic nog geen positieve indruk gemaakt op Co. (En niet alleen nog geen positieve indruk gemaakt op Co.)
Haha kom je klappen vangen?quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:55 schreef kurk_droog het volgende:
RELLEN IN DORDT
Aldusquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:54 schreef Lebawski het volgende:
[..]
Gezien het zware programma rondom de wedstrijd van Dordt (Dinamo 2x, Twente, AZ, Feyenoord) zou ik gewoon Jong Ajax er heen sturen
quote:Jong ADO Den Haag - Jong Ajax1-2 (1-0)
26 oktober 2009
Jong Ajax heeft maandagavond een overwinning geboekt. In Den Haag won het team van trainer Pieter Huistra met 1-2 van Jong ADO Den Haag. De thuisploeg eindigde het duel met acht spelers.
Na de nederlagen tegen Jong sc Heerenveen/Emmen en de beloften van PSV was Jong Ajax toe aan een overwinning. Via een slechte eerste helft – inclusief achterstand – en een qua strijdlust prima tweede bedrijf sleepten de beloften van Ajax de overwinning weg uit Den Haag.
Wie de laatste seconden van de wedstrijd tussen Jong ADO en Jong Ajax meemaakte, telde nog slechts negentien spelers op het veld. Elf Ajacieden en acht van ADO. Het was het gevolg van twee rode kaarten in de slotfase, opgeteld bij een eerdere rode prent van scheidsrechter Bakkelo. ,,Er ontstond aan het einde van de wedstrijd wat frustratie”, verklaarde Pieter Huistra de rode kaarten van de tegenpartij. ,,Daarbij moet ik mijn eigen spelers een compliment geven dat ze rustig zijn gebleven, waardoor wij wel met elf man zijn geëindigd.”
De roodgekleurde laatste minuten van het duel in de Eredivisie voor beloften volgden nadat Daley Blind Ajax elf minuten voor tijd naar de overwinning had geschoten. Een afstandsschot van de verdediger leverde de bezoekers daarmee de 1-2 zege op.
De wedstrijd verliep aanvankelijk slecht voor Jong Ajax. Na 25 minuten opende Joël Toornstra de score voor ADO Den Haag. Het gebeurde in een eerste helft waarin Ajax slecht speelde, zo oordeelde Huistra. ,,Ik was dan ook zeer ontevreden over die eerste helft. Omdat we op achterstand kwamen, moesten we in de tweede helft bovendien iets proberen te forceren.”
Vier minuten na de pauze werd Jong Ajax’ slechte eerste driekwartier enigszins goedgemaakt op het scorebord. Rob Wielaert verzilverde een vrije trap van Daley Blind, waardoor de Ajacieden op gelijke hoogte kwamen: 1-1. Kort daarna kreeg Jong Ajax een uitgelezen mogelijkheid op een tweede treffer. Jeffrey Sarpong werd binnen het Haagse strafschopgebied onderuit gehaald (rood ADO), waarna hij zelf vanaf elf meter mocht aanleggen voor een strafschop. Tot zijn eigen en Ajax’ teleurstelling eindigde zijn inzet echter over het doel.
Tegen tien spelers van ADO had Jong Ajax vervolgens nog zo’n veertig minuten de tijd om de gemiste strafschop goed te maken. Het winnende doelpunt van Blind werd dan ook met plezier onthaald door Huistra. ,,Na twee nederlagen (Jong sc Heerenveen/Emmen en Jong PSV, red.) was het goed om vanavond weer te winnen. Een overwinning is altijd goed. En zeker voor ons, want winnen hoort bij Ajax.”
Bekijk dinsdag de samenvatting en reacties van de Ajacieden op Ajax TV.
Mooi. Hopelijk kom je met een aardig groepje.quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:51 schreef kurk_droog het volgende:
[..]geven jongen
Maatje regelt kaartje in thuisvak..
Als Suarez niet mee dat tegen ons dan kan Ajax het beter op papier al afdoen met een 3-0 overwinning van Feyenoord.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:50 schreef Zocalo het volgende:
Zowel Mickey als Suarez hebben een lichte blessure en zijn onzeker voor Dordt en Feyenoord. Al verwacht Suarez wel erbij te zijn zondag. Beter wel ja...
Dat is ook onzin, maar Feyenoord maakt dan wel wat meer kans om te winnen ja.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Als Suarez niet mee dat tegen ons dan kan Ajax het beter op papier al afdoen met een 3-0 overwinning van Feyenoord.
Gewoon niet tegen Dordrecht laten spelen, wel tegen Feyenoord. Die 5-0 waar ik op gewed heb moet er komenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:50 schreef Zocalo het volgende:
Zowel Mickey als Suarez hebben een lichte blessure en zijn onzeker voor Dordt en Feyenoord. Al verwacht Suarez wel erbij te zijn zondag. Beter wel ja...
Gelukkig missen jullie niet de enige speler die regelmatig scoort.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Als Suarez niet mee dat tegen ons dan kan Ajax het beter op papier al afdoen met een 3-0 overwinning van Feyenoord.
quote:Edgar Manucharyan is erg blij met zijn keuze om tijdelijk voor Haarlem te gaan voetballen. De Ajax-huurling had het in Amsterdam absoluut niet naar zijn zin, maar heeft in de Jupiler League zijn plezier in het voetbal hervonden.
De 22-jarige Manucharyan werd in 2005 door Ajax vastgelegd. "Voor mij was het rampzalig dat er in een tijdsbestek van vijf jaar bij Ajax zes trainers het voor het zeggen hebben gehad. Ik vind dat ik bij Ajax ook niet echt een eerlijke kans heb gekregen. Daarbij komt nog dat ik door allerlei blessures kreeg, en tevens had ik moeite met de overgang van de ene cultuur naar de andere", zegt de Armeen in gesprek met Webregio.
Manucharyan speelde in totaal slechts negen officiële wedstrijden voor Ajax. "Bij Jong Ajax moest ik mijn wedstrijden afwerken en soms stond ik er daar ook naast omdat de technische staf van Ajax selectiespelers die terugkwamen van een blessure voorrang kregen", zo vervolgt hij zijn verhaal. "Er zijn echt momenten geweest dat ik het bij Ajax niet meer zag zitten."
"Vorig jaar hadden was er belangstelling van onder meer Vitesse, maar ik had nog een contract bij Ajax voor twee jaar. Danny Blind adviseerde mij dit seizoen om in mijn laatste contractjaar bij Ajax om naar Haarlem te gaan. Dan zou ik meer aan spelen toekomen en kan ik mij in de kijker spelen. Ik heb er dan ook helemaal geen spijt van dat ik deze overstap gemaakt heb. Momenteel draaien we als team nog niet geweldig, maar je kunt wel zien dat er voetbal in het team zit. Ik ben gelukkig bij Haarlem, dat was bij Ajax wel anders", aldus Manucharyan.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Je weet neem ik aan zelf ook dat dit wensdenken is? Zonder Suarez is er een redelijke kans dat Feijenoord er met een kleine nederlaag vanaf komt. Ik verwacht zelf dat er meer WillemII achtige cijfers op het scorebord gaan komen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Hm ... Rommedahlquote:Op maandag 26 oktober 2009 17:06 schreef Morendo het volgende:
Zullen we het maar zo doen tegen Feyenoord:
-----Emanuelson-------Suarez--------Rommedahl
----------Enoh---------De Zeeuw------------Gabri
Anita------Vertonghen---------Alderweireld-------Wiel
---------------------------Steek---------------------------
Eventueel met Sulejmani voor Anita waarbij Emanuelson terugzakt als linksback. Dit moet gewoon een gegarandeerde overwinning opleveren, vooral omdat ik Feyenoord niet zie scoren en wij in de ArenA genoeg kansen creeren.
Oh ja, en waarom geen Pantelic? Ten eerste heeft hij mij nog niet kunnen overtuigen. Ten tweede denk ik dat wij tegen de statische Feyenoord verdediging beter kunnen spelen met snelle, wendbare jongens. Vooral hun backs zijn zeer zwak. Daar liggen onze kansen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |