abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73861442
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 21:57 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Lees mijn quote eens. Ik had het even niet over het begrip student.
Dat weet ik ook wel. Dat maakt mijn post niet minder geldig.
Je conclusie is: een universiteit is geen school. Een school is dus geen universiteit. Oftewel, op een universiteit zitten geen leerlingen en op een school zitten geen studenten. Dat is wat je eigenlijk zegt, maar dan wat compacter.
pi_73861471
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:36 schreef Leucopterus het volgende:

[..

Maar goed. Ik ben zelf van mening dat mensen op het MBO/HBO scholieren zijn* en dat je op de universiteit pas 'echt' een student bent (ook al zegt de Van Dale anders ).
En ik vind een skoda geen auto, ook al denkt de Van Dale er anders over........
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_73861587
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 22:03 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Dat weet ik ook wel. Dat maakt mijn post niet minder geldig.
Je conclusie is: een universiteit is geen school. Een school is dus geen universiteit. Oftewel, op een universiteit zitten geen leerlingen en op een school zitten geen studenten. Dat is wat je eigenlijk zegt, maar dan wat compacter.
Dat zeg ik daar niet, noch impliceer ik het. Ik kan me overigens wel vinden in je redenatie an sich.
  maandag 19 oktober 2009 @ 22:08:38 #204
271766 Brickboy
Losse klinkers
pi_73861684
Wat een haantjesgedrag . Iedereen wil gelijk krijgen en het laatste woord hebben . Nou, ik lees morgen wel weer verder in dit bedroevende topic.
Stenen gooien, is mijn hobby.
pi_73861742
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 21:32 schreef Pavlovje het volgende:

[..]

Een universiteit, maar een gokje
Ja en ik noem het een school Aan wat voor een loze dicussie ben ik eigenlijk deel aan het nemen:')
pi_73861857
Ik vraag me af wat mensen denken te bereiken door hier te komen vermelden dat ze de discussie nutteloos vinden. Als je me wakker wil maken of iets bij wil brengen; ik weet dat het nutteloos is dus hou maar op. Ik vind het leuk, sorry dat ik andere dingen leuk vind dan jij
  maandag 19 oktober 2009 @ 22:13:41 #207
230806 Pavlovje
Does it ring a bell?
pi_73861889
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 22:10 schreef larry91 het volgende:

[..]

Ja en ik noem het een school Aan wat voor een loze dicussie ben ik eigenlijk deel aan het nemen:')
Toen ik in de 1e van de uni zat en een meid in de introductieweek tijdens een vraag aan een docente het woord 'school' erin verwerkte, kreeg ze als antwoord teruggeblaft; "U zit hier op de universiteit, en niet op school. Als u na 6 jaar vwo nog steeds dat verschil niet ziet, kunt u het misschien maar beter proberen bij de HBO-school om de hoek."

Ik zeg zelf ook gewoon 'ik ga naar school', heur. Lekker interessant allemaal.
pi_73861908
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 22:10 schreef larry91 het volgende:

[..]

Oké dan noem ik jou voortaan een roze kaketoe. Anything goes, nietwaar?
  maandag 19 oktober 2009 @ 22:19:11 #209
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73862135
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 21:59 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Jij bent degene die een stelling doet, jij moet je stelling bewijzen.
Het bewijs dat je aanlevert - de geschiedenis - is in deze geen bewijs. Laat me je even uitleggen waarom:

Jij bent van mening dat gewoonte niet relevant is. Immers zijn we tegenwoordig gewend om zowel HBO'ers als WO'ers studenten te noemen, maar dat heeft voor jou geen boodschap. Toch is dit alles de geschiedenis van de toekomst. Waarom deze geschiedenis van later als irrelevant beschouwen en de geschiedenis van nu als relevant?
Zucht...

De geschiedenis is relevant om te zien waarom een bepaald label verbonden is met een bepaald iets. Ik heb de geschiedenis echter niet nodig voor iets veel belangrijkers: namelijk dat er verschil is tussen HBO en WO. Dat is de reden dat ik pleit voor twee aparte etiketten, waarbij ik het etiket student om historische redenen verbonden zie aan de universiteit.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_73862251
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 22:19 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Zucht...

De geschiedenis is relevant om te zien waarom een bepaald label verbonden is met een bepaald iets. Ik heb de geschiedenis echter niet nodig voor iets veel belangrijkers: namelijk dat er verschil is tussen HBO en WO. Dat is de reden dat ik pleit voor twee aparte etiketten, waarbij ik het etiket student om historische redenen verbonden zie aan de universiteit.
Dat is al iets heel anders. Jij pleit voor twee etiketten. Eerder in dit topic was het nog een feit dat er één etiket wordt gebruikt voor 'twee verschillende dingen', terwijl dat etiket waarnaar je verwijst geen betrekking heeft op een specifieke onderwijsvorm. Dat jij daar niet aan wil dat begrijp ik, dus misschien moeten we de discussie hier dan maar stoppen.
pi_73863288
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 22:14 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Oké dan noem ik jou voortaan een roze kaketoe. Anything goes, nietwaar?
Prima, ik heb toch al in het begin van deze discussie gezegd dat het mij niet uit maakt of je me student, scholier, mislukkeling of roze kakatoe noemt. Ik vind het helemaal goed.
pi_73863527
Dit hele topic gaat echt nergens over...
Het is gewoon algemeen bekend dat een student iemand is die een studie volgt aan het hoger onderwijs.
Op het MBO ben je dus GEEN student.

De enige die nu nog lopen te zeiken zijn de universitairen die te trots zijn om de term 'student' te delen met een HBO-er.
Goed bezig boys...
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  maandag 19 oktober 2009 @ 22:52:16 #213
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_73863538
En als zittende op een TU voel ik me ook nog eens een keer extra verheven bij de gewone universiteitsstudentjes.
Jesus hates you.
pi_73863692
Zolang al die "studentjes" hun eigen "gratisovkaart" nog niet eens kunnen lezen weet ik nog niet wat nou een student is.
  maandag 19 oktober 2009 @ 23:06:24 #215
130125 versabommie
Hartelijke Bommenlegger
pi_73864087
- dit doen we dus niet -

[ Bericht 96% gewijzigd door GlowMouse op 19-10-2009 23:07:43 ]
Wie laat alle meisjes blozen? Da's Bommie in zijn lederhose!
This is my imaginary warning light. If it starts blinking, a situation has 10 seconds to resolve itself before I flash white with anger and kill somebody!
pi_73872479
wereldwijd bestaat het hoger onderwijs uit 2 soorten instellingen: research universities (WO) en universities of applied sciences (HBO) Deelnemers aan beide instellingen worden wereldwijd students genoemd. Het verschil zit hem in het volgende: als je aan een research university studeert, ben je een graduate student, studeer je aan een UAS, ben je een undergraduate student.

Dus alle deelnemers aan het hoger onderwijs mogen zichzelf studenten noemen, dit is internationaal geregeld. Miss is het handig om wel te vermelden of je graduate of undergraduate bent, om ff het verschil aan te duiden, maar voor het begrip student maakt dat geen verschil,
pi_73872815
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:39 schreef Leonidas82 het volgende:
wereldwijd bestaat het hoger onderwijs uit 2 soorten instellingen: research universities (WO) en universities of applied sciences (HBO) Deelnemers aan beide instellingen worden wereldwijd students genoemd. Het verschil zit hem in het volgende: als je aan een research university studeert, ben je een graduate student, studeer je aan een UAS, ben je een undergraduate student.

Dus alle deelnemers aan het hoger onderwijs mogen zichzelf studenten noemen, dit is internationaal geregeld. Miss is het handig om wel te vermelden of je graduate of undergraduate bent, om ff het verschil aan te duiden, maar voor het begrip student maakt dat geen verschil,
En dan komen we dus terug bij: HBO student & WO student. Zo simpel is het.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:29:37 #218
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73873711
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 22:52 schreef Wootism het volgende:
Dit hele topic gaat echt nergens over...
Het is gewoon algemeen bekend dat een student iemand is die een studie volgt aan het hoger onderwijs.
Op het MBO ben je dus GEEN student.

De enige die nu nog lopen te zeiken zijn de universitairen die te trots zijn om de term 'student' te delen met een HBO-er.
Goed bezig boys...
Ik denk dat een WOer er geen enkel probleem mee heeft het etiket mens te delen met een HBOer. Of het etiket Nederlander. Of het etiket man of vrouw. Enfin, je voelt 'm wel.
pi_73875068
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:39 schreef Leonidas82 het volgende:

Volgens mij is undergraduate gewoon bachelor (of associate degree), en graduate master (of PhD).
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_73875101
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:13 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Is undergraduate niet gewoon bachelor, en graduate master
Dan nog, je gaat aan zijn punt voorbij.
pi_73875144
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:15 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Dan nog, je gaat aan zijn punt voorbij.
HBO -> Hogeschool -> scholieren
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_73875172
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:17 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

HBO -> Hogeschool -> scholieren
Heb ook nooit gezegd dat dat niet zo is. Maar dat iemand een scholier is sluit het student zijn nog niet uit.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:18:40 #223
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73875182
Wat Leonidas zegt klopt inderdaad niet. Een Harvard-student is net zo goed een undergraduate, mits in de bachelor-fase uiteraard.
Oh really?
pi_73875237
Wat onzin hier, ik ga naar de universiteit, maar ik zeg ook tegen mensen dat ik gewoon naar school ga. Ik leer er immers diverse dingen. Lekker boeiend ook.
pi_73916734
Je bent een student als je het woord "studieboek" samen met jou onlosmakelijk verbonden is.
pi_73917167
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:18 schreef Matthijs- het volgende:
Wat Leonidas zegt klopt inderdaad niet. Een Harvard-student is net zo goed een undergraduate, mits in de bachelor-fase uiteraard.
Correct.

Maar Leonidas82 heeft wel een punt wat betreft het 'student' zijn op internationaal gebied.

Rest mij de vraag, wat is het buitenlandse equivalent van onze MBO?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_73917237
College.
pi_73917535
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:59 schreef RRGJL het volgende:
College.
http://nl.wikipedia.org/wiki/College
"college (Britse universiteit), zelfstandige gemeenschap binnen een universiteit in het Verenigd Koninkrijk"
"college (Verenigde Staten), instituut voor hoger onderwijs in de Verenigde Staten"

Nee, het moet iets anders zijn.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 16:09:11 #229
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73917639
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:57 schreef waht het volgende:

[..]

Correct.

Maar Leonidas82 heeft wel een punt wat betreft het 'student' zijn op internationaal gebied.

Welk buitenland?
pi_73917826
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 16:09 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Welk buitenland?
Elk land behalve Nederland, waar MBO gewoon MBO heet.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 16:14:58 #231
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73917861
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 16:14 schreef waht het volgende:

[..]

Elk land behalve Nederland, waar MBO gewoon MBO heet.
Ieder land heeft natuurlijk zijn eigen systeem en benaming, maar een gangbare Engelse vertaling voor MBO is vocational school / education / training.
pi_73919862
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:57 schreef waht het volgende:

[..]

Correct.

Community College of Vocational College

MBO niveau 4 is ongeveer gelijk aan een Associate's degree.
pi_73935326
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 15:59 schreef Pavlovje het volgende:
Ik vind HBO'ers en dan zeker MBO'ers geen studenten. Maar dat maakt echt geen fuck uit voor de rest; we weten dat MBO'ers en HBO'ers in sommige (veel?) gevallen nuttiger kunnen zijn dan menig WO'er. Maar dan heb ik het natuurlijk niet over die vage onzinopleidingen aan de kunstacademie of creatieve therapie en sociaal culturele werkzaamheden en dat soort achterlijke ongein. Maar een HBO techneut (en dan niet die nep-ing. titels die je als binnenhuisarchitect kan krijgen) is wat mij betreft meer de noemer student waardig dan een WO'er kunstgeschiedenis of communicatiewetenschappen.
, met jou kan ik praten

Verder wil ik er aan toevoegen dat rechten ook in het laatst genoemde rijtje kan, alhoewel dat misschien het minimale is om student waardig te zijn imo.
pi_73945524
-

[ Bericht 24% gewijzigd door F04 op 22-10-2009 13:37:54 ]
pi_73952135
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:10 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dit is toch geen discussie? Het is uitleggen hoe het zit.
Hou toch op zeg. Het is hier mening vs. mening en er is sowieso geen manier van hoe het zit.

[ Bericht 4% gewijzigd door GlowMouse op 23-10-2009 11:50:42 ]
pi_73962669
Hoeveel % van de beroepsbevolking heeft eigenlijk een MBO opleiding (als hoogst genoten opleiding)?

Ik schat 65%?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:19:56 #237
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_73975508
MBO'ers student noemen?

Wat volgt, vrouwen?
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:36:37 #238
269011 Jussle
It's a hussle.
pi_73976082
Ik als VMBO'er ben eerder lui dan dom.
x Jussle
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:54:15 #239
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_73976684
Dat is hetzelfde dat tegenwoordig gewone MBO/ROC scholen ook vaak school naam + daarachter college geplakt krijgen, idem dito VMBO scholen. Het eufemisme van de maatschappij.

Het valt mij ook op dat VMBO gewoon een begrip aan het worden is, maar toch wordt dat veelal alleen hier op FOK! gebruikt en geenstijl. Maar ik zit zelf ook op het MBO en moet helaas de mening van de gemiddelde Fokker! wel delen, de meeste zijn gewoon ronduit lui en gedragen zich ook gewoon.. Maar dat betekend niet dat we hele groepen moeten generaliseren en stigmatiseren. Als we zouden stellen dat alle WO'rs erudiete luie apen zijn springt ook iedereen in de automatische piloot. En waarom zouden we het dan wel bij MBO'rs doen? Want er zitten genoeg goede tussen die later wel HBO en misschien wel WO gaan doen, en je moet natuurlijk ook kijken naar hun kunnen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:39:05 #240
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73978123
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 15:37 schreef Nashje het volgende:

[..]

Hou toch op zeg. Het is hier mening vs. mening en er is sowieso geen manier van hoe het zit.

Naast cultuurrelativisme doet nu ook het feitenrelativisme zijn intrede. Jochie, je moet Foucault niet zo serieus nemen.

[ Bericht 15% gewijzigd door GlowMouse op 23-10-2009 11:51:21 ]
pi_73978473
Leer PI's lezen, clown .
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:55:01 #242
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73978622
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:50 schreef Nashje het volgende:
Leer PI's lezen, clown .
Oh sorry, overheen gekeken. Ik had ook al een vooroordeel over de meeposters in dit topic, dat zal mijn blik vertroebeld hebben.
pi_73978634
quote:
Als we zouden stellen dat alle WO'rs erudiete luie apen zijn springt ook iedereen in de automatische piloot.
Maar dat zijn ze toch ook?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:56:45 #244
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_73978683
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:55 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Maar dat zijn ze toch ook?
Dat mogen we niet zeggen, wij als maatschappij zijn afhankelijk van die mensen. Aldus de gemiddelde Fokker!
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_73980060
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat mogen we niet zeggen, wij als maatschappij zijn afhankelijk van die mensen. Aldus de gemiddelde Fokker!
Ok. Ik ben het wel in ieder geval.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:57:43 #246
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_73982823
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 12:38 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ok. Ik ben het wel in ieder geval.
Afhankelijk van wo'ers of een erudiete aap
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_73982950
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 13:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Afhankelijk van wo'ers of een erudiete aap
pi_74020882
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:59 schreef RRGJL het volgende:
College.
Wat een kwatsch, MBO'ers volgen geen college's, maar zijn toch student.
pi_74020995
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 22:52 schreef Hondenbrokken het volgende:
En als zittende op een TU voel ik me ook nog eens een keer extra verheven bij de gewone universiteitsstudentjes.
Hahaha gast, wij op de 'gewone' universiteit vinden jullie nerds die over het algemeen minder netwerk capaciteiten hebben. Wat is voordeliger?
pi_74021197
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:33 schreef ChevyVanDude het volgende:

[..]

Wat een kwatsch, MBO'ers volgen geen college's, maar zijn toch student.
Ik heb het niet over colleges of een college in de Nederlandse zin van het woord. Het ging over hoe MBO in het buitenland heet, dat is dus, met de toevoeging 'community', 'college' (fonetisch: kollitsh).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')