Dat weet ik ook wel. Dat maakt mijn post niet minder geldig.quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Lees mijn quote eens. Ik had het even niet over het begrip student.
En ik vind een skoda geen auto, ook al denkt de Van Dale er anders over........quote:Op zondag 18 oktober 2009 12:36 schreef Leucopterus het volgende:
[..
Maar goed. Ik ben zelf van mening dat mensen op het MBO/HBO scholieren zijn* en dat je op de universiteit pas 'echt' een student bent (ook al zegt de Van Dale anders).
Dat zeg ik daar niet, noch impliceer ik het. Ik kan me overigens wel vinden in je redenatie an sich.quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:03 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel. Dat maakt mijn post niet minder geldig.
Je conclusie is: een universiteit is geen school. Een school is dus geen universiteit. Oftewel, op een universiteit zitten geen leerlingen en op een school zitten geen studenten. Dat is wat je eigenlijk zegt, maar dan wat compacter.
Ja en ik noem het een schoolquote:
Toen ik in de 1e van de uni zat en een meid in de introductieweek tijdens een vraag aan een docente het woord 'school' erin verwerkte, kreeg ze als antwoord teruggeblaft; "U zit hier op de universiteit, en niet op school. Als u na 6 jaar vwo nog steeds dat verschil niet ziet, kunt u het misschien maar beter proberen bij de HBO-school om de hoek."quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:10 schreef larry91 het volgende:
[..]
Ja en ik noem het een schoolAan wat voor een loze dicussie ben ik eigenlijk deel aan het nemen:')
Oké dan noem ik jou voortaan een roze kaketoe. Anything goes, nietwaar?quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:10 schreef larry91 het volgende:
[..]
Ja en ik noem het een schoolAan wat voor een loze dicussie ben ik eigenlijk deel aan het nemen:')
Zucht...quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:59 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Jij bent degene die een stelling doet, jij moet je stelling bewijzen.
Het bewijs dat je aanlevert - de geschiedenis - is in deze geen bewijs. Laat me je even uitleggen waarom:
Jij bent van mening dat gewoonte niet relevant is. Immers zijn we tegenwoordig gewend om zowel HBO'ers als WO'ers studenten te noemen, maar dat heeft voor jou geen boodschap. Toch is dit alles de geschiedenis van de toekomst. Waarom deze geschiedenis van later als irrelevant beschouwen en de geschiedenis van nu als relevant?
Dat is al iets heel anders. Jij pleit voor twee etiketten. Eerder in dit topic was het nog een feit dat er één etiket wordt gebruikt voor 'twee verschillende dingen', terwijl dat etiket waarnaar je verwijst geen betrekking heeft op een specifieke onderwijsvorm. Dat jij daar niet aan wil dat begrijp ik, dus misschien moeten we de discussie hier dan maar stoppen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:19 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Zucht...
De geschiedenis is relevant om te zien waarom een bepaald label verbonden is met een bepaald iets. Ik heb de geschiedenis echter niet nodig voor iets veel belangrijkers: namelijk dat er verschil is tussen HBO en WO. Dat is de reden dat ik pleit voor twee aparte etiketten, waarbij ik het etiket student om historische redenen verbonden zie aan de universiteit.
Prima, ik heb toch al in het begin van deze discussie gezegd dat het mij niet uit maakt of je me student, scholier, mislukkeling of roze kakatoe noemt. Ik vind het helemaal goed.quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Oké dan noem ik jou voortaan een roze kaketoe. Anything goes, nietwaar?
En dan komen we dus terug bij: HBO student & WO student. Zo simpel is het.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:39 schreef Leonidas82 het volgende:
wereldwijd bestaat het hoger onderwijs uit 2 soorten instellingen: research universities (WO) en universities of applied sciences (HBO) Deelnemers aan beide instellingen worden wereldwijd students genoemd. Het verschil zit hem in het volgende: als je aan een research university studeert, ben je een graduate student, studeer je aan een UAS, ben je een undergraduate student.
Dus alle deelnemers aan het hoger onderwijs mogen zichzelf studenten noemen, dit is internationaal geregeld. Miss is het handig om wel te vermelden of je graduate of undergraduate bent, om ff het verschil aan te duiden, maar voor het begrip student maakt dat geen verschil,
Ik denk dat een WOer er geen enkel probleem mee heeft het etiket mens te delen met een HBOer. Of het etiket Nederlander. Of het etiket man of vrouw. Enfin, je voelt 'm wel.quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:52 schreef Wootism het volgende:
Dit hele topic gaat echt nergens over...
Het is gewoon algemeen bekend dat een student iemand is die een studie volgt aan het hoger onderwijs.
Op het MBO ben je dus GEEN student.
De enige die nu nog lopen te zeiken zijn de universitairen die te trots zijn om de term 'student' te delen met een HBO-er.
Goed bezig boys...
Volgens mij is undergraduate gewoon bachelor (of associate degree), en graduate master (of PhD).quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:39 schreef Leonidas82 het volgende:
wereldwijd bestaat het hoger onderwijs uit 2 soorten instellingen: research universities (WO) en universities of applied sciences (HBO) Deelnemers aan beide instellingen worden wereldwijd students genoemd. Het verschil zit hem in het volgende: als je aan een research university studeert, ben je een graduate student, studeer je aan een UAS, ben je een undergraduate student.
Dus alle deelnemers aan het hoger onderwijs mogen zichzelf studenten noemen, dit is internationaal geregeld. Miss is het handig om wel te vermelden of je graduate of undergraduate bent, om ff het verschil aan te duiden, maar voor het begrip student maakt dat geen verschil,
Dan nog, je gaat aan zijn punt voorbij.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:13 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Is undergraduate niet gewoon bachelor, en graduate master
HBO -> Hogeschool -> scholierenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:15 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Dan nog, je gaat aan zijn punt voorbij.
Heb ook nooit gezegd dat dat niet zo is. Maar dat iemand een scholier is sluit het student zijn nog niet uit.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:17 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
HBO -> Hogeschool -> scholieren
Correct.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:18 schreef Matthijs- het volgende:
Wat Leonidas zegt klopt inderdaad niet. Een Harvard-student is net zo goed een undergraduate, mits in de bachelor-fase uiteraard.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Collegequote:
Welk buitenland?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:57 schreef waht het volgende:
[..]
Correct.
Maar Leonidas82 heeft wel een punt wat betreft het 'student' zijn op internationaal gebied.
Rest mij de vraag, wat is het buitenlandse equivalent van onze MBO?
Elk land behalve Nederland, waar MBO gewoon MBO heet.quote:
Ieder land heeft natuurlijk zijn eigen systeem en benaming, maar een gangbare Engelse vertaling voor MBO is vocational school / education / training.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:14 schreef waht het volgende:
[..]
Elk land behalve Nederland, waar MBO gewoon MBO heet.
Community College of Vocational Collegequote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:57 schreef waht het volgende:
[..]
Correct.
Maar Leonidas82 heeft wel een punt wat betreft het 'student' zijn op internationaal gebied.
Rest mij de vraag, wat is het buitenlandse equivalent van onze MBO?
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 15:59 schreef Pavlovje het volgende:
Ik vind HBO'ers en dan zeker MBO'ers geen studenten. Maar dat maakt echt geen fuck uit voor de rest; we weten dat MBO'ers en HBO'ers in sommige (veel?) gevallen nuttiger kunnen zijn dan menig WO'er. Maar dan heb ik het natuurlijk niet over die vage onzinopleidingen aan de kunstacademie of creatieve therapie en sociaal culturele werkzaamheden en dat soort achterlijke ongein. Maar een HBO techneut (en dan niet die nep-ing. titels die je als binnenhuisarchitect kan krijgen) is wat mij betreft meer de noemer student waardig dan een WO'er kunstgeschiedenis of communicatiewetenschappen.
Hou toch op zeg. Het is hier mening vs. mening en er is sowieso geen manier van hoe het zit.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:10 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dit is toch geen discussie? Het is uitleggen hoe het zit.
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:37 schreef Nashje het volgende:
[..]
Hou toch op zeg. Het is hier mening vs. mening en er is sowieso geen manier van hoe het zit.
Oh sorry, overheen gekeken. Ik had ook al een vooroordeel over de meeposters in dit topic, dat zal mijn blik vertroebeld hebben.quote:
Maar dat zijn ze toch ook?quote:Als we zouden stellen dat alle WO'rs erudiete luie apen zijn springt ook iedereen in de automatische piloot.
Dat mogen we niet zeggen, wij als maatschappij zijn afhankelijk van die mensen. Aldus de gemiddelde Fokker!quote:
Ok. Ik ben het wel in ieder geval.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat mogen we niet zeggen, wij als maatschappij zijn afhankelijk van die mensen. Aldus de gemiddelde Fokker!
Afhankelijk van wo'ers of een erudiete aapquote:
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Afhankelijk van wo'ers of een erudiete aap
Hahaha gast, wij op de 'gewone' universiteit vinden jullie nerds die over het algemeen minder netwerk capaciteiten hebben. Wat is voordeliger?quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:52 schreef Hondenbrokken het volgende:
En als zittende op een TU voel ik me ook nog eens een keer extra verheven bij de gewone universiteitsstudentjes.
Ik heb het niet over colleges of een college in de Nederlandse zin van het woord. Het ging over hoe MBO in het buitenland heet, dat is dus, met de toevoeging 'community', 'college' (fonetisch: kollitsh).quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:33 schreef ChevyVanDude het volgende:
[..]
Wat een kwatsch, MBO'ers volgen geen college's, maar zijn toch student.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |