Le-zen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:02 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Maar het stond nog geen jaar dicht,...dus waar ben je dan met je idealen? kneus
Nee dat is diefstal nietquote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:01 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
Diefstal is het vervreemden van iemands eigendom waardoor de eigenaar niet meer over zijn eigendom kan beschikken. Dat doe je als je een huis "kraakt". Een eigenaar kan namelijk niet meer over zijn huis beschikken wanneer heet gekraakt is.
Er komt woning ruimte vrij omdat veel kraakpanden zullen worden ontruimd. Deze panden zullen weer op de woningmarkt worden aangeboden waardoor er meer aanbod komt.
Veel van de krakers zijn buitenlandse criminelen die kraakpanden als toevluchtsoorden gebruiken omdat niemand controleert wie er in zo'n kraakpand woont. Met deze nieuwe wet zullen veel van die criminelen verdwijnen uit Nederland waardoor er "mensen uit de markt gaan" zoals jij dat zo mooi zegt.
Tja, je haalt de woorden uit mijn mondquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:59 schreef fs180 het volgende:
[..]
Welke verantwoordelijkheid heb je het precies over?
Nonsense, ik sprak tegen een collega van mij, tijdens een wandelinge langs de Tweede Kamer, en niet schreeuwend tegen die krakers.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:35 schreef fs180 het volgende:
[..]
Provoceren en dan verbaast zijn dat er een reactie komt. Huillie.
Nou, hier kan ik echt helemaal niet bij?!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:07 schreef fs180 het volgende:
[..]
Nee dat is diefstal niet. Volgens jouw beredenatie is het verhuren ook diefstal, want de eigenaar kan niet over zijn huis beschikken. De meeste kraakpanden zijn juist gekraakt OMDAT er niemand in wou, waarom zou dat opeens veranderen, teven schrikt de geschiedenis van het pand af (ook staan hoop panden klaar om gesloopt te worden alleen wordt dat uitgesteld omdat het teveel papierwerk oplevert). Je laatste punt heb je letterlijk net verzonnen.
Met het subtiele verschil dat die verhuurder het vrijwillig verhuurt én er geld (huur) voor krijgt.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:07 schreef fs180 het volgende:
[..]
Nee dat is diefstal niet. Volgens jouw beredenatie is het verhuren ook diefstal, want de eigenaar kan niet over zijn huis beschikken. De meeste kraakpanden zijn juist gekraakt OMDAT er niemand in wou, waarom zou dat opeens veranderen, teven schrikt de geschiedenis van het pand af (ook staan hoop panden klaar om gesloopt te worden alleen wordt dat uitgesteld omdat het teveel papierwerk oplevert). Je laatste punt heb je letterlijk net verzonnen.
Amen!!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:05 schreef qonmann het volgende:
Leve de PVV..weg met die geweldadige krakers
Nou?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:07 schreef draaijer het volgende:
[..]
Tja, je haalt de woorden uit mijn mondOver welke verantwoordelijkheden zullen we het nou hebben.
![]()
Wat zei je dan precies?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:08 schreef huhggh het volgende:
[..]
Nonsense, ik sprak tegen een collega van mij, tijdens een wandelinge langs de Tweede Kamer, en niet schreeuwend tegen die krakers.
Dus die vlieger gaat niet op.
Maar nogmaals, men zocht constant aanleidingen om door te blijven rellen.
Leuk dat jij daar moreel veel waarde aan hecht, de rechters doen dat niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:09 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Met het subtiele verschil dat die verhuurder het vrijwillig verhuurt én er geld (huur) voor krijgt.
Hoe kun je anders een pand kraken?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:08 schreef draaijer het volgende:
[..]
Nou, hier kan ik echt helemaal niet bij?!
Lees even terug naar mijn vraag.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:11 schreef draaijer het volgende:
Zie die gasten nou sneu zijn op die tribune. 60's parties zijn voorbij mensen. We zijn reeds 50 jaar verder. Die gasten moeten eens volwassen worden.
Helemaal TOP dat het nu niet meer mag. Wegwezen paupers. Doe gelijk wat aan je uiterlijk anders krijg je nooit een baan.
Kan het leger eindelijk weer eens iets nuttigs doenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:11 schreef draaijer het volgende:
Zie die gasten nou sneu zijn op die tribune. 60's parties zijn voorbij mensen. We zijn reeds 50 jaar verder. Die gasten moeten eens volwassen worden.
Helemaal TOP dat het nu niet meer mag. Wegwezen paupers. Doe gelijk wat aan je uiterlijk anders krijg je nooit een baan.
Je kan je bijna geen voorstelling maken van hoe wereldvreemd die gasten zich gedragen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:11 schreef draaijer het volgende:
- Diefstal is het vervreemden van iemands eigendom waardoor de eigenaar niet meer over zijn eigendom kan beschikken. Dat doe je als je een huis "kraakt".quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:11 schreef fs180 het volgende:
[..]
Leuk dat jij daar moreel veel waarde aan hecht, de rechters doen dat niet.
Bij verhuur beschik je over het pand, je doet er mee wat je zelf wilt. Je leent het uit en als beloning krijg je geld (huur). Verder kun je soms aan verhuur voorwaarden stellen zodat je binnen een bepaald tijdsbestek weer in een pand kunt wonen als je dat wilt.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:07 schreef fs180 het volgende:
[..]
Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 4 jaren of geldboete van de vierde categorie.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:14 schreef Cerbie het volgende:
[..]
- Diefstal is het vervreemden van iemands eigendom waardoor de eigenaar niet meer over zijn eigendom kan beschikken. Dat doe je als je een huis "kraakt".
- Nee dat is diefstal niet. Volgens jouw beredenatie is het verhuren ook diefstal, want de eigenaar kan niet over zijn huis beschikken.
- Met het subtiele verschil dat die verhuurder het vrijwillig verhuurt én er geld (huur) voor krijgt.
- Leuk dat jij daar moreel veel waarde aan hecht, de rechters doen dat niet.
Wat doen rechters niet?Krakers laten zitten?
Het meest relevante is dat die krakers met hun poten niet in andersmansspullen zitten.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:10 schreef DionysuZ het volgende:
is er naast het aannemen van deze wet ook een initiatiefvoorstel geplaatst om leegstand tegen te gaan? Leegstand word nu namelijk weer aantrekkelijk voor speculanten waardoor de woningnood alleen maar toe zal nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |