Idd, mensen om je heen denken, ach je kan non-stop brieven schrijven, je hebt toch niks te doen, maar je moet echt om de zoveel dagen ff wat anders doen. En sowieso het weekend het weekend laten, tenminste dat is mijn ervaring.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:57 schreef Rooligan het volgende:
Het vreet ook energie en het is voor mij steeds lastiger om motivatie op te brengen om alweer een goede brief op te stellen en alweer mijn verhaal te doen.
Ik denk ook dat ik vandaag nauwelijks iets ga doen aan solliciteren en mijn energie ga richten op andere dingen. Ik heb nog een gitaar af te bouwen.... Ik hoop dat ik mijn hoofd ernaar kan zetten.
Nu heb ik gelukkig een flink aantal begripvolle mensen om me heen. Toch weet ik af en toe niet meer wat ik moet. Ik krijg zowat bij iedere afwijzing te horen dat ik de specifieke kennis ontbeer in hun vakgebied. Er zijn gewoon geen vacatures beschikbaar in de productgebieden waarin ik gewerkt heb. Ik zal dus altijd voor een deel ingewerkt moeten worden, maar ik kan me niet voorstellen dat een probleem mag zijn. Ik heb mijn babbel bij me, ik stel vragen, ik verdiep me zelfstandig in de materie - zelfs in mijn eigen uren als het moet. En toch.... blijft dat de reden van afwijzing.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:26 schreef JDx het volgende:
[..]
Idd, mensen om je heen denken, ach je kan non-stop brieven schrijven, je hebt toch niks te doen, maar je moet echt om de zoveel dagen ff wat anders doen. En sowieso het weekend het weekend laten, tenminste dat is mijn ervaring.
Oke , maar ze hadden je erook uit kunnen schoppen, contrct voor onbepaalde tijd is nu zeldzaam.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:50 schreef samjustme het volgende:
Geen onbepaalde tijd gekregen bij contractverlenging, het is wel verlengd. Ben niet echt blij om
Hier hetzelfde, terwijl het bedrijf in 2009 ongeveer 40% meer omzet draait. Ik voel hierdoor weinig vertrouwen. Mijn contract loopt tot 1 januari, zit er zelf aan te denken om op te zeggen. Zie salaris topic ook.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:50 schreef samjustme het volgende:
Geen onbepaalde tijd gekregen bij contractverlenging, het is wel verlengd. Ben niet echt blij om
Klopt daar ben ik deels wel blij om. Maar het is gebruikelijk waar ik werk dat je na jaarcontract onbepaalde tijd krijgt. Volgens mij proberen ze gewoon tijd uit te rekken om vervanger te zoeken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:14 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Oke , maar ze hadden je erook uit kunnen schoppen, contrct voor onbepaalde tijd is nu zeldzaam.
Stug doorzoeken... Google is een hele tijd mijn beste vriend geweest....quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:34 schreef Daboman het volgende:
Hebben anderen trouwens soms ook van die momenten dat je het echt even compleet niet meer ziet zitten? Wat doen jullie dan?
Dat werkt idd goed! Gewoon je gewenste functie in gewenste regio inkloppen, dan kom je ook eens andere sites tegen dan het standaard monsterboard/nationale vacaturebank verhaal.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:48 schreef DaCybrSrfr het volgende:
[..]
Stug doorzoeken... Google is een hele tijd mijn beste vriend geweest....
klopt je kan er 19 nov al aan de slag voor MSNquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 03:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In Dublin zijn ze op zoek naar Nederlandse callcentre medewerkers en Nederlandse managers.
Als dat beweren een aantal mensen
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 10:07 schreef psv-gomes het volgende:
[..]
klopt je kan er 19 nov al aan de slag voor MSN, andere startdatum is dacht ik in ht nieuwe jaar
Heb daar tijd geleden ook op gereageert, gisteren de recruiter aan de lijn gehad.
Maar nog twijfel
Waar twijfel je over?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 10:07 schreef psv-gomes het volgende:
[..]
klopt je kan er 19 nov al aan de slag voor MSN
Heb daar tijd geleden ook op gereageert, gisteren de recruiter aan de lijn gehad.
Maar nog twijfel
of het wel DE baan is. Ben niet zo'n ster in technische problemen oplossenquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waar twijfel je over?
Ik doe het ook voor de ervaring dan ALS ik het zou doen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ierland doe je denk ik ook meer voor de ervaring lijkt me. Gewoon 1 á 2 jaar doen en als de economie weer beter is weer gaan solliciteren voor een baan in Nederland
Als je al 2,5 jaar in het buitenland gezeten hebt dan hoef je niet bang te zijn of je daar wel kan wennen. Het lijkt me ideaal voor je CV als je in een Frans en Engelstalig land gewoond hebtquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:47 schreef psv-gomes het volgende:
[..]
Ik doe het ook voor de ervaring dan ALS ik het zou doen.
Ben meer van de franstalige landen.Heb totaal iets meer als 2,5 jaar in frankrijk gewerkt en heb nu ook weer iets lopen daar...
Maar ik twijfel niet over ierland, maar of het wel iets is voor mij.
sinds eind sept terug in nederland en zonder baanquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je al 2,5 jaar in het buitenland gezeten hebt dan hoef je niet bang te zijn of je daar wel kan wennen. Het lijkt me ideaal voor je CV als je in een Frans en Engelstalig land gewoond hebt
Heb je nu wel een baan of zit je thuis?
quote:Op zondag 25 oktober 2009 08:07 schreef DennisMoore het volgende:
Over dat IBM-callcenter in Schotland meen ik, heb ik wel wat horror-verhalen gelezen. Als Ierland hetzelfde verhaal is, wil je daar niét naar toe.
Voor mij ook de eerste keer , dus ben wel benieuwd.quote:Op zondag 25 oktober 2009 18:13 schreef VinnieJones het volgende:
En gaan we met z'n allen naar het Careerevent komende donderdag/vrijdag at jaarbeurs Utrecht ?
Ik kan me niet voorstellen hoe dat ongeveer er uit zal zien. Beetje presentaties en workshops van bedrijven ofzo. Straks maar even inschrijven op http://www.careerevent.nl/index.php .
Iemand ervaringen mee ?
Ik ga niet... is niet echt mijn bedrijfstak geloof ik (cultureel).quote:Op zondag 25 oktober 2009 18:13 schreef VinnieJones het volgende:
En gaan we met z'n allen naar het Careerevent komende donderdag/vrijdag at jaarbeurs Utrecht ?
Ik kan me niet voorstellen hoe dat ongeveer er uit zal zien. Beetje presentaties en workshops van bedrijven ofzo. Straks maar even inschrijven op http://www.careerevent.nl/index.php .
Iemand ervaringen mee ?
in dit geval staan er 100 tal werkgevers met banen. workshop zijn bijzaakquote:Op zondag 25 oktober 2009 18:50 schreef samjustme het volgende:
Al die beurzen, is het niet gewoon een beetje links lariekoek.
Alsof een aantal workshops je aan een baan zullen gaan helpen, sorry hoor.
Ga er wel heen maar ik verwacht er maar weinig van. In de voorgaande jaren heb ik al gemerkt dat er maar weinig bedrijven zijn gericht op mijn vakgebied (communicatie). Volgens mij staan er wel ontzettend veel bedrijven uit de financiële sector en de technische sector, die dus ook voor die vakgebieden mensen zoeken. Maar het kan natuurlijk nooit kwaadquote:Op zondag 25 oktober 2009 18:13 schreef VinnieJones het volgende:
Iemand ervaringen mee ?
Ja oke maar er zijn vast wel duizenden anderen die ook op zoek zijn dan naar een baan.quote:Op zondag 25 oktober 2009 19:04 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
in dit geval staan er 100 tal werkgevers met banen. workshop zijn bijzaak
Gewoon lekker thuis blijvenquote:Op zondag 25 oktober 2009 22:26 schreef samjustme het volgende:
[..]
Ja oke maar er zijn vast wel duizenden anderen die ook op zoek zijn dan naar een baan.
Ik dus ook vrijdag, alleen komen daar deze week nog meerdere mensen, hoop ook echt dat ik die baan krijg! Maar ik zal het pas volgende week horen, op z'n vroegst!quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:09 schreef MarjoleinA het volgende:
Vrijdag super leuk gesprek gehad. Vandaag komt er nog een kandidaat en daarna gaan ze een beslissing maken.
Vandaag of anders morgen hoor ik meer. Zenuw, zenuw, zenuw.........
Ik hoop echt dat ik die baan krijg.
Vanmiddag wederom een sollicitatie. Ben benieuwd
Jezus hoe dom ben je....quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:26 schreef samjustme het volgende:
[..]
Ja oke maar er zijn vast wel duizenden anderen die ook op zoek zijn dan naar een baan.
Nice van hem! Succes ermee!quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:25 schreef JDx het volgende:
Krijg zojuist een mailtje van een oude baas van me, van een reclamebureau waar ik al 1,5 jaar niet meer werk dat hij een mooie vacature heeft zien staan in de krant die wel bij mij zou passen. Hij kent de mensen daar ook zegt ie, en dat ik direct contact op moet nemen met iemand daar.
Ook maar even doen vandaag!
That's the spirit!quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:26 schreef samjustme het volgende:
[..]
Wat voor achtergrond heb je dan?quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:35 schreef Rooligan het volgende:
[..]
That's the spirit!![]()
Een aantal van ons ervaren het al weken / maanden: de arbeidsmarkt op dit moment heeft veel werkzoekenden en weinig vacatures. Betekent dus automatisch dat er veel sollicitaties zullen zijn op iedere vacature. En vaak zijn er inderdaad mensen die beter in het profiel passen dan jij.
Ik zal echt niet ontkennen dat je af en toe moedeloos van zult worden. Ook ik weet af en toe niet meer wat ik nog moet doen. Een dagje 'rust' nemen is overigens wel aan te raden. Maar je zult pro-actief moeten zijn en blijven. De vacatures komen je vandaag de dag echt niet aanwaaien!
Ca. 70% van mijn sollicitaties leidt tot een eerste gesprek en ca. de helft daarvan naar een tweede gesprek. En vaak zijn er tientallen of honderden sollicitaties op die ene vacature! Ik put hier dus wel kracht uit. Helaas is mijn achtergrond dusdanig breed en zijn de productgebieden waarin ik gewerkt heb, niche-markten. Dus meestal geen directe achtergrond met het product van het bedrijf waar ik solliciteer.
Suc6 in ieder geval.
Kort samengevat:quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:56 schreef samjustme het volgende:
[..]
Wat voor achtergrond heb je dan?
...
Omscholen tot leraar misschien een idee? Of werken in een ziekenhuis, ik weet niks vanaf van jou opleiding, weet niet hoe snel en makkelijk je om kan scholen om wel werk te kunnen vinden.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:21 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Kort samengevat:
Medische Technologie gestudeerd (HBO), 4 jaar in Product Management gewerkt bij een spuitgieter, 2 jaar internationaal account management bij een medische toeleverancier. Ervaring met lange en korte projecten en trajecten, ervaring met aansturen van diverse afdelingen, ervaring met gesprekspartner op verschillende niveau's (van productiemedewerkers tot aan DGA's).
De specifieke productkennis die ik bezit is in heel weinig bedrijven in NL terug te vinden.
Jaaa, had ik ook, anderhalf uur, hij vertelde zijn hele verleden, ik luisterde vol interesse, had al diverse bedrijven opgezet die nog steeds bestaan enzo.quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:40 schreef MarjoleinA het volgende:
Dank je wel JDx
Ik heb goede hoop. Mensen hebben een goed woordje voor me gedaan daar. Het gespek duurde een uur en tien minuten ongeveer en daarna nog een rondleiding gekregen![]()
Ik ben nog steeds zenuwachtig haha
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |