Je staat alleen als laatste in de rij van schuldeisers. Niet dat dat veel oplevert.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:57 schreef genakt het volgende:
terecht maar toch vreemd want stel je hebt er miljoenen op de bank staan ben je ze wel kwijt
En ook dat klopt nietquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:00 schreef MikeyMo het volgende:
Iedereen heeft het er altijd over dat het huis van de bank is.
ALLES MOT KAPOT!!!!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:00 schreef bloodysunday het volgende:
Nu gelijk ook derest van de banken aanpakken
Aan de fucker die je hypotheek over koopt natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:02 schreef genakt het volgende:
hoe gaat het dan eigenlijk verder als de bank niet meer bestaat ?!![]()
aan wie moet je dan je hypotheek betalen ?!
Ik heb hier nog een hoekbank die nog verplaatst moet worden, als je ff tijd hebt...quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:00 schreef bloodysunday het volgende:
Nu gelijk ook derest van de banken aanpakken
wat als nou niemand de dsb bank wil overkopen ?!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:02 schreef zovty het volgende:
[..]
Aan de fucker die je hypotheek over koopt natuurlijk.
Nee, dat kan niet. Het feit dat die bank failliet gaat maakt jouw contract nog niet ongeldig. Dat zou de rechtszekerheid ook ernstig schaden.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:01 schreef The_stranger het volgende:
Zou het niet kunnen zijn dat de curator juist alle hypotheken in een keer kan opeisen? En dat je dus terstond moet betalen? (theoretisch dan, dat zal in dit geval niet gebeuren)
wordt geroepen, klinkt logisch, maar is niet echt uitvoerbaarquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:01 schreef The_stranger het volgende:
Zou het niet kunnen zijn dat de curator juist alle hypotheken in een keer kan opeisen? En dat je dus terstond moet betalen? (theoretisch dan, dat zal in dit geval niet gebeuren)
Aan de curator. Die het geld dan weer zal verdelen onder de schuldeisers.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:03 schreef genakt het volgende:
[..]
wat als nou niemand de dsb bank wil overkopen ?!
quote:
Aan degene die jouw hypotheek overneemt.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:02 schreef genakt het volgende:
hoe gaat het dan eigenlijk verder als de bank niet meer bestaat ?!![]()
aan wie moet je dan je hypotheek betalen ?!
Ja, dan niet.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:03 schreef genakt het volgende:
[..]
wat als nou niemand de dsb bank wil overkopen ?!
Die banken hoeven van mij niet om te vallen hoor, alleen er wordt gedaan of de DSB alleen idioote koop-som polissen heeft.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:02 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Ik heb hier nog een hoekbank die nog verplaatst moet worden, als je ff tijd hebt...
Hier wil ik wel eens een bron van zien.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:12 schreef ArnoKlaassen het volgende:
tsja het is nog veel erger. Op dat moment wordt de hypotheek direct opeisbaar een moet je dus direct over de brugkomen tenzij er een ander wordt gevonden die de schuld overneemt
ja iddquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:56 schreef FB-aight het volgende:
TS is gewoon bang dat dit daadwerkelijk gebeurd en dat hij dan uitgelachen word door z'n omgeving.
En hoeveel leningen heb jij lopen bij de DSBquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:56 schreef FB-aight het volgende:
TS is gewoon bang dat dit daadwerkelijk gebeurd en dat hij dan uitgelachen word door z'n omgeving.
Dat het niet uitgevoerd wordt, kan ik me indenken, maar is het mogelijk, zoals:quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:03 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
wordt geroepen, klinkt logisch, maar is niet echt uitvoerbaar
dit dus...quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:12 schreef ArnoKlaassen het volgende:
tsja het is nog veel erger. Op dat moment wordt de hypotheek direct opeisbaar een moet je dus direct over de brugkomen tenzij er een ander wordt gevonden die de schuld overneemt
ja, alleen zit je dan dat die paupers die nu aan het protesteren zijn een lening van 3 ton moeten afbetalen met een woning die 2 ton waard is als onderpand. Die gaat niemand geld verstrekken en dus zal de woning dan verkocht moeten worden.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:32 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dat het niet uitgevoerd wordt, kan ik me indenken, maar is het mogelijk, zoals:
[..]
dit dus...
Maar dan kunnen we wel goedkoop aan een koophuis komenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:36 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ja, alleen zit je dan dat die paupers die nu aan het protesteren zijn een lening van 3 ton moeten afbetalen met een woning die 2 ton waard is als onderpand. Die gaat niemand geld verstrekken en dus zal de woning dan verkocht moeten worden.
ja wij wel, en een hypotheekje zonder overbodige koopsompolisquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar dan kunnen we wel goedkoop aan een koophuis komen
Het lijkt mij dat dat niet zal gebeuren. Het hele hypotheekpakket wordt toch in 1 pakket verkocht? Of kunnen ze het opdelen in een goed en een fout pakket?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:36 schreef LangeTabbetje het volgende:
Voor die mensen wordt het nog leuk als de hypotheken niet overgenomen kunnen worden. Wordt alles geexecuteerd !
Ik zou me voor kunnen stellen dat een curator het hele pakket in 1 klap zou willen verkopen. Dus alles of niets, het zal wel gecombineerd kunnen worden met een zekere garantstelling vanuit Wouter Bosquote:Het lijkt mij dat dat niet zal gebeuren. Het hele hypotheekpakket wordt toch in 1 pakket verkocht? Of kunnen ze het opdelen in een goed en een fout pakket?
Hangt er vanaf hoeveel hypotheken het zijn. Voor mensen die op zoek zijn naar een betaalbaar huis (starters?) zou het weer wel positief kunnen uitvallen.quote:Als je het hele pakket in 1 keer zou executeren kan het wel eens de dolksteek voor de huizenprijzen zijn. Daar zit helemaal niemand op te wachten. Overheid zal dan dus ingrijpen, lijkt mij. Niet dat ik het leuk zou vinden, maar ik zie het wel gebeuren.
Theoretisch kan dat ja.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:01 schreef The_stranger het volgende:
Dat dacht ik dus inderdaad.. Zou wel zuur zijn voor die figuren die een 2 ton huis hebben gefinancierd met een 3 ton hypotheek.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:31 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Theoretisch kan dat ja.
Als leningen en hypotheken niet overgenomen worden, dan worden ze direct opeisbaar verklaart. En moet je als consument in één keer het openstaande bedrag voldoen.
Zo dan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:31 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Theoretisch kan dat ja.
Als leningen en hypotheken niet overgenomen worden, dan worden ze direct opeisbaar verklaart. En moet je als consument in één keer het openstaande bedrag voldoen.
Of voor mensen die alleen nog bij de DSB een hypotheek/lening konden afsluiten. Zeg maarquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:33 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus inderdaad.. Zou wel zuur zijn voor die figuren die een 2 ton huis hebben gefinancierd met een 3 ton hypotheek.
En de rest van Nederland ook, want door het plotselinge enorme aanbod op de huizenmarkt kelderen de prijzen. DSB klanten blijven zo met een nog hogere restschuld zitten en niet-DSB klanten hebben ineens ook een hypotheek op 150% van de executiewaarde.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:34 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zo dan.
Dan ben je in 1 keer gigantisch de sjaak zeg.
Daarom zal dat scenario niet snel gebeuren vrees ik. Daar zullen de overheid en andere banken een stokje voor steken, ze moeten wel, aangezien ze zelf anders ook het risico lopen op claimen wegens overfinanciering.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En de rest van Nederland ook, want door het plotselinge enorme aanbod op de huizenmarkt kelderen de prijzen. DSB klanten blijven zo met een nog hogere restschuld zitten en niet-DSB klanten hebben ineens ook een hypotheek op 150% van de executiewaarde.
En aldus neem ik aan dat het dus niet zover zal komen...quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En de rest van Nederland ook, want door het plotselinge enorme aanbod op de huizenmarkt kelderen de prijzen. DSB klanten blijven zo met een nog hogere restschuld zitten en niet-DSB klanten hebben ineens ook een hypotheek op 150% van de executiewaarde.
Aan de ene kant hoop ik inderdaad dat het niet gebeurt; ik zit ook niet te wachten op een 150% hypotheek. Hoe je het ook wend of keert, iedereen is de lul bij een faillissement. Dan wel via de banken die het verlies moeten opvangen, of via de woningmarkt.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Daarom zal dat scenario niet snel gebeuren vrees ik. Daar zullen de overheid en andere banken een stokje voor steken, ze moeten wel, aangezien ze zelf anders ook het risico lopen op claimen wegens overfinanciering.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |